مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1537|ئىنكاس: 40

بىزگە قانداق ئوقۇتقۇچىلار كېرەك [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

سەن دۇنياغا كۈلۈ

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 52355
يازما سانى: 82
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6508
تۆھپە نۇمۇرى: 1340
توردا: 968 سائەت
تىزىم: 2011-8-20
ئاخىرقى: 2014-4-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 01:03:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |



بىزگە قانداق ئوقۇتقۇچىلار كېرەك  

شۇنچە تەبىئى







ئوقۇتقۇچى ئىنسان روھىيىتىنىڭ ئېنژىنېرى ، كەلگۈسىنىڭ قۇرغۇچىسى بولغان ياش-ئۆسمۈرلەرنىڭ ئۇستازى . ئۇلار ئۆزىنىڭ نۇرى ئارقىلىق باشقىلارغا يورۇقلۇق ئاتا قىلغۇچى نۇرلۇق مەشئەل . مەن بىر ئوقۇغۇچى بولۇش سۈپىتىم بىلەن ئۇلارنى قەدىرلەيمەن ،ئۇلۇغلايمەن. بەرھەق ، بىر ئۆسمۈرنىڭ يىتىلىشى ئۈچۈن ئائىلىدە ئاتا-ئانىنىڭ رولى ئەڭ چوڭ بولسا ، مەكتەپتە ۋە جەمىئەتتە ئوقۇتۇچىنىڭ رولى ئەڭ زور بولىدۇ ،ئۇ كەلگۈسىدىكى ئالىم ، ھەربىي ، سەنئەتكارلارنى تەربىيىلىگۈچى  شۇنىڭ ئۈچۈن ئۇلارنىڭ زىممىسىدە ئادەتتىكى كىشىلەردىنمۇ زور بولغان بېسىم تۇيغۇسى بولىدۇ . لېكىن مەن يېقىندىن بىرى ئەتراپىمىزدا يۈز بىرىۋاتقان ئىشلارغا قاراپ ئوقۇتقۇچى توغرىسىدا ئازراق قەلەم تەۋرەتكۈم كىلىپ قالدى ،بەلكىم گەپ سۆز لىرىم ئانچە جايىدا ئەمەستۇر ،شۇنداق بولسىمۇ ئەيىپكە بۇيرۇماي مۇنۇ ماقالىنى كۆرۈپ چىقىشىڭلارنى سورايمەن . مىنىڭ مەقسىدىم ئوقۇتقۇچىلارنى تەنقىد قىلىش ئەمەس ، مىنىڭ ئۇنداق سالاھىيىتى يوق . مىنىڭ دېمەكچى بولغىنىم پەقەتلا ھازىر يۈز بىرىۋاتقان بىر قىسىم مەسىلىلەر ۋە ئوقۇتقۇچىلار ھازىرلاشقا تېگىشلىك مەسىلىلەردۇر . بىر لاياقەتلىك ئپقڭتقوچى قانداق بولىشى كېرەك ؟؟؟تۆۋەندە مەن شۇ توغرىلىق ئازراق كۆز قاراشلىرىمنى بايان قىلىپ ئۆتمەكچىمەن .


1. مۇھىمى ئۆز كەسپىنى سۆيۈش ، ئۇنى قەدىرلەش ئىدىيسى .بىر ئوقۇتقۇچى ئۆز كەسپىنى سۆيىشى كېرەك، بۇ ھەرقانداق نەرسىدىنمۇ ئۈستۈن ئورۇندا تۇرىدۇ . چۈنكى ئۇنىڭدا كەسىپنى سۆيۈش ئىستىكى بولغان ۋاقىتتا ئاندىن بۇ كەسىپنى ياخشى قىلىشقا بولغان ھەركەتلەندۈرگۈچ كۈچ ھاسىل بولىدۇ . ئاندىن مەيلى ئۇ قانچە ناچار بولۇپ كەتسۇن ، ئاستا-ئاستا ئلگىرلەپ بىر لاياقەتلىك ئوقۇتقۇچى بولۇپ يىتىلەلەيدۇ . ئەگەردە ئۇ بۇ كەسىپنى سۆيمىسە ، ئۇ ھەر قانچە مۇنەۋۋەر كىشى بولسىمۇ ئۇنىڭ بىزگە نېمە كىرىكى ؟ لېكىن ھازىر جەمىيىتىمىزدە  شۇنداق بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلار پەيدا بولدىكى ، ئۇلار ئۆز كەسپىنى پەقەتلا سۆيمەيدۇ ، بۇنى قىلىشنى پەقەت خالىمايدۇ ، لېكىن جان بېقىش تۈپەيلى ئامال يوق كىلىپ ئوقۇتقۇچى بولىۋالغان ......بۇلارنىڭ قولىدا تەربىيلەنگەن ئوقۇغۇچىلار قانداقراق تەربىيىلىنەر ؟ ئوقۇتقۇچى ئەسلى ھەرقايسى جەھەتلەردە تولۇق يىتىلگەن مۇنەۋۋەر ئاۋانگارتلار قىلىشقا تېگىشلىك كەسىپ ، لېكىن بۈگۈنكى كۈنگە كەلگەندە ، قىلغىلى خىزمەت يوقلار كىلىپ ئوقۇتقۇچى بولىدىغان بولىۋالدى . بۇ زادى كىمدىكى خاتالىق ، بۇ ھەممىمىزنىڭ ئويلىنىشىغا ئەرزىيدىغان مەسىلە .



2. يۇقىرى بولغان مەسئۇلىيەت ئېڭى . ‹‹نېمە ئىش قىلساڭ قىلمامسەن ، سەن مىنىڭ بالاممىدىڭ ؟›› بىر ئوقۇتقۇچىنىڭ ئىدىيىسىدە بۇ جۈملە ھەرگىزمۇ شەكىللەنمەسلىكى كېرەك ، بىر ئوقۇتقۇچى بولغان شۇ ۋاقىتتىن باشلاپ ئۇنىڭدا ئۆز ئوقۇغۇچىلىرىغا بولغان يۇقىرى مەسئۇلىيەت ئېڭى شەكىللىنىشى كېرەك . ئوقۇغۇچىلار نېمە قىلىشىنى تولۇق بىلگەن بولسىدى ھەرگىزمۇ‹‹ ئوقۇغۇچى›› دېگەن نامنى ئېلىپ ئولتۇرماس ئىدى . ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئۇلارنى تەربىيلەپ چىقىشى تەبئىيلا ناھايتى مۈشكۈل جەريان . شۇنىڭ ئۈچۈن ئۇلار شۇنچىلىك  ئۇلۇغ . لېكىن ئۇ مۇشۇنىمۇ قىلالمىسا ، ئۇنى نېمە دېگۈلۈك .


3.يۇقىرى بولغان بىلىمنى يەتكۈزۈش قابىلىتى . ھازىرقى مائارىپىمىزدىكى بىلىملەر شۇنچىلىك ئۆلۈككى ، ئۇقۇغۇچىلار ئۇلارنى ئۆگۈنۈشنى ئۇنچە خالاپ كەتمەيدۇ . شۇڭا ئوقۇتقۇچى قانداق قىلىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى قوزغاش ، بىلىمنى ئۇلارغا كۆپرەك ئۆتكۈزۈشنى بىلىشى كېرەك  . ئۇنداق بولمايدىكەن ، تەربىيىلەپ چىققان ئوقۇغۇچىلىرى بىلىم كەمتۈكلۈكى تۈپەيلىدىن ، تىزلا جەمىئيەت تەرپىدىن شاللىنىپ كىتىدۇ . شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار ئۆز ئالاھىدىلىكىگە ئاساسلىنىپ ئوقۇغۇچىلارغا قانداق قىلغاندا بىلىمنى ياخشى يېتىلدۈرگىلى بولىدىغانلىقىنى ئىزدىنىپ چىقىرىشى كېرەك .

4. يۇقىرى بىلىم ساپاسى . بۇ ھەربىر ئوقۇتقۇچىدا بولۇشقا تېگىشلىك ساپا . ئوقۇتقۇچى ئەسلى ئەل يۇقىرى تەمىناتقا ئىگە بولىشى ۋە ئەڭ يۇقىرى بىلىم ساپاسىغا ئىگە كىشىلەر بولىشى كېرەك . لېكىن ھازىر ...... شۇنداقتىمۇ ئوقۇتقۇچىلار ئۆز بىلىم قاتلىمىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ ، ئوقۇتقۇچى دېگەن نامغا چۇشلۇق ئىش قىلىشى كېرەك .


جەمىئيەت يۈكسەلمەكتە ، ئوقۇتقۇچىلارغا بولغان بېسىممۇ تەبىئىلا يۇقىرى كۆتۈرۈلىدۇ ، بۈگۈن ئۆزۈمگە باقماي سەل ئارتۇق سۆزلەپ قويغان بولىشىم مۇمكىن .شۇنداقتىمۇ ، خاتا يەرلىرىگە قارىماي ، توغرا يەرلىرى بولسا ، ئۆزەڭلار بىلىپ بىر نېمە قىلاسىلەر ......مىنىڭ قەلبىمدە ئوقۇتقۇچىلار يەنىلا شۇنداق ئۇلۇغ ، شۇنداق قەيسەر ..........

مەنبە :ئۆزۈم





كۆزۈڭنى يۇم ، كۆزگە ئايلانسۇن كۆگۈل ......

سەن دۇنياغا كۈلۈ

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 52355
يازما سانى: 82
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6508
تۆھپە نۇمۇرى: 1340
توردا: 968 سائەت
تىزىم: 2011-8-20
ئاخىرقى: 2014-4-10
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 02:20:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تىما تەستىقلانسىمۇ ئەجەپ كۆرۈنمەيدا ........

كۆزۈڭنى يۇم ، كۆزگە ئايلانسۇن كۆگۈل ......

غەلبە ئۈچۈن چەكك

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3227
يازما سانى: 2660
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 15690
تۆھپە نۇمۇرى: 542
توردا: 10248 سائەت
تىزىم: 2010-7-3
ئاخىرقى: 2015-2-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 02:43:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ تېما يەنە قىىيدىغان بولدى-دە،ھەر قېتىم ئوقۇتقۇچى توغۇرسىدىكى تېما بەك قىزىيدۇ.ئوقۇتقۇچىلىنى تىللايدىغانلارغا بولۇپ بېرىدىغان بولدى

مايكول سىكوفيوت

Ceddin deden neslin baban Hep

باش رەسىمى نىقابلانغان

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1686
يازما سانى: 3218
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 58608
تۆھپە نۇمۇرى: 432
توردا: 2732 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2012-2-19
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 03:05:53 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

كىملەرنىڭ ئەزىز

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 11997
يازما سانى: 703
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12660
تۆھپە نۇمۇرى: 548
توردا: 4442 سائەت
تىزىم: 2010-9-28
ئاخىرقى: 2014-12-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 03:21:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئالىي مەكتەپتە كىيىم كىيىشنى، قانداق ياسىنىشنى ئۆگىنىپ كەلگەن، ئادەتتىكى خەنزۇچە جۈمىلىلەرنى قاملاشتۇرۇپ دېيەلمىگەن، جەمئىيەتتە بىرەر چىقىش يولى تاپالماي قالغانلار 40-50 مىڭنى خەجلەپ ئوتتۇرا مەكتەپكە ئوقۇتقۇچى بۇلىۋالىدىكەن. بۇنىڭغا نېمە دېسەك بۇلار...ئۇنىڭ ئۈستىگە ياش ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيلەيمىز دەپ ئالىي بىلىم يۇرتىغا تەربىيلەشكە ئىۋەتىدىغان ئىشلار بار. ئۇ يەردە بۇلىۋاتقان ئىشلارنى ئادەم ئېغىزىغا تىلغا ئېلىشقا ئۇيىلىدۇ. خوتۇن-بالا يۇرتتا قالدى، ئەرلىرىمىز يۇرتتا قالدى دەپ جاھاننىڭ پەيزىنى سۈرۈپ، يېڭىدىن مۇھەببەت قاينىمىغا شۇڭغۇۋاتقان ئوقۇتقۇچىلار نۇرغۇن. ئۇلار تەربىيلىنىش ئۈچۈن بارغانمۇ ياكى مۇھەببەتلىشىش، ئاشنا ئويناش ئۈچۈنمۇ؟
مەن بۇ گەپلەرنى تۇقىۋالغىنىم يوق، ئەتراپىمىزغا ياخشىراق نەزەر سېلىپ باقساق ھەممىمىزنىڭ ئەتراپىدا بۇلۋاتقان ئىشلار.
شۇنداق ئېسىل ئوقۇتقۇچىلارمۇ بار، بىر ئايلىق مائاشىنى تولۇق ئۆزى ئىشلەتمەي قىينچىلىقى بار ئوقۇغۇچىلارغا ئىشلىتىدىغان...ياخشى، مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچىلارمۇ نۇرغۇن. لېكىن ھازىر بىلىم ساپاسىغۇ بىر يەردە تۇرۇپ تۇرسۇن، ئەخلاق ساپاسىدىنمۇ سۆز ئاچقىلى بولمايدىغان، خىيانەتچى ئوقۇتقۇچىلارمۇ كۆپىيىپ كېتىپتۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73819
يازما سانى: 48
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3150
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 63 سائەت
تىزىم: 2012-1-23
ئاخىرقى: 2012-2-4
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 03:23:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
:qiray121

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36021
يازما سانى: 111
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3586
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1612 سائەت
تىزىم: 2011-4-1
ئاخىرقى: 2014-6-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 03:32:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مانا غاجايدىغانلارغا ياخشى تىما يوللىنىپتۇ. ئوقۇتقۇچىلارنى قانغىدەك تىللىۋىلىڭلار گۇناھىمىز كەم بولا

يىگانەم سىز~~~

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 65045
يازما سانى: 121
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3775
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 57 سائەت
تىزىم: 2011-11-14
ئاخىرقى: 2015-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 03:48:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنغۇ شۇنداق ياخشى كۆرىمەن كەسپىمنى....
ئىشقىلىپ ئوقۇتقۇچى بولماق بەك تەس....بالا تەربىيلەيمىز دەپ ئۆز بالىسىنى تەربىيلەشكە ۋاقتى چىقمايدۇ كۆپلىرىنىڭ ....:qiray12 بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   hanike تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-1-28 03:48 PM  


يالغۇزۇم سىز دىسەم يالغۇز قويدىڭىز.....

ھەركىم قىلسا ئۆزىگە قىلىدۇ

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39302
يازما سانى: 290
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4429
تۆھپە نۇمۇرى: 192
توردا: 720 سائەت
تىزىم: 2011-5-1
ئاخىرقى: 2014-2-27
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 04:05:54 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئوقۇتقۇچىلىق ھەم مۈشكۈل، ھەم ساۋاپلىق ، ئۇلۇغ خىزمەت.بىر مىللەتنىڭ كەلگۈسى ھەم ئوقۇتقۇچىلارغا باغلىنىشلىق. ئۇلارنىڭ ئارىسىدا كىرىم مەنبەسى قىلىپ خىزمەت قىلىدىغانلارمۇ بار، مىللىتىم ئۇچۈن دەپ ئىشلەيدىغانلارمۇ بار . قالغىنى شۇلارنىڭ ۋىژدانىغا باغلىق ...
بەزى ئىنكاسلار ناچار تەرىپىنى ئېچىپ بەرسە غەيۋەت قىلدى، غاجىدى ... دەپ تىللاپ سېسىتىۋەتمەيلى، شۇ ئىللەت بارلارغا ئىبرەت بولار .

ھەركىم قىلسا ئۆزىگە قىلىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 58220
يازما سانى: 151
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4099
تۆھپە نۇمۇرى: 290
توردا: 201 سائەت
تىزىم: 2011-9-27
ئاخىرقى: 2015-2-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-28 04:07:08 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئوقۇتقۇچى چۇقۇم غايىلىك،ئەخلاقلىق،ئەڭ مۇھىمى ئېتىقاتلىق بۇلىشى كېرەك .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش