مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1242|ئىنكاس: 27

دەرىسخانا ماختاش سورۇنى ئەمەس [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78129
يازما سانى: 31
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3261
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 26 سائەت
تىزىم: 2012-3-30
ئاخىرقى: 2013-2-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 04:50:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

(ئوقۇتۇش ھەققىدە مۇلاھىزە)

قاچانلاردىندۇر قايسى بىر ماتىريالدىن ‹‹ مۇئەللىم بالامنى ماختاپ قۇيۇڭ ›› دېگەن تېمىدا بىر پارچە ماقالىنى ئوقۇغىنىم ئىسىمدە .                                                                                                                                           بۇ بىر ئانىنىڭ ئىلتىجاسى بولۇپ‹‹مۇئەللىم مىنى پەقەت ماختىمايدۇ، باشقا بالىلارنى     ماختايدۇ›› دەپ ئەرزىيەت ئېيتىپ كەلگەن ماختالغۇسى بار بىر سەبىنىڭ كوڭۈلدىكى گەپلېرى دېيىلگەن ماقالە ئىدى . شۇنىڭدىن كېيىن مېنىڭمۇ دەرسخانا ئەمەلىيىتىم، ئوقۇتۇش ئۇسولۇمدىمۇ ئۆزگىرىش بولدى . ھەر سائەتلىك دەرستىن ئاۋۋال ئېلىنىدىخان ئېغىزچە سىناقلار، چوڭ –      كىچىك ئىمتىھانلار، دەرس ئارىلاپ .ىلىپ بېرىلىدىغان مۇلاھىزىلەرگىچە بالىلارنى كۆپرەك ماختايدىغان ،  توغرا جاۋاب بەرسىمۇ ماختايدىخان ، ئازراق توغرا جاۋاپ بەرسىمۇ ماختايدىغان ، ھەتتا خاتا جاۋاب بەرسىمۇ ماختايدىغان بولدۇم. ماختىغاندىمۇ قالتىس ماختايدىغان‹‹ سىز بەك ئەقىللىق ئىكەنسىز›› ، ‹‹ئىنكاسىڭىز بەك تېز ئىكەن›› ،‹‹دېگەنلېرىڭىز شۇنداق توغرا بولدى ،سىزدە ئۈمىد زور ، كەلگۆسىدە ئاسپىرانت ، دوكتور بولۇپ كەتكۇدەكسىز›› مۇشۇنداق ماختاشلار بىلەن بىر مەزگىل دەرسخانام شۇنداق جانلىنىپ كەتكەندەك ، بالىلار بىلەن بولغان مۇناسىۋىتىم شۇنداق جانلىنىپ كېتىۋاتقاندەك ھېس قىلدىم . ئەمما بۇ خىل كەيپىيات ئانچە ئۇزۇن داۋاملاشمىغاندەك قىلاتتى ، نېمىشقىدۇر مەن ماختىغان ھېلىقى بالىلار مەندىن كۆندىن – كۆنگە تەدرىجى يىراقلىشىپ كېتىۋاتقاندەك مەندىن ئۆزىنى قاچۇرۋاتقاندەك ، سوئال سوراشلېرىمغا بولغان قىزغىنلىغى ئاستا -  ئاستا سۇسلىشىپ كېتىۋاتقاندەك بىلىنىشكە باشلىدى.   

         ‹‹ بۇ قانداق گەپ بولدى ؟ ›› دەيتتىم ئۆزۈمگە. شۇنداق قىلىپ ،قارىسىغا ، بۇلۇشىغا ، ھە دېگەندە ماختاۋەرسىڭىز يۇشۇرۇن رەۋىشتە مەغلۇپ بولغاندەك قىلىۋاتاتتى . سەۋەبىنى دەماللىققا زادىلا بىلەلمىدىم ، كېيىن بەزى بالىلارنىڭ ئىنكاسىدىن ھېس قىلىشىمچە زىيادە ماختالغان ھېلىقى بالىلارنى باشقا بالىلار ‹‹ ھەي ئاسپىرانت ، ھەي دوكتور ›› دەپ مەسخىرە قىلىپتۇ. ئېھتىمال بۇمۇ مەسىلىنىڭ بىر تەرىپى بۇلۇشى مومكىن.  

      شۇنداق قىلىپ مەن بۇ ئىشنىڭ باشقا تەرەپ ، باشقا سەۋەپلېرى ھەققىدىمۇ ئويلىنىشقا  كىرىشتىم .

بايقىشىمچە  بالىلارنىڭ ماڭا ، ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسى ئەسلىدە زىيادە ماختاشلار تۈپەيلى ئاجىزلاپ كېتىپتۇ . ئةسلىدە ئۇلارنىڭ بۇنداق مەقسەتسىز ، سەۋەپسىز ھېسداشلىق خاراكتىرىدىكى ساختا ماختاشلارغا نارازىلىقى بار ئىكەن . توغرھ جاۋاب بەرسىمۇ ، خاتا جاۋاب بەرسىمۇ ماختىسا بۇلىۋېرىدىخان بۇنداق ئەرزان باھالىق ماختاشلاردىن ئۇلار راستىنلا زېرىكىپتۇ . نىمىنىڭ توغرا، نىمىنىڭ خاتا ئىكەنلىگىنى بىلگۈسى بار ئىكەن ، توغرا جاۋاپلاردىن ھوزورلانغۇسى ، خاتا جاۋاپلاردىن ئۇڭايسىزلانغۇسىبار ئىكەن ، مانا بۇ بالىلاردىكى ئەڭ تەبىئى ، ئەڭ ئاددى بولغان ھەققانىيەت تۇيغۇسى . بىز ئوقۇتقۇچىلار بالىلار بىلەن ئىككى تۆت ئېغىز ياخشى سۆز قىلىپ ، مۇڭدۇشۇپ قۇيۇپلا ئۇلارنىڭ كۆڭۈل ئارخىپلىرىنى كۆرۈپ بولدۇم دەپ ئويلايدىكەنمىز. ئەمەلىيەتتە ھەرگىزمۇ ئۇنداق ئەمەس ئىكەن . بۇ ھەقتە يەنىمۇ ئىچكىرلەپ تەتقىقات يۈرگۈزۈپ ئۆزىمىزنىڭ ھەقىقى ئىنسانىي روھىلىق رولىمىزنى جارى قىلدۇرىشىمىزغا توغرا كىلىدىكەن .                              

شۇنىمۇ ئېتراپ قىلماي بولمايدۇكى : بالىلارنى ئەنە شۇنداق زىيادە ماختاش مۇنداق ئىككى .

   بىرىنچى:قابىل   ئوقۇتقۇچىلار قابىل ئوقۇغۇچىلاردىن سۈيۈنۈپ كەتكەندە.

   ئىككىنچى: ‹‹ناقابىل ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇتۇشتا ئاجىزلىق ھېس قىلىپ ، ئوزىنى نىقاپلاۋاتقاندا  ، نىمىلا بولمىسۇن ھە دىسىلا ئوقۇغۇچىلارنى ماختاۋېرىش توغرا ئىش ئەمەس .››                        

دىمەك دەرسخانا ماختاش سورۇنى ، گۇپپاڭچىلىق سورۇنى ئەمەس بەلكى دەرس ئۆتۈش ،مۇلاھىزە يۈرگۈزۈش،توغرىنى توغرا ، خاتانى خاتا دەيدىخان ، بۇ ئارقىلىق بالىلارنىڭ ھەق – ناھەق تۇيغۇسىنى، ئەقلى – قابىليىتىنى ساغلام تەرەققىي قىلدۇرۇش مەيدانى.               

ئەگەر خىلاپلىق قىلساق با لىلارنىڭ ھۆرمىتىدىن، يۈكسەك ئىشەنچىسىدىن ئايرىلىپ قالىمىز.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   gulrayhan5balik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-3-30 04:54 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78129
يازما سانى: 31
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3261
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 26 سائەت
تىزىم: 2012-3-30
ئاخىرقى: 2013-2-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 05:05:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەگەر ئىملا  خاتالىقى  كورۇلسە  ئوقۇرمەنلەرنىڭ  توغرا  چۇشۇنىشىنى  ئۈمىت  قىلىمەن .
راست   گەپ  قىلسام ، مېنىڭ  بۇ   تور  دۇنياسىغا تۇنجى  قەدەم  بېسىشىم

تۇزنى تۆكمە، قىز

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1766
يازما سانى: 5508
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 35469
تۆھپە نۇمۇرى: 617
توردا: 6888 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2013-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 06:16:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شۇنداق، ماختاش مۇۋاپىق بولسا بولىدۇ، بىراق تېمىڭزدا بەكلا مۇتلەقلەشتۇرۋېتپسىز. دەرسخانا ئەلۋەتتە بىلىم بېرىدىغان، بىلىم ئالدىغان جاي بولغاندىكىن ماختاش بىلەن تەنقىد چوقۇم بۇلىدۇ.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   zapar تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-3-30 06:24 PM  


باتۇرلۇق ئوقنى تةدبىر ياسىدا ئاتسا نىشانغا دةل تېگىدۇ!

ئىتقاد-ئارغامچا

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 54691
يازما سانى: 198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4128
تۆھپە نۇمۇرى: 150
توردا: 2316 سائەت
تىزىم: 2011-9-4
ئاخىرقى: 2012-11-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 06:30:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
45 مىنۇت دەرس ئۆتسە ئۆزىنىڭ بالىسىنى 30 مىنۇت ماختايدىغان بىرسىنى يادىمغا ئەكىلىپ قويدى ما تىما شۇ ماختاشنىڭ كۈچىدىن باشلانغۇچتىن تا ھازىرغىچە ھىچكىشنى« پوش» دىمەيدۇ ئۇ «يۇمشاق كىرپە»سى .

قارا ئاقارماس ، ساراڭ ساقايماس

ھەقىقى جەسۇر بولۇش ئۈچۈن

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 48523
يازما سانى: 1178
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 6221
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 568 سائەت
تىزىم: 2011-7-20
ئاخىرقى: 2012-12-30
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 07:29:48 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىشقىلىپ ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى ئوتتۇرسىدىكى ئۆز-ئارار مەسئۇلىيەت سەممىيەتلىك ئۈستىدە بولمىسا، ئۇنداق ماختاش ئوقۇغۇچىلارنى خوشامەتچى، شەخسى غەرەز ئارلاشقان تەنقىدلەر ئوقۇغۇچىلارنى يۈرەكسىز، ئوقۇتقۇچىلارغا ئۆچ، باشقىلارغا ئىشەنمەيدىغان قىلىپ قويىدۇ

ئاڭلا دۇنيا، مەن چوڭ بولدۇم! ياق سەن تېخى كىچىك، ئىمىزگەڭنى ئىمىپ جىم يات!...دەيدۇ ناتونۇش بىرى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 1975
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9257
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2330 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2013-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 07:31:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بەك ياخشى تېما،ياخشى بايقاش ئىكەن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 75070
يازما سانى: 151
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 7906
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 289 سائەت
تىزىم: 2012-2-8
ئاخىرقى: 2013-3-16
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 07:54:08 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سىز قارىغاندا ئىلھام بىرىشنىڭ يولىنى پەقەت ماختاش دەپلا چۈشىنىۋالغاندەك قىلىسىز. ماختاشتىمۇ تىل سەنئىتىگە ۋە تىل موھىتىغا قاراش كېرەك. بالىلارنىڭ ئىپادىسىگە قاراپ تۇرۇپ، مۇۋاپىق سۆزلەرنى ئىشلەتسىڭىز، بۇنىڭدىن تاشقىرى ئارقىدا قالغان بالىلار بولسا، ئۇلارغا مۇۋاپىق پۇرسەت يارتىپ بېرىش ياكى ھەر خىل پائالىيەتلەردە ئۇلارغا ئۆز ئالاھىدىلىكىنى جارى قىلدۇرۇش پۇرسىتى بېرىپ ئەمەلىي پائالىيەت جەريانىدا ئىشەنچىسىنى تۇرغۇزالىسىڭىز. ئاندىن ماختىشىڭىزنى تەبىئىي ھالدا قۇبۇل قىلالايدۇ. بولمىسا قارا-قۇيۇق ماختاۋەرسىڭىز بۇ بالىلارغا ئۇلارنى مازاق قىلىۋاتقاندەك تۇيغۇ بېرىپ قويىدۇ.

باش رەسىمى نىقابلانغان

كۆرۈش چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 955
يازما سانى: 262
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6831
تۆھپە نۇمۇرى: 260
توردا: 32 سائەت
تىزىم: 2010-5-26
ئاخىرقى: 2012-6-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 09:36:09 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77212
يازما سانى: 390
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4483
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 59 سائەت
تىزىم: 2012-3-10
ئاخىرقى: 2013-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 09:48:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    دەرسىخانا  دەرىس  بىردىخان  ئورۇن  ~  ھەمدە   بىلىم  سورنى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 32412
يازما سانى: 144
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4238
تۆھپە نۇمۇرى: 190
توردا: 44 سائەت
تىزىم: 2011-3-2
ئاخىرقى: 2013-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 09:59:44 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تىما ،ياخشى ئەسەر.................

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش