مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1417|ئىنكاس: 9

پەرزەنتىڭىزدە بولۇشقا تىگىشلىك ئۈچ خىسلەت [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 197
يازما سانى: 453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 15514
تۆھپە نۇمۇرى: 1341
توردا: 2952 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 02:51:43 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |






« پەرزەنتىڭىزدە بولۇشقا تىگىشلىك ئۈچ خىسلەت » ناملىق لىكسىيە ۋە لىكسىيەدىن كىيىنكى بىر قانچە مۇنازىرە   گۈلەن

ئۆزگىچە مىتودى ۋە تېتىملىق يازمىلىرى بىلەن جامائەت ئارىسىدا تونۇلغان مۇئەللىم مۇستەقىل تەتقىقاتچى، يازغۇچى  ئابدۇۋەلى ئايۇپ ( گۈلەن ) بۈگۈن قەشقەر شەھىرى پەن –تىخنىكا سارىيىدا « پەرزەنتىڭىزدە بولۇشقا تىگىشلىك ئۈچ خىسلەت » دىگەن تىمىدا 40 مىنۇتلۇق لىكسىيە سۆزلىدى، لىكسىيەگە 400 چە كىشى قاتناشتى، لىكسىيە ناھايىتى جانلىق، قايىل قىلارلىق سۆزلەنگەن بولۇپ، لىكسىيەدىن كىيىنكى مۇنازىرىمۇ شۇنداق قىزغىن ئىلىپ بىرىلدى.

لىكسىيەنىڭ ئاساسلىق مەزمۇنى :

« خىرادارىڭ بولمىسا، زىبالىقىڭ نە ئەتىۋار » دىگەن گەپ بار، مەن 2011-يىلى 7-ئاينىڭ 10-كۈنى تۇنجى لىكسىيەرىمنى باشلىغان، بۈگۈنكىسى 8- قىتىملىقى، 2-3-4- قىتىملىقلاردا  قاتنىشىدىغان ئادەملەر بارا-بارا ئازلاپ كەتكەن، بۈگۈن ئەلھەمدۇلىللا خىلى كۆپ كىشىلەر قاتنىشىپتۇ.

پەرزەنتىمىزدە بولۇشقا تىگىشلىك ئۈچ خسلەت

1. مەسئۇلىيەتچانلىق

مەسئۇلىيەت ئۇيغۇرچە ‹مەسئۇل› دىگەن سۆزدىن كەلگەن بولۇپ، مەسئۇلىيەتچانلىق مەسئۇل بولۇشتىن كىلىدۇ. بىر ئادەم بىر ئىشقا مەن مەسئۇل دەپ قارىسا، چوقۇم شۇ ئىشقا نىسپەتەن مەسئۇلىيەتچان بولىدۇ. مىنىڭ قىشىمغا كەلگەن كۆپىنچە ئاتا-ئانىلار: «بالام بىز تاپشۇرقۇڭنى ئىشلە دىمىگىچە تاپشۇرۇقىنى ئىشلىمەيدۇ، ئەتىگىنى مەن ئويغاتمىغۇچە ئورنىدىن تۇرمايدۇ، بالام نىمىشقا ئۆزلىكىدىن بىر ئىش قىلمايدۇ؟» دىگەندەك سۇئاللارنى سورايدۇ. بۇنىڭ سەۋەبى بالىلاردا مەسئۇلىيەتچانلىقنىڭ كەملىكىدىن بولغان. سىز بالىغا  كۈندە تاپشۇرۇق ئىشلە دەپ بۇيرۇق قىلسىڭىز، ئۇ تاپشۇرۇق ئىشلەشنى بۇيرۇش دادامنىڭ ئىشى دەپ سىز دىمىگىچە قىلمايدىغان ھالەتتە كىلىدۇ،ئەگەر بالا دادام دىمىسىمۇ بۇ مىنىڭ ئىشىم دەپ قارىسا تەبىئى ھالدا شۇ بالىدا تاپشۇرۇق ئىشلەشتىن ئىبارەت  مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى شەكىللىنىدۇ. يەنى بىز بالىلارغا بۇيرۇق بەرسەك، بۇ مىنىڭ ئىجرا قىلىش مەجبۇرىيتىم دەپ قارايدۇ،ئەگەر بالىلار مەسئۇلىيەتنى ئۆزىگە يۈكلىسە بۇ مىنىڭ مەسئۇل بولۇپ قىلىدىغان ئىشىم دەپ مەسئۇلىيەت بىلەن قارايدۇ. مەسلەن:سىز بالىڭىزغا «بۇ ئۆينى تازلىۋەت » دىگەندىن، «سەن بۈگۈن ئۆينىڭ تازلىقىغا مەسئۇل» دىسىڭىز، ئۆينى چىرايلىق تازلايدۇ،تازلاپ بولۇپ ئۆزىمۇ مەينەت قىلمايدۇ ،سىزنىمۇ مەينەت قىلغۇزمايدۇ.

2. ئۆزىنى كونتىرول قىلىش.

ئۆزىنى تىزگىنلەش، كونتىرول قىلىش ئادەتنىڭ مەسھۇلى.مائارىپ – ئادەت يىتىلدۈرۈش جەريانى. بىر كىشىنىڭ ئادەت شەكىللەندۈرشى ئۈچۈن 15-20 كۈن كىتىدۇ.ئاتا-ئانىلار بالىلاردا ياخشى ئادەت شەكىللەندۈرۈشتىن ئاۋۋال ئۆزىدە بىر ياخشى ئادەت شەكىللەندۈرشى كىرەك. بالىمىز ئۆزىنى كونتىرول قىلسۇن دەيدىكەنمىز،ئاۋۋال ئۆزىمىزنى كونتىرول قىلىشىمىز كىرەك. بالا تەربىيلەشنىڭ ئەڭ ئۈنۈملۈك ئۇسۇلى ئۈلگە ئارقىلىق تەربىيلەش.

ئامرىكىدا مۇنداق ئۈچ خىل ئادەم نامراتكەن: (1) تاماكا ئىچىدىغان، ھاراق ئىچىدىغانلار.( بۇلار ئۆز-ئۆزىنى خاراپ قىلىدىغانلاردۇر ). (2) خالىغان چاغدا خالىغان ئىشنى قىلىدىغان ئادەم (ۋاقىت كونتىرول قىلىشنى بىلمەيدىغان ئادەم). (3) بىر ياخشى ئادەت يوق ئادەم.

3. ئۆزىگە بولغان ئىشەنچ.

ئامرىكا پىسخىكا مەسلىھەتچىلىرى سىناق نەتىجىسىدىن شۇنى بايقىدىكى  بىر ئادەم ھىچقانداق رىغبەتلەندۈرۈلمىگەن ئەھۋال ئاستىدا 101 قاداق نەرسىنى كۆتۈرەلەيدىكەن؛ سەن ناچار ، بولۇمسىز دىگەندەك سۆزلەر بىلەن ئەيىپلىسەك ئاران 24 قاداق نەرسىنى كۆتۈرەلەيدىكەن؛ سەن ياخشى، ئەڭ ياراملىق دەپ ماختىساق  141 قاداق نەرسىنى كۆتۈرەلەيدىكەن . بۇنىڭدىن ئىشەنچنىڭ قانچىلىك مۇھىملىقىنى بىلىۋىلىشقا بولىدۇ.

ئىشەنچ ھوقۇقتىن كىلىدۇ.بىز بالىلارنىڭ ھوقۇقىغا كاپالەتلىك قىلىشىمىز كىرەك.سەن مۇنداق –مۇنداق ئىشلارنى قىل دىمەي ، مۇنداق- مۇنداق ئىشلارغا مەسئۇل  دەپ مەسئۇلىيەت تۇيغۇسىنى يىتىلدۈرشىمىز، ئىشەنچىنى ئاشۇرشىمىز كىرەك. بالىلار ئائىلە، جەمئىيەت، مەكتەپتە باراۋەرلىك ھىس قىلسا ئۆزىگە بولغان ئىشەنچ ئاشىدۇ.بەزى بالىلار نىمە ئۈچۈن زىيادە تارتىنچاق؟ ئۆزىنىڭ ئويلىغانلىرىنىمۇ باشقىلار بىلەن ئورتاقلىشىشنى خالىمايدۇ؟ ئۇلاردا ئۆزىگە بولغان ئىشەنچ تۇيغۇسى كەمچىل، كۆپىنچە بالىلار ئوتتۇرغا چىقىپ پىكىر قىلىشنى خالىمايدۇ،بۇ نىمە ئۈچۈن؟ چۈنكى بالىلار كۆرگەن پروگراممىدىكى رىياسەتچىلەر چىرايلىق، ئادەتتە بىزمۇ سەترەك بىرسى پروگراممىغا چىقىپ قالسا «ئۇيغۇرغا ئوخشىمايدىغان بىرسىنى ئالغىچە چىرايلىقراق ئۇيغۇرنى سەھنىگە چىقارسا بولمامدۇ؟» دەيمىز، ئەسلى ئۇيغۇرغا ئوخشايدىغان ئۇنىڭ چىرايى ئەمەس، ئۇنىڭ قەلبى.بۇلاردىن بالىلار سەھنىگە چىقىش ئۈچۈن چىرايلىق بولۇش كىرەك دەپ ئويلىۋىلىپ، سەھنىگە چىقىپ پىكىر قاتناشتۇرۇشنى خالىمايدۇ.ئەسلىدە ئىقتىدارلىق ئادەمنىڭ ھەممىسى سەھنىگە چىقالايدۇ، بىز بالىلىرىمىزنى ئاللانىڭ ھەر بىر ئىنساننى ئەڭ گۈزەل شەكىلدە ياراتقىنىغا ئىشەندۈرشىمىز ،ئاندىن ئىشەنچ ئىنساننىڭ ئىقتىدارى بىلەن ئوڭ تاناسىپ ئىكەنلىكىنى،ئىشەنچنىڭ قەلبتىن كىلىدىغانلىقىنى بىلدۈرشىمىز كىرەك.

لىكسىيەدىن كىيىنكى سۇئال-جاۋابلار

1.بالىلىرىمىزنىڭ نەتىجىسى كۆرۈنەرلىك تۆۋەن، بۇنىڭغا قانداق قارايسىز؟

بىز بالىلىرىمىزنىڭ نەتىجىسىگە بەكرەك ئىتىبار بەرگەچكە شۇنداق كۆرىنىدۇ، بىزنىڭ كۆزىمىزگە نىمە كۆرىنىۋالسا، شۇ مەسلە ھىسابلىنىدۇ.مەسلە راست مەۋجۇت،لىكىن بىز بەك ئىغىر ئويلىۋالدۇق.ئەگەر بۇ مەسلە پەقەت بىر بالىنىڭلا مەسلىسى بولسا بىز چوقۇم ھەل  قىلاتتۇق،لىكىن ئۇ نەتىجە بالىلارنىڭ ئەمەس، مەكتەپنىڭ تۆۋەن، قەشقەرنىڭ تۆۋەن، ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونىمىزنىڭ تۆۋەن،بىز سىنىڭ نەتىجەڭ تۆۋەن دەپ بەك كۆزىگە كىرىۋالماسلىقىمىز كىرەك…  ئۇلاردا ئىنسانلىق بۇرچىنى يىتىلدۇرۇش ئەڭ مۇھىم.

2،بەزى ئوقۇتقۇچىلار مەن ھۆكۈمەتتىن مۇئاشىمنى ئالسام بولدى دەپ بالىلارنى تەربىيلەشكە سەل قاراۋاتىدۇ، بۇنىڭغا قانداق تەدبىرلەرنى قوللىنىش كىرەك؟

شۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ ۋىجدانىنى ئويغىتىش كىرەك.كىم رىزقىمنى كىمدىن ئالدىم دەپ ئويلىسا شۇنىڭغا مەسئۇل دەپ ئويلايدۇ.جۇڭگو مەمۇرلىرىنىڭ ئەسلى ئىلىۋاتقان مۇئاشى باجدىن كەلگەن، ئۇ ئوقۇتقۇچى مەن مۇئاشىمنى ئولتۇرۋاتقان قارا كۆزلەرنىڭ ئاتا- ئانىسى تاپشۇرغان باجدىن ئالدىم دەپ ئويلىسا، ئازراق بولسىمۇ مەسئۇل بولۇش تۇيغۇسى بولىدۇ؛ ئەگەر ھۆكۈمەت مۇئاشىمنى بىرىدۇ دەپ ئويلىسا، ھۆكۈمەتكە سادىق بولىدۇ. بىراق ھۆكۈمەت يوغان، بىر مەۋھۇم ئۇقۇم … بىز يەنە بالىلىرىمىزنىڭ مەكتەپلىرىگە بىرىپ پات-پات دەرس ئاڭلاپ تۇرىشىمىز كىرەك، بىر سىنىپتىكى بىر قانچە بالىلارنىڭ ئاتا-ئانىلىرى دىيشىۋىلىپ پات-پات دەرس ئاڭلاپ تۇرساق، ئوقۇتقۇچى دەرسكە تىخىمۇ ئەتراپلىق تەييارلىق قىلىدىغان، بالىلىرىمىزغا ئازراق بولسىمۇ كۆڭۈل بۆلىدىغان بولىدۇ.

3.مائارىپنىڭ كەلگۈسىگە قانداق قارايسىز؟

بۇ سۇئالنى ئەسلى مۇشۇ قوش تىل مائارىپىنى كۆتۈرۈپ چىققان كىشى جاۋاب بىرىشى كىرەك.بىر ئادەمنىڭ كاللىسىدىكى تىل 13 ياشتا شەكىللىنىدۇ، ئانا تىل شەكىللىنىپ بولمىغان ۋاقىتتا بالىلارغا يەنە بىر تىلنى تىڭىش ئۇلارنى كىكەچ قىلىپ قويىدۇ. مائارىپنىڭ مەقسىتى: بالىلارنىڭ تالانتىنى جارى قىلدۇرۇش…  بىز يوغان بىر پويىزغا چىقىۋالغان ئىنسانلار، پويىزنىڭ رولى بىزدە ئەمەس، بىز پويىزنى ھەيدىيەلمەيمىز، لىكىن پويىزدىكى ئورنىمىزنى يۆتكىيەلەيمىز، بىز ئەتراپىمىزدىكى ياخشى كىشىلەر بىلەن بىر جامائەت بولۇپ بالىلىرىمىزنى شۇ جامائەت ئىچىدە تەربىيلىسەك بولىدۇ، قاقشاش بىلەن ئىش ھەل قىلغىلى بولمايدۇ، ھەممە نەرسە بىزنىڭ ئىرادىمىزگە باغلىق.

4.ھازىر بالىلار تورغا بەك قىزىقىپ كىتىۋاتىدۇ،بۇنى قانداق تىزگىنلەش كىرەك؟

تورنىڭ يۈزلىنىشى دۇنياۋى يۈزلىنىش، بىز دۇنياۋى يۈزلىنىشكە كەينىمىزنى قىلىۋالساق قالاقلىق بولىدۇ، مەسلە ئۇنى ئىشلەتكۈچىدە،يىڭى تىخنىكىدىن قورقمايلى، بىز بالىلىرىمىزغا ۋاقىت بەلگىلەپ بەرسەك بولىدۇ، ئۆزىمىز ئاۋۋال شۇ تورنى چۈشىنىپ، بالىلار ئىھتىياجلىق تور بەتلەرنى ئاچقىلى بولىدىغان، قالغانلىرى ئىچىلمايدىغان قىلىپ قويساقمۇ ياخشى. لىكىن بالىلارنى ئۆيدە تورغا چىقىشتىن چەكلىمەيلى، ئۇنداق بولۇپ قالسا بالىلار تورخانىغا ئۆگىنىپ قالىدۇ،سىز بالىڭىزنىڭ ئۇ يەرلەردە نىمە كۆرۈپ، نىمە قىلىۋاتقىنىنى تىخىمۇ بىلەلمەيسىز.

5.بىر سىتۇدىت ئاتا-ئانىلاردىن كۈتكەن تەلىپىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ

بىز ئۆيدىن ئايرىلىپ ياققا- يۇرتلاردا بىلىم ئاشۇرۋاتىمىز، ئاتا-ئانىلارنىڭ ھەر قايسى جەھەتلەردىن كۆيىنىشىگە تىخىمۇ مۇھتاج، ئاتا-ئانىلار تىلىفۇندا بىز بىلەن ئەھۋاللاشقاندا بىزنىڭ تىنچ-ئامانلىقىمىزنى سورىۋەتكەندىن كىيىنلا ئۆگىنىش نەتىجىمىزنى سورايدۇ، مەن ئۇلارنىڭ بىزدىن يىقىندا قانداق مەسىللەرگە يولۇققانلىقىمىزنى، ئۇنى قانداق بىرتەرەپ قىلغانلىقىمىزنى؛ بىز تۇرىۋاتقان شەھەرنىڭ يىقىنقى ئەھۋالىنىڭ قانداق ئىكەنلىكىنى، سودا ئىشلىرى قانداق دىگەندەك سۇئاللارنى سوراپ تۇرىشىنى بەكرەك ئۈمىد قىلىمەن. بىزگە ئۆتىدىغان دەرسلىكنىڭ ھەممىسى بىزنى قىزىقتۇرالىشى ناتايىن، شۇڭا بەزىسىدىن تۆۋەن نۇمۇر ئىلىپ قىلىشىمىز ئىنىق، ئەگەر ئاتا-ئانىلار نەتىجىلىرىمىزگە بەك قىزىقسا مەكتەپنىڭ تور بەتلىرىگە چىقىرۋىتىدۇ،بىزدىن ئوقۇش نۇمۇرىمىزنى سورىۋىلىپ ئۆزى قارىۋالسىمۇ بولىدۇ. خىزمەتنىڭ ھەممىسى مەمۇرلۇق ئەمەس، كۆپىنچە ئاتا-ئانىلار بالىلىرى دۆلەت ئىمتىھانى بەرمىسە ياكى ئىمتىھاندىن ئۆتەلمىسە بالام خىزمەت تاپالمىدى دەپ ئويلايدۇ، ئەسلىدە ئىقتىدار بار يەردە خىزمەت بار، سىلەر بەك تار دائىرىدە ئويلىۋالماڭلار …

6. سىز بىزدەك ئوقۇش پۈتتۈرگەن سىتۇدىنت قىزلاردىن قانداق ئۈمىدلەرنى كۈتىسىز؟ (غەربى شىمال مىللەتلەر ئۇنۋىرستىتىنى پۈتتۈرگەن قىز سورايدۇ)

مەن سىلەردىن شۇنداق چوڭ ئۈمىدلەرنى كۈتىمەن، چۈنكى ئۈمىدنىڭ ھەممىسى سىلىدە. ھازىر ئۆزىڭىز بىر ئۈمىد، مەن شۇ ئۈمىدنى داۋملاشتۇرشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن، سىلەرنىڭ ياخشى كۆڭۈللۈك، ئەخلاقلىق بولۇشىڭلار ياخشى، بۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا ئىقتىدارلىق بولۇشىڭلار كىرەك، ئۆيدە ئولتۇرغان ئەخلاق ئەخلاق ئەمەس، جامائەتنىڭ ئالدىغا قورقماي چىقالايدىغان ئەخلاق ھەقىقى ئەخلاقتۇر.


تۆۋەنىدىكى يازمىچە يازما بىلدۈردە تورىدىن ئېلنىدى شۇنداق ياخشى ئىكەن مەزمۇنى

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   دىل گۈزەل تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-2-15 02:33 PM  


ھەقىسز بولغان كومپيۇتېر بىلملەر تورى بۇ يەرىدە مەرھەممەت !http://www.akillar.com/bbs

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73662
يازما سانى: 143
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3417
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 119 سائەت
تىزىم: 2012-1-21
ئاخىرقى: 2013-12-19
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 01:43:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت سىزگە ياخىشى  تىمايۇللاپ سىز مەن ئۇ زەمدە بىر ئاتا بۇلغۇچىدا  مەسئۇلىيەتنى    بىلۋالدىم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87194
يازما سانى: 189
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 710
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 773 سائەت
تىزىم: 2012-11-14
ئاخىرقى: 2014-11-20
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 01:49:18 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ بالا بەك ئىسىل سۆزلەپتۇ ،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87293
يازما سانى: 368
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 947
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 286 سائەت
تىزىم: 2012-11-16
ئاخىرقى: 2014-9-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 03:09:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن بۇ نۇتۇقنى ئاڭلاپ بەكمۇ خۇرسەن بولدۇم ، ھەرقانداق بىر ئاتا-ئانا بولغۇچى چۇقۇم ئاڭلاشقا تىگىشلىككەن .پەرزەنىت تەربىيسى ئەڭ ئاۋال ئائىلىدىن باشلىنىدۇ ،شۇڭلاشقا ئۆگىنىشنى تەربىيەنى ئاۋال ئۆزىمىزدىن باشلىشىمىز بەكمۇ زۆرۇركەن . يوللىغىنىڭىزغا رەھمەت .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14537
يازما سانى: 1244
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7007
تۆھپە نۇمۇرى: 1582
توردا: 10547 سائەت
تىزىم: 2010-10-19
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 06:17:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
چۈشۈرۈش ئادىرىسى بولغان بولسا تولىمۇ ياخشى بولاركەن.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بۇنداق ياخشى لىكسىيىلەرنىڭ ئۆتكۈزۈلىدىغانلىقىدىن، خەۋەرلىنىپ قالغان بولسام چوقۇم باراتتىم، مىنىڭ شارائىتىم يار بېرەتتى.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
گۈلەن ئەپەندىنىڭ كىيىنكى قېتىملىق لىكسىيىسىنىڭ، قاچانلىققا ئۆتكۈزىلىدىغانلىقىنى بىلىدىغانلار بارمۇ؟ پەقەت بولمىسا لىكسىيە مەزمۇنىنى قايسى توردىن كۆرۈۋالساق بولىدىغانلىقىنى دەپ بەرگەن بولساڭلارمۇ بەكلا مەمنۇن بولاتتىم.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 197
يازما سانى: 453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 15514
تۆھپە نۇمۇرى: 1341
توردا: 2952 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-15 11:54:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
باھادىر يوللىغان ۋاقتى  2013-2-15 06:17 PM
چۈشۈرۈش ئادىرىسى بولغان بولسا تولىمۇ ياخشى بولاركەن.
~~ ...

مەنم مۇشۇ توغىرسىدا ئىزدنىۋاتمەن تاپىقان ھامان ئىنكاس قالدۇراي ھە

ھەقىسز بولغان كومپيۇتېر بىلملەر تورى بۇ يەرىدە مەرھەممەت !http://www.akillar.com/bbs

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 197
يازما سانى: 453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 15514
تۆھپە نۇمۇرى: 1341
توردا: 2952 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-16 01:15:14 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن ئىزنىۋاتمەن دوستلارنىڭ ياقتۇرغنىغا رەھىمەت !
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   adeli تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-2-16 01:15 AM  


ھەقىسز بولغان كومپيۇتېر بىلملەر تورى بۇ يەرىدە مەرھەممەت !http://www.akillar.com/bbs

ھەركىم نىيتىگە بىقىپ مەقسىتىگە

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93915
يازما سانى: 91
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 393
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 103 سائەت
تىزىم: 2013-3-26
ئاخىرقى: 2015-2-4
يوللىغان ۋاقتى 2013-4-3 07:49:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت

ئىنسان تەنتەربىيە ئارقىلىق جىسمانىي ساغلاملىققا ئېرىشسە،ئىبادەتلەر ئارقىلىق ئىسىل روھى ۋە ئەخلاقىنى ساقلاپ قالىدۇ.

نىجات ئەكبەر

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57244
يازما سانى: 1198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7103
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 358 سائەت
تىزىم: 2011-9-20
ئاخىرقى: 2015-4-4
يوللىغان ۋاقتى 2013-4-3 09:08:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى يېزىلىپتۇ.

بۇ ئوت ئاپىتىنى كۆڭلۈمدە بۇزۇقچىلىق، تەكەببۇرلۇق، مەنمەنچىلىك قاتارلىق يامان ئىشلار ئەۋج ئالغان قاراماي خەلقىگە قارىتا ئاللاھنىڭ قاتتىق ئاگاھلاندۇرۇشى بولسا كېرەك، دەپ ئويلىدىم. قارامايدىكى قېرىنداشلىرىمىزنى ئاللاھ ئۆز پاناھىدا ساقلىسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 91949
يازما سانى: 183
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 477
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 83 سائەت
تىزىم: 2013-2-20
ئاخىرقى: 2013-7-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-4-3 09:23:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلىرنى ياخشى تەربىيلەپ ، ياخشى ئادەم قىلىش ، ئىلىم بىلەن قەلبىنى يۇرۇتۇش ، ئەخلاق بىلەن پەزىلەت يىتىشتۇرۇش ، ، بۇ ئاتا - ئانىلارنىڭ قىلىشقا تىگىشلىك ۋەزىپىسىدۇر .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش