مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1335|ئىنكاس: 10

تۇغما قابىلىيەت ۋە كەسىپ تاللاش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1041
يازما سانى: 5289
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 7875
تۆھپە نۇمۇرى: 1125
توردا: 2023 سائەت
تىزىم: 2010-5-27
ئاخىرقى: 2015-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 05:59:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تۇغما قابىلىيەت ۋە كەسىپ تاللاش


ئورىسون مادىن ئامرىكىلىق   بولۇپ ، مۇۋەپپىقىيەت قازىنىش  ئىلمىنىڭ 20  ئەسىرنىڭ باشلىرىدا  ئۆتكەن  مەشھۇر ئۇل  سالغۇچىللىرىنىڭ  بىرى .

مادىن  يەتتە  يېشىدا يېتىم بولۇپ  قالغان . بىر  تاسادىپى پۇرسەتتە ئۇ ئۆزىگە ئوخشاش يېتىمچىلىكتە چوڭ بولغان  شوتلاندىيلىك  يازغۇچى  سامۇئىل سىملىس يازغان: << ئۆزىنى ئۆزى  قۇتقۇزۇش >>  دېگەن كىتابنى  كۆرۈپ  قېلىپ ،  ئۇنىڭدىن  زور  ئىلھام ئالغان، ۋە ئۆز تېرىشچانلىقى  ئارقىلىق  دۇنيانى  تېخىمۇ  گۈزەللەشتۈرۈشكە  بەل  باغىغان .
ئىقتىساد  گۈللەنگەن دەۋەرلەردە  مادېن يۈلتۇز  دەرىجىلىك رەنجىرسىمان مىھمانخاننىڭ خۇجايىنى   بولغان  . مادېن  مىېھمانخانىنىڭ   تىجارەت  ھوقۇقىنى  باشقىلارغا  تولۇق تاپشۇرۋېتىپ  ئۆزىنىڭ  كۆپرەك ۋاقتىنى يېزىقچىلىققا سەرىپ قىلغان .

ئۇ  << ئۆزىنى ئۆزى  قۇتقۇزۇش >>  قا  ئوخشاش  كىشىلەرنى روھلاندۇردىغان كىتاب يېزىشنى كۆڭلىگە پۈككەن .
ئىقتىسادىي  قالايىمقانچىلىقى ،  خەلىق  تۇرمۇشىنىڭ  مۇقۇمسىزلىقىنى كۆرگەن  مادېن كىشىلەر مەنىۋى جەھەتتىن ئىلھاملاندۇرۇشقا  مۇھتاج، دەپ  قارىدى .

بەزى  كىشىلەر  مىھمانخانا  دېرىكتورلىقىغا   تەكلىپ قىلغان بولسىمۇ ، ئۇ رەت قىلدى .ئۇ  يېڭىۋاشتىن كىتاب يېزىشقا  كىرىشتى  ، ھەپتىسىگە  بىر  يېرىم دوللارغا تايىنىپ كۈن  ئۆتكۈزۈپ  ،  ساناقسىز جەبىر ـ مۇشەققەت ۋە جەبىر ـ جاپالارنى بېشىدىن ئۆتكۈزۈپ ، كىچە ـ كۈندۈز  ، تىنىمسىز  ئىشلەپ ، كىشىلەرنىڭ  قەلبىگە ئىلھام بېرىدىغان << ھاياتلىق  كاپىتانى >>  ،  << توغرا پىكىر يۈرگۈزۈش ياراتقان مۆجىزە >> <<  مۇۋەپپىقىيەت  قازىنىش ئىلىمىنىڭ  پىرىنسىپلىرى >>  قاتارلىقلارنى  يازدى .

<< جاسارەت  بىلەن ئالغا ئىلگىرلەش >>  تۇنجى  نەشىرى بازارغا سېلىنغاندىن كىيىن دەرھال جامائەتچىلىكنىڭ   ئىتراپ  قىلىشىغا  مۇيەسسەر  بولدى . دۆلەت باشقۇرشىدىكى نۇرغۇن  مەكتەپلەردە  ئۇنى  دەرىسلىك  كىتاب ياكى  پايدىلىنىش ماتىريالى قىلىپ بېكىتتى .
شىركەت  ۋە  سودا  ئورۇنلىرى خادىملىرىغا  تارقىتىپ  بەردى .  بۇ  كىتاب مائارىپ  خادىملىرى  ، مىسسئونېرلار، سودىگەرلەر ۋە كەسپىي دېرىكتورلار ئارىسىدا ئىنتايىن  قارشى  ئېلىنىپ  ،  كىشىلەرگە  غەيرەت  بېغىشلايدىغان قۇدرەتلىك كىتاب دەپ  ئورتاق  ئىتراپ  قىلىندى . ھەمدە  يىگىرمە  بەش  خىل  تىلغا  تەرجىمە قىلىنىپ سېتىلىش
مىقدارى  نەچچە  مىليۇن پارچىغا  يەتتى .

مادىننىڭ  ئەسەرلىرى يۇشۇرۇن ئىقتىدارنى جارى  قىلدۇرۇش ۋە ئىشىنىچ  تۇرغۇزۇشنىڭ مەنىۋى ئەڭگۈشتەرى، ۋە
كىشىلىك  تۇرمۇشنىڭ  ئىلھام  قامۇسىدۇر  .
بۇ  كىتاب   نۇرغۇن  ماتىريال  يىغىش  ئاساسىدا  ،  مۇۋەپپىقىيەت قازانغان  نۇرغۇن زاتلارنىڭ تەجرىبىللىرىنى پىششىقلاش ئارقىلىق  يېزىلغان  .

كىتاب  كىشىلەرنىڭ قەلبىنى  ھاياجانلاندۇردىغان  ،  مۇۋەپپىقىيەت  قازانغان زاتلارنىڭ  قانداق قىلىپ
قىيىنچىلىقلارنى  يېڭى  مۇۋەپپىقىيەتكە  ئېرىشكەنلىكىگە  دائىر  نۇرغۇن مىساللار يېزىلىپ ياشلارنىڭ ئۆزىنى مۇكەممەللەشتۈرۈشنىڭ  خام  ماتېريالى قىلىنغان .

شۇنىڭ  بىلەن  ئاپتۇر  ماتېرياللارنى  دۆۋلەپ  قويۇشتىن  ساقلىنىپ  ، بۇلارغا قارىتا ئىنچىكە پىكىر  يۈرگۈزگەن  ۋە  باھا  بەرگەن .

كىتابتا   سۆزلەنگەن  ئۇلۇغ  ئەربابلارنىڭ  ئىش  ئىزلىرى  ، ھېلىقى  << ئەزەلدىن خوۋلۇق كۆرمىگەن <<رولىنى جارى قىلدۇرۇشقا جاي تاپالمىغان >>  ياشلارغاقىيىن  ئەھۋالدىن قانداق قۇتۇلۇشنى ئېيتىپ  بېرىدۇ . بىلىملىك  ، قەئىي ئىرادىلىك بىر  ياشنىڭ   ئىشلىرىنى  ھېچقانداق  نەرسىنىڭ  چەكلىيەلمەيدىغانلىقىنى دەللىلەپ
بېرىدۇ.
خۇددى   ئاپتۇر  ئېيىتقاندەك  : بۇ  كىتابنىڭ قىلالايدىغىنى  پەقەت  بىر  خىل يېڭى ئۇسۇل  ئارقىلىق، نامرات  ياشلارنىڭ باش كۆتۈرۈشى توغرىسىدىكى سۆزلەپ بېرىشتىن   ئىبارەت  ،  بىراق  ئۇنىڭدا  سولومۇن ھىكايىللىرىدىن  كىيىن  كىشىلەرئەڭ ئاسان   قۇبۇل قىلالايدىغان ئۇسۇل قوللىنىلغان .  ھالبۇكى ،  بۇلار  ئاللىقاچان
كونىراپ  كەتكەن دەپ  قارىلدىغان  ھېكايە ۋە كونا گەپ تېمىللىرى ، بەلكىم ئۇلارغا  ئىنسان  ئەقىل -پاراسىتىنىڭ جەۋھىرى  يۇشۇرۇنغان .

ناپالېئون  خېئول   : <<  مادىننىڭ  كىتابى  پۈتكۈل  دۆلەتنىڭ پوزىتسىيسىنى پاسىپلىقتىن ئاكتىپلىققا  ئۆزگەرتتى، پۈتۈن  دۇنياغا تەسىر قىلدى >> دېگەندى .
بىر  كىتابنى  بىر  دۆلەتنىڭ ۋە  پۈتۈن  دۇنيا بىلەن باغلاشتىن بۇ كىتابنىڭ تەسىر كۈچىنىڭ نەقەدەر زور  ئىكەنلىكىنى بىلىۋالغىلى بولىدۇ .
مادېننىڭ   نۇرغۇن ئەسەرلىرى ھەرخىل  تىللاردا نەشىر  قىلىنىپ چەتئەللەردە ناھايتى  بازار  تاپقان، تەرەققىي   قىلغان ئەللەردە ھۆكۈمەت  باشقۇرغان مەكتەپلەرنىڭ  دەرىسلىكى  قىلىپ  بېكىتىلىپ  كەلمەكتە  . ئامرىكىنىڭ  يىگىرمە  بەشىنچى  نۆۋەتلىك زۇڭتۇڭى ماك كىبنىلىي ياشلارغا يازغان تەۋسىيە  خېتىدە مۇنداق  دېگەندى : << مادېننىڭ كىتابلىرى  ئالىيجاناب ۋە ئۇلۇغۋار  غايىگە ئىگە  بارلىق  ياش كىتابخانىلار ئۈچۈن  غايەت زور  ئىلھام مىنىڭچە ھەر  بىر  ئامرىكىلىق  ياش  ئۈچۈن  تەۋسىيە قىلىشقا ئەرزىيدىغان
مادېننىڭ  كىتابلىرىدىنمۇ  چارە  ھېچقانداق  نەرسە  يوق .>>  

__   لىكىن  مەن  يەنىلا  بۇ  ئىشنى  قىلالايمەن ، _ دېدى بىر  يىگىت  ئۆزىنىڭ ناچار نەتىجىسى تۈپەيلى ئىشتىن بوشتىۋەتمەكچى بولغان  سودىگەرگە يالۋۇرۇپ
_  پىركازچىقلىققا  ئېيىتقاندا  سەن لاياقەتسىز ئىكەنسەن ، _ سودىگەر شۇنداق  قارىغان ئىدى .  
_  ئەپەندى ،  مەن  ئۆزۈمنىڭ  بىر  ياراملىق ئادەم  بولالايدىغانلىقىمغا ئىشنىمەن ،دەپ  تاكاللاشتى  يىگىت  .
_  قانداق   بولالايسەن ؟ ئېيىتقىنا سەن  قانداق قىلىپ ياراملىق ئادەم بولماقچىسەن ؟
_ بۇنى  بىلمەيمەن ، ئەپەندى ، بىلمەيمەن .
_  مەنمۇ  بىلمەيمەن ،  سېسى  سودىگەر يىگىتنى  زاڭلىق قىلىشقا باشلىدى .
_  مىنى  ئىشتىن  ھەيدىۋەتمىسىڭىزلا  بولدى ئەپەندى   مىنى ھەيدىۋەتمەڭ. مىنىڭ باشقا جەھەتلەردىن  ئۇرۇنۇپ بېقىشىمغا  يول  قويۇڭ .  مەن مال سېتىشنى قاملاشتۇرالمىغانلىقىمنى  بىلىمەن ، بىراق باشقا ئىشلارنى قىلالىشىم مۇمكىن .
_ قولۇڭدىن  كەلمەيدىغانلىقىنى مەنمۇ بىلىمەن ، _ دېدى سودىگەر ، _ ئەسلىدە بۇ بىر  خاتا  تاللاش  ئىكەن .
-  لىكىن  مەيلى  قانداقلا  بولسۇن  ،  مەن ئۆزۈمنىڭ كارغا كىلىدىغان تەرەپلىرىمنىڭ بارلىقىنى  بىلىمەن ،  _ دېدى  يىگىت گېپىدە  چىڭ  تۇرۇپ ، ـ مەن ئۆزۈمنىڭ ئىش قىلالايدىغانلىقىمنى  بىلىمەن.

ئاخىرى ئۇنىڭ  ئۆتۈنۈشى  قوبۇل  قىلىنىپ  ، ئۇ بۇغالتىرخانىغا ئۇرۇنلاشتۇرۇپ قۇيۇلدى ئۇ  يەر  ناھايتتى تىزلا  ئۇنىڭ سان جەھەتتىكى  تۇغما  قابىليىتىنى نامايەن قىلىدىغان جاي  بولۇپ قالدى .  بىر  نەچچە  يىلدىن كىيىن  ، ئۇ  كاتتا   سودا ـ ساراينىڭ كاسىرى بولۇپلا  قالماي،ياراملىق بۇغالتىر ،يۇقىرى مائاشلىق  خىزمەتچى  بولۇپ  قالدى .

سىز  ماگىنىت يىڭنىسىنىڭ  باشتىن  ـ ئاخىرى شىمالىي قۇتۇبنى كۆرسىتىپ تۇرغانلىقىدىن باشقا ھېچنېمىنى بايقىيالمايسىز ، سىز  بۇنىڭدىكى  سەۋەبنى چۈشنىشكىمۇ ئامالسىز .چۈنكى  بۇ  نەرسىلەرگە   سىرلىق  بىر  قول قۇماندانلىق قىلىدۇ ، شۇنىڭدەك سىرتىغا نەرسىلەر ئورىۋېتىلگەن بولىدۇ . خۇدا  ئاشۇ  يىڭنىگە  مەسئۇلىيەتنى يۈكلىگەن .
شۇڭا ئۇ ئۆزىنىڭ  بۇرچى بۇيىنچە نىشاننى  كۆرسىتىپ  تۇرىدۇ . سىز ئادەمنىڭ ھەرىكەت شەكىلى ۋە تۇغمىلىقىغا  لايىق كەلمەيدىغان تەربىيە ئارقىلىق ئۇنى ئايلاندۇرغان تەقدىردىمۇ  ،  شۇنداقلا  ئۇنى   شېئىر ، قانۇن ، سەنىئەت ، تىبابەت ياكى سىز ياخشى كۆرىدىغان  ھەرقانداق  كەسىپ يۈلىنىشنى كۆرسىتىشكە  مەجبۇرلىغان تەقدىردىمۇ قىممەتلىك  ۋاقتىڭىزنى  بىكاردىن ـ بىكار زايە  قىلغان بولىسىز .
چۈنكى ، ئۇ يىڭنە ئەركىنلىككە  ئېرىشكەن ھامان ، يەنىلا  ئۆزى كۆرسىتىشكە تېگىشلىك يۈلىنىشكە
قايتىپ  كېلىدۇ .
روبىرىت ۋات مۇنداق دەيدۇ : << تالانىتلىق ئەربابلار ھەمىشە قارشىلىق كۆرسەتكىلى بولمايدىغان بىر  خىل ھاياجان بىلەن بىر خىل كەسىپكە ئىشتىياق باغلاپ قالىدۇ ،غۇنىڭدەك  بۇ  كىشى مانا  شۇ خىل كەسىپ ئۈچۈن مەۋجۇت بولۇپ  تۇرىدۇ . مەيلى ئۇنىڭ ئىستىقبالى  قانچىلىك  قاراڭغۇ ، غۇۋا بولسۇن ئۇنىڭ ئەتراپىدا قانچىلىك
قىيىنچىلىق  بولسۇن ، بۇ خىل كەسىپ  يەنىلا  ئۇ ئۆزىنىڭ  قىزىقىشى ۋە ھەۋىسى بۇيىنچە ئىنتىلدىغان بىردىنبىر كەسىپ  بولىدۇ . بۇ جەھەتتىكى تېرىشچانلىق ئۇنىڭ تېرىكچىلىكىنى  قامدىيالمىغان  تەقدىردىمۇ ، ئۇ ئۆزىنىڭ ئىنتايىن نامرات ، ۋەيرانە ھالغا چۈشۈپ قالغانلىقىنى  بايقىغان چاغدا  ، بەلكىم  بېرنىسقا ئوخشاش ھەسراتلەنگەن
ھالدا ئۆتمۈشىنى ئەسلىشى ، شۇنىڭدەك ئۆزى باشقا بىر كەسىپ بىلەن شوغۇللانغان بولسا ، ئەھۋالىنىڭ ھازىرقىدىن ياخشى بولىدىغانلىقىنى  تەسەۋۋۇر قىلىشى مۇمكىن .لىكىن ،شۇنداق  بولغان تەقدىردىمۇ ،ئۇ يەنىلا ئۆزى كۆڭۈل بەرگەن ئىشقا ئىنتىلىشتا چىڭ تۇرىدۇ .>>

ھەر  بىر  كىشى ئۆزىگە لايىق  كىلىدىغان خىزمەتنى تاللىيالىغان بولغان چاغ   _ ئىنسانىيەت مەدەنىيتىنىڭ  يۇقىرى پەللىگە  تەرققىي قىلغاننىڭ بەلگىسى بولالايدۇ .
كىشىلەر  ئۆزىگە مۇۋاپىق كېلىدىغان ئورۇننى تاپقان چاغدىلا ، كۆڭۈلدىكىدەك نەتىجىگە  ئېرىشەلەيدۇ .  ئۇ خۇددى پاراۋۇزغا ئوخشايدۇ ، پاراۋۇز رىلىس ئۈستىدىلا كۈچلۈك بولالايدۇ ، رىلىستىن ئايرىلغان ھامان ئازراقمۇ سىلجىيالمايدۇ . << خۇددى دەريادىكى  كېمىگە ئوخشاش ، _ دەيدۇ  ئېمىرسۇن ، - ھەر بىر بالا بىر نىشاندىن
باشقا ھەرقانداق يۈلىنىشتىكى  تۇسالغۇ جىسىملاردىن ئۆزىنى قاچۇرىدۇ ، پەقەت ئۆزى تاللىغان يۈلىنىشتىلا   بارلىق  تۇسالغۇلارنى يېڭىپ ، چۇڭقۇرلىقىنى مۆلچەرلىگىلى بولمايدىغان دېڭىز  بوغۇزىدىن  كېمىسىنى تىنىچ ھەيدەپ ئۆتۈپ ، بىپايان ئوكيانغا يېتىپ بارىدۇ . >>  

دىككىس  بالىلارنىڭ  قۇل قىلىنىش  تارىخىنى  شۇنىڭ ئۈچۈن يېزىپ چىقالىغانكى :بۇ بالىلارنىڭ  ئۈمىدى ۋە قىزىقىشى نادان ئاتا ـ ئانىللىرى تەرىپىدىن كۆمۈۋېتىلگەن بۇ بالىلارنىڭ چەكتىن ئېشىپ كەتكەن قىلمىشلىرى ئۇلارنىڭ ھۇرۇنلۇقى ، دۆتلۈكى ياكى بىنۇرماللىقى ، گۆدەكلىكتىن دەپ قارالغان ؛ ئۆزىگە خاسلىققا  ئىگە بۇ بالىلار
مەجبۇرىي ھالدا  يۇمىلاق ئۆڭكۈرگە كىرگۈزۈۋېتىلىپ  ، تۇغما خارەكتىرىدىن مەھرۇم قىلىۋېتىلگەن ؛  بىراق  ، << قانۇن >> ، <<  تىبابەت >> ، <<  سەنىئەت >> << ئىلىم ـ پەن >>  ،  <<  سودا >> ئۆگىنىشنى  تەلەپ قىلىش سادالىرى يېتىپ كەلگەندە بولسا بۇ بالىلار  يەنىلا  دىنىي كىتابلارنى ئۆگىنىشكە  مەجبۇرلانغان .
بۇ بالىلار  بۇرمىلانغان ،  چۈنكى ئۇلار  ئۆزلىرى بىزار بولغان ئىش ئورنىدا ھەرقانداق ئاكتىپچانلىقىنى ئىپادىليەلمىگەن ، شۇنىڭدەك  ئۇلارنىڭ ۋۇجۇدۇدىكى ھەر بىر  نىرۋا  تالاسىدا قارشىلىق  ئېڭى ئىپادىلىنىپ تۇرغان .
يىراقنى ئويلىغاندا ،  بالىلارنى  ئۆزلىرىنىڭ كۆپەيتىلگەن نۇسخسى قىلىپ تەربىيلەشنى ئۈمىد قىلىش  خىيالى  تار ھالەتتىكى  شەخسىيەتچىلىك خىيالىدۇر .
ئېمىرسون ـ << سىز  ئاشۇ  بالىنى  ئىككىنچى  ئۆزىڭىز  قىلىشقا  تېرىشسىز .  لىكىن بىر ئۆزىڭىزمۇ
يېتەرلىك  ئىدىڭىز  >>  دېگەندى .

ئائىلىسىدىكىلەرنىڭ  ئارزۇسى بۇيىنچە  بولغاندا ، گاللىي دوختۇر بولۇپ چىقىشى كېرەك ئىدى . بىراق ئۇ ئاناتومىيە ۋە فىزولوگىيەنى تەتقىق  قىلىشقا مەجبۇرلانغاندا ، ئۇ ئېۋك بىلەن ئارخىمىدنى يۇشۇرۇپ قويغان ھەمدى يۇشۇرۇن ھالدا نۇرغۇنلىغان سىرلىق  مەسلىلەرنىڭ  ئۈستىدە تەتقىق  ئېلىپ بارغان . ئۇ  بىسا چىركاۋىدىكى چىراغنىڭ تەۋرىنىشىنى تەتقىق  قىلغان . شۇنداقلا ماياتنىڭ قانۇنيىتىگە ئېرىشكەن چاغدا  تېخى  ئون سەككىز ياشتا ئىدى . ئۇ  دۇربۇننى كەشىپ  قىلىپلا قالماي يەنە مىكروسكوپنىمۇ  كەشىپ  قىلىپ  ، ماكرو ۋە مىكرو جەھەتتىن ئىبارەت ئىككى قاتلامدا كىشىلەرنىڭ نەزىرىنى ئاچتى .

بۇنداق  مىساللار   كۇرمىڭ   ،  ھەر  بىر  مۇۋەپپىقىيەت  قازانغان ، نەتىجە قازانغان ئەربابلار   ئاتا ـ  ئانىسى ۋە باشقىلارنىڭ  قارشىلىقى  بىلەن  ئۆزىنىڭ  تۇغما قابىليىتىگە  ماس  كەلمەيدىغان  كەسىپكە   مەجبۇرلىنىپ  قابىليىتى كۆمۈلمەكتە...
ئىلگىرى  نۇرغۇن كىشىلەر  ،  خۇدا  ئىككى  پەرىشتىگە ۋەزىپە  بېرىپ ، بىرىنى كوچا  سۈپۈرۈشكە ، يەنە   بىرىنى   بىر پادىشاھنى ئىدارە قىلىشقا  بۇيرۇپتۇ . ئۇلار  ئۆز  كەسپىنى  ئۆز ـ ئارا  ئالماستۇرسا بولمايدىكەن ، دېشەتتى .ئەمەلىيەتتە  ،  بىر  كىشى خۇدا  ماڭا  بىر  تۈرلۈك پەۋقۇلئادە خىزمەتنى تاپشۇردى دەپ قارىغان چاغدا ،  جان ـ دىلى  بىلەن بۇ  خىزمەتكە كىرىشىپ كېتەلىسە ئاندىن بەخىتكە  ئېرىشەلەيدۇ . بىر  كىشى ياش ۋاقتىداغايىسىدىكى كەسپىنى تېپىۋالالايدىغان  بولسا ، باشقا  ھەرقانداق  خىزمەت ئۇنى ۋە باشقىلارنى رازى
قىلالىشى مۇمكىن ئەمەس  . بىر  كىشى ئۆزىگە  ھەقىقىي مەنسۇپ بولغان ئورۇننى تېپىپ بولمىغان  بولمىسىلا  ، ئۇنىڭ تەبىيئى  خاھىشى ئۆز  غايىسى ئۈستىدە ئىزدىنىشتىن  توختاپ  قېلىشقا  يول قويمايدۇ . ئۇ  خۇدا  ئۆزىگە  ئاتا  قىلغان تۇغما ئىقتىدارىنى قانائەتلىنەرلىك  ئىپادىلىگۈچە  ئىچكى تەبىيئى خاھىشى ئۇنى
ئورىۋالىدۇ ، شۇنىڭدەك  ھەرىكەت قىلىشقا  ئۈندەيدۇ . بۇ  كىشى خۇدا ئاتا قىلغان تۇغما ئىقتىدارىنى   قانائەتلىنەرلىك   ئىپادىلىگەن ، ئۆزىگە مۇناسىپ ئورۇنغا قايتىپ كەلگە چاغدىلا   ئۇنىڭ   تەبىئىي خاھىشى  بولدى قىلىدۇ .

بىر  ئات  ھارۋىسى  بەيگە  مەيدانىدا  ئۇچقاندەك  كېتىۋاتىدۇ ، بۇ  نېمدىگەن بىمەنىلەرچە  ئىپادە  ھە  ؟ ھالبۇكى  ،  بۇ  خىل  ماسلاشماسلىقنى نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ قانۇن  ، سودا ،مىدىتسىنا  ھەر  بىر  كىشىگە ماس  كىلىدىغان ئەڭ ياخشى كەسىپ، دېگەن  قارشى بىلەن  سېلىشتۇرغاندا ،  ئۇ  چۇقۇم  بەك  ئاجىزلىق  قىلىدۇ .
ئامېرىكا  ئۈنۋېرسىتېتلىرىنى پۈتتۈرگەن قىرىق ئىككى پىرسەنىتتىن  ئارتۇق ئوقۇغۇچى  قانۇن  ئۆگەنگەن . ئەجىبا  بۇ  تۇلىمۇ  بېمەنىلىك ئەمەسمۇ  ؟قانچىلىغان ياشلار  نەتىجە  ياراتقان دادىسىنى ئويلىنىپ باقمايلا دوراپ
يارامسىز  خادىم  بولۇپ قالمىدىمۇ ؟ ئوخشاش سەۋەپ تۈپەيلى ، جەمئىيتىمىزدىكى قانچىلىغان  بىچارە  دوختۇرلار  ، ئادۇۋكاتلار پەيدا بولمىدىمۇ ؟

دۆلىتىمىزنىڭ ھەممە يېرىدىلا ئۆز  كەسپىگە لايىق كەلمەيدىغان كىشىلەر بار ، ئۇلار ئۈمىدسىزلىكغۇربەتچىلىك ، خىزمىتىدىن بىزار  بولۇش ، ئىشىنچىسىزلىك ، ئۈستىبېشى ۋەيرانە بولۇش ھەتتا   سىرىتتا  قۇنۇش  ھالىتىگە چۈشۈپ  قالماقتا .
جىددى  مەنىدىن ئېيىتقاندا ،  كىيىن  مۇۋەپپىقىيەت قازىنىشىدا مەكتەپنىڭ تەربىيسىدىن  نەپ ئالغان  بىرەر ئوقۇغۇچى يوق،  بەلكى بۇنىڭدا مەكتەپ پۈتتۈرگەندىن  كىيىن  ، كۆڭۈل  قۇيۇپ قىلغان تەييارلىقىغا  تايىنىدۇ .

ئالىي  مەكتەپتە  ئوقۇتقۇچى  ئۇنىڭغا  ئۆگىتىدىغان ئەڭ ياخشى نەرسە دە قانداق  ئۆگىنىشتىن  ئىبارەت . مەكتەپ  قورۇسىدىن چىققان ئاشۇ چاغدىن باشلاپ ، ئڭ  ئۆزنى  تۇلۇق  قانائەتلەندۈرەلمەيدىغان كىتابىي بىلىملەرنى تەدبىقلاشنى  توختىتىدۇ _ دە ، ئۆزىنى ھەقىقىي قانائەتلەندۈرەلەيدىغان نەرسىلەرنى ئىزدەشكە  كىرىشىدۇ .

بىز  يەڭگىللىك  بىلەن : بىر  كىشى  بىر  ئىشنى قىلىش ئۈچۈن پۈتۈن كۈچىنى سەرىپ قىلىپ تۇرۇپ  يەنىلا  مۇۋەپپىقىيەت   قازىنىالمىسا  ، ئۇ  ھەر قانداق ئىشتا  مۇۋەپپىقىيەت  قازىنالمايدۇ ، دېگەن  خۇلاسىنى چىقارساق  بولمايدۇ .

ساھىلدا  جان  تالىشىۋاتقان  ئاۋۇ  بېلىققا  قاراڭ  ، ئۇ  ساھىلدا ئۆلىدىغاندەك قىلىدۇ . لىكىن سىز  يەنە  بىر قېتىم  قارىغىنىڭىزدا  ، غايەت زور بىر دولقۇن ھۋلىقى بەخىتسىز  جانلىقنى  يالماپ  ئېلىپ كەتتى . ئاشۇ پەيىتتە ئۇنىڭ قاناتلىرى سۇغا  تەگدى ، ئۇ  يەنە  ئۆز  دۇنياسىغا قايتىپ كىلىپ ، ھەقىقىي ئۆزىگە  ئايلاندى .

ئۇ  خۇددى  بىر  دەستە  نۇرغا ئوخشاش تېزلىك بىلەن دېڭىز  دولقۇننى  كىسىپ  ئۆتتى . ئۇنىڭ  قاناتلىرى  ئەمدى ئەھمىيەتلىك نەرسىگە  ئايلاندى . ، ھالبوكى  ، بۇنىڭدىن بۇرۇن ئۇلار ھاۋادا بىھۇدە تىپىرلاپ ھېچقانداق رول ئوينىيالمىغان ، ئەكىسچە بىر تۇسالغۇ بولۇپ قالغاندى.

ئەگەر ئەڭ  يۇقىرى سەۋىيەدە ئۆز  خىزمىتىڭىزنى ئۇرۇندىيالمايدىغان بولسىڭىز ، ئۇنداقتا  سىز تېرىشچانلىق كۆرسەتكەن خىزمەت سىزنىڭ تۇغما خارەكتىرىڭىزگەمۇۋاپىق  كىلىدىغان ـ كەلمەيدىغانلىقىغا ياكى بۇ  خىزمەتنىڭ ھەقىقەتەنمۇۋەپپىقىيەتكە  ئېرىشىشنىڭ  مۇساپىسى ياكى ئەمەسلىكىگە  قاراپ بېقىڭ .

ئەنگىلىيەلىك  كاۋف  ئادۇۋكاتلىقتا  مەغلۇپ  بولغان ، ئۇ ئىنتايىن قورقۇنچاق ئىدى ، ھەتتا  بىر  دېلو ئۈچۈن ئاقلىغۇچى بولۇشقىمۇ جۈرئەت قىلالمايتتى .
لىكىن  ئۇ  بىزگە  بىر مۇنچە  ئىسىل  ناخشىلارنى ئىجاد قىلىپ بەردى .

ۋولتېر بىلەن بېتراك قانۇندىن ۋاز كېچىپ ئالدىنقىسى  پەلسەپىنى ، كىيىنكىسى شېئىرنى تاللىدى .
ئىنتايىن  ئاز  ساندىكى  كىشىلەرلا ئوڭۇشسىزلىق ۋە ئازاب ـ ئوقۇبەتىنى باشتىن كەچۈرمىگەن ئەھۋال  ئاستىدا  ،  ھەر  قانداق  ساھە ـ تەتقىقات  ساھەسىدە پەۋقۇلئادە  تالانتىنى  ئىپادىليەلەيدۇ  . مۇلەق  كۆپ  ساندىكى ئوغۇل ـ قىزلار ئون  بەش  ،  يىگىرمە  يېشىدا ئۆز ئارزۇسى بۇيىنچە خىزمەت  ئورنى بېرىلگەنتەقدىردىمۇ ئۆمۈرلۈك كەسپىنى  بېكىتىشى تۇلىمۇ قىيىن چۈشىدۇ .

ھەر بىر كىشى ئۆز تەپەككۇرىنىڭ كىرىش ئېغىزىدا چۆرگىلەپ يۈرۈپ ، مۆجىزىدەك بىر خىل تالانىت بىلەن ئۆزىنىڭ قايسى خىل  خىزمەتكە  مۇۋاپىق كىلىدىغانلىقىنى ئايدىڭلاشتۇرۋالماقچى بولىدۇ . بۇنداق  تالانىت ئەمەلىيەتتە مەۋجۇت ئەمەس.
سىزدىكى  مەسئۇلىيەتنى  بىكاردىن ـ بىكار يۇقۇتۇۋېتىشكە ھېچقانداق سەۋەب يوق . ئەنگىلىيە   يازغۇچىسى   سامۇئىل  سىملىس  ئكزىنىڭ  تۇغما  قابىليىتىگەماس  كەلمەيدىغان  خىزمەتنى ئۆگىنىشكە ئەۋەتىلگەن ، ھالبوكى  ئۇ  ئىنتايىن ئىخلاسمەنلىك  بىلەن  بۇ خىزمەت  بىلەن  شۇغۇللانغان ، بۇ كەچۈرمىش ئۇنىڭ كىيىنكى  يازغۇچىلىق  ھاياتىدا ناھايتى  زور  رول ئوينىغان ، يازغۇچىلىق بولسا ئۇنىڭغان  ئەڭ  مۇۋاپىق كىلىدىغان كەسىپ ئىدى .

يېنىدىكى  خىزمەت ۋە كۈندىلىك مەسئۇلىيتىگە سادىقلىق بىلەن مۇئامىلە قىلىش سەمىمىيلىككە تولغان مەسئۇلىيەتچانلىق  تۇيغۇ  بىلەن ئاتا  ـ ئانىمىزغا خۇجايىنىمىزغا، ئۆزىمىزگە ۋە  خۇدايىمىزغا مۇئامىلە  قىلىشىمىز  كېرەك .

بۇلار  مۇۋاپىق  پەيىتتە نۇرغۇن  كىشىلەرنى پارلاق يولغا باشلاپ بارالايدۇ .ئەگەر  گارفىېلىد بۇرۇن قىزغىن ئۇقۇتقۇچى ، مەسئۇلىيەتچان  ئەسكەر ، ساداقەتمەن سىياسىيۇن  بولمىغان  بولسا  ، ئامرىكا  زۇڭتۇڭىمۇ  بولالمىغان بۇلاتتى .
مەيلى  لىنكولىن  ياكى  گىرانىت بولسۇن ،  بوۋاق  ۋاقتىدىلا  ئۇلارنىڭ ئاقسارايغا كىرىدىغانلىقىنى بىلدۈردىغان ئالاھىدە بەلگە ياكى  كىشىلەرنى تاڭ  قالدۇردىغان تۇغما  تالانتى  بولغان ئەمەس، شۇڭلاشقا  ھېچكىم  بۆشۈكىدىكى ۋاقتىدا كاتتا سوۋغاتقا  ئېرىشەلمىگەنلىكى  ئۈچۈن ئۈمىدسىزلىنىپ  يۈرمەيدۇ .
ئۇنىڭ ۋەزىپىسى قولىدىكى  ئىشنى  كۈچىنىڭ  بارىچە  قىلىش ، ئەڭ ياخشى قىلىش ، شۇنداقلا  ئۆزىدە بار  بولغان تۇغما  قابىلىيەت يېتەكلىگەن نىشان بويىچە ھەربىر زور  پۇرسەتنى چىڭ تۇتۇپ ، ئۆزىنى  ئۆزلۈكسىز ئالغا  باستۇرۇشتىن ئىبارەت بولۇشى لازىم . بۇرۇچنى نۇرلۇق  يول كۆرسەتكۈچ   يۇلتۇزغا  ئايلاندۇرۇش  لازىم . مۇۋەپپىقىيەت ھەر بىر كىشىنىڭ خىزمەت ئىقتىدارىنى ۋەتېرىشچانلىق دەرىجىسىنى ئۆلچەيدىغان تاجدۇر.

نۇرغۇن كىشىلەر : <<ئۆمۈرلۈك كەسىپ دېگەن  نېمە ؟ مىنىڭ ھاياتىمدا شۇغۇللىنىدىغا كەسىپىم نىمە  بولۇشى  كېرەك ؟ >>   دەپ  سورىشىدۇ .

ئەگەر   تۇغما  قابىليىتىڭىز  ۋە  قەلبىڭىز سىزنىڭ  ياغاچچىلىق بىلەن شوغۇللىنىشىڭىزنى تەلەپ قىلسا ،  سىز  بىر  ياغاچچى  بولىسىز ! قەلبىڭىز  سىزنىڭ  مېدىتسىنا  بىلەن شوغۇللىنىشىڭىزنى تەلەپ  قىلسا ،  سىز  دوختۇر  بولىسىز .  سودىگەر  بولۇشىڭىزنىتەلەپ  قىلسا  سودىگەر  بولىسىز !  ئۆزىنىڭ  تاللىغا  قەتئىي  ئىشەنگەن ۋە بوشاشماي تېرىشچانلىق كۆرسەتكەندە  چۇقۇم  مۇۋەپپىقىيەت  قازانغىلى  بولىدۇ .
لىكىن ، سىزدە
ھېچقانداق تۇغما  قابىلىيەت بولمىسا ياكى  قەلىب سادايىڭىز تۇلىمۇ ئاجىز  بولسا سىز ئەڭ مۇناسىپ كېلىدىغان تەرەپ ۋە ئەڭ ياخشى پۇرسەت ئۈستىدە سالماقلىق بىلەن تاللاش ئېلىپ بارسىڭىز  بولىدۇ . بۇ  دۇنيا سىزنىڭ ئىجاد  قىلىشىڭىزغا قاراشلىق ئىكەنلىكىدىن گۇمانلانماڭ !
ھەقىقىي مۇۋەپپىقىيەت ئۆز مەسئۇلىيتىنى كۆرۈنەرلىك ئادا قىلىش ، ئۆز  رولىنى ياخشى ئويناشقا  باغلىق ،  بۇنى ھەربىر ئادەم قىلالايدۇ .
ئالدىنقى  قاتاردىكى  بىر  ھاممال  بولۇشمۇ  ئىككىنچى قاتارلىق باشقا روللاردىن ئۈستۈندۇر .

ئىلگىرى  ناچار ،  دۆت  ، ئەقىلسىز   دەپ  نام  چىقارغان نۇرغۇن كىشىلەر ئۈچۈن ئېيىتقاندا، بۇ   دۇنيا  ئىنتايىن كەڭ  قۇرساق بولۇپ  كەتتى ، چۈنكى بۇنداق نۇرغۇن كىشىلەر كىيىن غايەت  زور  مۇۋەپپىقىيەتلەرگە ئېرىشتى . ئەلۋەتتە ، ئۇلار  زەربىگە ئۇچرىغان ۋە  خاتا  چۈشىنىپ  قېلىش  مۇھىتىدا تېركىشىپ يۈرگگن چاغلارمۇ  ئىنتايىن جاپالىق ئىدى .

ھەر  بىر  بالىغا  بىر  ئادىل پۇرسەت بېرىش ، ئىلھاملاندۇرۇشلازىمكى  ، دۆتلۈكىنى  ئېنىق  ئىپادىلىگەن چاغلاردىمۇ ئەيىبلەۋەرمەسلىك كېرەك .
چۈنكى  ھېچ  توغرا يېرى دەپ قارىغان ئاشۇ بالىلار ، زىھنى ئاجىز ، دۆت ، گومۇش بالىلار  ، ئوقۇغۇچىلار كۆپىنچە  ھاللاردا پەقەت  ئادەتتىكى  ئىشلىتىلدىغان ئۇسۇللاردىنھالىقىپ  كەتكەن ياكى نامۇۋاپىق مۇھىتتا   تۇرغان  ،خالاس .
بۇرۇن ئانىسى ۋېللىنگىتورنى ناچار ئوقۇغۇچى دەپ  قارىغاندى ، ئىلتوندا ئوقۇغان ئوقۇۋاتقان چاغدا  ئۇ  
ئەقلىي  كەمتۈك  ،  دۆت  ، گومۇش  دەپ  قارالغان .

ئەڭ  ناچار  ئوقۇغۇچىلار  قاتارىغا  كىرگۈزۈلگەندى . چۈنكى  ئۇنى ھەممىنى باشتىن باشلىشى ، ئۆگىنىشى  كېرەك دەپ  قارايتتى . ئۇ  ھېچقانداق  تۇغما قابىليىتىنى ۋەئارزۇسىنى  بىلدۈرمىگەندى  .
ئاتا  ـ  ئانىسى  ۋە ئوقۇتقۇچىسىنىڭ نەزىرىدە ئۇنىڭدىكى  قەيسەرلىك كەمتۈكلىكىنى تۇلۇقلاپ تۇرىدىغان بىردىنبىر نەرسە ئىدى.
لىكىن  قىرىق  ئالتە يېشىدا  ئۇ  ، << يېڭىلمەس >> ناپالىئۇن ئۈستىدىن غالىپ كەلدى .

بۇرۇن  مۇنداق  بىر سۆز  كەڭ  تارقالغاندى:  ئۆز  تالانتىنى تۇنۇيالمىغان كىشىلەردىن يارىماسقا ئايلانمىغانلار يوق ؛ ئۆز تالانتىغا خاتا ھۆكۈم قىلىپ  قويۇپ ئادەتتىكى ئادەم  بولۇپ  قېلىش  تەقدىرىدىن  قۇتۇلالمىغان بىرمۇ ياراملىق كىشى يوق .



__________________________________________________________

بىر كىشىنىڭ ھاياتىنىڭ ئەڭ يۇقىرى قىممىتى ۋە كىشىلىك تۇرمۇشتىكى ئەڭ  شانلىق بايلىقى ئۇنىڭ تۇغۇلۇشىدىنلا چىڭ  تۇرىدىغان مەلۇم ئىنتىلىشىنىڭ بارلىقىدىدۇر . بۇ ئۇنى بۇ خىل ئىنتىلىش يېتەكلىگەن  خىزمەت بىلەن  ئۇڭۇشلۇق  شۇغۇللىنىش ، شۇنىڭدەك  بەخىت  ۋە شان  ـ شەرەپكە  ئېرىشىش  ئىمكانىيتىگە  ئىگە  قىلىدۇ  .
                                         ___  ئېمىرسون

ئىنسانىيەت ئەقىل ـ پاراسىتىنىڭ  تەرەققىيات تارىخىدا  ، ھەر قانداق شائىر ، سەنئەتكار پەيلاسۇپ   ياكى ئالىمنىڭ  تالانتى ئاتا ـ ئانىسى ياكى ئوقۇتقۇچىسىنىڭ قارشىلىقىغا ئۇچرىماي  قالمىغان  .  بۇنداق  مىساللار ئىچىدە ، تالانىت قاتمۇقات تۇسالغۇلارنى يېڭىشقا  تايىنىپ   غەلبە  قىلغان  ، ئۇ  بۇنداق ھوقۇققا  ئىگە  بولۇشنى ، شۇنداقلا
ئاسىيلىق  قىياپىتى ۋە باتۇرلۇق شىجائىتى بىلەن ئېلىشىنى ، ھەتتا ئۆيدىن چىقىپ كېتىشتىن  ۋە  سەرگەردانلىق  تۇرمۇش كەچۈرۈشنى بەدەل قىلىشتىن يانماسلىقنى تەلەپ قىلىدۇ .                             
                                          __        ۋىپىل  

ئاپتۇرنىڭ  <<  جاسارەت  بىلەن ئالغا ئىلگىرلەش  >>  نامىلىق كىتابىدىن يوللاندى.

داۋامى  بار  .  2  ـ  بابىدا ،كەسپىي  ھاياتنى  تاللاش  توغرۇلۇق مەزمۇنلار  سۆزلىنىدۇ .


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مەلىكە تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-12 06:59 PM  


ئاددىيلىقتىن  بىزارمەن !   يا   مۇۋەپپىقىيەت قازىنىمەن يا سەرگەردان  زابويغا  ئايلىنىمەن ...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 60955
يازما سانى: 3902
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17690
تۆھپە نۇمۇرى: 1189
توردا: 1560 سائەت
تىزىم: 2011-10-17
ئاخىرقى: 2014-5-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 07:08:32 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھېچقانداق تۇغما  قابىلىيەت بولمىسا ياكى  قەلىب سادايىڭىز تۇلىمۇ ئاجىز  بولسا سىز ئەڭ مۇناسىپ كېلىدىغان تەرەپ ۋە ئەڭ ياخشى پۇرسەت ئۈستىدە سالماقلىق بىلەن تاللاش ئېلىپ بارسىڭىز  بولىدۇ . بۇ  دۇنيا سىزنىڭ ئىجاد  قىلىشىڭىزغا قاراشلىق ئىكەنلىكىدىن گۇمانلانماڭ !

ھەقىقىي مۇۋەپپىقىيەت ئۆز مەسئۇلىيتىنى كۆرۈنەرلىك ئادا قىلىش ، ئۆز  رولىنى ياخشى ئويناشقا  باغلىق ،  بۇنى ھەربىر ئادەم قىلالايدۇ .

قۇرئان ۋە ھەدىسلەردە ئىسپاتلاندىكى : بىر ئادەم ئۆلسە ، ئۇ بۇ دۇنيادا قىلغان ياخشى بولسۇن يامان بولسۇن ، بارلىق چوڭ – كىچىك ئىشلىرى ئۈچۈن ھىساب – كىتاب قىلنىدۇ   . ياخشى ئىش مۇكاپاتلىنىدۇ ، ئەسكى ئىش جازالىنىدۇ ، ھىساۋاتنىڭ بىرىنچى سەھنىسى قەبرىدە بولۇدۇ  .

تۇرمۇش مەڭگۇ ئاچ

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2633
يازما سانى: 1429
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10507
تۆھپە نۇمۇرى: 563
توردا: 324 سائەت
تىزىم: 2010-6-13
ئاخىرقى: 2014-6-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 09:27:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۆز  تالانتىنى تۇنۇيالمىغان كىشىلەردىن يارىماسقا ئايلانمىغانلار يوق ؛ ئۆز تالانتىغا خاتا ھۆكۈم قىلىپ  قويۇپ ئادەتتىكى ئادەم  بولۇپ  قېلىش  تەقدىرىدىن  قۇتۇلالمىغان بىرمۇ ياراملىق كىشى يوق .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81195
يازما سانى: 1227
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7429
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 600 سائەت
تىزىم: 2012-6-6
ئاخىرقى: 2015-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 09:37:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
bugaltir يوللىغان ۋاقتى  2012-9-12 07:08 PM
ھېچقانداق تۇغما  قابىلىيەت بولمىسا ياكى  قەلىب سادايىڭ ...

دۇنيادا ئاساسەن تۇغما قابىليىتى يوق كىشىلەر ئاساسەن يوق . گەپ شۇ ئۆزىدىكى تۇغما قابىليەتنى بايقاش بايقىيالماسلىقتا  

زامانەم بۇ دىمە ھەرگىز ئۆتەر بولساڭ پاراغەتتە،
دىگىن دائىم:رەببىم مېنى بايقاپ تۇرار بۇ سائەتتە.
قىلار ئاللاھ بىپەرۋالىق دەپ ئويلىما بىرەر لەھزە،
خەۋەرداردۇر ئەسرارىڭدىن بولالمايسەن نە خىلۋەتتە.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1041
يازما سانى: 5289
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 7875
تۆھپە نۇمۇرى: 1125
توردا: 2023 سائەت
تىزىم: 2010-5-27
ئاخىرقى: 2015-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 09:48:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
zokra يوللىغان ۋاقتى  2012-9-12 09:27 PM
ئۆز  تالانتىنى تۇنۇيالمىغان كىشىلەردىن يارىماسقا ئايل ...

قىممەتلىك   ۋاقتىڭلارنى  چىقىرىپ   تېمىنى  كۆرگىنىڭلارغا  رەھمەت  ...  
ئەلۋەتتە   ئارتۇق  دۇنيا  باشنى  يارمىغاندەك   ، ئارتۇق  بىلىم ئېغىرلىق  قىلمايدۇ  .
لىكىنزە   ،   ئۈستىدىكى  بۇرادەر  ۋە  سىزمۇ   شاتۇتتەك  ،  تېمىدىكى  گەپلەرنى  دوراپ
پىكىرىڭلارنى   ئوتتۇرىغا  قويماپسىلەر  ئەمەسمۇ  ؟  

ئاددىيلىقتىن  بىزارمەن !   يا   مۇۋەپپىقىيەت قازىنىمەن يا سەرگەردان  زابويغا  ئايلىنىمەن ...

تۇرمۇش مەڭگۇ ئاچ

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2633
يازما سانى: 1429
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10507
تۆھپە نۇمۇرى: 563
توردا: 324 سائەت
تىزىم: 2010-6-13
ئاخىرقى: 2014-6-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 10:33:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sargarda يوللىغان ۋاقتى  2012-9-12 09:48 PM
قىممەتلىك   ۋاقتىڭلارنى  چىقىرىپ   تېمىنى  كۆرگىنىڭلار ...

مەن بۇ گەپلەرنى ئانچە چۇشۇنۇپ كەتمىدىم ،شۇڭا .................بەلكىم بۇگۇن چارچاپ قالغاندىمەن ،ئەتە كىرىپ يەنە بىر  قىتىم ئوقۇپ باقسام بولغۇدەك !!!

ئەجەل بىر، ئۆزگەرمەس!

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 23152
يازما سانى: 1312
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2519
تۆھپە نۇمۇرى: 215
توردا: 1096 سائەت
تىزىم: 2010-12-20
ئاخىرقى: 2015-2-5
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-13 01:24:33 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تۇغما تالانت بەك جىق شۇڭا نۇرغۇن قېزىۋەتتىم...يامان يېرى ئارمانغا چۇشلۇق دەرمان يوق!

كىمىكى قېلىچنىڭ قارا دەستىسىنى تۇتۇشنى خالىمىسا،ئۇنىڭ ئۆتكۈر بىسىغا دۇچ كېلىدۇ..............! ›

مەن ھامان پارتىلايمەن!

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82909
يازما سانى: 3024
نادىر تېمىسى: 5
مۇنبەر پۇلى : 5927
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2531 سائەت
تىزىم: 2012-7-24
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-13 02:06:16 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تۇغما قابىلىيەت بولغان بىلەن جارى قىلدۇرۇش سەھنىسى بولمىسا بىكار

باشقىلار ئادەمنىڭ تەغدىرى پىشانىسىگە پۈتۈلگەن بولىدۇ دەيدۇ،لېكىن مەن تەغدىرىمنى ئۆزۈم يېزىپ چىقىمەن !!!

ئوغۇل بۇلساڭ شوخ

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2048
يازما سانى: 696
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10377
تۆھپە نۇمۇرى: 386
توردا: 2492 سائەت
تىزىم: 2010-6-2
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-13 11:26:08 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
                   ۋاقتىنچە سۈكۈت

سەرگەردان .          سەپەر قىلىڭلار .ئۇندا رىزىقىڭلار كەڭ بولىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85606
يازما سانى: 30
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 38
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 2 سائەت
تىزىم: 2012-10-1
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-8 10:48:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەر قانداق كەسىپنى سۈيۈپ ،قەدىرلەپ ،قىلسا  تالانت بولمىسمۇ  مۈۋاپىقىيەت قازىنىيەلەيدۇ،

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش