مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2721|ئىنكاس: 13

يەتتە مۇئەللىم ۋە توت ئوقۇغۇچى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10645
يازما سانى: 16
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8129
تۆھپە نۇمۇرى: 341
توردا: 2070 سائەت
تىزىم: 2010-9-17
ئاخىرقى: 2013-6-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 02:32:35 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

يەتتە مۇئەللىم ۋە توت ئوقۇغۇچى

شۇ لىشىن

   ۋىيستانا بىرازىلىيەنىڭ 200دىن ئارتۇق نوپوسى بار بىر تاغلىق كەنتى. كەنت ئىچىدە بىر باشلانغۇچ مەكتەپ بار. ئۆتكەن ئون نەچچە يىلدا كەنتىكى بالىلارنىڭ ھەممىسى ۋىيسىتانا باشلانغۇچ مەكتىۋىدە بىرىنچى يىللىقىتىن ئالتىنىچى يىللىقىچە بولغان باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپنى قوبول قىلاتتى.

بىراق، يىقىنىقى يىللاردىن بىرى بىرازىلىيەنىڭ  شەھەر بازارلاشتۇرۇش مۇساپىسىنىڭ تىزلىشىگە ئەگىشىپ،نۇرغۇنلىغان ۋىيستانا ئاھالىسى يۇرتىدىن ئايرىلىپ شەھەرگە كىرىپ ئىشلەمچىلىك قىلىپ باللىرىنى شەھەردە ئوقوتتى. بۇنىڭ بىلەن ۋىيستانا باشلانغۇچ مەكتىۋىنىڭ ئوقوغۇچى مەنبەسى تىز سۈرئەتتە ئازىىپ كەتتى.

2010 -يىلىنىڭ ئالدىنقى يىرىم يىلىدا، بۇ مەكتەپتە 40نەچچە ئوقوغۇچى قىپقالدى. ئالتىنىچى يىللىقتا ئاران توت نەپەر ئوقۇغىلا قىپقالدى. بۇ ئەھۋال ناھىتى تىزلىكتە شۇ يەرلىك مائارىپ ئىدارىسىنىڭ دىقققىتى تارتتى. «قايتا-قايتا ئويلىنىش» ئارقىلىق، ۋىيستانا باشلانغۇچ مەكتىۋىنىڭ 6-يىللىقىنى ئەمەلدىن قالدۇرۈۋىتىپ ، بۇ توت نەپەر ئوقوغۇچىنى 10نەچچە كىلۇمىتىر يىراقلىقتىكى ئىنزىبۇنىڭ مەركىزىدىكى باشلانغۇچ مەكتەپكە قوشىۋىتىشنى قارار قىلدى. ئىلگىرىكى 6-يىللىق ئەدەبىيات، ماتىماتىكا، تەبىئەت، مۇزىكا ۋە گۈزەل- سەنئەت، تەنتەربىيە، ئىدىيە- ئەخلاق دەرسى ئۆتىدىغان يەتتە نەپەر مۇئەللىمىنى باشقا مەكتەپلەرگە تەڭشىۋەتمەكچى بولدى. مائارىپ ئىدارىسى مۇشۇنداق قىلغاندا بايلىقىنى مۇئاپىق تەقىسملىگىلى بولىدىغاندەك ھىس قىلدى.

ئىنزىبۇ مەركىزى باشلانغۇچ مەكتىۋىنىڭ ئوقوتۇش شارائىتى ۋىيستانا باشلانغۇچ مەكتىۋىگە قارىغاندا كۆپ ياخشى ئىدى. مۇنداقچە ئىتقاندا بۇ توت نەپەر ئوقوغۇچى ئۆزىنى بەختىلىك ھىس قىلىشى كىرەك ئىدى. بىراق ئەمەلىيەت ئۇنداق بولمىدى.  بۇ توت نەپەر ئوقوغۇچىنىڭ ئاتا- ئانىسى بالىلىرىنىڭ باشقا مەكتەپتە يوتكىگەنلىكىدىن خەۋەر تاپقاندىن كىيىن  قەتئىي قوشولمىدى.  ئۇلار مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقىنى ئىزدەپ تاپقاندىن كىيىن ۋىيستانا باشلانغۇچ مەكتىۋىنىڭ 6-يىللىقىنى قوشىۋىتىشكە بولمايدىغانلىقىنى، يىڭى مەكتەپ يىراق، ئۈنىڭ ئۈستىگە يوللىرى ئوڭغۇل دوڭغۇل،تىل يار ھەم خەتەرلىك،  بالىلار ئۇ يەردە ئوقوسا ۋاقىت ئىسراپچىلىقى ھەم قولايسىزلىق ئىلىپ كىلىدىغانلىقىنى ئىتتى.

مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقى ئاڭلىغاندىن كىيىن، مىيقىدا كۈلۈپ مۇنداق دىدى:«بىز ھەركۈنى مەخسۇس ماشىنا ئورونلاشتۇرۇپ، ئوقوغۇچىلارنى ئاپىرىپ قويىمىز، بۇ پۇتۇنلەي ھەقسىز بولىدۇ»

ئويلىمغان يەردىن  بىر ئائىلە باشلىقى رەددىيە بىرىپ مۇنداق دىدى:« بىز باللىرىمىزنى خەتەر ئۈستىگە تاشلاپ قويوشنى پەقەتلا چۈشىنەلمەيمىز. مەكتەپ ماشىنىسى ۋە مەكتەپ ماشىنىسىنىڭ شوپورىنى تىخىمۇ بىلمەيمىز. ئۇ يول ئەگرى بۇگرى، جىلغىلىق، شىغىللىق يول. تار يىرى ئىككى مىتىردىن سەل كۆپرەك، تىكىلىكى 60گىرادۇستىن ئاشىدۇ. يەنە تىخى ئەگرى-بۇگرى، ناچار ھاۋارايى بولغاندا خەتەر ئۈستىگە خەتەر قوشۇلىدۇ. كىممۇ مەكتەپ ماشىنىسدا يول يۈرگەندا قاتناش ۋەقەسى چىقايدۇ دەپ كاپالەت بىرەلەيدۇ.»

«بۇ بالىلىرىمىزنىڭ بىر كۈنلۈك دەرسى ئۈلۈم بىلەن كۆرۈم ئارىسدا يۇرگەن بىلەن باراۋەر»دىدى يەنە بىر ئائىلە باشلىقى قوشومچە قىلىپ.

ئىدارە باشلىقى توختىماي بىشىنى لىڭشىتىپ، «بىزنىڭ شوپورنىڭ سەۋىيسى يۇقىرى، چاتاق چىقايدۇ»

«بىز ئىشەنمەيمىز، ئەگەر سىز ئۆزىڭىزنىڭ بالىسىنى مۇشۇ مەكتەپنىڭ ماشىنىسىدا ئولتۇرۇشقا جۇرئەت قىلالامسىز؟».

ئىدارە باشلىقى بىردەم ئۈندىمىدى.بىردەمدىن كىيىن، مۇنداق دىدى:«ئۇلارنى مەكتەپتە ياتقۇزۇپ ئوقوتايلى».

«مەكتەپتە يىتىپ ئوقوسا، شەك شۈبھىسىزكى بالىلار ئائىلە تەربىيسى ۋە مىھرى- مۇھەببەتتىن مەھرۇم قالىدۇ. ئۇلارنىڭ ساغلام ئۆسۈپ يتىلىشىگە پايدىسىز. بىز قوشولمايمىز.»

ئاخىرىدا بۇ توت نەپەر ئائىلە باشلىقى ئەگەر مائارىپ ئىدارىسى مەجبۇرى ھالدا 6-يىللىقنى قوشىۋەتسە، بىز مائارىپ ئىدارىسىنى بىزازىلىيە دۆلەتلىك مائارىپ كومىتىتىغا ئەرز قىلىمىز. بۇنداق بولىشىغا قەتئىي يول قويمايمىز دەپ ئىپادە بىلدۇردى.

ئەڭ ئاخىرىدا ۋىيستانا باشلانغۇچ مەكتىۋىنىڭ 6-يىللىقى ساقلاپ قىلىنىدى. بىراق، ئوقوتقۇچىلار بايلىقىنىڭ ئىسراپ بولوپ كەتمەسلىكى ئۈچۈن، دەرس ئوقوتقۇچسىنىڭ ئوقوغۇچىلاردىن «كۆپ بولوپ كىتىش» تەك ئەھۋالىغا خاتىمە بىرىش ئۈچۈن، مائارىپ ئىدارسىنىڭ باشلىقى يەتتە نەپەر مۇئەللىمدىن بەش نەپىرىنى ئىلىپ كەتمەكچى بولوپ، قىپقالغان ئىككى مۇئەللىمنى بۇ توت نەپەر ئوقوغۇچىنىڭ ئەدەبىيات ۋە ماتىماتىكا ئىككى ئاساسلىق دەرسىنى بىرىشكە قالدۇرۇشنى قارار قىلدى.

توت نەپەر ئائىلە باشلىقى يەنە قارشى چىقتى. ئۇلار يەتتە خىل دەرسلىك بالىلار چوقوم ئوقوشقا تىگىشلىك دەرسلىك، مائارىپ ئىدارىسى يەتتە خىل دەرسلىكنىڭ ھەر قاندىقىنى مەلۇم سەۋەپلەر بىلەن  قالدۇرۇۋىتىش ھوقوقى يوق.

ئاقىۋەتتە ئائىلە باشلىقىلىرى غەلبە قىلدى. بىراق يەتتە نەپەر ئوقوتقۇچى توت نەپەر ئوقوغۇچىنى ئوقوتىدىغان ھەقىقى ئەھۋال ۋىيستىنا باشلانغۇچ مەكتىۋىدە مەۋجۇت بولىۋاتىدۇ. ئوقوتقۇچىلارمۇ بۇرۇنقىغا ئوخشاشلا توت نەپەر ئوقوغۇچىغا دەرس ئۆتىۋاتىدۇ. چۈنكى ھىلىقى تۆت نەپەر«يامان»ئائىلە باشلىقىلىرى پات-پات كىلىپ يوشۇرۇن تەكشۈرۇپ كىتىۋاتىدۇ.


مەنبە: فىليەتۇنلار ژۇرنىلى 2012-يىلى 2-سان

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   hokumran تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-4-20 07:31 AM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 70862
يازما سانى: 319
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5054
تۆھپە نۇمۇرى: 290
توردا: 719 سائەت
تىزىم: 2011-12-18
ئاخىرقى: 2013-9-1
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 07:45:38 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقىي مەنىدىكى دىمگوراتىيە مانا مۇشۇنداق بولىدۇ.

كامال تاپ ئۇيغۇركارخانىلىرى

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7631
يازما سانى: 722
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 14238
تۆھپە نۇمۇرى: 1501
توردا: 3386 سائەت
تىزىم: 2010-8-24
ئاخىرقى: 2013-9-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 01:30:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
خىيال قىلىپ ئۇتىمىز.بۇيەردە مەكتەپلەرنى يىغىپ  تالاي ئەخلەتلەر  تەربىيىلىۋاتىدۇ

ئۈزەڭنى بىلەي دىسەڭ تارىخىڭنى ئىزدە .يۇقالماي دىسەڭ تىلىڭنى .مەدەنىيىتىڭنى قوغدا.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57313
يازما سانى: 169
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5545
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1258 سائەت
تىزىم: 2011-9-20
ئاخىرقى: 2013-9-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 01:33:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر مەكتەپلەرنى كۆپلەپ قوشىۋىتىش سەۋەبىدىن، نۇرغۇن بالىلار شارائىتى ياخشى مەكتەپلەردە ئوقۇش بىلەن بىرگە، كىچىك تۇرۇپلا ئائىلىدىن ئىبارەت ئىللىق ‹‹مەكتەپ››تىن ئايرىپ قېلىۋاتىدۇ.
زادى تۆۋەندىكى ئىككىسىنىڭ قايسىسى ياخشى؟

ئىللىق ئائىلە+ ئادەتتىكى مەكتەپ                          شارائىتى ياخشى مەكتەپ
====================                           ===============

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 72309
يازما سانى: 132
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4233
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 176 سائەت
تىزىم: 2011-12-30
ئاخىرقى: 2013-8-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 01:37:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىشقىلىپ چەتنىڭ مائارىپلىرىنى بىزنىڭكىگە سېلىشتۇرغىلى بولمايدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 30164
يازما سانى: 717
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6677
تۆھپە نۇمۇرى: 887
توردا: 3463 سائەت
تىزىم: 2011-2-12
ئاخىرقى: 2013-9-5
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 02:41:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقى مائارىپ......
ھەقىقى پۇقرالار دىمكۇراتىيەسى...

ئوۋچىنىڭ ئوقياسى بولسا،كىيىكنىڭ خۇداسى يوقمىكىن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 67489
يازما سانى: 810
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4176
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 311 سائەت
تىزىم: 2011-11-29
ئاخىرقى: 2013-9-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 05:04:54 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەكتەپلەرنى مەركەزلەشتۈرۈش سىياسىتىنىڭ ‹پايدىسى›:
1. دۆلەت ئادەم كۈچىنى مەركەزلەشتۈرۈپ ، ئىقتىساسلىقلار قوشۇننىڭ يىتىشمەسلىكىنىڭ ئالدىنى ئالدى ،  سەبىي بالىلار ئوقۇشقا قىزىقماي ئىللىق ئائىلىسىنى ، ئاتا -ئانا مېھرىنى سىغىنىپ قالدى.
2.دۆلەت ئوقۇغۇچىلارغا تىخېمۇ ياخشى ئوقۇش پۇرسىتى يارتىپ بەردى،ھەممە نەرسىگە قىزىقىدىغان سەبىي باللىلار ناچار يوللارغا ۋاقىتسىز قەدەم قويدى .
3.ئوقۇشتىن كۆڭلى  سۇئىچمىگەن سەبىيلەر جەمىيەتكە يىقىنلاشتى ، ۋە جەمىيەتتىكى كوچا چىڭدايدىغانلرنىڭ سانى ئاشتى.
4.كەمسىتىشكە ئۇچرىدى . ئۆزيىزىسنىڭ تەلەپپۇزى مەكتەپتە كەمسىتىلدى ، ئۇلارنىڭ كۆڭلىدىكى  نەپرەت ئۇرۇقلىرى بىخلىنىپ ، ئۆچ ئېلىش ئىستىكى تۇغۇلدى.
5. كەمسىتىشكە چىدىمىغانلار گوروھ تەشكىللەپ ، مەكتەپتە ‹قارا جەمىيەت› تەشكىللىدى.
6. ئاتا - ئانىنىڭ زىممىسىدىكى  يۈك ئېغىرلاشتى ، بۇرۇن ھەپتىدە بىر كىلو گۆش ئۈھۈلمەيدىغان ئائىلە ئەمدىلىكتە ئايلاپ  گۆش سىتىۋالماي ، بازاردىكى گۆش يىتىشمەسلىك ھەل قىلىندى .
7.............................................
  يازسام   بەك  كۆپ   .   قالغان  يىرىنى ئۆزەڭلا ئويلىنىپ باقاسىلە

كىملەردىن ئاغرىناي ئۆتكەن كۈنۈمگە، كىملەرنىڭ تەغدىرى كىمنىڭ قىلىدا؟ كىملەردۇر كۈلىدۇ تەنھالىقىمغا، كىملەرسىز ياشايمەن ھايات يولىدا.

ھاياتلىقىڭنىڭ قەدرىنى بىل

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57928
يازما سانى: 3421
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 137
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1357 سائەت
تىزىم: 2011-9-25
ئاخىرقى: 2013-9-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 05:42:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بىر كۈنۈڭ ئۆتسە قەبرىگە بىرقەدەم يېقىنلايسەن . .....
                                         ئۆلۈمگە ياخشى تەييارلىق قىل  ...........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36675
يازما سانى: 1064
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8356
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2545 سائەت
تىزىم: 2011-4-6
ئاخىرقى: 2013-9-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 05:45:07 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىشقىلىپ مەكتەپلەرنى قوشۇۋىتىش سىياسىتى ياخشى ئەمەس،بىراق شۇ قارار چىقىرىش ھوقۇقى شۇ بىر نەچچە باشلىقنىڭ قولىدا، ئامال يوقتە بۇ ئىشلارغا.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 42442
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3093
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 59 سائەت
تىزىم: 2011-5-29
ئاخىرقى: 2012-11-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-20 05:54:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
othor يوللىغان ۋاقتى  2012-4-20 05:04 PM
مەكتەپلەرنى مەركەزلەشتۈرۈش سىياسىتىنىڭ ‹پايدىسى›:
1. د ...

توغرا دەيسىز   بولۇپمۇ ئائىلەتەربىيەسىدىن ئايرىلىپ قىلىشى بەك قورقۇنۇشلۇق  بولۇپمۇ خەنزۇچە مەكتەپتە ئوقۇۋاتقانلارنىڭ .  ئورۇپ ئادەت ياشاش ئۇسۇللىرى ئوزگىرىپلا كىتىدىغان گەپتە

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش