« 1 23» Pages: ( 1/3 total )
بۇ بەتتىكى تېما: يازغۇچى جالالىدىن بەھرام بىلەن سۆھبەت IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ئۇلىنىش كۆچۈرۈش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش
بۇ تېما 2480 قېتىم كۆرۈلدى
ياخشىلىق
ئالاھىدە ئىلگىرلەش
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 12859
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 533
ئۇنۋان:7 دەرىجە ھازىرغىچە533دانە
شۆھرەت: 1349 كىشىلىك
پۇل : 3348 سوم
تۆھپە: 70 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1258 نۇمۇر
قوللاش: 890 نومۇر
ئالقىش: 1927 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :103(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-04-30
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 يازغۇچى جالالىدىن بەھرام بىلەن سۆھبەت

0
باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما ئەلقۇت تەرپىدىن نادىرلاندى(2008-08-20)
<<    ئامەت ۋە ئاپەت >> ھەققىدە 3>3-YzN  
PY _i22  
qd_V}r}V*.  
54Nhi!H  
PD| ?yPO  
        `FO~X2_tO`  
ــ يازغۇچى جالالىدىن بەھرام بىلەن سۆھبەت `=ZhXUx  
v$R#Ii  
*BZ\WOq  
K\Hv'[  
سوئال  :  جالالىدىن ئاكا ، << ئامەت ۋە ئاپەت >> رومانىڭىزنى قىزىقىش ۋە ھاياجان  بىلەن ئوقۇپ چىقتىم . ئالدى بىلەن ،  سادىق ئوقۇرمەنىڭىز بولۇش سۈپىتىم بىلەن ، ئىجادىي ئەمگەكلىرىڭىز ئۈچۈن سىزنى قۇتلۇقلايمەن . قېنى ئېيتىڭچۇ ، بىر قىسىم ياشلىرىمىزغا ۋابادەك چاپلاشقان خروئېن خۇمارى ۋە خروئېن ئەتكەسچىلىكى ھەققىدە سېستېمىلىق قەلەم تەۋرىتىپ ، مۇشۇنداق بىر مۇكەممەل ئەسەرنى روياپقا چىقىرىشىڭىزغا نېمە سەۋەب بولدى ؟ ;sA[dOA  
vsP]4%  
_uon3 
`\}ELQM]r>  
جالالىدىن بەھرام      :  تارىخقا ، دەۋرگە سۈنئىي رەڭلەر بەرمەسلىكى بىلەن دەۋرنىڭ سەزگۈسى ، قۇلىقى ، كۆزى ۋە يۈرىكى بولۇشقا مۇناسىپ ساپ دىل ، ئىمانى پاكىز ، دىلى يورۇق يازغۇچى ھەر قانداق زامان ، شارائىت ۋە ئىجتىمائىي بوران - چاپقۇنلاردىمۇ ۋەتەننى ، خەلقىنى ، مىللىتىنى ھەم ئۇلارنىڭ تەقدىر - ئىقبالىنى ، ئۇلارنىڭ بېشىغا كېلىۋاتقان بالايىئاپەتلەرنى ، دەھشەتلىك رىيازەتلەرنى قەلبىگە پۈكىدۇ . ئۇلار ئۈچۈن ئازابلىنىدۇ ، ئېچىنىدۇ ، قەلىمى ئارقىلىق خەيرخاھلىق قىلىدۇ ، توغرا يول كۆرسىتىدۇ  . . .  L=VZVUKG  
  ھەممىگە مەلۇم ،  ئىسلاھات ھەم ئېچىۋېتىش تىنىق كۆل سۈيىدەك تۇرغان دەۋر مۇھىتىنى بىردىنلا داۋالغۇتۇپ ، ئىجتىمائىي تەرەققىيات ، يۈكسەك ئىلىم - پەن ، زامانىۋېلىشىش ، يۇقىرى تېخنىكا ھەم بايلىققا يۈزلىنىشتەك مىسلى كۆرۈلمىگەن ئۇلۇغ ئېقىن ھەم يۈكسىلىش ، رىقابەتنى مەيدانغا كەلتۈردى . رىقابەتتىن ئىبارەت كۈچلۈك ئىسلاھات بورىنى زامانىمىز ۋە دەۋرىمىز ئۈچۈن تېپىلغۇسىز پۇرسەت ھەم پەيت ئاتا قىلدى ، مۆلچەرلىگۈسىز ئامەت ھەم بايلىق  يوللىرىنى ئاچتى . بۇنىڭ ئەكىسچە ، بەزى دەۋرىي قاباھەتلەر بۇ پۇرسەتنى غەنىيمەت بىلىپ ئۆزىنىڭ زەھەر - زۇقۇملىرىنى ھە دەپ بازارغا سالدى . بۇ ئاپەت تۇرمۇش ۋە جەمئىيەت سىناقلىرىغا بەرداشلىق بېرەلمەي روھىيەتتە زەئىپلەشكەن ساپاسىز ، بىلىمسىز بىر قىسىم ياشلىرىمىز ئۈچۈن گويا ئەنقانىڭ تۇخۇمىدەك تۇتىيا بىلىندى .  خۇلاسە كالام شۇكى  ، خروئېندىن ئېبارەت زەھەر گۈزەل ، پاك زېمىنىمىزنىڭ بۇلۇڭ - پۇچقاقلىرىغىچە تاراپ باردى . دەۋرىي قاباھەتلەر رەزىل مەقسەتلەرگە يېتىش يولىدا شەھەر ، بازارلاردا ، ناھىيە  ، يېزىلاردا ، ساختا يەككە ۋە كوللىكتىپ سائۇنا ، مېھمانخانا ، ياتاق ، مۇنچا ، ساتىراشخانا قۇرۇپ ، خروئېن ئۈچۈن كەڭ بازار مۇھىتى ياراتتى . زەھەرلىك چېكىملىك ، ئەيدىز ۋە باشقا جىنسىي كېسەللىكلەرنىڭ ئىپلاس يۇندا - مەرەزلىرى ياش  قىز - يىگىتلىرىمىزنى دوزاخ ئەۋرەزلىرىگە تاشلىدى .  17 ياش بىلەن 30 ياش ئارلىقىدىكى بىر قىسىم يىگىت - قىزلىرىمىز  بۇ ئاپەت تۈلەيلى گۈلدەك ئېچىلىۋاتقان ئۆمۈر بوستانىنى نابۇت قىلدى ، ھاياتىدىن ۋاقىتسىز ئايرىلدى . خۇمارنىڭ ۋەھشىيتى بىلەن ئوغرىلىق ، بۇلاڭچىلىق ، قاتىللىق قىلىشتى ، ھەتتا ئاتا - ئانىسىنى ئۆلتۈرۈپ ، ئۇلارنىڭ ئازغىنە بىساتىنى << ئاق تۈتۈن >> گە دەسمىي قىلىشتى . خروئېندىن ئىبارەت بۇ << ئالۋاستى >> نىڭ زىيانكەشلىكى شۇ دەرىجىگە يەتتكى ، ئاجايىپ قىران يىگىتلىرىمىز ، بەرنا قىزلىرىمىز ئېسىلىپ ئۆلۈۋېلىش ماشىنا ئاستىغا ئۆزىنى ئېتىش ، كانىيىنى بوغۇزلاش ، سۇغا ئۆزىنى تاشلاپ تۈنجۇقۇپ ئۆلۈۋېلىش قاتارلىق ياراتقۇچىمۇ كەچۈرمەيدىغان مامات يوللىرىنى تاللىدى ، ھەتتا بەزى قىزلىرىمىز خۇمار ئازابىغا چىدىيالماي تىغ ئىشلىتىپ يۈز  - كۆزلىرىنى قىيما - چىيما قىلىۋەتكەن پاجىئەلەرمۇ يۈز بەردى . مەن بالىلىرى موشۇنداق ئۆلگەن ئائىلىلەرنىڭ ئۆلۈم نامىزىغا ، نەزىرلىرىگە قاتناشتىم . بىراق ئاتا - ئانا ، تۇغقانلارنىڭ كۆزلىرىدە ياش ، چىرايىدا ھەسرەت - نادامەت ئىزلىرىنى كۆرەلمىدىم . . .  قارىغاندا ئۇلار بالا  قازادىن قۇتۇلۇپ ، ئارام تاپقاندەك قىلاتتى  .  .  .  بۇنداق مىساللارنىڭ سۆزلەپ تۈگىتەلمەيمىز .  .  .  مانا  بۇلار << ئامەت  - ۋە  ئاپەت  >>  رومانىنىڭ مەيدانغا كېلىشىگە سەۋەب بولغان ئامىللار . oPao14OaN+  
pvtHuHh;  
  سوئال  :  جالالىدىن ئاكا ،  مەن تورداشلارنىڭ پاراڭلىرىدىن  << ئەقىل تاپقان ئۇيغۇر پۇل تاپالمىدى ، پۇل تاپقان ئۇيغۇر ئەقىل تاپالمىدى >> دەيدىغان بىر نىسپىي ھۆكۈمنى ئاڭلىغانىدىم  . رومانىڭىزنى ئوقۇپ بولغاندىن كىيىن ، بۇ ھۆكۈمنىڭ خېلى ئاقىلانىلىك بىلەن ئوتتۇرىغا قويۇلۈانلىقىنى ھېس قىلدىم . باش قەھرىمانىڭىز قەدىرداننىڭ بېشىغا قونغان ئامەت قۇشى ۋە ئۇ خروئېنغا خۇمار بولغاندىن كېيىن دۇچار بولغان ئازاپ - ئوقۇبەتلىك كەچۈرمىشلەر بۇ قاراشنىڭ نىشبەتەن توغرىلىقىنى ئىسپاتلاپ بەردى . سىزدىن سورىغۇم كېلىدۇ : رومانىڭىزغا قەلەم تەۋرىتىۋاتقان شۇ ئاي ، شۇ كۈنلەردە سىزدىمۇ موشۇنداقراق بىر ئىدىيە ھۆكۈمران ئورنىدا تۇرغانمۇ ؟ باش قەھرىمانىڭىز قەدىرداننى << پۇل تېپىپ ئەقىل تاپالمىغان >> بىر قىسىم ئۇيغۇر تىجارەتچىلىرىنىڭ تىپىك ۋەكىلى دەپ چۈشەنسەك بولارمۇ ؟ 7 \X0F $r  
hRYiS5h$  
El^%L  
جالالىدىن بەھرام  :  شەرىق ئەخلاق سىستېمىسىنىڭ ئىسلام ئەخلاق تۈركۈمىگە مەنسۇپ بولغان مىللىتىمىزنىڭ ئەخلاق - ئەھكاملىرىدا ئەزەلدىن << سودا - سېتىق ، تىجارەت ، ئېلىم - بېرىم ئىشلىرى پاك ، سەمىمىي ھەم ھالال بولسۇن >> دەيدىغان ئەنئەنىۋى ئەقىدە بار . شۇڭا ، كۆپلىگەن سودىگەرلەر ، تىجارەتچىلەر ھاراق - شاراپقا يولىمايدۇ ، تاماكا ، نەشە چەكمەيدۇ ، ناشايان سورۇنلارنى تەرك ئېتىدۇ . ياراتقۇچىدىن سودا - تىجارىتنىڭ بەرىكىتىنى بېرىشنى تىلەيدۇ  .  .  .  مانا بۇ ، ئۇلارنىڭ سودا تىجارەت يولىدا  ئەقەللىي ئەقىل تاپقىنى . كونىلارنىڭ تىلى بىلەن ئېيىتقاندا << شەيتان >> دىن يىراق تۇرغىنى ، ئەلۋەتتە .  ھازىر بىزدە باي بولغان ، روناق تاپقان ، يۈز تاپقان ياش ، ئوتتۇرا ياش ۋە ياشانغان سودىگەر ، تىجارەتچىلەر بار . ئەمما ، ئۇلارنىڭ ئارىسىدا ئىككى پۇتى بىلەن يەرنى چىڭ دەسسەپ ، مەزمۇت قەدەم بىلەن ئىلگىرىلەپ كېتىۋاتقانلىرى يەنىلا ئاز . ۋەيران بولۇۋاتقىنى خېلى سالماقنى ئىگىلەيدۇ . قوپالراق تىل بىلەن ئېيىتقاندا ، ئۇلار << ئىككى نان تاپسا ، بىرىنى داپ قىلىپ چالىدۇ >> غان ، << پايدىدىن ھوشىنى يوقىتىپ ، ئۆزىنى تەڭداشسىز چاغلايدۇ >> غان ،  << پۇل تاپقانسىرى ئاشنا ئويناپ ، خوتۇن ئۈستىگە خوتۇن ئالىدۇ >> غان ، << بەزمە - مەشرەپ ، شەھۋەتخانىلاردا ئىمان - ئېتقادىنى بولغايدۇ >> غان << ئىسلام ئەخلاقىنىڭ مىزانى بولغان  < ھايا > نى تەرك ئېتىدىغانلار >> دۇر . كونىلارنىڭ تىلى بىلەن ئېيىتقاندا ، << شەيتان >> نىڭ يېتىلىكىگە چۈشۈپ قالغان ئازغۇنلاردۇر . زادى << شەيتان >> كىم  ؟  بۇ ئاشۇ روناق تېپىش كويىدا ھاسىراپ - ھۆمۈدەپ ، رەڭگارەڭ ئامال - چارىلەرنى قوغلىشىپ يۈرگەن سودىگەرنىڭ ۋۇجۇدىنى چىرمىۋالغان ئەقىلسىزلىكتۇر .  سودىدىكى بىر ئوڭۇشسىزلىق بىز ئەقىلنىڭ يانغان چىرىغىدۇر . بىزنىڭ ئادەملىرىمىزدە زامانىۋىلاشقان سودا ئېڭى ، دەۋر رىقابىتىگە ماسلىشالايدىغان ئىلمىي سودا بىلىمى ، زىياننى پايدىغا يۈزلەندۇرەلەيدىغان قابىلىيەت ۋە ئىرادە ، ئۇسۇل - چارە ، سودا ھۇشيارلىقى قاتارلىق ئەقىل - پاراسەت كەمرەك . << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانىمدىكى قەدىرداننى << پۇل تېپىپ ، ئەقىل تاپمىغان >> ، ھۇشيارلىق پاراسىتى كەم بىر قىسىم ئۇيغۇر سودىگەر ، تىجارەتچىلىرىمىزنىڭ ۋەكىلى دەپ چۈشەنسەك  بولىدۇ  .  .  .  Ek9wq'Up/  
:GLiEM#  
6*0pb #(  
سوئال  :  جالالىدىن ئاكا  سىز يېڭى دەۋردىكى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا خېلى چوڭ مۇۋەپپەقىيەتكە ۋە تەسىرگە ئېرىشكەن يازغۇچىلىرىمىزنىڭ بىرى بولۇش سۈپىتىڭىز بىلەن ، دەۋر رېئاللىقىنى كەڭ تۈردە ئەكىس ئەتتۈرۈپ ، تۇرمۇش پۇرىقى كۈچلۈك ، زىددىيەت -  توقۇنۇشلىرى كەسكىن ، پىرسۇناژلىرى ئۆزىگە خاس خاراكتىرگە  ئىگە بىر تۈركۈم مۇنەۋۋەر رومانلارنى يېزىپ ، يېڭى دەۋردىكى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىغا ، جۈملىدىن ئۇنىڭ رومانچىلىق ساھەسىگگ گەۋدىلىك تۆھپىلەرنى قوشتىڭىز . << ئەمەلىيەتكە ، تۇرمۇشقا ، خەلق ئاممىسىغا يېقىن نولۇش >> يازغۇچىلار ئىجادىيەتتە رىئايە قىلىشقا تېگىشلىك پرىنسىپ ، شۇنداقلا كۆپلىگەن ئوقۇرمەنلەرنىڭ ئارزۇسى . موشۇ پرىنسىپنى ئۆلچەم قىلىپ ، ئۆزىڭىزنىڭ ئىجادىيەت مۇئاددىئايىڭىزنى سۆزلەپ بىرەلەمسىز  ؟ 2\,&wfw '  
"1/iNlqGgf  
        جالالىدىن بەھرام  :    يازغۇچىنىڭ  دۇنيا قارىشى  ئۇنىڭ ئەسىرىدە ئەكىس ئەتكەن ئىدىيىۋى مەزمۇننىڭ قەغەز يۈزىدىكى نامايەندىسىدۇر ، يەنى يازغۇچىنىڭ دۇنيا قارىشى ئۇنىڭ ھەرقانداق شەيئى توغرىسىدىكى پەلسەپىۋى قارىشى ، شۇنداقلا تۇرمۇش قارىشى قاتارلىقلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ . رېئاللىق ئىچىدە ياشاۋاتقان يازغۇچى ئەنە شۇ رېئاللىقتىكى تۈرلۈك - تۈمەن ئادەم ، ۋەقە ، ھادىسە ، تراگىدىيە ، غەليانلىق تۇرمۇش دېتاللىرىنى جەملەپ ، ئۇنى سەنئەت دەرىجىسىگە كۆتۈرىدۇ ، پەلسەپىۋى يۈكسەك تاجىنى كىيدۈرىدۇ . تۇرمۇشنى مول تەسەۋۋۇر بىلەن غايىۋىلەشتۈرۈپ ، بەدىئىي ئىخچاملاشتۇرۇشتىن ئۆتكۈزىدۇ  .  .  .  قىسقىسى  ، ئوبرازلىق تەپەككۇرنىڭ سىھرىي كۈچى بىلەن ئەقەللىي ۋە ھىسسىي گۈزەللىك بوستانىنى ئەھيا قىلىدۇ . پېرسوناژلىرىنى رەڭ بىلەن بىزەپ  ئاجايىپ - غارايىپ مەبۇدقا ئايلاندۇرماي ، << ئادەم >> دەك يازىدۇ . ^Hq0A  
    ھازىر بەزى يازغۇچىلىرىمىز رېئاللىققا توغرا مۇئامىلە قىلماي ، پېرسوناژ  ۋە قەھرىمانلىرىنى << مەدھىيلىنىدىغان  ئىجابىيلار >> ، << ئوتتۇردىكىلەر >> ، << نەپرەتكە لايىق  ، قامچىلىنىدىغان سەلبىيلەر >> دېگەندەك نوقۇل ۋە قاتمال ئۈچ ھېسسىي بۆلەككە ئايرىيدۇ .  ئامما مېنىڭچە ، ھازىرقى دۇنياۋى ئەدەبىيات ئېقىمى ۋە يۈزلىنىشگە نەزەر سالغىنىمىزدا ، ئەدەبىي ئەسەرلەردە پېرسوناژلارنىڭ بىرلىكتە مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇشى ھەم پېرسوناژلارنڭ ئەڭ مۇرەككەپ ، نازۇك ۋە سىرلىق ئىچكى دۇنياسىنى ئەكىس ئەتتۈرۈش كۆپرەك تەكىتلىنىدۇ .  بۇ ئەلۋەتتە ئەدەبىياتتىكى ئىككى ياقلىما خاراكتىېرىنى ئىپادىلەشنى كۆزدە تۇتىدۇ . ئەدەبىيات ئادەم شۇناسلىق پېنى ئىكەن  ،  ئۇنداقتا ئادەمنى ئادەمگە ئوخشىتىپ يېزىش كېرەك .  ئادەم ئۈچۈن ئەڭ تەش ئىش پاك بولۇش .  بىراق ھەرقانداق ئىنسساندا بىرەر بوقسان ، سەۋەنلىك ، كىشىلەر بىلمەيدىغان نومۇسلۇق ھەم گۇناھلىق ئىزتىراپلار بولۇشى تەبئىي . شۇڭا  ،  << يامان >> لارنىڭ بەزىدە ياخشى ئىشلارنى قىلىپ قويىشىغا ، << ياخشىلار >>  لارنىڭ بەزىدە يامان ئاقىۋەتلەرنى كەلتۈرۈشىگە ھەيران قېلىشقا ئەرزىمەيدۇ .  ئادەملەرنىڭ ئەنە شۇنداق مۇرەككەپ ئىچكى دۇنياسىنى يېزىش ھەقىقىي ئەدەبىياتنىڭ ۋەزىپىسىدۇر  . ePZg}M  
  ئۇكام ئۆركەش  ، ئىجادىيەت يولۇم توغرىسىدىكى بۇ سوئالنى بەلكىم ئوقۇرمەنلەر ئۈچۈن سورىغان بولۇشىڭىز مۇمكىن  .  شۇڭا  ،  مەن دانالارنىڭ مۇنى مىسرالىرىنى نەقىل  ئېلىپ  ، بۇ سوئالغا بېرىدىغان جاۋابىمنى ئاخىرلاشتۇراي  :            "9,u Fr  
          dU#Qy~#bF  
g0csAxug  
1  
            بولماسلىق كېرەك دوستلۇقتا ئۇنداق ، 5TEErst0k  
              ئىككى ئارىغا سىغمىغۇدەك مۇي . @zdH,;<"  
              دۈشمەنلىكمۇ ھەم بولمىغان ئۇنداق ، oq;=x$gqL  
              ئالالمىغۇدەك مۇھەببەتتىن بۇي . 1eX17g _  
              ئىككى تەرەپنى ئەيلىگەي رازى ، >sDorxX{o]  
              بولسا ھەركىمدە مۆتىدىلرەك خۇي  .  .  .  E*jGTI  
2T(W&:)k  
Q,KF^k9  
".G\ ^77A  
    سوئال  :  جالالىدىن ئاكا  ،  << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانىڭىزدا بىزگە تونۇشتۇرغان قەھرىمانلىرىڭىزنىڭ تەقدىرىنى تولىمۇ ئۇستىلىق بىلەن ئورۇنلاشتۇردىڭىز  .  روماننى ئوقۇپ كېتىۋېتىپ ، مەن باش قەھرىمان  قەدىرداننى ئۆلۈپ كېتىدۇ  ، دەپ پەرەز قىلغانىدىم  . لېكىم ، سىز  ئۇنى خروئېن خۇمارىدىن ئازاد قىلىپ ، يېڭى ھاياتقا ، گۈزەل كېلەچەككە باشلاپ ماڭدىڭىز .  ھۆسنارخان ، ئابابەكىرى ، ئەسئەت ئەرۋاھ ، زۇلئاي ، مېھرىبان  ، ياقۇپ ھاجىم قاتارلىقلار ئىجابىي سەلبىي پېرسوناژلارنىڭ  تەقدىرىنى ياھايىتى ئۇستىلىق بىلەن ئورۇنلاشتۇردىڭىز  ، ھەتتا كۈتمىەەن يەردىن چىقىپ ، بىر بىر روماننىڭ باش قىسىمىدا غىل - پاللا  تونۇشۇپ ئۆتۈپ كەتكەن مەدىنە قىزنىڭ تەقدىرى ھەققىدىمۇ باش قاتۇردىڭىز .  ئەپسۇس ، قەدىرداننىڭ ئوغلى قەيسەرنى << رىزقى چېچىلغان >>  يىراق شەھەرلەرگە سەرگەردانلىققا تاشلاپ قويدىڭىز ، قەيسەرنىڭ تەقدىرىنى مۇشۇنداق << يەڭگىلتەكلىك >> بىلەن بىر تەرەپ قىلىشىڭىزدىكى مەقسىدىڭىز نېمە  ؟ p|>!p@gh  
pFrd3aZ5  
جالالىدىن بەھرام  :  بەزىدە  << يازغۇچى  ئەسەرنى باشلاپ بېرىدۇ ، پېرسوناژلار داۋاملاشتۇرىدۇ  .  .  . >> دېگەن سۆزگە ئىشىنىپمۇ قالىمەن  . دەرۋەقە يازغۇچى يوقىرى يېزىقچىلىق ماھارىتى ، پىشقان بەدىئىي دىتى ، مول تەسەۋۋۇر كۈچى ، گۈزەل تىل سەنئىتى ، شۇنداقلا ھاياجانلىق مۇھەببىتى بىلەن يېزىپ چىققان كەچمىش ۋە قىسمەتلەر قەغەز يۈزىدىكى تىزمىلار تۆۋىسى بولماي ، بەلكى ئاشۇ ۋەقە ، ھادىسلەر قايتا تەكرارلىنىۋاتقاندەك كىشىلەرنى ھاياجانغا سالىدۇ  ، كۈلدۈرىدۇ ، يىغلىتىدۇ  ، خياللار قاينىمىغا باشلايدۇ  .  .  .  8 **{@  
  بۇنداق ئەسەرلەردىكى پېرسوناژلار ئاپتۇر بىلەن مۇڭدىشىدۇ  ، تىللىشىدۇ  ، ئۇرۇشىدۇ  ، ھەتتا بەزىدە ئاپتۇرنىڭ سىزغان سىزىقلىرىنى رەت قىلىدۇ  ، گېپىگە كىرمەيدۇ . << مېنى سەن ئوغرى قىلىپ ياراتقانىكەنسەن  ، نېمە ئۈچۈن بىرەر قېتىممۇ ئوغرىلىققا سالمايسەن  ؟ بۇنداق يازساڭ ، مەندەك ئوغرى  ئوغرى بولماي قالىمەن  >> دەپ يازغۇچىغا خىتاپ قىلىدۇ  ( ھەتتا ئوقۇرمەن بىلەنمۇ تاكاللىشىدۇ )  .  لېكىن ، ئۇكام ئۆركەش  ، ھازىر نەشىر قىلىنىۋاتقان يىرىك ئەسەرلەر بەكلا كۆپ ( ئۇلارنىڭ قانداق يوللار بىلەن نەشىر قىلىنىۋاتقانلىقىنى تىلغا ئالمايمەن  ) .  بۇ ئەسەرلەردىكى پېرسوناژلار خۇددى بىر كوماندىرنىڭ << ئوڭغا بۇرۇل ، سولغا بۇرۇل  ، قەدەملەپ مارش ! >> دەپ مەشىققە سېلىۋاتقان بىر توپ ئەسكەرلەردەك كۆز ئالدىمغا كېلىدۇ  . ئاپتۇر ھەربىرىگە مەلۇم ۋەزىپىنى ئارتىپ قويغان بۇ پېرسوناژلار شۇنچە تىپىرلاپ باققاندەك قىلىدۇ  ، لېكىن  ئاپتۇرنىڭ سىزىپ بەرگەن رامكىسىدىن چىكىپ كېتەلمەيدۇ  . ئۇلار شۇنچە رايىش ، ياۋاش ، قۇلىقى يۇمشاقلاركى  .  .  .  ئوقۇرمەنلەرنىڭ كۈتكەن يېرىدىن چىقالمايدۇ  . ;4Y0!.D e  
  مېنىڭ دېمەكچى بولغىنىم ، راۋان ، زورۇقۇشتىن خالىي  ، ئاڭ ياخشى يېزىلغان ئەسەرلەردىكى پۋرسوناژلارنىڭ كىشى قەلبىنى لەرزىگە سالغۇدەك يارقىن  ، ئىندىۋىدۇئال خاراكتىرىدۇر  . sHkza?C  
    ئۇكام ئۆركەش  ، سىز تىلغا ئالغان  قەدىردان ، ھۆسنارخان ، ئابابەكرى ، ئەسئەت ئەرۋاھ ، زۇلئاي  ، مېھرىبان ، ياقۇپ ھاجىم قاتارلىق ئىجابىي ۋە سەلبىي پېرسوناژلار زورۇقماي ، چىڭقالماي ، كۆڭۈل ئازادىلىكى بىلەن راۋاج تاپقان ، روماننىڭ تەبئىي  ، ئەركىن ، چىن گۈل تاجىلىرى . ئۇلارنىڭ ئاخىرقى تەقدىر - قىسمەتلىرى ئۆز خاراكتېرىگە ماس ھالدا ئاخىرلىشىدۇ  . بىرى ماتەنلىك ھاياتتىن ئورۇن ئالسا ، يەنە بىرى گۇندىخانىدىن ، ھەتتا لەھەتتىن ئورۇن تۇتىدۇ . l_o6hG  
            ئەمدى روماندىكى قەدىرداننىڭ ئوغلى توققۇز ياشلىق قەيسەرنىڭ << رىزقى چېچىلغان >> يىراق يوقاپ كېتىشى ھەقىقەتەن ئېچىنىشلىق پاجىئە بولدى  . ئەسلىدىمۇ << قەيسەر >> رېئاللىقتىكى چىن ئىنسان بولۇپ ، ئۇنىڭ دادىسى ( قەدىردان )  ماڭا : << مۇشۇ رومان يېزىلسا ، بالام تېپىلىپ قالارمىكىن >> دېگەنىدى . رېئاللىقتىكى قەيسەر قاچتى  ، قاچمىغان تەقدىردىمۇ مەن ئۇنى << قاچتى >> قىلىپ يېزىشىم ياكى << ئۆلتۈرۈۋېتىشىم >> مۇمكىن ئېدى .  چۈنكى ، بۇ  ئارقىلىق خروئېندىن ئىبارەت بۇ  << ئالۋاستى >> نىڭ چوڭلارغىلا ئەمەس ، ھەتتا  ئەۋلادلارغىمۇ كەلتۈرىۋاتقان ئاسارەتلىرىنى يېزىشنى بۇرچۇم دەپ بىلەتتىم  . XcZoE h>  
h\$/.4E  
Z,~)VWS  
  سوئال  :  سىز ئەسەرلىرىڭىزدە << رېئاللىىنى ، تۇرمۇشنى بەدىئىي ، ئەمما پەردارسىز سۈرەتلەشكە ، چىنلىقنى يېزىشقا >> تىرشتىڭىز . بۇ مەندىن سىزنى رېئالىزىملىق ئىجادىيەت يولىدا ماڭدى ، دەپ قارىساق بولامدۇ  ؟ d 
oR?MDUpM  
  AI&=?m{!  
جالىدىن بەھرام  :  << رېئاللىقنى ، تۇرمۇشنى بەدىئىي ، ئەمما پەردازسىز سۈرەتلەش ، چىنلىقنى يېزىش >> مەسىلىسىنى تەكىتلەپ قالدىڭىز . مەنىۋى ئاچلىقتىن كۆرە ماددىي ئاچلىقنى ، مەنىۋىي يالىڭاچلىقتىن كۆرە ماددىي قۇللۇقنى ئازابنىڭ يۇقىرى پەللىسى دەپ قارايدىغان ھەم شۇنداق يازىدىغان ئەدىب بولۇشنى خالىمايمەن . قەلبىگە مىللەت ۋە خەلقنى ئابىدە قىلىپ تىكلىگەن ھەقىقىي يازغۇچى چىنلىققا ھۆرمەت قىلىپ ، ھەقىقەت ئالدىدا قىلچە تەۋرەنمەي ، خلق مۇھتاج بولغان ھەقىقىي سەنئىتىنى يارىتىدۇ . مېنىڭچە ، رېئالىزىملىق ئىجادىيەت مېتودى بادىئىي ئىجادىيەتتە يېتەكچى ئەھمىيەتكە ئىگە . بۇرۇن  شۇنداق بولغان  ، بۇنىڭدىن كىيىنمۇ شۇنداق بولىدۇ .  ھازىرغىچە يازغان رومانلىرىمنى رېئالىزملىق ئىجادىيەت مېتودىنىڭ پرىنسىپلىرى بويىچە ياراتتىم  . `oD '>(6  
Rcuh?H  
glAhO.IgS  
    سوئال  :  جالالىدىن ئاكا  ، سىزنىڭ رومانىڭىزدىكى قەدىردان  ،مۇتتەرخان  ، ھۆسنارخان قاتارلىق تىپىك ئوبزەرلار بىزنىڭ قەلبىمىزگە ھۆمۈردەك ئورناپ كەتكەن ئاجايىپ مۇكەممەل بەدىئىي ئونرازلاردۇر  . مۇشۇ ئوبرازلارنى يارىتىشتىكى ئىجادىي ئەمگەكلىرىڭىزگە باغلاپ ، بەدىئىي ئوبراز يارىتىش ھەققىدە سۆزلەپ بەرسىڭىز قانداق  ؟  ~;gVSVO\  
L-LFmk;EC(  
|kRR;Q  
    جالالىدىن بەھرام  :  ھەممىگە مەلۇمكى  ،  ھەرقانداق روماننىڭ بەدىئىي  ، ئىجتىمائىي قىممىتى ئۇنىڭدا تەسۋىرلىگەن پېرسوناژلار خاراكتىرىنىڭ چىنلىقى ۋە قايىل قىلارلىق تىپىكلىكىدە ئۆز ئىپادىسىنى تاپىدۇ .  مېنىڭ رومانىمدىكى مۇتتەئەرخان ، ھۆسنارخان  قاتارلىق ئوبرازلارنىڭ كىشىلەر قەلبىگە << مۆھۈردەك ئورناپ كەتكەن >>  مۇكەممەل بەدىئىي ئوبراز بولۇپ قېلىشى ئۇلارنىڭ ئىندىۋىدۇئال ئالاھىدىلىكلىرىنىڭ يۈكسەكلىككە كۆتۈرۈلۈشتىن  ، شۇنداقلا رېئاللىقتىكى ئىش - ھەرىكىتى  ، ھېس - تۇيغۇسى  ، گەپ سۆزلىرى ، ئىما - ئىشارەتلىرىنىڭ  بەدىئىي  ئەدەبىياتقا ئوبرازلىق كۆچۈرۈلىشىدىن بولدى  . ئۇلارنىڭ ئەستە قالغۇدەك ھايات پائالىيەتلىرى ، ئوقۇرمەن بىلەن ھەمپىكىر ، دوسىت ، بۇرادەر م سىزداش بولۇپ كېتىشى تاسادىپىي ئەھۋال ئەمەس ، بەلكى پېرسوناژلار نىڭ خاراكتىرى ، مىجەزى ، خاس ئالاھىدىلىكلىرى ئاپتۇرنىڭ ئىزاھاتىدىن ، باياناتىدىن ، تەسۋىرىدىن ( قىسمەن ھاللارنى ھېسابقا ئالمىغاندا ) بېرەلمەي  ، ئۇلارنىڭ ئىش - ھەرىكىتى ، گەپ - سۆزلىرى  ، شادلىق ۋە خاپىلىقلىرى ، ھېس - تۇيغۇلىرى ، خىياللىرى ئارقىلىق گەۋدىلەندى  . يەنە بىر تەرەپتىن ، مەن بۇ پېرسوناژلارنىڭ بەزىلىرى بىلەن بىر نەچچە قېتىم ئەسىرا بولۇپ مۇڭداشتىم . سىرداشتىم . بەزىلىرىنى بولسا بالىلىق  ۋاقتىمدىن تارتىپ بەش قولدەك بىلەتتىم  ۋە چۈشىنەتتىم  . بۇلارنىڭ ئىچىدە ھەتتا  ئاتا  - بالىدەك ، قېرىنداشتەك شۇ قەدەر يېقىن بولۇپ كەتكەن پېرسوناژلارمۇ بار ئېدى  .  مەن  << ناتىۋانلار >> ، << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانلىرىمنى يېزىش جەريانىدا ئۇلار بىلەن كۆرۈشۈپ ، يازغانلىرىم ھەققىدە پىكىرلىشىپ تۇردۇم  .  شۇڭا  ، ئوقۇرمەنلەر كۆڭلىگە  << ھۆمۈردەك ئورناپ كەتكەن  >>  بۇ پېرسوناژلار مېنىڭمۇ بەدىئىي تەپەككۇرۇمغا ، دىل پىنھانلىرىمغا ، ھەتتا قەلىمىم سىياھلىرىغىچە سىڭىپ كەتكەن  . VEaS,)C+W  
gXLxCFaf,  
 [$aZq  
FB9g8D c  
      h$a-;2wi  
k{>30^]  
          سۆھبەتلەسكۈچى ① :  << شىنجاڭ گېزىتى >> ئۇيغۇر تەھرىر بۆلۈمىدە ،  V}{}w'  
      سۆھبەتنى قوبۇل قىلغۇچى  : شىنجاڭ خەلق نەشىرىياتىدىن ئارامغا چىققان . bh' N$p1  
~(7=+   
ggU(6[  
q9(@6?  
^/Ls7G  
①  ئۆركەش جاپپار 1\MC+@j\  
qo=|U (  
     
باشقۇرغۇچى ئەلئارا تېمىنى تەستىقلىدى .
بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • ياخشى باھا:+100(ئالىپتىكىن) ajir
  • شۆھرەت:+20(قىساسكـار) ajir
  • سەلكىن دوللىرى:+250(ئىدىرىسجان) ئەجىر
  • | ۋاقتى : 2008-08-20 14:36 [باش يازما]
    باغۋەن
    سالام رومانتىكا
    ئالاھىدە باشقۇرغۇچى سەھىپە باشقۇرغۇچى مۇنبەر باشقۇرغۇچى ئىجاتچان ئەزا سەلكىننىڭ سادىق ئەزاسى ( يىگىت )
    دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 49
    نادىر تېما : 36
    يازما سانى : 4040
    ئۇنۋان:18 دەرىجە ھازىرغىچە4040دانە
    شۆھرەت: 12200 كىشىلىك
    پۇل : 14505 سوم
    تۆھپە: 2686 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 6761 نۇمۇر
    قوللاش: 6017 نومۇر
    ئالقىش: 6415 كىشلىك
    دوستلۇق توپى: ئەدىبلەر
    توردىكى ۋاقتى :1353(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-06-09
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

      ئۇنىڭ يەنە يىڭى بىر كىتابى نەشىردىن چىقتى ، ئۈچ پارچە پوۋسىت بار ، ;D-jc%RVJ  
    يەنە ئەخەت تۇردىنىڭ « قىسمەت » ناملىق رومانى يىڭىدىن نەشىردىن چىقتى  .
    Gulyar tori
    ئەلىمىساقتىن كەلدىم، ئەبەدىيلىككە كېتىمەن .
    | ۋاقتى : 2008-08-20 14:48 1 -قەۋەت
    ئىدىرىسجان
    قارايمىزغۇ؟ چىرايلىقمىكەنمەن؟
    مۇنبەر قىززىقچىسى سەلكىننىڭ سادىق ئەزاسى ( يىگىت ) ئالىي ئەزا
    دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 2095
    نادىر تېما : 4
    يازما سانى : 6046
    ئۇنۋان:22 دەرىجە ھازىرغىچە6046دانە
    شۆھرەت: 7642 كىشىلىك
    پۇل : 972020914 سوم
    تۆھپە: 200 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 5887 نۇمۇر
    قوللاش: 5673 نومۇر
    ئالقىش: 7076 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :540(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-02
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    جالالىدىن بەھرام      :  تارىخقا ، دەۋرگە سۈنئىي رەڭلەر بەرمەسلىكى بىلەن دەۋرنىڭ سەزگۈسى ، قۇلىقى ، كۆزى ۋە يۈرىكى بولۇشقا مۇناسىپ ساپ دىل ، ئىمانى پاكىز ، دىلى يورۇق يازغۇچى ھەر قانداق زامان ، شارائىت ۋە ئىجتىمائىي بوران - چاپقۇنلاردىمۇ ۋەتەننى ، خەلقىنى ، مىللىتىنى ھەم ئۇلارنىڭ تەقدىر - ئىقبالىنى ، ئۇلارنىڭ بېشىغا كېلىۋاتقان بالايىئاپەتلەرنى ، دەھشەتلىك رىيازەتلەرنى قەلبىگە پۈكىدۇ . ئۇلار ئۈچۈن ئازابلىنىدۇ ، ئېچىنىدۇ ، قەلىمى ئارقىلىق خەيرخاھلىق قىلىدۇ ، توغرا يول كۆرسىتىدۇ  . . @ps`(+)  
    x?V=xLu  
    F}3m0J  
    يازغۇچى  دىگەن مۇنداق  بولسا  ھە؟
    ئەتىلا ئۆلىدىغاندەك ئىبادەت قىل،
    پەقەت ئۆلمەيدىغاندەك تىجارەت قىل.
    | ۋاقتى : 2008-08-20 14:51 2 -قەۋەت
    يولۋاسچاق
    تۇتۋالدىغان بولسام ، خەپ .....
    يازما يوللاش ئۇستىسى
    دەرىجىسى : ئوت يۈرەك


    UID نۇمۇرى : 1360
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 2453
    ئۇنۋان:14 دەرىجە ھازىرغىچە2453دانە
    شۆھرەت: 218 كىشىلىك
    پۇل : 856108 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 2707 نۇمۇر
    قوللاش: 2547 نومۇر
    ئالقىش: 2935 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :312(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-06-21
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    بەك ياخشى رومان جۇمۇ بۇ ، مەن بۇ ئادەمنىڭ رومانلىرنى بەك ياقتۇرۇپ ئۇقۇيمەن ]cv&4/  
    لېيىغان بۇلاق  رومانى يۇرۇقلۇققا چىقسا بۇلاتتى
    ئويغۇر ، ئويغۇردەك ياشىغىن مەغرۇر
    ھەممىدە بولمايدۇ ۋىجدان ۋە غۇرۇر                       
    يېلىنىپ-يالۋۇرۇپ ياشىما ھەرگىز
    دىنىڭ ئىسلامدۇر ، مىللىتىڭ ئويغۇر
    | ۋاقتى : 2008-08-20 14:51 3 -قەۋەت
    ئىدىرىسجان
    قارايمىزغۇ؟ چىرايلىقمىكەنمەن؟
    مۇنبەر قىززىقچىسى سەلكىننىڭ سادىق ئەزاسى ( يىگىت ) ئالىي ئەزا
    دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 2095
    نادىر تېما : 4
    يازما سانى : 6046
    ئۇنۋان:22 دەرىجە ھازىرغىچە6046دانە
    شۆھرەت: 7642 كىشىلىك
    پۇل : 972020914 سوم
    تۆھپە: 200 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 5887 نۇمۇر
    قوللاش: 5673 نومۇر
    ئالقىش: 7076 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :540(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-02
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    ھازىر بەزى يازغۇچىلىرىمىز رېئاللىققا توغرا مۇئامىلە قىلماي ، پېرسوناژ  ۋە قەھرىمانلىرىنى << مەدھىيلىنىدىغان  ئىجابىيلار >> ، << ئوتتۇردىكىلەر >> ، << نەپرەتكە لايىق  ، قامچىلىنىدىغان سەلبىيلەر >> دېگەندەك نوقۇل ۋە قاتمال ئۈچ ھېسسىي بۆلەككە ئايرىيدۇ .  ئامما مېنىڭچە ، ھازىرقى دۇنياۋى ئەدەبىيات ئېقىمى ۋە يۈزلىنىشگە نەزەر سالغىنىمىزدا ، ئەدەبىي ئەسەرلەردە پېرسوناژلارنىڭ بىرلىكتە مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇشى ھەم پېرسوناژلارنڭ ئەڭ مۇرەككەپ ، نازۇك ۋە سىرلىق ئىچكى دۇنياسىنى ئەكىس ئەتتۈرۈش كۆپرەك تەكىتلىنىدۇ .  بۇ ئەلۋەتتە ئەدەبىياتتىكى ئىككى ياقلىما خاراكتىېرىنى ئىپادىلەشنى كۆزدە تۇتىدۇ . ئەدەبىيات ئادەم شۇناسلىق پېنى ئىكەن  ،  ئۇنداقتا ئادەمنى ئادەمگە ئوخشىتىپ يېزىش كېرەك .  ئادەم ئۈچۈن ئەڭ تەش ئىش پاك بولۇش .  بىراق ھەرقانداق ئىنسساندا بىرەر بوقسان ، سەۋەنلىك ، كىشىلەر بىلمەيدىغان نومۇسلۇق ھەم گۇناھلىق ئىزتىراپلار بولۇشى تەبئىي . شۇڭا  ،  << يامان >> لارنىڭ بەزىدە ياخشى ئىشلارنى قىلىپ قويىشىغا ، << ياخشىلار >>  لارنىڭ بەزىدە يامان ئاقىۋەتلەرنى كەلتۈرۈشىگە ھەيران قېلىشقا ئەرزىمەيدۇ .  ئادەملەرنىڭ ئەنە شۇنداق مۇرەككەپ ئىچكى دۇنياسىنى يېزىش ھەقىقىي ئەدەبىياتنىڭ ۋەزىپىسىدۇر $(I,iPd  
    w)*+`Cj  
    $zU6TUvA!  
    ئەدىبىياتچىلار  مانى ئۈگۈنۈپ  قويۇڭلار جىما ، يازغۇچىلارمۇ شۇ
    bugra
    ئەتىلا ئۆلىدىغاندەك ئىبادەت قىل،
    پەقەت ئۆلمەيدىغاندەك تىجارەت قىل.
    | ۋاقتى : 2008-08-20 14:54 4 -قەۋەت
    ئەنەقە
    دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 19254
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 14
    ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە14دانە
    شۆھرەت: 14 كىشىلىك
    پۇل : 220 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 22 نۇمۇر
    قوللاش: 18 نومۇر
    ئالقىش: 32 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :60(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-19
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    مەن جالالىدىن بەھرام ئەپەندىنىڭ يازغان كىتاپلىرىدىن ئالغان تەسىراتىم ئۇنىڭ ئەسەرلىرىنىڭ تۇرمۇشقا بەك يىقىن بولغانلىقىدا دەپ ئويلايمەن .بۇ يازغۇچىمىزنىڭ قولىغا دەرد كەلمىسۇن .يىڭى ئەسەرلىرىگە ئۇتۇق تىلەيمەن .
    izdax.com
    مەن مەن مەن ئەنەقە
    | ۋاقتى : 2008-08-20 15:41 5 -قەۋەت
    -ئوغلان-
    دەرىجىسى : قىزىققۇچى


    UID نۇمۇرى : 18127
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 27
    ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە27دانە
    شۆھرەت: 135 كىشىلىك
    پۇل : 899 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 107 نۇمۇر
    قوللاش: 64 نومۇر
    ئالقىش: 169 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :190(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-04
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-12
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    رەخمەت سىز گە . wU&l=DT21  
      بۇنداق جىق خەتلەرنى قاچاندىمۇ يىزىپ بولغانسىز !!!    ئاپىرىن ~~~~~~~~~~~
    qarluq
    مەن ئۇيغۇر ئوغلىمەن !
    | ۋاقتى : 2008-08-20 15:48 6 -قەۋەت
    مەھۋىيە111
    دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


    UID نۇمۇرى : 18445
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 106
    ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە106دانە
    شۆھرەت: 156 كىشىلىك
    پۇل : 725 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 120 نۇمۇر
    قوللاش: 112 نومۇر
    ئالقىش: 143 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :405(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-08
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    چوپانىنىڭ «سەمەندەر»رومانىنى ئوقۇپ بېقىشىڭلارنى تەۋسىيە قىلىمەن. جالالىدىنكامنىڭ گېپى بويىچە ئالغاندا. ئادەمنى ئۇلۇغلاشتۇرۇش،پەسلەشتۈرۈشتىن خالىي ھالدا ھەقىقىي ئادەم قىلىپ تەسۋىرلگەن رومان.
    qarluq
    بىر كۆرۈشنى ئىستەيمەن لېكىن،
                    مەۋجۇتلىقىڭ قېينايدۇ مېنى
                            سۆيمەيمەن، سۆيەلمەيمەن ھەم،
                                        سەن بولغاچقا سەندىن باشقىنى.
    | ۋاقتى : 2008-08-20 15:57 7 -قەۋەت
    سۈرەييا
    دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


    UID نۇمۇرى : 17092
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 99
    ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە99دانە
    شۆھرەت: 99 كىشىلىك
    پۇل : 660 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 111 نۇمۇر
    قوللاش: 105 نومۇر
    ئالقىش: 126 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :225(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-07-18
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    مەنمۇ ئوقۇغان،لىكىن روماننىڭ ئاخىرىدىكى قەدىرداننىڭ زەھەر تاشلىشى ...........................بۇنى يازغۇچىنىڭ  ئارزۇسىمىكىن دەپ ئويلىدىم.
    qarluq
    ئەمدى سىنىڭ مەندەك ئارمانىڭ بولماس!
    ئەمدى مىنىڭ سەندەك ئاسمانىم بولماس!
    ئەمدى سىنىڭ باغلىرىڭدا كۈز يىغلار!
    ئەمدى مىنىڭ قىسمىتىمدە سۆز يىغلار!
    بەخىتسىزلىكىم بەختىڭگە تىرەلگەن،بىلگىنكى،مۇبادا،سەن ئۆز بەختىڭنى مەن ئۈچۈن كۆز-كۆز قىلماقچى بولساڭ،ئۇنداقتا مەن ھاياتنىڭ بارلىق چاخچاقلىرىغا تىرىكىمەن!
    | ۋاقتى : 2008-08-20 16:03 8 -قەۋەت
    ئوغۇز-ئوغلى
    دەرىجىسى : سەلكىنداش


    UID نۇمۇرى : 13755
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 210
    ئۇنۋان:4 دەرىجە ھازىرغىچە210دانە
    شۆھرەت: 208 كىشىلىك
    پۇل : 1430 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 251 نۇمۇر
    قوللاش: 223 نومۇر
    ئالقىش: 292 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :732(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-15
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-14
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    نادىرلىسا بۇلغۇدەك تىمىكەن.....!~!
    qarluq
    باشقىلارنى ئىگز دەپ بىلىشىڭ،ئەمەلىيەتتە ئوزۇڭنىڭ ئولتۇرۋالغىنىڭدا،شۇڭا ھەر ۋاقىت دەس مەزمۇت تۇر...!~!
    تۇنۇگۇنكى ئازاپنى ئۇنتۇش ئۇچۇن،ئەتىكى بەخىتكە ئىنتىلىش زورۇر!
    ئاللا ھەممىدىن ئۇلۇغ!!!
    In the election of a wife,as in project of war,to err but once is to be undone for ever。
    | ۋاقتى : 2008-08-20 16:12 9 -قەۋەت
    ئوغۇز-ئوغلى
    دەرىجىسى : سەلكىنداش


    UID نۇمۇرى : 13755
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 210
    ئۇنۋان:4 دەرىجە ھازىرغىچە210دانە
    شۆھرەت: 208 كىشىلىك
    پۇل : 1430 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 251 نۇمۇر
    قوللاش: 223 نومۇر
    ئالقىش: 292 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :732(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-15
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-14
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    راسىت بۇ تاغىمىز ئاز تىپىلىدىغان  يازغۇچىلىرىمىزنىڭ بىرى.....ئەسەرلىرى شۇنداق چۇڭقۇر مەنىلىك.....
    qarluq
    باشقىلارنى ئىگز دەپ بىلىشىڭ،ئەمەلىيەتتە ئوزۇڭنىڭ ئولتۇرۋالغىنىڭدا،شۇڭا ھەر ۋاقىت دەس مەزمۇت تۇر...!~!
    تۇنۇگۇنكى ئازاپنى ئۇنتۇش ئۇچۇن،ئەتىكى بەخىتكە ئىنتىلىش زورۇر!
    ئاللا ھەممىدىن ئۇلۇغ!!!
    In the election of a wife,as in project of war,to err but once is to be undone for ever。
    | ۋاقتى : 2008-08-20 16:16 10 -قەۋەت
    گۇلىرەنا
    دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


    UID نۇمۇرى : 19160
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 71
    ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە71دانە
    شۆھرەت: 71 كىشىلىك
    پۇل : 480 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 75 نۇمۇر
    قوللاش: 73 نومۇر
    ئالقىش: 80 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :281(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-17
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-15
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    مەن بۇ يازغۇچېنڭ رۇمانېنې بەك ياقتۇرمەن بۇلوپمۇ (لېيغان بۇللاق رۇمانېنې ) بەك تەسرللك
    qarluq
    مۇنبەرنى ياخشى كورىمەن .
    | ۋاقتى : 2008-08-20 16:52 11 -قەۋەت
    گۈلبەشىكەر508
    دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 18888
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 15
    ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە15دانە
    شۆھرەت: 15 كىشىلىك
    پۇل : 175 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 15 نۇمۇر
    قوللاش: 15 نومۇر
    ئالقىش: 15 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :39(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-08-14
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-14
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    جالالىدىن بەھرام      :  تارىخقا ، دەۋرگە سۈنئىي رەڭلەر بەرمەسلىكى بىلەن دەۋرنىڭ سەزگۈسى ، قۇلىقى ، كۆزى ۋە يۈرىكى بولۇشقا مۇناسىپ ساپ دىل ، ئىمانى پاكىز ، دىلى يورۇق يازغۇچى ھەر قانداق زامان ، شارائىت ۋە ئىجتىمائىي بوران - چاپقۇنلاردىمۇ ۋەتەننى ، خەلقىنى ، مىللىتىنى ھەم ئۇلارنىڭ تەقدىر - ئىقبالىنى ، ئۇلارنىڭ بېشىغا كېلىۋاتقان بالايىئاپەتلەرنى ، دەھشەتلىك رىيازەتلەرنى قەلبىگە پۈكىدۇ . ئۇلار ئۈچۈن ئازابلىنىدۇ ، ئېچىنىدۇ ، قەلىمى ئارقىلىق خەيرخاھلىق قىلىدۇ ، توغرا يول كۆرسىتىدۇ  . .  Ul,S^F$ Q  
    S\+?t27*A  
    يازغۇچى  دىگەن مۇنداق  بولسا  ھە! =FXuX}   
      ھەقىقەتەن توغرا دەپسىز، مەنمۇ بۇيازغۇچىنىڭ ئەسەرلىرىگە قايىل،ھەم سۆيۇپ ئوقۇيمەن. ?Ww stg U  
    ئەسلى نۇرغۇن گەپ يازغۇم بارتى  بىراق ئۇيغۇرچە  خەت يېزىشنى ئەمدى ئۆگۇنىۋاتىمەن. <*g>ESf8K  
    |#uh)t`  
    دوسلار كۆپرەك ياردەم قىىلارسىلەر~!!~
    qarluq


    | ۋاقتى : 2008-08-20 17:08 12 -قەۋەت
    كۇچابۇرىسى207
    دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


    UID نۇمۇرى : 6268
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 154
    ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە154دانە
    شۆھرەت: 159 كىشىلىك
    پۇل : 0 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 174 نۇمۇر
    قوللاش: 163 نومۇر
    ئالقىش: 203 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :151(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-10-11
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-03
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    لىيغان بۇلاق نىڭ 1،2،3،4،6،7،قىسىملىرنى تاپسام بۇلاتتى
    qarluq
    | ۋاقتى : 2008-08-20 18:41 13 -قەۋەت
    تۇماندىكى يۇلتۇز
    سەھرادىكى مۇئەللىمە
    مۇنبەر قىززىقچىسى ئالىي ئەزا
    دەرىجىسى : ئالىي ئەزا


    UID نۇمۇرى : 2069
    نادىر تېما : 1
    يازما سانى : 1070
    ئۇنۋان:12 دەرىجە ھازىرغىچە1070دانە
    شۆھرەت: 1580 كىشىلىك
    پۇل : 7397 سوم
    تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 1285 نۇمۇر
    قوللاش: 1134 نومۇر
    ئالقىش: 1191 كىشلىك
    توردىكى ۋاقتى :46(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-02
    ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-31
    چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

     

    ئامەت ۋە ئاپەت  بۇ ئۇقۇشقا ئەرزىگۈدەك كىتاپ دەپ ئويلايمەن. :ew8_w,&j[  
    eA;tS  
    كىتاپنىڭ خاتىمىسدە قەدىردان ئەڭ دەسلەپكى ياخشى كۆرگەن قىز بىلەن تېپىشىدۇ. UH{@Jx  
    لىكىن شۇ قىزغا ئوخشاتقان ئايالى مھرىباندىن  بولغان  بالىسى قەيسەر بولسا تېخىچە 5ZY;_r  
    ئىچكىردە سەرگەردانلىق بىلەن قېپ قالىدۇ. D9^:-o}k  
    ?F&]e C  
    قەدىردان بالىسى قەيسەرنى ئىزدەپ تاپقان بولسا  بەك ياخشى ئىش بولاتتى....
    qarluq
    سىنى سۆيگەننىڭ قەدرىگە يەتمىدىڭ، ئۆزۈڭ سۆيگەننىڭ ۋەسلىگە،
    ئەجىبا سەن يەنە كىمدىن ئاغرىنماقچى؟

    ئايرىلىمىز بىز چۇقۇم،
    كۈن غەرىپتىن چىققاندا.
    يا كۈن چىقار غەرىپتىن،
    بىز ئايرىلماق بولغاندا.
    | ۋاقتى : 2008-08-20 19:26 14 -قەۋەت
    كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
    « 1 23» Pages: ( 1/3 total )
    سەلكىن مۇنبىرى » ئۇيغۇر شەخسلىرى
    

    سەلكىن مۇنبىرىدە دىققەت قىلىشقا تىگىشلىك ئىشلار :

         سەلكىن تور بېكىتى ۋە مۇنبىرىدە ھەرقانداق بىر كىشىنىڭ دۆلەت قانۇنىغا خىلاپ بولغان ، مىللەتلەر ئىتپاقلىقىنى بۇزىدىغان ، مىللى بۆلگۈنچىلىك خاراكتىرىدىكى ، باشقا شەخس ياكى ئورۇنلارنىڭ مەنپەئەتىگە دەخلى قىلىدىغان ، قورقۇتۇش ياكى تەھدىت سېلىش خاراكتىرىدىكى ، ساختا ياكى ئالدامچىلىق مەقسىتىدىكى ئېلان . . . قاتارلىق مەزمۇنلارنى يوللىشى قاتتىق چەكلىنىدۇ ، مەيلى تىما ، ئىنكاس ياكى قىسقا ئۇچۇردا بولسۇن يوقارقىدەك ئەھۋاللار كۆرۈلسە ، شۇنى يوللىغۇچى كىلىپ چىققان بارلىق مەسئۇلىيەتنى ئۆزى ئۈستىگە ئالىدۇ ، سەلكىن تور بېكىتى بىلەن  ھېچقانداق مۇناسىۋىتى يوق . ئالاھىدە ئەسكەرتىلدى .

    سەلكىن ئۇيغۇر تور بېكىتى
    مۇلازىمەت ۋە ئەھۋال مەلۇم قىلىش تېلېفونى : 0991-8553838، 13609981040