|
|
|
|
يىڭىدىن <پراۋائېلىش ئوقۇتۇشى ۋە ئىمتاھان قانونى> رەسمىي يولغا قۇيۇلغاندىن بۇيان،ئىمتاھاندىن ئۈتۈش نىسبىتىنڭ تۈۋەنلىك دەرىيجىسى ئادەمنى ھەقىيقەتەن ئەندىشىگە سالدى،شوپۇرلۇق مەكتەپلىرىنىڭ ئوقۇتۇش پۇلىمۇ تۇيۇقسىزلا نەچچە ھەسسە ئۈسۈپ كەتتى.شاڭخەيدە كىچىك تىپتىكى ماشىنا پىراۋىسىنىڭ ئوقۇتۇش پۇلى 7000دى ئاشتى،يوقىرلىرى تىخى 7500گىچە چىقتى،ئىگەللىنىشىچە شامىندا بىر مەكتەپنىڭ 10000غا چىقىپ قاپتۇ ۋە شوپۇرلۇق جەھەتتە دۆلىتىمىزدىكى ئەڭ يوقىرى ئوقۇش پۇلى بۇپ ھىسابلىنىپتۇ.
ئەسلى ئىمتاھان قىيىنلاشمىدى،بەلكى بۇرۇن ئىمتاھان تۈزۈمى ۋە تۈرلىرى بەك ئاددىي ھەم بوش ئىدى.قاتناش ترانسپورت باشقارمىلىرىنىڭ ئىنىقلىشىدىن شۇنى بىلگىلى بۇلدۇكى شوپۇرلارنىڭ كەلتۈرۈپ چىقاغان قانتاش ۋەقىلىرىنىڭ كۆپىنچىسى قاتناش تۈزۈمىگە خىلاپلىق قىلغانلىقىدىن كېلىپ چىققان،ئاددىيغىنا قىلىپ ئېيتقاندا نۇرغۇنلىغان شوپۇرلار ھەقىيقى شوپۇرلۇق ئۆلچىمگە تۇشمايدۇ.نەزىرىيە بۈلۈمىنى دىسەك بۇمۇ بىر شوپۇرلۇقنىڭ ئەڭ مۇھىم قىسىملىرىنىڭ بىرى،بۇرۇن نۇرغۇنلىغان مەكتەپلەر دەرىسلىككە ئورۇنلاشتۇرمايدۇ قىسقىغىناپ سۆزلەپلا تۈگۈتۈپ قارا-قۇيۇق يادلاشقا قۇيىدۇ،شۇڭا ئىمتاھاندىن ئۈتسە ئۈتتى بولمىسا نەچچە كۈندىن كېيىنلا ھەممىنى ئۇنتۇپ بولىدۇ،ئۆزىنىڭ نىمىلەنى ئۈگەنگەنلىكىنى بىلمەيدۇ. ئەمەلىيەتتە دۆلىتىمىز قانونىدا بەزى تۈرلەرگە قىيىنلىق دەرىيجىلىرى قۇشۇلغان بىلەن نۇرغۇنلىغان دۆلەتلەر بىلەن سىلىشتۇرغاندا دۆلىتىمىزنىڭ بۇ يىڭى قانونىنى بەكمۇ تەس دەپ كېتىشكىمۇ بولمايدۇ.ئىگەللىنىشىچە كانادا ۋە ياۋرۇپا بىرلەشمە دۆلەتلىرىدە يول ئىمتاھانى ئەڭ قىسقا بولغاندا 45مىنوت بولۇپ،فىرانسىيە ئەنگىلىيەلەدە بىرقىتىملىق يول ئىمتاھانىنىڭ ئۈتۈش نىسبىتى 30%~50%كىچە بولدىكەن،شۇنىڭدىن كۆرۋىلىشقا بۇلدىكى ھازىرقى دۆلىتىمىزدىكى ئىمتاھاندىن ئۈتۈش نىسبىتىنىڭ تۈۋەن بولۇشى نورمال ئەھۋال بولۇپ بۇرۇنقى ئۈتۈش نىسبىتىنىڭ بەك يۇقىرى بوپ كېتىشى بىنورمال ئەھۋال بولسا بولىدۇ.پەقەت قانون يىڭى بولغاچقا ھەممەيلەن بۇرۇنقى قانونغا كۈنۈپ قالغاندىنكېيىن ھازىرقى قانونغا بولغان كۆز قاراش شۇنداق.
چۈنكى بۇلارنىڭ ھەممىسى سىزنىڭ مىنىڭ ۋە ھەممىمىزنىڭ بىيخەتەرلىكى ئۈچۈن مەنبە:تېڭشۈن تورى قىسقىغىنا تەرجىمە خەۋەر
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا نـازىل تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-1-14 12:43 AM
|
|
|
|
|
|