مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 835|ئىنكاس: 12

تەتىل مەزگىلىدە ئوقۇغۇچىلارنى كۈرسقا قاتناشتۇرۇش كېرەكمۇ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78927
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3031
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 4 سائەت
تىزىم: 2012-4-16
ئاخىرقى: 2013-2-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 05:39:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تەتىل مەزگىلىدەبالىلارنى كورسقا قاتناشتۈرۈش كېرەكمۇ؟

خېلىل شۈكۈر


تەتىل مەزگىلى ئوقۇغۇچىلارغا مائارىپ قانۇنىيىتى بويىچە بىر تۇتاش ئورۇنلاشتۈرۈلغان دەم ئېلىش مەزگىلى. ئوقۇغۇچىلار مۇشۇنداق بىر كۈننىڭ كېلىشىگە ناھايتى ئىنتىزار بولىدۇ.بىراق بىرقىسىم ئاتا-ئانىلار بۇ دەم ئېلىشنى بالىلارغا بىرقىسىم پەنلەرنىكۈچەيتىشىنىڭ ناھايتى ياخشى مەزگىلى دەپ قارايدۇ. ئۇلار تەتىل مەزگىلىدە قانچىلىكئىقتىساد كېتىشتىن ، قانچىلىك ئۈنۈم قولغا كېىلىشتىن قەتىئىنەزەر بالىلىرىنى  ھەرخىل كۈرىسلارغا بىرىۋالغانلىقىدىن مەمنۇنبولىدۇ. مېنىڭچە ئاتا-ئانىلار مۇنداق بىرقانچە تەرەپنى مەقسەت قىلىپ بالىلىرىنى كۈرىسقابېرىدۇ.

1.     بالىلار تەتىل مەزگىلىدە ئاجىز پەنلەرنىكۈچەيتىۋالسا ئىنتىھان نەتىجىسى يوقىرى بولىدۇ دەپ قارايدۇ.

2.     ماۋسۇملۇق نەتىجىسى بەزى پەنلەردىن تۆۋەن چىققانلىقىتىن ئاتا-ئانىلارنىڭ كۆڭلى يېرىم بولۇپ «مەن بالامنى كۈرسقا قاتناشتۈرۈپ مۇشۇ پەنلەرنى كۈچەيتمىسەم بولمايدىكەن» دەپ قارىغانلىقتىن بالىلرىنى كۈرسقاقاتناشتۈرىدۇ.

3.     تەتىل مەزگىلى بالىلارنىڭ بىكار يۈرۈيدىغان مەزگىلى بولغاچقا ھەرخىل ئويۇنخانىلارغا، تورخانىلارغا بېرىپ يامان يولغا كىرىپ كېتىدۇ،دەپ قارىغاچقا ھەرخىل كۈرسلارغا بېرىدۇ.

4.     بىر قىسىم ئاتا-ئانىلار بالىلارنى ئەڭ ياخشى تەربىيلەيدىغىنى يەنىلا مەكتەپ، ئوقۇتقۇچى دەپ قارايدۇ. شۇڭا تەتىل مەزگىلىدەيەنىلا مۇئەللىمنىڭ تەربىيسىدە تۇرغىنى ياخشى دەپ قاراپ كۇرسقا بېرىدۇ.

5.     بىرقىسىم ئاتا-ئانىلار بالىلىرىنىڭ ئۇنۋىرسال ساپاسىنى يوقىرى كۆتۈرۈشىنى ئويلىشىدۇ. شۇڭا بالىلار قىزىققان ياكى بالىلىرىنى قىزىقتۈرماقچى بولغان بەزى كەسىپلەرنى كۈچەيتىش، بالىلىرىنى ئۇنۋىرسال ساپالىق قىلىشىنىڭ مۇھىم تەرەىپى دەپ قارايدۇ.

6.     تەتىل مەزگىلىدە بىرقىسىم ئاتا-ئانىلاربالىلىرىنىڭ  كۈن بويى بىكار ئولتۇرۇپ ۋاقىتنى زايە قىلىشىنى توغرا تاپمايدۇ. ھورۇن بوپ قالىدۇ، دەپ قاراپ «كۈرسقا بىرىش» بالىلارنى بىكار قالدۇرمايدىغان بىرخىل ئۇسۇل دەپ قارايدۇ.

مېنىڭچە بۇخىل قاراش توغرا بولمىغان بىرخىل قاراش. ئوقۇغۇچىلار بىر ماۋسۇم جەريانىدا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش قىلىش توغرىسىدىكى تالاي نەسھەتلىرىنى ئاڭلاپ تۇرىدۇ. شۇڭا تەتىلنىڭ كېلىشىنى تۆت كۆز بىلەن كۈتىدۇ. ھەرخىل بېسىملار تەتىلدە بولسىمۇ يەڭگىللەيدۇ، دەپ ئويلايدۇ. دېمىسىمۇ بىر ماۋسۇم روھى جەھەتتە ھەرخىل جاپالارنى چەككەن، چارچىغانبالىلار تەتىل مەزگىلىدە دەم ئېلىشقا مۇھتاج بولىدۇ. ئەمدىلا «ئەركىنلىك» كەچىققان بالىلار كۈرستىن ئىبارەت يەنە بىر «تۈرمە»گە كىرىشنى خالمايدۇ. ئەمما بەزىپەنلەردە راستىنلا نەتىجىسى تۆۋەن بولغاچقا ئامالسىز، ئۈنۈم بولمىسىمۇ كۈرسقابوينىدىن باغلىغاندەك بارىدۇ. ئۆگىنىش جەريانى ئاڭلىق ، قىزغىنلىق ئارقىلىق نەتىجىگە ئېرىشىدۇ. بالىڭىز چىن دىلىدىن ، توسقىلى بولمايدىغان بىرخىل قىزغىنلىق بىلەن پەنلەرگە ئىنتىلسە سىز ئۇنى «بالام، بولدى قىل ، ئۇخلىۋال، دەم ئېلىۋال»دېسىڭىزمۇ ئۇنماي ئۆگىنىش قىلىدۇ. بالىلارنىڭ پەنلەرگە قىزىقىشى ئەڭ مۇھىممەسىلە. مەلۇم پەن بالىلارنىڭ قىزغىن سۆيىدىغان بىر پىنىگە ئايلىنالمىسا ئۇنىڭداياخشى بىر نەتىجە بولىشى ناتايىن بولۇپ قالىدۇ. بىز مەجبۇرلىغان بىلەنمۇ ئۇنىڭروھى دۇنياسىدا قىزىقىش، ئىنتىلىش قوزغىيالمىسا ئۇ ئۈنۈم بىلەن نەتىجىلەنمەيدۇ.نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش نەتىجىسىنىڭ تۆۋەن بولىشى مېنىڭچە ئاشۇ ئىنتىلىش، قىزىقىش بىلەن مۇناسىۋەتلىك.

مېنىڭچە تەتىل مەزگىلىدەبالىلارنى كۈرسلارغا قاتناشتۈرۈپ ئۇلارنىڭ روھى بېسىمىنى ئاشۇرماي ئۇلارغىمۇ دەم ئېلىش پۇرسىتى بىرەيلى. خىزمەت ئالدىراش دەپ پاراڭلىشالمىغان شۇ بالىلىرىمىز بىلەن ئەستايدىل پاراڭلىشايلى. ئۇلارنىڭ روھى دۇنياسىغا كىرىپ نېمىلەر بارلىقىغا قاراپباقايلى. ئۇلارنى باشلاپ كىتابخانىلارغا كىرەيلى. ئۆيدە ھەرخىل كىتابلارنى ئوقۇتايلى.   ئۇلار بىلەن پاراڭلىشىپ نىمە ئۈچۈن بەزىپەنلەردە ئاجىز ئىكەنلىكىنىڭ ماھىيىتىگە قاراپ باقايلى. بىز تاپقان ماھىيەتتە نېمەبولسا شۇنى تۈزىتىشكە ئورۇنساق مەسىلە ئۆزلىكىدىن ئوڭشىلىپ كېتىدۇ. ماتىماتىكىدايۇقىرى نەتىجە ئالىدىغان بالىلارنىڭ كۆپىنىچىسىنىڭ ئويۇنخۇمار چىقشىنى ئويلىنىپ باقساق بولىدۇ.بىز ئاتا-ئانىلار بالىرىمىزنى نوقۇل مۇئەللىمگە، مەكتەپكە ئىتتىرىپ قويمايلى. بالىمىزغا ئۈگىتىدىغان بىلىم ئەتراپىمىزدىمۇ، ئائىلىدىمۇ، ئۆيدىمۇ،كىتابتىمۇ، بىزدىمۇ بار. تەتىل مەزگىلى باللىرىمىزغا تەسىر كۆرسىتىدىغان ئەڭ ياخشى پۇرسەت دەپ قاراپ ئۇلارنى توختىماي ئىزدىنىدىغان روھى ئىنىرگىيىنى يىتىلدۇرىشىمىزكېرەك.



بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   خېلىل تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-23 05:45 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39371
يازما سانى: 660
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 378
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1937 سائەت
تىزىم: 2011-5-1
ئاخىرقى: 2014-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 07:35:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇغلۇم ئوقۇش جەرياندا بەك جاپا تاتتى،تەتىلنى ئۇيناپ چىقاسۇن دېدىمغۇ.
رەخمەت تېمىڭىزغا . ياخشى مۇلاھىزە تېما يۇللاپسىز

مەن ئۇلارغا ھېسدشلىق قىلمايمەن،بەلكىم ئۇلارنىڭ ھاياتىغا ئېچىنمەن !

باشقلارىنى ھۆرىمەتلەشىنى ئۈگەن

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 41729
يازما سانى: 4546
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 994
تۆھپە نۇمۇرى: 101
توردا: 4301 سائەت
تىزىم: 2011-5-22
ئاخىرقى: 2014-6-27
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 07:49:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيۇن بىلەن تەكرانى مۇۋاپىق بىرلەشتۈرسە ياخشى ..بىراق كىتابتكى نەرسىنى يەنە قايتا ئۈگەتمەي ..دەرستىن سىرتقى مەشىقىنى قىلدۇرۇش كېرەك ...

ئادەم ھامىنى ئۆلىدۇ ،بىراق شۇ ئۆمۈر چەكلىك بولغاچ خوشاللىق ۋە قايغۇ ئورتاق مەۋجۇتتۇر!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 90476
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 55
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 13 سائەت
تىزىم: 2013-1-23
ئاخىرقى: 2013-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 08:30:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇينغاندا  ر اسا  ئۇيناش كېرەك .. ... بىراق   تەتىل بەك ئاز............

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 89292
يازما سانى: 185
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1991
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 440 سائەت
تىزىم: 2012-12-29
ئاخىرقى: 2015-2-11
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 09:37:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كىم تاپتى مۇشۇ تەربىيلەش كۇرسى دىگەن نەرسىنى.مەنمۇ مۇشۇنداق كۇرسىلاردا تۆت يىل دەرىس ئۆتتۈم،نۇرغۇن باللارنىڭ :ئاپا مەن ئوقۇمايتتىم،مىنىڭ ئوينىغۇم بار دىگەنىلىرنى تولا كۆردۈم.بىر مەۋسۈم دەرىس ئۇقۇپ كاللىسى ۋاڭشىپ كەتكەن شۇ بىچارە بالىلار يەنە مەجبۇرىي ھالدا تەتىلدىمۇ كۈندە سەككىز سائەتتىن دەرىس ئوقۇيدۇ.
شۇ ئوماق باللىرىمىزغا دەرىس ئۆتۈش جەريانىدا شۇنى چوڭقۇر ھىس قىلدىمكى بىزدە يەنە بىر تۈركۈم جان باقتى ئوقۇتقۇچىلار باركەن.بەشىنچى يىللىققا چىققان بالىلارنىڭ ئىچىدە يا ئويغۇرچە ساۋادى چىقمىغان يا خەنزۇچە پىنىيىن تۇنۇمايدىغان،كەرنىغۇ ئەسىلا بىلمەيدىغان بالىلىرىمىز شۇنداق جېق ئىكەن.تۇرۇپ مىنىڭ يۈرىكىم ئېچىشتى شۇ پەرزەنتلىرمىزنىڭ ھالىغا.ئۇنىڭ ئۈستىگە قايسى دانا رەھبەر چىقاردىكىن تاڭ،قوش تىل دەپ؟!بالىلارنىڭ كىتابلىرنىڭ ئىچىدە بىرمۇ ئويغۇرچە خەت يوق لىكىن نامدا قوش تىل...
شۇڭا ھازىرقى ئوقۇتقۇچىلارغا شۇنداق دېگۈم كىلىدۇ:سىزنىڭ شۇ بالىلارغا چوڭقۇر مېھرىڭىز بارمۇ؟دەرسىتىن چۈشۈپ ،ئۆيگە قايتقاندىمۇ شۇ بالىلارنى كۆرگىڭىز كىلەمدۇ ياكى سىزگە مۇئاش تۇلۇق تەگسىلا بۇلامدۇ؟....جاۋاپسىز نۇرغۇن سوئالىلىرىم بار.
قىسقىسى ساق ئاتا-ئانا بولسىلا بالىلارنى ھەرگىز كۇرسا دىگەن يەرگە يېقىن يولاتمايدۇ....

ھايا قىلمىساڭ خالىغىنىڭنى قىل

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 74747
يازما سانى: 801
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6257
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 621 سائەت
تىزىم: 2012-2-4
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 11:43:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    تەتىلدە بالىلىرىنى كۇرۇسقا بېرىش بولمايدۇ . بېسىم قىلىش خاتا ئىش

بىزلەر خەقلىشىپ ، خەقلەر بىزلىشىپ ... !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86878
يازما سانى: 127
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 297
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 50 سائەت
تىزىم: 2012-11-6
ئاخىرقى: 2015-2-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-23 11:47:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىمتانغا ئاز قالغان، ياكى ئالى مەكتەپكە چىققان بالىلامۇ تەتىلدە كۇرسقا قاتناشسا بولمامدۇ؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85889
يازما سانى: 875
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 5053
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 386 سائەت
تىزىم: 2012-10-9
ئاخىرقى: 2015-3-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-24 12:56:40 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلارنى كۇرۇسقا بىرىش يامان ئىش ئەمەس.يامان يىرى كۇرۇسنىڭ بالىلارغا بولغان بىسىمى.
ئۇنداقتا بالىلارنى كۇرۇسقا بىرىپ ھەم ئۇلارغا بىسىم ھىس قىلدۇرماسلىقنىڭ ئامالى بارمۇ ؟
بار.
بالىلار ئۆزى ئوقۇيمەن دىگەن پەنگە ياكى كەسىپكە بىرىڭ.ئەڭ ياخشىسى بالىلار باشلاڭغۇچنى پۇتتۇرگىچە بىرەر چالغۇ چىلىشنى ئۈگەنسۇن.بۇنىڭ بالىلارنىڭ كەلگۈسى تەرەققىياتىغا پايدىسى بار.
موھىمى بالا قىززىقسۇن.

ئۇلۇغ ئاللاھتىن

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 50822
يازما سانى: 2231
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 23719
تۆھپە نۇمۇرى: 1448
توردا: 3754 سائەت
تىزىم: 2011-1-7
ئاخىرقى: 2015-4-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-24 10:13:03 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنمۇ ئوغلۇمنى تەتىلدە كۇرۇسقا بەرمىدىم .

بىر مىنۇت ئۆتتى دىگەنلىك ، ئۈلۈمگە بىر مىنۇت يېقىنلاشتىڭىز  دىگەنلىك . ھەرۋاقىت ئۈلۈمنى ئۇنۇتمايلى ، ئاللاھنى يات ئىتەيلى . نامازنى تۇلۇق ئادا قىلايلى قېرىنداشلار .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73736
يازما سانى: 480
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5016
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 882 سائەت
تىزىم: 2012-1-22
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-24 10:24:35 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر بالىلارغا بېسىم بەك ئېغىر ، ئۇلارغىمۇ مۇۋاپىق دەم ئېلىش پۇرسىتى يارىتىپ بىرىش كېرەك ، چۈنكى ھازىرقى مائارىپتا مىڭ تەربىيلىسىڭىزمۇ ئالىم بۇلۇپ چىقالمايدۇ .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش