ئوقۇغۇچىلار تورى

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش
ئىزدەش
كۆرۈش: 454|ئىنكاس: 13
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

«دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» 20 يىللىقىغا مۇبارەك!

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

19

تېما

1336

يازما

4877

جۇغلانما

ئالاھىدە باشقۇرغۇچى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 471
يازما سانى:
1336
تىللا:
3531
تۆھپە:
0
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
398 سائەت
ئاخىرقى:
2016-11-10

ئالاھىدە باشقۇرغۇچىكۆيۈمچان ئەزائالاھىدە شەرەپجانلىق ئەزا

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   gvzalnur تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-4-23 15:48  


كىتاب — ئىنسانىيەت ئەقىل–پاراسىتى ۋە مەدەنىيىتىنىڭ جەۋھىرى. دۇنيانىڭ مەدەنىيەت، سەنئەت، تارىخ، ئىلىم–پەن، تېخنىكا، مائارىپ، سىياسىي، ئىقتىساد، يېزا ئىگىلىكى، ھەربىي ئىشلار، ئالەم ئىشلىرى ۋە باشقا نۇرغۇن ئىشلارنىڭ تەرەققىياتى كىتابتىن ئىبارەت بۇ بۈيۈك ۋاستە ئارقىلىق ئۆزىنىڭ بۈگۈنكىدەك مىسىلسىز گۈللەنگەن ھالىتىنى بارلىققا كەلتۈرەلىگەن. كىتابتا ئىنسانىيەتنىڭ شانلىق تارىخى ۋە گۈزەل ئۆتمۈشى خاتىرلەنگەن ھەم كەلگۈسى ھەققىدە تەسەۋۋۇرلار بېرىلگەن.
    ھەر يىلى 4–ئاينىڭ 23–كۈنى دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى، شۇنداقلا دۇنيا نەشر ھوقۇقى كۈنى. بۇ كۈندە دۇنيانىڭ ھەرقايسى جايلىرىدا ئوخشاش بولمىغان پائالىيەتلەر ئارقىلىق بۇ كۈننى خاتىرىلەيدۇ.

ئۇنداقتا بۇ كۈن قانداق كېلىپ چىققان ؟ 1995–يىلى بىرلەشكەن دۆلەتلەر تەشكىلاتى مائارىپ–پەن–مەدەنىيەت مەھكىمىسى 23–ئاپرېلنى «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى ۋە نەشر ھوقۇقى كۈنى» قىلىپ بېكىتىپ، كىشىلەرنى كىتاب ئوقۇش، نەشرىيات ۋە بىلىم مۈلۈك ھوقۇقىنى قوغداشقا دەۋەت قىلغان.


«دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» نىڭ بارلىققا كېلىشى


    «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» نىڭ تولۇق ئاتىلىشى «دۇنيا كىتاب ۋە نەشر ھوقۇقى كۈنى» بولۇپ، قىسقارتىلىپ «دۇنيا كىتاب كۈنى» دەپمۇ ئاتىلىدۇ. بۇ ئاتالغۇنى دەسلەپ خەلقئارا نەشرىيات سودىگەرلىرى ئۇيۇشمىسى ئوتتۇرىغا قويغان. 1972 – يىلى ب د ت مائارىپ – پەن – مەدەنىيەت مەھكىمىسى پۈتكۈل دۇنيانى «ئوقۇشچان جەمئىيەتكە يۈزلىنىش» كە چاقىرغان ھەم ھەر بىر ئادەمدىن كىتاب ئوقۇشنى تۇرمۇشىنىڭ زۆرۈر مەزمۇنىغا ئايلاندۇرۇشنى تەلەپ قىلغان. 1995 – يىلى خەلقئارا نەشرىيات سودىگەرلىرى ئۇيۇشمىسىنىڭ 25 – قۇرۇلتىيىدا «دۇنيا كىتاب كۈنى» ھەققىدىكى تەسەۋۋۇر پىلانى ئوتتۇرىغا قويۇلغان ۋە ئىسپانىيە ھۆكۈمىتى تەرىپىدىن ب د ت نىڭ مائارىپ، پەن – مەدەنىيەت مەھكىمىسىگە رەسمىي يوللانماقچى بولغان. كېيىن روسىيەنىڭ تەكلىپىگە ئاساسەن «دۇنيا كىتاب كۈنى» دېگەن نام «دۇنيا كىتاب ۋە نەشر ھوقۇقى كۈنى»گە كېڭەيتىلگەن. شۇنىڭ بىلەن ب د ت مائارىپ، پەن – مەدەنىيەت مەھكىمىسىنىڭ 1995 – يىل 10 – ئاينىڭ 25 – كۈنىدىن 11 – ئاينىڭ 16 – كۈنىگىچە ئېچىلغان 28 – قېتىملىق يىغىنىدا قارار ماقۇللىنىپ، ھەر يىلى 23 – ئاپرېلنى «دۇنيا كىتاب ۋە نەشر ھوقۇقى كۈنى» قىلىش بېكىتىلگەن.

«دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى»نى 4 – ئاينىڭ 23 – كۈنىگە بېكىتىشنىڭ ئالاھىدە مەنىسى بار. ئىسپانىيەنىڭ كاتايلونىيە دېگەن يېرىدىكى خەلق ئارىسىدا ھەر يىلى 4 – ئاينىڭ 23 – كۈنى بىر پارچە كىتاب سېتىۋالغان كىشىگە بىر تال ئەتىرگۈل سوۋغا قىلىش ئەنئەنىگە ئايلانغان. رىۋايەت قىلىنىشىچە، كاتايلونىيەدە جورجى ئىسىملىك يىگىت بىر مەلىكىنى ۋەھشىي يىرتقۇچنىڭ چاڭگىلىدىن قۇتۇلدۇرۇپ قاپتۇ. مەلىكە يىگىتكە رەھمىتىنى ئىپادىلەپ، كۈچ ۋە بىلىمنىڭ سىموۋولى سۈپىتىدە كىتاب سوۋغا قىلىپتۇ. يىگىتمۇ مەلىكىگە بىر تال ئەتىرگۈل سوۋغا قىلىپتۇ. بۇ دەل 4 – ئاينىڭ 23 – كۈنى ئىكەن. شۇنىڭدىن كېيىن ھەر يىلى مۇشۇ كۈندە، بۇ يەردىكى ئاياللار ئەرلەرگە كىتاب، ئەرلەر ئاياللارغا ئەتىرگۈل سوۋغا قىلىپ بۇ كۈننى خاتىرىلەيدىغان بولۇپتۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە بۇ كۈن يەنە ئىسپانىيەنىڭ مەشھۇر يازغۇچىسى سىرۋانتېس(1616 – 1547) ۋاپات بولغان كۈن. ئىسپانىيەدىكى داڭلىق يازغۇچىلار بۇ كۈنى جەم بولۇپ، سىرۋانتېسنىڭ «دونكىخوت» ناملىق رومانىنى ئىككى مىنۇتتىن ئۈنلۈك ئوقۇشىدىكەن. دەل مۇشۇ كۈنى يەنە ئەنگلىيەدە مەشھۇر دىراماتورگ شېكىسپىر خاتىرىلىنىدىكەن. شېكىسپىر 1564 – يىل 4 – ئاينىڭ 23 – كۈنى تۇغۇلۇپ 1616 – يىل 4 – ئاينىڭ 23 – كۈنى ۋاپات بولغان. ئەنگلىيەلىكلەر بۇ ئالاھىدە كۈننى داغدۇغىلىق خاتىرىلەپ، شېكىسپىرگە بولغان چوڭقۇر ھۆرمىتىنى بىلدۈرۈشىدىكەن. ب د ت مائارىپ، پەن – مەدەنىيەت مەھكىمىسىنىڭ بۇ كۈننى «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» قىلىپ تاللىشى دۇنيادىكى مەشھۇر يازغۇچىلارغا ھۆرمەت بىلدۈرۈش، ئۇلارنىڭ ئۆچمەس تۆھپىلىرىنى كىشىلەرگە بىلدۈرۈشنى، يەنە بىر تەرەپتىن، ياشلار ۋە بالىلارغا كىتاب ئوقۇشتىن كېلىدىغان خۇشاللىقنى ھېس قىلدۇرۇشنى مەقسەت قىلغان.


ھەر قايسى دۆلەتلەرنىڭ كىتاب ئوقۇش بايرىمى


جۇڭگو —  دۆلەتلىك بىلىم قۇرۇلۇشى رەھبەرلىك گۇرۇپپىسى 2000–يىلى، ھەر يىلى 12–ئاينى «ئومۇمىي خەلق كىتاب ئوقۇش ئېيى» قىلىپ بېكىتكەن. نەچچە يىلدىن بۇيان، مەملىكىتىمىزنىڭ ھەر قايسى جايلىرى مول، سەرخىل تەشۋىقات پائالىيەتلىرىنى ئۆتكۈزۈپ كەلمەكتە.

ئىسپانىيە — ئىسپانىيەنىڭ كاتالان رايونىدا ھەر يىلى 23–ئاپرېل كوچىلاردا چوڭ–كىچىك كىتاب يايمىلىرى توشۇپ كېتىدىكەن، ھەر قانداق بىر كىتاب سېتىۋالغان كىشى بىر قىزىل گۈلگە ئېرىشىدىكەن. شۇڭلاشقا «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» دە كوچىلاردا كىتاب ۋە گۈل كۆتۈرۈۋالغان كىشىلەر ناھايىتى كۆپ بولۇپ، خۇددى ئاشىق–مەشۇقلار بايرىمىدەك، ئىنتايىن قىزىپ كېتىدىكەن.

ئەنگلىيە — 23–ئاپرېل، ئەنگلىيەدە پاسخا بايرىمى بولۇپ، دەم ئېلىشىغا توغرا كېلىدىكەن. شۇ سەۋەپتىن ئەنگلىيە 2001–يىلىدىن باشلاپ كىتاب ئوقۇش كۈنىنى 3–ئاينىڭ بىرىنچى پەيشەنبىسىگە ئۆزگەرتكەن.
ئەنگىلىيەنىڭ كىتاب ئوقۇش بايرىمىنى تەبرىكلەش پائالىيىتى ئىنتايىن مول ۋە سەرخىل بولۇپ، تەخمىنەن 1000 خىلدىن ئاشىدىكەن. مەسىلەن، پېرسوناژلارنى دوراش مۇسابىقىسى، چۈشلۈك ھېكايە ۋاقتى ۋە ھەرخىل كىتاب سېتىش–سېتىۋېلىش قاتارلىقلار.

مېكسىكا —  ھەر يىلى ئېلىپ بېرىلىدىغان گۇادالاجارا كىتاب كۆرگەزمىسىنىڭ ئۆتكۈزۈلىۋاتقانلىقىغا 20 يىل بولغان، بۇ ئانا تىلى ئىسپان تىلى بولغان دۆلەتلەرنىڭ ئەڭ چوڭ كىتاب بەزمىسى ئىكەن. ھەر يىلى بۇ كىتاب كۆرگەزمىسى ئېلىپ بېرىلغاندا، كۆپلىگەن نەشرىياتچى، ئەدەبىيات ۋاستىچىسى، تەرجىمان قاتارلىقلار گۇادالاجارا شەھىرىگە كېلىپ، سودا ۋە كەسپىي جەھەتتىن پىكىر ئالماشتۇرىدىكەن. كۆرگەزمىگە كەلگەن كىشىلەرنىڭ سانى 350 مىڭدىن ئاشىدىكەن.

كورىيە — ھەر يىلى «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» دە، خاتىرە پوچتا ماركىسى تارقىتىلىدۇ. بۇ يىل كورىيەدە «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» ئۈچۈن ئالاھىدە بىر كىتاب تۈزۈپ چىقىلغان بولۇپ، بۇ ئارقىلىق بالىلارغا نەشر ھوقۇقىنىڭ زادى نېمە ئىكەنلىكى ھەققىدە چۈشەنچە بېرىلىپ، ئۇلارنىڭ بۇ ھەقتىكى تونۇشىنى ئۆستۈرۈشنى مەقسەت قىلغان. بۇنىڭدىن باشقا، 23–ئاپرېل نەشرىيات 35 مىڭ پارچە كىتابنى ھەر قايسى مەكتەپلەرگە ھەقسىز ئەۋەتىپ بېرىدىكەن.

ياپونىيە — توكيو ھۆكۈمىتى قانۇن چىقىرىپ، 23–ئاپرېلنى بالىلار كىتاب ئوقۇش بايرىمى قىلىپ بېكىتكەن بولۇپ، بالىلارنىڭ تىل، تەپەككۇر ۋە باشقا تەرەپلەردىكى قابىلىيىتىنى ئۆستۈرۈشنى مەقسەت قىلغان.

   فىرانسىيە —  2004–يىلى، ھەر بىر ئادەم ئوتتۇرا ھېساب بىلەن 11 پارچىدىن كىتاب ئوقۇغان.


بۇ كۈن ئىنسانلار كىتاب ئوقۇپ، بىلىمدىن تەڭ بەھرىلىنىشكە، تۇرمۇشىنى، ھاياتىنى تېخىمۇ گۈزەل، مەنىلىك ئۆتكۈزۈشكە چاقىرىلىدىغان خاسىيەتلىك كۈن. بۇ كۈن دۇنيادا يەنە «ئەدەبىياتقا سىمۋول قىلىنغان كۈن» دەپمۇ تەرىپلىنىدۇ. بۇ يىل 20 – قېتىملىق «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى». ئۇنداقتا، بۇ كۈن قانداق بارلىققا كەلگەن؟ بۇ كۈندە قانداق پائالىيەتلەر ئۆتكۈزۈلىدۇ؟ ئۇنىڭ ئەھمىيىتى نېمە؟
«كىتاب ئوقۇش كۈنى» دىكى پائالىيەتلەر


    «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» ئېلان قىلىنغاندىن كېيىن، بۇ پائالىيەت 100 دىن ئارتۇق دۆلەت ۋە رايونغا كېڭىيىپ داغدۇغىلىق ئۆتكۈزۈلمەكتە. ھەر يىلى «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» دە بىر چاقىرىق ئوتتۇرىغا قويۇلۇپ، شۇ بويىچە چوڭ كىتابخانىلار، ئاخبارات ۋاسىتىلىرى، نەشرىياتلار، مەكتەپلەر، سودا سارايلار، ئىجتىمائىي رايونلار كىتاب سوۋغا قىلىش، كىتاب ئوقۇش، ئويۇن قويۇشتەك مول پائالىيەتلەرنى تەشكىللەپ، كىشىلەرنىڭ كىتاب ئوقۇش قىزغىنلىقىغا ئىلھام – مەدەت بېرىدۇ.

    ئېلىمىزدە 1997 – يىلى مەركىزىي كومىتېت تەشۋىقات بۆلۈمى، مەدەنىيەت مىنىستىرلىقى، دۆلەت مائارىپ كومىتېتى، دۆلەت رادىئو – كىنو – تېلېۋىزىيە باش ئىدارىسى، ئاخبارات نەشرىيات باش مەھكىمىسى، مەملىكەتلىك باش ئىشچىلار ئۇيۇشمىسى، ئىتتىپاق مەركىزىي كومىتېتى، مەملىكەتلىك ئاياللار بىرلەشمىسى قاتارلىق توققۇز ئورۇن بىرلىكتە «مەملىكەت بويىچە بىلىم قۇرۇلۇشى» نى تەشكىللەپ، ئومۇمىي خەلقنى كىتاب ئوقۇشقا چاقىردى ۋە «ئوقۇشچان جەمئىيەت قۇرۇش»نى تەشەببۇس قىلدى. 2000 – يىلىدىن باشلاپ ھەر يىلى 12–ئاي ئېلىمىزنىڭ «ئومۇمىي خەلق كىتاب ئوقۇش ئېيى» قىلىپ بېكىتىلدى. شۇنىڭدىن باشلاپ ھەر يىلى 12–ئايدا مەملىكىتىمىزنىڭ جاي – جايلىرىدا ئۆگىنىشچان جەمئىيەت، ئۆگىنىشچان ئورگان – تەشكىلات، ئۆگىنىشچان ئائىلە قۇرۇش قىزغىنلىقى كۆتۈرۈلۈپ، «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» نىڭ مەزمۇنى تېخىمۇ بېيىتىلدى.

    «دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» مۇناسىۋىتى بىلەن ئۆتكۈزۈلىدىغان پائالىيەتلەرنىڭ مەزمۇنى مول، شەكلى ھەرخىل بولۇپ، بۇ پائالىيەت، ئاساسلىقى، جەمئىيەتتىكى ساھەلەرنىڭ ئورتاق كۈچ چىقىرىشى، قوللىشى، قاتنىشىشىدا قانات يايدۇرۇلىدۇ. بۇ كۈندە نەشرىياتچىلار ب د ت مائارىپ، پەن – مەدەنىيەت مەھكىمىسى تەرىپىدىن بۇ خاتىرە كۈنىگە ئاتاپ مەخسۇس لايىھەلەنگەن بەلگە چۈشۈرۈلگەن ئەسەر، بۇيۇملارنى بازارغا سالىدۇ. ئىقتىسادىي تەرەققىياتى ئارقىدا قالغان رايونلارغا، كۇتۇپخانىلارغا كىتاب ئىئانە قىلىدۇ. مەكتەپلەر كىتاب ئوقۇش مۇسابىقىلىرىنى، يازغۇچى، ئوقۇرمەنلەر، ئوقۇغۇچىلار ۋە ئاتا – ئانىلارنى جەم قىلىپ ئەدەبىيات توغرىسىدىكى لېكسىيەلەرنى ئۇيۇشتۇرىدۇ. ياش پىدائىيلار تەشكىللىنىپ ياشانغانلار، ئەمالارنىڭ ئۆيلىرىگە بېرىپ، كىتاب ئوقۇپ بېرىدۇ. بۇ كۈندە گېزىت، ژۇرناللار كىتاب ئوقۇش، نەشر ھوقۇقى دېگەنگە ئوخشاش مەزمۇنلاردىكى ماقالىلەرنى ئېلان قىلىدۇ. رادىيو – تېلېۋىزىيە ئىستانسىلىرى كىتاب ئوقۇش توغرىسىدىكى مۇھاكىمە، زىيارەت پىروگراممىلىرىنى ئورۇنلاشتۇرىدۇ؛ يېڭى يازغۇچى، شائىرلارنى، مۇزىكانتلارنى تونۇشتۇرىدۇ. كۇتۇپخانىلار ئومۇمىي خەلق كىتاب ئوقۇشقا مۇناسىۋەتلىك ئۇچۇرلارنى تارقىتىدۇ. تام گېزىتى، قارا دوسكا چىقىرىلىدۇ ۋە باشقىلار.

«دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» دە كىتاب ئوقۇيلى!


    جەمئىيەتتە كىتاب ئوقۇماي ئالىم بولغان، كىتاب ئوقۇماي ياراملىق بولغان كىشى يوق. ئىنسانىيەت جەمئىيىتىنىڭ تەرەققىياتىغا ھەسسە قوشقان ئىستېدات ئىگىلىرى تىنماي كىتاب ئوقۇش ئارقىلىق يېتىشكەن. بەزىلەر بىرنەچچە كىتابنى ئوقۇپلا، دۇنيادىكى ھەممە بىلىمنى شۇ كىتابلاردىن بىلىپ بولغاندەك ئويلايدۇ. ئەمەلىيەتتە، سىز بىلەن بىز ئوقۇيدىغان كىتاب تېخى كۆپ، كىتابنى قانچە ئوقۇساق شۇنچە ئازلىق قىلىدۇ. بۇ خۇددى دېڭىزنىڭ چېتى كۈرۈنمىگەندەك ئىش. بۇ نۇقتىدا ئالاھىدە تەكىتلەيدىغىنىمىز شۇكى، كىتاب ئوقۇش ئۈچۈنلا كىتاب ئوقۇماسلىقىمىز، كىتابنى كۆڭۈل قويۇپ ئوقۇشقا ئەھمىيەت بېرىشىمىز، ئۇنىڭدىكى بىلىملەرنى ئەمەلىيەتتە ئىشلىتەلەيدىغان بولۇشىمىز لازىم. شۇنداق قىلالىساق، كىتاب بىز ئۈچۈن ياخشى مەدەتكار، ياخشى ھەمراھ بولغان بولىدۇ.
    كىتاب ئوقۇشنىڭ ئەھمىيىتى شۇ يەردىكى، ئۇ بىزگە بىلىم بېرىپ، روھىمىزنى مول، ھېسسىياتىمىزنى جۇشقۇن قىلىدۇ. دۇنيانى چۈشىنىشىمىزگە يول ئاچىدۇ. بىز كىتاب ئارقىلىق جاھان يېڭىلىقلىرى بىلەن ئۇچرىشىمىز، كىتاب ئارقىلىق دۇنيادىكى ئىنسانلار بىلەن سىردىشالايمىز. ئۇلارنىڭ نېمە ئويلاۋاتقانلىقىنى، نېمىلەرنى قىلىۋاتقانلىقىنى، يەنە نېمە ئىشلارنى قىلماقچى بولغانلىقىنى بىلەلەيمىز. بىز يەنە كىتاب ئارقىلىق بۈگۈنكى دۇنيادىكى يېڭى – يېڭى ئىلىم – پەن ئۇچۇرلىرى بىلەن تونۇشۇپ، دۆلىتىمىز ۋە خەلقىمىزنىڭ تەرەققىيات سەۋىيەسىنى ئۆستۈرۈشكە تۆھپە قوشالايمىز. بۈگۈنكى كۈندە كىتابنىڭ مەنىۋى قىممىتىدىن باشقا يەنە ئىقتىسادىي قىممتىمۇ كۈنسايىن ئاشماقتا. ھازىر كىتابخانىلارنى ئارىلىسىڭىز، دېھقانچىلىق، چارۋىچىلىق، باقمىچىلىق، قول ھۈنەرۋەنچىلىككە ۋە ئىگىلىك تىكلەشكە مۇناسىۋەتلىك بىلىملەر تونۇشتۇرۇلغان، چۈشەندۈرۈلگەن كىتابلارنىڭ كۆپلەپ نەشر قىلىنىۋاتقانلىقىنى بايقايسىز. بۇنداق كىتابلار نەق ئىقتىسادىي ئۈنۈم ۋە ئىگىلىك تىكلەشكە ياردەم بېرىشتەك خاراكتېرى بىلەن ئۆزىنىڭ قىممىتىنى نامايان قىلماقتا.
    بىزدە تولاراق كىتاب ئوقۇش زىيالىيلارنىڭ ئىشى، دەيدىغان خاتا چۈشەنچە بار. ھەتتا بەزىدە «كىتاب ئوقۇغانغا قورساق تويامدۇ؟» دەپمۇ قويىمىز. خەلقىمىز ئۇزاق مەزگىل جىسمانىي ئەمگەك بىلەن شۇغۇللىنىش جەريانىدا ئەقلىي ئەمگەكنىڭ رولىنى تەرك ئېتىشكە كۆنۈپ قالغان. شۇنداق قىلىپ، زىيالىيلىرىمىز زىيالىي پېتى، دېھقانلىرىمىز دېھقان پېتى ياشاۋېرىدىغان ھالەت ئىككى خىل ئەمگەكنىڭ ئۆزئارا سىڭىشىشىنى توسۇپ كەلگەن. بۈگۈنكى كۈندە ئۆتمۈشتىن ساۋاق ئېلىپ، كىتاب ۋە كىتاب ئوقۇشنىڭ قىممىتىنى باشقىدىن ئوبدان تونۇشىمىز كېرەك. ھازىر خېلى بىر قىسىم كىشىلىرىمىز كىتابنىڭ ئۆزىنىڭ تۇرمۇشىغا ئەكىلىۋاتقان پايدىسىنى تونۇپ يەتمەكتە. ئىلمىي تېرىقچىلىق، باقمىچىلىق قىلىشتا كىتاب تەمىنلىگەن بىلىملەرنى يېتەكچى قىلماقتا.
    كىتاب ئوقۇش جەمئىيەتنى، ئادەملەرنى ئۆزگەرتمەكتە. ئادەملەر ئۆزى ياشاۋاتقان دۇنيا توغرىسىدىكى بىلىشلىرىنى كىتابقا پۈتمەكتە ھەم كىتابتىن ئالماقتا. شۇڭا، كىتاب ئوقۇيلى! كىتاب ئارقىلىق روھىي دۇنيايىمىزنى موللاشتۇرايلى! كىتاب ئىنسانلارنىڭ روھىي قۇدرىتى. كىتاب ئوقۇشنىڭ پايدىسى ئىنسانلارنىڭ ئالغا ئىنتىلىشىدە ئىپادىلىنىپلا قالماستىن، ئۇلارنىڭ ئۆز – ئۆزىنى چۈشىنىشىدە، ئۆزئارا ئىناق – ئىتتىپاق ياشىشىدىمۇ ئىپادىلىنىدۇ. ھاياتىنى سۆيۈپ، گۈزەللىك يارىتىشى ئۈچۈن تىرىشىشىدىمۇ ئىپادىلىنىدۇ.

«دۇنيا كىتاب ئوقۇش كۈنى» ھەممەيلەنگە ئورتاق كۈن. بۇ كۈندە تېخىمۇ كۆپ كىتاب ئوقۇيلى! تېخىمۇ كۆپ كىتابنى دوست تۇتايلى!


ئاپتورى:توخنىياز ئىسمائىل نىدائى

بۇ يازمىنى يىقىندا زىيارەت قىلغانلار : كۆرۈنىشى باش رەسىم ھالىتى تىزىملىك ھالىتى
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم مۇنبەر ئەھلى سالامەت بۇلۇڭلار !
ئىنكاس

جابدۇق پاش قىلىش

1

تېما

46

يازما

239

جۇغلانما

ئوقۇغۇچى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 746
يازما سانى:
46
تىللا:
193
تۆھپە:
0
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
37 سائەت
ئاخىرقى:
2017-2-27
دېۋان
ۋاقتى: 2015-4-23 15:42:45 | ئايرىم كۆرۈش
پاھ! تېمىنىڭ قاتىلنى يولىۋىتىپسىزغۇ....ھې ھې    بىزلەر بىلۋېلىشقا تىگىشلىك مەزمۇنلار ئىكەن. مەن بەك ياختۇردۇم. داۋاملىق ئالغا قاراپ ھۇررررررررا!!!!

0

تېما

1151

يازما

4927

جۇغلانما

مەكتەپ مۇدىرى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 625
يازما سانى:
1151
تىللا:
3088
تۆھپە:
444
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
254 سائەت
ئاخىرقى:
2017-2-18

كۆيۈمچان ئەزامۇنبەر مەلىكىسىئالاھىدە شەرەپجانلىق ئەزا

ئورۇندۇق
ۋاقتى: 2015-4-23 17:16:20 | ئايرىم كۆرۈش
دۇنيا كىتاپ  ئوقۇش  يىلىنىڭ  20- يىللىقىغا  مۇبارەك  بولسۇن ، ئەھمىيەتلىك  تىمىدىن  بىرنى يوللاپسىز . تەشەككۈر ،
ھەر بىرىمىزنىڭ ھاياتىمنىزدا ئۈنلۈك ئوقۇيالمايدىغان بىرەر ھىكايىمىز بولىدۇ .

21

تېما

1137

يازما

5183

جۇغلانما

مەكتەپ مۇدىرى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 404
يازما سانى:
1137
تىللا:
3858
تۆھپە:
58
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
263 سائەت
ئاخىرقى:
2016-5-23

تۆھپىكار ئەزاكۆيۈمچان ئەزاجانلىق ئەزا

يەر
ۋاقتى: 2015-4-23 18:15:39 | ئايرىم كۆرۈش
ئەھمىيەتلىك تىئمىڭىزغا تەشەككۇر جانىم !
قاتتىق ياپما چىقان ئىشىكنى ،يىنىپ قايتا كىرىپ قالسەن.

0

تېما

53

يازما

164

جۇغلانما

ئوقۇغۇچى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 719
يازما سانى:
53
تىللا:
108
تۆھپە:
0
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
6 سائەت
ئاخىرقى:
2015-5-4
5#
ۋاقتى: 2015-4-23 18:27:39 | ئايرىم كۆرۈش
ئاقسۇ ئارچىن غىزالىق چايخانىسىدا شۇنداق ئەھمىيەتلىك پائالىيەتنى ئۆتكۈزۈپتۇ،ئالىي مەكتەپتە بولمىغان بولسام،بىر بېرىپ قاتنىشاكەنمەن !

19

تېما

1336

يازما

4877

جۇغلانما

ئالاھىدە باشقۇرغۇچى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 471
يازما سانى:
1336
تىللا:
3531
تۆھپە:
0
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
398 سائەت
ئاخىرقى:
2016-11-10

ئالاھىدە باشقۇرغۇچىكۆيۈمچان ئەزائالاھىدە شەرەپجانلىق ئەزا

6#
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2015-4-23 18:36:08 | ئايرىم كۆرۈش
بارلاس يوللىغان ۋاقتى  2015-4-23 18:27
ئاقسۇ ئارچىن غىزالىق چايخانىسىدا شۇنداق ئەھمىيەتلىك پ ...

ھىم ئۇنىڭدىن مەنمۇ خەۋەردار بولدۇم شۇنداق ئەھمىيەتلىك پائالىيەت بۇلىدۇدە
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم مۇنبەر ئەھلى سالامەت بۇلۇڭلار !

5

تېما

652

يازما

3268

جۇغلانما

ئالاھىدە باشقۇرغۇچى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 681
يازما سانى:
652
تىللا:
2064
تۆھپە:
500
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
458 سائەت
ئاخىرقى:
2017-2-8

مۇنبەر مەلىكىسىئالاھىدە باشقۇرغۇچىكۆيۈمچان ئەزاجانلىق ئەزا

7#
ۋاقتى: 2015-4-23 21:32:20 | ئايرىم كۆرۈش
ياخشى  بىر  كىتاپ ئوقۇغانلىق  بىر  ئالىم  بىلەن  پىكىرلەشكەنگە باراۋەر  دىگەن  گەپ  بار .   
كىتاپ  ئىنسانيەت ئەقىل -پاراستى ۋە مەدەنيتنىڭ جەۋھرى ،  بىز ئۆزمىزنى تاكامالاشتۇرمىز ، روھمىزنى  تاۋلايمىز  ، تارىخ  ، پەن مەدەنيەت  بىلملرنى  ئىگلەيمىز  دەيدىكەنمىز چۇقۇم  كىتابنى  كۆپ ئوقۇشمىز  زۆرۈر … …  
ناھايتمۇ  ياخشى تىما ئېپ كەپسىز  ،  بۇ يىلنىڭ  كىتاپ ئوقۇش يىلى  ئىكەنلكنى  بىلگنىم  بىلەن  دۇنيا كىياپ  ئوقۇش يىلنىڭ  20. يىلى  ئىكەنلكنى  بىلمەيدىكەنمەن  ،  ئەمدى بىلۋالدىم  
  
دۇنيا كىتاپ  ئوقۇش يىلنىڭ 20 يىللىقغا  مۇبارەك بولسۇن !

