مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 521|ئىنكاس: 11

خەنزۇتىلى دەرسىدە ئوقۇغۇچىلارنى يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

دىلىم يارا...................

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39076
يازما سانى: 36
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 263
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1549 سائەت
تىزىم: 2011-4-29
ئاخىرقى: 2012-6-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 02:25:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

          خەنزۇتىلى دەرسىدەئوقۇغۇچىلارنى يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش ئۇسۇللىرى

                                                     گۈلزىرە مەمەت

   خەنزۇتىلى ئوقۇتۇشىدا يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش سەنئىتىدەرسخانا ئوقۇتۇشىنىڭ قۇرۇلمىسىنى ياخشى تەشكىللەش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنىقوزغاپ، يېڭى دەرسكە جەلب قىلىش ۋە بۇ ئارقىلىق دەرسخانا ئوقۇتۇشىنىڭ ئەڭ ياخشىئۈنۈمىنى قولغا كەلتۈرۈشتە ناھايتى مۇھىم رول ئوينايدۇ.

ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنى يېڭى دەرسكە جەلب قىلارلىقدەرىجىدە باشلاپ كىرەلىسە، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى قوزغىيالايدۇ ۋە تەپەككۇرىنىجانلاندۇرالايدۇ ھەم شۇ بىر سائەتلىق دەرستە ياخشى ئۈنۈمگە ئېرىشىشكە ياخشى ئاساسسالالايدۇ. يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش دائىم بىر خىل ئۇسۇلدا بولىۋەرسەئوقۇغۇچىلارنى دەرستىن زېرىكتۈرۈپ قويۇش ئەھۋاللىرى كۆرۈلىدۇ. ئوقۇغۇچىلارنى يېڭىدەرسكە باشلاپ كىرىش ئۇسۇللىرى دەرسلىك مەزمۇنى ۋە ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلم سەۋىيىسى،ياش ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن بەلگىلىنىدۇ.

تۆۋەندە مەن ئوقۇتۇش ئەمەلىيىتى جەريانىدا قوللانغان يېڭىدەرسكە باشلاپ كىرىش ئۇسۇللىرىدىن بىر قانچىنى تونۇشتۇرۇپ ئۆتىمەن.

(1) شۇسائەتلىك دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان ئىدىئوم، تۇراقلىق ئىبارە، ماقال-تەمسىل،ھېكىمەتلىك سۆز ۋە ئەقىلىيە سۆزلەرنى ئوتتۇرىغا قويۇپ، ئوقۇغۇچىلارغا تەھلىلقىلدۇرۇش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش. بۇ خىل ئۇسۇل ئارقىلىق يېڭى دەرسكەباشلاپ كىرگەندە، شۇ بىر سائەتلىك دەرس مەزمونىغا مۇناسىۋەتلىك ئەلا بولغانئۆگىنىش مۇھىتى ياراتقىلى بولغاندىن سىرت، يەنە ئوقۇغۇچىلارنىڭ تۇراقلىقئىبارىلەرنىڭ رولىغا بولغان چۈشەنچىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرغىلى، ھەم ئوقۇغۇچىلارنىڭماقال-تەمسىل قاتالىق تۇراقلىق ئىبارىلەرنى يىغىپ توپلاش، ئۆگىنىش تەتقىق قىلىشتۇيغۇسىنى ئويغىتىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تىل بايلىقىنى يەنىمۇ ئاشۇرغىلى ۋەمۇكەممەللەشتۈرگىلى بولىدۇ. مەسىلەن: «ئوت-چۆپ ئۈستىدە يېتىپ قوپۇپ، ئاچچىق ئۆتنىتېتىماق»، «دۈمبىسىگە تىكەن ئارتىۋېلىپ ئۆز جىنايىتىدىن كەچۈرۈم سوراش»، «قۇلاقنىئېتىۋېلىپ قۇڭغۇراق ئوغرىلاش»، «كېمىگە بەلگە قويۇپ خەنجەر ئىزدەش»، «دۇ ئېنىڭئۇۋاللىققا قېلىشى»، «ئاي پەرىسىنىڭ ئايغا ئاتلىنىشى»، «قارا ئۆرۈككە قاراپئۇسسۇزلۇقنى قاندۇرۇش» قاتارلىق تۇراقلىق ئىبارىلەر زادى قانداق كېلىپ چىققان،قانداق ئەھمىيەتكە ئىگە؟ دىگەندەك سوئاللارنى قويۇش.

(2)ئوقۇغۇچىلارغا قىسقا بەدىئىي فىلىملەرنى كۆرسىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپكىرىش ئۇسۇلى.  بۇ خىل ئۇسۇل ئارقىلىق يېڭىدەرسكە باشلاپ كىرگەندە دەرسلىكتىكى بىر قىسىم مۇرەككەپ نەزەرىيىۋى بىلىملەرنى شۇۋاقىتنىڭ ئۆزىدە بىۋاستە كۆرگەن كونكرت ئادەم، ۋەقە ۋە ئۇلارنىڭ ئەمەلىيھەرىكىتىگە باغلاپ ياخشى چۈشەندۈرگىلى بولىدۇ. مەسىلەن: 9-يىللىق خەنزۇتىلىكىتاپتىكى «ئۆمۈچۈك ۋە گېنرال» دىگەن دەرسنى سۆزلەپ چۈشەندۈرۈشتە ئاۋال بۇ دەرسنىڭVCD پىلاستىنكىسىنى كۆرسىتىپ ئۇرۇشتا مەغلۇب بولغان بىر گېنىرالنىڭ قېچىپيۇرۇپ بىر ئۆڭكۈرگە يۇشۇرنىۋالغانلىقى، ئۆڭكۈر ئېغىزىدىن كىرىش جەريانىدا ئۆمۈچۈكتورىنىڭ بۇزۇلۇپ كەتكەنلىكى، قارشى تەرەپ دەشمەن ئەسكەرلىرى ئىز قوغلاپ كېلىپبولغۇچە ئارىلىقتا ئۆمۈچۈكنىڭ بۇزۇلغان تورنى يەنە ياماپ قۇراشتۇرۇپ ئەسلىھالىتىگە ئەكىلىپ بولغانلىقى، دۈشمەن ئەسكەرلىرىنىڭ ئۆڭكۈر ئېغىزى ئەتىراپىدەتۇرۇپ «ئېنىقكى بۇ ئۆڭكۈرگە مۇكۇنىۋالمىغان، ئەگەر بۇ ئۆڭكۈرگە يۇشۇرنىۋالغانبولسا ئۆمۈچۈك تورى بۇزۇلۇپ كەتكەن بولاتتى...» دەپ مۇلاھىزە قىلىشىپ كېتىپقالغانلىقى، گېنىرالنىڭ ئۆڭكۈر ئىچىدە تۇرۇپ ئويغا پاتقانلىقى، يەنى ئۇ ئۆزكۆڭلىدە بۇ كىچىككىنە ئىشتىن ئىلھام ئېلىپ «بۇ ئۆمۈچۈك مېنى قۇتقۇزۇپلا قالماييەنە مېنى تەربىيەلىدى، مېنى چوڭقۇر ساۋاققا ئىگە قىلدى» دەپ ئويلاپ قايتىدىن كۈچتوپلاپ دۈشمەن ئۈستىدىن غەلبە قىلىپ باش كۆتۈرۈپ چىققانلىقىدەك ۋەقەلىكنىكۆرسىتىپ، ئۈمىد ۋە ئىشەنچىسىنىڭ بىر ئادەمدە كەم بولسا بولمايدىغانلىقىدەكپاكىتنى ھەقىقي ھېس قىلدۇردۇم.

(3)شېئىر، ناخشا ياكى مۇزىكا ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش. شۇ بىر سائەتلىكدەرس مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك بولغان بىرەر شېئىرنى دېكىلىماتسىيە قىلىش ياكى مەلۇمناخشىدىن ئارىيە ئېيتىپ بېرىش ۋە ياكى ئۈنئالغۇدا قويۇپ بېرىپ ئۇنىڭدىن قىسقاسوئاللارنى سوراش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرگەندە ئوقۇغۇچىلاردا دەرسكە جەلبقىلغىلى بولۇپلا قالماي، ئوقۇغۇچىلارغا خەنزۇتىلى پېنىنىڭ ئۆزىگە خاسئالاھىدىلىكىنى تولۇق ھېس قىلدۇرۇش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ پۈتۈن خەنزۇتىلىدەرسىگە بولغان تونۇشىنىمۇ ئۆستۈرگىلى بولىدۇ.

(4) كونكرىت شەيئىي ياكى كۆرسەتمىلىك رەسىمنى كۆرسىتىشئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش. بۇ خىل ئۇسۇل ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپكىرىشتە بىرەر كونكرىت شەيئىي، كۆرسەتمىلىك رەسىم ياكى ھەجىۋى رەسىمنى

ئوقۇغۇچىلارغا كۆرسىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسنى باشلىغاندائوقۇغۇچىلاردا تېخىمۇ ھاياجانلىنىش ھېسىياتىنى قوزغاتقىلى بولىدۇ. مەسىلەن:«ساۋچۇڭنىڭ پىلنى جىڭلىشى»، «يولۋاسنىڭ ھەيۋىسىدىن تۈلكە كۆرەڭلەپتۇ»، «مۇلەننىڭھەربىي سەپكە قاتنىشىشى» قاتارلىق دەرسلەرنى ئۆتۈشتىن ئاۋال، ئوقۇغۇچىلارغا بۇدەرسلەرنىڭ كۆرسەتمىلىك رەسىمىنى كۆرسىتىپ، ئوقۇغۇچىلارنى دەسلەپكى قەدەمدەچۈشەنچىگە ئىگە قىلدىم. خەنزۇتىلى يېڭى دەرس ئوقۇتۇشىدا يۇقىرقى يېڭى دەرسكەباشلاپ كىرىش ئۇسۇللىرىدىن باشقا يەنە يۇمۇر سۆزلەش، سىنئالغۇ فىلىملىدىن پارچەكۆرسىتىش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزلىرىنى شېئىر، قوشاق، ماقال-تەمسىل ئېيتقۇزۇشقاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىقمۇ يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىشكەتامامەن بولىدۇ. بۇ يەردە شۇنى دىمەي بولمايدۇكى، ئوقۇغۇچىلارنى يېڭى دەرسكەباشلاپ كىرىش ئۈچۈن لايىھەلەنگەن بارلىق مەزمۇنلار ئوقۇتۇش نىشانى بىلەن باشلانغانبولىشى، چوقۇم ئىلمىي بولۇش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ياش ئالاھىدىلىكىگە، بىلىش دائىرىسىگەئۇيغۇن بولىشى، تۇرمۇشقا يېقىن بولۇش ھەم قىسقا، تاللانغان، خىلمۇ-خىل، رەڭدار،ئۆزگىچە، جەلب قىلارلىق بولىشى كېرەك.

                                          (ئاپتور: بۈگۈر ناھىيەلىك 2- ئوتتۇرامەكتەپتىن)



بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ARKZAT تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-1-24 02:35 PM  


ئۇنتۇپ  كەت يۈرۈكۈم  بۇ ئازاپلارنى.....

ئالاھىدە ئىلگىرلەش مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 427
يازما سانى: 1605
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2168
تۆھپە نۇمۇرى: 455
توردا: 9425 سائەت
تىزىم: 2010-5-23
ئاخىرقى: 2012-6-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 02:42:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كۆپ تىللىق بۇلۇش شەرەپ ، ئانا تىلنى ئۇنتۇش نۇمۇس.
بۇمۇ بىر ئۆزگىچە دەرىس ئۈتۈش ئۇسۇلى ، بىزنىڭ تۇلۇق ئوتتۇردىكى خەنزۇچە مۇئەللىمىز دەرىسنى بەك ياخشى ئۈتەتتى .

ماڭغان يولۇڭدا غېرىپسەن، بۇ يولدا ماڭغۇچىلارنىڭ ئازلىقىدىن يالغۇزلۇق ھىس قىلما!ساڭا قارشى چىققۇچىلارنىڭ كۆپلىكىدىن مەيۈسلىنىپمۇ كەتمە. نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ قەلبى دۇنيا بىلەن باغلانغان چاغدا ، ئى قەلبى بىلەن يالغۇز قىلىش سۈيگۈسىگە چۈمۈلگەن ئىنسان ساڭا مۇبارەك بولسۇن.

دىلىم يارا...................

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39076
يازما سانى: 36
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 263
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1549 سائەت
تىزىم: 2011-4-29
ئاخىرقى: 2012-6-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 02:54:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن بۇ ماقالەمنى  كەسىپداشلىرىمغا ئاز تولا  بولسىمۇ  پايدىسى بوپ قالار دىگەن مەخسەتتە  يوللۇدۇم.......كەسىپداشلىرىمنىڭ قىممەتلىك پىكىر -تەكلىپلىرىنى  ئايىماسلىقىنى ئۈمۈد قىلىمەن....

ئۇنتۇپ  كەت يۈرۈكۈم  بۇ ئازاپلارنى.....

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73170
يازما سانى: 120
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 103
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 31 سائەت
تىزىم: 2012-1-14
ئاخىرقى: 2012-6-1
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 04:54:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت،جاپا تارتىپسىز،بولسا مائارىپ تورلىرىغىمۇ ئىلان قىلىڭ.
راسىتنى ئېيىتسام مېنىڭ بۇ  يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش دېگەنلەر بىلەن خوشۇم يوق،چۈنكى ئەمەلىيەت باشقىچە بولىدۇ-دە؟مېنىڭچە بۇنى ئىسلاھ قىلىش كېرەك.

كۈلۈمسىرەڭ ھايا

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 68358
يازما سانى: 23
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 129
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 912 سائەت
تىزىم: 2011-12-3
ئاخىرقى: 2012-3-3
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 05:20:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى يېزىلىپ تۇ

بىر سىكنۇت ئۈگدەش سەۋەبىدىن ئادەم مەڭگۈ پۇشايمان قىلىدۇ!

يۇقىرغا قاراپ پى

دائىملىق ئــەزا

پائالىيەتچان

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18610
يازما سانى: 1313
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 313
تۆھپە نۇمۇرى: 220
توردا: 5959 سائەت
تىزىم: 2010-11-23
ئاخىرقى: 2012-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 08:17:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
چەتئەللەردە كۆپ كىلشىلەر نەچچە خىل تىل بىلدىكەن.لىكىن شۇ كىشنىڭ دۆلتىدە سىز شۇ مىللەتنىڭ تىلى بىلەن پاراڭلاشمىسىڭىز سىزنى كۆزگە ئىلمايدىكەن،ياكى سىزنى دوست قاتارىدا كۆرمەيدىكەن.بىر تىل ئۆگىنىش ئۈچۈن بىزدەك بىر ئۆمۈر سەرىپ قىلمايدىكەن.بەزى تىللارنى ئۇلار نەچچە ئايدىلا ئۆگىنىپ بولدىكەن.شۇڭا بىزنىڭ بۇ يۇرتلاردىكى تىل ئۆگىنىش ئەندىزىسى ئەمىليەتتىن خىلىلا يىراق.يەنە شۇ  سۆزلۈك يادلاش،تېكىست ئوقۇش دىگەندەك.شۇڭا نەچچە ئون يىل تىل ئۈگەنگەنلەر يەنىلا  ئۆزى دىمەكچى بولغانلىرنى ئىپادلەشكە ئاجىز.دەرسلىكتىكى بەدئى زوق دىگەن نەرسە يوق.

ئنساننىڭ ئاساسى ھوقۇقى كۆز يېشى بىلەن ئەمەس،ئىسسىق قېنى بىلەن قولغا كېلىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 50588
يازما سانى: 63
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 95
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 53 سائەت
تىزىم: 2011-8-5
ئاخىرقى: 2012-5-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-25 11:28:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تېمىڭىز ياخشىكەن،بىراق.........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 16319
يازما سانى: 35
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4152
تۆھپە نۇمۇرى: 255
توردا: 615 سائەت
تىزىم: 2010-11-4
ئاخىرقى: 2012-5-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-25 11:53:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
:qiray124:qiray124

ئامچى0996

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73394
يازما سانى: 44
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 287
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 40 سائەت
تىزىم: 2012-1-18
ئاخىرقى: 2012-5-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-25 11:59:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ناھايىتى ياخشى تېزىلىپتۇ.

ھەرقايسى تورداش دوستلارنىڭ تېنچ-ئامان ۋە سالامەت بولۇشىنى تىلەيمەن...

دىلىم يارا...................

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39076
يازما سانى: 36
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 263
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1549 سائەت
تىزىم: 2011-4-29
ئاخىرقى: 2012-6-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-26 11:46:56 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
lutfy يوللىغان ۋاقتى  2012-1-25 11:28 PM
تېمىڭىز ياخشىكەن،بىراق.........

بىراق  نىمە؟ھەرقانداق  پىكرىڭىز بولسا  ئايىمىغايسىز...

ئۇنتۇپ  كەت يۈرۈكۈم  بۇ ئازاپلارنى.....
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش