مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 8013|ئىنكاس: 90

بالىڭىزنى قانداق مەكتەپتە ئوقۇتتىڭىز(مىسرانىم مۇكاپاتلىق ئەسەر پ   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

قاراڭغۇدىن زارل

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17347
يازما سانى: 35
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7871
تۆھپە نۇمۇرى: 342
توردا: 105 سائەت
تىزىم: 2010-11-13
ئاخىرقى: 2013-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 04:31:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بالىلىرىمىزنى خەنزۇ مەكتەپلەردە ئوقۇتامدۇق ياكى ئۇيغۇر مەكتەپلەردە ئوقۇتامدۇق ؟

(مىسرانىم مۇكاپاتلىق ئەسەر پالىيىتىگە )

ئەزىز ئەيسا كۆكتۇغ

سۆز بېشى

كۈنىمىزدە بالا تەربىيىسىدەبالىمىزنى قانداق تەربىيىلەش ،قانداق ئادەم قىلىپ يىتىلىشكە ياردەم بىرىش ،قانداق مەكتەپتە ئوقۇتۇش،بۇلۇپمۇ نۇقۇل خەنزۇ تىلى بىلەن ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان خەنزۇ مەكتىپىدە ئۇقۇتامدۇق ياكى ئانا تىل ئۇيغۇر تىلىنى ئاساس قىلىپ  ئۇقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان ئۇيغۇر مەكتىپىدە  ئۇقۇتۇش كىرەكمۇ دېگەن مەسىلە ھەر بىر ئاتا–ئانا بولغۇچى ئۇيغۇرنىڭ ئالدىغا قۇيۇلغان ،شۇنداقلا بۇ مەسىلە مىللەتنىڭ كەلگۈىسى، ئۈمىدى بولغان بالىلارنىڭ ئونىۋىرسال ساپاسى ،ئادىمىلىك سۈپىتى ،كەلگۈسى ئىستىقبالى ،ئىدىيىۋى ئەھۋالى، پەزىلىتى ، قىممەت-قارىشى كىملىكى  ھەققىدىكى ئەڭ مۇھىم مەسىلە بولۇپ تۇرماقتا .ھەتتا بەزى ئۇيغۇر ئاتا –ئانىلار ئازغۇنلۇق بىلەن كۆز ئالدىدىكى يۈزەكى مەنپەئەتنىلا ئەلا بىلىپ "يامان غەرەزلىك قاپاقلار"نىڭ كولدۇرلىتىشىغا ئۇسۇل ئويناپ ھۆكىمەتنىڭ ھېچقانداق ئەمىر پەرمانى ،تەشەببۇسى يوق ئەھۋالدىمۇ بالىلىرىنى بەس-بەستە خەنزۇتىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان خەنزۇ مەكتەپلەردە ئوقۇتماقتا .ئۇيغۇر ئاتا-ئانىلار زادى بالىلارنى قايسى ،قانداق مەكتەپتە ئوقۇتۇش كېرەك ؟ئەمىسە بۇقارىشىمىزنى ئايدىڭلاشتۇرۇش ئۈچۈن ئاۋۋال بۇ مەسىلىلەر ھەققىدە كەڭ كۈشادە مۇھاكىمەقىلىپ كۆرەيلى

ئاۋۋال خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇغان بالىلار بىلەن ئۇيغۇر مەكتەپلىرىدە ئوقۇغان بالىلارنىڭ ئىرىشىدىغىنى بىلەن يۇقۇتىدىغىنى ھەققىدىكى تۈۋەندىكى جەدىۋەلدىكى سېلىشتۇرمىنى كۆرۈپ باقايلى:




قىسىقىسى بالىلىرىمىزنى ئاناتىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان ئۇيغۇر مەكتەپتە ئوقۇتمىغانلار  نېمىلەرگە ئىرىشىمىز؟يەنە نېمىلەردىن ئايرىلىپقالىمىز ؟


يۇقىتىدىغىنىمىز ؛-

1- بالىلارنىڭ ئانا تىلىدىن ئايرىلىپ قالىمىز.

2- بالىلارنىڭ ئۇيغۇرغا خاس بولغان قىممەت قارىشى، مىللى كىملىكىكىشىلىك قارىشى ، مىجەز –خاراكتىرىدىن، پىسخىكىسىدىن ئايرىلىپ قالىمىز.

3- بالىلىرىمىزنىڭ ئۇيغۇرچە پىكىر قىلىش ئۇسۇلىدىن،مەسىلىلەرنى ئۇيغۇر مەۋقەسىدە تۇرۇپ بىر تەرەپ قىلىش ئۇسۇلىدىن ئايرىلىپ قالىمىز

4- بالىلىرىمىزنىڭ ،ئۇيغۇر مەدەنىيىتى تەربىيە مۇھىتىدىن ئايرىلىپ قالىمىز .

5- ئۆزىمىزنىڭ ئىشقا ئورۇنلىشىش پۇرسىتىمىزنى  ئازايتىمىز

6- مىللى مائارىپ ،مىللى مەكتەپلەرنىڭ بىر بىرلەپ يۇقۇلىشىنى تىزلىتىمىز

7- ئاز كۈندىن كېيىن ئانا تىلىمىزدىكى ئەدەبىيات -نەشرىيات ئىشلىرىمىزنىڭ چۈكىشىنى،يۇقۇلىشىنى  تېزلىتىشىگە سەۋەب بولىمىز

8- ئۆزىڭىز ،ئاتا بوۋىمىز ،ئەجدادىمىز بىلەن بالىلىرىمىز،كەلگۈسىمىزئوتتۇرسىدا ھالاكەتلىك ئۈزۈلۈش ،سۈپەت ئۆز گۈرۈش پاجىئەسىنى ئۆز قۇلىمىز بىلەن كەلتۈرۈپ چىقىرىمىز .

9- بالىلىرىمىز دۇنيادىكى ئەڭ ئۇلۇق مەدەنىيەت جەۋھىرى ،مىراسى بولغان ئىسلام دىنى مەدەنىيىتىدىن مەھرۇم قىلىمىز .

10- بالىمىزنى دىنسىز ،ئازغۇنلۇق ئەخلاقسىزلىق نىشانىغا باشلايمىز

ئېرىشكىنىمىز ؛

1- دۇنيا بۇيۇنچە ئەڭ كۆپ سانلىق ئادەم قوللىنىدىغان خەنزۇ تىلىنى بالىلىرىمىزنىڭ ئانا تىلى قىلىپ ئۈگۈتۈپ، بالىلىرىمىزنى بىۋاسىتە خەنزۇ مەدەنىيىتىنىڭ راۋاجلىنىشى ۋاستلىق ھالدا دۇنيا مەدەنىيىتىنىڭ جەۋھەرلىرى،ئۈچۈرلىرى بىلەن كەڭ تۈردەئۇچرىشىش ،ئۈگىنىش پۇرستىگە ئىگە قىلىمىز .بالىلىرىمىزنى خەنزۇ مەدەنىيىتى ، ئۆزلىكى مۇھىتىدا تەربىيىلەيمىز

2- خەنزۇ تىلى ئۈگەنگەن بالىلىرىمىزنى كەلگۈسى ئۆز رايۇنىمىزدا ياكى ھەرقايسى جايلاردا بىر قەدەر ئاسان ئىشقا ئورۇنلىشىش پۇرسىتىگە ئىگە قىلىمىز

3-"ھازىر زامان مودا ئېقىمى شۇنداق تۇرسا ،ھەممە ئادەم بالىلىرىنى خەنزۇ تىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان مەكتەپلەردە ئوقۇتىۋاتسا..."دىگەن قارىغۇ ،نادانلىق ئېقىمىدىكى مەخسەتكە يەتكەن بۇلىمىز.

4-مۇشۇ زاماندىكى كۈندىلىك تۈرمۇش ،ئىشلەپچىقىرىش ،سودا سېتىق خىزمەت ۋە باشقا ئالاقىدە راۋان ئالاقە قىلىش ماھارىتىنى يىتىلدۈرىمىز .قۇلايلىققا ئېرىشىمىز

5-ھۆكىمەت باش سىتىراتىگىيىسىنى ئوتتۇرغا قويغان .ئەمما يەرلىك يامان غەرەزلىك قاپاقلارنىڭ كولدۇرلىتىشىغا ئايلىنىپ كەتكەن قوش "تىل ئوقۇتىشى"(ھازىر ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنىمىزدىكى مەكتەپلەردە يولغا قويۇلىۋاتقان بۇسىياسەت  ئەمەلىيەتتە ئانا تىلنى قەستەنسىقىپ چىقىرىپ ،كەمسىتىپ يەككەتىل ئوقۇتۇشى ،يەنى خەنزۇ تىلىدا كۈچەپ ئۇقۇتۇش ئېلىپبېرىش سىياسىتى بولۇپ دۇنياۋى ئالدامچىلىق دىيىلسە ھەرگىز ئارتۇق كەتمەيدۇ )نىڭ كولدىرلىتىشىغا ئۇسۇل ئوينايمىز.


تەۋسىيە!

ئەڭ ياخشىسى –بالىڭىزنى ئاۋۋال چوقۇم ئانا تىل يېزىقىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان مەكتەپلەردە ئوقۇتۇپ ئاندىن تىرىشىپ خەنزۇتىلى ۋە باشقا كۆپ تىل ئۆگىنىشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشنى نىشان قىلىش.


تۈگەنچە؛

ئەلۋەتتە بۇ يازمىدىكى بەزى پىكىر نۇقتىلىرى مىنىڭ شەخسى قارىشىم ،يەنىمۇ چوڭقۇرلاپ ،كۈزىتىشكە تەتقىق قىلىشقا،مۇھاكىمە قىلىشقا توغرا كېلىدۇ .كەم قالغان تەرەپلەر بولسا ئورتاق تۇلۇقلىساق .


ئىزاھات -* ئىسىڭىزدە بولسۇن،ھەر 20نەپەر ئۇيغۇر بالا ئۇيغۇر مەكتەپتىن ئايرىلسا بىر نەپەر ئۇيغۇر ئوقۇتقۇچىنى خىزمەت پۇرسىتىدىن مەھرۇم قىلىمىز .ئۇيغۇر مەكتەپلىرىمۇ شۇنىڭغا ماس ھالدا كىچىكلىشىپ، ئازىيىپبارىدۇ. ھازىر ئاقسۇ شەھەرلىك 5-ئوتتۇر مەكتەپتە ئالدىنقى يىلىلا ئوقۇغۇچى يىلسىرى ئازلاپ -ئوقۇغۇچى ئاز ،ئوقۇغۇچىغا نىسبەتەن ئوقۇتقۇچى كۆپ بۇلۇش،شۇ سەۋەپلىك كۆپ قىسىم ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئىختىسادى مەنپەتى ،خىزمەت ئورنى زىيانغا ،خىرىسقا ئۇچراشتەك پاسسىپ ئەھۋال كۆرۈلدى ...ھەتتا يەنە ھازىر ئاقسۇ شەھرىدە ئاقسۇ شەھەرلىك 5-ئوتتۇرامەكتەپ ،10-،11-باشلانغۇچ مەكتەپ تۇلۇقسىز قىسمى ،6-باشلانغۇچ مەكتەپلەر (ئۇيغۇر مەكتەپلەر) ھەممىسى ئاتالمىش بىر مەكتەپ قىلىنىپ ئىخچاملىنىپ ، خەنزۇ مەكتەپ شىددەت بىلەن كىڭەيمەكتە. بىرەسمى خەۋەرگە قارىغاندا ھەتتا بىرقىسىم ۋىلايەت رەھبەرلىرى تەرىپىدىن ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدىكى داڭلىق مىللى ئوتتۇر مەكتەپنىڭ بىرى بولغان ئاقسۇ ۋىلايەتلىك 1-ئوتتۇرامەكتەپنىڭ ،مەكتەپ ئورنىنى 2-باشلانغۇچ(خەنزۇ مەكتەپ )قا بوشۇتۇپ بىرىش ،ۋىلايەتلىك1-ئوتتۇرىنى  شەھەر سىرتىغا يۆتكەش تەكلىپى ئوتتۇرغا قۇيۇلغانمىش .بۇ خەۋەر گەرچە بىرەسمى خەۋەر بولسىمۇ ئەمما ھازىرقى كۈنىمىزدىكى ئۇيغۇر مەكتەپلىرىنىڭ ئازىيىپ كىچىكلەپ بېرىشىنىڭ ئەكسىچە  خەنزۇ مەكتەپلەرنىڭ تەرەققىياتىنىڭ تىز بۇلىشىدەك ئەمىلىيەتتىن شۇنى كۈرۈش مۇمكىنكى بۇنداق ئەھۋالغا ئەجەپلەنمىسەكمۇ بۇلىدىغۇ؟!خوشخۇلاسە شۇكى يۇقارقىدەك ئەھۋاللار ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۆپلەپ خەنزۇچە ئۇقۇتۇش ئېلىپبارىدىغان مەكتەپكە ئېقىپ كېتىپ بارغانلىقىنىڭ بىۋاسىتە تەسىرى ئەمەسمۇ؟

( مەنبە ؛ئۆز يازمام ،ھەم تۇنجى ئېلان قىلىشىم )


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   huxqiray تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-22 07:48 PM  



تولۇقلىما مەزمۇن (2013-1-23 11:05 AM):
30f0f8007a94740afa069a78d7ac37e7?fid=3640695401-250528-2266157775&time=1358910210&sign=FDTA-DCb740ccc5511e5e8fedcff06b081203-ETg5Q4a%2Bxu%2FewjR%2FtgSN2YwsH3E%3D&expires=8h&size=c850_u580&quality=100

تولۇقلىما مەزمۇن (2013-2-7 05:17 PM):
باشقۇرغۇچى ئەپەندىلەر  جەدىۋەل يوللىسام   ئۇتۇقلۇق بولمىدى  يازما  يەنە كەمتۈك پېتى يوللىنىپ تۇرۇپتۇ    بىر ئامال  قىلساق  بۇلاتتى  
ئالاقە مەنزىلىم    928021205      چ چ
تېل---------13565165488

ھازىرغىچە 3 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
شەبنەم + 300 ماختاشقا تېگىشلىك
YOLOQI + 50 ماختاشقا تېگىشلىك
quwax + 100 دەلىللەر يېتەرلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 450   باھا خاتىرىسى

قاراڭغۇدىن زارلانماي شام ياندۇر !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79754
يازما سانى: 1824
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8261
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1335 سائەت
تىزىم: 2012-5-5
ئاخىرقى: 2013-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 06:07:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
باغداش مۇنبىرىدىكى bahadir215   دېگەن تورداشنىڭ ئىنكاسى ، بۇ ئىنكاسنىمۇ ئۇقۇپ بېقىڭ .

مەن تۇرىۋاتقان يېزىدا ئۈچ يىلنىڭ ئالدىدا 12 باشلانغۇچ مەكتەپ بار ئىدى. ئۈچ يىل جەريانىدا ئوقۇغۇچى مەنبەسى بولماسلىق سەۋەبىدىن قوشىۋېتىش، تاقاش ئارقىلىق ھازىر بولسا ئاران ئالتە باشلانغۇچ مەكتەپ قالدى. نېمە ئۈچۈن ئوقۇغۇچى ئازىيىپ كېتىدۇ. بۇنىڭ سەۋەبلىرىنىڭ بىرى پىلانلىق تۇغۇت بولسا، يەنە بىرى كۆپلىگەن ئوقۇغۇچىلار باشقا يېزا-مەيدانلاردىكى خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇۋاتىدۇ. يەنە كېلىپ «زىيالىي» ھېسابلىنىدىغان ئوقۇتقۇچى، كادىر-ئىشچىلارنىڭ پەرزەنتلىرى خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇۋاتىدۇ. شۇڭىمۇ قايسى بىر دانا «دېھقىنى بار مىللەت يۇقالمايدۇ» دەپ توغرا ئېيتقان ئىكەن. ئۆزىڭىز ئوقۇتقۇچى تۇرۇپ، پەرزەنتىڭىزنى باشقا تىل مۇھىتىدىكى مەكتەپتە ئوقۇتسىڭىز بۇ ئۆزىڭىزنى ئىنكار قىلغانلىق، ئۆزىڭىزنىڭ پۇتىغا پالتا چاپقانلىق بولماي نېمە؟ ئوقۇغۇچى مەنبەسى ئازايسا مىللىي تىلدىكى مەكتەپلەر تاقىلىدۇ. مەكتەپلەر تاقالسا ئوقۇتقۇچى بولغان سىز نېمە ئىش قىلىسىز! مەن بالىسىنى خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇتىۋاتقان ئاتا-ئانىلاردىن نېمە ئۈچۈن بالىسىنى خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇتۇدىغانلىقىنى سورىسام ھەممىسى «بالىمىزنى خەنزۇچە مەكتەپتە ئوقۇتساق كېيىن چوڭ بولسا خىزمەت تېپىشى ئاسان بولىدۇ، ياخشى خىزمەت ئورنىغا ئېرىشەلەيدۇ» دەپ جاۋاب بېرىشتى. خەنزۇ تىلنى بىلگەن ئادەمنىڭ ھەممىسى ياخشى خىزمەت ئورنىغا ئېرىشىدىغان ئىش بولسا ھەر يىلى نەچچە ۋاگون ئىشلەمچىلەر شىنجاڭغا ئىش ئىزلەپ كىلەرمىدى؟ نوبېل فىزىكا مۇكاپاتىغا ئېرىشكەن چەتئەللىك ئالىملار ماقالىسىدىن سىتاتا ئېلىپ پايدىلانغان پەخىرلىك فىزىكا ئالىمىمىز ساھىبجامال دۆلەت خانىم، ئەينى ۋاقىتتا دۆلەت رەھبەرلىرىگە ئېنگىلىز تىلى تەرجىمانى بولغان ھەكىمە ئەرشىدىن خانىم ۋە باشقا كۆپلىگەن ئالىم مۇتەخەسسىسلىرىمىز تولۇق ئوتتۇرىنى پۈتتۈرگىچە ئۇيغۇرچە مەكتەپتە ئوقۇغان. ئۇنداقتا ئاشۇ سەبىي پەرزەنتلەر يات تىلدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدىغان مەكتەپتە ئوقۇپ زادى نېمىلەرنى ئۆگىنىدۇ؟ نېمىلەردىن مەھرۇم قالىدۇ ئۇلار خەنزۇ تىلىنى ئۆگىنىش بىلەن بىرگە خەنزۇ مەدەنىيىتىنى، خەنزۇلارنىڭ ئۆرۈپ-ئادىتىنى ئۆگىنىدۇ. بىر كۈنى ئىنىسى خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇۋاتقان بىر ئاغىينەمنىڭ ئۆيىدە پاراڭلىشىپ ئولتۇرساق ئاغىينەمنىڭ ئىنىسى يۈگۈرۈپ كىرىپلا «ئاكا، ئاكا بىز مەكتەپتىن كېلىۋېتىپ بىرنەچچە ئۇيغۇرنى ئۇرىۋەتتۇق» دېدى. بىز نېمە دېيىشىمىزنى بىلەلمەي تۇرۇپلا قالدۇق. شۇنىڭدىن كىيىن ئاتا-ئانىسىنىڭ قارشى تۇرۇشىغا قارىماي ئاغىنەم ئىنىسىنى ئۇيغۇرچە مەكتەپكە ئەكىرىپ بەردى. كاككۇك تۇخۇمىنى ئۆزىدىن كىچىك قۇشلارنىڭ ئۇۋىسىغا تۇغۇپ قويىدىكەن. باشقا قۇش ئۇقماي كاككۇكنىڭ تۇخۇمىنى ئۆزىنىڭ تۇخۇمى بىلەن بىللە باسىدىكەن. كاككۇك چۈجىسى ھېلىقى قۇشنىڭ چۈجىسىدىن بۇرۇنراق تۇخۇمدىن چىقىدىكەن ۋە تېز چوڭ بولىدىكەن. باشقا چۈجىلەر تۇخۇمدىن چىققاندىن كېيىن ئانا قۇشنىڭ تېپىپ كەلگەن ئۇزۇقى يېتىشمەيدىكەن. بۇنىڭ بىلەن كاككۇك چۈجىسى باشقا چۈجىلەرنى ئۇۋىدىن ئىتتىرىۋېتىپ ئۆلتۈرۋېتىدىكەن. بىچارە ئانا قۇش ئۆزىدىن نەچچە ھەسسە چوڭ كاككۇك بالىسىنىڭ قۇرسقىنى بېقىش ئۈچۈن تىنىم تاپماي ئىشلەيدىكەن. كاككۇك بالىسىنىڭ قانات-قۇيرۇقى يېتىلگەندىن كېيىن بىچارە «ئانا» سىنى داغدا قۇيۇپ ئۇچۇپ كېتىدىكەن. بىز ھازىر پەرزەنتلىرىمىزنى كاككۇكقا ئوخشاش باشقىلارنىڭ تەربىيەلىشىگە تاشلاپ بەرگەن بىلەن، ئۇلار ھەرگىز كاككۇك چۈجىسىنى دورىيالمايدۇ. ئوقۇتقۇچىسىنىڭ بېسىمىدە بىچارە پەرزەنتلىرىمىز كاتەكچىسىمان چەكسىز خەتلەرنى ئۆگىنىش ئۈچۈن كۈنىگە نەچچە دەپتەرنى توشقۇزۇشى كېرەك. ئەگەر تاپشۇرۇقنى ئۇرۇنلاپ بولالمىسا ئاتا-ئانىسىنىڭ تايىقى، ئوقۇتقۇچىسنىڭ دەشناملىرى تەييار. شۇڭا 5-6 ياشلىق بالىلارنىڭ تارام-تارام يېغلاپ تۇرۇپ خەت يېزىۋاتقانلىقىنى نەچچە قېتىم كۆردۈم. (ئەلۋەتتە تاپشۇرۇق ئىشلەش ئۇيغۇر مەكتەپلىرىدىمۇ بار. بىراق ئۇنچىۋالا ئېغىر ئەمەس. ئاشۇنداق خەنزۇچە مەكتەپتە ئوقۇۋاتقان بىر قىزنىڭ دادىسىغا «دادا، مەن بارىمەن مەكتەپكە» دېگىنىنى ئاڭلىدىم. مەن «نېمىشقا ئۇنداق دەيسىز؟ مەن مەكتەپكە بارىمەن دەڭ» دېسەم، ئۇ «ۋو چۈ شۆ شاۋ دېگەننى ئاشۇنداق دەيدىغۇ» دېدى. قاراڭ ئۇنىڭ يالغۇز تىلىلا ئەمەس، تەپەككۇرىمۇ خەنزۇچىلىشىپ كېتىپتۇ. مەكتەپتە خەنزۇچە مۇھىت، ئۆيىگە كەلسە ئۇيغۇرچە مۇھىت. كىچىككىنە سەبىي بالا ئىككى خىل مەدەنىيەت ئوتتۇرىسىدا گاڭگىراپ ئېغىر دەرىجىدە پىسخىكىلىق توسالغۇغا ئۇچرىماي قالمايدۇ. ئۇلار بىر پۈتۈن ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدىن مەھرۇم قالىدۇ. ئۇلار سادىر پەلۋان قوشاقلىرىنى ئېيتالمايدۇ. ئۇلار چىنتۆمۈر باتۇرنىڭ كاپ-كاپ كۈچىكىنى بىلمەيدۇ. ئۇلار ئابدۇخالىق ئۇيغۇرنى كىمنىڭ ئۆلتۈرگەنلىكىنى بىلمەيدۇ. ئۇلار ئىپارخاننى تېلېۋىزۇردىن كۆرۈپ ئۇنىڭ ئارقىسىغا يوشۇرۇنغان تارىخنى بىلمەيدۇ (ئاپپاق خوجىنىڭ ئىپارخاننى مانجۇ خانىغا سوۋغا قىلىش بەدىلىگە، جۇڭغارلارنى باشلاپ كېلىپ ئەجدادلىرىمىزنى قىرغىن قىلغىنىنى بىلمەيدۇ) نۇزۇگۇمنىڭ نېمە ئۈچۈن ئۆلگەنلىكىنى بىلمەيدۇ. ئۇلار مىللىي ئارمىيىنىڭ پۈتۈن شىنجاڭنىڭ ئازاد قىلىپ بولايلا دەپ قالغاندا نېمە ئۈچۈن تۇيۇقسىز توختاپ قالغانلىقىنى ئويلاشنى خالىمايدۇ. ئۇلار 12 مۇقامنىڭ پەلسەپىۋى پىكىرلەرگە تويۇنغان مىسرالىرىدىن، ئىنساننى روھىيەت ئالىمىغا باشلىغۇچى سېھىرلىك كۈيلىرىدىن ھۇزۇرلىنىش ئەمەس، ھەتتا ئاڭلاشنىمۇ خالىمايدۇ. ئالپ ئەرتوڭاخان دېسە بەلكىم ئۇلار بۇ خەنزۇچە نېمە دېگەن گەپتۇ دېيشى مۇمكىن. «ئوغۇزخان» ماركىلىق ھاراقنى ئىچىپ، «سەن شامال، مەن رومال» دېگەن ناخشىنى خەنزۇچە توۋلاپ يۈرۈشى مۇمكىن.ھازىر دۇنيا بىزنىڭ ئۇيغۇر تىلىمىزنىمۇ ئېتىراپ قىلىشقا باشلىدى. Windows Vista نى قاچىلاش باسقۇچىدىلا ئۇيغۇر تىلى دېگەن ئۇيغۇرچە خەتنى كۆرۈپ قانچىلىك ھاياجانلانغانلىقىمنى تىل بىلەن ئىپادىلەپ بېرەلمەيمەن. چىڭغىز ئايتىماتوۋ «كۆپ تىللىق بولۇش شەرەپ، ئانا تىلنى بىلمەسلىك جىنايەت» دېگەن ئىكەن. توغرا ئانا تىلنى بىلمەسلىك جىنايەتنىڭ جىنايىتى، ئانا تىل بىزنىڭ ۋەتىنىمىز، ئانا تىلنى بىلمەسلىك ۋەتىنىنى ساتقانلىق بىلەن باراۋەر. ئاشۇ بالىڭىز چوڭ بولۇپ، ئاتا (ئانا) ماڭا نېمىشقا ئۇيغۇرچە ئۆگەتمىگەن؟ دېسە نېمە دەپ جاۋاب بېرىسىز؟ بەلكىم سىز ئۇيغۇر تىلىنى ئۆيدە ئۆگىتىۋالىمەن دېيىشىڭىز مۇمكىن. ساۋادىنى ئانا تىلدا چىقىرىش بىلەن يات تىلدا چىقىرىشنىڭ ئاسمان-زېمىن پەرقى بار. بالىڭىزغا 32 ھەرىپنى ئۆگىتىپ قويغىنىڭىز ھەرگىزمۇ ئۇيغۇر تىلىنى ئۆگەتكەنلىك ئەمەس. خەنزۇ تىلى دۆلىتىمىزنىڭ دۆلەت تىلى، شۇنداقلا دۇنيا ئاھالىسىنىڭ ئالتىدىن بىرى بۇ تىلنى ئىشلىتىدۇ. شۇڭا خەنزۇ تىلىنىمۇ چوقۇم ئۆگىنىش كېرەك، ئەمما ئۇ ھەرگىزمۇ ئۆز ئانا تىلىنى قۇربان قىلىش بەدىلىگە بولسا بولمايدۇ! قايسى بىر نوپۇزلۇق ماتىرىيالدىن «ھازىر شەرق شىمالدا مانجۇ تىلىنى بىلىدىغان توقسان نەچچە قېرى مانجۇ قىلىپ قالدى. ئەگەر ئۇلار ئۆلۈپ كەتسە، مانجۇ تىلى يەر شارىدىن يوقايدۇ» دېگەن خەۋەرنى كۆرۈپ قالدىم. قاراڭ ئەينى ۋاقىتتا شۇنچە چوڭ جۇڭگونى نەچچە يۈز يىل سورىغان بىر مىللەتنىڭ ھازىرقى كۈنى ئەنە ئاشۇ! خەلقئارا مۇھىت ئاسراش جەمئىيتى، كىت قۇتقۇزۇش جەمئىيتى … بولغان بىلەن مىللەت قۇتقۇزۇش جەمئىيتى، تىل قۇتقۇزۇش جەمئىيتى يوق. مەلۇم بىر خىل ئۆسۈملۈكنىڭ نەسلى قۇرۇپ كەتتى، قۇتقۇزايلى دەپ خەلقئارا جەمئىيەت نۇرغۇن پۇل، ئادەم كۈچى ئاجراتقان بىلەن، قىرغىن بولىۋاتقان ئىرقلار، يۇقۇلۇش گىردابىغا بېرىپ قالغان تىل بىلەن ھېچكىمنىڭ كارى يوق. بىزنىڭ قولىمىزدىن باشقا چوڭ ئىش كەلمىسىمۇ، ئەجدادلىرىمىزدىن بىزگە مىراس قالغان بۇ بۈيۈك تىلنى ئەۋلادلىرىمىزغا ساق-سالامەت ئۆتكۈزۈپ بېرىشكە بولسىمۇ تىرىشايلى!!! خۇلاسە: سەن ئوقۇتقۇچى بولۇشقا مۇناسىپ ئەمەسسەن. سەن ھۆرمەتلىنىشكە مۇناسىپ ئەمەسسەن؛ چۈنكى سەن بىزنى ئاتا-ئانىمىزنى ۋە بۈگۈنكى ئەۋلادلىرىمىزنى ئوقۇتۇپ تۇرۇپ ئۆزەڭنىڭ بالىسىغا توغرا يولنى كۆرسىتىپ بىرەلمەي تۇرۇپ يەنە كىمگە توغرا يول كۆرسەتكۈچى. ۋىجدانىڭ قېنى!!! (بۇ سۆز ئۆزى مىللەتنىڭ يېتەكچىلىرى تۇرۇپ ئانا تىلىغا خائىنلىق قىلغان ئوقۇتقۇچىلارغا ئېيتىلدى. لېكىن قەلبىمىزدىكى ھەقىقىي يېتەكچىلەر مەڭگۈ قەلبىمىزدە ياتلانغۇسى!). بۇسۆزنى ئاڭلاپ مەن ئوقۇتقۇچى بولمىغاندىكىن بولىۋېرىدۇ دەپ قالماڭ، چۈنكى سەن ئۇيغۇر! ھەربىرىمىزنىڭ مەسئۇلىيىتى بار.
تېىخمۇ كۆپ مەزمۇندىن خەۋەردار بولماقچى بولسىڭىز http://bbs.bagdax.cn/read.php?tid=14367
زىيارەت قىلىپ بېقىڭ .
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   !UYGHURJAN تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-20 06:15 PM  


ئاتمايدىغان تاڭ يوق ،
پاتمايدىغان كۈن يوق .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84308
يازما سانى: 175
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 42
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 419 سائەت
تىزىم: 2012-8-25
ئاخىرقى: 2013-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 06:36:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ناھايىتى ئەھمىيەتلىك تىما يۇلاپ سز ، رەھمەت سز گە ،،،


بىز ئاناتىلىمىزنى قۇغدىشىمىز باللارغا ھەممدە ئۇزىمىزمۇ ياخشى ئۇگىنىشىمىز كىرەك،،،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39371
يازما سانى: 423
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4717
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1535 سائەت
تىزىم: 2011-5-1
ئاخىرقى: 2013-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 06:52:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شىماللىق بىر كىشى مىنكاۋخەن ئۇغلىنى ئىلىپ چوڭ ئانىسىنىڭ ئۆلىمىگە قاتنىشىش ئۈچۈن جەنۇپقا كىلىپ،تۇپراق بىشىغا چىقىپ چوڭ ئانىسىنىڭ يەرلىكتە قۇيۋاتقانلىقىنى كۆرۇپ :
دادا بىزمۇ باشقىلارغا ئۇخشاش ساندۇققا سىلىپ ( گۇۋەنسەي ) پاكىز قۇيساق بۇلمامدۇ. دېگەندە دادىسى جامائەت ئالدىدا ئىزادا ئۆلگىدەك بولۇپ كىتىپتىكەن.كېيىن خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇتقىنىغا شۇنداق پۇشايمان قىپتىكەن...... دېگەن گەپ سۇزلەرنى ئاڭلىغان.
مەنمۇ ئىبىرەت ئالماي خامسۇچىدا ئوقۇتتۇم.ئاللا كۇڭلىگە ئىنساپ بىرەر.چوڭ ئانام ئۆرۇپ ئادەتنى يىتۈلدۈرگەن ئاساستا ئوقۇتۇپ بىرۋاتىدۇ.ئىنشائاللا بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   riallik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-20 06:53 PM  


مەن ئۇلارغا ھېسدشلىق قىلمايمەن،بەلكىم ئۇلارنىڭ ھاياتىغا ئېچىنمەن !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87698
يازما سانى: 133
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 800
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 73 سائەت
تىزىم: 2012-11-25
ئاخىرقى: 2013-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 07:03:15 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تېمىكەن ، ئويلۇنۇشقا تېگىشلىك!

مۇسۇلمانلارنىڭ نىشانى ئاللاھ ئۈچۈن ياشاش ، ئاللاھ ئۈچۈن ئۆلۈش ، قانداقتۇر بايلىق ، مەنسەپ ۋەياكى بىرەر گەۋدە ئۈچۈن ياشاش ۋە ئۆلۈش ئەمەس !

يالقۇن085

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 20381
يازما سانى: 491
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13999
تۆھپە نۇمۇرى: 3301
توردا: 1884 سائەت
تىزىم: 2010-12-2
ئاخىرقى: 2013-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 07:16:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئانا تىل ئىنتايىن مۇھىم، بىراق خەنزۇ تىلنى بىلمىسىڭىز ئەمەلىيەتتە ھېچ ئىشىڭىز ئاقمايدۇ.

باشقىلارغا تەبە

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 1298
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9349
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 6254 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2013-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 07:17:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىزنىڭ ئاتا-ئانىلارنىڭ جەمئيەتنى كۆزىتىشى ئانچە يىتەرلىك ئەمەس.قارغۇلارچە خەنزۇچىدا ئوقۇتسا كىيىنلىگى ياخشى بۇلىدۇ دەپ قارايدۇ. بەزى ئاتا ئانىلار  بالىلىرنى خەنسۇ مەكتەپكە بېرىپ، بىر مەزگىل ئۆتكەندىن كىيىن بالىسى بىلەن ئوتتورىسىدا ھاڭ پەيدا بۇلىدۇ.كىيىن كىچككەن بۇلىدۇ.ھازىر شىمالى شىنجاڭ ۋە ئۈرۈمچىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ئاتا-ئانىلار ئويغىنىشقا قاراپ بالىلىرىنى ئانا تىل مەكتەپلىرىگە يۆتكىمەكتە.لىكىن بىزنىڭ مەكتەپلىرىمىزدىكى ئەبجەشلىك  يەنىلا بىزنى ئويلاندۇرۇپ قۇيىۋاتىدۇ.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ھايا قىلمىساڭ خالىغىنىڭنى قىل

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 74747
يازما سانى: 841
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6050
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 573 سائەت
تىزىم: 2012-2-4
ئاخىرقى: 2013-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 07:46:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
yalkun085 يوللىغان ۋاقتى  2013-1-20 07:16 PM
ئانا تىل ئىنتايىن مۇھىم، بىراق خەنزۇ تىلنى بىلمىسىڭىز  ...

     ئانا تىل مەكتەپلىرىمىزدىمۇ ئۈگۈتىدىغۇ ئۇنى .....
  بىزدىن بۇرۇنقىلارمۇ ئويغۇرچە ئۇقۇپ ھازىر خەنچىنى راۋان سۆزلەيدۇ ، سۆزلىيەمەيدىغىنى يوق دېيەرلىك ....  ئۆزىمىزنىڭ تىلىنى چىڭ تۇتقان ئاساستا قوشۇنچە قىلىپ ئۆگۈنۈش كېرەك ئەلۋەتتە .

بىزلەر خەقلىشىپ ، خەقلەر بىزلىشىپ ... !

ھايا قىلمىساڭ خالىغىنىڭنى قىل

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 74747
يازما سانى: 841
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6050
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 573 سائەت
تىزىم: 2012-2-4
ئاخىرقى: 2013-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 07:48:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
   مېنىڭ قان _ قېرىنداشلىرىم ئىچىدە خەنچىدە ئوقۇغانلار يوق .  تولىمۇ ئەھمىيەتلىك تېما يوللاپسىز . مەنمۇ مۇشۇ يېقىندا مۇشۇ مەزموندا بىرپارچە يازاي دەپ تۇرغانتىم ...

بىزلەر خەقلىشىپ ، خەقلەر بىزلىشىپ ... !

مەن ھامان پارتىلايمەن!

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82909
يازما سانى: 1506
نادىر تېمىسى: 4
مۇنبەر پۇلى : 7538
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 684 سائەت
تىزىم: 2012-7-24
ئاخىرقى: 2013-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 08:02:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كىيىنچە توي قىلىپ قالسام بالامنى مەكتەپتە ئۇقۇتمايمەن ، ئىشقىلىپ مېنىڭ  كەلگۈسىدىكى پەرزەنتىم  (خۇدا بۇيرىسا) توغرىلىق ئۇلۇغۋار ئارزۇلىرىم كۆپ ، ھازىرغۇ 21 ياشقا  كىردىم مەنمۇ ئاتا ئانامنىڭ ئالدىلا بالا  ، لېكىن شۇنداق بىر كۈنلەر كەلگەندە مەن چۇقۇم بالامنى ئۆزگىچە ئۇسۇل ئارقىلىق تەربىيلەپ چىقىشنى ئويلاۋاتىمەن  

كىـشــى مــېنـى كـىــشى دېـــسە كـىـشـى مـېـنـىڭ كىـشمىــشىم، كـىشـى مېـنــى كـىـشـى دېـمـىـسە كىـــشى بــىلـەن نېمـــە ئىــشـىم .
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش