|
|
|
|
بەيسى ھىكىم بەگ مازىرىنى كۆرۈپ بولغاندىن كىيىن يۇقىرىغا قاراپ 70 - 80 قەدەملەرچە ماڭغاندىن كىيىن يەنە قەبرىگاھ ئۇچرىدى .
چىلتەن مازار
چىلتەن مازار - چىلتەنلىرىم ، ياكى ھەپتئى مۇھەممەدان دەپمۇ ئاتلىدىكەن ، مازار تۆت چاسا شەكىلدە ياسالغان بولۇپ ئۈستى قىسىمىدا گۈمبەز يوق ئىكەن ،سىرىتقى قىسىمىغا گۈللۈك كاھىشلار مۇ چاپلانماپتۇ ، مازارنىڭ سول تەرىپىگە بىر مەسچىت يانداشتۇرلۇپ سىلىنغان بولۇپ ،تاۋاپ قىلغۇچىلار نىڭ ناماز ئوقۇشى ئۈچۈن ياسالغان بولسا كېرەك . مازارغا بىر شەيىخ قارايدىكەن . مەن چىلىتەن مازار توغۇرلۇق ئازراق بولسىمۇ مەلۇماتقا ئىگە بولاي دەپ ، شەيىخ بىلەن سۆھبەتتە بولغان بولساممۇ ، بۇلارنىڭ 40 چىلتەن ئىكەنلىكىنى ،ئۆز ۋاقتىداچەتئەللەدىكى ئىسلام مەملىكەتلىرىدىن دىيارىمىزغا كىلىپ ئىسلامىيە ئۈچۈن خىزمەتتە بولغانلىقىنى قىياسەن ئاران ئىيىتىپ بىرەلىدى ، مەن سۆھبەت ئارقىلىق بۇ مازارنىڭ قايسى دەۋىر ياسالغانلىقىنى ، مازارغا دەپىن قىلىنىغۇچىلارنىڭ كىملەر ئىكەنلىكى توغرىسدا ئېنىق مەلۇماتقا ئىرىشەلمىدىم .
يۇقارقى رەسىمدىكى كىشى ، چىلتەن مازىرىنىڭ شەيخى بولۇپ ، ئوچۇق يورۇق ، پاراڭخۇمار ئادەم ئىكەن ، مەن بۇيەر دە بىر سائەتتىن ئارتۇقراق ئولتۇرغان بولدۇم ،شۇ جەرياندا مازارغا كىلىپ - كىتىپ تۇرىدىغانلارنىڭ ئايىقى ئۈزۈلمىدى ، كەلگەنلەرنىىڭ بىرسىمۇ قۇرۇق قول ئەمەس ، نان ، نەخ پۇل ، ئاشلىق ، گۈرۈچ، ھەتتا تىرىك توخۇلارنىمۇ نەزىرىلىك ئۈچۈن ئىلىپ كىلىپ ، شەيىخكە تاپشۇرۇپ ، دۇئا قىلىپ قايتىپ كىتىدىكەن. شەيىخ بىلەن پاراڭلىشىپ ئولتۇرۇپ پۇل- مال ،نەزىرىلىىك بەرگەن تاۋاپچىلارمۇ نائىل بولالمايدىغان پۇرسەت يەنى مازارنىڭ ئىچىكى قىسىمغا كۆرۈش پۇرسىتگە ئىرىشىپ قالدىم . ئىخلاسمەنلەرنىڭ مازارلاغا يىپىۋەتكەن ئەن رەخلەرىنىڭ قىلىنلىقىدىن قانچە قەبرە شەكلى بارلىقىنى بىلگۈلىمۇ بولمايدىكەن . مازارنىڭ تورىسى ناھايىتى ئۇستىلىق بىلەن ۋاسىجۈپ قىلىپ يىپىلغان ئىكەن .
يەكەن سىپىلى خارابىسى
باشقىلاردىن سۈرۈشتۈرۈش ئارقىلىق يەكەن سىپىلىنىڭ ئازراق بولسىمۇ ئىزناسىنى سۈرەكە تارتىۋالدىم . بۇ سىپىل قايسى دەۋىرگە تەۋە بۇنىسى ماڭا نامەلۇم .
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا شةۋقصي تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2012-7-21 02:43 PM
|
|
|
|
|
|