mtv SALKIN kino 1
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • Pages: 1/2     Go
بۇ بەتتىكى تېما:قوپە ئىشەك ، ئويغان ، قوياش كۆتىرىلدى.(داۋامى) IE دا ساقلىۋېلىش | باش بەت قىلىش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كىيىنكى تېما
بۇ تېما 6446 قېتىم كۆرۈلدى
تارىم722
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 34908
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 6
شۆھرەت: 1 كىشىلىك
پۇل : 296 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 40 نۇمۇر
قوللاش: 10 نومۇر
ئالقىش: 10 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 19(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-17
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 قوپە ئىشەك ، ئويغان ، قوياش كۆتىرىلدى.(داۋامى)

0
باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازمىنى ئىدىرىسجان نادىرلىدى .(2009-01-20)
  قوپە ئىشەك ، ئويغان ، قوياش كۆتىرىلدى.(داۋامى) O#!|2qN  
6h) &h1Yd  
gLFSZ  
كىشلەر  تەسىراتىدىن  كىيىن H:Q4!<  
+~1FKLu  
"يەنىلا   ئوقۇغاندا  ئاخىرىغىچە  ئوقۇۋېتىڭ ،  پايدىسى  بولۇپ  قالار" :Ez*<;pF'  
A*|\E:fo  
ھۆرمەتلىك .... N3)n**  
1'\s7P  
مىنى " مىللىتىمىزگە ،  ئىسلام  دىنغا  ھاقارەت قىلدى" دەپ  چۈشەنگۈچىلەردىن  ئالدى  بىلەن  كەچۈرۈم  سورايمەن . j5smmtM`s  
IQ$6}.  
مېنىڭ  كەسپىم  ئىجتىمائىي پەن ئەمەس ،  مەنمۇ  ئىجتىمائىي  پائالىيەت  بىلەن شۇغۇلانغۇچى  بولمىغاچ  ماقالە  يېزىش 2J)  
)RWY("SUy1  
قائىدىلىرىگە  دىققەت  قىلماپتىمەن .  شۇ  سەۋەپ  كىشلەرگە  بىر خىل  گۇڭگا   خىيالىي  تۇيغۇ  بىرىپ  قويۇپتىمەن. fU.z_ T[@  
$ \!OO)  
سىلەرمۇ  كەچۈرەرسىىلەر. >C5u>@%9O  
M`* BS  
مەن  تېخى 24 ياشقا  كىرمىدىم ،  دەرۋەقە  ياشلىق  ،  يەڭگىلتەكلىك  قىلىپ  كىشلەرنىڭ  نورمال  تەپەككۇرىغا  ئارتۇقچە ~?iQnQYI  
S*76V"")  
تەسىر قىلغاندىمەن  .     h >Z`&  
}P\6}cK  
ئۇنداقتا  تەپەككۇر  ئىگىسى  بولغان  چوڭلىرىم  ئالدىڭلاردا  يەنە  بىر  قېتىم  بالىلىق  قىلغىنىمنى  كەچۈرۈڭلار  . S`TQWWQo;  
/z}b1m+  
  ئۇلۇغ  نام  شەرىپىڭلار   ئەسكەرتىلىپ  ئۆتىلىپ  قالسا  توغرا  چۈشىنەرسىلەر . Le/}xST@  
D '% O<.m  
ئىدئولوگىيە  ساھاسىدە  كەسكىن  كۈرەش  قىلىۋاتقانلار  مىنى  نامراتكەن  دەپ  ئالتۇن  بىلەيزۇك  سوۋغا  قىلاي  دەپ  ئىزدىمەڭ. CZ{7?:^f  
;R@D  
بارلىق  كىشلەر  ياشلىق  قىلغىنىمنى  كەچۈرۈڭلار . كىشلەر  چۈشەنگىدەك  ئىلمىي   بولىشى  ئۈچۈن  تىرىشىمەن . lPtML 
Czy}~;_Ay  
  مەن  بەش  يېشىمدىن  باشلاپ  ئاتىسىز  ياشاپ  چوڭ  بولغانمەن . ياشلارنىڭ  پىسخىكىسى  يىتىلىش  باسقۇچى  بولغان ]8'PLsS9 
rrphOG  
18-26  باسقۇچىدا بولساممۇ  سىلەرنىڭ  ھەرقانداق  ئىنكاسىڭلارنى  قوبۇل  قىلالايمەن  .  شۇڭا   ئاكتىپ  پىكىر `z7,HJ.0c  
:" @-Bcln  
  قاتناشتۇرىشىڭلارنى ئۈمىد  قىلىمەن . .2ZFJ.Z"  
k7cY^&o  
4_$.gO  
1.ئاڭ  ،  پىكىر  تەپەككۇرىنى  ئۆزگەرتىش 0f'LXn  
8f65;lyN  
ئادەمنىڭ    قىممىتى  باھاسى  قەيەردە ؟ @*|T(068&  
+B&+FGfNU  
ئامىرىكا ئالىملىرى  ئىنسان  تىنىنىڭ  تۈزۈلۇش  تەركىبلىرىنى  ئانالىز  قىلىش  ئارقىلىق ،  ئادەمنىڭ  ماددىي  قىممىتىنى  ھېسابلاپ  چىققان . Qam48XZ >  
{lg iH+:  
ئېرىشىلگەن  نەتىجە  تكۋەندىكىچە 65%  ئوكسىگىن ،  18%كاربون،10%ھېدروگىن،3%ئازوت،1.5%كالتىسىي،1%فوسفور، 8yH)9#>  
0.35%كالىي،0.25%سۇلفات(گۈڭگۈرت)0.05%ماگنىي،0.15%  خىلور ،%0.00004%تۆمۈر،0.00004%يود ، بۇلاردىن   MpIiHKQ G9  
يەنە  ناھايىتى  ئاز  مىقداردىكى  فىتور  ،  سىلتىسىي  ،زىنىك  ،مىس  ،ئاليۇمىن  ،مانگان    قاتارلىق  مادىلاردىن 8N 3y(y0  
تۈزۈلگەنلىكىنى ، ئەمما  بارلىق  ماددىلارنى  قوشۇپ  ھېسابلىغاندا  بىر  ئامىرىكا  دوللىرىغا  يەتمىگەنلىكىنى  بايقىغان . H /={RuU  
6GqC]rd*:  
ياپونلۇقلار  ئىنسان  بەدىنىنىڭ  ئەڭ  قىممىتى  باھاسى  بار  قىسىمى  تېرە  دىگەن ۋە  نۇرغۇنلىغان  تەجىرىبە  سىناقلارنى  قىلىش  ئارقىلىق ئادەم  بەدىنى  تىرىسىنى  ئەگەر  قەغەزدەك  يايغىلى  بولسا  ئومۇمىي ھەجىمىنىڭ  1.3-1.67  كىۋادىرات  مىتىر  بولدىغانلىقىنى  ئوتتۇرىغا  قويغان .  بۇ  تېرىلەرنىڭ  ئومۇمىي  باھاسى  3.5  ئامىرىكا  دوللىرىغا  توغرا كەلگەن .   ;BKU _}k=  
<$WS~tTz  
بىر  ئادەمنىڭ  باھاسىنى  ماددىي  جەھەتتىن  ئۆلچىگەندە  ئومۇمىي  باھاسى  4.5  ئامىرىكا  دوللىرىغا  توغرا  كەلگەن . h ^s8LE3  
ئادەمنىڭ  ھايۋاندىن  پەرقى  ئاڭ ،  ئادەم  بىلەن  ئادەمنىڭ  ئۆزئارا  ھېچقانداق  چوڭ  پەرقى  يوق  .  ئادەم  بىلەن  ئادەمنىڭ  ئۆزئارا  پەرقى  ئاڭ  تەپەككۇر ئىدىيىسىنىڭ  ئوخشاش  بولماسلىقىدا . )+w1nw|m  
j['B9vG  
ئاڭ  تەپەككۇر  ئىدىيىسى  كىشلەرنىڭ  ھەركىتىنى  بەلگىلەيدۇ  ،  ھەركەت  كىشلەرنىڭ  ئادىتىنى  بەلگىلەيدۇ  ،  كىشلەرنىڭ  يىتىلگەن  ئادىتى  ئۇلارنىڭ  خاراكتىرىنى  بەلگىلەيدۇ ،   كىشلەرنىڭ  خاراكتىرى  ئاخىر  بېرىپ  تەقدىرىنى  بەلگىلەيدۇ . vbZ!NO!H  
"^ ;h'  
چەتئەلىكلەر ئىنسانلارنىڭ  ئېھتىياجىنى توۋەندىكىدەك  سەككىزگە  بۆلگەن :  سالامەتلىك  ۋە  ھاياتىنىڭ  قوغدىلىشى ، LhM$!o?W  
يىمەك ئىچمەك ،  ئۇيقۇ ،  پۇل-بايلىق ۋە  پۇل-  بايلىق  ئارقىلىق  ئىرىشكەن  نەرسىلەر ،  جىنسىي  ھەۋەس ، سۆيۈش  X>P|-n#  
ۋە  سۆيۈلۈش،   پەرزەنتلەر  بەختى ،  ھۆرمەتلىنىش  ھېس - تۇيغۇسى . TY'61xWi  
Uqy/~n-v<  
ئىنسانلارنىڭ  مەقسەت -  مۇدىئاسىنى ئالتىگە  بۆلگەن :  سالامەتلىك ،  ئائىلە  ،  كەسپىي،    ماددىي  ،  مەنىۋىي  ،  جەمئىيەت  مەسئۇلىيىتى . Kpa$1x  
كىشلەر   ئۆزىنىڭ  ياشاش  ئېھتىياجى  ۋە  مەقسەت  -  مۇدىئالىرى  ئۈچۈن  ئۆزىنىڭ  ئاڭ  تەپەككۇر  ئىدىيىسىنى  ئىشقا سالىدۇ  . \xv(&94U  
ئاڭ  تەپەككۇر  ئىدىيىسى   ھەركەتكە   كىلىشكە  باشلايدۇ . ئاڭ  تەپەككۇر  ئىدىيىسى  يىتەكچىلىكىدە  ئۈزلۈكسىز   ھەركىتىڭىز a/1;|1a.  
ئارقىلىق   سىزدە  بىرخىل  ئادەت  شەكىلىنىدۇ .  كىچىكىڭىزدىن  ياكى  ياشلىق  ۋاقتىڭىزدىن  باشلاپ  شەكىللەنگەن  ئادەت  سىزنىڭ  كەلگۈسى  خاراكتىرىڭىزنى  ،ئىشلارغا  تۇتقان  پوزىتسىيىڭىزنى  بەلگىلەيدۇ .  كىشلەرنىڭ  بۇ خىل  يىتىلگەن  پوزىتسىيە  ۋە  خاراكتىرى bS954d/  
شەخىسنىڭ  تەقدىرىنى  ، ئەتىراپىدىكى  ئىجتىمائىي  مۇھىتنىڭ  ۋە  پۇتكۇل  مىللىتىنىڭ  تەقدىرىنى  بەلگىلەيدۇ . B&0 W P5OF  
$CX3P)% `  
ئىنسانىيەت  دۇنياسىدىكى كۆپىنچە  كىشلەرنىڭ  ئېھتىياجى  ۋە   مەقسەت  -  مۇدىئاسى  ئوخشاش  بولسىمۇ  ئاڭ  تەپەككۇر  ئىدىيىسىنىڭ ئوخشاش  بولماسلىقىدىن   ھەركەتكە  كەلمىگەن ، ئادەت  شەكىللەنمىگەن،  پوزىتسىيە، خاراكتىر  ئىلمىي بولماسلىقىدىن  ئاخىرىدا  كۆرۈلگەن  تەقدىر  بەخىت  بولماسلىقى  مۇمكىن  . qMA-#  
گەرچە  ھەركەت  بەخىت  ئىلىپ  كېلەلمىسىمۇ ،  ئەمما  ھەركەتلەنمەسلىك  مۇتلەق  بەخىت  ئېلىپ  كېلەلمەيدۇ . pe\Nwq  
eF9GhwE=  
بىلىم  -  كۈچ  ئەمەس ،  ھەركەتكە  كەلگەن ، ئىشلىتىلىۋاتقان  بىلىم  ئاندىن  كۈچ  ئىلىپ  كېلەلەيدۇ .   !2Z"Lm  
( }Bb= ~  
u *rP 8GuS  
fb>$p_s]  
2. ئويغىنىش _vDmiIn6K  
|%mZ|,[  
ئويغىنىش  بىر  شەخىس  يۈز  يىل  مىڭ  يىل  ئىلگىرى  "ئويغان"  دەپ  چاقىرىق  قىلىپ  يىللارنىڭ  ئۆتىشى  بىلەن  قانچىلىك tp>YsQy] 8  
كىشى  ئويغاندى دەپ  سىتاتىستىكا  قىلىدىغان  نەرسە  ئەمەس .  ئىلگىرى ئابدۇخالىق  ئۇيغۇر ، لۇتپۇللا  مۇتەللىپلەر  كىشلەرنى 3}F>t{FDk  
ئويغىنىشقا  دەۋەت  قىلغان  .  دەل شۇ  پەيىتتىكى  ئويغىنىش  بولسا  خۇراپاتلىق ،  نادانلىقتىن  ئويغىنىشنى ،  بىلىم  ئىگىلەشنى Q{L:pce-  
ئىلغار  پىكىرلىك  دەۋر  ياشلىرىنىڭ  مەيدانغا  كىلىشىنى  چاقىرىق  قىلغان . QuPz'Ut#  
t"q'"FX  
ئويغىنىش  بىر  يەككە  شەخىس  ھەر  كۈنى  ئويغىنىپ  ئۆزىنىڭ  كۈندىلىك  پائالىيىتىنى  ئورۇنلاشتۇرىدۇ، ئۇزلۇكسىز   p\ lR1  
ئاڭ -تەپەككۇرىنى  بىلىم  قۇرۇلمىسىنى يەڭگۈشلەپ  تۇرىدۇ .  دۆۋلەتلەر بولسا  ھەر  پەسىلدە ،  ھەر  ئايدا  ئىچكى }&e HU  
، تاشقى  دۇنيانىڭ  ئىجتىمائىي ، ئىقتىسادىي ،  سىياسىي ، ھەربىي  ۋەزىيىتىنىڭ  ئوخشاش  بولماسلىقىغا  ئاساسەن ce}A!v  
دۆۋلەت  پىلانلىرىنى  ئو رۇنلاشتۇرىدۇ .   vk4 8&8  
Ohp@ZJ!a?  
ئۇنداقتا  بىزنىڭ  ئۇشبۇ  پەيىتتىكى  ئويغىنىشىمىز  نىمە ؟ $5)#L$!,]  
1ruI++P  
ئۈزلۇكسىز  تۇردە  بىلىم  ئىگىلىرىنى  تەربىيلەپ  يىتىشتۇرۇپ  چىقىش ،  رايونىمىز  مىللىي  ئىقتىسادىنى  يۇقىرى YRX^fZ-b  
  كۆتىرىش  ،  مىللىتىمىزنىڭ  قۇدىرەت  تېپىش  ،  تەرەققىي  قىلىش  يولىدا  ئىزدىنىشتىن  سىرت   مىللىي  خاسلىقىمىزنى !V3+(o 1  
، ئەنئەنىۋىي  مەدەنىيىتىمىزنى  ،    تىل  -  يېزىقىمىزنى  ساقلاپ  قېلىش  بىزنىڭ    مۇشۇ  مىنۇتلاردىكى  ئويغىنىشىمىز . >Wt@O\k  
vf{$2 rC  
بىزنىڭ  مىللىي  خاسلىقىمىز، ئەنئەنىۋىي  مەدەنىيىتىمىز ،  تىل -يېزىقىمىز  راستىنلا  يوقىلىش  گىردابىغا  بېرىپ  قالدىمۇ ؟ Cd 2 
uH%b rbrU  
مەن  سىزگە  بۇھەقتە  جاۋاپ  بېرەلمەيمەن.   v7wyQx+Q  
مەن  ئاللىقاچان  تارىخ  بېتىدىن  ئۆچۈرىۋېتىلگەن  ۋە  ھېچقانداق  بىر  تارىخ  ياراتمىغان  ھىندىئان ،  سىگانلارنى @Xl(A]w%!  
  ئىزدەپ  كۆرۈڭ  دىسەم  مېنى  ئۆز  مىللىتنىڭنى  چۈشەنمەيدىكەنسەن ،  چۈشكۈنلىشىپ  كېتىپسەن  دەپ  قارىغان بولسىڭىز. yVmp," "a  
سىزگە سان  سىفىرلار   بىلەن  كۆرسىتپ ئۆتەي .     بىزنىڭ  مىللىتىمىزنىڭ  ئاساسىي  گەۋدىسى  ياشاۋاتقان  بۇ  دۆلەتنىڭ 6dr 'nP  
ۋە  بۇ  دۆلەتنىڭ  ئاساسىي  گەۋدىسى  بولغان  خەنزۇ   مىللىتىنىڭ ھازىرقى  نوپۇسى  بىر مىليارد  300  مىليون  ، DX>LB$dy?  
  گەرچە  بىر  پەرزەنىت  بولۇش  پىلانلىق  تۇغۇت  تۈزىمى  يولغا  قويۇلغان  بولسىمۇ   يىللىق  كۆپىيىش  سانى  15 مىليون ~Dq-q6-@t  
ئەتىراپىدا  مۇقىم  كۆپەيمەكتە ،  مۇشۇ  سۈرئەتنى  ئىزچىل  ساقلاپ قالغان ئەھۋالدا كەلگۈسى 10-15  يىلدىن  كىيىن   |ffHOef  
دۆلەت  نوپۇسى  بىر  يېرىم  مىلياردلىق  ئۆتكەلنى  بۆسۈپ  ئۆتكەندە ئىشلار  قانداق  بولىدۇ ؟ 0j!3\=P$  
\#:  W  
زىمىننىڭ  ئەلۋەتتە  قوبۇل  قىلىش  چېكى  بولىدۇ .  بىر  يېرىم  مىليارد  نوپۇسنىڭ  ھەممىسىنى   چوڭ  قۇرۇقلۇق  رايونى   Et N,  
سىغدۇرۇپ  كىتەلەمدۇ ؟  مېنىڭچە   ئۇلار  ئۆزلىرىگە  يېڭى  ياشاش  رايونى  ئىزدەيدۇ . p;}`PW  
ئۇنداقتا  ئۇلار  ئامىرىكىغا  ،  ياۋروپاغا  كۆچۈپ  بارامدۇ   ياكى  ئالدىنقى  ئەسىرنىڭ  70  -  يىللىرىدىن  باشلاپ  ئىقتىسادىي p7Wt(A  
جەھەتتىن  ياردەم  بېرىۋاتقان  ئافىرىقىغا  كۆچۈپ  بارامدۇ ؟   [S,$E6&j$"  
0q"4\#4l  
ياق .  ئەلۋەتتە  ئۇلار  بىز  ياشاۋاتقان  تارىم  بوستانلىقىغا  كۆچۈپ  كىلىدۇ ،   ئارتۇقچە  نوپۇسنىڭ  رايونىمىزغا  كۆچۈپ كىلىشى yO%^[c?  
رايونلار  نوپۇس  تەڭپۇڭسىزلىقىنى  كەلتۈرۈپ  چىقىرىدۇ ،  لىكىن  بىز  بۇ  يەردە  بىر  نۇقتىغا  دىققەت  قىلىشىمىز  كېرەك ، Az:~|P  
ئەينى  يىللاردا بىزگە  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇق  بېرىلىپ   زىمىنىمىز  تارىم  بوستانلىقىدا   ئاپتونومىيلىك  رايون  تەسىس  قىلغاندا، q@bye4Ry%W  
" ئاپتونوم  رايوندا  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇققا  ئىگە  ئاساسى  مىللەت  ئۆز  مىللىي  تىل  يېزىقىنى  ئىشلىتىش  ھوقۇقىغا  ۋە q x)\{By  
  ئەركىنلىكىگە  ئىگە"  دەپ  بەلگىللەنگەن   ئەمما "ئاپتونوم  رايوندا  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇققا  ئىگە  ئاساسى  مىللەت نوپۇسى 7wx=#  
  شۇ  ئاپتونوم  رايون  ئومۇمىي  نوپۇسىنىڭ  ئەڭ تۆۋەن بولغاندا 51% نى  ئىگەللەيدۇ " دەپ بەلگىللەنگەنمۇ  يوق ؟ :VlA2Ih&q  
Eu(Qe ST\  
ئاپتونوم  رايوندا  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇققا  ئىگە  ئاساسى  مىللەت  ئۆز  مىللىي  تىل  يېزىقىنى  ئىشلىتىش  ھوقۇقىغا  ۋە md+pS"8o;  
ئەركىنلىكىگە  ئىگە"  دەپ  بەلگىللەنگەن  بولسىمۇ   ئۆز  مىللىي  تىل  يېزىقىنى  ئىشلىتىش  ھوقۇقىمىز    بۈگۈنكى  كۈندە A)]&L`s  
رايونىمىزدا  دۇكان  ،  ئىدارە - ئورگانلارنىڭ  ۋىۋىسكىسىدا ،  گېزىت -  ژۇرنال  ھەر  قايسى  مەتبۇئاتلاردا ساقلانغاندىن  باشقا   M@{?#MkS%  
تىل  يېزىقنىڭ  ئەڭ  كەڭ  ئىشلىتىلىش  رايونى  بولغان  مىللىي  مائارىپىمىزدا ،  مەكتەپلەدە  ئىشلىتىلىۋاتامدۇ  ؟   >JE+j=  
توغرا ،  ئۇنداق  بەلگىلىمە  بەلگىلەنگەنمۇ  ئەمەس ،  بەلگىلەنگەن  دىگەندىمۇ ،  دۆلىتىمىزنىڭ  بىر  زىمىنى  دەپ  ئۈزلىكسىز J"AR3b@,$?  
يۆتكەپ  كەلسە  ،  سىز  ھېچنىمە  دىيەلمەيسىز  ، خۇددى  دۆلىتىمىزنىڭ  بىر  زىمىنى  دەپ قويۇپ  46  قېتىم  ئاتوم  سىنىقى  قىلغان g8MW6Y  
يىللاردىكىدەك . 0 (-4"u>?  
تىل - يېزىقىمىز  قوش  تىللىق مائارىپ  تۈزۈلمىسى  ئاستىدا   ئەركىن  ئىشلىتىلىش  ھوقۇقىدىن  قېلىۋاتىدۇ . xS1n,gTA  
رايونىمىزنىڭ   ئىكولوگىيىلىك  سىغىمچانلىقىدىن  ئىشىپ  كەتكەن  زىيادە  نوپۇس  ۋە  يېڭىدىن  يولغا  قويۇلغان  قوش  تىللىق NRtH?&7  
مائارىپ  تۈزۈلمىسى  ئاستىدا  بىزنىڭ  مىللىي  مەدەنىيىتىمىز ،  مىللىي  خاسلىقىمىز ،  تىل  يېزىقىمىز  يوقىلىپ  كەتمەيدۇ  دەپ $f3IO# N  
كىم  دىيەلەيدۇ ؟   V>QyiB  
bp9RF d{  
مەن   رايونىمىزدىن  چىققان  تۇنجى  دوكتۇرىمىز  ئەركىن  سىدىق  ئەپەندىمدەك   قوش  تىللىق  مائارىپنىڭ   تەسىرى  ۋە  رولى Q")Xg:  
ھەققىدە  ئىلمىي  ئەتراپلىق  بولغان   تىپىك  مىساللارنى  كۆرسىتىپ  بېرەلمەسلىكىم  مۇمكىن  ،  ئەمما  بىز  بىلەن  ئوخشاش   pL{oVk#,  
تارىخنى  بېشىدىن  ئۆتكۈزگەن  سابىق سوۋىت سوتسىيالىستىك رىسپۇبلىكىسىدىكى  ئاپتونومىيىلىك   رىسپۇبلىكلىق  ھوقۇقىغا pCIS8 2L  
ئېرىشىپ ، ئۆز  رايونىدا  70  يىل  ئاپتونومىيىلىك  ھوقۇقتىن  قانغۇچە  بەھرىمان  بولغان  مۇستەقىل  دۆلەتلەر  بىرلەشمىسىدىكى O+o)z6(  
تۈركىي  مىللەتلەرنىڭ  ئاپتونومىيىلىك ھوقۇققا  ئېرىشكەن 1920-يىللىرىدىن 1990-يىللىرى ئاخىرلاشقۇچە  بولغان  70 يىللىق EF :g0$  
ھايات مۇساپىسىدىن  سىزلەرگە  مىسال  كۆرسىتىپ  ئۆتمەكچىمەن .   LH4#p%Pb%  
-b^dK)wR~  
1920- يىللىرى  ئاپتونومىيىلىك ھوقۇق  بېرىلگەندە "ھەرقايسى  ئاپتونوم  رىسپۇبىلىكلار   ئۆز  تىل  يېزىقىنى  ئەركىن  ئىشلىتىش iG5 4 +]  
ھوقۇقىغا  ،  ئۆز  مەدەنىيىتىنى ،  ئۆز  خاسلىقىنى  ساقلاپ  قېلىش  ئەركىنلىكىگە  ئىگە  " دەپ  بەلگىلەنگەنمۇ  يوق  بۇنىسى  ماڭا qa^cJ1@  
نامەلۇم  ،  ئەمما   1924-يىل سوۋىت  سوتسىيالىزىمىنىڭ  داھىيسى  لېنىن  ۋاپات  بولۇپ  سىتالىن   ۋەزىپە  تاپشۇرىۋالغاندىن ئىككىنجى دۇنيا ئۇرۇشى  ئاخىرلىشىپ 1956 - يىل  سىتالىن  ۋاپات  بولغىچە ،  چىڭغىز  ئايتىماتوفنىڭ  "قىيامەت" ،"ئەسىردىن  ھالقىغان  بىر  كۈن  "  ئەسەرلىرىدە  تەسۋىرلىنىشىچە  بۇ  زىمىندىكى  ھەرقايسى  مىللەتلەر   ئەڭ  دەسلەپ  ئۆز مەدەنىيەت  مىراسلىرىنى    ئېنىقتىن  ئېنىق  بىزنىڭ  مەدەنىيەت مىراسىمىز  دىيىشكە  جۈرئەت  قىلالماسلىق  ،  ئەينى  يىللاردا   چوڭ  تۆھپە  كۆرسەتكەنلەرگە  دۆۋلەت ئەمىلىنى  ئۆستۈرۈش ،  ئۆي  سوۋغا  قىلىش (ئۆيى  كىچىك  بولسا،چوڭىنى ،  يەر -تۈزلەڭلىكىدە بولسا  بىنالاردىن  ) ،  دۇنيانىڭ  ھەرقايسى  رايونلىرىنىڭ  ئالىي  سۈپەتلىك  مەھسۇلاتلىرىنى  سوۋغا  قىلىش   قاتارلىق ئالىي  ئىمتىيازلاردىن  بەھرىمان  قىلدى .  بۇ  نام  مەنپەتلەر  ئالدىدا  كىشلەر  ئۆز-ئارا  ئۆچمەنلىكى  بولغان  كىشلەرنى ئاق  تىرورچى  ،  مىللەتچى  ئۇنسۇر ،  پارخور ، خىيانەتچى  دىگەندەك  باھانىلەر  بىلەن  ئۆز  مىللىتىنى  سېتىش  جىنايەتلىرى  بىلەن  شۇغۇللاندى  ،  1956 -يىلدىن  كىين  گەرچە  سىتالىن  ۋاپات بولغان  بولسىمۇ  ، شەخىسكە  چوقۇنۇش  روھىي ،  ۋە  سىتالىننىڭ  كىشلەرگە  قالدۇرۇپ  كەتكەن  تەسىرى  سەۋەبىدىن  كىشلەر  يەنىلا  ئۆز  مىللىتىنىڭ مەدەنىيەت مىراسلىرىنى  ئۆزلىرىگە  تەئەللۇق  قىللالمىدى .  تىل-يېزىق  جەھەتتە  بۇ  زىمىندا ئېنىق  قايسى  يىلى  قوش  تىللىق  مائارىپ ،كىيىنچە ، تاق  تىللىق  روسچە  مائارىپ  يولغا  قويۇلغانلىقىنى  بىلمەيمەن .     KuJ9bn{u!C  
}BC%(ZH6  
  چىڭغىز  ئايتىماتوفنىڭ  "قىيامەت" ،"ئەسىردىن  ھالقىغان  بىر  كۈن  " ،"بەش  ياشلىق  كىچىك  تەرجىمان "  ناملىق ئەسەرلىرىدىن %mmV#vwp  
ھېس  قىلىشىمچە ،  سابىق  سوۋىت  ئىتتىپاقى  دۆۋلەت  تەۋەسىدە  سىتالىن  ھاكىمىيەت  يۇرگۈزۈپ 1930- يىللارغا  كەلگەندە ھەرقايسى  رىسپۇبىلىكلاردا ئۆز ئانا تىلىنى ئاساس  قىلىپ  قوش  تىللىق  مائارىپ  تۈزۈمى  يۇلغا  قويۇلغان ،  يىللارنىڭ  ئۆتىشى  بىلەن  كىشلەرنىڭ  شەخىسكە  چوقۇنىشى  ئەۋجىگە  چىققان ،  كىشلەر  ئۆز  ئەتىراپىدىكىلەرنىڭ  سېتىۋىتىشىدىن  ئەنسىرەيدىغان  ، سىتاللىنىڭ  ئۇلۇغ "پۇتۇن سوۋىت  خەلقى  بىر  مىللەت " مىللەت  نەزەرىيەسى   بارلىققا  كەلگەندىن باشلاپ تاق  تىللىق  روسچە  مائارىپ  يولغا  قويۇلغان . ^o5;> 
GxzO|vFQ  
ئۇلۇغ  ھاكىمىيەتنىڭ  كۈچ  قۇدىرىتى ۋە   كىشلەر  ئۆز  ئەتىراپىدىكىلەرنىڭ  سېتىۋىتىشىدىن  ئەنسىرەيدىغان  ئېھتىيات  تۇيغۇسى  سەۋەبىدىن  رىسپۇبىلىكلار  مۇستەقىل  بولۇپ  1994 -  يىلغىچە  ئاپتونوم  رىسپۇبىلىكلاردا  ئۆز  ئانا  تىل  -يېزىقىنى   قايتا  ئىشلىتىش 4ekwmw(ox  
تەكلىپ  پىكىرىنى  بەرمىگەن ،  ( سىتاتىسكىلىق  سانلىق  مەلۇماتلار  ئېسىمدە  قالماپتۇ )  70  يىللىق  سوتسىيالىزىم  ھاياتى ،  60  يىللىق قوش  تىل  مائارىپى  ۋە  تاق  تىل  مائارىپىنىڭ  تەسىرىدە  بىر   رىسپۇبىلىكىدا  ئۆز  ئانا  تىلىدا  دەرس  ئۆتىدىغان  مەكتەپلەر  100  گە يەتمىگەن ،  ئۆز  ئانا  تىلىنى  بىلىدىغان  كىشلەر  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇققا  ئىگە  شۇ  مىللەت  ئومۇمىي  نوپۇسىنىڭ  30-40 پىرسەنتىگە  يەتمىگەن .   ئاپتونومىيلىك  ھوقۇققا  ئىگە  ئاساسىي  مىللەت  ئومومىي  نوپۇسى  شۇ  ئاپتونوم  رىسپۇبىلىكىدا  40 پىرسەنت  ئەتىراپىدا  بولغان ،  ئەكىسچە  ئانچە  غايەت  زور  نوپۇسقا  ئىگە  بولمىغان  روسلار   رايونلار  ئومۇمىي  نوپۇسىنىڭ  50  پىرسەنتىدىن  ئېشىپ  كەتكەن . q~9-A+n  
_33 b %  
ئەمدى  بىز  ئۆزىمىزگە  كىلەيلى .  بىز  60  يىللىق  سوتسىيالىزىم  تارىخىنى  باشتىن  كەچۈرۈش  جەريانىدا  بىزنىڭ  مىللىتىمىزمۇ   m'}`+#C%)  
نام  مەنپەئەت  ئۈچۈن  ئۆز  مىللىتىنى  سېتىۋىتىشتىن  ئىبارەت  ماڭقۇرلۇقتىن  ساقلىنالمىدى .  زىمىنىمىزدا   ئاپتونومىيلىك  قانۇن - n8Qv8  
تۈزۈملەر  بەلگىلەنگەنلىكتىن  كىشلەر  ئۆز  مەدەنىيىتى ، ئۆز  خاسلىقى ،  ئۆز  تىل  يېزىقىنى  يوقىتىپ  قويمىدى  .   ئەمما  بۇ y]yl7g =~  
  يەردىمۇ ئۇلۇغ  ھاكىمىيەتنىڭ  تەسىرى ، غايەت  زور  نوپۇس  سىغىمچانلىقى   ئاستىدا  قوش  تىللىق  مائارىپ  يولغا  قويۇلغان  بۈگۈنكى كۈنلەردىن  باشلاپ  ئاشۇ  سوۋىت  سوتسىيالىستىك  رىسپۇبىلىكىلىرىدەك 50-60  يىللىق  قوش  تىللىق  مائارىپ  ھاياتىنى  باشتىن  كەچۈرگەندە  ئاستىدا  بىزنىڭ  مىللىي  مەدەنىيىتىمىز ،  مىللىي  خاسلىقىمىز ،  تىل  يېزىقىمىز  يوقىلىپ  كەتمەيدۇ  دەپ  كىم  دىيەلەيدۇ ؟       =.8n K y  
Chnt)N`/B4  
ئەلۋەتتە ،ھېچكىم  جۈرئەت  قىلالمايدۇ . ) Z3 KO  
GU> j8.  
بىزنىڭ  چەتئەللەردە   تىل  تەتقىقات  خىزمىتى  بىلەن  شۇغۇللىنىۋاتقان  دوكتۇر ،ئاسپىرانتلىرىمىز،  ھەرقايسى  ئىجتىمائىي  ۋە  تەبىئىي  پەن  تەتقىقاتى  بىلەن  شۇغۇللىنىۋاتقان  دوكتۇر،ئاسپىرانتلىرىمىز ،  رايونىمىزدا  ئۇنۋىرسىتىتلاردا  ئوقۇۋاتقان  زىيالىيلىرىمىز  كەلگۈسىدە LujLC&S  
ئۆز  ئانا  تىلىمىزنى  ساقلاپ  قالالايدۇ  دىيىشىڭىز  مۇمكىن .   =7}1NeC`  
   توغرا   رايونىمىزدىن  1980-يىللاردا  چىققان  تۇنجى  دوكتۇر  ئەركىن  سىدىق  ئەپەندى .  ئۇنداقتا  بىز  1950-  يىللىرىلا(  بىز  تونىمىغان  دۇنيا  ئىتراپ  قىلغان)  دوكتۇرلىرىمىز  ياشىغان  شۇ  مۇستەقىل  دۆۋلەتلەر  ھەمكارلىقىغا   نەزەر  سالايلى . KMi$0+  
ئۆزبېكىستاندىكى  ئۆزبېك  مىللىتىنىڭ  ئومۇمىي  نوپۇسى  تەخمىنەن  20 مىليون ،  قازاقىستاندىكى  قازاق  خەلىقىنىڭ  ئومۇمىي  نوپۇسى تەخمىنەن  10  مىليون  ئەتراپىدا ،  ئۇيغۇرلار  تارىم  دىيارىنىڭ  سىرتقى  دۇنياسىدا  ئەك  كۆپ  ئولتۇراقلاشقان مۇستەقىل  بولغىلى  20  يىل  بولمىغان ،  سېلىشتۇرما  نوپۇس   پەرقىمۇ  ئانچە چوڭ  بولمىغان   بۇ  ئىككى  دۆۋلەتتە   بۈگۈنكى  كۈندە  ئۇيغۇر  تىل  يېزىقىدىكى گېزىت -ژۇرنال ۋە  ھەرقايسى  ئۇيغۇر  تىل  يېزىقىدا  دەرس  ئۆتىلىدىغان  مەكتەپلەر  يوقىلىپ  كەتتى  ۋە   ساقلىنىپ  قالغانلىرىمۇ  يوقىلىش  خرىسلىرىغا   دۇچ  كەلمەكتە .  ئاشۇ  يەرلەردە  ئەركىن  سىدىق  ئەپەندىمدىن  ئىلگىرى  نۇرغۇنللىغان  دوكتۇر،  ئاسپىرانىت ، ۋە  ھەرقايسى  ساھە  ئىلىم  ئىگىلىرى  بار  بولغان  .   ئۆزلىرىمىز  بىلەن  تومۇرداش  بولغان  تۈركىي  مىللەت  جۇمھۇرىيەتلىرىدە  ئۇيغۇرلار  رايونىدىكى ئۇيغۇرلىرىمىزغا  ھېچقانداق  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇق ۋە  باشقا  شەكىلدىكى  ھوقۇقلار  بېرىلمىگەنلىكى   شۇنداقلا  قانۇن-  تۈزۈم   تۈزۈلمىگەنلىكى  ئۈچۈن   20  يىل  بولمىغان  مۇستەقىل  دۆلەتلەر  ھەمكارلىقىدا  ئۆز  تومۇرداش  قېرىنداشلىرىمىز  تەرىپىدىن  يوقىلىپ  كەتتى .   q<3La(^/  
pZS]i "  
ئۇنداقتا  ئاپتونومىيلىك  ھوقۇق  بېرىلگەن  ۋە  قانۇن - تۈزۈم  بەلگىلەنگەن  ئاپتونۇم  رايونىمىزدا  يوقىلىپ  كەتمەيدىكەنغۇ  دەپ  قارىماڭ .   O=bkq}  
:N 
ئۇلۇغ  ھاكىمىيەتنىڭ  كۈچ  قۇدىرىتى ،  رايونىمىزنىڭ   ئىكولوگىيىلىك  سىغىمچانلىقىدىن  ئىشىپ  كەتكەن  زىيادە  نوپۇس  ، 2?7ID~\  
كەلگۈسى   50-60  يىللىق  قوش  تىللىق  مائارىپ ھاياتنىڭ  تەسىرىدە  يوقۇلۇپ  كېتىشتىن  ساقلىنالمايدۇ .   (!fx5&F  
8F>9CO:&N  
   nZi&`HjQ  
2 )o2d^^  
3. ئۇنداقتا  بۇ  " ئويغىنىش "نى  كىملەر   باش  بولۇپ  چاقىرىش  كېرەك ؟   r4P%.YO+X  
L@O>;zp;  
سىلەر  تولۇق  ئوتتۇرا  سىياسىي  دەرىسلىكىدە  ،پەلسەپەدە   سان - سۈپەت  تېمىسىنى  ئوقۇغان سانلار  جۇغلانمىسى  سۈپەت  ھاسىل  قىلالايدۇ .   ئۇنداقتا  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا  سان  -  سۈپەت  ھادىسىسى  قانداق  بولىدۇ . H^kOwmSzh  
بىرەر  پەيلاسوپ  ئوتتۇرىغا  قويغانمۇ  يوق  بىلمەيمەن ،  مېنىڭ   پەلسەپە  بىلىملىرىنى  ئۆگەنگەندىن  كىيىنكى  بىلىمىم . h'S0XU ;  
Fq~Zr;A  
ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا  سۈپەت   تەسىرىگە   قاراپ   ياخشى  سۈپەت،  يامان  سۈپەتكە  بۆلىنىدۇ  . (5] [L 
  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   سانلار  ئادەتتىكى  سان  ،ئوتتۇرھال  سان ( ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سان  ، 90uXJyW;d  
  ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سان )،ئالاھىدە  سانلارغا  بۆلىنىدۇ . E8av/O VUd  
ئادەتتىكى  سانلار  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا  يەككە  ھالدا  رول  ئوينىيالمايدۇ ،  سۈپەت  ھاسىل  قىلالمايدۇ .  
ئادەتتىكى سانلار  پەقەت  ئۆزىدىن  بىر  دەرىجە  يۇقىرى  سانلارنىڭ  تەسىر  كۆرسىتىشى  ئارقىلىق   نۇرغۇنلىغان  ئادەتتىكى CRCy)AS,t  
  سانلار  جۇغلانمىسى پەيدا  بولغاندىن  كىيىن  سۈپەت  ھاسىل  قىلالايدۇ ۋە  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا  رول  ئوينىيالايدۇ .   l@SV!keQ  
GmNC w5F  
ئوتتۇرھال   سانلار  ئۆزى  ئىچىدىن ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   ئوينىغان   رولىغا  قاراپ ئوتتۇرھال   ئادەتتىكى  سان  ، zf)*W#+  
ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سان    دەپ  ئىككىگە  بۆلىنىدۇ .   }=f\WWJf0  
ئوتتۇرھال   ئادەتتىكى  سانلار  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   يەككە  ھالدا   رول  ئوينىشى  مۇمكىن ،ئەمما  كۆپىنچە  ھاللاردا رولى  بولمايدۇ ،  سۈپەت  ھاسىل  قىلالمايدۇ .  kVZs:  
ئوتتۇرھال   ئادەتتىكى  سانلار  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   يەككە  ھالدا   رول  ئوينىغان  پەيىتلەردە  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە  ئىگە  بولمايدۇ ،  تەسىر  دائىرىسى  چەكلىمىلىك  ئىچىدە  بولىدۇ ،   بۇخىل  سۈپەت  ئاسان  يوقىلىپ  كېتىدۇ . &V 7J5~_  
ئوتتۇرھال   ئادەتتىكى  سانلار  ئۆزىدىن  بىر  دەرىجە  يۇقىرى  سانلارنىڭ  تەسىر  كۆرسىتىشى  ئارقىلىق   نۇرغۇنلىغان  ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سانلار  جۇغلانمىسى  پەيدا  بولغاندىن  كىيىن  سۈپەت  ھاسىل  قىلالايدۇ  ۋە  مۇشۇ  پەيىتلەردە  ھاسىل  قىلغان  سۈپەت BYdG K@ouk  
دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە  ئىگە  بولىدۇ ،   تەسىر  دائىرىسى  چەكلىمىلىكنى  بۆسۈپ  ئۆتكەن  بولىدۇ .   U*{0,Ue'  
ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سانلار  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   يەككە  ھالدا   رول  ئوينىيالايدۇ ،  سۈپەت  ھاسىل قىلالايدۇ  ۋە eb}XooX  
ئۆزىدىن   دەرىجە  تۆۋەن  بولغان ئادەتتىكى  سانلار ، ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سانلارغا  بەلگىلىك  تەسىر  كۆرسىتەلەيدۇ ،  ئۆز  تەسىرى 1E!.E=Y ?M  
ۋە  رولى  ئاستىدا    سۈپەت  ھاسىل قىلالايدۇ . lFf>z}eLy  
ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سانلار  يەككە  ھالدا  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى  ئادەتتىكى  سانلار  جۇغلانمىسى، ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سانلار  جۇغلانمىسى  ھاسىل  قىلغان  سۈپەتكە  يەتمەيدۇ ، لىكىن يەنىلا  دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە  ئىگە  بولىدۇ ، تەسىر  دائىرىسىنىڭ   چەكلىمىلىكى  ، يوقىلىپ  كېتىش  -كەتمەسلىكى  دەل  شۇ  زامان  ۋە  ماكان  تەرىپىدىن  بەلگىلىنىدۇ . n}Eu^^d  
/zh:7N  
ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سانلار    ئۆزىدىن  بىر  دەرىجە  يۇقىرى  سانلارنىڭ  تەسىر  كۆرسىتىشى  ئارقىلىق   نۇرغۇنلىغان  ئوتتۇرھال   ئالاھىدە  سانلار  جۇغلانمىسى  پەيدا  بولغاندىن  كىيىن  سۈپەت  ھاسىل  قىلالايدۇ  ۋە  مۇشۇ  پەيىتلەردە  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى H/`@6, j  
دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە  ئىگە  بولىدۇ .   تەسىر  دائىرىسىنىڭ   چەكلىمىلىكى  ، يوقىلىپ  كېتىش  -كەتمەسلىكى  دەل  شۇ   -wH0g^Ed  
زامان  ۋە  ماكان  تەرىپىدىن  بەلگىلەنسىمۇ ،  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى  تارىخقا  ئايلىنىدۇ . \kV|S=~@  
U.Vn|s(`z  
ئالاھىدە  سانلار  ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   يەككە  ھالدا   رول  ئوينىيالايدۇ ،  سۈپەت  ھاسىل قىلالايدۇ .  ئۆزىدىن   دەرىجە  تۆۋەن  بولغان ئادەتتىكى  سانلار ، ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سانلار ، ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سانلارغا  كۆرۈنەرلىك  تەسىر  كۆرسىتەلەيدۇ . ئۆز  تەسىرى  ۋە  رولى  ئاستىدا    سۈپەت  ھاسىل قىلالايدۇ . مۇشۇ  پەيىتلەردە  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى  دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە  ئىگە  بولىدۇ .   تەسىر  دائىرىسىنىڭ   چەكلىمىلىكى  ، يوقىلىپ  كېتىش  -كەتمەسلىكى   تارىخقا  ئايلىنىش-ئايلىنالماسلىقى زامان  ۋە ماكان  تەرىپىدىن  بەلگىلىنىدۇ . bZUw^{~)D  
MV3K' 
ئوتتتۇرھال  ئالاھىدە  سانلار  جۇغلانمىسى  ھاسىل  قىلغان سۈپەت  ۋە  ئالاھىدە  سانلارنىڭ  ئۆزئارا  تەسىر   كۆرسىتىشى  ئاستىدا    ئىنسانىيەت  مەدەنىيەت  دۇنياسىدا   ئۇنتۇلغۇسىز  روللارنى  ئوينىيالايدۇ  ۋە  سۈپەت  ھاسىل  قىلالالايدۇ .  مۇشۇ  پەيىتلەردە  ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى  دەۋرىيلىككە ،  ئۈزلۈكسىزلىككە   ئىگە  بولىدۇ .  تەسىر  دائىرىسى  چەكلىمىلىكنى  بۆسۈپ  ئۆتكەن  بولىدۇ ،   ھاسىل  قىلغان  سۈپىتى   ئۇنتۇلغۇسىز   تارىخقا  ئايلىنىدۇ  .   \kKd:C{  
D&K9!z"]  
ئۇنداقتا  سان -سۈپەت  تېمىسىنى  چۈشەنگەن  بولسىڭىز  ،  ئۆز  نىشانىمىزغا  قايتىپ  كىلەيلى . (bsywM  
مەن  بىر  ئادەتتىكى  سان  مەن  ياشلىق  ،  يەڭگىلتەكلىك  قىلغان بولاي  ،  مەن  جەمئيەتتە  رول  ئوينىيالمايمەن ،  سۈپەت  ھاسىل  قىلالمايمەن .  مېنىڭدىن  نەچچە  دەرىجە  يۇقىرى  ئورۇندا  تۇرغان  ئەركىن  سىدىق  ئەپەندىم  ،  ئابدۇقادىر  جالالىدىن  ئەپەندىم  ،  ئەسئەت  سۇلايمان  ئەپەندىم.....  قاتارلىق    ئالاھىدە  سانلىرىمىزنىڭ   ئۆز ئارا  پىكىر  بىردەكلىكىگە  كىلىپ  جەمئىيەتتە  سۈپەت `K@N\V M  
ھاسىل  قىلسا  ،   ھاسىل  بولغان  سۈپەتلەر  ئۇيغۇر  جەمئىيىتىمىزدە  ساقلىنىۋاتقان،   پەيدا  بولىۋاتقان  ھەرخىل  مەسىلىلەر ... $<=d[ 6  
ئەيدىزنىڭ   يامىرىشى(ئەيدىزنىڭ   يامىرىشى  جەھەتتە  بولۇپمۇ  بىلىم  ئىگىسى  بولغان  ئۇنۈېرسىتىت  ئوقۇغۇچىلىرى   ئاساسىي Ui"$A/  
  كۆپىيىش  ئېقىمى  بولماقتا  ،  ئاتا-ئانىسىدىن  ۋاقتىنچە  ئايرىلىپ  مۇستەقىل  ياشاۋاتقان  ئۇنۈېرسىتىت  ئوقۇغۇچىلىرى ئارىسىدا )mAD 
(ھەرقايسى  ئۇنۈېرسىتىتلار  ئەتىراپىدا  مېھمانخانىلار  كۆپ  بولغاچقىمىكىن) ئوقۇش  مەۋسۈمى  ئىچىدە  سىرتلاردا ئوغۇل -قىز L~h:>I+pG  
ياتاق  ئېچىپ    بىللە  تۇرۇش،  تەتىل  مەزگىلىدە  ئەر  -ئاياللاردەك  بىر  ئۆيدە تۇرۇش ئەۋج   ئالدى . ) /Dc54U n  
قاتارلىق  بىر  قاتار  مەسلە  ۋە  ھادىسىلەرنى  مەلۇم  دەرىجىدە  تىزگىنلىگىلى ،  ئالدىنى  ئالغىلى  بولاتتى   ئەمەسمۇ .   dtV*CX.D.7  
8z|]{XW{  
ئوتتۇرھال  ئالاھىدە  بىر سان  بولالايدىغان   قاسىم  ئابدۇرىھىم  ئەپەندى ،  ئېلى  ئەپەندى  ،  ئەزمەت  ئەپەندى  ،  ئادىل  ئەپەندىلەر...نىڭ  مەركىزىي  تىلۋىزىيە  ئىستانسىسى  ئىنگىلىزتىلى  قانىلىدا  سىماسى  كۆرۈنگەندىن  كىيىن  جەمئىيىتىمىزدە  ئالىي  ئوتتۇرا دەرىجىلىك  مەكتەپلەردە  ئوقۇغۇچىلارنىڭ  چەتئەل تىلى  ئۆگىنىش  دولقۇنى  كۆتىرىلدى ، خىزمەت  تېپىش  پۇرسىتىنىڭ  ئازىيىشىغا  ئەگىشىپ  ماگىستىر  ئاشپىرانتلىقتا  ئوقۇش دولقۇنى  كۆتىرىلدى  . ئەجىبا  سىلەر  1990-  يىللاردىلا   ئۇنۋېرسىتىت  ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ  ،  زىيالىي  ياشلارنىڭ  چەتئەل  تىل  ئۆگىنىشىنىڭ  ئەھمىيىتىنى  بىلىپ  تۇرۇپ  سىلەر   جەمئىيەتتە  ھېچقانداق تەسىر  پەيدا  قىلمىدىڭلار  ،سۈپەت  ھاسىل  قىلمىدىڭلار .   I4ZbMnO  
(توغرا ئەركىن  سىدىق  ئەپەندىم  دىيارىمىزدىن  چىققان تۇنجى  دوكتۇر  بولۇش  سۈپىتى  بىلەن  شۇ  زامانلاردا  زىيالىيلار  ئارىسىدا ] !1HN3  
چەتئەللەردە  ئوقۇش  ،  دوكتۇر ،  ماگىستىرلىقتا  ئوقۇش  دولقۇنى  كۆتۈرگەن ) .       Fsq)co  
I)jAdd  
يازغۇچىلار  كەسپىي  يازغۇچىلىق  ھاياتىنى  باشلىغان  كۈندىن  باشلاپ  ئادەتتىكى  بىر  ساندىن دەرىجىمۇ  دەرىجە  ئالاھىدە  بىر  سانغا  ئايلىنىدۇ  .   ئاشۇ  ئالاھىدە  سانلار  بولغان  يازغۇچىلار ،ھىممىڭۋاي ئېيتقاندەك  "يازغۇچىنىڭ  مەجبۇرىيىتى  جەمئىيەتتىكى  ئىشلارنى پاش  قىلىش ئەمەس"  دىگەندىكىدەك ،  سىلەر  ئالاھىدە  سانلار  تۇرۇپ  يەككە  ھالدا  ئۆز  قەلىمىڭلارنىڭ ،  يازغان  كىتابلىرىڭلارنىڭ رولىدىن  تولۇق  پايدىلىنىپ  ياخشى  سۈپەتلەرنى  پەيدا  قىلمىدىڭلار . ئادەتتىكى  سانلارغا  ،  ئوتتۇرھال  سانلارغا  تەسىر  كۆرسىتىپ  سۈپەت ھاسىل  قىلالمىدىڭلار.   ئالاھىدە  سانلار  بولغان  يازغۇچىلار  ، يۇقىرى  ھورمەتكە  سازاۋەر ،  كىشلىرىمىز ۋە  ھەر  قايسى  ئىجتىمائىي  پائالىيەتچىلەر  بىرلىشىپ   ئالاھىدە  سانلار   جۇغلانمىسى  ھاسىل  قىلىپ    تەسىر  دائىرىسىنىڭ  چەكلىمىلىكنى  بۆسۈپ  ئوتۈپ ،  ئۇيغۇر  جەمئىيىتىمىزدە   يېڭى  بىر  ئويغىنىش  دەۋرىنى ،  يىپيېڭى  بىر  تارىخىي  دەۋىرنى  يارىتالمىدىڭلار .   !jEV75  
5i{J0/'Xu)  
ئۇنداقتا  بۇ  " ئويغىنىش "نى  كىملەر   باش  بولۇپ  چاقىرىش  كېرەك ؟   zA|lbJz=GY  
2|1CGHj\  
ئالاھىدە  سانلار  باش  بولۇپ  چاقىرىشى  ئادەتتىكى،ئوتتۇرھال  ئادەتتىكى  سانلار  بۇلارنىڭ  تەسىرى  ئاستىدا سانلار  جۇغلانمىسى F3q 
  ھاسىل  قىلىپ ياخشى  بىر سۈپەتنى  يېڭى  بىر  ئويغىنىشنى  بارلىققا  كەلتۈرىشى  كېرەك .   1PWi~1q{Q  
DH$Nz  
كىشلەر  ئويغىنىشى  مۇمكىنمۇ  ؟ I_?R(V[9  
P A*U\  
كىشلەر  ئويغىنىشى  مومكىن   ،  بۇ  تەس  ئەمەس ،  لىكىن  توسۇش  ئۇنچە  ئاسان  ئەمەس. Mw+ l>92  
U"UsQYa_  
يازغۇچىلار  بۇھەقتە  "مېنىڭ  ۋەزىپەم  خاتالىقنى ،جەمئىيەتنى  پاش  قىلىش ،  ئۇنى  قانداق  ھەل  قىلىشنى  كىتابخانلارغا  قالدۇرىمەن"، دىيىشى  مۇمكىن . ئەمما   يازغۇچى  شۇ  ھامان  بىر  خىل  پەۋقۇلئادە  تەجىربىگە  ئىەە  بولىدۇ،  غەزەپلىنىش  ،  ھېسداشلىق  قىلشقا  ئوخشاش  ساندەك  بىر  نەرسە  ،  ئۇ  مۇشۇ  سانلار  ياكى  ھېلقى  سانلار  ئاساسىدا  بارلىققار  كېلىشى  ياكى  پارتىلاپ  چىقىشى  مۇمكىن . ox.kL  
&01KHJY)/G  
+g1+,?cU  
?mVSc/  
U? U3?Y-k`  
nD 4C $  
تېما تەستىقلىغۇچى : ئەلىبابا40
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2009-01-20, 04:07
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2009-01-20 11:53 |
مەھۋىيە
ئۇ مەن ئەمەس
دەرىجىسى : ئوت يۈرەك


UID نۇمۇرى : 18445
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 783
شۆھرەت: 477 كىشىلىك
پۇل : 11911 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 707 نۇمۇر
قوللاش: 713 نومۇر
ئالقىش: 800 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 1609(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئاغىرغىچە ئوقۇپ بولدۇم، مەن بەلكىم ئادەتتىكى بىر سان ، ھەقىقەتەنمۇ يېتەكلەشكە مۇھتاج بىر ئادەتتىكى بىر سان.  تېخى بايىلا چىڭگىز ئايتىماتوفنىڭ «ئەسىردىن ھالقىغان بىر كۈن» رومانىنى سېتىۋالغانىدىم. ئۇبدانىراق ھەزىم قىلىپ باقسام بولغۇدەك
سۇغا سالساڭ سۇ كۆتۈرمەس مىسقال تۆمۈرنى،
ئالتۇن بېرىپ ئىلىپ بولماس قالغان كۆڭۈلنى.
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 14:51 |
erk uzun
يۈكسەكى
دەرىجىسى : سەلكىنداش


UID نۇمۇرى : 8710
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 240
شۆھرەت: 248 كىشىلىك
پۇل : 1193 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 166 نۇمۇر
قوللاش: 162 نومۇر
ئالقىش: 176 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 1637(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-01-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

باشقىلار ھەرگىزمۇ بىزنى «ئويغان» دېمەيدۇ. بەلكى بىزنى مۇشۇنداقلا ئۇخلاۋەرسە دەيدۇ. مۇشۇنداق بىر تېمىنىڭ 30نەچچە مىڭ ئەزا بار بىر تور بەتتە ئاران 300 قېتىمدىن كۆپرەك چېكىلگەنلىكىگە ھەيران قېلىۋاتىمەن.
armaninkas4
ئادەم ئالەمگە ئۆزى بىلەن بازارنى، ئۆلىكى بىلەن مازارنى ئاۋات قىلىش ئۈچۈنلا كەلگەن ئەمەس.
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 15:07 |
تارىم722
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 34908
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 6
شۆھرەت: 1 كىشىلىك
پۇل : 296 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 40 نۇمۇر
قوللاش: 10 نومۇر
ئالقىش: 10 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 19(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-17
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

تۆۋەندە  ئابدۇرىيىم  ھېيىت  ئەپەندى ئىجراسىدا P+e{,~o  
«كەتمەيدۇ» 'OU3-K  
غۇۋا شامدىن چىققان  نۇرلار  يورۇپ  كەتمەيدۇ <)L[V  
تىل  ھاقارەتنى  تولا  ئاڭلىغان ئەرلەر  چۆچۈپ  كەتمەيدۇ GJF ,w{J  
http://www.youtube.com/watch?v=62dvjmznV14&feature=related
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 15:12 |
نەپرەت32
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 9636
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 262
شۆھرەت: 297 كىشىلىك
پۇل : 1224 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 241 نۇمۇر
قوللاش: 237 نومۇر
ئالقىش: 251 كىشلىك
دوستلۇق توپى: مۇسۇلمان
توردىكى ۋاقتى : 145(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-14
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

قايتا-قايتا ئوقۇپ چىقاي
پەقەت ئىمان بىلەن كەتسەملا بولدى، يوقكى پەرۋايىم،
  شەھىد بولۇپ يېقىلسام، سول تەرەپتىن ياكى ئوڭ ياندىن.              مىللىتىم ساپ بولسۇن دىسەڭ،ئىشنى ئۆزۈڭدىن باشلا   
  خۇدانىڭ يولىدا ئۆلدۈم، ئەگەر ئۇ خالىسا شەكسىز،
  ئورۇن ئالغاي بۇ قىينالغان ۋۇجۇدۇم باغۇ رىزۋاندىن.
.
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 15:14 |
ئىدىرىسجان
كۈلۈپ ياش، ئۆكۈنمە ...
مۇنبەر قىززىقچىسى سەلكىننىڭ سادىق ئەزاسى ( يىگىت ) ئالىي ئەزا ئىلغار باشقۇرغۇچى
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 2095
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 9029
شۆھرەت: 11120 كىشىلىك
پۇل : 91115 سوم
تۆھپە: 700 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 9227 نۇمۇر
قوللاش: 8642 نومۇر
ئالقىش: 10454 كىشلىك
دوستلۇق توپى: ئەدىبلەر
توردىكى ۋاقتى : 2117(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-02
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

دادام  ئۇكامنى  ئاشۇنداق دەپ ئويغىتاتتى، قوپە ئىشەك  دەپ
izdax.com
ئەتىلا ئۆلىدىغاندەك ئىبادەت قىل،
پەقەت ئۆلمەيدىغاندەك تىجارەت قىل.
http://blog.salkin.cn/4160
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 22:14 |
پاناھ
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 27129
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 67
شۆھرەت: 58 كىشىلىك
پۇل : 406 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 58 نۇمۇر
قوللاش: 58 نومۇر
ئالقىش: 58 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 21(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-11-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ ئەسەرنىڭ بىششىنى بلىك توربىتتىدە ئوقىغان ئىدىم.پىكىر قىلىشقا ھەقىقەتەنمۇ ئاجىز مەن.
پەقەت بىر ئاللاھقىلا سىغىنىپ شەيتاننىڭ ۋەسۋىسىدىن پاناھلىق تىلەيمەن.
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 22:32 |
ئوكۇ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 25026
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 92
شۆھرەت: 103 كىشىلىك
پۇل : 440 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 84 نۇمۇر
قوللاش: 85 نومۇر
ئالقىش: 84 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 247(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-11-04
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

سۇنى بېشىدىن باشلاپ سۈزۈلدۈرۈش كىرەك.
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-20 23:57 |
ئوتقاش0998
دەرىجىسى : ئوت يۈرەك


UID نۇمۇرى : 12959
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 655
شۆھرەت: 1824 كىشىلىك
پۇل : 6882 سوم
تۆھپە: 21 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 762 نۇمۇر
قوللاش: 675 نومۇر
ئالقىش: 972 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 1423(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-01
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەن بۇ ئىلمىي قىممەتكە ئىگە ماقالىنى كۆرگەنلىكىمدىن ھەم خۇشال بولدۇم ھەم قاتتىق ئازاپلاندىم............... }%3i8e  
lQ2vQz-J  
قاراڭغۇ كېچىدىكى دەھشەتلىك چاقماقنىڭ زەربىدىن كۈزۈمنى يۇمىۋالغان ھالىتىمدىكى ماڭقۇرۇتلۇقۇم قەلبىمنى پۇچۇلىسا - S e!B,'C%  
{w v{"*Q9Q  
چاقماق تەپتىدىن يۇرۇغان ئەتراپتىن -نىشانەم ئۈچۈن بىر قەدەم ئىلگەرلەشنىڭ زۆزۈرلىگىنى ھىس قىلغان مۇشۇ مىنۇتلىرىمدىن رازى بولدۇم.....................
قىلىچنىڭ قارا دەستىسىنى تۇتۇشنى خالىمىسىڭ
ئۇنىڭ ئۆتكۇر بېىسىغا دۇچار بولىسەن..................
چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-21 11:28 |
536تەنھا
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 34410
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 5
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 115 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 28(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-14
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-01-21
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ياشاپكەت دوستۇم ياخشى يىزىپسىز  مەنمۇ تولۇق ئوقودۇم مەن ئوزئانا تىلىمنى مەڭگۇ قەدىرلەيمەن
http://www.agranum.cn/bbs
چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-21 11:35 |
ئۆمۈر
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 25121
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 7
شۆھرەت: 3 كىشىلىك
پۇل : 131 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3 نۇمۇر
قوللاش: 3 نومۇر
ئالقىش: 3 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 0(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-11-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-01-21
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ياخسى يېزىپسىز دوستۇم  !!! مۈەگدەپ قاپتىكەنمەن  خېلى تېتېتىكلىشىپ قالدىم  رەھمەت
http://www.agranum.cn/bbs
چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-21 13:17 |
خىتتاي
دەرىجىسى : چەكلەنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 35222
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 7
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 131 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 1(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-02
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئەزا يېزىش چەكلەندى ، بۇ مەزمون تاقالدى !
چوققا [11 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-22 07:01 |
قۇندۇزە
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 36070
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 246
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 847 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 5 نومۇر
ئالقىش: 2 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 226(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-23
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بەك مەنىلىككەن  ھەممە يلەن  كۆرۈپ  باقسا  بۇلغۇدەك
چوققا [12 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-25 15:30 |
مۇھەممەتئەلىي
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 36190
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 4
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 112 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 77(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-24
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەن كۆچۈرەي دىگەن! مەن ساقلاي دىگەن H!Dj.]T  
ماڭا ئوخشاش ئىشەكلەرگە قامچا ئۇراي دىگەن!
چوققا [13 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-25 21:29 |
ئەزىزنەسىن
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 35935
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 38
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 321 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 92(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-22
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-02-04
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

كىشىنى ئويغا سالىدۇ،50-60يلدىن كىيىن كىم بار ،كىم يوق دىسەك بۇئىشلار بىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز،لىكن زامان ئاخىرى بولۇپ يەرشارى قۇرۇقدىلىنىپ كەتمىسىلا ھىچ بولمىسا بىزنىڭ ئەۋلاتلىرىمىز بار،شۇلار ياشايدۇ،شۇلار كۆرىدۇ،بىز ھازىر قانداقراق ئەھۋالدا،مۇشۇپېتى كىتىۋەرسە شۇئەۋلاتلار قايسى ئەھۋالغا ئۇچرىشار؟؟!
ئۆزەمدە بار بولغان بارلىق نەرسىلەرنى چىقىرىپ سىنىڭ بىرقېتىملىق تەبەسسۇمىڭغا تىگىششنى خالايمەن!!!
چوققا [14 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-01-26 18:29 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • Pages: 1/2     Go
سەلكىن مۇنبىرى » ئۇيغۇرلار