نۆۋەتتۈكۈ تېما : ېاز سانلۈق مۈللەتلەر ېۈلمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈ تېما ساقلۈغۇچتا ساقلاش | ېالدۈنقۈ تېما | كېيۈنكۈ تېما
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
tahir.imin

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 1395
نادۈر تېما : 1
يازما سانۈ : 2
ېۇنۋان:1 دەرۈجە ھازۈرغۈچە2دانە
شۆھرۈتۈ: 6 نومۇر
پۇلۈ: 50 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :1(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-02-08
ېاخۈرقۈ : 2008-10-19

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 ېاز سانلۈق مۈللەتلەر ېۈلمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈ

بۇ يازمۈغا admins تەرۈپۈدۈن نادۈرلاندۈ (2008-04-08)

 

گېرمانۈيە، جۇڭگو بۈرلۈشۈپ ېۇيۇشتۇرغان ېاز سانلۈق مۈللەتلەر ېۈلمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈ
گېرمانۈيە ماكۈس پۈلانك جەمېۈيەت ېۈنسانشۇناسلۈقۈ ېۈنستۈتۇتۈ، جۇڭگو شۈنجاڭ ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ فۈلولوگۈيە ېۈنستۈتۇتۈ ېۈنسانشۇناسلۈق ۋە فولكلور تەتقۈقات مەركۈزۈ، جۇڭگو بېيجۈڭ مەركۈزۈ مۈللەتلەر ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ مۈللەتشۇناسلۈق ۋە جەمېۈيەتشۇناسلۈق ېۈنستۈتۇتۈ

2008- يۈلۈ 7- ېاينۈڭ 10- كۈنۈدۈن 12- كۈنۈگۈچە ېۆتكۈزۈلۈدۈغان «جۇڭگونۈڭ ېاز سانلۈق مۈللەتلەر رايونۈدۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈ» تېمۈسۈدۈكۈ ېۈلۈمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈغا ېەسەر چاقۈرۈدۇ:

ېۇيۇشتۇرغۇچۈلار:

ېايشەم ېېلۈ (گېرمانۈيە ماكۈس پۈلانك جەمېۈيەت ېۈنسانشۇناسلۈقۈ ېۈنستۈتۇتۈ)

راھۈلە داۋۇت (شۈنجاڭ ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ)

ساۋۇت پاۋان (شۈنجاڭ ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ)

ياڭ شېڭمۈن (مەركۈزۈ مۈللەتلەر ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ)

يۈغۈن ېورنۈ: جۇڭگو، ېۈرۈمچۈ، شۈنجاڭ ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ

گېرمانۈيە ماكۈس پۈلانك جەمېۈيەت ېۈنسانشۇناسلۈقۈ ېۈنستۈتۇتۈ، جۇڭگو شۈنجاڭ ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ، جۇڭگو مەركۈزۈ مۈللەتلەر ېۇنۈۋېرسۈتېتۈ قاتارلۈق ېورۇنلار ھەمكارلۈشۈپ «جۇڭگونۈڭ ېاز سانلۈق مۈللەتلەر رايونۈدۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈ» تېمۈسۈدا 2008- يۈلۈ 7- ېاينۈڭ 10- كۈنۈدۈن 12- كۈنۈگۈچە ېۈلمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈ ېۇيۇشتۇرماقچۈ.

مەزكۇر ېۈلمۈ مۇھاكۈمە يۈغۈنۈنۈڭ ېاساسۈ مەقسۈتۈ ېۈنسانشۇناسلۈق ېۈلۈمۈنۈڭ جۇڭگودۈكۈ ېاز سانلۈق مۈللەتلەر رايونۈنۈ تەتقۈق قۈلۈشتۈكۈ زۆرۈرۈيۈتۈ ۋە مەزكۇر رايوندۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتنۈڭ ېۆتمۈشۈ، بۈگۈنۈ، كەلگۈسۈ ۋە مۇھۈم رولۈ ھەققۈدە مۇھاكۈمە قۈلۈشۈ ېۈچۈن سورۇن ھازۈرلاشتۇر.

جۇڭگودۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈ بۈر نەچچە باسقۇچنۈ بېسۈپ ېۆتكەن بولۇپ، تاكۈ 1970- يۈلۈغا قەدەر سۈياسۈي مالۈمانچۈلۈقنۈڭ زور تەسۈرۈگە ېۇچراپ كەلگەن. بۇ مەزگۈللەردە 1950- يۈلۈ دۆلەت تەرۈپۈدۈن ېۇيۇشتۇرۇلغان تەتقۈقاتلار بۈر قەدەر كەڭ داېۈرۈلۈك ۋە گەۋدۈلۈك بولۇپ بۈر قۈسۈم كۆرۈنەرلۈك نەتۈجۈلەر بارلۈققا كەلگەن. 80- يۈللاردۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈ مەخسۇس «ېېتنۈك ېاز سانلۈق مۈللەتلەر» ۋە «يېزا ېاھالۈسۈ»نۈ مەركەزلۈك تەتقۈق قۈلۈدۈغان ېەنېەنۈۋۈ قېلۈپتۈن بۈر باسقۇچ تەرەققۈي قۈلدۈ. مەكتەپلەر ۋە تەتقۈقات ېورۇنلۈرۈدا ېۈنسانشۇناسلۈق پېنۈ ېۈلمۈ تەتقۈقات پېنۈ سۈپۈتۈدە ېېتۈراپ قۈلۈندۈ. تەتقۈقات يۈزلۈنۈشۈ ۋە تەتقۈقات داېۈرۈسۈمۇ زور دەرۈجۈدە كېڭەيدۈ، چەتېەللۈك تەتقۈقاتچۈلار ۋە چەتېەلدە تەربۈيۈلەنگەن جۇڭگولۇق ېۈنسانشۇناسلار جۈنس، ېۈرق، مۈللەتشۇناسلۈق، كۆچمە نوپۇس تەتقۈقاتۈ، جەمېۈيەت ۋە ماېارۈپ قاتارلۈق تېمۈلارغۈچە كېڭەيتۈش تەشەببۇسۈنۈ ېوتتۇرۈغا قويۇشتۈ.

مۇشۇ تەرەققۈياتلارغا ماس قەدەمدە، ېېتنۈك ېاز سانلۈق مۈللەتلەر ۋە ېاز سانلۈق مۈللەت رايونلۈرۈ جۇڭگونۈڭ ېۈچۈ ۋە سۈرتۈدۈكۈ ېۈنسانشۇناسلارنۈڭ دۈققەت - ېېتۈبارۈنۈ تارتۈشقا باشلۈدۈ. بۇلارنۈڭ ېۈچۈدە، شۈنجاڭ ېۇيغۇر ېاپتونوم رايونۈ ېۆتكەن 20 يۈلدۈن بېرۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقات ساھەسۈدە كۈچلۈك دۈققەت قوزغاپ كەلگەن كۆپ مۈللەتلۈك رايونلارنۈڭ بۈرۈدۇر. لېكۈن شۈنجاڭ ھەققۈدۈكۈ تەتقۈقاتلار پەقەت مۈللەتلەر مۇناسۈۋۈتۈ، جەمېۈيەت تەتقۈقاتۈ ۋە يەرلۈك ېۆرپ - ېادەتلەر تەتقۈقاتۈ بۈلەن چەكلۈنۈپ قالدۈ. ېېرۈشۈش مۇمكۈن بولغان ېۈلمۈ ماتېرۈياللاردۈن قارۈغاندا، شۈنجاڭ ېۆزۈنۈڭ ېۆزگۈچە ېالاھۈدۈلۈككە ېۈگە خەلقۈ، جۇغراپۈيۈلۈك مۇھۈتۈ ۋە مەدەنۈيەتكە تويۇنغان مەنزۈرۈلۈرۈ بۈلەن، ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈ نۇقتۈسۈدۈن يەنۈلا ېېچۈلمۈغان بوز يەر پېتۈ تۇرۇپتۇ.

شۈنجاڭ ۋە باشقا ېېتنۈك ېاز سانلۈق مۈللەتلەر رايونۈغا قۈزۈقۈدۈغان تەتقۈقاتچۈلارنۈڭ قاتنۈشۈشۈ ېارقۈلۈق بۈز مۇشۇ رايونلاردۈكۈ ېۈنسانشۇناسلۈق تەتقۈقاتۈنۈڭ يۈڭۈ تەتقۈقات ېۇسۇللۈرۈ ۋە نەزەرۈيۈۋۈ رامكۈسۈنۈ قۇرۇپ چۈقۈشنۈ ېۈمۈد قۈلۈمۈز. بۇ خۈزمەت ېۆز نۆۋۈتۈدە باشقا تەتقۈقات ساھەلۈرۈنۈمۇ مېتودولوگۈيە ۋە ۋە تەتقۈقات ېۇسۇلۈ بۈلەن تەمۈنلەيدۇ. ېۈنسانشۇناسلارنۈڭ تارۈخشۇناسلار، فولكلور تەتقۈقاتچۈلۈرۈ، جەمېۈيەتشۇناسلار ۋە ېۈقتۈسادشۇناسلار بۈلەن بولغان تەتقۈقات مۇناسۈۋۈتۈنۈ كۈچەيتۈدۇ. شۇڭا ېۈشۈنۈمۈزكۈ، بۈزنۈڭ تەتقۈقاتۈمۈز يەرلۈكنۈڭ ېۈلمۈ ۋە ېۈقتۈسادۈ تەرەققۈياتۈغا تۆھپە قوشالايدۇ.

مۇھاكۈمە يۈغۈنۈدا قوللۈنۈلۈدۈغان تۈللار ېنگۈلۈز ۋە خەنزۇ تۈللۈرۈ بولۇپ، 300 سۆزدۈن ېېشۈپ كەتمۈگەن قۈسقۈچە ماقالە مەزمۇنۈ ۋە بۈر بەتلۈك پايدۈلۈنۈشتا زۆرۈر تونۇشتۇرۇش ماتېرۈيالۈ 25- مارتتۈن بۇرۇن ېۇيۇشتۇرغۇچۈلارغا ېەۋەتۈلۈشۈ كېرەك. (PDF ياكۈ Word ھۆججەت شەكلۈ تەشەببۇس قۈلۈنۈدۇ) قوبۇل قۈلۈنۈش ېەھۋالۈ 25- ېاپرېلدا ېۇقتۇرۇلۈدۇ. قاتناشقۇچۈلار ېارۈسۈدا تارقۈتۈلۈدۈغان نۇسخۈسۈ ېۈچۈن ماقالۈنۈڭ تولۇق بۈر نۇسخۈسۈنۈ 1- ېۈيۇندۈن بۇرۇن تاپشۇرۇشۈ كېرەك.

ماقالە قوبۇل قۈلغۇچۈلار ۋە ېېلخەت ېادرېسۈ:
ېايشەم ېېلۈ: eli@eth.mpg.de
راھۈلە داۋۇت: rahiled@xju.edu.cn


توردا بۇ ېەسەر قوبۇل قۈلۈش ېۇقتۇرۇشۈنۈ كۆرۈپ، تېخۈمۇ كۆپ ېۇيغۇر قېرۈنداشلارنۈڭ بۇ پاېالۈيەتتۈن خەۋەر تېپۈشۈ، قاتنۈشۈشۈ ، ېايشەم ېېلۈ ۋە راھۈلە داۋۇتقا ېوخشاش ېۇيغۇر ېايال تەتقۈقاتچۈلار ۋە باشقا ساۋۇت پاۋان قاتارلۈق پېشقەدەم تەتقۈقاتچۈلارنۈڭ ېۇيغۇر ۋە ېۇيغۇر رايونۈ تەتقۈقاتۈ يولۈدۈكۈ تۈرۈشچانلۈقلۈرۈدۈن خەۋەر تاپقۇزۇش ېۈچۈن بۇ ېۇقتۇرۇشنۈ تەرجۈمە قۈلۈپ چۈقۈپ، ېېلان قۈلۈشتۈن ېاۋۋال ېۇلارنۈڭ بۇ ھەقتۈكۈ پۈكرۈ ھەم رۇخسۈتۈنۈ ېېلۈش مەقسۈتۈدە خەت ېالاقە قۈلدۈم، ېايشەم ھەدۈمۈز ناھايۈتۈ خۇشاللۈق بۈلەن بۇ ېۈشنۈ قوللايدۈغانلۈقۈنۈ، بۇ ېۈشنۈ قۈلۈشتۈكۈ مەقسەتنۈڭ تېخۈمۇ كۆپ ېۇيغۇر قېرۈنداشلۈرۈمۈزنۈڭ، ياش ېۈزدەنگۈچۈلەرنۈڭ مۇشۇ ساھەدۈكۈ ېۈزدۈنۈشلۈرۈگە ېۈلھام ۋە شاراېۈت يارۈتۈلۈشۈ ېۈچۈن ېۈكەنلۈكۈنۈ ېېيتۈپ رۇخسەت ھەم پۈكۈر بېرۈپ مۇشۇ ھالەتتە ېورخۇن ېۇيغۇر تارۈخۈ تور بېتۈدە ېېلان قۈلۈنۈشۈغا ېۈجازەت بەردۈ. دوكتۇر راھۈلە داۋۇت كۆرۈپ چۈقۈپ تەستۈقلۈدۈ. قېرۈنداش ېۈزدەنگۈچۈلەرنۈڭ ېۇچۇردۈن ېۈنۈملۈك ۋە دۇرۇس يوسۇندا پايدۈلۈنۈشنۈ، ېۈلمۈ ېەمگەكلۈرۈ بولسا ېاكتۈپ قاتنۈشۈشۈنۈ ېۈمۈد قۈلۈمۈز، ېۇيغۇرشۇناسلۈق ساھەسۈدە قۈتېەلەر ېاتلاپ، نۇرغۇن قۈيۈنچۈلۈقلارنۈ يېڭۈپ، مۇشۇنداق ېەمەلۈي نەتۈجۈلۈرۈ بۈلەن بۈزنۈ سۆيۈندۈرگەن ېۇستازلارغا ېاپۈرۈن، تەڭرۈ ېۇلارنۈ خاتۈرجەم ۋە ېۇتۇق ېۈگۈسۈ قۈلغاي!)

2008-يۈلۈ 2-ېاينۈڭ 8-كۈنۈ

تاھۈر ېۈمۈن




| ۋاقتۈ : 2008-02-15 03:01 [باش يازما]
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
Yawuz

دەرۈجۈسۈ :كۇلۇب باشلۈقۈ


UID نۇمۇرۈ : 1787
نادۈر تېما : 10
يازما سانۈ : 359
ېۇنۋان:5 دەرۈجە ھازۈرغۈچە359دانە
شۆھرۈتۈ: 390 نومۇر
پۇلۈ: 3900 سوم
تۆھپۈسۈ: 100 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :608(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-01-21
ېاخۈرقۈ : 2009-01-08

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

ېايشەم ېېلۈ، راھۈلە داۋۇت، ساۋۇت پاۋان، ياڭ شېڭمۈن قاتارلۈق ېۇستازلارنۈڭ بۇ تېمۈنۈ خەلقېارالۈق ېۈلمۈي مۇھاكۈمە يۈغۈنۈ سەھنۈسۈگە ېېلۈپ چۈققانلۈقۈغا كۆپتۈن - كۆپ ھەشقاللا!
ېورخۇن ېۇيغۇر تارۈخۈ تور بېتۈمۈز ېۇلارنۈڭ بۇ شۈجاېۈتۈگە رەھمەت ۋە بارۈكاللا ېېيتۈمۈز ھەم شۇنداقلا بۇ ېۈلمۈي مۇھاكۈمە يۈغۈنۈنۈڭ ېوڭۇشلۇق غەلۈبۈلۈك ېېلۈپ بېرۈلۈشۈنۈ پۈتۈن كۈچۈمۈز بۈلەن قوللايمۈز. تور بېتۈمۈزدۈكۈ مۇشۇ ھەقتە تەتقۈقات ۋە ېۈزدۈنۈش بۈلەن شۇغۇللۈنۈۋاتقان دوستلۈرۈمۈزنۈڭ يۈغۈن ېۇقتۇرۈشۈنۈ ېەستايۈدۈل كۆرۈپ چۈقۈپ، ېۆزلۈرۈنۈڭ تەتقۈقات نەتۈجۈلۈرۈنۈ بۇ يۈغۈنغا سۇنۇپ، تەتقۈقات نەتۈجۈلۈرۈنۈ ېالۈملۈرۈمۈز بۈلەن ېورتاقلۈشۈپ بېقۈشقا چاقۈرۈمۈز
ھۆرمەت بۈلەن: ېورخۇن ېۇيغۇر تارۈخۈ تور بېتۈ
تارۈخ خاتا يېزۈلغان بولۈدۇ، شۇڭا ېۇ تەكرار قايتا يېزۈلۈدۇ.
| ۋاقتۈ : 2008-02-15 04:03 1 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
TarimDadxah

دەرۈجۈسۈ :شەرەپلۈك ېەزا


UID نۇمۇرۈ : 29
نادۈر تېما :
يازما سانۈ :
ېۇنۋان:1 دەرۈجە ھازۈرغۈچەدانە
شۆھرۈتۈ: 0 نومۇر
پۇلۈ: سوم
تۆھپۈسۈ: نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :0(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-01-27
ېاخۈرقۈ : 1970-01-01

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

بەكلا ياخشۈ  ېۈش  بوپتۇ! سۆيۈنگۈدەك  ېۈش  بوپتۇ!
terjime guruppisi
| ۋاقتۈ : 2008-02-15 15:40 2 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
pidakar194

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 1381
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 14
ېۇنۋان:2 دەرۈجە ھازۈرغۈچە14دانە
شۆھرۈتۈ: 16 نومۇر
پۇلۈ: 150 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :8(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-02-06
ېاخۈرقۈ : 2009-01-04

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

耿史民ەگېڭ شۈمۈن دەپ تۈزۈتۈۋېلۈشۈڭۈزلارنۈ سۇرايمەن.
1som
| ۋاقتۈ : 2008-02-16 18:33 3 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
Yawuz

دەرۈجۈسۈ :كۇلۇب باشلۈقۈ


UID نۇمۇرۈ : 1787
نادۈر تېما : 10
يازما سانۈ : 359
ېۇنۋان:5 دەرۈجە ھازۈرغۈچە359دانە
شۆھرۈتۈ: 390 نومۇر
پۇلۈ: 3900 سوم
تۆھپۈسۈ: 100 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :608(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-01-21
ېاخۈرقۈ : 2009-01-08

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

Quote:
3 - قەۋەتتۈكۈ pidakar194 2008-02-16 18:33 دە يوللۈغان  نۈ نەقۈل كەلتۈرۈش :
耿史民ەگېڭ شۈمۈن دەپ تۈزۈتۈۋېلۈشۈڭۈزلارنۈ سۇرايمەن.

نۈمۈنۈ تۈزۈتۈپ قويۈمۈز دوستۇم، بۇ قېتۈنقۈ پاېالۈيەتنۈ تەشكۈللۈگۈچۈلەرنۈڭ بۈرسۈ مەركۈزۈي مۈللەتلەر ېۇنۋېرسۈتۈتۈدۈكۈ پۈروفېسسور ياڭ شېڭمۈن (杨圣敏) سۈز دۈگەن پۈروفېسسور گېڭ شۈمۈن (耿世民) ېەمەس.
تارۈخ خاتا يېزۈلغان بولۈدۇ، شۇڭا ېۇ تەكرار قايتا يېزۈلۈدۇ.
| ۋاقتۈ : 2008-02-16 23:20 4 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
uyghurqizi

دەرۈجۈسۈ :شەرەپلۈك ېەزا


UID نۇمۇرۈ : 1785
نادۈر تېما : 2
يازما سانۈ : 92
ېۇنۋان:2 دەرۈجە ھازۈرغۈچە92دانە
شۆھرۈتۈ: 92 نومۇر
پۇلۈ: 920 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :44(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-04-12
ېاخۈرقۈ : 2009-01-07

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

ناھايۈتۈ ياخشۈ ېۈش بوپتۇ، كۆپلۈگەن ھەۋەسكارلارنۈڭ، ېۈختۈساس ېۈگۈلۈرۈنۈڭ ېاكتۈپ ېۈشتۈراك قۈلۈشۈنۈ قولغا كەلتۈرۈش كېرەك.
1som
| ۋاقتۈ : 2008-02-16 23:34 5 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
tunyuquq79

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 1434
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 2
ېۇنۋان:1 دەرۈجە ھازۈرغۈچە2دانە
شۆھرۈتۈ: 3 نومۇر
پۇلۈ: 20 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :1(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-02-11
ېاخۈرقۈ : 2008-03-02

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

بۇ بەك ېۈسۈل پاېالۈيەت بوپتۇ. تۈما يوللۇغۈچۈغا رەھمەت.................موكۈن بولسا ېېلۈپ بۈرۈلۈدۈغا ن ېۈشلار تۈخۈمۇ كونكۈرۈتنۈ ېەيتۈلغان بولسا
| ۋاقتۈ : 2008-02-16 23:34 6 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
erkhon

دەرۈجۈسۈ :ياساۋۇل


UID نۇمۇرۈ : 1066
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 38
ېۇنۋان:2 دەرۈجە ھازۈرغۈچە38دانە
شۆھرۈتۈ: 39 نومۇر
پۇلۈ: 380 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :29(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-11-30
ېاخۈرقۈ : 2009-01-08

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

bu heqiqeten karamet xosh-xewer iken.mumkin bolsa yezilidighan maqaligha qarita qoyulidighan telep we daire tepsiliraq bolghan bolsa,bu xewer her bir ziyali we millet soyer xeliqlerning choqum bilishi sherit bolghan uchur iken.men bu xewerni tonush-bilishlerimge toluq,tiz yetkuzushke tirishimen.tima igisige kop rexmet.
| ۋاقتۈ : 2008-02-17 01:14 7 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
...yasir

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 1375
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 17
ېۇنۋان:2 دەرۈجە ھازۈرغۈچە17دانە
شۆھرۈتۈ: 18 نومۇر
پۇلۈ: 170 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :11(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-02-05
ېاخۈرقۈ : 2008-12-09

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

تۆۋەندۈكۈ مەزمۇن <دۈيارۈم> مۇنبۈرۈدۈكۈ <يولباشچۈ> نۈڭ تۈمۈسۈدۈن قالدۇرۇلغان ېۈنكاسۈ بولۇپ ، مۇشۇ تۈمۈغا ېۈنكاس شەكلۈدە قوشۇپ قويۇشنۈ زۆرۈر تۈپۈپ ېاپتورنۈڭ رۇخسۈتۈنۈ ېۈلۈپ يوللاپ قويدۇم .

ئىنسانشۇناسلىق



ئىنسانشۇناسلىق (anthropology) ئادەم ۋە ئۇنىڭ مەدەنىيىتىنى ئوموميۈزلۈك تەتقىق قىلىدىغان پەندۇر . بۇ سۆزنىڭ مەنبەسىنى تەھلىل قىلغىنىمىزدا (anthropology) سۆزى قەدىمكى گېرىك يىزىقىدىكى anthropos (ئادەم ياكى ئادەم بىلەن مۇناسىۋەتلىق بولغان) ۋە logys (پەن ياكى تەتقىقات) تىن كەلگەن . ئالدىدىكىسى سۆز يىلتىزى ، كىيىنكىسى سۆز ياسىغۇچىدۇر . ئىككىسى بىرلەشكەندە مەنىسى " ئادەم بىلەن مۇناسىۋەتلىك تەتقىقات ياكى ئادەمنى تەتقىق قىلىدىغان پەن " دېگەنلىكتۇر .
قەدىمكى گېرىك تىلىدىكى بۇ مەزمۇن تەرەققى قىلىپ بۈگۈنكى " ئىنسانشۇناسلىق " قا كەلگۈچە ، ناھايىتى ئۇزاق مەزگىللىك تەرەققىيات جەريانىنى باشتىن كەچۈردى . بۇ جەرياندا ئىنسانشۇناسلىقنىڭ مەزمۇنى ۋە مەنىسىدىمۇ ئۆزگىرىشلەر پەيدا بولدى . لاتىن تىلىدىكى " ئىنسانشۇناسلىق " سۆزى 16 - ئەسىرنىڭ دەسلىپىدە گىرمانىيىلىك ئالىم تەرىپىدىن ئۇنى " ئادەم ئاناتومىيىسى ۋە ئادەم بىئولوگىيىسى " دەپ ئاتاپ ئىشلەتكەن . 19 - ئەسىرنىڭ 40 - يىللىرىغا كەلگەندىلا " ئىنسانشۇناسلىق " ئاندىن مۇستەقىل بىر پەن بولۇپ شەكىللەندى . باشقا پەنلەرگە سىلىشتۇرغاندا ، ئىنسانشۇناسلىق بىر قەدەر ياش پەن . چۈنكى كولۇمبو چوڭ قۇرۇقلۇقنى بايقاشتىن ئىلگىرى ، كۆپ ساندىكى ياۋرۇپا پەنشۇناسلىرى باشقا مىللەت ۋە ئۇنىڭ مەدەنىيىتىگە بولغان قىزىقىشى كۈچلۈك ئەمەس ئىدى . باشقىلارنىڭ تۇرمۇش ئۇسۇلىغا بولغان تەپەككۇر ۋە شۇ توغرىسىدا ئىلىپ بىرىلغان سېستىمىلىق تەتقىقاتلار ئاز ساندا ئىدى .
ئىشنسانشۇناسلىقنىڭ مۇستەقىل بىر پەن بولۇپ شەكىللىنىشى ئەنگىلىيە ئىنسانشۇناسى تەيلور (E.B.Tylor) نىڭ تەتقىقات ئىلىپ بىرىشى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك . ئۇ 19 - ئەسىرنىڭ 60 - يىللىرىدىن باشلاپ ئىنسانشۇناسلىق بويىچە تەكشۈرۈپ تەتقىق قىلىش بىلەن شۇغۇللىنىشقا باشلىغان بولۇپ ، 1883 - يىلى ئوكىسفورد ئۇنۋېرسىتىتىنىڭ تەكلىپنامىسى ۋە دۇنيادىكى تۇنجى ئىلمى مەنادىكى ئىنسانشۇناسلىق ئۇنۋانىنى تاپشۇرۇپ ئالدى . يەنە بىر ئىنسانشۇناسلىقنىڭ پەيدا بولۇشىدا ئاچقۇچلۇق رول ئوينىغان كىشى ئامېرىكىلىق ئىنسانشۇناس بوئىس (F.Boas) بولدى . ناۋادا ، تەيلور ئىنسانشۇناسلىقنى ئەقلى بولغان ئىدىيە ۋە تەتقىقات ئۇسۇلى بىلەن تەمىنلىدى ، دىسەك ، ئۇنداقتا بوئىسنىڭ تارىخ نەزەرىيىسى بۇ ئەقلىچىلىككە قارىمۇ - قارشى ئىدى . ئىنسانشۇناسلىق ئەڭ دەسلەپتە ياۋرۇپادا پەيدا بولۇپ ئاندىن دۇنيانىڭ ھەر قايسى جايلىرىغا تارقالغان . ھازىر يەنىلا ياۋرۇپا - ئامېرىكا دۆلەتلىرى ۋە رايونلىرىنىڭ ئىنسانشۇناسلىق توغرىسىدىكى تەتقىقاتى ئەڭ تەرەققى قىلغان ھالەتتە تۇرماقتا . ئىنسانشۇناسلىق تەرەققىيات جەريانىدا ئوخشىمىغان ئەنئەنىلەرنى شەكىللەندۈرگەنلىكتىن ، ئوخشاش بولمىغان دۆلەت ۋە رايونلارنىڭ ئىشلەتكەن سۆزلۈكلىرى بىلەن " ئىنسانشۇناسلىق " ساھەسىدىكى تەلىماتلىرىدا پەرقلەر مەۋجۈت . ئەنگىلىيە - ئامېرىكا باشچىلىقىدىكى دۆلەتلەر ، ئىنسانشۇناسلىق دېەەن ئادەمنىڭ تەن ساپاسى ۋە مەدەنىيىتىنى تەتقىق قىلىدىغان ئۇنۋىرسال پەن ، دەپ قاراپ بۇ پەننى ھەم ئادەمنىڭ بىئولوگىيىلىك خۇسۇسىيىتىنى تەتقىق قىلىدۇ ھەم ئادەمنىڭ مەدەنىيەت خۇسۇسىيىتىنى تەتقىق قىلىدۇ . بۇ ئىككىسى بىرلەشكەندىلا ئاندىن ئىنسانشۇناسلىقنىڭ بىر پۈتۈنلۈكىنى ئىپادىلەيدۇ ، دەپ قارايدۇ ؛ گېرمانىيە ، فرانسىيە ۋە روسىيە ۋەكىللىكىدىكى ياۋرۇپادىكى باشقا دۆلەتلەر ئارىسىدا ، ئىنسانشۇناسلىق پەقەت ئالدىدىكى ئادەمنىڭ تەن ساپاسىنى تەتقىق قىلىدىغان پەن دەپلا قارايدۇ . مەدەنىيەتكە مۇناسىۋەتلىك قىسمىنى " مىللەتشۇناسلىق " دەپ قارايدۇ . ئۇلارنىڭ كۆپ ساندىكىلىرى ئايرىم بولغان مۇستەقىل پەن ، دەپ قارايدۇ . ئەنگىلىيە - ئامېرىكىدا " مىللەتشۇناسلىق " پەقەتلا ئىنسانشۇناسلىقنىڭ بىر تارمىقى دەپ قارىلىپ ، بەزىدە مەدەنىيەت ئىنسانشۇناسلىقى ياكى جەمئىيەت ئىنسانشۇناسلىقى ، دەپمۇ ئاتالماقتا .
بۇ خىل پەن نامى ۋە مەزمۇنىدىكى ئوخشىمىغان دۆلەتلەرنىڭ ئىلمىي ئەنئەنىسىدە دائىم كۆرۈلىدىغان بولۇپ ، ھەرگىزمۇ كىمنىڭ كىمدىن ئەۋزەل ياكى ئىلغار ئىكەنلىكىگە ۋەكىللىك قىلالمايدۇ . ( بۇ دىيارىم مۇنبىرىدىكى يولباشچىنىڭ تەييارلىغان تىمىسى ، رۇخسەتسىز كۆچۈرۈش ياكى پايدىلىنىش بىئەدەپلىك . ئەدەپكە قايت ، تىما ئوغرىلىرى) بۇ خىل ئىككى نامنىڭ ئۆز - ئارا كىرىشتۈرۈپ بىرلىكتە مەۋجۈت بولۇپ قوللىنىش ۋەزىيىتى ، گەرچە بىر قىسىم ئىلمى ئالماشتۇرۇشلاردا ئاۋارچىلىقلارنى ئىلىپ كەلگەن بولسىمۇ ، بىراق ئىلمى ساھەدە ئاساسىي جەھەتتىن ئېنىق ئايرىلىپ بولغان ، پەقەتلا ئاز بىر قىسىم قولايسىزلىقلارنىلا ئىلىپ كىلىۋاتىدۇ ، خالاس . شۇڭا ، خەلقئارا ئىلمىي ساھەدىكىلەر بۇ ئىككى خىل ئوخشىمىغان ئەنئەنىلەرنى بىرلىككە كەلتۈرۈش مەقسىتىدە ، " خەلقئارا ئىنسانشۇناسلىق ۋە مىللەتشۇناسلىق بىرلەشمىسى " نى قۇرۇپ چىقتى .
Ethnology سۆزى جۇڭگۇدا ئەڭ دەسلەپتە 1903 - يىلى كۈرۈلگەن بولۇپ ، ئەڭ دەسلەپتە " مىللەت ئېرىقشۇناسلىقى " دەپ تەرجىمە قىلىنغان . 1926 - يىلى ، سەي يۈەنپىي (蔡元培) ئەپەندى ئۇنى " مىللەتشۇناسلىق " دەپ تەرجىمە قىلغان . شۇڭا ئىلىم - پەن ساھەسىدىكىلەر سەي يۈەنپىينى جۇڭگۇ مىللەتشۇناسلىقىنىڭ بەرپا قىلغۇچىسىنىڭ بىرى ، دەپ قاراپ كەلمەكتە . ئېنىقكى ، ئۇنىڭ تونۇشتۇرغىنى ياۋرۇپا قۇرۇقلۇقىدىكى ئەنئەنىۋى مىللەتشۇناسلىق بولۇپ ، بۇ خىل ئەنئەنە يېڭى جۇڭگۇ قۇرۇلغان دەسلەپكى مەزگىلدە " سوۋېت ئىتىپاقى ئەندىزىسى " دە مەكتەپ ئېچىش مەزگىلىدە ئاساسى ئىدىيە بولغان .
ئەنگىلىيە - ئامېرىكا ۋە شۇنداقلا ياۋرۇپا قۇرۇقلۇقىدىكى ئىككى خىل ئوخشىمىغان ئەنئەنىنىڭ ھەر ئىككىلىسىلا ئىلگىرى - كىيىن بولۇپ دۆلىتىمىزگە تارقىلىپ كىرىپ ، ئوخشىمىغان تەسىرلەرنى پەيدا قىلدى . نۇرغۇنلىغان پەنشۇناسلار 1949 - يىلىدىن ئىلگىرىكى دۆلىتىمىزدىكى ئىلىم - پەن ئورۇنلىرىدا بۇ ئىككى خىل ئوخشىمىغان ئەنئەنىنىڭ ئۆز - ئارا خاتا ھالدا مەۋجۈت بولۇپ تۇرغان ھالىتىگە دىققەت قىلغانىدى .
20 - ئەسىرنىڭ 80 - يىللىرىدىن بۇيان ، ئىنسانشۇناسلىق ۋە مىللەتشۇناسلىق ئەسلىگە كەلتۈرۈلگەن ۋە قايتىدىن بەرپا بولغان بولسىمۇ ، بىراق مەملىكەتنىڭ ھەر قايسى جايلىرىدىكى تەتقىقات ۋە ئوقۇتۇش ئاپراتلىرىدا قوللىنىلغان پەنلەرگە ئايرىش ئۆلچىمىدە يەنىلا بىردەكلىككە كىلەلمىدى . دۆلەتنىڭ ئىنسانشۇناسلىق پەنلىرىنىڭ خارەكتىرىنى ئايرىشى تۇراقلىق بولمىغاچقا ، ئىنسانشۇناسلىقنىڭ ئورنى دۆلىتىمىزدە تۇراقسىز ھالەتتە تۇرۇپ كەلدى .
خەلقئارالىق ئالماشتۇرۇش ۋە بىرىش - كىلىشنىڭ كۆپىيىشىگە ئەگىشىپ ، يۇقىرىدا تىلغان ئېلىنغان " ئىنسانشۇناسلىق " ۋە " مىللەتشۇناسلىق " نىڭ نامى ۋە خۇسۇسىيىتىدىكى پەرقتە بارا - بارا بىردەكلىككە قاراپ مېڭىش ھالىتى شەكىللەنمەكتە . 1954 - يىلى بىرلەشكەن دۆلەتلەر تەشكىلاتى مائارىپ ئىلىم - پەن تەشكىلاتى بىر پارچە ئالىي مائارىپنىڭ " جەمئىيەت پەنلىرى " نى تەسىس قىلىش تەتقىقات دوكلاتىدا كۆرسىتىپ : مىللەتشۇناسلىق ، مەدەنىيەت ئىنسانشۇناسلىقى ۋە جەمئىيەت ئىنسانشۇناسلىقىنىڭ تەتقىقات ئوبىكتى ۋە تەتقىقات دائىرىسىنىڭ ئوخشىشىپ كىتىدىغانلىقىنى ، كىشىلەرنىڭ ئاسانلا " مىللەتشۇناسلىق " ۋە " مىللەت تەزكىرىسى " دىكى " ئىنسانشۇناسلىق " نامىنى ئاسانلا قوبۇل قىلىۋالىدىغانلىقىنى كۆرسەتكەن .
ئەلۋەتتە ، ئىنسانشۇناسلىقنىڭ ئېنىقلىمىسى " ئادەمنى تەتقىق قىلىدىغان پەن " بىراق بۇ خىل ئېنىقلىما ئانچە مۇكەممەل ئەمەس . چۈنكى باشقا پەنلەر مەسىلەن : جەمئىيەتشۇناسلىق ، پسىخولوگىيە ، سىياسىيشۇناسلىق ، ئىقتىسادشۇناسلىق ، تارىخشۇناسلىق ، فزولوگىيە ھەتتا پەلسەپە ، ئەدەبىيات قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى " ئادەم " ياكى " ئادەمنىڭ ھەركىتى " نى تەتقىق قىلىدىغان پەن . ئۇلارنىڭ تارىخىمۇ ئىنسانشۇناسلىقتىن ئۇزۇن ، ئۇلار ئىنسانشۇناسلىقنىڭ تارمىقىمۇ ئەمەس بەلكى ئۆز ئالدىغا مۇستەقىل پەنلەردۇر . شۇڭلاچقا ، ئىنسانشۇناسلىق بىلەن ئۇلارنىڭ پەرقى ۋە ئالاقىسىنى چۈشىنىۋىلىش زۆرۈر . ئادەتتە ، بۇ پەنلەر پەقەتلا ئىنسانلار ۋە ئۇلارنىڭ ھەركىتىدىكى مەلۇم تەرەپنىلا تەتقىق قىلىدۇ . بىراق ئىنسانشۇناسلىق ئادەم ۋە ئۇنىڭ مەدەنىيىتىنىڭ بىر پۈتۈنلىكىنى تەتقىق قىلىدۇ ، دەپ قارايدۇ پەنشۇناسلىرىمىز .


ئامېرىكا كولۇمبىيە ئۇنۋېستىتى نەشىرياتى تۈزگەن ئىنگىلىزچە " ئىنسانشۇناسلىق " ناملىق كىتاپنىڭ مۇندەرىجىسى تۆۋەندىكىچە :

مۇندەرىجە


كىرىش سۆز


بىرىنچى قىسىم



1. باپ : مۇقەددىمە - ئىنسانشۇناسلىقنىڭ پەن خۇسۇسىيىتى ۋە مەزمۇنى
2. باپ : مەدەنىيەت نەزەرىيىسى ئىزنالىرى
3. باپ : تەن ساپاسى ئىنسانشۇناسلىقى
4. باپ : ئىقتىساد ئىنسانشۇناسلىقى
5. باپ : ئىكىلوگىيە ئىنسانشۇناسلىقى
6. باپ : ماددىي مەدەنىيەت تەتقىقاتى
7. باپ : تىل ۋە مەدەنىيەت
8. باپ : تونۇش ۋە مەدەنىيەت
9. باپ : پسىخىك ئىنسانشۇناسلىقى
10. باپ : دالىدا خىزمەت قىلىش
11. باپ : نىكاھ ، ئائىلە ۋە تۇققانچىلىق تۈزۈمى
12. باپ : ئىنسانشۇناسلىقنىڭ نوپۇس تەتقىقاتى
13. باپ : مىللەت توپى
14. باپ : ئىنسانىيەت سىياسىي تۈزۈلمىسى ۋە جەمئىيەتنى ئىدارە قىلىش
15. باپ : دىن ئىنسانشۇناسلىقى


ئىككىنچى قىسىم


16. باپ : مائارىپ ئىنسانشۇناسلىقى
17. باپ : تارىخ ئىنسانشۇناسلىقى
18. باپ : جەمئىيەت ئايرىمىسى تەتقىقاتى
19. باپ : تىببىي پەن ئىنسانشۇناسلىقى
20. باپ : مەدەنىيەت ۋە مەدەنىيەت نامايەندىسى
21. باپ : ئىنسانشۇناسلىقتىكى شېئىرىيەت ۋە گۈزەل - سەنئەت
22. باپ : سۈرەتچىلىك ئىنسانشۇناسلىقى
23. باپ : مەركىزى شەھەر ئىنسانشۇناسلىقى
24. باپ : قوللىنىشچان ئىنسانشۇناسلىقنىڭ يوللىرى
25. باپ : ئىنسانشۇناسلىقنىڭ زامان ئۆزگىرىشى ۋە بۈگۈنكى " يەرشارىلىشىش " مەسىلىسى


پايدىلانغان ماتېرياللار :
1. خەنزۇچە < ئىنسانشۇناسلىق > ناملىق كىتاپ .
2. كولۇمبىيە ئۇنۋېرسىتىتى نەشىرياتى نەشىر قىلغان ئىنگىلىزچە F.Boas نىڭ < ئىنسانشۇناسلىقنىڭ كىلىپ چىقىشى > ناملىق كىتاپ .
3. ئەنگىلىيە ئوكىسفورد ئۇنۋېستىتى نەشىر قىلغان ئىنگىلىزچە E.B.Tylor نىڭ < مەدەنىيەت ئىنسانشۇناسلىقى > ناملىق كىتاپ .



مەن مۇشۇ مۇناسۈۋەت بۈلەن بۈزنۈ مۇشۇنداق زۆرۈر بۈلۈم بۈلەن تەمۈنلۈگەن <دۈيارۈم> مۇنبۈرۈدۈكۈ <يولباشچۈ> غا ېالاھۈدە رەھمۈتۈمنۈ بۈلدۈرۈمەن !
yol
| ۋاقتۈ : 2008-02-17 02:23 8 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
udun

دەرۈجۈسۈ :ېالاھۈدە باشقۇرغۇچۈ


UID نۇمۇرۈ : 1168
نادۈر تېما : 2
يازما سانۈ : 494
ېۇنۋان:6 دەرۈجە ھازۈرغۈچە494دانە
شۆھرۈتۈ: 503 نومۇر
پۇلۈ: 5020 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :260(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-12-27
ېاخۈرقۈ : 2008-12-14

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

...yasir  ېەپەندۈ، بەك ياخشۈ بۈر تېمۈنۈ قوشۇپسۈز، نۇرغۇنلۈرۈمۈزغا مەنپەېەتۈ يەتتۈ. كۆپ رەھمەت.
نۇر چېچۈپ ياشاشنۈ بۈلمۈسەڭ، مەڭگۈ باشقۈلارنۈڭ كۆلەڭگۈسۈ بولۇپ ېۆتۈسەن
| ۋاقتۈ : 2008-02-17 03:21 9 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
Kulbilge

دەرۈجۈسۈ :شەرەپلۈك ېەزا


UID نۇمۇرۈ : 2099
نادۈر تېما : 2
يازما سانۈ : 139
ېۇنۋان:3 دەرۈجە ھازۈرغۈچە139دانە
شۆھرۈتۈ: 176 نومۇر
پۇلۈ: 2250 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :28(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-06-30
ېاخۈرقۈ : 2008-12-19

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

تورداشلارنۈڭ پايدۈلۈنۈشغا قولايلۈق بولۇشۈ ېۇچۇن يوقارقۈ ېۈنكاسقا تۆۋەندۈكۈ ېۇچۇرلارنۈمۇ قوشۇپ قويساق بولغۇدەك.
1. ېتنولوگۈيە:  民族学 , Ethnology ; ېۈتنۈك گۇرۇپ ياكۈ مۈللەت مەنۈسۈدۈكۈ Ethno سۆزۈگە پەن،ېۈلۈم مەنۈسۈدۈكۈ logy سۆزۈنۈڭ قوشۇلۈشۈدۈن ياسالغان. مۈللەتشۇناسلۈق دۈگەن مەنۈدە،  1929-يۈلۈ فۈرانسۈيۈلۈك ېدۋارد( Edward ) تۇنجۈ بولۇپ بۇ ېاتالغۇنۈ ېوتتورغا قويغان، 1839-يۈلۈ پارۈژ مۈللەتشۇناسلۈق جەمۈيۈتۈ قۇرۇلغاندۈن كۈيۈن بۇ ېاتالغۇ دۇنيا ېۈلۈم ساھەسۈ تەرۈپۈدۈن رەسمۈ ېۈتۈراپ قۈلۈنغان.

2. فولكلور: 民俗学 , Folklore؛ ېادەم،خەلق مەنۈسۈدۈكۈ Folk سۆزۈ بۈلەن پەن،ېۈلۈم مەنۈسۈدۈكۈ lore سۆزۈنۈڭ قوشۇلۈشۈدۈن ياسالغان، خەلق ېارۈسۈدۈكۈ بۈلۈم دۈگەن مەنۈدە. ېاساسلۈقۈ مەلۇم بۈر خەلقنۈڭ ياكۈ مۈللەتنۈڭ ېۆرپ ېادۈتۈنۈ،ېۈغۈز ېەدۈبۈياتۈنۈ تەتقۈق قۈلۈدۈغان ېۈلۈم، ېادەتشۇناسلۈق،ېەنېەنەشۇناسلۈق دەپمۇ ېاتۈلۈدۇ (پەقەت خەلق ېۈغۈز ېەدۈبۈياتۈنۈ تەتقۈق قۈلۈدۇ دەيدۈغان قاراشمۇ بولغان). 1846 -يۈلۈ ېەنگۈلۈيۈلۈك ۋۈليام توماس( W.J.Thomas ) تەرۈپۈدۈن تۇنجۈ بولۇپ ېوتتورغا قويۇلغان. 1878-يۈلۈ لوندوندا خەلق ېۆرپ ېادۈتۈنۈ تەتقۈق قۈلۈدۈغان تۇنجۈ "فولكلور جەمۈيۈتۈ"  قۇرۇلغان.

3. ېۈتنوگۈرافۈيە: 民族志 , Ethnography; ېۈتنۈك گۇرۇپ ياكۈ مۈللەت مەنۈسۈدۈكۈ Ethno سۆزۈگە يۈزۈق-بەلگە ياكۈ خاتۈرە مەنۈسۈدۈكۈ graphy سۆزۈنۈڭ قوشۇلۈشۈدۈن ياسالغان. مۈللەتكە ېالاقۈدار تۇرلۇك ېەھۋاللارنۈ تەتقۈق قۈلۈدۈغان ۋە خاتۈرلەيدۈغان ېۈلۈم.  مۈللەت تەزكۈرۈسۈ دەپمۇ ېاتۈلۈدۇ.

4. ېانتروپولوگۈيە: 人类学 , Anthropology، ېۈنسانشۇناسلۈق؛ يوقۇرقۈ قەۋەتتۈكۈ ېۈنكاستا  بۈرۈلگەن مەلۇماتقا قارالسۇن. 

يوقارقۈ تۆت پەننۈڭ تەتقۈقات داېۈرۈسۈ ېوخشۈشۈپ كۈتۈدۇ، بەزۈدە ھەتتا ېادەمنۈ قايمۇقتۇرۇپ قويۈدۇ. ېەمما ېۇلار يەنۈلا پەرقلۈنۈدۈغان كونكۈرت پەنلەر. بۇ جەھەتتۈكۈ مەسۈلۈلەرگە قۈزۈقۈدۈغان تورداشلارنۈڭ تۆۋەندۈكۈ كۈتاپلارنۈ كورۇپ بۈقۈشۈنۈ تەۋسۈيە قۈلۈمەن.
"ېۇيغۇر ېتنوگرافۈيۈسۈ" ،ېابدۈرۈھۈم ھەبۈبۇللا، شۈنجاڭ خەلق نەشرۈياتۈ،1993-يۈلۈ.
"ېۇيغۇر فولكلورۈ ھەققۈدە بايان"،  ېابدۈكۈرۈم راخمان، شۈنجاڭ ېۇنۋۈرسۈتۈتۈ نەشرۈياتۈ، 1989-يۈلۈ.
yol
| ۋاقتۈ : 2008-03-31 22:01 10 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
udun

دەرۈجۈسۈ :ېالاھۈدە باشقۇرغۇچۈ


UID نۇمۇرۈ : 1168
نادۈر تېما : 2
يازما سانۈ : 494
ېۇنۋان:6 دەرۈجە ھازۈرغۈچە494دانە
شۆھرۈتۈ: 503 نومۇر
پۇلۈ: 5020 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :260(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2007-12-27
ېاخۈرقۈ : 2008-12-14

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

بۇ بەتتۈكۈ نۇرغۇن تورداشلار ېۈچۈن كەم بولۇۋاتقان بۈلۈملەر يەتكۈزۈلۈپتۇ.  بۇلارنۈڭ ېەجرۈگە تەشەككۈر ېېيتۈمەن.
نۇر چېچۈپ ياشاشنۈ بۈلمۈسەڭ، مەڭگۈ باشقۈلارنۈڭ كۆلەڭگۈسۈ بولۇپ ېۆتۈسەن
| ۋاقتۈ : 2008-04-05 03:34 11 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
zirek

دەرۈجۈسۈ :يۈز بېشۈ


UID نۇمۇرۈ : 1895
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 167
ېۇنۋان:3 دەرۈجە ھازۈرغۈچە167دانە
شۆھرۈتۈ: 177 نومۇر
پۇلۈ: 1790 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :80(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-04-24
ېاخۈرقۈ : 2009-01-07

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

بۇ يۈغۈنغا سۈرتتۈنمۇ ېادەم قاتناشتۇرامدۈكەن؟ مۈنۈڭ بەكمۇ قاتناشقۇم بار ېۈدۈ.
| ۋاقتۈ : 2008-06-19 03:51 12 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
Aptap

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 2962
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 6
ېۇنۋان:1 دەرۈجە ھازۈرغۈچە6دانە
شۆھرۈتۈ: 8 نومۇر
پۇلۈ: 70 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :15(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-06-27
ېاخۈرقۈ : 2008-12-16

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

بۇ ېۈشمۇ "ېولۈمپۈك" كاساپۈتۈدۈن سۇغا چۈلاشتۈ، "سۇ"دۈن چۈقارغۈلۈ بولامدۇ-يوق، بۈلگۈلۈ بولمايدۇ!!!
| ۋاقتۈ : 2008-07-14 12:40 13 -قەۋەت
سۈز بۇ تېمۈنۈڭ 5033ـ كۆرۈرمۈنۈ
kahxal

دەرۈجۈسۈ :لەشكەر


UID نۇمۇرۈ : 4511
نادۈر تېما : 0
يازما سانۈ : 2
ېۇنۋان:1 دەرۈجە ھازۈرغۈچە2دانە
شۆھرۈتۈ: 3 نومۇر
پۇلۈ: 20 سوم
تۆھپۈسۈ: 0 نومۇر
توردۈكۈ ۋاقتۈ :0(ساېەت)
تۈزۈملاتقان : 2008-09-22
ېاخۈرقۈ : 2008-09-24

چوڭ كۈچۈكلۈكۈ :كۈچۈك نورمال چوڭېاپتور ېارخۈۋۈنۈ كۆرۈش قۈسقا ېۇچۇر يوللاش يازما تەھرۈرلەش نەقۈل قۈلۈپ ېۈنكاس يوللاش

 

شۇنداق قۈلۈپ بۇيۈغۈن ېېچۈلدۈمۇ قانداق بولغانلۈغۈنۈ بۈلەلمۈدۇققۇ.بۇلسا ۈەۋۈرۈنۈ بەرگەن بولساڭلار
| ۋاقتۈ : 2008-09-24 18:52 14 -قەۋەت

ئەسكەرتىش : تور بېكىتىمىزدە ۋەمۇنبىرىمىزدە دۆلەتنىڭ تۈرلۈك قانۇن - سىياسەت پەرمانلىرىغا خىلاپ ماقالىلەر ۋە يوللانمىلارنى ، سۈرەتلەرنى يوللاشقا بولمايدۇ.
بۆلگۈنچىلىك ، قۇتراتقۇلۇق خاراكترىدىكى ماقالىلەرنى يوللىغان ئاپتورلار ئاقىۋىتىگە ئۆزى مەسئۇل بولىدۇ . تور پونكىتىمىز ھېچقانداق مەسئۇلىيەتنى ئۈستىگە ئالمايدۇ . ئۆز تور مەدەنىيتىمىزنىڭ ساغلام تەرەققىي قىلىشى ۋە توسالغۇسىز ئىلگىرلىشى ئۈچۈن بۇ مۇنبەرنى ئۆز كۆز قارچۇقىڭىزدەك ئاسرىشىڭىزنىئۈمىد قىلىمىز.
كېيىنكى پۇشايمان ، ئۆزۈڭگە دۈشمەن . مىللەتنىسۆيگۈچىلەر ئۆز نەرسىسىنى قەدىرلەيدۇ .

ېاخۈرۈدا ھەربۈر كۈنۈڭۈزنۈڭ خۇشاللۈق تۈلەيمۈز !


Total 0.236775(s) query 4, Time now is:01-08 18:13, Gzip disabled ICPNo : 新06003667
Powered by PHPWind v6.0 Certificate Code © 2003-07 PHPWind.com Corporation


Uyghur Version Powered by Sazgur Code © 2007-2008 bilqut.com Corporation