28

تېما

5894

يازما

2 تۈمەن

جۇغلانما

ئالاھىدە باشقۇرغۇچى

تۆھپىكار باغۋەن

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 284
يازما سانى:
5894
تىللا:
13047
تۆھپە:
2062
جەۋھەر يازما:
9
توردا:
2344 سائەت
ئاخىرقى:
2016-7-24

ئالاھىدە باشقۇرغۇچىمۇنبەر خانىشىمۇنبەر باشقۇرغۇچىسىمۇنبەر رىياسەتچىسىئالاھىدە شەرەپتۆھپىكار ئەزاجانلىق ئەزا

8#
ۋاقتى: 2015-4-23 21:44:44 | ئايرىم كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئاي بەرگى تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-4-23 21:46  

بىر ياخشى كىتاپ بىر يېقىن دوستقا ئوخشايدۇ.كىتاب ئوقۇساق بىلمىگەننى بىلىمىز،ئەقىل كۆزىمىز ئېچىلىدۇ.مەنىۋە بايلىقىمىز موللىشىدۇ.مەنىۋىيىتى گاداي تەن ئۇ نە تىرىك بولسۇن؟
"ئىنسانىيەت ئەقىل -ئىدراك تاپقاندىن باشلاپ تاكى ھازىرغىچە بىلىپ بىلمەي ،ئاڭلىق ياكى ئاڭسىز ھالدا بىر يېڭىلمەس مەنىۋى كۈچكە سېغىنىپ ۋە ئۇنى ئىزدەپ كەلدىۋە رىئال دۇنيادا مۇمكىنچىلىك تاپالمىغان بارلىق ھاياتى ئېھتىياجلىرىنى ئاشۇ مەنىۋە كۈچ-قۇدرەتنىڭ شاراپىتى بىلەن ھەل قىلىش ئارزۇسىدا بۇلۇپ كەلدى.ھاياتتىكى تۈرلۈك -تۈمەن مۇقەررەر تەقەززالىقلار ،خىلمۇ-خىل مۇھتاجلىقلار ،جىسمانىي ھۆرلۈك،روھىي مەھكۇملۇقتىن قۇتۇلۇش ئىستەكلىرى ئادەملەرنى ناھايىتى شەپقەتلىك بىر ساماۋى قۇدرەتكە ،بىر تېمىسالسىز كۈچكە سېغىندۇرۇپ كەلدى.ئەنە شۇ تەلپۈنۈش،تاقەتسىز سېغىنىش  ھېسلىرى ۋە كۈچلۈك ئىلتىجالىق تۇيغۇلار تۈرتكىسىدە قەھرىمانلىق ئەپسانىلىرى ،خاسىيەتلىك شەخسلەر ھەققىدە گۈزەل رىۋايەتلەر يارالدى،بېيت -قوشاقلار تۇقۇلدى.بۇ ئەپسانە ،رىۋايەت،قوشاقلاردا ناھايىتى مېھرىبان شاپائەت مالىكىئىرى،ئالىپ ئەرتۇڭا،چىن تۈمۈر باتۇر ،پەرھادتەك باتۇر ئەزىمەتلەرنىڭ،نوشىرۋاندەك ئادىل شاھلارنىڭ ئوبرازى بارلىققا كەلدى"(تارىم ژورنىلى 2014.11-سان 38-بەت)
ئەنە شۇ قەھرىمانلىرىمىز ھەققىدىكى خاتىرىلەرنىڭ بەزىلىرى ئاغزاكى تارقىلىپ كەلگەن بولسا يەنە بەزىلىرى قەلەمگە ئېلىنىپ تۈپلىنىپ بىزگىچە يىتىپ كەلگەن.ئەجداتلىرىمىزنىڭ ناھايىتىمۇ گۈزەل مەدەنىيىتى بولغان.يىراقنى قويۇپ يېقىنغا نەزەر سالساق ئۇيغۇرلارنىڭ ھويلا -ئارام مەدەنىيىتىدىمۇ بۇرۇنلاردا ئوقۇمۇشلۇق ئائىلىلەرنىڭ ھەممىسىدە ئائىلە كۈتۈپخانىسىغا مەخسۇس ئۆيلەرنىڭ ئاجىرىتىلغانلىقى،يەنە ھۈنەرۋەن-كاسسىپلارنىڭ ئۆيلىرىدىمۇ كىتاپ ساقلايدىغانلىقى ،بالىلىرىنى ئۆز زامانىسىنىڭ ئىلىمدارلىرىنىڭ يېنىغا تەربىيلىنىشكە بېرىپ،ئۇ يەردە مەخسۇس دىننىلا ئەمەس يەنە ئىلىمىي نۇجۇم،ھېساب،ئەدەبىياتلاردىن دەرس ئالغانلىقىدەك دۇردانىلەرگە كۆزىمىز چۈشىدۇ.
خۇلاسە كالام:

كىتابلىرىمىزنى توپا باسمىسۇن! كىتابخانىلىرىمىز چۆلدەرەپ قالمىسۇن!


"كىتابنىڭ كۆز يېشى ۋە سېھرىي كۈچى" دىن تەرمىلەر

ئەيساجان تۇردى ئاچچىق
بىر پارچىمۇ كىتاب يوق ئۆي بىر تالمۇ گۈل يوق باغقا ئوخشايدۇ .
بىر پارچىمۇ كىتاب يوق ئۆي بىر تالمۇ قۇش يوق ئورمانلىققا ئوخشايدۇ .
بىر پارچىمۇ كىتاب يوق ئۆي بىر تامچىمۇ سۇ يوق كۆلگە ئوخشايدۇ .
بىر پارچىمۇ كىتاب يوق ئۆي بىر تالمۇ يۇلتۇز يوق ئاسمانغا ئوخشايدۇ .
كىتاب ئوقۇش چۆلدەرەپ قالغان يۈرەكنى ئاۋاتلاشتۇرىدۇ .
كىتاب ئوقۇش ئاددىي يۈرەكنى ئالىيجاناب قىلىدۇ .
كىتاب ئوقۇش چاپچىپ تۇرغان يۈرەكنى تىنچلاندۇرىدۇ .
كىتاب ئوقۇمىساڭ ئۆمرۈڭ قىسقىرايدۇ .
كىتاب ئوقۇمىساڭ بەختىڭ قاچىدۇ .
كىتاب ئوقۇمىساڭ بوزەك بولىسەن .
كىتاب ئوقۇمىساڭ پۇل تاپالمايسەن .
كىتابنى خارلىغانلىق ئۆزىنى سۆيمىگەنلىك .
كىتابنى خارلىغانلىق مىللىتىگە ئاسىيلىق قىلغانلىق .
كىتابنى خارلىغانلىق كەلگۈسىنى چۈشەپ قويغانلىق .
كىتابنى خارلىغانلىق مەھكۇملۇق زەنجىرىگە باغلانغانلىق .
بىر پارچە ياخشى كىتاب سېنىروھلاندۇرىدۇ .
بىر پارچە ياخشى كىتاب سېنى بەختكە ئېرىشتۈرەلەيدۇ .
بىر پارچە ياخشى كىتاب سېنى داۋالىيالايدۇ .
بىر پارچە ياخشى كىتاب سېنى قۇتقۇزالايدۇ .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ غەيۋەت قىلىشتەك گۇناھتىن ساقلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ ناپاك روھىڭنى تازىلاپ پاكلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ غەمدىن قۇتۇلۇپ شادلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ ئەرزىمەس ئىشلاردىن قول ئۈزىسەن .
« ئېسىل » بىر قاپ تاماكىنىڭ مېھرىدىن كېچەلىسەڭلا بىر كىتاب ئالالايسەن .
بىرەر قېتىملىق تانسىغا كىرمىسەڭلا بىر كىتاب ئالالايسەن .
ھەر كىم نىيەت ئىقبالىغا يارىشا كۈن كۆرىدۇ

8

تېما

284

يازما

1207

جۇغلانما

سىنىپ مۇدىرى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 751
يازما سانى:
284
تىللا:
893
تۆھپە:
10
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
230 سائەت
ئاخىرقى:
2016-5-11
9#
ۋاقتى: 2015-4-24 03:41:06 | ئايرىم كۆرۈش
ئەجرىڭىزگە تەشەككۈر.ھارمىغايسىز....
ئادەمنى خار قىلىدىغىنىمۇ نىيەت،ئەزىز قىلدىغىنىمۇ نىيەت.

7

تېما

385

يازما

2588

جۇغلانما

سىنىپ مۇدىرى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 259
يازما سانى:
385
تىللا:
1837
تۆھپە:
120
جەۋھەر يازما:
0
توردا:
106 سائەت
ئاخىرقى:
2016-7-21

كۆيۈمچان ئەزاجانلىق ئەزا

10#
ۋاقتى: 2015-4-24 11:24:42 | ئايرىم كۆرۈش
تۈنۈگۈن قىرىشقاندەك كىتابىمنى  ئوقۇيالمىدىم دىسە  ئىشلارنىڭ ئالدىراشچلىقىدا  ،
بەكلا  ئىسىل تىما يوللاپسىز سىڭلىم ،
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ غەيۋەت قىلىشتەك گۇناھتىن ساقلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ ناپاك روھىڭنى تازىلاپ پاكلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ غەمدىن قۇتۇلۇپ شادلىنىسەن .
كىتاب ئوقۇشقا بېرىلسەڭ ئەرزىمەس ئىشلاردىن قول ئۈزىسەن .
« ئېسىل » بىر قاپ تاماكىنىڭ مېھرىدىن كېچەلىسەڭلا بىر كىتاب ئالالايسەن .
بىرەر قېتىملىق تانسىغا كىرمىسەڭلا بىر كىتاب ئالالايسەن .
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

قاماقخانا|يانفون نۇسخىسى|شىنجاڭ ئوقۇغۇچىلار تورى ( 新ICP备14001249号-1 )

GMT+8, 2017-4-28 06:48 , Processed in 0.195744 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش