مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 5562|ئىنكاس: 45

شىئە مەزھىپىنىڭ قىسقىچە تارىخى ۋە ئەقىدىسى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 88897
يازما سانى: 239
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 688
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 306 سائەت
تىزىم: 2012-12-21
ئاخىرقى: 2015-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 05:11:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئسلام خەلىپىلىرىدىن4-خەلىپە ئەلى ھىجىرىيەنىڭ35-يىلىغىچە ،يەنى مىلادىنىڭ656-يىلىدىن661-يىلىغىچە خەلىپە بولدى؛مىلادىنىڭ661-يىلى 1-ئاينىڭ24-كۇنى سەھەردە كۇفە شەھىرىدە خاۋارىچ(بۆلگۈنچى)لاردىن ئابدۇرەخمان ئبنى مۇلجەم تەرىپىدىن زەھەرلىك شەمشەربىلەن ئۆلتۈرۈلىدۇ.

خەلىپە ئەلىنىڭ ئۆلتۈرۈلىشى ئەرەپ ئسلام تارىخىدا ناھايتى مۇرەككەپ ئاقىۋەتكە سەۋەپ بولدى ھەم دەۋىر بۆلگۈچ ۋەقە بۇلۇپ قالدى.

632-يىلى ئەبۇبەكرىدىن تارىپ 661-يىلى ئەلى ۋاپات بولغانغا قەدەر ئۆتكەن دەۋىر ئەرەپ ئمپىرىيىسىنىڭ جۇمھۇرىيەت دەۋىرى ئدى.ئەلى ۋاپات بولغاندىن كېيىن، مۇئاۋىيە ئەلى ھەققىدە بۆھتان تارقىتىپ ۋە ھەربى كۈچىگە تايىنىپ،ئروسالىمدا ئۆزىنى خەلىپەدەپ ئلان قىلدى ھەمدە ئوغلى يەزىتنى خەلىپە قىلىپ بىكىتتى. نەتىجىدە مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامدىن كېيىن سايلام ئارقىلىق يولغا قويۇلۇپ كەلگەن خەلىپىلىك تۈزىمى ئەمەلدىن قالدۇرۇلۇپ،ئاتىدىن بالىغا بىۋاستە مىراس قالىدىغان پادىشاھلىق تۈزىمى مەيدانغا كەلدى.
ئەلىنىڭ ئوغوللىرى(مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنىڭ نەۋرىلىرى)دىن ئمام ھەسەن سۈيقەسىت بىلەن ئۆلتۈرۈلدى؛ ئمام ھۈسەيىن كۇفە شەھىرىنىڭ شىمالىدىكى دەشىت كەربالادا مۇئاۋىيەنىڭ ئوغلى يەزىت تەرىپىدىن پاجەلىك ھالدا ئۆلتۈرۈلدى. بۇكۈن ھىجىرىيەنىڭ 61-يىلى(مۇھەررەم) نىڭ 10-كۈنى(مىلادىنىڭ680-يىلى10-ئاينىڭ10-كۈنى) ئدى.مەلۇم ئجدىمائي ئاساسقا ئىگە شىئە مەزھىپى شۇ كۈنى قۇرۇلدى ۋە سۈننى مەزھىپىگە قارشى بايراق كۆتۈردى، ئسلامىيەت دۇنياسىدىكى يۇشۇرۇن زىددىيەت ئاشكارلىنىپ ۋە تېخىمۇ كۈچىيىپ،ناھايتى زور بۆلۈنۈش مەيدانغا كەلدى.مانا بۇدەل ئسلامىيەتنىڭ بۆلۈنىشىدىكى چوڭ ۋەقە كەربالا پاجئەسىنىڭ ئلىپ كەلگەن ئاقىۋىتى.

شىئە مەزھىپىنىڭ ئەقىدىسى

ئىسلام تارىخى كىتاپلىرىدا دىيىلىشىچە بۇ مەزھەپنىڭ ئاساسچىسى ئەبدۇللاھ ئىبنى سەبباھ ئىسىملىك كىشى

ئىكەنلىكى قەيىت قىلىنىدۇ. ئەبدۇللاھ ئىبنى سەبباھ ئەسلى يەھۇدى بولۇپ، كېيىن ئىسلامنى قوبۇل قىلغان ۋە خەلىپە ئوسمان دەۋرىدە ئەلىنىڭ كۈچلۈك تەرەپدارلىرىدىن بىرى سۈپىتىدە ئۆز پائالىيەتلىرىنى باشلىغان. ئۇ خرىستىئان تەلىماتلىرىغىمۇ كامىل بولۇپ، دەسلەپتە شىئە مەزھىپىنىڭ ئىماملىققا ئائىت تەلىماتلىرىنى تۈزۈپ چىقىدۇ. بۇ تەلىماتتا، ئىماملىق خۇدا بەندىلىرىگە شاپائەت تەرىقىسىدە بېغىشلىغان ئىلاھىي مەرھەمەتدۇر، دەپ قارىلىدۇ. ئەبدۇللاھ ئىبنى سەبباھنىڭ پىكرىچە، ئىماملىقمۇ خۇددى پەيغەمبەرلىككە ئوخشاش سايلام يولى بىلەن ۋۇجۇتقا كەلتۈرۈلىدىغان مەرتىۋە بولماستىن، بەلكى قانداشلىق ئارقىلىق ۋارىسلىق قىلىنىدىغان، ئالدىنقى ئىمام ئۆز ئىختىيارى بىلەن كېيىنكى ئىمامنى تەيىنلەيدىغان ئىلاھىي مەرھەمەتتۇر. مەزكۇر تەلىماتتا، ئادەملەر بۇ دۇنيادا ئىمامسىز ياشىيالمايدۇ ۋە ئۆز ئىمامىنى تونۇمايدىغان ھەرقانداق شەخس جاھىل ھەم ناداندۇر.

ئىمام پەيغەمبەرلەرنىڭ خەلقنى خۇدا يولىغا دەۋەت قىلىشىدىكى ۋە يەر يۈزىدە ئادالەت ئورنىتىشىدىكى ياردەمچىسىدور، دەپ قارىلىدۇ. ئىماملارنىڭ ئىلاھىي مەرھەمەتلەردىن بەھرىمەن بولىدىغانلىقىنى نەزەرگە ئېلىپ، شىئە ئەھلى ئىمام بولغۇچىلارنى ھەرقانداق چوڭ - كىچىك گۇناھلاردىن خالىي،ھەممە جەھەتتىن پاك ۋە ئۆزگىچە پەۋقۇلئاددە سۈپەتلەرگە ئىگە، دەپ قارىشىدۇ. ھەرقانداق دىنىي، سىياسىي مەسىلىلەردە ئۇلارنىڭ دېگىنى توغرا، ھېچقانداق بەس - مۇنازىرە تەلەپ قىلمايدۇ، دەپ ھېسابلىشىدۇ. ئىماملارنىڭ ئۆلۈپ كېتىشىگە ئىشەنمەي، ئۇلارنى بېھىشتە مەڭگۈ تىرىك ياشايدۇ، دەپ قارىشىدۇ. شىئە مەزھىپىنىڭ ئىلاھىي نۇر توغرىسىدىكى تەلىماتىدا، ئىلاھىي نۇر ئادەم ئەلەيھىسسالام دەۋرىدىن باشلاپلا ئۇلۇغ كىشىلەر ئارىسىدا كۆچۈپ يۈرگەن، كېيىن ئۇ پەقەت پەيغەمبەردىن پەيغەمبەرگە كۆچىدىغان بولغان. شۇنداق قىلىپ ئۇ ئىلاھىي مەرھەمەت تۈپەيلى مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنىڭ بوۋىسى ئەبدۇلمۇتەللىپنىڭ تېنىگە كۆچكەن، ئۇنىڭدىن كېيىن ئىلاھىي نۇر ئىككىگە بۆلۈنۈپ، بىر قىسمى مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنىڭ دادىسى ئەبدۇللاھنىڭ تېنىگە ۋە ئۇنىڭدىن مۇھەممەد پەيغەمبەرنىڭ ئۆزىگە كۆچۈپ توختىغان. ئىلاھىي نۇرنىڭ يەنە بىر قىسمى ئەبدۇلمۇتەلىپتىن مۇھەممەد پەيغەمبەرنىڭ تاغىسى، يەنى ئەلىنىڭ دادىسى ئەبۇتالىپقا، ئۇنىڭدىن ئەلىگە كۆچكەن. ئەلىدىن يەنە ئۇنىڭ ۋارىسلىرىغا كۆچىدۇ ۋە شۇ ئارقىلىق ئۇزاققىچە داۋام قىلىدۇ، دەپ قارىلىدۇ. شىئە مەزھىپىنىڭ بۇ خىل تەلىماتى ئۇنىڭ ئىچكى قىسمىدا نۇرغۇن ئوخشىمىغان پىكىر ئېقىملىرىنىڭ بارلىققا كېلىپ، كۆپلىگەن پىرقىلەرگە ۋە پىرقىلەرنىڭ يەنە ئۆز ئىچىدىن تارماقلارغا بۆلۈنىشىگە سەۋەب بولدى. شىئە مەزھىپىدىكى غۇلات (ئىسلامدىكى چېكىدىن ئاشقان )پىرقىلەرنىڭ مەيدانغا كېلىشى ۋە بۇنداق پىرقىلەرنىڭ سانى جەھەتتىن كۆپىيىشى ھەمدە بەزى غۇلات پىرقىلىرىنىڭ بۇ مەسىلىدىكى ئىلگىرىكى قاراشلارغا نۇرغۇن ئۆزگەرتىش كىرگۈزۈپ ئىماملارغا ئىلاھىي سۈپەتلەرنى نىسبەتلەشتۈرۈشى، بەزىدە ئىماملارنى خۇدا بىلەن تەڭ ئورۇنغا قويىدىغان پىكىرلەرنىمۇ ئوتتۇرىغا قويۇشى نەتىجىسىدە، ئاخىرقى ھېسابتا غايىپ ئىمام، رىجئەت قىلغان ئىمام، سەتر ( پەردە ئىچىدىكى ) ئىمام، مۇنتەزەر ( كۈتىلىۋاتقان ) ئىمام، مەھدى ئىمام، قائىم ئىمام قاتارلىق نۇرغۇن نەزەرىيىلەرنىڭ بارلىققا كېلىشىگە ئاساس سالدى. شۇنداق قىلىپ شىئە مەزھىپى ئىلاھىيەتشوناسلىقىدا ئىماملارغا ئىلاھىي نۇرنىڭ روسۇخ قىلىدىغانلىقى ( سىڭىپ كىرىدىغانلىقى ) توغرىسىدىكى تەلىمات مەيدانغا كەلتۈرۈلدى. بۇ تەلىمات ئوتتۇرا ئەسىردە « نۇرى مۇھەممەدى » نامى بىلەن ئاتالغانىدى. شۇنىڭ بىلەن شىئە مەزھىپىنىڭ تەلىماتىمۇ كۆپ تەرەپلىمىلىككە يۈزلىنىپ، مۇرەككەپ تۈس ئالدى ؛ تەناسۇخ (روھنىڭ تەندىن تەنگە كۆچۈشى)، ھولۇل ( روھنىڭ تەن بىلەن بىرلىشىشى ) مۇشەببىھە ( ئانتراپومورفىزم ) گە ئوخشاش نەزەرىيىلەر بارلىققا كېلىپ، بەزى پىرقە ئاساسچىلىرى ھەتتا خۇدالىق دەۋاسى قىلىدىغان ئەھۋاللارمۇ يۈز بەردى.

ئاللاھ ھەممىنى بىلگۇچىدۇر.

مەنبە:جورجى زەيدان<<رامىزاننىڭ ئون يەتتىسى>>

<<ئىسلامدىكى مەزھەپلەر>>

بىر ئىسلام تارىخىغا قىزىققۇچى قىرىندىشىمىزنىڭ ئىزدىنىشىدىن.


سەن بۇ دۇنياغا نىمە ئۈچۈن كەلد

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 31520
يازما سانى: 1799
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5766
تۆھپە نۇمۇرى: 204
توردا: 721 سائەت
تىزىم: 2011-2-23
ئاخىرقى: 2015-3-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:14:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلامدا پەقەت بىرلا يول بار !!! ئىككىنچىسى باتىل (يەنى خاتادۇر).
ئۇ بولسىمۇ پەيغامبىرىمىز مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنىڭ يولىدۇر.

كىمىكى زەررچلىك ياخشلىق قىلدىكەن  ئۇنىڭ مۇكاپاتىنى ئۆزى كۆرىدۇ !كىمىكى زەررچىلىك يامانلىق قىلدىكەن ئۇنىڭ جازاسىنى ئۆزى تارتىدۇ!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87376
يازما سانى: 605
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 854
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 35 سائەت
تىزىم: 2012-11-18
ئاخىرقى: 2013-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:32:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
abdulahad يوللىغان ۋاقتى  2013-1-6 08:14 PM
ئىسلامدا پەقەت بىرلا يول بار !!! ئىككىنچىسى باتىل (يەنى  ...

تەشەككۈر !

مۇنبەردە قالايمىقان پۈچەك ئىنكاس يازماڭ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87376
يازما سانى: 605
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 854
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 35 سائەت
تىزىم: 2012-11-18
ئاخىرقى: 2013-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:32:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

مۇنبەردە قالايمىقان پۈچەك ئىنكاس يازماڭ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87376
يازما سانى: 605
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 854
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 35 سائەت
تىزىم: 2012-11-18
ئاخىرقى: 2013-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:32:59 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

مۇنبەردە قالايمىقان پۈچەك ئىنكاس يازماڭ !

ياخشىلار مىنىڭ 

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 35468
يازما سانى: 718
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5902
تۆھپە نۇمۇرى: 540
توردا: 456 سائەت
تىزىم: 2011-3-28
ئاخىرقى: 2015-3-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:40:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
abdulahad يوللىغان ۋاقتى  2013-1-6 04:14 AM
ئىسلامدا پەقەت بىرلا يول بار !!! ئىككىنچىسى باتىل (يەنى  ...


  قوللايمەن ....

ئىگىسىز جەسەتنى تۇنۇۋىلىڭلار

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84850
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 76
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 16 سائەت
تىزىم: 2012-9-8
ئاخىرقى: 2013-10-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 08:50:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شىئە مەزھىپىنىڭ كېلىپ چىقىشى توغرىسىدا ئازىراق چۇشەنچىگە ئىگە بولدۇم.بۇ تېمىنى يېزىپ ياخشى قىپسىز.رەخمەت سىزگە!

nap--rat بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 09:07:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
nap--rat بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 09:09:48 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87102
يازما سانى: 721
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1265
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1317 سائەت
تىزىم: 2012-11-11
ئاخىرقى: 2014-7-30
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-6 09:15:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣﴾(ئوقۇغىن، پەرۋەردىگارىڭ ئەڭ كەرەملىكتۇر (3))سورة العلق
مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿٢﴾((ئى مۇھەممەد!) سەن پەرۋەردىگارىڭنىڭ نېمىتى بىلەن، (مۇشرىكلار ئېيتقاندەك) مەجنۇن ئەمەسسەن (2))سورة القلم
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش