بۇ بەتتىكى تېما: كۇچا خەلق مەشرەپلىرى IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ئۇلىنىش كۆچۈرۈش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش
بۇ تېما 97 قېتىم كۆرۈلدى
xjboy0903
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 5773
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 181
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە181دانە
شۆھرەت: 191 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 15118 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 323 نۇمۇر
قوللاش: 251 نومۇر
ئالقىش: 506 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :106(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-09-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-04-26
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 كۇچا خەلق مەشرەپلىرى

0
باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
باشقۇرغۇچى گۆشگىردە بۇ تېمىنى گىزىت - ژۇرنال ، كىتابلاردىن تەرمىلەر دىن بۇ سەھىپىگە كۆچۈرۈپ كەلدى .(2008-04-24)
كۇچا خەلق مەشرەپلىرى WR_$gJ7HL  
t{*8V}Xl  
< . aj  
>@%pv_  
خەلق مەشرەپلىرى-ئەجدادلىرىمىزنىڭ ئۇزاق يىللىق كۈرەش تارىخى ۋە ئىشلەپچىقىرىش، تۇرمۇش تارىخى داۋامىدا، سەنئەتخۇمار ئەجدادلىرىمىز تەرىپىدىن ئىجاد قىلىنىپ، ئۇزاق ئەسىرلەردىن بۇيان بۈگۈنگە قەدەر خەلقىمىزنىڭ مەنىۋى تۇرمۇش ئادىتى سۈپىتىدە داۋام قىلىپ كەلگەن ئەنئەنىۋى، ئۇنىۋىرسال قىممەتلىك بەدىئىي سەنئەت مىراسلىرى بولۇپ ھېسابلىنىدۇ. 0neVw_mO  
P4hBxJHp  
~y$pQ| 4  
f`v2+t|b(  
خەلق مەشرەپلىرى- بارلىق خەلق سەنئىتىنىڭ ئانىسىدۇر. ئۇ خەلق ئارىسىدا ئەدەب-ئەخلاق، قائىدە-يوسۇن ۋە ھەر خىل سەنئەت ماھارىتىنى ئۆگىنىش، تارقىتىش ۋە ئومۇملاشتۇرۇش ھەمدە ئۇنى ئەۋلاتتىن-ئەۋلاتقىچە مول مەزمۇنلار  بىلەن داۋام ئەتتۈرۈشكە مۇستەھكەم ئاساس ياراتتى. 5Uc2+,c  
x*lmW  
`8['_.  
^: t4\ '  
خەلق مەشرەپلىرى- ئىجادچان ئەجدادلىرىمىز ياراتقان قىممەتلىك سەنئەت بايلىقى بولۇپ، ئۇ رەڭدار ھەم چوڭقۇر بەدىئىي ئىپادىلەش شەكلىنى مۇجەسسەملەشتۈرگەندۇر. ئۇنىڭ جېنى-خەلق ئېغىز ئەدەبىياتى بايلىقى ۋە خەلق ئەلنەغمە سەنئىتىدۇر. xe?-;VO%p  
qi?;h  
e& CN&  
ZVJ{5c_'  
كۇچا خەلق مەشرەپلىرى-پۈتۈن ئۇيغۇر خەلق مەشرەپلىرىنىڭ بىر تەركىبىي قىسمى بولۇپ، ئۇ باشقا جايلاردىكى خەلق مەشرىپىگە ئوخشىمايدىغان ئالاھىدىلىكىگە ئىگە. :Tw4To  
H?>xHzX  
h %UB(q-F  
1piwe' 4;  
كۇچا مەشرەپلىرى- «تەزە»، «سەنەم»دىن ئىبارەت ئىككى چوڭ ئەلنەغمە شەكلى بويىچە داۋاملىشىدۇ. مەشرەپ ئەھلى جەم بولۇپ، ئەلنەغمە باشلىنىش بىلەن مەشرەپ ئۇسۇلى ئوينىلىدۇ. ئالدى بىلەن ئەلنەغمە «تەزە»دىن باشلىنىدۇ. بۇ چاغدا ئەر ئۇسۇلچىلار ئالماش قول ھەرىكىتى بىلەن بىر قولىنى بەلگە قويۇپ، بىر قولىنى كۆككە يېيىپ، بەزىدە ئىككى قولىنى ئېگىز كۆتۈرۈپ لەرزان ئۇسسۇل باشلايدۇ. ئاياللار تۆت بارمىقىنى يېرىم يۇمۇپ، ئەرلەرگە ماس ئۇسۇل ھەرىكىتى بىلەن ئۇسسۇلنى ئەۋجىگە كۆتۈرىدۇ. ^Hp_K@St{  
2[K@1G1K_Z  
HDY.4V;A  
y|~+Yhg-  
ئەلنەغمە «سەنەم» پەدىلىرىگە يۆتكەلگەندە ئەر ۋە ئايال ئۇسسۇلچىلار جۈپ-جۈپى بىلەن ئەلنەغمە رىتىمىگە ئەگىشىپ، گاھ يۆگۈمە ھەرىكەت بىلەن، گاھ ئارقىسىغا يېنىپ يۆگۈشۈپ ئۇسسۇل ئوينايدۇ. l[d9G m  
qpJY:UUB>  
j&q+@T\  
 |}(Ig  
كۇچا مەشرەپلىرىدىكى ئەلنەغمە پەدىلىرى ئاھاڭ جەھەتتىن چەكلىمىگە ئۇچرىمايدۇ. ئۇ سازەندىلەرنىڭ ماھارىتىگە باغلىق بولۇپ، ئۇلار قانچە كۆپ ئاھاڭ ۋە ناخشا بىلسە، ئەلنەغمە شۇنچە ئۇزاق داۋام قىلىپ، مەشرەپ شۇنچە جانلىق تۈس ئالىدۇ. SdDP[cqLk  
h_E'u F^  
m >uCpn  
mFfTy^Ew|  
مەشرەپ داۋامىدا يىگىت بېشى مەشرەپ كەيپىياتىنى جانلاندۇرۇش ئۈچۈن «ئۆرۈمە»قىلىش ئارقىلىق مەشرەپ ئەھلىگە شادلىق بېىغىشلايدۇ. مەشرەپ ئەھلى ئۇسسۇلچىلارنىڭ ماھارىتىگە قايىللىق ۋە رازىمەنلىككە تولغان ھاياجان پەيتلىرىدە ئالاھىدە رەڭدار پەتنۇسلارغا پۇل ياكى قىممەتلىك رەخت قاتارلىق نەرسىلەرنى سېلىپ يىگىت بېشىغا سۇنىدۇ. يىگىت بېشى ئۇنى دەرھال قوبۇل قىلىپ، ئۆرۈمە قىلغۇچىنىڭ ئىسمىنى ئاتاپ تۇرۇپ، قىزىقارلىق سۆز سەنئىتى بىلەن مەشرەپ ئەھلىنى ئارىلاپ چىققاندىن كېيىن «ئۆرۈمە»نى سازەندىلەرنىڭ ئالدىغا ئىززەت-ئىكرام بىلەن قويىدۇ. بۇ چاغدا بىر نەچچە ياش بېشىنى بىر يەرگە جەم قىلىپ، ھۇ...بەللى...دەپ بارىكاللا توۋلايدۇ. مەشرەپ تېخىمۇ قىزغىن كەيپىياتقا چۆمۈلىدۇ. &|3W|c:  
hW/ A#uv%  
%0Eo10cy~  
f22 ~d9!Y  
كۇچا مەشرەپلىرىدىمۇ «دولان مەشرىپى»گە ئوخشاش قىزىقارلىق مەشرەپ ئويۇنلىرى بىرگە ئېلىپ بېرىلىدۇ. بۇنداق ئويۇنلار، مەشرەپ راسا ئەۋجىگە چىقىپ، سازەندە ۋە ئۇسسۇلچىلارغا ھاردۇق يەتكەن چاغدا، يىگىت بېشى تەرىپىدىن تەشكىللىنىپ، قائىدە-يوسۇنلۇق ھالدا ئېلىپ بېرىلىدۇ. بۇ خىل ئويۇن «چىلىم»ئويناش دەپ ئاتىلىپ، ئالدى بىلەن يىگىت بېشى داپ ياكى بىر تال گۈلنى ئېلىپ ئاياللار سورۇنىغا كېلىدۇ ۋە ئۆزى خالىغان ئايالغا ئۇنى ھۆرمەت بىلەن سونۇپ، ئويۇنغا تەكلىپ قىلىدۇ. ئايال سورۇنغا چۈشىدۇ، بىر جۈپ كىشى گۈلنى مەركەز قىلىپ، ئايرىم-ئايرىم ھالدا ئوڭ قولىنى بېسىپ ئۈچ قېتىم يېرىم ئايلىنىدۇ. ئۇلار ھەر قېتىم ئايلانغاندا تولىمۇ خۇشخۇي تەبەسسۇمغا تولىدۇ. ئاندىن يىگىت «چىلىم»نى ئايالغا سۇنۇۋىتىپ، بېيىت ئوقۇپ بېرىشنى تەلەپ قىلىدۇ. ئايال ئۆزى بىلىدىغان ئەڭ ياخشى بېيىتتىن بىرنى ئوقۇپ بېرىپ «چىلىم»نى قولىغا ئالىدۇ ۋە ئۇمۇ ئۆزى خالىغان بىر ئەرنى «چىلىم» ئويناشقا تەكلىپ قىلىدۇ، ئويۇن مۇشۇ ھالەتتە بىر پەس داۋام قىلغاندىن كېيىن، ئەلنەغمە باشلىنىپ، مەشرەپ يەنە داۋام قىلىنىدۇ. مۇشۇ خىل تەكرارلىنىش ئىچىدە كۇچا مەشرەپلىرى بىر ۋە بىر نەچچە كۈن ناھايىتى قىزغىن ئۆتكۈزۈلىدۇ. B}v;Eh4>3:  
kqOWU'0ej  
FCo( 
S9TWcetW8  
كۇچا مەشرەپلىرىنىڭ تۈرى ناھايىتى كۆپ بولۇپ، كۇچا خەلقى ئارىسىدا تۆۋەندىكى بىر قانچە خىل مەشرەپ بۈگۈنگە قەدەر ساقلىنىپ كەلمەكتە ۋە ئوينالماقتا. F+.YH$`qz  
yWP"MCBES  
\ ept'+w  
{ x6VB@:  
1.چىللاق مەشرىپى >V>!Fsp[  
epiFn*  
;p@;}fC\  
AWVR~M  
چىللاق سۆزى ئۇيغۇرلاردا تەكلىپ قىلىش، مېھمانغا چاقىرىش دېگەن مەنىنى بىلدۈرىدۇ. #81u{)<  
Y3gJ?R|(  
^$ NiH  
tdG*$=  
مېھماندوست كۇچا خەلقى ئارىسىدا، تارىختىن بۇيان داۋاملىشىپ كېلىۋاتقان بىر كەنت خەلقى يەنە بىر كەنت خەلقىنى كەنت ياكى مەھەللە بويىچە مېھماندارچىلىققا چاقىرىدىغان بىر خىل ئادەت تاكى يېقىنغا قەدەرداۋاملىشىپ كەلگەن. بۇنداق مېھماندارچىلىق تولىمۇ كۆڭۈللۈك بولۇپ، بىر خىل كوللىكتىپ كۆڭۈل ئېچىش سورۇنى ھېسابلىنىدۇ. بۇنداق مېھمانغا چاقىرىشتا، چاقىرغۇچى كەنتنىڭ يىگىت بېشى قارشى تەرەپنىڭ يىگىت بېشى بىلەن كېڭەشكەندىن كېيىن مېھمانغا چاقىرىشىدۇ. ساھىبخان كەنت خەلقى، كاتتا سورۇن تۈزگەندىن باشقا، يەنە ھەر قايسى ئائىلىلەرمۇ ئۆز ئالدىغا ئالاھىدە مېھمان كۈتۈش تەييارلىقىنى قىلىدۇ. ئالدى بىلەن مېھمانلار (چوڭ-كىچىك، ئەر-ئايال، قېرى-ياش)نىڭ ھەممىسى كەنت بويىچە تەييارلانغان سورۇندا شاد-خۇرام ئۇچرىشىدۇ، مەشرەپ ئوينايدۇ، بۇ كۈنى كەنت ئىچى قايناق بايرام ھەم بازار تۈسكە كىرىدۇ. ھەر خىل تىجارەتچىلەرمۇ بۇ كۈننى ئۆز تىجارەتچىلىرى بىلەن جانلاندۇرىۋىتىدۇ. كەچتە ساھىبخان كەنت خەلقى، ئۆز مېھمانلىرىنى ئۆيلىرىگە ئېلىپ كېتىدۇ، بۇنداق مەشرەپلەر كۆلىمى ئەڭ كەڭ، كوللىكتىپ مەشرەپ بولۇپ، ساھىپخان كەنت بىلەن، مېھمان كەنت خەلقى بىر-بىرىگە بېقىشىپ تەييارلانغان كەڭ سورۇندا ئولتۇرىدۇ، ئاش-چاي تارتىلىدۇ. ئاندىن يىگىت بېشى مەشرەپنىڭ باشلانلىقىنى جاكارلايدۇ ھەم ئۆزى باش بولۇپ، مېھمانلارنىڭ ئالدىغا كېلىپ، ئۇلارنى ئۇسسۇلغا تەكلىپ قىلىدۇ. ئاستا-ئاستا ئىككى تەرەپ گىرەلىشىپ ئۇسسۇل ئوينايدۇ. مەشرەپ «چىلىم» ئويۇنى ۋە بېيت ئوقۇش بىللە داۋام قىلىدۇ. مەشرەپ كۈنبۇيى داۋام قىلىپ قالماستىن كېچىلىرىمۇ داۋاملىشىرىۋىرىدۇ (كىشىلەرنىڭ كەيپىياتىغا قاراپ)، مەشرەپ بىر نەچچە كۈن ئۆتكۈزۈلگەندىن كېيىن مېھماندارچىلىق تاماملىنىپ، مېھمانلار قايتىش ئالدىدا، ساھىپخان كەنت خەلقىنى مېھمانغا تەكلىپ قىلىدۇ ۋە كاتتا مەشرەپ ئۆتكۈزۈپ ئۇزىتىدۇ. بۇ «چىللاق مەشرىپى» دەپ ئاتىلىدۇ. d)C,_Y\t  
vqnL+6OR  
.!Y5};Uv  
|nij`hm  
2.سەيلە مەشرىپى (كەكلىك سەيلىسى) 5JMfVHI  
*8p^:Qx  
{ +99V5I2  
(pC(_  
كۇچا يېزىلىرىدا «كەكلىك سەيلىسى»دەپ ئاتىلىدىغان بىر خىل باغ سەيلىسى ئەۋلادمۇ ئەۋلاد داۋاملىشىپ كەلگەن بولۇپ، كەكلىك باققۇچىلار ئۆز ئارا كەكلىك سوقۇشتۇرۇش ئۈچۈن، ھەر يىلى ياز باشلىنىپ، باغلار بۈك-باراقسان بولغان، ئۆرۈكلەر رەڭ تۈزۈپ ئالا-سېرىق بولغان پەيتتە كەكلىك سولانغان قەپەزلىرىنى كۆتۈرۈشۈپ چوڭ-چوڭ باغلارغا جەم بولىدۇ. بۇ تاماشانى كۆرۈش ئۈچۈن، يىراق-يېقىندىن كۆپلىگەن كىشىلەر توپلىشىدۇ. كەكلىك سوقۇشتۇرۇش باشلىنىدۇ. باغنىڭ بىر تەرىپىدە مەشرەپ، يەنە بىر تەرىپىدە چېلىشىش ئېلىپ بېرىلىدۇ. بىر تەرەپتە بولسا مەمۇرچىلىق بىلەن تولغان بازار ئۆتكۈزۈلىدۇ. باغ سەيلىسى ناھايىتى قىزغىن ھەم كۆڭۈللۈك ئۆتىدۇ. تاماشا ئاخىرلاشقاندىن كېيىن يىگىت بېشى كېيىنكى كۈنلىرى ئۆتكۈزۈلىدىغان باغ سەيلىسىنىڭ ئورنى ۋە ۋاقتىنى جاكارلايدۇ. شۇنداق قىلىپ بۇ خىل سەيلە بىر ئاي ئەتراپىدا داۋام قىلىپ، ئىككىنچى يىلى ئوخشاش مەزگىلدە يەنە باشلىنىدۇ. مۇنداق سەيلە كۈنلىرى ئۆتكۈزۈلىدىغان مەشرەپلەر، كۇچا خەلقى ئارىسىدا «سەيلە مەشرىپى»دەپ ئاتىلىپ كەلمەكتە. akAk4cjny  
'.r) s?Eg  
! !+yaS  
/nD>\cS\  
3.ئوغلاق مەشرىپى !&ocwhDJ2R  
c <&zB  
% B:"DR  
t%H;_  
كۇچا يېزىلىرىدا ئەتىياز پەسلى بىر ياكى بىرقانچە كەنت خەلقى بىرلىشىپ، كەڭ مەيدان تەييارلاپ ئۇ يەردە ئوغلاق تارتىش ئويۇنى ئېلىپ بارىدۇ. ئويۇنغا ھەر قايسى تەرەپلەردىن ماھىرلار ئەڭ يۈگۈرۈك ئاتلىرىنى مىنىپ كېلىپ بەيگىگە چۈشىدۇ. بەيگە ئالدىدا سېمىز بىردانە ئوغلاق بوغۇزلاپ تەييارلىنىدۇ، بەيگە باشلانغاندىن كېيىن يىگىت بېشى ئوغلاقنى چەۋەندازلار ئارىسىغا تاشلايدۇ، ئۇنى كىم ئاۋۋال ئالسا، شۇ ھامان ئېتىنى چاپتۇرۇپ ئۆزى خالىغان تەرەپكە ئېلىپ قاچىدۇ. باشقا چەۋەندازلار ئوغلاقنى تارتىۋىلىش ئۈچۈن قوغلايدۇ، ئويۇن داۋام قىلىدۇ، ئوغلاقنى كىم تارتىۋالسا، ئۇ يەنە داۋاملىق ئات چاپتۇرۇپ قاچىدۇ ۋە مەھەللە ئارىلاپ كېتىۋىتىپ ئۆزى خالىغان بىر كىشىنىڭ ھويلىسىغا ئوغلاقنى تاشلايدۇ-دە، بەيگە ئاخىرلىشىدۇ. لېكىن شۇ كۈنى ئوغلاق تاشلانغان ھويلا ئىگىسى قوي سويۇپ پۈتۈن مەھەللىگە ئاش-چاي تارتىپ بېرىدۇ. بۇ «ئوغلاق مەشرىپى» دەپ ئاتىلىدۇ. F@f{I;z  
sT ?] '~#  
T(a_EJlY%  
@gO:cGo 
4.قارلىق مەشرىپى %3%s[P08<  
6OoMb og  
Z'Q-8?  
CJ?E,$W  
قىش كىرىپ تۇنجى قار ياغقان كۈنى، خالىغان بىر كىشى «قارلىقنامە»يېزىپ ئۇنى ئۆزىنىڭ يېقىن دوست-يارەنلىرىنىڭ ئۆيىگە ئېلىپ بېرىپ «قارلىقنامە»نى سەزدۈرمەستىن يوشۇرۇپ قويۇپ، قايتىش ئالدىدا:«قارلىق بېسىۋالمىسۇن!»دەپ توۋلىغىنىچە ئۆز ئۆيىگە قاراپ قاچىدۇ. ئۆي ئىگىسى قوغلايدۇ، مۇبادا «قارلىق» تاشلىغۇچى يېرىم يولدا تۇتىۋىلىنسا، ئۇنىڭ يۈزىگە قارا سۈرتۈلۈپ، ئېشەككە تەتۈر مىندۈرۈلۈپ، «سازايى» قىلدۇرۇشقا ئوخشاش ئوخشاش قىزىقارلىق ئويۇنغا قالىدۇ (جازالىنىدۇ). ئەگەر ئۆي ئىگىسى ئۇنى تۇتۇۋالالمىسا، شۇ كۈنى كەچتە ياكى ئەتىسى ئالاھىدە تەييارلىق بىلەن ئەلنەغمىچى، ئۇسسۇلچى ۋە ئاش-چاي تەييارلاپ، ئەل-يۇرتنىڭ تەلىپى قانغۇچە مەشرەپ ئۆتكۈزۈپ بېرىدۇ. بۇ خىل مەشرەپ «قارلىق مەشرىپى»دېگەن نام بىلەن بۈگۈنگىچە داۋام قىلىپ كەلمەكتە. p$A:2  
z D:a>C  
gD;,@DwB  
&zPfB}  
O!_4q4  
8<(uz+5  
T/\0AmR  
cje7FDX .  
5.بەزمە مەشرىپى /0rDjQ#3X  
3Q>  
EPj\g FXU  
bsy_p=%B  
بەزمە مەشرىپى، ئاساسەن، شەھەر ئىچىدىكى ھەر خىل ھۈنەرۋەن، كاسىپ، سودىگەرلەر ئارا ياز كۈنلىرى ھاۋا ئىسسىپ ئۈجمە، ئۆرۈك قاتارلىق يازنىڭ مېۋىلىرى پىشقان كۈنلەردە ئارام ئېلىش، ئۆز ئارا مېھماندارچىلىق قىلىش ۋە زىياپەت بېرىش يۈزىسىدىن ئۆتكۈزىلىدۇ. بەزمە ئويۇشتۇرغۇچى ئۆز مېھمانلارنىڭ شەرىپىگە  كاتتا داستىخان ۋە ماھىر نەغمىچى، ئۇسسۇلچىلارنى تەييارلاپ، كەڭ-گۈزەل باغقا سورۇن تۈزۈپ مەشرەپ ئۆتكۈزۈپ بېرىدۇ. مەشرەپتە يەنە ماھىر داستانلار، سازەندىلەر ئۆز ماھارىتىنى كۆرسىتىپ. سورون كەيپىياتىغا شادلىق بېغىشلايدۇ. بۇ خىل مەشرەپ «بەزمە مەشرىپى»دەپ ئاتىلىپ كەلمەكتە. =#k]8#B  
=cYvlJYP  
nz7w`7{]  
}De]N\  
6.قاتارى مەشرەپ <~{{*41  
6S=;gHYyg  
{u6M#Gvx]i  
8JZnIDSa  
قاتارى مەشرەپ، خەلق ئارىسىدا بىر ياكى بىر نەچچە مەھەللىنى ئاساس قىلىپ، ھەپتىدە بىر قېتىم ئۆتكۈزۈلىدىغان خەلق مەشرىپى بولۇپ، بۇنىڭ قاتناشقۇچىلىرىمۇ ناھايىتى كۆپ بولىدۇ. بۇ خىل مەشرەپنى كىشىلەر ئۆزلىرى كېڭىشىپ ئۆتكۈزۈلىدۇ، كىلەر نۆۋەتتىكى مەشرەپ ئۆتكۈزۈش نۆۋىتى كىمگە كەلسە، شۇ ئۆز لايىقىدا تەييارلىق قىلىپ مەشرەپ ئەھلىنى رازى قىلىدۇ. مەشرەپتە «غاز ئويۇنى»، «جەرەن ئويۇنى» دېگەنگە ئوخشاش خەلق ئويۇنلىرى ئوينىلىدۇ. قاتارى مەشرەپ يىلنىڭ قايسى پەسىلدە بولمىسۇن چەكلىمىگە ئۇچرىماي ئۆتكۈزۈلىدۇ. s>f_1U0Q  
#]4f.  
\}x-m$7k  
3'a^?=@  
7.سوقا مەشرەپ j- CTv  
Roi`['=kq  
n|b/DhP  
!q "fp"  
كۇچا يېزىلىرىدا قەدىمدىن بۈگۈنگىچە داۋام قىلىپ كېلىۋاتقان بىر خىل مەشرەپ بولۇپ، ئۇ ئەتىياز، ياز ۋە قىش پەسىللىرى دېھقانلار تېرىش-يىغىش مەۋسۇملىرىدا ئېتىز-ئېرىق ۋە ئىش مەيدانلىرىدا ھاردۇق يەتكەن ھامان چوڭراق ھويلا-ئارام ياكى بىرەر باغقا جەم بولۇپ راسا قانغۇچە، ھاردۇقلىرى چىققۇچە شاد-خۇراملىق ئىچىدە مەشرەپ ئويناپ تارقىشىدۇ. بۇ مەشرەپتە ئالاھىدە رەسمىيەتلەر كۆپ بولمىغىنى ئۈچۈن، كىشىلەر ئۇنى «سوقا مەشرەپ»دەپ ئاتىلىدۇ. z@^hhwPdm  
pGRX& 7h  
)&^V`+w;  
+EiE)B6y  
8.نورۇز مەشرىپى j(\Jh,0  
t+m_'h%B1  
&ky!KLR&c  
5\xS6mL  
نورۇز-مۇسۇلمانلارنىڭ ئەنئەنىۋى بايرام كۈنى بولۇپ، ئۇزاق تارىختىن بۇيان ئەجدادلىرىمىز ئارىسىدا مول مەزمۇنلۇق خەلق سەنئىتى ۋە ئاممىۋى تەنتەربىيە ھەرىكىتى بىلەن بېيىپ كەتمەكتە. ئۇ قىش ئۇزاپ، باھار باشلىنىپ، كىشىلەر يېڭى بىر يىلنى كۈتۈۋالىدىغان، ھەممە جايدا ئەتىيازلىق تېرىلغۇغا ئالدىراش تەييارلىنىۋاتقان خاسىيەتلىك كۈنلەردە ئۆتكۈزۈلىدۇ. ''Tlpw'K  
d] N6a  
]`?[DI7!  
]JXjxKp  
نورۇز بايرىمى كۈنى مەيلى كۇچادا بولمىسۇن ياكى تەڭرىتىغىنىڭ شىمالىي ۋە جەنۇبىي، تەكلىماكاننىڭ قايسىبىر چېتىدە بولمىسۇن، كاتتا سورۇن تۈزۈلۈپ، كىشىلەر يېڭى باھارنى كۈتۈۋىلىشىدۇ. دار ئويۇنى، مەشرەپ قاتارلىق كۆپ خىل ئەنئەنىۋى ئويۇنلار بىرلىكتە ئېلىپ بېرىلىدۇ. كۇچار يېزىلىرىدا ئۆتكۈزۈلىدىغان بۇ خىل مەشرەپ «نورۇز مەشرىپى»دەپ ئاتىلىپ بۈگۈنگىچە داۋام قىلىپ كەلمەكتە. |3(*(i[{  
@2BJ?>h?J  
W=u+5C  
:w)|! J; >  
9. توي مەشرىپى } zw*\'`o  
kk,&B7vU`A  
w(QL:Z_  
qzcl|:kUj  
مېھماندوست ئەجداتلىرىمىز ئارىسىدا، ئەۋلادمۇ ئەۋلاد داۋاملىشىپ كەلگەن توي ئۆتكۈزۈش ئادىتى ناھايىتى نۇرغۇن قائىدە-يوسۇنلارنى ئۆز ئىچىگە ئالغان.«توي مەشىرىپى»ئەنە شۇ ئەنئەنىۋى ئادەتلىرىمىزنىڭ بىرسى بولۇپ، ئۇيغۇرلار ياشايدىغانلىكى جايدا توي مەشرەپسىز ئۆتكۈزۈلمەيدۇ. كۇچار دىيارىدىكى توي مەشرەپلىرى _wMz DOf  
باشقا جايلاردىكى توي مەشرەپلىرىدىن ئالاھىدە پەرقلىق ئۆتكۈزۈلىدۇ. توي باشلىنىشى بىلەن يىراق-يېقىندىن كەلگەن مېھمانلار كەڭ، ئازادە ھويلا-ئارام ياكى باغلارغا تەييارلانغان سورۇنغا جەم بولۇپ، بۇ قۇتلۇق كۈننى تەبرىكلەپ(قىز تەرەپ ھەم ئوغۇل تەرەپنىڭ ئائىلىلىرىدە)مەشرەپ ئوينايدۇ، ھەتتا قىز كۆچۈرۈشمۇ مەشرەپ ئىچىدە ئېلىپ بېرىلىدۇ. قىز، ئوغۇلنىڭ ئۆيىگە يۆتكەپ كېلىنگەندىن كېيىن، ئوغۇل ئىگىسى ئائىلىسىدە يەنە كاتتا مەشرەپ ئۆتكۈزۈلۈپ، پۈتۈن ئەل ئارىسىدا ئۆز شادلىقىنى ئىپادىلەيدۇ. بۇ «توي مەشىرىپى»دېيىلىدۇ. tQwi+ \-Ni  
2WB183'j  
Mp:vX)w  
q@4S}jXEO  
10. يۈز ئاچقۇ مەشىرىپى LRP-J\u  
u_S 
x+Ev IFx  
EX ]N*  
تويى بولغان قىز، يىگىتىنىڭ ئۆيىگە يۆتكەپ كېلىنىگەندىن كېيىن، قىز قولدىشى ۋە ئۇنىڭ ھامىيلىرى ھەم يىگىت تەرەپنىڭ نەچچە ئون مېھمانلىرى بىر ئۆيگە جەم بولۇپ مەشرەپ ئۆتكۈزۈپ، قىزنىڭ يۈزىنى تۇنجى قېتىم يىگىت تەرەپ ئالدىدا ئاچىدۇ. ئاندىن كېيىن قىز ۋە يىگىتمۇ مېھمانلار بىلەن بىللە مەشرەپتە ئۇسسۇل ئوينايدۇ. بۇنداق مەشرەپلەرنىڭ ۋاقتى ئانچە ئۇزۇن بولمايدۇ. بۇ مەشرەپنى خەلق «يۈز ئاچقۇ مەشرىپى»دەپ ئاتايدۇ. m[(Zu?jy  
iCs We  
%c<>r  
[Pu^&a&{#:  
11. قوغۇن مەشىرىپى y 2+AG}z  
oM:D1~P)  
zl):Lch  
3C^5A 
كۈز پەسلى ھەر خىل مېۋىلەر پىشىپ، ھەممە يەردە مەمۇرچىلىق بولغان كۈنلەردە دېھقانلار مەھەللە بويىچە كاتتا باغ ياكى كەڭ ھويلىلارغا يىغىلىپ، قوغۇن ۋە باشقا مېۋىلەر بىلەن مېھمان بولۇشقاندىن كېيىن، يەنە نەغمە-ناۋا قىلىشىپ، ئۇسسۇل ئويناپ، مەشرەپ ئۆتكۈزۈپ، ئۆز ئارا كۆڭۈل ئېچىشىدۇ. بۇ مەشرەپ كۇچا يېزىلىرىدا «قوغۇن مەشرىپى»دېگەن بام بىلەن ئومۇملاشقان. b1_S}W  
gu~^#@f1  
FBzz_ 2S  
#K+AGw[N  
12.ھېيت مەشرىپى +d=#1=Nu~`  
*HiPtd="jC  
Y0p5[G_  
`@:69]X  
كۇچا يېزىلىرىدا ھەر يىلى روزى ھېيت ۋە قۇربان ھېيت كۈنلىرى، ھېيت نامىزىدىن كېيىن قېرى-ياش، ئەر ئاياللار ئايەملىك كىيىم-كېچەكلىرىنى كىيىشىپ، ھېيىتنى قۇتلۇقلايدۇ ۋە مەشرەپ ئوينايدۇ، بۇ مەشرەپلەرنىڭ ۋاقتى ئانچە ئۇزۇن داۋام قىلمايدۇ ھەم ئارتۇقچە كۆپ قائىدە -يوسۇنلارمۇ VmG  
}fi-QL+  
تەكىتلەنمەيدۇ. بۇ ، ھېيت مەشرىپى دەپ ئاتىلىدۇ b7g3,`]h}  
1(L`gb}  
مەنبەسى:دىلخۇش
باشقۇرغۇچى گۆشگىردە تېمىنى تەستىقلىدى .
                                      ئۆزھويلاڭدا ھاڭرىغان ئىشەك،                 
                                      جارىستاندا ھاڭرىشى كىرەك .
                                      ئىشەكچىلىك يۈكسەلسە ئادەم ،
                                      تىتىرمەيتتى  ھەسرەتتىن يۈرەك
| ۋاقتى : 2008-04-24 20:55 [باش يازما]
كۆلتىكىن2-نۇمۇ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 11545
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 434
ئۇنۋان:6 دەرىجە ھازىرغىچە434دانە
شۆھرەت: 491 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 2228 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 400 نۇمۇر
قوللاش: 380 نومۇر
ئالقىش: 453 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :18(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-04-26
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

دۇچۇ قارى ئوئاتتام  قالاپ ماڭلىسىلا جۇمۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇۇجىنىمغا دەخمىزە گۇي
| ۋاقتى : 2008-04-25 08:16 1 -قەۋەت
xjboy0903
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 5773
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 181
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە181دانە
شۆھرەت: 191 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 15118 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 323 نۇمۇر
قوللاش: 251 نومۇر
ئالقىش: 506 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :106(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-09-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-04-26
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

كۆلتىكىن2-نۇمۇ  ئەپەندىم سىز  تىل دورىغلى بەك ئوستىمۇنمە دوچۇكام نىڭ ئورنغا سىزنى چىقارساق بولغۇدەك ئەمدى
                                      ئۆزھويلاڭدا ھاڭرىغان ئىشەك،                 
                                      جارىستاندا ھاڭرىشى كىرەك .
                                      ئىشەكچىلىك يۈكسەلسە ئادەم ،
                                      تىتىرمەيتتى  ھەسرەتتىن يۈرەك
| ۋاقتى : 2008-04-25 10:09 2 -قەۋەت
كۆلتىكىن2-نۇمۇ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 11545
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 434
ئۇنۋان:6 دەرىجە ھازىرغىچە434دانە
شۆھرەت: 491 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 2228 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 400 نۇمۇر
قوللاش: 380 نومۇر
ئالقىش: 453 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :18(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-04-26
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

ھاي ماڭ قالاڭ بىزمۇ خوتەنلىك ماقما
| ۋاقتى : 2008-04-25 15:45 3 -قەۋەت
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
سەلكىن تورى » ئۇيغۇر دىيارى

سەلكىن مۇنبىرىدە دىققەت قىلىشقا تىگىشلىك ئىشلار :

     سەلكىن تور بېكىتى ۋە مۇنبىرىدە ھەرقانداق بىر كىشىنىڭ دۆلەت قانۇنىغا خىلاپ بولغان ، مىللەتلەر ئىتپاقلىقىنى بۇزىدىغان ، مىللى بۆلگۈنچىلىك خاراكتىرىدىكى ، باشقا شەخس ياكى ئورۇنلارنىڭ مەنپەئەتىگە دەخلى قىلىدىغان ، قورقۇتۇش ياكى تەھدىت سېلىش خاراكتىرىدىكى ، ساختا ياكى ئالدامچىلىق مەقسىتىدىكى ئېلان . . . قاتارلىق مەزمۇنلارنى يوللىشى قاتتىق چەكلىنىدۇ ، مەيلى تىما ، ئىنكاس ياكى قىسقا ئۇچۇردا بولسۇن يوقارقىدەك ئەھۋاللار كۆرۈلسە ، شۇنى يوللىغۇچى كىلىپ چىققان بارلىق مەسئۇلىيەتنى ئۆزى ئۈستىگە ئالىدۇ ، سەلكىن تور بېكىتى بىلەن  ھېچقانداق مۇناسىۋىتى يوق . ئالاھىدە ئەسكەرتىلدى .

سەلكىن ئۇيغۇر تور بېكىتى
مۇلازىمەت ۋە ئەھۋال مەلۇم قىلىش تېلېفونى : 0991-5625600، 13609981040

Time now is:04-27 02:37, Gzip disabled
Powered by PHPWind v6.0 Certificate Code © 2008-01 Uypw.cn Corporation