مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 6232|ئىنكاس: 252

بىز دىكى ئىللەتلەر ۋە يەھۇدىيلاردىكى خىسلەتلەر   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 75996
يازما سانى: 82
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 292
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 35 سائەت
تىزىم: 2012-2-16
ئاخىرقى: 2012-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-5 06:11:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بىز دىكى ئىللەتلەر ۋە يەھۇدىيلاردىكى خىسلەتلەر

ئەيساجان تۇردى (ئاچچىق)

مەن يېقىندا « يەھۇدىيلارنىڭ سىرى » ناملىق كاتتا كىتابنى زور قىزىقىش بىلەن ئوقۇپ چىقىپ روھىمدا قاتتىق سىلكىنىش بولدى ، ئۆز مىللىتىم بولمىش ئۇيغۇر مىللىتى بىلەن يەھۇدىي مىللىتىنى ئۆزۈمچە سېلىشتۇرۇپ كۆرمەكچى بولدۇم . مەزكۇر كىتابنى ئوقۇغان ھەر قانداق بىر ئەقىل ئىگىسى يەھۇدىي مىللىتىگە ئاپىرىن ئوقۇماي ھەم چىن دىلىدىن قايىل بولماي قالمايدۇ . مەيلى ئىقتىسادىي جەھەتتىن بولسۇن ، مەيلى مەدەنىيەت جەھەتتىن بولسۇن ...يەھۇدىي مىللىتى دۇنيادىكى ئەڭ گىگانىت مىللەت بولۇشقا مۇناسىپ ، ئۇلارنىڭ 2000 يىللىق سەرسانلىق تۇرمۇشى ئۇلارغا ھەممىگە قادىر « ئەڭگۈشتەر »دىنمۇ قىممەتلىك تەجرىبە – ساۋاق ئاتا قىلغان . ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ قان – ياشقا تولغان قىسمەتلىك ئۆتمۈشىدىن بۈگۈنكىدەك گۈزەل ئىستىقبالىنى بايقىۋالغان . ئۇلارنىڭ ھەر بىر قېتىملىق يىغىلىشى ھاياتلىق سۈپىتىنى ئۆستۈرۈش جەھەتتىكى بىردىن كەشپىياتنىڭ يارىتىلىشى ئۈچۈن ئەڭ مۇنبەت زېمىن ھازىرلاپ بەرگەن ، ئۇنداق بولسا ، بىز كىم ؟ بىز قايسى يولدا ،قانداق شەكىلدە كېتىۋاتىمىز ؟ بىز توۋلاۋاتقان ناخشا قايسى ئاھاڭدا ؟ كۈلۈۋاتقان كۈلكىمىز ئۆزىمىزنىڭمۇ ياكى باشقىلارنىڭمۇ ؟ بىزدىكى ئېسىل ئەنئەنىلەر قاچان ؟ نېمىلەرنىڭ قۇربانى بولۇپ كەتتى ؟ ! روھىمىزدىن ھەم جىسمىمىزدىن تەڭلا قانداق ئىللەتلەر تەپچىپ تۇرماقتا ....
« ئىللەت تۈزەلمىسە ، مىللەت تۈزەلمەس » دېگەن گەپنى ھەممىمىز ئوبدان بىلىمىز . بىزدە يەنە « ئىنسان ئۈچۈن ئەڭ يامان ئەيىب – كىشىنىڭ ئۆز نۇقسانلىرىنى بىلمەسلىكىدۇر » دېگەن گەپمۇ بار . ئادەم ئۆز ئەيىب – نۇقسانلىرىنى بىلگەندىلا ئاندىن ئۇنى تۈزىتىشكە تىرىشىدۇ . باشقىلارنىڭ ئارتۇقچىلىقىنى قوبۇل قىلىشقا ئىنتىلىدۇ . شۇنىڭغا ئوخشاش بىر مىللەتمۇ ئالدى بىلەن ئۆزىدىكى ئىللەتلەرنى تېپىپ چىقىش ، ئۇنسى ئېتىراپ قىلغاندىلا ئاندىن ئۇنى تۈزىتىشكە ، ئىلغار مىللەتلەرنىڭ ئارتۇقچىلىقلىرىنى قوبۇل قىلىشقا جۈرئەت قىلالايدۇ .
بىزنىڭ سۆزلەشتىن قورقىدىغان نەرسىلىرىمىز ، دەل بىزنىڭ سۆزلەش ئەڭ زۆرۈر بولغان ئېھتىياچلىق نەرسىلىرىمىزدۇر .
ئۇنداق بولسا بىزدە زادى قانداق ئىللەتلەر ساقلانماقتا ؟ يەھۇدىيلاردا قانداق ئېسىل خىسلەتلەر مەۋج ئۇرماقتا ...؟!
يەھۇدىيلار ھازىرقى دۇنيادىكى ئەڭ گىگانت مىللەت ، ئۇلار ئىلىم – پەننى ، كىتابنى جېنىدىن ئەزىز كۆرىدىكەن . يەھۇدىي بالىلىرى ناھايىتى تىرىشچان بولغاچقا ، قولىغا پۇل كىرسىلا كىتاب ئالىدىكەن . لېكىن ، بىز يېنىمىزغا پۇل كىرسە ، ھاراق – تاماكا ، ئويۇن – تاماشا ئۈچۈن بۇزۇپ – چېچىشقا ئادەتلەنگەن بولۇپ ھەرگىزمۇ كىتاب سېتىۋالمايمىز . ئۆيىمىزنى گىلەم بىلەن بېزەشكىلا قىزىقىپ كىتاب ئارقىلىق ئۆي ۋە روھىمىزنى بېزەشكە ئىنتىلمەيمىز . يەھۇدىيلار كىتاب جازىسىنى كارىۋىتىنىڭ بېشىغا ئورۇنلاشتۇرىدىكەن ، كىتاب جازىسىنى كارىۋىتىنىڭ ئاياغ تەرىپىگە ئورۇنلاشتۇرسا « يامان بولىدۇ »دەپ قارايدىكەن .
يەھۇدىيلار پەرزەنت تەربىيىلەشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىدىكەن ، بىز پەرزەنت ئائىلىنىڭ ياكى جەمەتنىڭ بايلىقى دەپ قارساق ، يەھۇدىيلار ھەربىر بالىنى يەھۇدىي مىللىتىنىڭ بايلىقى ھەم ئۈمىدى دەپ قارايدىكەن . شۇڭا ، ئۇلار ھەربىر بالىنى ياخشى تەربىيىگە ئىگە قىلىشقا ئالاھىدە تىرىشچانلىق كۆرسىتىدىكەن . بىز پايدا ئېلىشقا ، باشلىق بولۇشقا مەبلەغ سالساق ، ئۇلار بالا تەربىيىلەشكە زور كۆلەمدە مەبلەغ سالىدىكەن . ئۇلار بالىلارغا ئەركىنلىك بېرىپلا قالماستىن ھەر دائىم مۇستەقىل ياشاشقا دالالەت قىلىدىكەن .
بىزدە ئاتا – ئانىلارغا يۆلنىۋېلىش ، بىلىم بەرگەن ئوقۇتقۇچىنى ئازابلاش خېلىلا ئېغىر ، يەھۇدىيلاردا ئەگەر ئوقۇتقۇچىسى بىلەن ئاتا – ئانىسى بىرلا ۋاقىتتا تۈرمىگە كىرىپ قالسا ، بالىلاردىن « ئاۋال قايسىسىنى قۇتقۇزۇۋالىسەن ؟ ! »دەپ سورىسا ...يەھۇدىي بالىلىرى ئىككىلىنىپ ئولتۇرماستىن « ئەلۋەتتە ! ئوقۇتقۇچۇمنى قۇتقۇزىمەن – دە ! »دەپ جاۋاب بېرىدىكەن .
يەھۇدىي بالىلىرى باشلىقلارنى ساناپ بېرەلمەيدىكەن . ئەمما يەھۇدىي مىللىتىدىن چىققان كەشپىياتچىلارنى ، ئالىملارنى ، دوكتورلارنى ساناپ بېرەلەيدىكەن . ئۇيغۇر بالىلىرى بولسا داڭلىق شەخسىلەرنى ، ئالىملارنى ، دوكتورلارنى سانىيالمىغىنى بىلەن چوڭ – كىچىك باشلىقلارنىڭ ھەممىسىنى خۇددى كوميۇتېردەكلا ساناپ بېرەلەيدۇ .
يەھۇدىلار ئۆز ئاناتىلىنى ئانىسىدىنمۇ ئەزىز كۆرىدۇ . ئانا تىلىغا ئاسىيلىق قىلىش – كەچۈرگۈسىز نۇمۇس دەپ قارايدۇ . ئۇلار ئۆز ئانا تىلىنى پىششىق ئىگىلەپ بولۇپ ، ئاندىن باشقا مىللەتلەرنىڭ تىلىنى ئۆزىگە خىزمەت قىدۇرۇش ئۈچۈن تىرىشىپ ئۆگىنىدۇ . ھەرگىزمۇ باشقا مىللەتلەرنىڭ تىلىنى ئۆگىنىش بەدىلىگە ئۆز ئانا تىلىنى قۇربان قىلىۋەتمەيدۇ .
يەھۇدىيلار ئۆزلىرىنىڭ قىلىشقا تېگىشلىك ئىشلىرىنى قىلىپ بولالماي ھاياتىنى جىددىيچىلىك ئىچىدە ئۆتكۈزىدۇ ، بىر قىسىم ئۇيغۇر ياشلىرى بولسا ئۆزى قىلىشقا تېگىشلىك ئىشلارنى تاپالماي ، باشقىلار قىلغان ئىشلاردىن پەخىرلىنىپ ، ئاپتاپتا قاقلىنىپ ، سوغۇقتا سارغىيىپ ، كوچىلاردا بورت ، دوقمۇشلاردا كورت ...ئويناپ ...ھۇرۇنلۇق ئىلكىدە كۈن ئۆتكۈزمەكتە .
مەن يېقىندا بىر ئايالنىڭ « دۇنيادا غەيۋەتتىنمۇ تاتلىق نەرسە ،غەيۋەت قىلىشتىنمۇ ھۇزۇرلۇق ئىش بارمۇ ؟ ! » دېگىنىنى ئاڭلاپ تولىمۇ ھەيران قالدىم . مېنىڭچە غەيۋەت قىلىش – كىشىلەر ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتنى چىرىتكۈچى پارازىت قۇرت بولۇپلا قالماستىن ، بەلكى ئاجىزلىقنىڭ ئەڭ ئېنىق بەلگىسى . بىز نېمە ئۈچۈن غەيۋەت قىلىشقا شۇ قەدەر ئامراق بولۇپ كەتتۇق ؟ ! غەيۋەت راستتىنلا شۇنچە تاتلىقمۇ ؟ ! بىز نېمە ئۈچۈن بىر – بىرىمىزنىڭ كەمچىلىكلىرىنى دوستانە ھالدا يۈز تۇرانە كۆرسىتىپ بېرىپ ، تۈزىتىشكە ھەقىقىي ياردەم بېرەلمەيمىز . يەھۇدىيلار بالىلىرى تۇغۇلغان ھامان ئىنجىلنىڭ تېشىغا ھەسەل تۆكۈپ بالىسىنى مەجبۇرىي يالاتقۇزىدىكەن . بۇنىڭدىكى بىردىنبىر خاسىيەتلىك سەۋەب شۇكى ، بالىلىرىنىڭ ئېڭىدا « كىتاب تاتلىق بولىدۇ » دېگەن قاراشنى شەكىللەندۈرۈش ئىكەن . ئويلاپ كۆرەيلى ! كىتاب تاتلىقمۇ ياكى غەيۋەتمۇ ؟ !
يەھۇدىيلارنىڭ ۋۇجۇدىغا شۇنداق ئېسىل خىسلەت ئورناپ كەتكەنكى ، ئۇلار بارلىقىنى ئىلىم – پەن ئۆگىنىشكە بېغىشلىغان ، ئاتا – ئانىلارمۇ بالىلىرىغا « دۇنيادىكى ئەڭ قىممەتلىك بايلىق – بىلىم » دەپ تەربىيە بېرىدىكەن. شۇڭا، ئۇلار پۈتۈن زېھنىنى بىلىم ئىگىلەشكە مەركەزلەشتۈرىدىكەن . ئۇلار بىلىم ئىگىلەش يولىدا جاپا چېكىشتىن ھەگىز قورقمايدىكەن . ئاڭلاشلارغا قارىغاندا ، يەھۇدىيلاردا مۇنداق بىر ياخشى ئادەت بار ئىكەن : ئەگەر بالىلار يىقىلىپ چۈشسە ، ئاتا – ئانىلىرى يۆلەپ تۇرغۇزماي ، ئۇلارنى ئۆزلىرى ئورنىدىن تۇرۇشقا دەۋەت قىلىدىكەن . شۇڭا ئۇلارنىڭ مۇستەقىل ياشاش ئىرادىسى كۈچلۈك بولۇپلا قالماستىن بەلكى جاپادىن قورقماسلىق روھى باشقىلارنى ھەيران قالدۇرىدىكەن . بىراق ، بىزنىڭ ئاتا – ئانىلىرىمىز « كۆيۈمچان » ، بىز بولساق ھۇرۇن ھەم ئاقنانچى ، ئوخشاش بولمىغان ئىككى خىل تەربىيە ئەلۋەتتە ئىككى خىل كىشىلەرنى يېتىشتۈرۈپ چىقىدۇ . دېمەك ، ئۆزىمىزنى سوغۇققانلىق بىلەن ئوپېراتسىيە قىلىپ كۆرىدىغان بولساق خىسلەتلىرىمىزدىن ئىللەتلىرىمىز ؛ ئېرىشكەنلىرىمىزدىن يوقىتىپ قويغانلىرىمىز ... خېلىلا كۆپ . بىراق ، ئۆزىمىزنى ھەددىدىن زىيادە تۆۋەن چاغلاشقا ھەققىمىز يوق.
بىز ئەگەر سەمىمىيەتلىك بىلەن ئۆزىمىزنى قىدىرىپ تەكشۈرۈپ ، ئۆزىمىزدىكى ئىللەتلەرنى ئېتىراپ قىلىپ ، ئۈمىدسىزلەنمەي ئىچكى ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچىمىز ئاساسىدا ئارتۇقچىلىقىمىزنى جارى قىلدۇرۇش بىلەن بىرگە ئىلغار مىللەتلەرنىڭ ئېسىل خىسلەتلىرىنى ئۆزىمىزگە مۇۋاپىقلاشتۇرۇپ ئۆرنەك قىلساقلا بۇ چەكسىز ھاياتلىق ئالىمىدە ئۇيغۇر ئاتلىق بىر قوۋمنىڭ بارلىقىنىمۇ چوقۇم باشقىلار بىلىپ قالغۇسى


غەلبە ھامان بىزگە مەنسۇپ!.....

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3235
يازما سانى: 1503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9067
تۆھپە نۇمۇرى: 2157
توردا: 1976 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2012-5-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:20:55 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يەھۇدىلار توغۇرلۇق نەچچە كۈنگە قالماي بىر تىما يوللايمەن،يەھۇدىلار راس بىلىملىك مىللەت مەن ئۇلارغا قايىل لىكىن مەن يەنىلا ئۇلارغا دىن نۇقتىسىدىن باھا بىرىمەن،قالغىنىنى تىما يوللىغىنىمدا كۈرۈپ باقارسىلەر!

ھەممىسى سەن ئۈچۈن!ھەممىسى......

غەلبە ھامان بىزگە مەنسۇپ!.....

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3235
يازما سانى: 1503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9067
تۆھپە نۇمۇرى: 2157
توردا: 1976 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2012-5-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:29:59 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىز نىمىشقا ئۆزىمىزگە ئىشەنمەي داۋاملىق باشقا مىللەتلەردىن ئۈلگە ئالىمىز؟بىز شۇنداق ناچار قەۋىممۇ؟بىزدىن بىلىملىك ئۇيغۇرلارنىڭ كەلگۈسى ئۈچۈن كۈچ چىقىردىغان كىشلەر شۇنچىۋىلا ئازمۇ؟بىز باشقا مىللەتلەردىن ئۈگەنمىسەك چىقىش يولى تاپالمامدۇق؟بىلسەك بىز ئۇلاردىنمۇ ئەقىللىق ئۇلاردىنمۇ كۈچلۈك مىللەت،بىز تارىختا شۇنچىۋىلا سەلتەنەت ياراتقاندا بۇلار نەدە قاپتىكەن؟توغرا بىزنىڭ ھازىرقى ھالىمىزغا بۇلارنى سىلىشتۇرساق ھەقىقەتەن كۈلكىلىك بىراق بىز ھەرگىزمۇ دۆت ياكى كەمتۈك مىللەت ئەمەس بىزمۇ باشقىلار ھەۋەس قىلغۇدەك مىللەت بولالايمىز،بۇ ئۆزىمىگە باغلىق!ئۆتمۈشتە قىلالىغاننى كەلگۈسىدىمۇ چوقۇم قىلالايمىز!

ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
52arslan + 30 ناۋات

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 30   باھا خاتىرىسى

ھەممىسى سەن ئۈچۈن!ھەممىسى......

غەلبە ھامان بىزگە مەنسۇپ!.....

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3235
يازما سانى: 1503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9067
تۆھپە نۇمۇرى: 2157
توردا: 1976 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2012-5-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:33:30 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىز ئىتراپ قىلغىلى ئۇنىمايدىغان ئىشلار ناھايىتى كۆپ توغرا،لىكىن بىز تىرىشساقلا چوقۇم كىملىكىمىزنى ساقلاپ قالالايمىز!

ھەممىسى سەن ئۈچۈن!ھەممىسى......

خوراز چصللصماقت

ئاكتىپ ئەزا

ئالاھىدە ئىلگىرلەش

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2645
يازما سانى: 715
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10571
تۆھپە نۇمۇرى: 526
توردا: 10552 سائەت
تىزىم: 2010-6-13
ئاخىرقى: 2012-5-5
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:34:43 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سەمىتاخۇننىڭ بالىسغا قاراپ بەقە شۇنداق ئەقىلللىق نوچى ياخشى چوڭ بوپتۇ، سەن گۇيچۇ يارىماسلا چوڭ بولدۇڭ دەپ تەربىيە قىلغاندەكلا بىر ئىش بوپتۇ.

بالام خوراز چىللىغىلى نەۋاق تېخىچە ئويغانمىدىڭما؟

مۇسۇلماننىڭ بەختى ئىسلام بىلەن

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 70853
يازما سانى: 64
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 646
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 96 سائەت
تىزىم: 2011-12-18
ئاخىرقى: 2012-5-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:36:19 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يەھۇدىلارنىڭ بىلىم خۇمارلىقىنى كىتاپخۇمارلىقىنى مىللەتپەرۋەرلىكىنى ئۈگۈنىشكە ئەرزىيدۇ

بىلىمسىزلىكنىڭ بالياتقۇسىدا قۇللۇقتىن ئبارەت تۆرەلمە يىتىلىدۇ.

غەلبە ھامان بىزگە مەنسۇپ!.....

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3235
يازما سانى: 1503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9067
تۆھپە نۇمۇرى: 2157
توردا: 1976 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2012-5-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:48:40 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تىمىڭىزغا تەشەككۈر قىرىندىشىم سۆزلىرىمنى توغرا چۈشىنىڭ  لىكىن بىز ئۇيغۇرلارمۇ چوقۇم بۇرۇنقى ياراتقان تارىخىمىزنى يارتالايمىز،بىز يەھۇدىلاردىنمۇ ئەقىللىق،ھەممەيلەن ئۈمىدسىزلەنمەي،گۈزەل كەلگۈسىمىز ئۈچۈن تۆھپە قوشايلى!

ھەممىسى سەن ئۈچۈن!ھەممىسى......

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 74611
يازما سانى: 81
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 629
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 208 سائەت
تىزىم: 2012-2-2
ئاخىرقى: 2012-5-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 12:55:34 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئالدى بىلەن ئايساجان تاتلىق ئەپەندىمنىڭ شۇنداق تەربىيىيىۋېلىك ماقالىنى ئۇيغۇر مىللىتىگە سۇنغىنىدىن خۇرسەنمەن،   ئەلبەتتە بىزدىن قايسى مىللەتنىڭ ئارتۇقچىلىقى بولىدىكەن ئۈگۈنىشىمىز ھەم قۇبۇل قىلىشىمىز توغرا،  ھەرقانداق بىر مىللەتنىڭ ئارتۇقچىلىغىنى قۇبۇل قىلىپ، كەمچىللىگىنى شاللىساق بولىدۇ، «دىنىمىز ھەم ئۆرۈپ-ئادىتىمىزگە مۇخالىپ كەلمىسىلا» يەھۇدىلارنىڭ بىلىم ئېلىش،ۋە ئەۋلات تاربىيىلەش خىسلىتى بىزگە ئۈلگە بولالايدۇ،   ئۇلارنىڭ 2000 يىللىق سەرسانلىق تۇرمۇشى ئارقىلىق كىچىك بولسىمۇ مۇستەقىل دۆلەت ئىگىسى بولالىدى.

بىز باشقىلارنىڭ خىسلىتى ۋە ئارتۇقچىلىقلىرىنى ئۈگۈنۈشتىن بۇرۇن ئۆزىمىزدىكى بار بولغان ئارتۇقچىلىقلارنى جارى قىلدۇرالساق،  بەلكى باشقا مىللەتتىن ئېشىپ چۈشەلمىسەكمۇ، باشقا مىللەتتىن ئارقىدا قەپ قالمايمىز،
ھەي يەھۇدى،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 44755
يازما سانى: 221
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1654
تۆھپە نۇمۇرى: 199
توردا: 3850 سائەت
تىزىم: 2011-6-18
ئاخىرقى: 2012-4-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 01:16:58 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەق مۆئىمىننىڭ يۈتۈرۈپ قويغان نەرسىسى ئۇنى قەيەردىن تاپساق ئوخشاش ئەمما ئۇ جوھۇد يەھۇدىلارنى ئۈلگە قىلىپ ئۆگۈنۈشكە قەتئىي بولمايدۇ  بىز پەيغەمبىرىمىز ئۆگەتكەنلىرىنى ئۈلگە قىلىپ شۇ يولدا ماڭساق مانۇ بۇ دۇنيادىكى ئەڭ ياخشى ئۈلگە !!

ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
tumurkala + 10 مانا ھەق گەپ دىگەن!قول.

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 10   باھا خاتىرىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 19029
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1876
تۆھپە نۇمۇرى: 260
توردا: 245 سائەت
تىزىم: 2010-11-25
ئاخىرقى: 2012-5-4
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-6 01:30:38 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇر  تارىخنى نەسىھەت تارىخى دەپ قاراشقا بۇلۇدۇ.

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش