مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 3203|ئىنكاس: 37

سەللە يۆگەش ھەققىدە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 46436
يازما سانى: 175
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9555
تۆھپە نۇمۇرى: 2283
توردا: 2167 سائەت
تىزىم: 2011-7-2
ئاخىرقى: 2015-2-17
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 12:41:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
                                                بسمىللەھىرراھمانىرراھيم



بارلىق ھەمدۇ-سانا جانابى ئاللاھقا بولسۇن، پەيغەمبىرىمىزگە، ئائىلە-تاۋابىئاتىغا ۋە ئۇنىڭغا تاكى قىيامەتكە قەدەر ياخشى ئەگەشكەنلەرگە دۇرۇت-سالاملار بولسۇن.

بىر ھەقىقەت شۇكى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم سەللە يۆگىگەن. رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ سەللە يۆگىگەنلىكى سەھىھ ھەدىسلەر بىلەن ئىسپاتلانغاندۇر. مەسىلەن  :

مۇغىيرە ئىبنى شۇئبە رەزىيەللاھۇ ئەنھۇ رىۋايەت قىلىدۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم تاھارەت ئېلىپ بېشىنىڭ ئالدى تەرىپى بىلەن سەللىگە ۋە ئىككى كەشىگە مەسھى قىلغان.(سەھىھى مۇسلىم 274-ھەدىس)

جابىر ئىبنى ئابدۇللاھ رەزىيەللاھۇ ئەنھۇما رىۋايەت قىلىدۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم مەككە فەتھى قىلىنغان كۈنى بېشىدا قارا سەللە بار ھالەتتە كىرگەن.(سەھىھى مۇسلىم 1358-ھەدىس)

ئەمرۇ ئىبنى ھۇرەيس رەزىيەللاھۇ ئەنھۇ رىۋايەت قىلىدۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم خالايىققا قارا سەللە يۆگىگەن ھالەتتە خۇتبە سۆزلىگەن.

يەنە بىر رىۋايەتتە ئەمرۇ ئىبنى ھۇرەيس رەزىيەللاھۇ ئەنھۇ مۇنداق دېگەن: رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ بېشىدا قارا سەللە، سەللىسىنىڭ ئىكى ئۇچىنى ئىككى تارغىقىنىڭ ئوتتۇرىغا ساڭگىلىتىپ قويغان ھالەتتە مۇنبەردە تۇرغانلىقى ھازىرمۇ كۆز ئالدىمدا.(سەھىھى مۇسلىم 1359-ھەدىس) بىر ئۇچى دەپمۇ رىۋايەت كەلگەن.

ئۇبەيدۇللاھ نافىئتىن، ئۇ ئابدۇللاھ ئىبنى ئۆمەر رەزىيەللاھۇ ئەنھۇمادىن رىۋايەت قىلىدۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم سەللە يۆگىسە سەللىسىنىڭ ئۇچىنى ئىككى تارغىقى ئوتتۇرىغا ساڭگىلىتىپ قوياتتى. نافىئ دەيدۇ: ئىبنى ئۆمەر رەزىيەللاھۇ ئەنھۇما سەللىسىنىڭ ئۇچىنى ئىككى تارغىقى ئوتتۇرىغا ساڭگىلىتىپ قوياتتى. ئۇبەيدۇللاھ دېدى: ئەلقاسىم بىلەن سالىملارنىڭمۇ شۇنداق قىلغانلىقىنى كۆرگەنمەن. (سۈنەنى تىرمىزى 1736-ھەدىس. تىرمىزى: ھەسەن غەرىيب دېگەن. ئابانى سەھىھ دېگەن  .  )

ساھابە كىراملارنىڭمۇ سەللە يۆگىگەنلىكى ئىسپاتلانغان. مەسىلەن:

ئىبنى ئۆمەر رەزىيەللاھۇ ئەنھۇمانىڭ بېشىغا يۆگەيدىغان سەللىسى بار ئىدى.(سەھىھى مۇسلىم 2552-ھەدىس)

ھەسەن بەسرىي: ساھابىلەر (ئىسسىقنىڭ دەستىدىن) ئىككى قولىنى يەڭدىن چىقارماي سەللە ۋە دوپپىغا ئوخشاش نەرسىلەرگە سەجدە قىلاتتى، دېگەن.(سەھىھۇل بۇخارى- ئىسسىق قاتتىق بولغاندا كىيىمگە سەجدە قىلىش توغرىسىدا دېگەن باب)

يەنە بىر ھەقىقەت شۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم بىزنىڭ ئۈلگىمىزدۇر، جانابى ئاللاھ بىزگە ئۇنى ئۈلگە قىلىپ بەرگەن، ئۇنىڭغا ئەگىشىشكە بۇيرۇپ مۇنداق دېگەن:

  (سىلەرگە رەسۇلۇللاھتا ئەلۋەتتە ياخشى ئۈلگە بار ئىدى.)(ئەھزاب سۈرىسى 21-ئايەت  .  )  

  (ئېيتقىنكى: «ئەگەر سىلەر ئاللاھنى سۆيىدىغان بولساڭلار، ماڭا ئەگىشىڭلاركى، ئاللاھ سىلەرنى سۆيگەي»)(ئالى ئىمران سۈرىسى 31-ئايەت  .  )

لېكىن رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ سەللە يۆگىگەنلىكى ئىسپاتلانغان بولسىمۇ بۇ بىزدىن تەلەپ قىلىنغان ئەگىشىش دائىرىسىگە كىرىدىغان ئىشمۇ ياكى ئەگىشىش دائىرىسىگە كىرمەيدىغان ئادەت خاراكتىرلىق ئىش-ھەرىكەتمۇ؟ بۇنىڭدا ئالىملار ئىككى قاراشتا بولغان:

بىر قىسىم ئالىملار: سەللە سۈننەت ئەمەس، مۇباھ ئىش، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم ئۇنى ئەرەبلەرنىڭ ئادىتى بويىچە يۆگىگەن، دەپ قارايدۇ. بۇلار رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ ئىش-ھەرىكەتلىرىنى 3 قىسىمغا ئايرىغان:

  1.   ئىنسانىي تەبىئەت ۋە ئادەت بىلەن قىلغان ئىش-ھەرىكەتلەر.  

  2.   رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمگە خاس ئىش-ھەرىكەتلەر.

  3.   ئىبادەت جەھەتتىن قىلغان ئىشلار  .

بۇ تەقسىمگە ئاساسەن كىيىم-كېچەك مەسىلىلىرى ۋە شۇنىڭغا ئوخشىغان مەسىلىلەر كاپىرلارغا خاس كىيىم بولمىسىلا ئىبادەت دائىرىسىگە كىرمەيدۇ. ناۋادا سەللە رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم يۆگىگەنلىكى ئۈچۈنلا سۈننەت بولىدىغان بولسا، ئىزار بىلەن رىدا كىيىشمۇ رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم كىيگەنلىكى ئۈچۈن سۈننەت بولغان بولاتتى.

يەنە بەزى ئالىملار: سەللە يۆگەش سۈننەت ئىش ھېسابلىنىدۇ. شۇڭا كىمكى سەللە يۆگەپ رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمگە ئەگىشىدىكەن، ساۋابقا ئېرىشىدۇ. رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمگە ئەگىشىش، ئۇنى ئۈلگە قىلىش ئەسلى قائىدە بولۇپ، ئەگىشىشكە، ئۈلگە قىلىشقا بولمايدىغانغا بىرەر دەلىل ئىسپاتلانمىغىچە بۇ ئەسلى قائىدىدىن چىقىپ كەتكىلى بولمايدۇ.

بۇ مەسىلىگە مۇناسىۋەتلىك بىر قانچە نوقتىنى ئېنىق بىلىۋېلىشىمىز لازىم:

  1. يۇقىرىدا ئىسپاتلىغىنىمىزدەك رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم سەللە يۆگىگەن.

2. سەللە يۆگەشنىڭ پەزىلىتى توغرىسىدا رىۋايەت قىلىنغان بەزى ھەدىسلەر يالغان ياكى بەكلا ئاجىز. مەسىلەن: "سەللە بىلەن ئوقۇلغان ناماز 25 نامازغا باراۋەر كېلىدۇ". "سەللە بىلەن ئوقۇلغان جۈمە 70 جۈمەگە باراۋەر كېلىدۇ"."سەللە بىلەن ئوقۇلغان نامازغا ئون مىڭ ساۋاب بار" دېگەندەك.(كەشفۇل خەفائ 2/33-بەت. 1603-نومۇر). يەنە "سەللە بىلەن ئوقۇلغان ئىككى رەكئەت سەللىسىز 70 رەكئەتتىن ئەۋزەل".(ئالبانى سىلسىلە سەھىھە 1/251-بەتتە: يالغان، دەپ باھالىغان).

يەنە بەزى ھەدىسلەر سەل ئاجىز ياكى ھەسەن. مەسىلەن: ئابدۇللاھ ئىبنى ئۆمەر رەزىيەللاھۇ ئەنھۇما رىۋايەت قىلغان ئۇزۇن بىر ھەدىستە: رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم ئابدۇرراھمان ئىبنى ئەۋف رەزىيەللاھۇ ئەنھۇنى بىر قوشۇنغا قوماندان قىلىپ تەيىنلىگەندە ئابدۇرراھمان يۆگىگەن سەللىسىنى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم چۇۋۇۋېتىپ ئۆز قولى بىلەن ئۇنىڭغا سەللە يۆگەپ قويغان. ئارقىغا تۆت بارماق ياكى شۇنچىلىك ئۇزۇنلۇقتا ساڭگىلىتىپ قويغان. ئاندىن: "ئى ئەۋفنىڭ ئوغلى! مانا مۇشۇنداق سەللە يۆگىگىن، بۇ تېخىمۇ تونۇشلۇق ھەم چىرايلىق" دېگەن.(بۇ ھەدىسنى تابارانى رىۋايەت قىلغان. ئەلمۇئجەمۇل ئەۋسات 5/61-بەت. 4671-ھەدىس. يەنە بەيھەقىمۇ رىۋايەت قىلغان. شۇئەبۇل ئىيمان 5/174-بەت. 6254-ھەدىس. ھەيسەمىي: ئىبنى ماجە بۇنىڭ بىر قىسمىنى رىۋايەت قىلغان، تابارانى بۇنى ئەۋساتتا رىۋايەت قىلغان بولۇپ، ئىسنادى  ھەسەن دەپ باھالىغان. مەجمەئۇززەۋائىد 5/20. سەخاۋى پەتىۋالار توپلىمى 3/1197-بەتتە: ئىسنادىدا سەل ئاجىزلىق بار، دېگەن. سۇيۇتىمۇ: ئىسنادى  ھەسەن دەپ باھالىغان.) رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ بۇ تېخىمۇ چىرايلىق دېگەن سۆزىدىن ئەۋزەللىك، مۇستەھەبلىك چىقىدۇ، دەپ قارالغان.

3. ھەدىسشۇناسلارنىڭ سۈننەتكە بەرگەن تەرىپىگە قارايدىغان بولساق، سەللە يۆگەش ئۇلارنىڭ ئىستىلاھى بويىچە سۈننەت دائىرىسىگە كىرىدۇ.

4. رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ ئىش-ھەرىكەتلىرىنى ئادەت خاراكتىرلىك سۈننەتلەر، ئىبادەت خاراكتىرلىك سۈننەتلەر دەپ ئايرىش بولسا، بۇ ئۇسۇل ئالىملىرى ئارىسىدا بار ئەقلى ئىزدىنىش ئۇسۇلى بولۇپ، بۇ ھەممە ئالىملار تەرىپىدىن ئىتتىپاققا كەلگەن ئۇسۇل ئەمەس.

5. سەللە يۆگەشنى ئاساسەن دۇنيانىڭ ھەر قايسى جايلىرىدىكى ئەھلى ئىلىملەر، پەزىلەتلىك، دىيانەتلىك كىشىلەر قىلىپ كەلگەن ئىش بولۇپ، مىسىر، شام، ئىراق، تۈركىيە، ئافرىقا، ھىندىستان ۋە بىزنىڭ دىيارىمىزدىمۇ، پۈتۈن ئورتا ئاسىيادىمۇ ئالىملار سەللە يۆگەپ كەلمەكتە، سەئۇدى ئەرەبىستاندىمۇ تېخى يېقىنغا قەدەر ئالىملار سەللە يۆگەيدىغان بولۇپ، يېقىننىڭىزى سەللىنىڭ ئورنىغا رومال ئارتىش پەيدا بولغان.

6. بەدر غازىتىنىڭ ۋەقەلىكىدە ئاللاھ تائالا مۇنداق دېگەن: (ئەگەر (جەڭدە) سەۋر قىلساڭلار، (ئاللاھتىن) قورقۇپ (ئۇنىڭ ئەمرىگە ئىتائەت قىلساڭلار)، دۈشمەن دەرھال ھۇجۇم قىلىپ كەلگەندە پەرۋەردىگارىڭلار سىلەرگە بەش مىڭ نىشانلىق پەرىشتە بىلەن ياردەم بېرىدۇ.)(ئالى ئىمران 125-ئايەت) بۇ ئايەتتىكى نىشانلىق پەرىشتە دېگەن سۆزنىڭ تەپسىرىدە سەللە يۆگىگەن ھالدا دەپمۇ كەلگەن بولۇپ، سەللە رەڭگى ھەققىدە ئوخشىمىغان رىۋايەتلەر بار. بەزىلەر ئاق، بەزىلەر سېرىق، بەزىلەر قارا يەنە بەزىلەر قىزىل دېگەن.(تەپسىرى ئىبنى كەسىير 1/403)

7. سەللە يۆگەشنى سۈننەت، مۇستەھەب دەپ قارىغانلارغا، مۇستەھەب ياكى سۈننەت ئەمەس، ئادەت دەپ قارىغانلار ئېتىراز قىلسا بولمايدۇ. چۈنكى كىشى ئۆز قارىشىنى باشقىلارغا تاڭسا بولمايدۇ. كىشى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنى ئۈلگە قىلىمەن دەپ سەللە يۆگىسە، ساۋابقا ئېرىشىدۇ. ساھابە كىراملار كىيىم-كېچەكتىلا ئەمەس، يېمەك-ئىچمەكتىمۇ رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنى ئۈلگە قىلىشاتتى.

ئىسھاق ئىبنى ئابدۇللاھ ئىبنى ئەبى تالھە رىۋايەت قىلىپ دەيدۇكى: ئۇ ئەنەس ئىبنى مالىك رەزىيەللاھۇ ئەنھۇنىڭ مۇنداق دېگەنلىكىنى ئاڭلىغان: بىر تىككۈچى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنى ئۆزى تەييارلىغان تاماققا تەكلىپ قىلغانىدى، مەنمۇ رەسۇلۇللاھ بىلەن ئاشۇ تاماققا باردىم. مەن رەسۇلۇللاھنىڭ تەلەڭگىنىڭ ئەتراپىدىن قاپاقنى ئىزلەۋاتقانلىقىنى كۆرۈپ، شۇ كۈنىدىن تارتىپ قاپاقنى ياخشى كۆرۈپ كېلىۋاتىمەن.(سەھىھەين: بۇخارى 5379-ھەدىس. مۇسلىم: 2041-ھەدىس)

ھافىز ئىبنى ھەجەر مۇنداق دەيدۇ: "بۇ ھەدىستە يېمەك-ئىچمەكتە ۋە ياكى باشقا ئىشلاردا بولسۇن ئەھلى خەيرگە ئوخشاشقا تىرىشىشقا ۋە ئۇلارغا ئەگىشىشكە ھېرىسمەن بولۇش بار. بۇ ھەدىستە يەنە ئىنسان تەبىئىتىگە مۇناسىۋەتلىك ئىشلاردىمۇ رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ ئىش-ئىزلىرىنى بويلاپ ماڭغانلىقى ئۈچۈن ھەزرىتى ئەنەسنىڭ ئالاھىدە پەزىلىتى كۆرۈنۈپ تۇرىدۇ. ئۇ ئاشۇنداق ئىشلاردىمۇ رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمگە ئەگىشىشكە ئۆزىنى زورلايتتى. ئاللاھ ئۇنىڭدىن رازى بولسۇن".(فەتھۇل بارىي 9/526)

شۇنداقلا سەللە يۆگەشنى سۈننەت ياكى مۇستەھەب ئەمەس دەپ قارىغانلارغا، مۇستەھەب ياكى سۈننەت دەپ قارىغانلار ئېتىراز قىلسا بولمايدۇ. چۈنكى بۇ ئالىملار ئوتتۇرىدا كۆز قاراش ئوخشاش بولمىغان مەسىلە.

8. ئىسلام دىنىمىز مۇسۇلمانلارنىڭ كىيىم-كېچەك، تەققى-تۇرقىدا كاپىرلاردىن ئالاھىدە پەرقلىق كىيىنىشىنى تەشەببۇس قىلىدۇ. سەللە يۆگىگەن ئەھۋالدا پەرقلىنىش بولىدۇ.

9. ئىمام ئىبنى قاييىم رەھمەتۇللاھى ئەلەيھى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ كىيىم-كېچەكلىرى ئۈستىدە توختۇلۇپ مۇنداق دەيدۇ: "رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ سەھاب دەيدىغان سەللىسى بار ئىدى، بۇنى ھەزرىتى ئەلىگە كەيدۈرۈپ قويغان. رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم ئۇنى كىيەتتى. ئۇنىڭ ئاستىغا (دوپپا ياكى تۇماقتەك) باش كىيىمى كىيەتتى. سەللىسىز (دوپپا ياكى تۇماقتەك) باش كىيىمىمۇ كىيەتتى. باش كىيىمىسىز سەللىمۇ يۆگەيتتى. سەللە يۆگىسە ئۇچىنى ئىككى تارغىقىنىڭ ئوتتۇرىغا ساڭگىلىتاتتى. مۇسلىم سەھىھىدە ئەمرۇ ئىبنى ھۇرەيس رەزىيەللاھۇ ئەنھۇدىن رىۋايەت قىلغاندەك: ئۇ مۇنداق دېگەن: "مەن رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ بېشىدا قارا سەللە، سەللىسىنىڭ ئىكى ئۇچىنى ئىككى تارغىقىنىڭ ئوتتۇرىغا ساڭگىلىتىپ قويغان ھالەتتە مۇنبەردە تۇرغانلىقى كۆرگەن". يەنە سەھىھى مۇسلىمدا كېلىشىچە جابىر ئىبنى ئابدۇللاھ رەزىيەللاھۇ ئەنھۇما رىۋايەت قىلىدۇكى، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم مەككە فەتھى قىلىنغان كۈنى بېشىدا قارا سەللە بار ھالەتتە كىرگەن. جابىر رەزىيەللاھۇ ئەنھۇنىڭ ھەدىسىدە سەللىنىڭ ئۇچىنى تىلغا ئالمىغان، بۇ سەللىنىڭ ئۇچىنى ئىككى تارغىقىنىڭ ئوتتۇرىغا داۋاملىق ساڭگىلىتىپ قويمايدىغانلىقىنى بىلدۈرىدۇ".(زادۇل مەئاد 1/135)

خۇلاسە: سەللىنى رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمگە ئەگىشىش، رەسۇلۇللاھ ساللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنى ئۈلگە قىلىش مەقسىتىدە يۆگىسە ساۋاب بېرىلىدىغان مۇستەھەب ئىش. يۆگىمىسە گۇناھ بولمايدۇ. سەللىنىڭ سۈپەتلىرى ھەققىدە كەلگەن سەھىھ ھەدىسلەرگە قارىغىنىمىزدا سەللىنى پۈتۈنلەي يوققا چىقىرىۋېتىشكە بولمايدىغانلىقىنى كۆرىمىز.

ۋەللاھۇ ئەئلەم.

   پەتىۋادا: دوكتور ئابدۇل ئەزىز رەھمەتۇللاھ.

2011   -12-25

مەنبە:http://www.sajiye.net/viewsj.php?id=639

(دولانى) سەۋ

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 33544
يازما سانى: 76
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5558
تۆھپە نۇمۇرى: 740
توردا: 274 سائەت
تىزىم: 2011-3-12
ئاخىرقى: 2014-12-5
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 03:13:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بەك ئەھمىيەتلىك تىما يوللاپسىز اللە ئەجرىڭىزنى بەرسۇن

oghuzkhan بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 03:42:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
oghuzkhan بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 03:52:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 19849
يازما سانى: 210
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7282
تۆھپە نۇمۇرى: 400
توردا: 3857 سائەت
تىزىم: 2010-12-1
ئاخىرقى: 2014-1-9
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 04:20:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 3قەۋەت  oghuzkhan كە 2011-12-26 03:52 PMئەۋەتىلدى  :
ما  ئنكاسنى  كۇرۇڭ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 68509
يازما سانى: 35
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3225
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 41 سائەت
تىزىم: 2011-12-4
ئاخىرقى: 2013-11-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 04:31:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھىقىقەتەن ياخشى تما يولاپسىز~! بارىكاللا.
سەللە  يۆگەپ مۇقام تولاشنىى بەلكىم مۇقامچىلار ئۆرپ-ئادەت قىلىۋالغان بولسا كېرەك!

ئاق تاش،،،،،،قۇ

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1271
يازما سانى: 688
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11644
تۆھپە نۇمۇرى: 534
توردا: 6744 سائەت
تىزىم: 2010-5-29
ئاخىرقى: 2015-2-18
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 05:40:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر  دىيارىمىز مەسجىتلىرىدىكى  ئاخۇنۇملارنىڭ تەبلىغلىرىدە دىيىلىۋاتقان.
سەللە كىيىپ ئوقۇلغان ناماز نىڭ ، سەللىسىز ئوقۇلغان نامازدىن
27 ھەسسە،،، ھەتتا 70ھەسسە ئارتۇق ساۋاپقا ئىرىشىلىدىغانلىغى
توغرىسىدىكى ھەدىسلىرى ساختا ھەدىسلەرمىدۇ...؟؟
ئاخۇنۇملار مەسجىتلەردە ئوقۇپ بېرىۋاتقان  ھەدىس كىتاپلىرىدىغۇ
ساختا ھەدىسلەر بەك كۆپ دەپ ئاڭلايمىز...
ئەمما ئىشەنچىلىك بولغان ھەدىس توپلاملىرىدا ،مۇشۇ سەللە كىيىپ
ناماز ئوقۇغۇچى ئۈچۈن،  ھەسسىلەپ ساۋاپ يېزىلىدىغانلىغى توغرىسىدا
سەھى ھەدىسلەر  بايان قىلىنغانمۇ...؟؟

سۆزلىمىسەڭ يوقتۇر  ھىچكىمنىڭ كارى سۆزلىگەن ئىكەنسەن   دەلىللەپ ئارى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10570
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7938
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 1492 سائەت
تىزىم: 2010-9-16
ئاخىرقى: 2012-2-2
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 06:09:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
اللە رەھمەت قىلسۇن!!!!!!!!!!!!!!!!

ئۇلۇغ ئاللاھتىن

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 50822
يازما سانى: 2340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 23840
تۆھپە نۇمۇرى: 1448
توردا: 3779 سائەت
تىزىم: 2011-1-7
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 07:55:15 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن .

بىر مىنۇت ئۆتتى دىگەنلىك ، ئۈلۈمگە بىر مىنۇت يېقىنلاشتىڭىز  دىگەنلىك . ھەرۋاقىت ئۈلۈمنى ئۇنۇتمايلى ، ئاللاھنى يات ئىتەيلى . نامازنى تۇلۇق ئادا قىلايلى قېرىنداشلار .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 21745
يازما سانى: 20
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6320
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 52 سائەت
تىزىم: 2010-12-10
ئاخىرقى: 2014-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2011-12-26 08:24:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسسلامۇ ئەلەيكۇم:
دىيارىمىزدا ئۆتكەن ئەجداتلىرىمىز ،ئاللاھنى كۈيلەپ ناخشىلارنى ئېيتىشقان،  بىر تۇرلۇك چالغۇ ئەسۋاپ لارنىمۇ ئىشلەتكەن ھەم شۇ سۇننەت بىلەن سەللە يەكتەك لەر بىلەن يۈرۈشكەن،  ئەمدلىكتە شۇ ئاللاھنى كۈيلەپ ئىيتقان ناخشا ئاھاڭلىرى پارتىيە ھۈكۈمەتنىڭ غەمغور لۇقۇدا باشقىچە مەزمۇندىكى تېكىست لەر بىلەن شۇ چاغلارلاردىكى كىيىم لەربىلەن سەھنىلەر د
ە ئۇيغۇر مەدەنىيىتى بۇلۇپ  نامايەن بولماقتا،

ئۆرلە مۇسۇلمان
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش