مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1307|ئىنكاس: 19

ئىنسانلارنىڭ فىزولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

شەپەرەڭ ياخشى كۇ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 71346
يازما سانى: 451
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 5237
تۆھپە نۇمۇرى: 100
توردا: 462 سائەت
تىزىم: 2011-12-22
ئاخىرقى: 2015-3-3
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 02:20:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    ئىنسانلارنىڭ فىزولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك ھەركىتى                                          

ئاپتورلار--ھاكىم غېنى، ئادىل مەمەت، ئابدۇروسول كىچىك ئاخۇن، ئارزىگۇل قېيىم  

ئاساسى مەزمونى:لېنىننىڭ ماددىغا بەرگەن تەبىرىنىڭ  99.999پىرسەنت توغۇرلىغىنى  ھازىرقى پاكىتلار ئىسپاتلىدى،  لېكىن بۇنى ئادەتتىكى ماتىماتىكىلىق ئۇسۇلدا 100بولدى دىگىلى بولمايدۇ،بۇنى ئېنگىلسنىڭ‹ھەرىكەتنىڭ ئاساسى شەكىللىرى›نى تەرەقى قىلدۇرۇپ‹ماددىنىڭ ئاساسى شەكىللىرى›نى تاپقاندىن  كېيىن بايقىيالايمىز، يەنى ماركىسىزىمنىڭ ماددا كاتوگىرىيەسى داۋاملىق تەرەقى قىلىشقا مۇھتاج.                                          ھالقىلىق سۇزلەر:ماددىنىڭ ئاساسى شەكىللىرى،ماركىسىزىمنى دۇنيا بويىچە ئۇرتاق پىكىر قىلىش ئۇسۇلىغا ئۇزگەرتىشنىڭ زۇرۇرلىگى ۋە ئۇبىكتىپ ئىمكانىيەتلىرى.                                                                                                                            ئالەمنىڭ 13مىليارت 700مىليون يىللىق تارىخىدا،ئىنسانلار ئاساسەن يەر شارىدا ياشاپ كەلدى،لېكىن نوپوسنىڭ كوپىيىشى بىلەن ئىنسانلار ياشاشقا ماس كېلىدىغان ماكان يېتىشمەي قالدى،  ئىنسانلار پەيدا  بولغان 2-3مىليون يىلغىچە بولغان ۋاقىت ئىچىدە، ئىپتىدايى جەمىيەتتىن  ،قۇللۇق جەمىيەتكە قەدەم قويغۇچە بولغان ئارىلىق ئىنسانلار ئومومى تارىخىنىڭ 99پىرسەنتىنى ئىگىلەيدۇ،بۇ دەۋىردە ئىشلەپچىقىرىش كۇچلىرىنىڭ قالاقلىغى سەۋەبىدىن ، چۇشۇنۇش تەس بولغان تەبىئەت ھادىسىلىرىنىڭ ھەممىسىنى تەڭرى ئۇقۇمى  بىلەن چۇشەندۇرۇپ كەلگەن ،يەنى تەڭرى بارچە مەۋجۇداتنى ياراتقان بولۇپ،بىز بۇنى ئىلمىلاشتۇرۇپ ئىدىيالىزىم دەيمىز. ئىدىيالىزىمدا ئاڭ يەنى روخ ئاۋال پەيدا بولغان ،بۇ روخ دەل تەڭرى بولۇپ ، تەڭرى بۇ ئالەمنى ۋە ئالەمدىكى بارلىق مەۋجۇداتنى   ياراتقان دەپ قارايدۇ.لېكىن بۇ يەردە بىر مەسىلە بار بولۇپ ،تەڭرى جانسىز ماددىلارنىلا ئەمەس بەلكى ،يەنە جانلىقلارنىمۇ ،ئەڭ ئاخىرى ئىنسانلارنىمۇ  تەرتىپ بىلەن ياراتقان.خىرىستىئان دىنى مىلادى 1-ئەسىردە پەيدا بولغان بولۇپ.ئىدىيالىزىمنىڭ ئاساسى تۇۋرۇكلىرىنىڭ بىرى.                         ئىدىيالىزىمنىڭ ئاساسى پىرىنسىپى  {روخ بىرلەمچى ،ماددا ئىككىلەمچى}دىگەنلىك بولۇپ،بۇ يەردىكى روخنىڭ كۇرسۇتۇدۇغىنى ئادەم بولماستىن بەلكى تەڭرى.بۇنىڭدا بىر سۇئال تۇغۇلىدۇ ،ئۇنداقتا  تەڭرى ئادەمنى ياراتقان ۋاقىتتا ، تەننى  باشتا ياراتقانمۇ ياكى روخنى باشتا ياراتقانمۇ؟ ‹ئىنجىل--ئىران تىلىدا ئالدىن بىشارەت› ۋە باشقا دىنغا ئائىت كىتاپلاردا تەڭرى ئەدەمنى ئاۋال لايدىن ياساپ ئاندىن ئۇنىڭغا جان ئاتا قىلغان دەپ قارىلىدۇ، ئۇنداق بولسا ھايۋاناتلارنىمۇ شۇ خىل ئۇسۇلدا ياراتقانمۇ؟يەنى لايدىن ئاۋال شەكلىنىى ياساپ ئاندىن ئۇلارغا جان ئاتا قىلغانمۇ؟ بۇ كىتاپلاردا بۇنى ئۇنداق چۇشەندۇرمىگەن  .ئىنسانلار تاشقى پلانىت كىشىلىرىنىڭ تەجىربە بويىمى› دىگەن كىتاپتا دىيىلىشىچە،دۇنيادىكى ئوخشىمىغان مىللەتلەردە،ئىنسانلارنىڭ يارىتىلىشى ھەققىدە ئوخشاش قاراشلار بولغان،يەنى تەڭرى ئادەمنى يارىتىپ بولۇپ،ئاندىن لايدىن ياسالغان ئادەمنىڭ بۇرنىغا ‹سۇف›دىيىشى بىلەن ئادەمگە ئايلانغان دىگەن قاراش،بۇ دەل رىۋايەتلەردىكى ئادەم ئاتا.لېكىن ھايۋاناتلارنى قانداق ياراتتى،بۇنىمۇ شۇ خىل ئۇسۇلدا ياراتتىمۇ،بۇلار بايان قىلىنمىغان،ئەگەر بۇلارنىمۇ ئوخشاش ئۇسۇلدا ياراتقان بولسا، ئادەم بىلەن ھايۋانات ئوىشاش دىگەن مەنا كېلىپ چىقىدۇ.   ئەمىليەتتىمۇ   لېكىن ئىدىيالىزىمنىڭ {روخ بىرلەمچى ،ماددا ئىككىلەمچى }دىگەن لوگىكىسىدىن  ئادەم بىلەن ھايۋاننىنڭ ،ئادەم بىلەن ئۇسۇملۇكلەرنىڭ ،ئادەم بىلەن تۇپا -تاشنىڭ ھىچ بىر پەرقىنىڭ يوق ئىكەنلىگىنى بىلىۋالالايمىز.يەنى بۇ دۇنيادا پەقەت  تەڭرى بىلەن مادىلا بار.بۇ خىل لوگىكا نيوتۇن دەۋرىدىمۇ يەنىلا ئاساسلىق ھۇكۇمران ئورۇندا تۇراتتىمانا بۇ چەكلىمىلىك نيوتوننىڭ ئۇزىنى تەڭرى دەپ قارىشىغا سەۋەپ بولغان.                                                                                                بۇ خىل ئاساسلىق ھۇكۇمرانلىق ئورنى بولسا ئىدىيالىزىمنىڭ ئەڭ ئەجەللىك ئاجىزلىغىنى ئاشكارىلاپ بەرگەن،يەنى ئادەم بىلەن تەڭرى ئوخشاش بىر ئۇقۇم،بۇنى نيوتونننىڭ تەڭرىنى چاقىرىشىدىن كۇرگىلى بولىدۇ،بۇنىڭدا  ، نيوتوندىن ئىبارەت بۇ ئادەم بىلەن خىرىستىئان دىنىدىكى  تەڭرى تەڭ ئۇرۇنغا قۇيۇلۇپ قالغان. يەنى نىيۇتۇن 1684يىللىرى ئەتىراپىدا نيوتون پۇتكۇل  قۇياش سىستىمىسىنى غايەت زور سائەتكە ئوخشاتقان بولۇپ.ھەم بۇ سائەتنى ھەرىكەت قىلمىدى دەپ قاراپ ، خرىستىئان دىنىدىكى تەڭرىنى چاقىرىپ كەلگەن ،خىرىستىئان دىنىدىكى تەڭرى ‹ھەممىنى بىلىدىغان،ھەممىەگ قادىر،ھەممىدىن مېھرىبان ›دەپ قارالغان تەڭرى بۇنىڭ بىلەن ئاغدۇرۇلۇپ كەتكەن،يەنى بۇنىڭ ئورنىنى نيوتون ئىگىلىگەن.ئالەمنىڭ ھەرىكەت قىلغانلىغى ياكى قىلمىغانلىغىنى  خىرىستىئان دىنىدىكى ئالىملار بىلمىگەن بىلەن تەڭرى بىلىدۇ .بىزنىڭ قارىشىمىزدا {ئىنجىل}دىكى يىللارغا ئاساسلانغاندا تەڭرىنىڭ ئالەم پەيدا بۇلۇپ  5600يىلدىن كۇپەرەك ۋاقىت ئۇتكۇچە بولغان ئارىلىقتا ئالەمنىڭ ھەركەت قىلغان -قىلمىغانلىغىنى بىلمەسلىگى مۇمكىن ئەمەس،شۇنىڭ ئۇچۇن نيۇتۇن ئۇزىنى تەڭرى ھىساپلاپ غايات زور مىخانىك سائەتكە ۋەكىللىك قىلىدىغان بۇ قۇياش سىستىمىسىنى ھەركەت قىلدۇردىم دەپ قاراپ نيۇتۇن نامىدىكى مىخانىك ھەركەت قانۇنلىرىنى تۇزگەنلىگى دەل ماددىنى بىرلا خىل تۇرگە بۇلۇشنىڭ كەمچىلىگىنى كۇرسۇتۇپ بەردى .لېكىن شۇنى بىلىشىمىز كېرەككى بۇ ئادەم بىلەن ھايۋانلار پەرق قىلىدۇ.ئادەمدىن ئىبارات بۇ ماددىغا نىسپەتەن بىز ئالاھىدە مۇئامىلە قىلىمىز. تەپسىلى ئۇيلۇنۇپ كۇرسەك،                                                                     ئىدىيالىزىمنىڭ  ئاساسى پىرىنسىپى  مۇنداق3 باسقۇچقا بولىنىدۇ .ئالدى بىلەن  تەڭرى - تەڭرى جانسىز ماددىلارنى ياراتقان - ئاندىن ئادەم ۋە ئاڭنى تەڭ  ياراتقان ،بۇ پىرىنسىپتىكى جانسىز   ماددا دىگەنلىك ئادەم ۋە ئاڭنى كۇرسەتمەيدۇ،يەنى يەر شارى،ئاي شارى ۋە قۇياش سىستىمىسى،سامان يولى سىستىمىېسى  قاتارلىق بارلىق يۇلتۇزلار تۇركۇمى قاتارلىقلارمۇ ماددىغا تەۋە ،دەل مۇشۇلارنى كۇرسۇتۇدۇ. ئالۋەتتە بۇلارنى ئادەم ۋە ھايۋاناتلار بىلەن تەڭ ئۇرۇنغا قۇيۇشقا بولمايدۇ. لېكىن ئادىيالىزىم ھازىرغىچە شۇنداق ئۇرۇنغا قۇيۇپ قاراپ كەلدى،شۇنداقلا ماركىسىزىممۇ ماددىنى تېخى تۇرلەرگە بۇلۇپ باقمىدى .بىز بۇ يەردىن نيوتۇن ئىدىيىسىنىڭ ئاساسەن فىزىكا بىلەن بارلىق ئىلىملارنىمۇ كونتۇرول قىلىپ تۇرغانلىغىنى بايقايمىز.چۇنكى ئۇ ماددىنى بىرلا تۇرگە ئايرىغان بولوپ،بۇ دۇنيادا تەڭرى بىلەن ماددىلا بار دىگەن ئۇقۇمنى كۇرسۇتۇدۇ.ئادەمنىڭ ئېڭى بۇ تەۋەگە ھىساپ ئەمەس.يەنە ئادەم پەقەت بىر ماددا ،ئۇنىڭدا ئاڭنىڭ بولۇشى مۇمكىن ئەمەس.نىيۇتۇن بۇ ئارقىلىق ئادەمنى ۋە ئۇزىنىمۇ تەڭلا ئىنكار قىلىدۇ.بۇنىڭ بىلەن ئۈزى تەڭرى بولۇپ قالىدۇ،ئەلۋەتتە ئىلىم پەن نوختىسىدىن  بۇنى قۇبۇل قىلغىلى بولماسلىغى كېرەك ئىدى.لېكىن كىلاسسىك فىزىكىدىكى ئاساسى ئىدىيە دەل شۇنداق بولغانلىغى ئۇچۇن ،پۇتكۇل دۇنيا بۇنى قۇبۇل قىلغان.                                                                                          -- ئىدىيالىزىمغا تۇپتىن قارشى بولغان  ماركسىزمدا  بولسا {ماددا بىرلەمچى،ئاڭ ئىككىلەمچى} دىگەن  پىرىنسىپ ئاساسى ئۇرۇندا تۇرۇدۇ.بۇ  دىگەنلىك ماددا ئاۋال پەيدا بولغان ،ئاڭ بولسا كېيىن پەيدا بولغان دىگەن مەنىنى بىلدۇرۇدۇ. بۇنىڭ توغرىلىق دەرىجىسىنىڭ99.999پىرسەن ئىكەنلىگنى بىلىپ يەتتۇق.لېكىن بۇنىڭمۇ مۇكەممەل ئەمەسلىگىنى بىلىپ يەتتۇق.چۇنكى ماددا دىگەندە ئادەم بىلەن ھايۋاناتلارمۇ ماددا دائىرسىگە كىرىدۇ. لېكىن  ئادەم  ھەم ماددا كاتوگىرىيەسىگە،ھەم ئاڭ كاتوگىرىيەسىگە كىرىدۇ  .ئۇنداق بولسا ماددا بىلەن ئاڭنىڭ پەيدا بولۇشىدا قانچىلىق ئىلگىرى -كېيىنلىك پەرقى بار؟ ماركىسىزىملىق  لوگىكىدا بولسا ئادەم بىلەن ئاڭ تەڭ پەيدا بولغان بولۇشى كېرەك.چۇنكى تەن بىلەن روخ ئۈز-ئارا ئايرىلمايدىغان ئىككى ئۇقۇم بولۇپ،بۇلار ئىدىيالىزىمدا ئايرىلىپ كەتكەن،ماركىسىزىمدا بولسا مۇكەممەللەشكەن، ئەمىليەتتە ئاڭ بىلەن ئادەم جىسىمى تەڭ پەيدا بولغان بولۇپ ،بۇلارنى ئايرىپ قاراشقا بولمايدۇ.بۇ سۇئالغا جاۋاپ بېرىش ئۇچۇن مۇنداق بىر تەرتىپنى ئوتتۇرغا قويىمىز.                                                                                                       يەنى جانسىز ماددا ئاۋال پەيدا بولغان- جانلىق ماددا ئادەم  ۋە روخ كېيىن بىرلا ۋاقىتتا پەيدا بولغان . بىز بۇنى ھازىرقى زامان ئىلىم-پېنى ئىسپاتلىدى دەپ قارايمىز، يەنى ئالەمنىڭ ئومومى تارىخى 13مىليارت 700مىليون يىل بولۇپ،ئىنسانلار پەيدا بولغىلى ئەمدى 2-3مىليون يىل بولدى،دىمەك 2-3مىليون يىل بۇرۇن ئىنسانلار بولمىغانلىغى ئۇچۇن،ئاڭ مەۋجۇت ئەمەس،پەقەت ماددىلا مەۋجۇت .بۇنىڭدا  لېنىننىڭ ماددا ئۇقۇمىغا بەرگەن تەبىرىمۇ توغرا بولغان بولىدۇ{  يەنى ماددا -ئوبىكتىپ چىنلىقنى ئىپادىلەيدىغان پەلسەپەۋى كاتىگۇرىيە، يەنى بىزنىڭ ھىس -تۇيغۇمىز ئارقىلىق بىلگىلى بولىدىغان مەۋجۇداتلارنى كۇرسۇتۇدۇ.شۇنداقلا ئېڭىمىز ئارقىلىق بىلگىلى بولىدىغان ئادەمنىڭ ھاياتلىق پائالىيەتلىرىنىمۇ ئۇز ئىچىگە ئالىدۇ .ئۇ بىزنىڭ ئېڭىمىزغا باغلىق بولمىغان ھالدا مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇدۇ.بىزنىڭ ئېڭىمىز ئۇنىڭدىن كۇپىيە ،سۇرئەت ئالىدۇ.                                                                                                                         ئەگەر ماددا مىخانىك شەكلى پەيدا بولغان ۋاقىت  بويىچە ھىساپلىساق، لېنىننىڭ مادداىغا بەرگەن تەبىرى 99.999پىرسەنت توغرا بولىدۇ،بىز ئادەتتىكى  ماتىماتىكىلىق ھىساپلاشلاردا  بۇ ساننى پۇتۇنلەپ 100پىرسەنت دەپ  ئالساقمۇ بولىدۇ.لېكىن ماركىسىزىملىق پەلسەپەدە ئۇنداق قىلىشنى ئېنگىلسنىڭ نەزىريەسى قوللاپ كەتمەيدۇ.يەنى بۇ يەردە چۇشۇنۇش تەس بولغان بىرقانچە مەسىلە بار،يەنى ئۇلار لېنىننىڭ ماددا تەبىرى تامامەن توغرا بولىدىغان بولسا،ئۇنىڭ سۇزىدىكى سۇزىدىكى {ئەگەر ماددا ئاڭغا باغلىق بولمىغان ھالدا مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇدىغان بولسا ،ئىنسانلار پەيدا بولغاندىن كېيىن  نسانائەتنىڭ تەرەقىياتىغا ئەگىشىپ پەيدا بولغان بولغىنىش،ئىنسانلار ئىستىمال قىلىپ تۇگەتكەن ئىستىمال قىلىپ تۇگەتكەن تېرىلغۇ   يەر ، ئىنسانلار پايدا بولۇپ ھازىرغىچە كېسىلىپ كەتكەن ئۇرمان ، بولغانغان سۇ،ئىچىلىپ كەتكەن تاتلىق سۇ،ئاشلىق دەپ قارالغان ئىستىمال بۇيۇملىرى ،ئىنسانلارنىڭ ئىپتىدايى تۇرمۇشتىن تاكى ھازىرغىچە بولغان يەپ بولغان ھايۋاناتلار ،ئۇچار قۇشلار بىلەن ئاڭنىڭ مۇناسىۋىتى زادى يوقمۇ؟دۇنيادىكى ھەرقايسى دۇلەتلەر  ئىپتىدايى جەمىيەتتىن ھازىرغىچە دۇلەت بولۇپ قۇرۇلۇپ ۋە بۇ دۇلەتتىكى ھەر خىل ئىچىكى ئۇرۇش  سەۋەبىدىن  ھازىرغا كەلگۇچە بولغان ۋاقىت ئىچىدە سان -ساناقسىز ئادەم ئۇرۇشنىڭ قۇربانىغا ئايلاندى. ئادەمدىن ئىبارەت بۇ ماددا بىلەن  بىلەن ئىنسانلار ئېڭىنىڭ مۇناسىۋىتى يوقمۇ؟                                                                         بىرىنچى دۇنيا ئۇرۇشى بىلەن 2-دۇنيا ئۇرۇشى مەزگىلىدە ئۇلۇپ كەتكەن ئىنسانلار مۇشۇ ئۇرۇشنى قۇزغۇغۇچىلار بىلەن مۇناسىۋىتى يوقمۇ؟بولۇپمۇ 2-دۇنيا ئۇرۇشىدا ئۇلۇپ كەتكەن 6مىليون يەھۇدى بىلەن گىتلېر گېرمانىيەسىنىڭ مۇناسىۋىتى يوقمۇ؟بۇنداق سۇئاللاردىن سان-ساناقسىزغا ئۇچۇراپ تۇرۇمىز.يەنە كېلىپ بۇ مەسىلىلەرگە ھامان جاۋاپ بىرىشكە توغرا كېلىدۇ.1980-يىللاردا لېنىننىڭ ‹ماددا دىگەن نىمە› دىگەن قارىشىغا گۇمانى قاراشنى بىز ئۇتتۇرغا قويغان ،لېكىن بۇ سىياسىنىڭ چەكلىمىسىگە ئۇچۇراتتى،بۇنىڭ بىلەن پەلسەپە فروپېسسورلىرىمۇ بۇ مەسىلىنى تۇلۇق چۇشەندۇرەلمەيتتى،ئارىلىقتىن 20نەچچە يىل ئوتكەن بۇگۇنكى كۇندە بۇنداق سۇئالنى سورىسا بولىدۇ، ئەلۋەتتە ھازىرمۇ ماركىسىزىم  دەرسلىكلىرىدە  ئۇقۇغۇچى بىر سۇئال سۇرىسا ،ئۇقۇتقۇچى بۇ ئوقۇغۇچىدىن10سۇئال سۇراپ ئۇقۇغۇچىنىڭ ئاغزىنى تۇۋاقلىسا بولىدۇ.لېكىن ھازىر بۇنىڭ زۇرۇريىتى يوق.بۇنىڭ جاۋابىنى ئېنگىلس بۇرۇنلا 80پىرسەنت جاۋاپ بېرىپ بوپتىكەن،بىز لېنىننىڭ ئېنگىلىسنىڭ نەزىريەلىرىنى تازا تۇلۇق چۇشۇنۇپ كېتەلمىگەنلىگىنى بايقىدۇق.                                                                              يەنى  ئېنگىلس 19-ئەسىرنىڭ 40يىللىرى -يىلى ئىلىم -پەننىڭ ئەينى چاغدىكى سەۋىيەسىگە ئاساسەن بارلىق ھەرىكەت شەكىللىرىنى مىخانىك ھەرىكەت ،فىزىكىلىق ھەرىكەت ،خىمىيەلىك ھەرىكەت ،بىولوگىيەلىك ھەرىكەت ۋە ئىجتىمايى ھەرىكەت شەكىللىرىگە يىغىنچاقلىغان بولۇپ .بۇ يەردىكى ئىجتىمايى ھەرىكەتنىڭ گەۋدىسى بولغان ئادەم دەل ئاڭ مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇدىغان گەۋدىنى كۇرسۇتۇدۇ.بۇ گەۋدە دەل ئادەمدىن ئىبارەت ماددىدۇر.ئۇنداق بولسا بۇ ماددا بىلەن ئاڭنىڭ مۇناسىۋىتى قانداق؟لېنىننىڭ 99.999پىرسەن توغۇرلۇقتىكى ماددا تەبىرى بۇ يەرگە ماس كېلەمدۇ -يوق؟.ئەلۋەتتە ئىنسانلار پەيدا بولۇشتىن بۇرۇنقى ماددا شەكىللىرىنىڭ پەيدا بولۇش ۋە تەرەقى قىلىشىغا ئىنسانلار ئەمگىگى سىڭمىگەنلىگى  ئۇچۇن ئۇلارنىڭ ئىنسانلار بىلەن مۇناسىۋىتى يوق. يەنى بۇلار ئىنسانلار ئېڭى بىلەن مۇناسىۋەتسىز .لېكىن ئىنسانلار پەيدا بولغاندىن كېيىنكى ئەھۋال ئۇنداق ئەمەس .مەسىلەن،بايا دىگگندەك  ئىنسانلار پەيدا بولغاندىن كېيىن يەر شارىدا بولغان ئۇزگۇرۇشلەر ،نەسلى قۇرۇپ كەتكەن ھايۋاناتلار،ئۇسۇملۇكلەر ،كېسىلىپ كەتكەن ئورمانلار،دۇنيادىكى 200نەچچە دۇلەت ۋە رايوننىڭ قۇرۇلۇشىدىكى ھەرقايسى ئوخشىمىغان جەڭلەردە ئۇلۇپ كەتكەن كىشىلەر،بولۇپمۇ 1-ۋە 2-دۇنيا ئۇرۇشىدا ۋەيران بولغان  مەدەنىيەت،ۋەيران بولغان ئاساسى قۇرۇلۇشلار،ئىنسانلار تارتقان زىيان،ئۇرۇش سەۋەبىدىن ئۇلۇپ كەتكەن ئىنسانلار بىلەن مۇشۇ ئۇرۇشنى قوزغۇغۇچىلارنىڭ ئېڭى بىلەن مۇناسىۋەتسىز دەپ قارىساق،بۇ ماركىسىزىمنىڭ{ ھەقىقەتنى ئەمىليەتتىن ئىزلەش} پىرىنسىپىغا ماس كەلمەيدۇ.بولۇپمۇ 2-دۇنيا ئۇرۇشىدا ئۇلۇپ كەتكەن 6مىليون يەھۇدىنىڭ تەغدىرى بىلەن گىتلېرنىڭ ئېڭىنىڭ مۇناسىۋىتى يوق دىسەك بولمايدۇ.بۇ مەسىلىللەرنى ئېنگىلسنىڭ لوگىكىسى بىلەن بىرلەشتۇرسەك ،لېنىننىڭ ماددا تەبىرىنى تەرەقى قىلدۇرۇشنىڭ زۇرۇرلىگىنى كورسۇتۇپ بەردى. بۇ زۇرۇرىيەت دەل ماددىنى ماددىنىڭ مىخانىك ،فىزىكىلىق ،خىمىيەلىك ، بىولوگىيەلىك ۋە ئىجتىمايى شەكىللىرىگە  بۇلۇشنىڭ زۇرۇرلىگىنى كۇرسۇتۇپ بەردى.بۇنىڭدا ماددىنىڭ ئالدىنقى 4خىل شەكلى ئىنسانلار ئېڭى  بىلەن مۇناسىۋەتسىز ،لېكىن كېيىنكى شەكلى بولغان ئىنسانلار بىلەن ئاڭ زىچ مۇناسىۋەتلىك.                                                                                                                                                        2-چوڭ مەسىلە:ئېدىيالىزىمدا{ روخ بىرلەمچى،ماددا ئىككىلەمچى} دىگەن قائىيدە بار بولۇپ ،بۇ تەڭرى بارلىق مەۋجۇداتنى ياراتتى دىگەن ئۇقۇم كېلىپ چىقىدۇ.لېكىن بۇ مەزمون ئىنسانلارنى ئۇز ئىچىگە ئالمايدۇ،چونكى روخ ،ئاڭ  دىگەن پەقەت ئىنسانلارغىلا خاس ھادىسە.ھازىرقى ھەرقايسى دىنلار دەل بۇنىڭ دەلىلى.ئەمما بۇ يەردىكى ئاڭ ،روخ دىگەنلەر بىلەن ماركىسىزىمدىكى ئاڭ ،روخنىڭ كۇرسۇتۇدۇغىنى ئوخشىمايدىغان ئىككى ئۇقۇم بولۇپ،يەنى ماركىسىزىمنىڭ روخ دىگىنى پەقەت ئىنسانغانغا خاس ھادىسە بولۇپ،ئۇنىڭ كۇرسۇتۇدىغىنى ئادەم،ئىدىيالىزىمنىڭ كۇرسۇتۇدۇغىنى بولسا ،تەڭرى.تەڭرى بىلەن ئادەم ئوخشاش ئەمەس، بۇنى بىز ئېتىراپ قىلىشىمىز كېرەك،بىز بۇ نوختىدىن تۇرۇپ نيۇتۇن قانۇنلىرىغا قارايدىغان بولساق ،تەڭرى مەۋجۇت ئەمەس ،دەل نيۇتۇننىڭ ئېڭى دەل تەڭرى بىلەن بىر ئۇقۇمدۇر.شۇنداق بولغانلىغى ئۇچۇن ماركىسىزىمنىڭ {ماددا بىرلەمچى،ئاڭ ئىككىلەمچى }قارىشىنىمۇ يەنە بىر قەدەم ئىلگىرىلەپ تەتقىق قىلىشقا توغرا كېلىدۇ. بۇنىڭ ئۇچۇن ئادەم دىگەن نىمە؟ئاڭ دىگەن نىمە دىگەن سۇئال كېلىپ چىقىدۇ؟                                                                                             ئادەم دىگىنىمىز --تەبىئەت دۇنياسىنىڭ 13مىليارت700مىليون يىلدىن---13مىليارت 800مىليون يىلغىچە تەرەقىياتىدىن كېيىن پەيدا بولغان ،تەبىئەت دۇنياسىنىڭ ئەڭ تەرەقى قىلغان يېڭى ماددا شەكلى ئىنسانلار بولۇپ ،ئۇنىڭ مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇش  ئاڭ{يەنى روخ} بۇنى يەنە فىزولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك ھەركەت دەپ قارىساقمۇ بولىدۇ،يەنى بۇ ھەركەت مايمونسىمان ئادەملەرنىڭ ئۇزاق مۇددەت ئەمگەك قىلغانلىغىدىن كېيىن پەيدا بولغان بولۇپ ،پەقەت ئىنسانلارغىلا خاس ھادىسە.لېكىن بۇ مەسىلە بۇرۇنلا ھەل بۇلالماي كەلدى ،بولۇپمۇ بايىقى دىگەندەك ئىدىيالىزىمدىمۇ ئاڭ دەيدۇ،ماركسىزمدىمۇ ئاڭ دەيدۇ،لېكىن بۇلارنىڭ كۇرسۇتۇدىغىنى ئۈ-ئارا ئوخشىمايدىغان ئىككى ئۇقۇم  يەنى بىرى تەڭرىنى ،بىرى ئىنساننى كۇرسۇتۇدۇ.بۇلارنى پەرقلەندۇرۇش ئۇچۇن مۇنداق بىر سۇزنى قۇشىمىز.يەنە  ماركسزمدىكى ئاڭ بولسا  پەقەت ئىنسانلارغىلا خاس ھادىسە بولۇپ ،بۇنى   ئىنسانلاردىكى فىزىولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك ھەركەت دەپ قارىساقمۇ بولىدۇ.بۇ ھەركەت ئىنسانلارنىڭ ئومومى ئاڭ تەرەقىيات تارىخىنى كۇرسۇتۇپ بېرەلەيدۇ.                                                                  ئۇنداق بولسا پىزولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك ھەركەت دىگىنىمىز- تەبىئەت دۇنياسىنىڭ 13مىليارت700مىليون يىلدىن 13مىليارت 800مىليون يىلغىچە تەرەقىياتىدىن كېيىن پەيدا بولغان ئىنسانلارنىڭ تېنىدىن ئىبارەت بۇ ئالاھىدە ماكاندا ،ئىنسانلار ياشىغان زاماندا ھەركەت قىلىدىغان ، تەبىئەت دۇنياسى،ھايۋانات،ئۇسۇملۇك ۋە ئىنسان تېنى  قانۇنيەتلىرىنىڭ   ئىنسانلار مىڭئىسىدىكى ئىنكاسى ۋە نىسپى مۇستەقىل بولغان بۇ ئىنكاسنىڭ ئىنسانلار ئۈزىگە ۋە تەبىئەت دۇنياسىغا بولغان ئەكس تەسىرى --پىزولوگىيەلىك -پىسخولوگىيەلىك ھەركەت دىيىلىدۇ.
بۇ ھەركەت ئىنسانلار پەيدا بولۇشتىن بۇرۇن يوق ئىدى،يەر شارىدا ئىنسانلارنىڭ يۇقۇلۇپ كېتىشىگە ئەگىشىپ يۇقۇلۇپ كېتىدۇ.يەنى بۇ ھەرىكەت باشقا ھەرىكەت شەكىللىرىگە ئۇزگۇرۇپ كېتىدۇ.شۇنىڭ ئۇچۇن ئېنگىلسنىڭ ‹ھەرىكەتنىڭ ئاساسى شەكىللىرى›نى تەرەقى قىلدۇرۇپ،ماركىسىزىمنىڭ ماددا كاتوگىرىيەسى بولغان‹ماددىنىڭ ئاساسى شەكىللىرى›نى ئوتتۇرغا قويۇشنىڭ زۇرۇرلىگى تۇغۇلدى.



پايدىلانغان ماتىرياللار: {1}ئىنسانىيەت تارىخىدىكى ئەڭ مەشھۇر ئالىم خەنزۇچە 89-بەت.                                                           {2}مۇشۇ كىتاپ 78-79-بەتلەر،مۇشۇ كىتاپ 74-بەت.{100مەشھۇر شەخس-ئۇيغۇرچە 336-بەت.                                     ‹3›دالى كارنىگنىڭ بارلىق  كىتاپلىرى.                                                                                          4 ,‹كەڭ دائىردىكى ›ۋە ‹تار  مەنىدىكى نىسپىلىك نەزىريەسى›-‹ئېينىشتىيىن› بىكىتى.                                                   ‹5›‹يۇقۇملۇق كىسەللىكلەر رىتسىپلىرى› شىنجاڭ نېفىت دوختۇرىانىسى ئەخمەت  مەمەت ‹شىنجاڭ پەن -تېخنىكا سەھىيە نەشىرياتى2000-يىلى نەشىرى。                                                                                                             6‹ېيجىڭ ئۇنۋېرستېتى  دوكتۇرلار ئىلمى ماقالىلەر توپلىمى›                                                                                         {7}بېيجىڭ ئىلمى مائارىپ كىنو سىتودىيەسى بىلەن  مەركىزى تېلۋىزىيە 6-قانال بىرلىشىپ ئشلىگەن  ئىلمى تەربىيىۋى فىلىم《ئالەم ۋە ئىنسانلار〉.                                                                                                      {8}‹ۋاقىتنىڭ قىسقىچە تارىخى›،‹مىۋە قېپى ئىچىدىكى ئالەم › ئاپتورى  سىتىفون  خوك.                                                 ‹9›يىجوڭتىئەننىڭ  ‹ئۇچ پادىشاخلىق ›قا بەرگەن باھاسى-جەمى 52 قىسىم .                                                                ‹10›.ماركس ،ئېنگىلىس ،لېنىن ،ستالىن تاللانما ئەسەرلىرى 1،2،3،4توملار.                                                         ‹11›‹تەبىئەت دىيالىكتىكىسى›--ئېنگىلىس 1979-يىلى  مىللەتلەر نەشىرياتى يېڭى يېزىق نەشىرى                                               ‹12›  ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەر - مەرھۇم يولۋاس راشىدىن -شىنجاڭ مائارىپ نەشىرياتى ئەدەبىيات فاكولتىتى 2002يىلى نەشىر قىلدۇرغان.                                                                                                                             ‹13›ئىنسانىيەتنىڭ تارىخى تەرەقىياتىغا تەسىر كۇرسەتكەن 100مەشھۇر شەخىس. ئاپتورى مېخائىل خارت -ئامىرىكا -تەرجىمە قىلغۇچىلار ئازات ئالماس ،تەلئەت ئىمىن ،رىشىت ئابدۇراخمان ،تىلەك ›.2000 -يىل شىنجاڭ خەلق نەشىرياتى.                                  ‹14›ئەڭ بۇرۇنقى 3 مىنوت - سىتىۋىن  بوگىن {ئامرىكا›‹15›-‹ماتىماتىكا -فىزىكا -خىمىيەدىن ئاممىباپ لىكسىيە›-ئاپتورى لىياڭخېڭ ،مۇھەممەتجان نۇجۇۋۇللا ئۇيغۇرچىغا تەرجىمە قىلغان.-----2012-01
ئاپتورلار:‹1›ھاكىم غېنى ‹شىنجاڭيېزا ئىگىىلىك بانكىسى  ئىشلەپچىقىرىش -قۇرۇلۇش بىڭتۇئەنى ئۇرۇمچى شەھەرلىك قۇرۇلۇش يولى تارمىغى›، ‹2› ئادىل مەمەت‹شىنجاڭ فىداگوگىكا ئۇنىۋېرىستېتى سىياسەت ۋە قانۇن پەنلىرى ئىنىستىتوتى دوتسېنتى،ماگىستېر يىتەكچىسى ،         ‹3›ئابدۇروسول كىچىك ئاخۇن‹شىنجاڭ ئۇنىۋېرىستېتى ئىلمى ژورنىلى›نىڭ مۇئاۋىن باش تەھرىرى.دوتسېنىت.                               ‹4› ،ئارزىگۇل قېيىم{شىنجاڭ يىندولەن ئۇيغۇر دورىگەرلىك چەكلىك شىركىتىدىن}.


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   قارلۇق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-3-28 02:31 PM  


شەپەرەڭ ياخشى كۇرمەيدۇ دەپلا قۇياشقا قارشى چىقىش مۇمكىنمۇ؟

ھايا ئىنساننىڭ ئ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 61363
يازما سانى: 443
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4511
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 211 سائەت
تىزىم: 2011-10-20
ئاخىرقى: 2015-3-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 02:51:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاڭ ماددىغا باقامدۇ ؟ ياكى ماددا ئاڭغا باقامدۇ ؟ مىنىڭچە ئاڭ ماددىغا باقىدۇ .

ھايا ئىنساننىڭ ئەڭ چوڭ گۈزەللىكىدۇر !!!
ئۇۋالدى بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 03:36:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

مەن سۆيگەن ياشلى

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 32264
يازما سانى: 1256
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 35318
تۆھپە نۇمۇرى: 1053
توردا: 3101 سائەت
تىزىم: 2011-3-1
ئاخىرقى: 2013-10-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 04:08:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
   مۇنۇ بىر نەچچەيلەن نېمىشقا دائىم دېگۈدەك پەن مەسىلىلىرى بىلەن ئاتالمىش ماركىسزمنى باغلاپ ماقالە يازىدۇ؟! ماركىسزم ئۇ قۇرئان ئەمەس، ئۇ ئىنجىل ئەمەس. ماركىسزمنىڭ ئۆزى بىر ئەخلەت كىتاب. پەقەت بۈرۇن ئۆتكەن تەبىئىي پەن ئالىملىرىنىڭ خۇلاسىلىرىنى يىغىپ كۆچۈرۈپ قويغان كىتاب. ئۇنى ئىلىم بىلەن ئىسپاتلاشنىڭ قىلچە زۆرۈرىيىتى يوق. بۇنداق ماقالىلەر سوتسىيالىستىك جەمئىيەتتىن باشقا نەشرىيات بازىرىدا كۈلكىگىلا قالىدۇ خالاس. ماركىس ۋە ئېنگلىسلار تەبىئىي پەن ئالىمىمۇ؟! ياق. ئۇلارنىڭ دېگەن گەپلىرىنى گالېلىي، كوپىرنىكلار تەجرىبە بىلەن قانچىلىك بۇرۇن ۋاقىت ئىسپاتلاپ دەپ بولغان؟! ئۇلارنىڭ قايسى گېپى يېڭى؟! سوتسىيالىزم پەقەت ماركىسلارنىڭلا  تۇنجى قېتىم دەپ چىققان گېپىمۇ؟! كوممۇنىزمچۇ؟! مېنىڭچە ماركىسلارنىڭ تېرىپ-تۆشىگەن بۇ كىتابىنىڭ بازىرىنى بۇنچە داڭلاپ كېتىش كىشىنىڭ غىدىقىنى كەلتۈرىدۇ خالاس.
    ماركىسزم دۇنيالىشىۋاتامدۇ ياكى دۇنيا ماركىسزمنىڭ ئەخمىقانە خىيال ئىكەنلىكىنى بىلىپ ئۇنى تەرەققىي قىلدۇرمىسا زىيان تارتىدىغانلىقىنى ھېس قىلىۋاتامدۇ؟!(سوۋېت ئىتتىپاقىنىڭ پارچىلىنىشى ۋە جۇڭگونىڭ بازار ئىگىلىكىنى يولغا قويۇشى) ماركىسزم پەقەت ئەينى ۋاقىتتىكى ئىشچىلارنى ئالدىيالىغان لېكىن ھازىر ئىشچىلارنىڭ كۈنى قانداق؟ ئىشچىلارنىڭ كۈنىhttp://bbs.alkuyi.com/thread-17637-1-1.html  مۇشۇ يازمىدا تەسۋىرلەنگەندەك. بۇنى خەنزۇلارنىڭ داڭلىق يازغۇچىسى خەن خەن قەلىمىدىن ئېنىق كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ. ھازىر ئىشچى-دېھقانلارغا كېرىكى ماركىسزمنىڭ تەرەققىي قىلىش ۋە دۇنياۋى پىكىر ئېقىمىغا ئايلىنىش ئەمەس، بەلكى توكسىكىلىتىنى باشقۇرغۇچىلارنىڭ تارتىۋالماسلىقى، ئىشچىلارنىڭ بىنادىن سەكرىۋالماسلىقى، خوجايىننىڭ ئايلىقىنى ۋاقتىدا بېرىشى، قورسىقىنىڭ ئاچ قالماسلىقى.. ۋەھاكازالار. شۇڭا دەيمەن، ماركىس ئىشچىلارغا ۋەدە قىلغان كۈن بارغانسېرى يىراقلىشىپ كېتىۋاتىدۇ، ئەگەر ئاتلمىش بىر قانچە شوئارچى، قۇرۇق سۇپرىلىق شەخسىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى يازغان يازما بىلەنلا ماركىسزم دۇنياۋى پىكىر ئېقىمىغا ئايلانسا، ئۇ ھالدا كۈنلەر قانداق بولۇپ كېتەر؟! ھازىرقىدىن ناچارمۇ ياكى ياخشىمۇ؟!

جىممىدە ئۆتكەن ھاياتنىڭ قېتىدا ھېكمەتلىرى.شادلىقى ئوچۇممۇ چىقماس بىر تاغار قىسمەتلىرى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 74269
يازما سانى: 58
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3100
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 5 سائەت
تىزىم: 2012-1-30
ئاخىرقى: 2012-7-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 04:15:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تۇخۇم بالدۇر پەيدا بولغانمۇ ياكى تۇخۇ بالدۇر پەيدا بولغانمۇ دىگەندەك گەپ بوپتىغۇ؟

سالام-دىل

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7308
يازما سانى: 140
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8729
تۆھپە نۇمۇرى: 370
توردا: 1354 سائەت
تىزىم: 2010-8-22
ئاخىرقى: 2013-3-6
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 06:39:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماددا شەكىللىك نەرسە، ئاڭ شەكىلسىز ... ئاڭ ئىنسانلارتەرەقىياتىنىڭ يۇكسەك پەللىسى ، دۇنيادىكى ئەڭ داڭلىق ئالىم ئەنگىيلىك مەشھۇر فىىزىكىچى ئەڭ چوڭ ئېچىلمىغان 10 سىرنىڭ 1-ئورۇنغا ، نىمە ئۇچۇن مايمۇنلار ئىنسانلارغا ئايلايغان بۇنىڭدا چۇقۇم ھالقىلىق بىز بىلمىگەن بىر نوقتا بار دەپتىكەن .ئاڭ بولمىسا بىزنىڭ مايمۇندىن پەرقىمىز قالمايدۇ ، ئۇنداق بولسا ئاڭنىڭ شەكىللىنىشىنى قانۇنىيتىنى كىم ئىسپاتلىيالىغان ،  تەڭرى بىزنى تۇپراقتىن ياسىغان دەيدۇ ، ماددا نەزىريىسدە ئالەم ماددىدىن تۇزۇلگەن ، تۇپراق دىگەنلىك ماددا دىگەنلىك ، ئۇنداقتا ئاڭ بىز ئىنسانلارغا خاس ،  تاشقى پىلانىت ئادەملىرى دىگەن گەپ پۇت تىرەپ تۇرالمايدۇ ، چۇنكى ئۇنداقتا تاشقى پىلانىت ئادەملىرىدىكى بۇخىل ئاڭ نەدىن پەيدا بولغان ؟
ئاڭ ، روھ  توغرىسىدا تالاش تارتىش ھىچ بېسىققىنى يوق ، بۇنىڭغا تەڭرىنى باردىگۇچىلەر بىلەن يوق دىگۇچىلەر نىڭ ھىچ قايسى  تېخى قانائەتلىك جاۋاپ بەرگىنى يوق ، يوق دىگىچۇلەر بار دىگۇچىلەردىن تەڭرى نەدە دەيدۇ ، باردىگۇچىلەر ئاڭنىڭ قانداق پەيدا بولغانلىقىغا سۇئال قۇيىدۇ !  
بۇنىڭغا بەلكىم بىرە موجىزە جاۋاپ بىرىشىمۇ ،ياكى بىرە تەتقىقات جاۋاپ بىرىپ قېلىشى مۇنكىن ، يەنە شۇنى دىيىش كىرەككى  ئاڭ بولغانلىقى ئۇچۇن بىز نىڭ ھاياتىمىز شۇنداق موجىزىلىك !!!

ئاتۇش ۋاسكىتبول

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 26880
يازما سانى: 3438
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2445
تۆھپە نۇمۇرى: 754
توردا: 1633 سائەت
تىزىم: 2011-1-19
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 07:15:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماددا بىرلەمچى ئاڭ ئىككىلەمچى دىمەكچىمۇ قانداق سىز ؟

مۇشۇنداق پەلسەپەلەر بىزنى ھىلىمۇ ھالسىرىتىپ قويدى . ئۇ نەلەردە قالغان نەزەرىيە ؟


ئەر - ئايال ئىككىڭلارنىڭ چۈشكەن رەسىمڭلار خىلى قاملىشىپ قوياپتۇ جۇما ، بەختىڭلارغا كۆز تەگمىسۇن .
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   篮球美女 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-3-28 07:17 PM  


تۈگەشسە يۈرگۈم ، ساقتۇر قۇرالىم .يېقىلدىم ۋە لېكىن مەغلۇب بولمىدىم .

مېنىڭ بارلىقىم ئ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 40676
يازما سانى: 645
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9306
تۆھپە نۇمۇرى: 200
توردا: 1239 سائەت
تىزىم: 2011-5-14
ئاخىرقى: 2012-5-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 07:35:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماددىچىلار بۇرۇنمۇ شۇنداق دېگەن . ئەگەر خۇدا راستىنلا بولسا ئۇنى ئالدىمىزغا ئېلىپ كەل ! ئۇنى بىزگە كۆرسەت ! پەرىشتىلەرنى ھەم كۆرسەت دەپ . ۋا رەپ رەپلە
سۈيدۈكتىن يارىتىلغانلارنىڭ قانچىلىك ھاياتىي قىممىتى بارلىقىنى ھېچ ئەقلىگە ، ئېڭىغا ئېلىشنى خالىمايدىغانلار . مۇشۇ تەرىپىنىلا تەتقىق قىلسا خېلى ئىشەنچىلىك قىممەتكە ئېرىشەلەيتتى بۇ سېرىق تۈكلەر .
ئۆزلىرىگە پايدىلىق بولغاننى قويۇپ ، ئۆزىنى ئېسىل كۆرسىتىدىغان تەرەپنىلا بايان قىلىپ تۇرىۋېلىپ شۇنى تالىشىدۇ . ئۆزلىرىنىڭ پەسلىك تەرەپلىرىگە ئائىت گەپ چىقىپ قالسا گەپنى باشقا يەرگە بۇرمىلاشنىلا خۇش كۆرىدۇ .
شۇنىڭدەك تەتقىقاتچىلارن سېنىڭ راست دەپلا ئۆز يولىغىلا قويۇپ بەرمەي باشقا ئامال يوق . نېمە ئامال ، ئۆزلىرىنىڭ مايمۇننىڭ ئەۋلادى ، ئىسانىڭ بەندىلىرى دەپ تۇرىۋېلىشقان تۇرسا ...................

سۆزلىرىمنى چۈشەنمىسىڭىز چاپسانلا ئىنكار قىلماڭ . بىر بۇلۇڭغا قويۇڭكى ، بىر ۋاقىتلاردا پايدىسى تىگىدۇ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 38501
يازما سانى: 309
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4265
تۆھپە نۇمۇرى: 194
توردا: 879 سائەت
تىزىم: 2011-4-23
ئاخىرقى: 2014-2-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-28 07:59:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
aruzu يوللىغان ۋاقتى  2012-3-28 04:15 PM
تۇخۇم بالدۇر پەيدا بولغانمۇ ياكى تۇخۇ بالدۇر پەيدا بول ...

خوراز بۇرۇن پەيدا بولغانمىكى.

باشقىلار ماڭا قانداق مۇئامىلە قىلسۇن دېسىڭىز ، ئاۋۋال سىز باشقىلارغا شۇنداق مۇئامىلە قىلىڭ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 66774
يازما سانى: 38
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3329
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 208 سائەت
تىزىم: 2011-11-24
ئاخىرقى: 2013-8-3
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-30 01:08:10 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
rumaisa خوراز بۇرۇن پەيدا بولغانمىكى
      ئنكاس  دىگەننى  يىزپ  كۇيسزدە  

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش