« 1 2» Pages: ( 1/2 total )
نۆۋەتتىكى تېما : ئۇيغۇر ۋە تاجىك خەلقىنىڭ دوستلوقى تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كېيىنكى تېما
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
faryad

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 1585
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 10
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە10دانە
شۆھرىتى: 15 نومۇر
پۇلى: 140 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-03-08
ئاخىرقى : 2008-09-11

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 ئۇيغۇر ۋە تاجىك خەلقىنىڭ دوستلوقى

ئۇيغۇر ۋە تاجىك خەلقىنىڭ دوستلوقى


ئۇلۇغ ئۇيغۇر ئالىمى مەھمۇت قەشقىرى.ئۆزنىڭ بۈيۇك ئەسرى تۈركى تىللار دىۋانىدا تاتسىز تۈرىك بولماس،تۈرىكسىزتات ،(مەنىسى تاجىكسىز ئۇيغۇر بولماس،ئۇيغۇرسىز تاجىك)دەپ پۈتۈپ قويغان، يەنى بۇنى مۇنداق ئىزاھلىغان ،باشسىز بۆك بولمىغىنىدەك تاتسىز تۈرىك بولماس،مەھمۇت قەشقىرى تاجىك ۋە ئۇيغۇر خەلقىنىڭ نەچچە مىڭ يىللىق تارىخ مابەينىدە قوشنا ياشاش جەرياندا مەدەنيەت،دىن ،ئۆرپە- ئادەت،يىمەك- ئىچمەك،سالام -سائەت، ۋە تىل جەھەتتە مەلۇم مەنبەداشلىققا ئىگە ئىكەنلىكى،تارىختا ئاساسەن دىگۈدەك ئۆزئارا ياردەمدە بولوپ ياشىغانلىقى،تاغلىق رايۇندىكى تاجىكلار بىلەن ئۇيغۇرلار بىر مەھەللىدە بىللە ياشىغانلىقى،مەلۇم نىسبەتتە تاجىك ئۇيغۇرغا ،ئۇيغۇر تاجىكقا سىڭىشىپ كەتكەن نۇرغۇن ئەھۋالغا ئاساسەن يۇقىرقى سۆزنى قىلغان.
ئۇلۇغ تاجىك يازغۇچىسى ب.گ.غاپۇروفمۇ ئۆزنىڭ مەيلى كىتابى بولسۇن مەيلى تاجىك تارخىغا مۇناسۋەتلىك ماقالىلاردە بولسۇن،تاجىك تارىخىغا يانداش قىلىپ ئۇيغۇر لارنى تىلغا ئىلىپ ئۆتكەن.ۋە تاجىكلارتارخى دىگەن كىتابىدا<< ئۇيغۇرلار تاجىكلارنىڭ ھاياتىدا زور رول ئوينىغان>>..ئۇ يەنە مەزكۇر كىتابتا ئاريانلارنىڭ ماسساگېت دىگەن تارمىقى بىلەن ساكلارۋە ئۇيسۇنلارنى تىلغا ئالغاندا بۇ خەلىقلەر ئۇيغۇر ۋە تاجىكلار نىڭ ئاتا بوۋلىردۇر دەپ يازغان .چۈنكى ئاريانلارنىڭ ساك سوغدى تارماقلىرى تاجىك ۋە ئۇيغۇر ئەللىردە ياشاش جەريانىدا ئۇيغۇر ئەللىردە ياشاپ ب ۇئىككى خەلىققە ئاتسىمالاتسىيە بولوپ كەتكەن.ئۇيغۇرلارنىڭ جەنۇبى شىنجاڭ بولوپمۇ پامىر ۋە قارا قۇرۇمدىكى ئۇيغۇرلىرى بىلەن پامىر تاجىكلىرى مەيلى تىل،بەدەن قۇرۇلمىسى ،ئۆرپە ئادىتى،ياشاش ئۇسۇلى جەھەتتە خلىلە ئوخشىشىپ كىتىدۇ.جوڭگۇدىن پەقەت ئۇيغۇر ۋە تاجىكلار نىڭ ئاق تەنلىلك ئىكەنلىكى بەدەن قۇرۇلمىسد جەھەتتە كاۋكاز تىپىغا كىردىغانلىقى،ئىسپاتلاندى.قارا قۇرۇمدىن تىپىلغان ئۇيغۇرلارنىڭ بەدەن سۆڭەكلىرى.بەدەن قۇرۇلمىسى ۋە تاشقۇرغان شامبايا قەبرىستانلىقىدىن تىپىلغان تاجىك ئادەملىرنىڭ بەدەن سۆڭەڭلىردىن بىز نۇرغۇن ئوخشاشلىقنى سىزۋالالايمىز.
ئۇلار ئورا كۆز قاڭشارلىق،گەۋدىلىك.لىۋى نىپىز،بەدەن قىسمى تۈكلۈگ كەلگەن....تارىخى مەلۇماتلاردا يەنە يەركەن خەندانلىقى ماۋرا ئۈننەھىرنى يەنىجەنۇپتا ھىندىقۇش تىغىنى چىگرا قىلىپ غەرىپتەئامۇ دەرياسى شىمالدا سىر دەرياسى ئىچىدىكى قولغا ئالغاندا تاجىكلار ئۇيغۇرلار بىلەن بىللە ياشاپ كەلگەن،.....دۈنخۇاڭدىن تىپىلغان ھۆججەتلەرگە قارغاندا
قەشقار ئىسلام قوشۇنى خۆتەنگە ھۇجۇم قىلىپ يىڭىلگەندىن كىيىن ،پامىرنىڭ غەربى ۋە پامىردىكى تاجىكلاردىن ياردەم تەلەپ قىلغان.تاجىك ئارمىيسى قەشقەر ئارمىيسى بىلەن بىرلىشىپ 40 يىل دىگەندە خۆتەننى بىسىۋالغان.خوتەن خانى ۋايسېرخان خۆتەن كۆھمارىمدا بولغان قاتتىق جەڭدە تاجىك ۋە قەشقەر ئىسلام ئارمىيلىرگە يىڭىلگەندىن كىيىن دەندان<< يوتقان >> شەھرىگە چىكىنگەندىن كىيىن تاجىك ۋە ئۇيغۇرلاردىن تەشكىللەنگەن ئارمىيە دەنداننى سۇغا باستۇرۋەتكەندىن كىيىن خۆتەن ئىسلام قۇشۇننىڭ تەسسەۋۋۇپىغا ئۆتكەن....
.................نۇرغۇن ئجتىمائى سەۋەپلەر تۈپەيلى، ئاففانىستان،ۋە تاجىكىستاننىڭ دۈشەنبى،رىينئابات.....قاتارلىق جەيلىردا نۇرغۇن ئۇيغۇرلار ياشىماقتا..ۋەتىنىمىزنىڭ نەۋئابات(مۇختاريات) .زەرەپشات،تار،ئاقتۇ،ۋە تاشقۇرغانلاردا تاجىكلار ياشاپ كەلمەكتە..شىنجاڭ تىلغا ئىلىنسىلا ئۇيغۇرلار بىلەن تاجىكلار ئالاھىدە تىلغا ئىلىندۇ.چۈنكى بۇ ئىككى خەلىق مەدەنيەتتە ئالاھىدە كۆزگە كۆرۈنگەن..بىز مەيلى قانداق بولسۇن تاجىك ۋە ئۇيغۇر خەلقىنىڭ چوڭقۇر دوستلوق مىھرى بارلىقىغا ئىشىنىمىز.....بۇ مىنىڭ نەچچە يىلدىن بىرى ئوقوغان كىتاپلىرىمدىن ئىلىنغان نەقىل بولدى. پۇرسەت بولسا مۇشۇ توغرىسىدا
تەپسىلى ئىزدىنىپ كۆرىمەن..
yol
| ۋاقتى : 2008-09-07 12:27 [باش يازما]
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
toghrak

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2723
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 54
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە54دانە
شۆھرىتى: 55 نومۇر
پۇلى: 540 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :25(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-14
ئاخىرقى : 2008-09-16

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

مىللەتلەر ئىتتپاق،ئىناق بولغاندىلا تەرەققى قىلغىلى ۋە دوستلۇقنى ئىلگىرى سۈرگىلى بۇلىدۇ. ئىككى مىللەتنىڭ دوسۇتلۇقى ياشنىسۇن!
| ۋاقتى : 2008-09-07 14:04 1 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
bilga0992

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 827
نادىر تېما :
يازما سانى :
ئۇنۋان:1 دەرىجە ھازىرغىچەدانە
شۆھرىتى: 0 نومۇر
پۇلى: سوم
تۆھپىسى: نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-10-28
ئاخىرقى : 1970-01-01

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ئۇلۇغ ئۇيغۇر ئالىمى مەھمۇت قەشقىرى.ئۆزنىڭ بۈيۇك ئەسرى تۈركى تىللار دىۋانىدا تاتسىز تۈرىك بولماس،تۈرىكسىزتات ،(مەنىسى تاجىكسىز ئۇيغۇر بولماس،ئۇيغۇرسىز تاجىك)دەپ پۈتۈپ قويغان .
يازغان تېمىڭىزنىڭ بېشىدىلا ناھايتى ئېغىر بىر خاتالىق يۈز بەردىمۇ قانداق ؟
ئۇلۇغ ئالىم مەھمۇد قەشقىرى تۈركى تىللار دىۋانىدا بۇ ماقالنى ھەقىقەتەن شۇنداق پۈتۈپ قويغان . لىكىن بۇ يەردىكى " تات " دىگەن سۆز ھەرگىزمۇ تاجىكلارنى كۆرسەتمەيمۇ سىز دىۋاننى ئۇبدانراق چۈشىنىپ ئوقۇڭ .
دىۋاننىڭ بىرىنچى تومىدا ئۇيغۇر توغرىسىدا مۇنداق ئىزاھ بېرىلگەن . " ئۇيغۇر بىر ئەلنىڭ ئىسمى . ئۇنىڭ بەش شەھرى بار . ئۇ يەرنىڭ ئادەملىرى ئەشەددىي تاتلار دۇر " بۇ يەردىكى تات - دىگەن سۆز مۇسۇلمان بولمىغان ئۇيغۇرلارنى كۆرسىتىدۇ .
ئېسىمدە قىلىشىچە تاجىكلار دەسلەپتە تۈرۈكلەر تەرپىدىن " تەزەك " دەپ ئاتالغان ئىدى .
| ۋاقتى : 2008-09-07 23:10 2 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Nazirkom

دەرىجىسى :ياساۋۇل


UID نۇمۇرى : 2549
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 31
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە31دانە
شۆھرىتى: 34 نومۇر
پۇلى: 330 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :24(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-09
ئاخىرقى : 2008-09-15

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

تېما يوللىغۇچىغا كۆپ رەھمەت.
بىلىشىمچە ئاخۇن، ئاخۇنىك=ئاق ھون دەپ ئاتاش پەقەت ئۇيغۇرلار بىلەن تاجىكلاردىلا بار. كۈن ئېتىقادى ئۇيغۇرلارنىڭ تۇرمۇشى، مەدەنىيتىگە چوڭقۇر سىڭىپ كەتكەن شۇنداقلا تاجىكلاردىمۇ كۈن ئېتىقادى بار يەنى قەدىمىي ئۇيغۇرلار(ھونلار) دۇنياغا تارقاتقان كۈن ئېتىقادى ھازىرقى ئۇيغۇرلار بىلەن ھازىرقى تاجىكلارنىڭ تۇرمۇشىدا روشەن ئىپادىسى بار، تاجىك خەلق مۇزىكىلىرىدىكى روشەن بىر ئۇدار بەزى ئۇيغۇر خەلق مۇزىكىلرىدىنمۇ تېپىلىدۇ. دىمەك، ئۇيغۇرلار بىلەن تاجىكلارنىڭ قەدىمى قانداشلىقى بار دىسەك ھەرگىز خاتا بولمايدۇ. 
يۇقارقى ماقالىدە تىلغا ئېلىنغان "تاتسىز تۈرك بولماس، باشسىز بۆك" دىگەن ماقالدىكى تات سۆزىنى ئابلىز ئورخۇننىڭ بىر ماقالىسىدە ئىسلام دېنىغا كىرمىگەن خەلقلەر، جۈملىدىن بۇددىست ئۇيغۇرلارنى كۆرسىتىدۇ دېيىلىپتىكەن، چۈشەنچە بەرگەن بولسىڭىز.
| ۋاقتى : 2008-09-07 23:49 3 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
faryad

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 1585
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 10
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە10دانە
شۆھرىتى: 15 نومۇر
پۇلى: 140 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-03-08
ئاخىرقى : 2008-09-11

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

<<شاھنامە>> دە "فارسلار ھۆشەڭنىڭ ،تۈركلەر (قەدىمدە ساك ئاتالغان) بولسا تۇرنىڭ ئەۋلادى ھۆشەڭ بىلەن تۇر بولسا فىرىدوننىڭ ئوغۇللىرى(ئىسىمدە خاتا قالمىغان بولسا شۇنداق)" .دىمەك مەھمۇت كاشىغەرىنىڭ "تاتسىز تۈرك بولماس ،باشسىز بۆرك بولماس " ماقالنى مۇشۇ كىتاپنى ھازىرقى زامان ئۇيغۇرتىلىغا ئۇيغۇرچىلاش تۇرغۇچىلارمۇ "فارىسسىز تۈرك بولماس" دەپ چۈشەندۈرىشىنىڭ ئاساسى بار ئەلۋەتتە .
<<دىۋان>>دا يۇقارقى تەمسىلدىن باشقا يەنە ئىككى يەردە "تات" ئىبارىسىكەلتۈرۈلگەن .بۇنىڭ بىرى "تاتنىڭ بوينىغا ئۇر ،تىكەننىڭ تۈۋىگە" ،بۇ يەردىكى تات بولسا كاپىر ئۇيغۇرلارنى كۆرسەتكەن .يەنە بىرى ،"تات تابغاچ" ،بۇ يەردە ئۇلۇغ مەنىسىدە ئىشلىتىلگەن .
بۇنىڭدادىن كۆرىۋېلىشقا بولىدۇكى ،قەدىمقى ئۇيغۇر تۈركچىسىدە "تات"نىڭ ئۈچ خىل مەناسى بولغان ،بىرى فارسلار(توغرىسى تاجىكلار) ،بىرى ئۇيغۇرلار ،يەنە بىرى ئۇلۇغدۇر .
دىمەك <<تۈركى تىللار دىۋانى>>دىكى ئۇچۇرلاردىن ئوخشاشلا قەدىمقى ساكلارنى ئېتنىڭ مەنبە قىلغان تاجىك خەلىقلىرى بىلەن ئۇيغۇر-تۈركى مەلۇم ىېلى يېقىن مۇناسىۋىتىنىڭ بارلىغىنى ئىلغا قىلغىلى بولىدۇ دەپ قارايمەن .تېخىمۇ ئېنىق بىر نەرسە دىيىش ئۈچۈن يەنىلا تەتقىق قىلىش كېرەك ،دەپ قارايمەن .
تولىمۇ مۇھىم مەسىلىنى مۇھاكىمە قىلغىلى تۇرۇپسىلەر .ساكلارنىڭ شەرقى ئېران ،شىمالى ھىندىستان رايۇنىغا كىرگەن ۋاقتىنى بەك كېيىنگە سۈرىۋەتكەندەك قىلىسىلەر .بۇ ۋاقىتنى س س ر تاجىكىستان تارىخچىسى(بەلكى پۇتۇن مەرگىزى ئاسىيا تارىخ تەتقىقاتىغا زور تۆھپە قوشقان زات) غاپۇر غۇلام ئەپەندى مىلادىدىن بۇررۇنقى 2200--2600يىلغىچە(ئېسىمدە قالغىنى) دەپ قارىغان .بۇ يالغۇز تاجىك مىللىتىنىڭ شەكىللىنىش ۋاقتىغا مۇناسىۋەتلىك بۇلۇپلا قالماي ساك-ئارىئانلارنى ئۆزىنىڭ ئېتنىك مەنبەسى دەپ قاراۋاتقان تاجىك ،ئۇيغۇر ،تىبەت يەنە ئىران ؟(ئېرانلىقلار ئۆزلىرىرنى فارس دەمدۇ ياكى ئران مىللىتى دەمدۇ بىلمىدىم )قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئەژداتلىرىنىڭ سەلتەنەت تارىخى ۋە سىياسى مەدەنىيتىنى مۇقىملاشتۇرۇشتىكى مۇھىم يىلنامىدۇر .شۇڭا ئۆز ئالىملىرىڭلارنىڭ بىكىتكىنى بويىچە بىرلىككە كەلسەڭلار كېيىكىلىرىڭلارگە ئېنىق جاۋاپ بىرەلەيسىلەر .مەيلى قايسى ئەل ئالىملرى بولسۇن ،مەلۇم بىر چوڭ ھادىسىنىڭ يىل دەۋرىنى بىكىتىشتە نۇرغۇن ئارخىلوگىيە ،مەدەنىيەت (تىل ،تارىخ ،دىن) تەتقىقاتىنى ئاساس قىلىدۇ .شۇڭا پىكىر بىرلىگى يوق دەپ ئولتۇرماي ،ئۆز ئالىملرىنىڭ بىكىتكىنى بويىچە پىكىر بىرلىگى ھاسىل قىلىشنىڭ يامىنى يوق ،ئەملىيەتتە باشقا بىرەر ئالىم باشقىچە قاراشنى بازارغا سالغان تەقدىردىمۇ ،يەنە بىر خىل قاراشنى ئاغدۇرۇپ تاشلىغىدەك دەلىل كەلتۈرەلىشىنىڭ ئىمكانىيتى يوق دىيەرلىك .
مەرھۇم ئۇيغۇر ئالىمى ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئېمىن بولسا ساكلارنىڭ شەرقى ئېران ،شىمالى ھىندىستان رايۇنىغا كىرگەن ۋاقتىنى ئوغۇز خاقاننىڭ غەرپكە يۇرۇش قىلغان ۋاختى ،يەنى مىلادىدىن بۇرۇنقى 2000-يىللار دەپ بىكىتىدۇ .
مەيلى قايسى ۋاقىت بولسۇن ،بۇ دەل "ئارىئان" نامىنىڭ دۇنياغا تەۋەللۇت بولغان ۋاختىدۇر .بۇ ۋاقىتنى يەنە ئىلگىرىكى سېۋىت ئالملىرىدىن مىلادىدىن بۇرۇنقى 3000-يىللار دىگۈچىلەرمۇ بار . قىسقىسى بۇ ۋاقىتنىڭ تارىخى ئەھمىيتى زور .
پايدىلىنارسىلەر ،قالدى مەسىللەرنى يەنە ئورتاقلىشارمىز
| ۋاقتى : 2008-09-08 21:03 4 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
faryad

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 1585
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 10
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە10دانە
شۆھرىتى: 15 نومۇر
پۇلى: 140 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-03-08
ئاخىرقى : 2008-09-11

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ساكلار مىلادىدىن بۇرۇنقى 1-يىللاردىن باشلاپ ئوتتۇرا ئاسىيە ۋە شەرقى ئىرانلاردا ياشىغان . ئۇلارنىڭ دىنى ئىتقادى ھۇنلارغا يىقىن بولۇپ ،كۈندىزى كۈنگە ، كىچىسى ئايغا چوقۇنغان ۋە ئالتاي تىلسىستىمىسىدا سۆزلەشكەن . تولۇق تۈركى تۈس ئالغان .بۇ خەلىقنىڭ تىلى ياشىغان جۇغراپىيەلىك ئورنى ھەققىدىكى تەتقىقات ناتىجىلىرىدىن قارىغاندا ، ھازىرقى شىنجاڭمۇ ئۇلارنىڭ ئانا ۋەتىنى بولغان . بەزىلەر " ئالىپ ئەرتۇڭانىڭ قوماندانلىقىدا ئۇيغۇر ، ساكلار ۋە شۇ ئىرىقتىكى قەبىلىلەر بار ئىدى " دەيدۇ ، راست دىگەندەك ھازىر قەشقەر ، خوتەن ۋىلايەتلىرىدە ئۇلارنىڭ ئىزلىرى بار . كونا شەھەر ناھىيەسىدە ئۇلارنىڭ نامىدىكى "ئوغۇز ساك " "توققۇز ساك " كوناشەھەر ناھىيەسىگە تۇتاش بولغان ئاقتۇدا "قۇنساك _كۇنساك " دىگەن كاتتا يۇرتلار بولۇپ قالماستىن ، بەلكى ھازىرقى ئاتۇشتا "بەگ ساك _ بەيساق " ، "ئىگىساك - ئىگىساق " دىگەن يۇرتلار بار . خوتەن ، قەشقەر ۋە مارالبىشى قاتارلىق جايلاردىكى ئۇيغۇرچە دىئالېكتىسلاردا ، ساكلارنىڭ تىلىدىن مىراس ئالغان سوزلەر بار . ئىككىنچى تۈرلۈك قىلىپ ئىيتقاندا ، شۇ ساكلار ھازىرقى ئۇيغۇرلارنىڭ ئەجدادلىرىدىن بىرى بولۇپ ھىساپلىنىدۇ . بۇيەردە ساكلارنىڭ مىلادىدىن بۇرۇنقى جۇغراپىيەلىك ئورۇنلىشىشى نەزەردە تۇتۇلغاچقا ، ئۇلارنىڭ ئاۋۋال جۇڭگۇنىڭ غەربى شىمالىدىن ھازىرقى ئاۋغۇنىستانغىچە ، ئاندىن تارىم ئويمانلىقىدىن ھىندىستانغىچە كىڭەيگەنلىكى ، 10 - ئەسىردە سىرىق ئۇيغۇرلارنىڭ پايتەختى دوڭخۇئاڭدىن تاكى خوتەنگىچە ياشىغانلىقى قەيت قىلىنغان .

ب. گ . غاپۇرۇپ تاجىكلار تارىخى 1- قىسىم ئەگەر تىخىمۇ تەپسىلى بىلمەكچى بولساڭلار مۇشۇ كىتاپنىڭ
ئوتتۇرا ئاسىيادىكى شەرقى ئىران قەبىلىلىرىنىڭ جايلىشىشى ، ھەربى دىمۇكراتىيە تۈزىمى _ دىگەن بۆلىكىنى ئوقاپ چىقىڭلار .
مەن يۇقىرىدىكى  دوستلارغا  مۇشۇنچىلىك  چۇشەنچە  بەردىم .
يەنە  پىكىر  بولسا  كۈچۈمنىڭ  يىتىشىچە  ماتىياللار  بىلەن  تەمنلەيمەن
[ بۇ يازما faryad تەرىپىدىن 2008-09-09 22:30 دە قايت ]
| ۋاقتى : 2008-09-08 21:10 5 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Qutghur

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2090
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 197
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە197دانە
شۆھرىتى: 206 نومۇر
پۇلى: 1900 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :45(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-05-29
ئاخىرقى : 2008-09-17

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

فەرياد ئەپەندىمنىڭ <<دىۋان>>دىكى ماقاللارنى تەھلىل قىلىشى ئورۇنلۇق ،
<<دىۋان>>دا "تات"سۆزى ئېسىمدە قېلىشىچە ئىككى ئورۇندا كەلگەن ،بىرى "تاتسىز تۈرك بولماس" .بۇ يەردىكى "تات"نى ئۇيغۇرچە نەشىرىنى تۈزگۈچىلەر "فارس "دەپ ئىزاھلىغان .يەنە بىرى "تاتنىڭ بوينىغا ئۇر ،ئازغاننىڭ تۈۋىگە" ،بۇ يەردىكى "تات"نى' كاپىر ئۇيغۇرلارنى كۆرسىتىدۇ 'دەپ دەپ ئىزاھلىغان .بەلكىم "تات" سۆزى قوش مانالىق سۆز بولىشى مۈمۈكىن .
بارخان ئەپەندىنىڭ پىكىرىنى ئاڭلاپ باقايلۇق ،
| ۋاقتى : 2008-09-09 11:07 6 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Nazirkom

دەرىجىسى :ياساۋۇل


UID نۇمۇرى : 2549
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 31
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە31دانە
شۆھرىتى: 34 نومۇر
پۇلى: 330 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :24(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-09
ئاخىرقى : 2008-09-15

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
4 - قەۋەتتىكى faryad 2008-09-08 21:03 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :
<<شاھنامە>> دە "فارسلار ھۆشەڭنىڭ ،تۈركلەر (قەدىمدە ساك ئاتالغان) بولسا تۇرنىڭ ئەۋلادى ھۆشەڭ بىلەن تۇر بولسا فىرىدوننىڭ ئوغۇللىرى(ئىسىمدە خاتا قالمىغان بولسا شۇنداق)" .دىمەك مەھمۇت كاشىغەرىنىڭ "تاتسىز تۈرك بولماس ،باشسىز بۆرك بولماس " ماقالنى مۇشۇ كىتاپنى ھازىرقى زامان ئۇيغۇرتىلىغا ئۇيغۇرچىلاش تۇرغۇچىلارمۇ "فارىسسىز تۈرك بولماس" دەپ چۈشەندۈرىشىنىڭ ئاساسى بار ئەلۋەتتە .
<<دىۋان>>دا يۇقارقى تەمسىلدىن باشقا يەنە ئىككى يەردە "تات" ئىبارىسىكەلتۈرۈلگەن .بۇنىڭ بىرى "تاتنىڭ بوينىغا ئۇر ،تىكەننىڭ تۈۋىگە" ،بۇ يەردىكى تات بولسا كاپىر ئۇيغۇرلارنى كۆرسەتكەن .يەنە بىرى ،"تات تابغاچ" ،بۇ يەردە ئۇلۇغ مەنىسىدە ئىشلىتىلگەن .
بۇنىڭدادىن كۆرىۋېلىشقا بولىدۇكى ،قەدىمقى ئۇيغۇر تۈركچىسىدە "تات"نىڭ ئۈچ خىل مەناسى بولغان ،بىرى فارسلار(توغرىسى تاجىكلار) ،بىرى ئۇيغۇرلار ،يەنە بىرى ئۇلۇغدۇر .
دىمەك <<تۈركى تىللار دىۋانى>>دىكى ئۇچۇرلاردىن ئوخشاشلا قەدىمقى ساكلارنى ئېتنىڭ مەنبە قىلغان تاجىك خەلىقلىرى بىلەن ئۇيغۇر-تۈركى مەلۇم ىېلى يېقىن مۇناسىۋىتىنىڭ بارلىغىنى ئىلغا قىلغىلى بولىدۇ دەپ قارايمەن .تېخىمۇ ئېنىق بىر نەرسە دىيىش ئۈچۈن يەنىلا تەتقىق قىلىش كېرەك ،دەپ قارايمەن .
تولىمۇ مۇھىم مەسىلىنى مۇھاكىمە قىلغىلى تۇرۇپسىلەر .ساكلارنىڭ شەرقى ئېران ،شىمالى ھىندىستان رايۇنىغا كىرگەن ۋاقتىنى بەك كېيىنگە سۈرىۋەتكەندەك قىلىسىلەر .بۇ ۋاقىتنى س س ر تاجىكىستان تارىخچىسى(بەلكى پۇتۇن مەرگىزى ئاسىيا تارىخ تەتقىقاتىغا زور تۆھپە قوشقان زات) غاپۇر غۇلام ئەپەندى مىلادىدىن بۇررۇنقى 2200--2600يىلغىچە(ئېسىمدە قالغىنى) دەپ قارىغان .بۇ يالغۇز تاجىك مىللىتىنىڭ شەكىللىنىش ۋاقتىغا مۇناسىۋەتلىك بۇلۇپلا قالماي ساك-ئارىئانلارنى ئۆزىنىڭ ئېتنىك مەنبەسى دەپ قاراۋاتقان تاجىك ،ئۇيغۇر ،تىبەت يەنە ئىران ؟(ئېرانلىقلار ئۆزلىرىرنى فارس دەمدۇ ياكى ئران مىللىتى دەمدۇ بىلمىدىم )قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئەژداتلىرىنىڭ سەلتەنەت تارىخى ۋە سىياسى مەدەنىيتىنى مۇقىملاشتۇرۇشتىكى مۇھىم يىلنامىدۇر .شۇڭا ئۆز ئالىملىرىڭلارنىڭ بىكىتكىنى بويىچە بىرلىككە كەلسەڭلار كېيىكىلىرىڭلارگە ئېنىق جاۋاپ بىرەلەيسىلەر .مەيلى قايسى ئەل ئالىملرى بولسۇن ،مەلۇم بىر چوڭ ھادىسىنىڭ يىل دەۋرىنى بىكىتىشتە نۇرغۇن ئارخىلوگىيە ،مەدەنىيەت (تىل ،تارىخ ،دىن) تەتقىقاتىنى ئاساس قىلىدۇ .شۇڭا پىكىر بىرلىگى يوق دەپ ئولتۇرماي ،ئۆز ئالىملرىنىڭ بىكىتكىنى بويىچە پىكىر بىرلىگى ھاسىل قىلىشنىڭ يامىنى يوق ،ئەملىيەتتە باشقا بىرەر ئالىم باشقىچە قاراشنى بازارغا سالغان تەقدىردىمۇ ،يەنە بىر خىل قاراشنى ئاغدۇرۇپ تاشلىغىدەك دەلىل كەلتۈرەلىشىنىڭ ئىمكانىيتى يوق دىيەرلىك .
.......

كەچۈرۈڭ، ئۇيغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسى ھەرگىزمۇ ئارىئان نەسىللىك خەلق ئەمەس بەلكى ھەقىقى ھون!
ئارىئان نەسىللىك خەلق شىمالىي ھېندىستان رايونى، تارىم ئويمانلىقىغا كىرگەن ۋاقىت ئەڭ بالدۇر دىگەندىمۇ مىلادىدىن بۇرۇنقى 2600-3000 يىل دىسەكمۇ ئۇندىن نەچچە مىڭ يىللار بۇرۇنلا تارىم ئويمانلىقىنىڭ يەرلىك ئاھالىسى ياۋروپا ئېرقىغا تەۋە بولغان قەدىمكى ئۇيغۇرلار.
yol
| ۋاقتى : 2008-09-09 23:48 7 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
faryad

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 1585
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 10
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە10دانە
شۆھرىتى: 15 نومۇر
پۇلى: 140 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-03-08
ئاخىرقى : 2008-09-11

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

نازىركۇم ئەپەندىم  ئەمىسىە  خوتەنلىكلەرنى  ساكلارنىڭ  ئەۋلادى  دەيتكەنمىزغۇ؟  ئۇلار  ھازىر  ئۇيغۇرلار .
مەشرەپ ،  ئون  ئىككى  مۇقامنىڭ  ئىسملىرىنىڭ كۆپىنچىسى پارىس  تاجىك  ئاتالغۇلىرى.مەسىلەن  چارىگا  .....
ھەتتا    دۇشەنبىدىن    يەكشەنبىگەچە  ھەممىسى  پارىس  تاجىك  ئاتالغۇلىرى  .  بۇنىڭغا    بىر  چۈشەنچە  بەرگەن  بولسىڭز !!
رەخمەت.
| ۋاقتى : 2008-09-10 12:33 8 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
barhan

دەرىجىسى :مىڭ بېشى


UID نۇمۇرى : 1522
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 183
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە183دانە
شۆھرىتى: 216 نومۇر
پۇلى: 10070 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :71(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-02-26
ئاخىرقى : 2008-09-17

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

    ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم  نازىرىكوم ئەپەندى ... ھەرقانداق تارىخى بايان، تىلغا ئالغۇچىنىڭ مىللى ئۆزلىك مەرگەز قىزغىنلىقىدىن قۇتۇلمىقى مۈشكۈلرەك. ئارىئان تىپى ھەرگىزمۇ ياۋرۇپاغا خاس ئىرق ئەمەس. << قەدىمكى مەرگىزى ئاسىيا>>دا :  تۇران زىنۇلىرى، تۇران تىل سېستىمىسى ۋە  تۇران تىپى دىگەن سۆزلەرنى ئاجايىپ بىر غول يىلتىز مەنىسىدە چۈشەنسەكمىكىن ... خوتەن توپىنومىيىسىمۇ : خورتەن - قورتەن - خورتەنلىكلەر  تارىخى ئىرقى ئۇچۇرنى بەرگەندىن سىرىت، ھازىرقى قارا قورۇم تاغلىرىدىكى قارا + قور(خور) + ئۇم يىغىندىسىدىكى قور(خور) ۋە يەنە بىزنىڭ مۇبارەك نامىمىز ئۇيغۇر - ئوي + خور(قور) يەنى ئوي : تارىم ۋە جۇڭغار(چوڭئار) ئىككى ئويمانلىقنىڭ تارىخى خوجايىنلىرى يەشمىسى بىلەن يۇقارقى ئۈچ ئاتالغۇ چەمبەرچاس باغلىنىپ خاسىيەتلىك بىر تارىخى لىنىيەنى ئىشارە قىلىدۇ . دىمەك ئارىئان پەقەت تۇرانچە ئارىئان ، تۇران زىنۇلىرىدىكى ئارىئان، تۇران تۇركىمىدىكى ئارىئان ۋە تۇران تىپىدىكى ئارىئاندۇر خالاس. مانا بۇ يول تاجىكلار بىلەن بىزنىڭ قان - قېرىنداشلىقىمىزنىڭ يىمىرىلمەس ئىرقى ئاساسى.
| ۋاقتى : 2008-09-10 13:09 9 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Ghalip

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 1793
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 86
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە86دانە
شۆھرىتى: 86 نومۇر
پۇلى: 860 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :29(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-03-17
ئاخىرقى : 2008-09-17

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ئارىيان بىلەن ساكلار بىر خەلقما؟ قوشنا بولغان ئىككى خىل،باشقا-باشقا خەلقتۇ؟
1som
| ۋاقتى : 2008-09-10 15:36 10 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
hector

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 93
نادىر تېما :
يازما سانى :
ئۇنۋان:1 دەرىجە ھازىرغىچەدانە
شۆھرىتى: 0 نومۇر
پۇلى: سوم
تۆھپىسى: نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-03-01
ئاخىرقى : 1970-01-01

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

فەرياد ئەپەندى:
دېگەنلىرىڭىز پۈتۈنلەي توغرا.سىزنى قوللايمەن.
سىز دېگەن شۇ كىتاپنىڭ ئۇيغۇرچىسى بارمىدۇ؟ئىنگىلىزچىسى بولسىمۇ مەيلى.
بولسا بىر كۆرۈپ باقسام بولاتتى.
مۈمكىن بولسا تونۇشۇپ قويايلى.
history of the civilization of central asia
ئوتتۇرا ئاسىيا مەدەنىيەت تارىخى،6 قىسىم.ب د ت مائارىپ مەدەنىيەت باشقارمىسى
خەنزۇچىسى中亚文明史
قىزىققانلار كۆرۈپ قويۇڭلار.يەنە بىرسى جوڭگۇ ئىنكسىكلوپىدىيەسىنىڭ ئارخېلوگىيەبۆلىكى
خېلى ئوبدان كىتابلار
yol
| ۋاقتى : 2008-09-10 16:36 11 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Kulbilge

دەرىجىسى :شەرەپلىك ئەزا


UID نۇمۇرى : 2099
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 100
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە100دانە
شۆھرىتى: 136 نومۇر
پۇلى: 1850 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :17(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-06-30
ئاخىرقى : 2008-09-15

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ئارىيانلار ھىندى ياۋروپا تىلىنى ئاسىياغا ئىلىپ كەلگەن قەدىمقى ياۋروپا ئاھالىلىرىنىڭ ئورتاق ئاتىلىش بولۇپ، ئىرقى جەھەتتىن تىپىك شىمالىي ياۋروپا ئىرقىغا تەۋە. ھازىرقى مەيلى تاجىك، پارىس، ھىندىستانلىقلار بولسۇن ۋە ياكى ئۇيغۇرلار بولسۇن بۇ خىل ئىرقى تىپقا تەۋە ئەمەس. تاجىكلار بلەن ئۇيغۇرلارنىڭ قسىمەن ئوخشىشى يەنىلا ئەڭ قەدىمقى ئوتتورا ئاسىيا رايونىدا ياشىغان قەدىمقى يەرلىك خەلقلەر بلەن مۇناسىۋتلىك. بۇ خل ئىرقتىكى خەلقلەر ئارىيانلار كىلىشتىن بۇرۇن ئىران ئىگىزلىكى ۋە شىمالى ھىندىستان رايونىدىمۇ مەۋجۇد ئىدى. ھازىرقى تاجىكلار گەرچە چىراي شەكىل جەھەتتىن ئاللىبۇرۇن ئوتتورا ئاسىيا رايونىدكى خەلقلەرگە سىڭىشىپ كەتكەن بولسىمۇ ئەمما شىمالى ياۋروپا ئىرقىنىڭ قىسمەن ئالاھىدىكلىرى يەنىلا ساقلىنىپ قالغان .  شۇڭا قەشقەر  بازارلىرىدا  كىتىۋاتقان تاجىكلارنى( تىپىك تاجىكلارنى)   يەرلىك ئۇيغۇرلاردىن ناھايىتى ئاسانلا پەرقلەندۇرۋالغىلى بولىدۇ. ئۇندىن باشقا  قەدىمقى تارىمدىن تىپىلغان جەسەتلەر جۇملىدىن كروران گۇزىلى ئىرقى جەھەتتە(يۇز قۇرۇلمىسى، بۇرۇن، چاچ رەڭگى قاتارلىق جەھەتلەردىن)  قەدىمى پامىر ئىگىزلىكىدكى خەلقلەردىن ۋە ھازىرقى تىپىك تاجىكلاردىن پەرقلىنىدۇ. بۇنى شىنجاڭ مىدىتسىنا ئۇنۋىرتسىتى ئاللىبۇرۇن ئىسپاتلاپ چىققان. بۇمۇ ھازىرقى قەشقەر، خوتەن رايونىدىكى ئۇيغۇرلارنىڭ شۇنداقلا كۆپ قىسىم ئۇيغۇرلارنىڭ  تاجىكلارغا ئوخشىمايدىغانلىقىنىڭ يەنە بىر سەۋەبى. قەدىمقى ئارىيانلار ياكى ھازىرقى تاجىكلار ھىندى-ياۋروپا تىللىق خەلقلەر ھالبۇكى ئۇيغۇرلار بولسا ئوتتورا ئاسىيانىڭ ئەڭ قەدىمقى يەرلىك تىلى بولغان تۇركى تىللاردا سۆزلىشىدىغان تىپىك تۇركى خەلق. ھەم  ئەزەلدىنلا مۇشۇ تىلدا سۆزلەشكە ۋە مەدىنىيەت يارىتىپ كىلىۋاتقان قەدىمى خەلق.

ئارىيانلارنىڭ كىلىپ چىقىشىغا دائىر تىخىمۇ كۆپ ماتىرىياللار ماۋۇ تىمىدا خىلى تەپسىلى چۇشەندۇرۇلگەن.
/BBS/read.php?tid=170&fpage=2

ئارىيانلار ياكى ئارىيانلارنىڭ بىۋاستە ئەۋلادى دەپ قارىلىۋاتقان تاجىكلار نەچچە مىڭ يىل ئوتتورا ئاسىيا رايونىدا ياشاش سەۋەبىدىن ئوتتورا ئاسىيانىڭ ئەڭ قەدىمقى يەرلىك ئاھالىسى بولغان تۇركى خەلقلەر بىلەن  قۇيۇق قانداشلىق ۋە مەدىنىيەت مۇناسىۋىتى شەكىللەندۇرگەن. (بۇ خىل مۇناسىۋەتنى شەرقتىكى تۇركى خەلقلەرنىڭ مۇڭغۇل قاتارلىق خەلقلەر بىلەن بولغان مۇناسىۋىتىگە سىلىشتۇرۇش مۇمكىن) . شۇڭا بۇ خىل دوستلۇقنى ۋە قىرىنداشلىق مىھرىنى قەدىرلەش ئوتتورا ئاسىيا مىللەتلىرىنڭ ئورتاق  مەجبۇرىيىتى، شۇنداقلا  بۇندىن كىينكى بىردىنبىر  ئاقىلانە  چىقىش يولى. ھالبۇكى تۇركى تىللىق خەلقلەر بۇ مۇناسىۋەتتىكى ئەڭ مۇھىم كۆۋرۇك ۋە ھالقا. شەرق تۇركلىرى تاجىكلارنى ھاقارەتلەيدىغان، جەنۇبى تۇركلەر مۇڭغۇللارنى كەمسىتىدىغان، غەرپ تۇركلىرى ياۋروپا مەركەز تەلىماتىنى بازارغا سالىدىغان ئەخمىقانە تالاش تارتىشلارنى ئەمدى قىلماسلىق كىرەك. ئەمما شۇ نەرسە ئەستىن چىقماسلىق كىرەككى، ئۆز قەۋمىدىن يۇز ئۆرۇپ ئەجدادىنى خاتا تونۇش ئەڭ چوڭ نومۇس.
[ بۇ يازما Kulbilge تەرىپىدىن 2008-09-10 18:18 دە قا ]
yol
| ۋاقتى : 2008-09-10 16:53 12 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
Qutghur

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2090
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 197
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە197دانە
شۆھرىتى: 206 نومۇر
پۇلى: 1900 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :45(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-05-29
ئاخىرقى : 2008-09-17

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

hector ئەپەندى ،سالام !
中亚文明史
بۇ كىتاپ نەدە ،ئاڭلىسام ھەتتا خەنزۇچە نەشىرىمۇ يوقمىش ،<<مەرگىزى ئاسىيا مەدەنىيەت-تارىخى>> تولىمۇ ئىلمى بايان قىلىنغان دىيىشىدىكەن ،بولسا ئۇيغۇرچىلاشتۇرۇپ يوللاپ قويىڭا ،بۇ يەردە تۇخۇمنىڭ تۈكىدەك ئىشلارنى تالىشىدىغان ئىشلار بېسىقىپ قېلىشى مۈمكىن .سىزغۇ بىخىل ئادەم ،قولىڭىزدىكى مەنبەلەرنى ھىچ ۋاقىت تەپسىلىرەك ئوتتۇرىغا تاشلىمايسىز  چاخچاق-ھە ،
  مەنمۇ ئارىئانلار توغرىلىق بىر ئېغىز گەپ قىلىپ قوياي ،
  غەرپلىك ئالىملار ،قەدىمدە قارا دېڭىزنىڭ شىمالىدا ياشىغان (كېيىنكى دەۋىرلەردىكى ئۇتغۇر ،قۇتغۇر ،بۇلغار ،ھازار قاتارلىق ئونغۇرongur لار ماكانى) سىكتايلارنىڭ ئېران ئېگىزلىگىدىن ئۆتۈپ شىمالى ھىندىستانغا كىرگەنلەرىنى ئارىئانلار دەپ قارايدىكەن .
  بىزنىڭ ئالىملار قەدىمدە تۇران زىمىنىدا ياشىغان ساك-ماسساگىتلار جەنۇپقا بسىپ كىرىپ ئارىئان ئاتالغان دەپ قاراپ ئارىئانلار دەستۇرىدىكى نەچچە ئون تۈركچە(ھازىر بىزنىڭ تىلىمىزدا ئوخشاش مەنادا قوللىنىۋاتقان) سۆزلۈكلەرنى ،<<ئوغۇزخان>>داستانىنى دەلىل قىلىشىدۇ .
  مۇنداقچە ئېيتقاندا غەرپلىكلەر ئۇلارنى سىكتايلارنىڭ ئەۋلادى دەپ ھۆكۈم قىلىدۇ .
  بىزنىڭكىلەر بولسا ساكلارنىڭ ئەۋلادى دەپ قارايدۇ .ئەگەر "تۈركى تىلى قەدىمدىن ماۋجۇت"دەپ قارىلىپ تىل ئامىلى ئاساس قىلىنغاندا غەرپلىكلەرنىڭ ئورۇنلۇق ،مەدەنىيەت ئامىلىنى ئاساس قىلغاندا بىزنىڭكىلەرنىڭ ئورۇنلۇق .
  قانداقلا بولمىسۇن ساكلارمۇ خۇددى تۈركلەر ،ئۇيغۇرلارغا ئوخشاش ئوخشىمىغان تەركىپلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان سىياسى كاتاگورىيەگە تەۋە مەدەنىيەت ھادىسىمىش .بۇنداق بولغاندا بۇ مەسىلەيەنە مىڭ يىللاپ ھەركىمنىڭ مەنپەئەت خاھىشى بويىچە ئىزاھلىنىدۇ .شۇڭا ھەر قايسىمىزمۇ ئۆزىمىز ھۆكۈم قىلىپ كۆڭلىمىزدە بىلىپ يۈرسەك بولاۋېرىدۇ .بىرەركىمنىڭ قارىشىنى زورمۇ-زور يەلكىمىزگە ئارتىۋېلىشنىڭ ھاجىتى يوق دەپ قارايمەن .
| ۋاقتى : 2008-09-10 18:20 13 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 662ـ كۆرۈرمىنى
faryad

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 1585
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 10
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە10دانە
شۆھرىتى: 15 نومۇر
پۇلى: 140 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-03-08
ئاخىرقى : 2008-09-11

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

دوسلارنىڭ  فەرياد   تاجىك   مۇنبىرىدىكى  ئۇيغۇرلارنىڭ ھەقىقى ئېتنولوگىيىسىگە نەزەر  دىگەن  تىمىنى  ئوقۇپ   بىقىشىنى   .ۈمۈد  قىلىمەن  .
http://faryad.cn/bbsxp/ShowPost.asp?id=2043

مەنبە:
http://faryad.cn/bbsxp/default.asp
yol
| ۋاقتى : 2008-09-10 18:21 14 -قەۋەت
« 1 2» Pages: ( 1/2 total )

ئەسكەرتىش : تور بېكىتىمىزدە ۋەمۇنبىرىمىزدە دۆلەتنىڭ تۈرلۈك قانۇن - سىياسەت پەرمانلىرىغا خىلاپ ماقالىلەر ۋە يوللانمىلارنى ، سۈرەتلەرنى يوللاشقا بولمايدۇ.
بۆلگۈنچىلىك ، قۇتراتقۇلۇق خاراكترىدىكى ماقالىلەرنى يوللىغان ئاپتورلار ئاقىۋىتىگە ئۆزى مەسئۇل بولىدۇ . تور پونكىتىمىز ھېچقانداق مەسئۇلىيەتنى ئۈستىگە ئالمايدۇ . ئۆز تور مەدەنىيتىمىزنىڭ ساغلام تەرەققىي قىلىشى ۋە توسالغۇسىز ئىلگىرلىشى ئۈچۈن بۇ مۇنبەرنى ئۆز كۆز قارچۇقىڭىزدەك ئاسرىشىڭىزنىئۈمىد قىلىمىز.
كېيىنكى پۇشايمان ، ئۆزۈڭگە دۈشمەن . مىللەتنىسۆيگۈچىلەر ئۆز نەرسىسىنى قەدىرلەيدۇ .

ئاخىرىدا ھەربىر كۈنىڭىزنىڭ خۇشاللىق تىلەيمىز !


Total 0.373989(s) query 6, Time now is:09-17 19:07, Gzip disabled ICPNo : 新06003667
Powered by PHPWind v6.0 Certificate Code © 2003-07 PHPWind.com Corporation


Uyghur Version Powered by Sazgur Code © 2007-2008 bilqut.com Corporation