مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 37140|ئىنكاس: 419

ئاپاق خۇجىنىڭ ئەپتە بەشىرى ۋە ئاسارەت داغلىرى   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئۈزىڭنى ئەر چاغلىساڭ ئۆزگىنى ش

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4943
يازما سانى: 1391
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12978
تۆھپە نۇمۇرى: 391
توردا: 1578 سائەت
تىزىم: 2010-7-27
ئاخىرقى: 2015-3-6
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 10:34:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |


ئاپاق خۇجىنىڭ ئەپتە بەشىرى ۋە  ئاسارەت داغلىرى

...... - ئىي سولتانىل مۇھەققىن ، قۇتبىل ئەقتابى سەئىددىل ھەزرىتى پەدەرى پىرىم ! - دىدى ئاپاق غۇجا . ئاشۇ ئىسھاقىيەچى ئازغۇنلارنىڭ چېچى قىرىلمىغان باشلىرىنى تۈركىستان جاڭگىلىدا كىرپىدەك ياتقۇزىۋەتمەيدىغان بولسام ، ئاشۇ ئاسمان گۈمبىزىدىكى ئالتۇن بىلەن سىرلانغان  قۇياش خىشنى سىز مەرھۇمنىڭ قەبرىسى ئۈچۈن پايانداز قىلمايدىغان بولسام ، سىزنىڭ پۇشتىڭىز بولماي كىتەي !
   ئۇنىڭ شۇ تاپتا ياۋۇزلۇق تېمىپ تۇرۇدىغان نەشتەردەك كۆزلىرىدىن زىمىستان قىسنىڭ مۇزدەك شولىسى  چېچېلىپ تۇراتتى .
   ـــ قەسەمكى ، بۇ زىمىننى مەن سۇرىيالمىغان ئىكەنمەن ، ئۇلارغىمۇ  ھەم سۇراتمايمەن . تارىختا << بەتنىيەت >> ، << خائىن >>، << سۇلامچى >> دىگەندەك ناملارغا قېلىشقا  رازىمەنكى ، ھەتتا بۇ زىمىنغا باسقۇنچىلارنى باشلاپ كىلىپ بولسىمۇ ، ئاشۇ ئاتا قاتىلى بىلەن شۇم رەقىپلىرىمنى ئاخىرى  خار - زار قىلىپ ، ئايىغىم ئاستىدا ئىتتەك ئۆمىلەتمەي قۇيمايمەن ! ئاشۇ قارا مۇسۇلمان ئازغۇنلارنى دۇئايى بەت قىلىپ تاشلا ، يۇرت ماكانسىز ، قوۋمى -قېرىنداشسىز ، نەسلى- نەسىلسىز ، غۇرۇر - ئىستەكسىز ، بەت قېلىق ھايۋان تۇپىغا ئايلاندۇرۇپ قۇيمايدىغان بولسام  ھىساب ئەمەس !ئىشقىلىپ قۇلۇمدىن كەلگەننىڭ ھەممىنى قىلىمەن . خانۇ -مانىمنىڭ ۋەيران قىلىنىشى ، ۋەتىنىمدىن ھەيدىلىشىم يۈرۈكۈمگە تۈگمەن تېشىدەك ئورناپ كەتتى ! تېنىم قىيما-چىيما بۇلۇپ كەتسىمۇ ، چىشىم ساق قالسىلا ، بۇ ئەلنى خۇددى ئۆچكە غاجىلاپ يالىڭاچلاپ قۇيغان شاپتۇلنىڭ سۇتىسىدەك قىلىۋەتمەيدىغان بولسام  ئاتامنىڭ بالىسى بولماي كىتەي ! يەنە قەسەمكى ، دۇئايىمنىڭ قۇدرىتى بىلەن بۇ ئەلنىڭ  ئادەملىرىنى يا پالتىغا ساپ بولمايدىغان ، يا شەيتانغا لاخشىگىر بولمايدىغان بەتتەردە سۈرىتى ئىنسانلارغا  ئايلاندۇر ۋەتمەيدىغان بولسام ھىدايىتۇللالىقىم  ئۇدۇنيا  بۇ  دۇنيا ھارام بولغاي !......
   مانا بۇ مۇناپىق ئاپاق غۇجىنىڭ ئاتىسى مۇھەممەد يۈسۈپ ئىشان قەبرىسىنىڭ ئالدىدا قىلغان قەسەملىرى ئىدى ، بۇ ماناپىق ئاپاق غۇجا شاھزادە يولۋاسخاننىڭ سەئىدىيە خاندانلىقىنىڭ 10- سولتانى ھەم ئاتىسى بولغان ئابدۇللا خانغا قارشى ئىسيان تۇغىنى كۈتۈرۈپ چىقىشىغا سەۋەبچى ھەم مۇھىم رول ئۇينىغىچى بولغانلىقى سەۋەبلىك ، سەئىدىيە تەسەررۇپىدىن قوغلانغان ۋاقىتى ئىدى .

ئاپاق غۇجا ئۆزىنىڭ ئىشقىيە سۈلۈك تەرغىباتىنىڭ ئۇڭۇشلۇق ئېلىپ بېرىلىشىنى ئىقتىسادى جەھەتتىن  ئىشەنچىلىك  كاپالەتكە ئىگە قىلىش ئۈچۈن سەئىدىيە دۆلىتىدىن تارتىۋالغان ئىمتىياز ئۇقۇقلىرىغا تايانغاندىن سىرت، يەنە ئۆز سۈلۈكىدىكى مۇرت-مۇخلىسلىرىنى دەھشەت تۈردە قاقتى سوقتى-سوقتى قىلىپ ئىقتىسادىي جەھەتتە ۋەھشىيلەرچە بولاپ-تالىغانلىقتىن ، ۋەج-بايلىقى تىز كۈپۈيىپ ، سەئىدىيە دۆلىتى بۇيىچە ئالدىنقى قاتاردا تۇرىدىغان فىئودال پومىشچىككە ئايلاندى . ئۇنىڭ مۈلكى قەشقەردە 90 يەردە چاھار بېغى ، 100 پاتمان ئۈزۈك كۆزى تېرىلغۇ يەر (بىر پاتمان 400 مو غا تەڭكىلىدۇ ) ، 25 كۈپ ئالتۇن - كۈمۈش ، ئۈنچە مەرۋايىت ، ياقۇت-گۈھەر ئېرىغ مېلى، 75 يۈك (بىر يۈك 12 دانىگە توغرا كىلىدۇ )زىلچا-گىلىمى ، 3000 ئېتى ، 10  تاتىم تۈگە ( ھەربىر تاتىم 12 دانە تۈگۈدىن تەركىپ تاپىدۇ )خان كارۋىنى ، بەش چوق ( چوق-قۇچقارنىڭ ئۇرۇق خالتىسىدىن ئەيلەپ پۈتەي ئىشلەنگەن خالتا ، ئىچىدىكى پوراق تېشىغا ئۆتمەيدۇ ، تېشىدىكى پۇراق ئىچىگە ئۆتمەيدۇ ) ئىپار - ئەنبىرى ، 100 جۈپ شەھزەررى ( شەھزەررى- يۈزىگە خەت ئۇيۇلغان ياپىلاق ئالتۇن ئۈزۈك )، 400  ياقا تون -سەرپايىلىرى ، 5000 دانە جايناماز  مال - دۇنياسى ، ۋەج - تەئەللۇقاتى  بار ئىدى . قەشقەر شەھرىنىڭ ئۈزىدىلا ئۇنىڭ 300 ئېغىز دۇكىنى ، 20  يەردە ھۇيلا ئاراملىرى بار ئىدى . ئۇنىڭ ھەر يىلى دەھبىدە ، سەمەر قەنىد ، بۇخارا ، خۇراسانلاردىكى  جەددى- جەمەت ، ئۇرۇق -تۇققان، يارۇ- بۇرادەرلىرىگە ئەۋەتىپ تۇرىدىغان سوۋغا -سالاملىرى   ۋە كىيىنكى چاغلارغا ئالبالىقتىكى جوڭغار قالماقلىرىنىڭ چوڭى غالدانغا ، تىبەتتىكى بۇت پەرەسنىڭ چوڭى دالاي لاماغا قەرەللىك  ئەۋەتىپ تۇرىدىغان  ئولپان- سوۋغاتلىرى تېخى بۇنىڭ سىرتىدا ئىدى .
   دادىسى مۇھەممەد يۈسۈپ ئىشان بىلەن  ئاران 6 خېچىرغا (بۇنىڭ ئىچىدە ئۈزى مىنىپ كەلگىنىمۇ با) ۋەجۇ -بىسات ، ئالتە پىقىر سۇپىسىنىڭ ھەمراھلىقىدا يول بۇيى تىلەپ تاپقان سەدىقە -پىتىرلىرى بىلەن جان بېقىپ ، قەشقەرگە ئاران ئۇلىشىۋالغان بۇ خۇدايى ئىشان ئاپاق غۇجا ساددا خەلىقنى دەستەكسىز دۇئالار بىلەن قاقتى-سوقتى قىلىپ توپلىغان بۇ ھەددى- ھىسابسىز زور بايلىق ئۇنىڭ ئاشۇ شېھىد دۆڭ خانىقاسىدا مەسلە -مەرۇپ ققىلغان چاغدىكى  سۆزلىرىگە تۇلۇمۇزىت رۇشەن سېلىشتۇرما ئىدى .
  ھەر قانداق ئادەم جەڭ قىلىمەن دەيدىكەن ئاۋۋال ئۆز نەپسى بىلەن جەڭ قىلسۇن ! ــ دىگەنىدى ئۇ  تەنتەنىلىك بىلەن ، ــ بىر ئادەم بىر يىلغىچە سۇغۇق سۇ بىلەن قۇرۇق نان يىسە ، پىشقان ئاش ، قاينىغان سۇ تەلەپ قىلمىسا ــ ئۇ ئادەم ھەقنى ئىزدەيمەنن دەيدىكەن  ـــ مۇشۇ رىيازەتكە سەۋېر - تاقەت قىلالمىسا ھەقتىن  بۇنى ئالالمايدۇ . ھەر قانداق ئادەم ئۆمرىنى راھەت- پاراغەتتە ئۆتكۈزسە، ئاخىرەتنىڭ پاراغەتلىرىدىن بىنىسىپ قالىدۇ .... ئى مۇرتىم ئىسىڭىزدە بولسۇنكى ، ئۆمرۈڭىزنى مۇشەققەت كىمىسى بىلەنكى ئاچىزارلىق دېڭىزىدا غەرىق قىلىۋەتمۈگۈنچە ، خۇداغا يىتىشىمەن دىگىنىڭ بىكار ، ھەرقانداق كىشى ئۆيىدىن ، ئەھلى ئايالىدىن  ، بالا چاقىسىدىن   دۇنيانىڭ پۈچەك پولغا ئەرزىمەيدىغان راھىتىدىن تولا يىغلاپ ، يۈرىكىنى كاۋاپ قىلىپ دىلىنى ئۈزسە ، ئاخىرەتتە راھەت -پاراغەتتە ئۈتىدۇ !.....
  ئاپاق غۇجا ئىشىنى خۇدا سۈلۈك تەرغىباتىدىن باشلاپ ، ئىقتىسادى جەھەتتىن زور بايلىق توپلاپ ، سىياسى جەھەتتىن سەئىدىيە خاندانىدىكى ئاق سۈڭەكلەرگە ئوخشاش ئىمتىياز -ھۇقۇقلارنى قولغا كەلتۈرۋېلىپ ، ئاخرى ھەئىدىيەلەر قۇلىدىن دەھرىي ھاكىمىيەتنى تارتىۋالغان ، ئەسلىدىكى سەئىدىيە دۆلىتىنىڭ مەمۇري بىرلىكى بولغان 3784 بەگلىك يۇرت -ايماق  بىردىنلا كېمىيىپ2400  ئىشان بەگلىك يۇرت-ئايماققا ئايلىنىپ قالدى ؛ئەسلىدىكى سەئىدىيە دۆلىتىنىڭ 389 مىڭ تۈتۈن ، 1 مىليۇن 945 مىڭ نۇپۇسلۇق ئاھالىسى  ئۈچ ھەسسىگە يېقىن كېميىپ كىتىپ ، 130 مىڭ تۈتۈن ، 450 مىڭ نۇپۇسقا چۈشۈپ قالدى؛ ئەسلى سەئىدىيە دۆلىتىدە 2143 ئۆستەڭ بار بۇلۇپ ، ئاپاق غۇجا زامانىسىگە كەلگەندە ئۆستەڭلەر قاراقسىز تاشلىۋېتىلگەچكە ، قۇرۇپ ، قۇم-لاتقا تىنىپ ئاران 502 ىسى قالدى ؛ ئەسلىدىكى 40 مىڭ چارەك يەر كېمىيىپ  كەتتى .
  ئاپاق غۇجىنىڭ سۈلۈك تەرغىباتى سەئىدىيە دۆلىتىنىڭ ئىشلاپ چىقىرىش كۈچلىرىگە ئېغىر دەرىجىدە بۇزغىنچىلىق قىلدى . مۈلكى قەشقەردىكى ھەر ئالتە نەپەر بىجىرىم ئەرنىڭ ئىچىدە بىر ئادەم سۈلۈككە كىرىپ ئاشىق لاماكانغا ئايلاندى .  شۇ چاغلاردا ئىماننى پاكلاش ، سۈلۈك بەندىچىلىكنى ئادا قىلىش يۈزىسىدىن قەشقەردىن  ئەرەب ، ئەجەم ، پەرغانە ، كەشمىر ئەللىرىگە چىققان <<مەككىگە ماڭغان مۇساپىر >، <<ئەنجانغا چىققان يىتىمچى >> ، << قاڭقىپ يۈرگەن ئالا خورجۇن >>، بىزەڭ << خۇدايى قەلەندەر >> ، <<ئاشىقى سايىللار>> نى قەدەندە بىرنى ئۇچرىتىش مۇمكىن ئىدى . تىلەپ ۋە تىلىمەي يەيدىغان ، دۇئا بىلەن قېپىندىغان بۇ تىرىكتاپ خۇدايى سۇپى ، خۇدايى بۈۋى، خۇدايى ئىشان ، خۇدائى سەئىدلەر تىلەش ، ئالداش ، دوق قىلىش ، بۇلاش ، ئىمان يېڭىلاش ، قول قۇبۇل قىلىش  ۋە << خۇدا چاچقان رىزىق>> نى ئىزدپ تېپىپ يىيىش ، خۇدايى كەسىپ ، خۇدايى ئىختىيار ئەيلىشىپ ، باشلىرى قايغان ، پوتلىرى تايغان ، داپ داڭرىغان ، ئىشەك ھاڭرىغان يەرلەرگە <<ھىجرەت>>قىلىشاتتى .نەتىجىدە بۇ ئەلدە ئەمگەك كۈچۈنىڭ ئېغىر دەرىجىدە مۇساپىرلىشىش يۈز بەردى . يەرلەر تېرىلماي ئاق تاشلىۋېتىلدى . ئۇيغۇرلارنىڭ ئاتا بۇۋىلىرىدن ئەھيا قىلىنىپ ،گۈللەندۈرۈلگەن بۇ گۈزەك ۋەتەن ، قەدىرلىك ئانا ماكان ئاپاق غۇجىنىڭ قۇلىدا ئېغىر خانىۋەيرانچىلىققا ئۇچرىدى .بەزى ئۆلكىلەر چۆللىشىپ كەپتەر ، ھوۋ قۇشلارغا ئۇۋا بولدى . مەسىلەن ، قەدمكى چالىش ئەسلىدە گۈزەل بىر ئاۋات ، باغۇ- بوستانلىق ، تۇق ، باياشات ، ئەلۋەك ئۇيغۇر يۇرتى ئىدى . بۇيەر ئاپاق غۇجىنىڭ قۇلىغا ئۆتكەندىن كىيىن پۈتۈنلەي ۋەيران قىلىۋېتىلدى .
  بۇ نۇمۇسسىز لاماكان  ئاشىق ، تىجىمەل دەۋرىش ، خۇدايى يالاڭ تۆش ،چۈرۈش بەڭگى ، بىزەڭ دىۋانى ، جاھىل قەلەندەر ، ئۆكتەم سوپى ، نۇقانچى ئىشان ، يۈزسىز قەشقەر غۇجىلىرىدىن مىراس قالغان مىللىي ئاڭسىزلىق ، خۇدايى مەھكۈملۇق خورلۇقنى شەرەپ دەپ بىلىدىغان غەيرى ئادەملىك  ئىللەتلىرىنىڭ ھەممىسى دەل ئاشۇ كاززاپ ئاپاق غۇجا تەرغىپ قىلغان ، تەۋرەتكەن سۈلۈكلىرىنىڭ مۇقەررەر مەھسۇلى ئىدى.

.....ئۇ تەكىيخانىغا قايتىپ كىلىپ ، دالاينىڭ ئۈزىنى قۇبۇل قىلىشىنى كۈتۈپ ئولتۇردى ، ناماز پىشىن مەھەلدە بىر سىرامان كىرىپ ، دالاي لامانىڭ مۇشۇ تاپنىڭ ئۈزىدە ئۇنى قۇبۇل قىلىدىغان لىقىنى خەۋەر قىلدى  ۋە ئۈزى بىلەن بىللە مېڭىشنى ئېيتتى . دالايلامانىڭ ئۈزىنى قۇبۇل قىلىدىغانلىقىنى ئاڭلىغان ئاپاق غۇجا پىشىن نامىزىنىڭ قازا بۇلۇپكىتىشىگە قارىماي ئورنىدىن تۇردى-دە ھېلىقى سىرامانغا ئەگىشىپ ماڭدى . ....
  ...  سىرامان ئاپاق غۇجىنى شاھىنشىنغا باشلاپ كىرگەندە دالايلاما تەخىتتە گىدىيىپ ئولتۇرۋاتقانىدى . شاھىنشىننىڭ بۇسىغىسى يەردىن بىر گەز ئىگىزلىكتە كۈرتۈرلۈپ تۇراتتى . بۇسىغىدن ئالتۇن چىرگىن قۇيۇلغان شاھ سۇپىنىڭ ئالدىغىچە  يەتتە غۇلاچ  ئارلىق بار ئىدى .
    ئاپاق غۇجا بۇ ھەشەم كارامەتتكە قاراپ سەل ھۇدۇقۇپ قالدى-دە  بۇسىغىدىن ئاتلاپ ئۆتكۈچە  پوتلىشىپ كىتىپ ئالدىغا دۈم چۈشتى . ھېلىقى سىرامان دەرھال ئۇنىڭ قۇلتىقىدىن يۆلەپ تۇرغۇزدى .
   ئاپا غۇجا شاھىنشىنغا كىرىپ بۇت پەرەسلەرنىڭ قائىدىسى بۇيىچە يۈزىنى يەرگە يېقىپ  دالاي لاماغا  يەتتە قېتىم  يۈزىنى يەرگە يېقىپ ، يەتتە قېتىم ئۇرنىدىن تۇرۇپ  ئاران شاھ سۇپىنىڭ  ئاستىغا يېتىپ كىلەلىدى .

  دالايلاما : ھەي مىھمان كىم سەن ؟؟  زاتى -ئەمەلىڭ نىمىدۇر ؟؟
ئاپاق غۇجا: مەن مۇسۇلمان پىرقىسىنىڭ مۇللىسىمەن ، زاتىم ئۇيغۇر ، نامۇ شەرىپىم ھىدايىتۇللا خۇجۇزادە دۇرمەن . خۇسۇسەن قەشقەر ، يەكەن ، خۇتەن خەلقى مۇرت-مۇخلىسىم ئىدى . ئەلھال بۇ ماكانلارنى ئىسمائىلخان ئاتلىق بىر مۇرتتەد مەندىن سۇيۇپ ئالدىۋە مىنى بۇ ھۇدۇتلۇقتىن سۇيۇپ ئالدى . سەندىن شۇنى ئىلتىماس قىلىمەنكى كىشى بۇيرۇپ مەندىن كەتكەن ئاشۇ تەختىم-بەختىم ، ۋەجۇ-ۋەسلىمنى قۇلۇمغا ئېلىپ بەرگەيسەن ! - دېدى ئاپاق غۇجا يىغلاپ تۇرۇپ .
  
  سولتان ئابدۇللاخان  مەملىكەتنىڭ  بىرلىكىنى مۇستەھكەملەش ئۈچۈن ، خۇجىلار پىتنىسىگە چەك قۇيۇش ، ئىسيانكار شاھزادىلەرنى جازالاش قاتارلىق بىر قاتار تەدبىرلەرنى قوللىنىپ ، ھاكىمىيەتنى مۇستەھكەملىگەن بولسىمۇ  ئەمما ئۇنىڭ بۇ تەدبىرلىرى سەئىدىيە دۆلىتىنىڭ جان تۇمىرىغا تەسىر كۆرسىتىۋاتقان  خۇجىلار تەپرىقاتچىلىرىدىن ئىبارەت بۇ زەھەر ئالدىدا تىزلا بىتچىت بۇلۇپ كەتتى .
   ئەزەلدىن بىر قەبىلە  ، بىر مەزھەب ، بىر جامائەت ، بىر قۇۋىم ۋە بىر بىرلىك  خاسلىقى  بىلەن مۇسۇلمنچىلىق قىلىشىدىغان ،ئۆملۈك ، ھەمدەملىك ، ۋاپادارلىق ، غۇل-غۇرۇر ، ئىلمۇ-ئىرپان ، ئەدلۇ -ئادالەت ۋە ھەققانىيەتنى تەقدىر مەنبە قىلىشقان ھالدا ياشاپ كەلگەن  سەئىدىيە ئاھالىسى بۇ بىر توپ ماكانسىز  ، تىجىمەل خۇجا -پىرلارنىڭ  ئاشۇنداق دۇئايى-دەستەكلىرى بىلەن  يىتەكلىشى ئارقىسىدا ، كۆپ قەبىلە ، كۆپ مەزھەب ، كۆپ قوۋىم تارقاقچىلىق، ھالىتىدە مۇسۇلمانچىلىق قىلىشىدىغان كۆپ پىرقى-گورۇھلۇق ، بىھەمدەم، بىۋاپا ، بىكۈيۈم ۋە غۇرۇرى تەرىقەت ، تەرىقەتى ئىرپان ، تەرىقەتى ئادالەت ، تەرىقەتى ھەققانىيەت ، تەرىقەتى ئادەم بۇلۇپ قۇمدەك چېچىلىپ كەتتى .

  سەئىدىيە خان،شاھزادىلىرىقول بىرىشكەن  بۇ پىرلارنىڭ كۈپۈنچىسى ھەرگىزمۇ  خۇدا-رۇسۇل يولىدىكى نۇقۇل دىنىي ئۇلۇغلار ياكى ئىسلام مۆتىۋەرلىرىدن ۋەياكى ئالىم-ئۆلىما بولماستىن   بەلىكى قەبىھ سىياسى قارانىيەتلىرىنى كولاھ- جەندىلەرنىڭ تىگىگە يۇشۇرۇشقان قانخور ، خىيانەتكار مەلئۇنلار ئىدى . ئۇلار << مۇسۇلمان  ئۈممىەتىلەرنىيەت - ئەفئاللىرىنى ئۇلۇغ پىرلارنىڭ  نىيەت - ئەفئاللىرى بىلەن  بىر قىلىشنى ھەر تىنىق ، ھەر قەدەمدىكى خۇدالىق قەرىزدۇر ، ئىككى ئالەملىك ۋەزىپە ۋە شەرتتۇر >> دەپ داۋا قىلىشاتتى . ئۇلارنىڭ  سۆزىگە كىرمىگەن ، ئۇلارغا ئىشەنمىگەن كىشىلەرنى <<نىيەتلىرى بۇزۇلغان ، ئەزىزى پىرلارغا سەركەشلىك قىلغان  كىشىلەردۇر . بۇنداق كىشىلەر ياشايدىغان يەر ، ئەل-يۇرتلاردىن خۇجا پىرلار رازى بولمايدۇ . ئاللاھ رازى بولايدۇ >> دەپ ئەيىپلىشەتتى . مۇشۇنداق نەزەر ئىتبارى بىلەن ئۆزلىرىنىڭ ئۆمۈر مەشغۇلاتلىرىنى سەئىدىيە ئاھالىلىرىنى مەنىۋىي جەھەتتىن  تەدرىجى ئۇيغۇرلارنىڭ ئەنئەنىۋىي خىسلىتى ، پەزىلەت ۋە خۇسۇسىيەتلىرىدن ۋاز كەچتۈرۈپ ، مەلئۇن  سۇپى -ئىشانلارغا  ئەگىشىپ ھەم ئۇلارنىڭ رايى- قېلىقلىرىنى ئۆزلىرىگە ئۆرنەڭ -ئۈلگە قىلىشقان، ئىش ھەركەت جەھەتتە تەدرىجى يۇسۇندا  تەپرىقاتچىلىق ، بۆلگۈنچىلىك ، ئۆزئارا زادىلا قۇلاشمايدىغان تۈرلۈك يۇرت-جامائەت تۈركۈملىرىگە پارچىلاپ تاشلىدى . نەتىجىدە <<بۈلۈنگەننى بۆرە يەر >> دىگەندەك پۈتۈن سۈلۈك ئۇيغۇر خەلقىنى پەۋقۇلئاددە قاراملىق ۋە نادانلىق ئىسكەنجىسىگە چۈشۈرۈپ قۇيۇپ ، بىر-بىرى  بىلەن زادىلا كارى بولمايدىغان ، پايدا-مەنپەئەت دىسە دۇزاخنىڭ ئۇتىنىمۇ  يالماپ يۇتۇشتىن يانمايدىغان بىغەم كالۋالارغا ئايلاندۇرۇپ قۇيدى . تارىختاغۇرۇرى كۈچلۈك ، مىجەزى قەيسەر ، ئادالەتنى ياقلايدىغان ، دىيانەتلىك ، پەزىلەتلىك ، ئىرپان-مەرىپەتتە دۇنيانىڭ ئادىنقى قاتارىدا ماڭغان ، مادار -غەيرەت شۆھرەتلەنگۈدەك  ئىش -نىتىجە ياراتقان ، ئۈزىنىڭ ئۇيۇشقاقلىقى بىلەن ھەرقانداق زۇلۇم ھەرقانداق دۈشمەنگە باش ئەگمىگەن ھەرقانداق بىر مىللەتنى غال-غال تىترەتكەنلىكى بىلەن ھەممە  ئىنسان گورۇھىغا ئۈلگە بۇلۇپ << ئۇيغۇر >> دەپ نام ئالغان  بۇ قوۋمدا شۇنىڭدىن ئىتبارەن  تەدرىجى يۇسۇندا قان بۇزۇلۇپ ، زىتلىشىشتا  بىر -بىرىدىن قېلىشمايدىغان ، زىيانكەشلىكتە بىر-بىرىدىن ئېشىپ چۈشىدىغان ، غەيۋەت-سۇخەنچىلىكتە  ئەرلىرى ئاياللىرىنى بېسىپ چۈشۈدىغان  بىر ئۇچۇم خومسىلار يېتىشىپ چىقىشقا باشلىدى ....

     شۇ چاغلاردا بۇ ئەل نادانلققا پاتقان ، تەۋپىق - ئادالەت كۈتۈرىلگەن، ھاياسىزلىق ئىنساپسىزلىق كۈچەيگەن ، مىھرى-شەپقەت تۈگۈگەن ئىدى . ئەلنى ئىشەكتىنمۇ بەتتەر نادانلىق پاتقىقىغا چۆكـتۈرگەن بۇ بىر توپ ئەخلاقسىز پاسىق ، قەبىھ گۇناھكار ، يالغانچى ، بىئەجەل ئۈلىدىغان غالجىر ھەسەتخور ، ئەشەددىي قارا قۇرساق ، ئىچى چاياندىنمۇ زەھەر قەشقەر خۇجىلىرى ھەممىلا يەردە زورلۇق -زۇمبۇرلۇق قىلىشاتتى . ئۇلار دۇئا بىلەن نام ، دۇئا بىلەن جان ، دۇئا بىلەن ئىمان ، دۇئا بىلەن ۋەج ،دۇئا بىلەن ئابروي تاپقىلى بۇلىدۇ دەپ دەۋا قىلىشاتتى . ئۇلار دۇئا بىلەن يۇرت ، دۇئابىلەن تەخىت ئېلىش قەستىدە يۈرىشەتتى  . شۇ زامانلاردا سەئىدىيە خەلقى ، قۇرقۇنجاق ، پىكىر-تەپەككۇر قابىلىيىتى تۈۋەن ، نان قېپى ، زەئىپ ، تەرسا ، ئىش خۇش ياقماس، ئاجىز ، ئەخمەق ، لاپخۇر ، شاللاق  ، تەرى سۆرۈن ، بەت قېلىق ، بەت خۇي ، قايناق سۇدا تاھارەت ئېلىپ مەسچىتتە چىچچاڭشىيدىغان ، ئەقلى پالەج ئاڭقاۋلاردىن بۇلۇپ كىتىشكەن ئىدى .

.......... مەدرىسە ئىچىدىكى ئاچچىق تاپا-تەنىلەرگە چىدىيالمىغان ئاپاق غۇجا ئەمدى غالداندىنمۇ سۇراپ ئولتاماي ، سوپىلىرىنىڭ قۇلىدىكى  ئۇتقاشنى ئالدى  -دە ، دۆۋىلەنگەن ياغاچ -تاختايلارغا ئۈز قۇلى بىلە ئۇت ياقتى ....
   قاراس -قۇرۇس قىلغان ئاۋاز بىلەن تەڭ ئوت يالقۇنى بىردەمدىلا پۈتۈن مەدرىسە بىناسىغا تۇتاشتى .ياغاچ-تاش قۇرۇلمىلىق بۇ كاتتا ئىمارەت بىردەمدلا ئۇت دېڭىزىغا ئايلاندى .  قىپ قىزىل ئوت يالقۇنى 360 ئېغىزلىق ئۆي -خانىسى بار بۇ ئالتۇنلۇق مەدرىسىنى ئىچىدىكى ئىككىمىىڭ پاناھلانغۇچىلىرى بىلەن قۇشۇپلا يۇتۇپكەتتى .

   ئالتۇنلۇق مەدرىسى سۇلتان ئابدىرەشىدخاننىڭ زامانىدا  سېلىنغانلىقتىن رەشىدىيە مەدرىسى دەپ ئاتىلاتتى . بۇ مەدرىستە ئابدۇراخمان جامىنىڭ ئۇستازى مەۋلانى سەئىددىن قەشقەرى، خۇجا زاھىد قەشقەرى ، خۇجا ئەھمەد قەشقەرى ، زىيائىددىن قەشقەرى ۋە ئاتاقلىق تىببىي ئالىم ، جەرراھ  مۇھەممەد ھەيدەر قەشقەرى ، ئاتاقلىق ھەكىملەردىن  نۇرۇددىن ئابدۇۋاھىد  زۇھۇرى ، شەمسىدىن ئەلى ، مەۋلانى مۇھەممەد قازى قاتارلىق يۈتۈك ئەللامەلەر  مۇددەررىسلىك قىلغان ۋە ئىلىم تەشنالىرىغا دەرىس بەرگەنىدى . << تارىخى رەشىدى>> نىڭ ۇئەللىپى مىرزا مۇھەممەد ھەيدەر كۆرەگانمۇ مۇشۇ يەردە ئىلىم تەھسىل قىلغان ئىدى .بۇ مەدرىستە ئۇقۇپ ئىلىم تەھسىل قىلىپ كىيىكى يىللاردا شۆھرەت قازانغانلارنىڭ ئارىسىدا يەنە خۇلقى شائىر ھەنەفىي ، ئاخۇن موللا شاھ خۇجا ، بابا خۇجا ئاخۇن خۇتەنى ، مۇھەممەد ئىمىىن زىھنى ، موللا ھەبىب ،  مۇھەممەد سىددىق زەلەلى ۋەخاراباتى قاتارلىق نۇرغۇن  يۈتۈك ئالىملارنى تەربىيلەپ چىققان بۇ كاتتا ئىلىم يۇرتى ئۇت يالقۇنى ئىچىدا ساقمۇساق 3 كىچە - كۈندۈز كۆيدى . پۈتۈن يەكەن ئامىنىنى كىتاپ- نامىلەرنىڭ كۈل- تۇزانلىرى قاپلاپ كەتتى .
  بۇ كىتاپلار ئىچىدىن بىزگە يىتىپ كىلەلىگىنى  << تۈركى تىللار دىۋانى >> ،<< قۇتادغۇ بىلىك >> ، ئەتەبەتۇل ھەقايىق >> ۋە باشقا ناھايىتى ئاز ساندىكى كىتاپ - نامىلەرنى ھىسابقا ئالمىغاندا ، مەھمۇد قەشقەرىنىڭ ئىسمى ناملەم تۆت كىتابى ، جامال قارشىنىڭ << سۇرراخ لوغىتىگە تۇلۇقلىما >>  ، ئۇبۇل پۇتۇھى ئابدۇجاپپار  ئالمايى يازغان << قەشقەر تارىخى>>  ، باشقا نۇرغۇن تەرىخى ۋە قىممەتلىك كىتاپلار ئاپاق خۇجىنىڭ ئاياغ ئاستى بىلەن كۈيۈپ كۈلگە ئايلاندىن . شۇنىڭ بىلەن  ئالدىنقىلارنىڭ شانلىق ئىزلىرى مەڭگۈلۈك ئېچىلماس سىر بۇلۇپ يۇقالدى .
ئالتۇنلۇق مەدرىسى ئىچىدە كىتاپ نامىلەر بىلەن بىللە كۈيۈپ  ئۆلگەن 2000 ئادەمنىڭ رۇھىمۇ قىساسكار ئەرۋاھلارغا ئايلىنىپ كىتتى !....
   ئاپاق خۇجىنىڭ  سۇپى -ئىشانلىرى يەكەننىڭ ھەر قايسى گۈزەر-چارسۇلىرىدا ئاپاق خۇجىنىڭ پەرمانىغا ئاساسەن ، بىر نەچچە كۈنگىچە  كىتاپ- رىسالىلەرنى  دۆۋلەپ كۆيدۈرۈشتى . پەرماندا مۇنداق دىيىلگەن ئىدى : <قۇرئان كەرىم > ۋە ئەفتىيەكتىن باشقا كىتاپ -رىسالىلەرنىڭ  ھەممىس ھاراملىقنى تەرغىب قىلىدىغان نىجىس نەرسىلەردۇر . شۇڭا بۇنداق ناپاك نەرسىلەرنى زىمىندىن پاكلىماق  ئەھلى  مۇسۇلمانلارنى ئازغۇن، لەنەت قەلەملىك  كۇپپارلارنىڭ ساقلاپقالماق -خۇدايى ۋاجىپتۇر !.....
  بۇ پەرماننى ئاڭلىغان خەلىق باشلىرىن ئەنسىرىشىپ  ئاتا -بابىلىرىدىن  تارتىپ ساقلاپ كەلگەن نۇرغۇن قىممەتلىك كىتاپ رىسالىلەرنى  كۇچىغا ئېلىپ چىقىپ كۆيدۈرۋەتتى!
نۇرغۇن ئالىم -ئەللامەلەر قۇللىرىدا ساقلاپ كىلىشكەن كىتاپلىرىنى  بۇ تەلۋە سۇپى - ئىشانلارنىڭ قۇلىدا نابۇپ بۇلۇپ كىتىشىدىن ساقلاپ قېلىش ئۈچۈن تاملارنىڭ  قېتىغا ئېلىپ لاي بىلەن سۇۋاپ تاشلاشتى -دە ، يۇرتنى تاشلاپ ، تۈركىستان ، بەدەخشان ۋە كەشمىر تەرەپلەرگە  سەرسان بۇلۇپ چىقىپ كىتىشتى ....

تۈمۈر كىشەننىڭ سۈرى بەك يامان ،
لىكىن ئۇ قۇرقىدۇ بازغاندىن ھامان .
ئەگەر روھتا بولسا قۇللۇق كىشەنى،
بازغانمۇ كار قىلماس ئاڭا ھېچقاچان .

  ئاپاق خۇجا  قالماقلانىڭ نەيزىسىنىڭ ئۇچچىغا مىنىپ كىرگەندىن كىيىن ، مۈلكى قەشقەردىكى سۈلكى ئىسھاقىيە مەزھىپىدىكىلەرنى قاتتىق تەقىب ئاستىغا ئېلىپ  ئۇلارنى << قارا مۇسۇلمان >> ، <<مۇسۇلمان ئازماللىرى >> دەپ جاكارلاپ ، دەھشەت  زىيانكەشلىك قىلسا ، يەنە بىر تەرەپتىن ، ئۇ ؛ << تەخىت - سەلتەنەتتە  ئولتۇرۇپ ، ھەمىشە  مەسنىۋى شىرىفتىن  تەلىم ئۇقۇپ ، رەئىيەگە تەرىقەت ، رەئىيەت ، مەرىپەت بابىدا  شىكەردەك سۆزلەرنى چېچىپ ، ئاللادىن بەندىلەرگە دىيانەت ، ئىنساپ -تەۋپىق  ، ئىمان ، شۈكرى-قانائەت  تىلەپ ۋە ئۇنى ساھىب كامال قىلىپ ،ياخشى ئىستىمالغا باشلاپ >>تۇدى.  ئاپاق خۇجا ئۈزىنىڭ بارلىق ھۇقۇق- كۈچىنى ئۇيغۇر خەلقىنىڭ ئەجداتلىرىدىن مىراس قالغان يامانلىق كۈچلىرىگە قارشىلىق كۆرسىتىدىغان ئەنئەنىۋى روھىنى پۈتۈنلەي يۇق قىلىشقا ، ئىرادىسىنى سۇندۇرۇپ ، كۈچ-مادارىدىن تۇلۇق كەتكۈزۈشكە سەرىپ قىلىپ ،جۇڭغار تاجاۋۇزچىلىرىنىڭ قانلىق ھۈكۈمرانلىقىغا قارشىلىقسىز ، شەرتسىز ، تەخىرسىز ، دائىم تۇلۇق ياۋاش يۇمشاقلىق بىلەن قۇبۇل قىلىدىغان خۇمسى مۆمىنلەرگە ئايلاندۇرۇپ  قۇيدى .  كىيىكى يىللاردا مانجۇ ئىتلىرىنىڭ ھۈكۈمرانلىقىغىمۇ جۇڭغارلارغا قانداق ئىگىپ بەرگەن بولسا كىيىنمۇ بۇ ئىنسان قەلىپىدىن چىققان سۇپى -خۇجىلار ئۇيغۇرلارنى ئەنە شۇنداق بېسىپ مانجۇ بەرگەن قامچا ، قېلىچتا ئۆز مىللىتىنى قىردى ،ئەزدى . << ئەسكى يەردە يامان ئادەملەر بارلىققا كىلىدۇ>>  دىگەندەك ، ئۇلارنى پەقەت ئۆزلىرىگە بويسۇنىشقىلار يارىتىلغانلىقىغا تەن بەرگۈزۈپ، ھەرگىزمۇ قارشىلىق كۆرسىتەلمەيدىغان قىلىپ تەربىيلىدى ! - بۇ ئيغرلارنىڭ تۇنجى قېتىم ئاپاق خۇجا مۇناپىق تەرىپىدىن  ئۇلارنىڭ مەجبۇرى تېڭىلغان مەھكۇملۇق ئىستىقبالى ئىدى ! شۇنداقلا ئۇغۇرلارنىڭ ئەجداد ئۆز تارىخدا باسقان ۋە ئەۋلادلار مەڭگۈ كەچۈرمەيدىغان ، تۇنجى قېتىمقى مەڭگۈ پۇشايمانلىق خاتا قەدەم ئىدى !!!!!!!!
   تارىخچىلارنىڭ ئاپاق خۇجا  جۇڭغار باسقۇنچىلىرىنىڭ زورى بىلەن سەلتەنەت سۈرۈشكە باشلىغان ئاشۇ 1678- يىلنى ئۇيغۇرلارنىڭ ئەجدادلىرى ئالدىنىشقا باشلىغان ، جاھالەت پاتقىقىغا پېتىشقا باشلىغان گۈزەل ئانا ۋەتەننىڭ پارلاق ئىستىقبالى خاراب بۇلۇشقا باشلىغان << لەنەتلىك  قارايىل  >> ،<< ھاقارەتلىك تارىخ >> دەپ ئۆز كىتاپلرىغا يېزىپ قۇيۇشتى !!
   ئاپاق خۇجا كىشىلەرنىڭ  تەپەككۇر  قىلىشىغا ، يىڭىلىق يارىتىشىغا  ،ئەلنى قانۇن - تۈزۈم ، شەرىئەت يۇلى ئارقىلىق ئىدارە قىلىشقا قەتئىي قارشى تۇرغان ئىدى . ئۇ خەلىق ئارىسىدىكى ھەرخىل جۇببى- قۇراللارنى ، ھەتتاكى  چوڭراق قىڭراقنى ئېلىپ يۈرۈشنىمۇ چەكلەپ يېغىۋالغان ئىدى . <<  خۇددى خازىرقى زامانىمىزدىكى ..................... . ئىشلاردەك >>
   پۇقرالارنىڭ  قۇلىدىكى  ئۆتكۈر تىغ  قانچە كۆپ بۇلسا ، - دەيتتى ئۇ ، - مەملىكەتتە باش-باشتاقلىق ، غۇرۇر ئۇيغۇنۇش كەپ چىقىدۇ ، ئادەمدە قۇرال بولسا ئۇنىڭ كۈمۈلۈپ قالغان ۋىجدانى  ئېچىلىپ كىتىدۇ -دە مەملىكەتتە يىغا -غەليان كۈتۈرلۈپ بۇ ئەلنى جاھالەت پاتقىقىغا باشلىشىمىزغا چوڭ زەربە بۇلىدۇ .  كىشىلەر قانچىكى ئەپچىل ، زىرەك بۇلۇشسا ، ئەلدە ئاجايىبات-غارايىباتلار كۈپىيىدۇ -دە  پوقرالارنىڭ كۈزى ئېچىلىدۇ .  شەرىئەتنى شاخلاتماسلىق كىرەك ، چۈنكى شەرىئەتنىڭ پۇتاق -چاتاقلىرى قانچىكى كۆپ بۇلسا ، ھەقىقەتنى بىلىۋېلىشقا شۇنچە قىززىقىدىغان گەدەنكەشلەر يىتىلىپ چىقىدۇ ۋە كۈپۈيىدۇ ! ( ئۇشبۇ سۆزلىرىدىن ئاپاق  يەنى قاپاق خۇجىنىڭ نەقەدەر پەسكەش دىن دىسە ياكى پەن دىسە بىزنىڭ ئېغىلدىكى ئىشەكتىن پەرقى يۇقلىقى مانا مەن دەپ ائشكارلىنىپ تۇرۇدۇ .)

<<بە دۆلەت >>  نامى بىلەن خۇتەندى ئۈرۈمچىگىچە بولغان بۇ بىپايان زىمىندا ئىسلام بايرىقىنى كۈتۈرۈپ غازات ئېلىپ بارغان ھەمدە 14 يىل بۇ زىمىنلارغا ھۈكۈمرانلىق قىلغان ، باشقا يەھۇدى  ؛ مەسىلەن ئەنگىلىيە پىرانسىيە گىرمانىيە قاتارلىق دۆلەتلەرنىڭ ياردىمىنى كەسكىن رەت قىلىپ پەقەتلا ئۇسمانلى تۈرك ئىمپىرىيسىنىڭ بىر ئۆلكىسى بۇلۇشنى كىچەيۇ- كۈندۈز  ئارمان قىلىپ  ئاخىرى مانجۇلارنى باشلاپ كەلگەن خۇجىلارنىڭ قانلىق قېلىچى  يەنى زەھەرلەپ قەستلىشى بىلەن شىھىد بۇلۇپ كەتكەن ياقۇببەرگ ئاشۇ مۇناپىق ئاپاق خۇجىنىڭ مۇرتلىرى بولغان خۇجى - سۇپىلار تەرىپىدىن  قەتلە قىلىندى .
   تارىخنى ۋاراقلايدىغان بولساق  ئادامنىڭ ئىچى-ئىچىدىن بىر غەزەپ ، بىرخىل يىغا ، بىرخىل ئىنتىلىش ، لەنەت قىلىش ئادەمنىڭ يۈرەك لىرىنى بەزىدە لەرزىگە سالسا بەزىدە  قاباھەتنى ئەسلىتىدىغان بۇ تارىخ مانا مۇشۇنداق ئاستىن ئۈستۈن  بۇپكەتكەن ، ئەزەلدىن جەڭدە ئەمەس ، ئۈستەل ئۈستىدە يىڭىلىپ قالىدىغان بۇ ئاق كۈڭۈل ئۇيغۇر خەلقى مانا مۇشۇنداق خەلىق ، قانائەتچان ، يۇۋاش ئەمما قارام جەلىق ، تاشقى سۈپۈتى قۇيدەك ئىچىكى قىياپىتى شىرنىمۇ تىترەتكۈدەك ..........
   تارىخنى ۋاراقلاپ سالدۇق ئەمما ئۇقۇپ كىتىپ بېرىپ ئۈزۈمنىڭ غەزىپىمنى ،ھاياجىنىمنى ، باسالماسلىق تۈپەيلى مۇشۇ يەرگە سۆرەپ ئەكىرىشكە مەجبۇربۇلدۇق ، كەڭ ئۇقۇرمەن قېرىنداشلارنىڭ ئاز بولسىمۇ كۆپكە تاۋاپ قىلىپ تارىخمىزنىڭ بۇ لەنەتتەككۈر يىللىرىنى بىر قۇر ئىسىگە سېلىشقا ياردىمۇ بۇپقالا دىگەن ئۈمۈدتە بۇنى كۆرسە ئازتۇلا ئۇيقۇدىن ئۇيغۇنامىكى دىگەن ئۈمۈددە يوللاپسالدۇق ، بەزى سۆزلەرنى ئاددىيلاشتۇرۇپ ھەم كۆڭلۈمدىكى گەپلەرنى ئەمەلىي تۇرمۇشۇمىزنىمۇ چىقىش قىلىپ ئاز تۇلا سۆزلەپ سالدىم ، كەڭ قۇرساق خە؛ىق بولغاندىكىن ئەپۇ قىلىشىپ كىتەرمىز.

ئەسكەرتىش : كەڭ ئۇقۇرمەن قېرىنداشلىرىم كومپىيۇتىرنىڭ ئالدىدا بىۋاستە يازغانلىق سەۋەبلىك بەزى خەتلەردە ئىملا  خاتالىقى كۈرۈلمىدى دىيەلمەيمەن شۇڭا ...........
مەنبە : تارىخ بەتلىرىنى ۋاراقلىغاندا


جاھـان بىركـۈن بـىزگـىمۇ قىلـۇر ئالدىنـى،ياۋلار بىزنىڭ ھەيۋىمىزدىن ئىزدەر دالدىنى.

مىنىڭ ئاتىمنى قۇيۇپتۇ ئاتام ھەيدەر،
دۈشمەن قىزىنى ئەسىر ئالمىسام ئاللاھۇ ئەكبەر!!!
باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78268
يازما سانى: 3362
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4307
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 3792 سائەت
تىزىم: 2012-4-1
ئاخىرقى: 2015-3-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:02:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
.

غەلبە مۆئمىنلەرگە مەنسۇپ!

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3235
يازما سانى: 2958
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 15637
تۆھپە نۇمۇرى: 2247
توردا: 2517 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2015-1-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:03:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرلارئۆز رەقىبىنى ياتلار ئارقىلىق يىقىتىش ئادەت بولۇپ قالدى،لىكىن ھەممىنى ئافاق خوجىغا دۆڭگەپ قويۇش تازا ئاقىلانىلىك ئەمەس،قىنى كىم نىياز ھىكىمنى ئافاق خوجىنى تىللىغاندەك تىللىيالىدى؟مەن ئەلۋەتتە ئافاق خوجىدىن يىرگىنىمەن،مەن ئۆز كۆزۈم بىلەن خوجىلارنىڭ خىزمىتىنى رازىلىق بىلەن قىلىپ بىرۋاتقان كىشىلەرنى كۆرگەن كۆپى ئاياللار!بۇ 10-20 يىلىنىڭ ئەمەس يىقىنقى گەپ،كىيىن تىما يوللاپ قىلىشىم مۇمكىن مۇشۇ ئىش توغۇرلۇق!ئەمدى مەقسىتىم،ئۆلگەنلەرنىڭ كەينىدىن گەپ قىلىش تازا دۇرۇس ئەمەس!چۈشەنمىگەنلەر نەقىل ئالمىغاي!

‹‹شاھادەت›› ئەڭ بۈيۈك مۇھەببەت،‹‹شىھىد›› ئەڭ بۈيۈك ئاشىقتۇر! ياردەم ۋە مەدەت بەرگۈچى ئىھ رەببىم،سەن ۋەدەڭدە تۇرىسەن ۋە تۇرۇپ كەلدىڭ،سەندىن نائۈمىد قىلمىغىن،شەيتان ۋە ئەگەشكۈچى پاسىقلارغا قارشى قەدەملىرمىزنى مۇستەھكەم قىلغىن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8286
يازما سانى: 419
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9454
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 423 سائەت
تىزىم: 2010-8-28
ئاخىرقى: 2015-3-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:03:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇھ   خەلقىم

ھەي بىلەيتاش   سەن قاچانغىچە  تۇمۇرنى  ئىتتىكلىتىسەن   ئوزوڭ كەسمەيسەن
nap--rat بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:05:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 35342
يازما سانى: 214
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 13724
تۆھپە نۇمۇرى: 959
توردا: 2040 سائەت
تىزىم: 2011-3-26
ئاخىرقى: 2013-12-30
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:21:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
   كىم يازغانكەن ئاۋۇ تارىخ بەتلىرىنى ۋاراقلىغاندا دىگەننى؟

  تىللايدىغان بىر ئاپاق خوجىمىزلا بارغۇ بىزنىڭ...   كومپارتىيەنىڭ ھىمايىسىدە شات خورام ياشاپ، قورسىقىمىز توق، كىيمىمىز پۈتۈن.   بىر تەخسە لەغمەننى يەپ، پارتىيەگە رەخمەت جۇما دەپ قويۇپ، قىلىدىغان ئىشىمىز يوق، لەغمەننى سىڭدۈرگەچ  ئاپاق خوجىنى تىللايمىزغۇ ھە؟...  

‹روھىنى پاكلىغان ئادەم چوقۇم مۇرادىغا يىتىدۇ ›___   سۈرە شەمسى 9_ئايەت

كۆرەش كەلگۈسى ئۈچۈندۇر،

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17073
يازما سانى: 1364
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3491
تۆھپە نۇمۇرى: 297
توردا: 2003 سائەت
تىزىم: 2010-11-10
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:21:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نەدىنمۇ  تاپقانسىز مۇشۇنداق  ئاقماس  گەپلەرنى  .مۇشۇ  ئىزدىنىش مۇنبىرىدە  مۇشۇ  كىشى  توغرىسىدا  تىما  يوللۇنۇپ  تىكەن  مەن  شۇتىمىدا  تالاش  بولغان  ئىدى  ..سىزگە  دەپ  قۇياي  .سىز  كاللىڭىزنى  ئىشلىتىپ  ئويلاپ  بېقەڭ  .ھازىر  كىم  ىەلقى  ئۈچۈن  ياخشى  ئىشلارنى  قىلغان  بولسا  شۇ  يوق  بۇلۋاتىدۇ  .ئۇنىڭ  تارىخى  باشقىلار  تەرپىدىن  ئۈچۈرلىۋاتىدۇ  ..100  يىل  مابەينىگە  قاراڭ  ..سادىر  پولۋان  ..نۇزۇگۇم  ..ئەخمەتچان  قاسى م،،، ،،،بۇ  سىز  تىللاۋاتقان  بۇ كىشى 17-ئەسىرنىڭ  ئالدى كەينىدە  ياشىغان  بىر زاتتتۇر  .بۇ كىشىنىڭ  ھازىرغىچە  تەسىز  دائىرسى  .ئۇزبىكىستان  قازاقىستان ئىچكى مۇڭغۇل  ،نىڭشا ،،يۇرتىمىز  شىنجاڭدا  ھازىرمۇ   بار  دۇر ..شڭا  بەزى  بۇرادەرلەر  مۇشۇ  جاللات  خېنىم  رومانىنى  ئۇقۇپلا  بۇكىشىگە  سەلبى  باھا  بىرىشكە   باشلىدى  .لىكىن  ئەمىليەت  ھەرگىز  ئۇنداق  ئەمەس  ..يەنە  بىرسى  .ئاللاھ  بوھتانچىلارنى  يامان  كۈرۈدۇ ،ەۇۋاھچىسى  يوق  ھالەتتە باشقىلارنى  قارلاش  ئېغىر  گۇناھ  .ئۇ  زاتنىڭ  بۇنداق  ئىشلارنى قىلغانلىقىغا  چىن يازغان  تارىققا  قاراپ  باھا  بىرىش  بەكمۇ  بىمەنىلىك  ..بۇ كىشىنى  تىللاشتىن  بۇرۇن  .كاللىنى  بەكرەك  سىلكىيلى ،،قارسىغا  سۆزلەپ  نەدىكى  بىر  رومانغا  ئىشىنىپ يەنە  چىن نىڭ  يىزىپ  بەرگەن  تارىخىنى  ئۇقۇپ  مىنىڭ  تارىخىم  مۇشۇ  دەپ  كۆترۈپ  يۈرۈشمۇ  بىمەنىلىك ..يەنە  سىز  10 ياشقا كىرگەن  بالەىڭىزدىن  سوراڭ  لۇتپۇللانى  ،ئابدۇخالىقنى  ،يەنە  ئەخمەتچاننى ..سادىر  پولۋاننى ..نۇزۇكۇمنى  .يەنە .ئىلخان تورىنى ،تۈمۈر خەلىپىنى ،،،،بىلەمدۇ  ...ياق  بىلمەيدۇ  ... شۇڭا بۇكىشى  توغرىسىدا  قالايمىقان  سۆزلەش  ئەقىللىق  ئادەمنىڭ  ئىشى  ئەمەس

ئنسان ئۆزئۆمرىدىن ئۈكۈنمەيدىغان بولسۇن            ،ئىمان بىلەن ھايادىن ئايرىلغان ۋاقتىڭ تىرىك  تۇرۇپ ئۆلگەن ۋاقتىڭدۇر،

كۆرەش كەلگۈسى ئۈچۈندۇر،

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17073
يازما سانى: 1364
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3491
تۆھپە نۇمۇرى: 297
توردا: 2003 سائەت
تىزىم: 2010-11-10
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:33:56 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kaLGundi يوللىغان ۋاقتى  2012-4-13 11:02 PM
مۇشۇ ئاپاق دىگەن ھاراملىقنىڭ كانىيىغا بىر قېتىم پىچاق  ...

ۋاي  ئاپاندۇم  سىزگە  قۇربانلىق  لازىممىدى  ئۇنداقتا  قوي  خېلى  ئەرزان  جۇمۇ  مايەردە ..لىكىن  بەك  ئۇغۇل  بالىلىق  تۇتۇپ  كەتكەن  بولساڭ  ھازىرمۇ  بار  ئەتراپىڭدا   ئۇزاتتىنمۇ  ۋەھشى  بولغان  كىشلەر  شۇلارغا  سۈرسەڭمۇ  بۇلىدۇ  پىچىقىڭنى ،،،لىكىن  قانداق  قىلىپ  بۇزاتقا  بۇنچە  ئۆچ  بولغۇنىڭنى  بىلمىدىم لىكىن  بۇ  ئالدىراق  سانلىقىڭدا .قۇشقاچ  ئۆلتۇرمۇكۇڭمۇ  تەسكەن  سىنىڭ  ..بۇكىشىنى  قالايمىقان  ھاقارەت  قىلغۇچى  بولما  ...

ئنسان ئۆزئۆمرىدىن ئۈكۈنمەيدىغان بولسۇن            ،ئىمان بىلەن ھايادىن ئايرىلغان ۋاقتىڭ تىرىك  تۇرۇپ ئۆلگەن ۋاقتىڭدۇر،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 70862
يازما سانى: 312
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5102
تۆھپە نۇمۇرى: 290
توردا: 732 سائەت
تىزىم: 2011-12-18
ئاخىرقى: 2014-8-1
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:35:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kurax114 يوللىغان ۋاقتى  2012-4-13 11:21 PM
نەدىنمۇ  تاپقانسىز مۇشۇنداق  ئاقماس  گەپلەرنى  .مۇشۇ  ئى ...

سىز خىلى دانا پىكىر قىلىپسىز.
تارىخى تىمىلارنى ناھايىتى سوغۇق قانلىق بىلەن مۇلاھىزە قىلىشىمىز كېرەك.
ئاغزىمدىن چىقتى دەپ دەۋەرسەك ، مۇشۇ ئويلىماي قىلىنغان گەپلەرنى كىيىنكى ئەۋلاتلىرىمىز تارىخ سۈپىتىدە ئۈگىنىۋالىدۇ.

ئۆلۈمدىن باشقا ھەممىسى يالغان

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1039
يازما سانى: 1244
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13874
تۆھپە نۇمۇرى: 376
توردا: 721 سائەت
تىزىم: 2010-5-27
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:37:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاھ خۇدا..................
ياخشى نام ئەبەدىل ئەبەد  ئۆلمەيدۇ.....
يامان ناممۇ ھەم شۇنداق........

يىيىش ئۈچۈن ياشىماي،ياشاش ئۈچۈن يەڭ====چۇنكى ھايۋانلار يىيىش ئۈچۈن ياشايدۇ----
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش