كۈتۈلمىگەن نىكاھ، ئويلىمىغان بەخىت
مەزكۇر ئەسەر مۇشۇ مۇنبەرگە چىقىرىلغان «
ئازاپلىق ئەسلىمە» ناملىق ئەسەرنىڭ داۋامى. ئەسەرنىڭ بېشىغا قىززىقسىڭىز تۆۋەندىكى ئادىرىستىن كىرىپ كۆرۈڭ، خىزمەتنىڭ ئالدىراشلىقى سەۋەبىدىن داۋامىنى يېزىشقا ۋاقىت چىقىرالماي قالغان ئىدىم.تورداشلارنىڭ توغرا چۈشىنىشىنى سورايمەن.
«
ئازاپلىق ئەسلىمە» ئادىرىسى
https://uyghur-archive.com/misranim/viewthread.php?tid=57797
دولقۇن ئۈلۈپ كەتكەندىن كېيىن چىمەن ئۆزىنى تاشلىۋەتمىگەن بولسىمۇ روھى جەھەتتىن بەكلا تۈگىشىپ كەتتى. ئۇ ئوقۇش بېسىمى ئۈستىگە روھى بېسىمغا بەرداشلىق بېرەلمەي قېلىۋاتقان بولسىمۇ ئۆزىنى قەتئىي تاشلىۋەتمەسلىك قارارىغا كەلگەن ئىدى . ئۇ دولقۇن بىلەن ئۆتكەن ئەسلىمىلىرىنى ئۇنتۇش، قايتا ئېسىگە ئالماسلىق ئۈچۈن تىل ۋە كومپىيوتېر ئۆگىنىشنى كۈچەيتتى.
ھاۋا بارا-بارا سوۋۇشقا باشلىدى. چىمەن ئۆزىنى ئالدۇرۇپ قويماسلىق ئۈچۈن كۈندىلىك تۇرمۇش ئادىتىگە دىققەت قىلىپ كېلىۋاتقان بولسىمۇ يەنىلا ئاغىرىپ يېتىپ قالدى. ئەمما ئۇنچىۋالا ئېغىر دەپ كېتىشكىمۇ بولمايتى. ئۇنى يوقلاپ كىرىپ چىقىدىغانلار ئاز ئەمەس ئىدى. ئەمما ئۇ نىمىشقىدۇر بىرسىنى سېغىناتتى. بىر گەۋدىنىڭ ھىدىنى ھىدلىغۇسى، باغرىغا چۆككۈسى كېلەتتى. ئەمما ئۇ سېغىنغان گەۋدە ئەمدى كەلمەسكە كەتكەن ئىدى. ئۇ شۇلارنى خىيال قىلىپ ئىخىتىيارسىز كۆزىگە ياش توشۇپ، بىر يىغا ئۇنى قىستاۋاتقاندا ئىشىكتىن يەنە بىر سىما كىرىپ كەلدى. چىمەن ئۇنى كۆرۈپ بىر غەزىپى كەلگەن بولسىمۇ ئۆزىنى زورىغا بېسىۋېلىپ جىم ياتتى.
- تىشلىقمۇ؟
- نىمە؟ تىشلىقمۇ؟ قىززىق گەپ بولدىدە بۇ؟
-ۋاي كەچۈرۈڭ، ئەھۋالىڭىز قانداقراق؟
- خېلى ياخشى. قىممەتلىك ۋاقتىڭىزنى بۇ يەرگە سەرىپ قىلىپ كەلگىنىڭىزگە رەھمەت.
- ئەسلى كەلمەي دىگەن ئىدىم. لىكىن...
- ئەمدى مىنى كۆرۈپ بولدىڭىز ھە قاچان؟ مىنى بىر دەم يالغۇز قويسىڭىز بولارمۇ؟
- مىنى خاتا چۈشىنىپ قالدىڭىز، مەن ئەسلى...
- سىز بۇنداق ئەمەستىڭىزغۇ تۇرغۇن، نىمە بۈگۈن تىلىڭىزنى چاينايسىز؟
- سىزگە بىر ھاجىتىم چۈشۈپ قېلىپ كىرگەن ئىدىم. قارىماققا تۇرغۇن باشقا باھانە تاپالمايۋاتقاندەكلا قىلاتتى. ئۇنىڭ «ھاجىتىم چۈشۈپ قالدى» دىگىنىنى ئاڭلاپ چىمەن ئانچە ھەيران قالمىدى.
- قېنى دەڭ، ھە قاچان يەنە شۇ ئېنگىلىز تىلى لۇغىتىنى سوراپ كەلدىڭىز؟ ...
- ھە... شۇ، لۇغىتىڭىزنى بىر نەچچە كۈن بىرىپ تۇرغان بولسىڭىز.
- لىكىن... لۇغەت مەندە يوق ئىدى. تۆنۈگۈن ئالىيە سوراپ ئەكەتكەن ئۇمۇ بىر نەچچە كۈن ئىشلىتىپ تۇراي دىگەن ئىدى.
- ھە... ئۇنداق بولسا سىزنى ئاۋارە قىلىپ قويدۇم، مەنمۇ چىقىپ كېتەي.
تۇرغۇن چىقىپ كەتكەندىن كېيىن چىمەن تۇرغۇننىڭ ئىلگىركى ھالىتى بىلەن ھازىرقى ھالىتىنى بىر سېلىشتۇرۇپ چىقتى. ئىلگىرى خېلى ئادەمگە باش ئەگمەيدىغان تۇرغۇن ئەمدى سىلىق سىپايە بولۇپ قالغان ئىدى. بولۇپمۇ چىمەننىڭ يېنىغا كەلگەندە گەپ سۆزىگە بەكلا ئېتىبار بىرىدىغان بولۇپ كەتكەن ئىدى. بۇرۇنقىدەك جىدەللىشىپ يۈرىدىغان ۋاقىتلىرىمۇ كۆرۈنەرلىك ئازىيىپ، بىكار ۋاقتىنى كىتاپ ئوقۇش ياكى توپ ئويناش بىلەن ئۆتكۈزىدىغان بولۇپ قالدى. چىمەن تۇرغۇندىن ھازىر خېلى سۈيۈنۈپ قالغان بولسىمۇ ئۇنىڭغا يەنە بىر تەرەپتىن ئۆچلىكى كېلەتتى. ۋاقىتنىڭ ئۆتىشىگە ئەگىشىپ چىمەن تۇرغۇننىڭ ئىزدەپ كېلىشىگىمۇ كۈنۈپ كەتكەن ئىدى. تۇرغۇننىڭ ئىزدەپ كەلگىنىگە ئانچە پەرۋامۇ قىلىپ كەتمەيدىغان بولدى. ساۋاقداش ھەم ياتاقداشلىرى چىمەننى مازاق قىلىشىپمۇ قوياتتى.
- بىزنىڭ چىمەنگۈل قالتىس جۇمۇ بالىلار.
-راس راس، مەكتەپنىڭ لاۋدا (خوجايىن)سىنىمۇ باش ئەگكۈزىۋەتتى.
- شۇنى دىمەمسىلەر.
- ھە.... راس چىمەنگۈل ئاڭلىسام تۇرغۇن بىلەن يۈرىۋېتىپسىلەر ھە؟
- بىرىڭلار مەكتەپ گۈزىلى، يەنە بىرىڭلار مەكتەپ لاۋداسى تازا ماسلاشقان جۇمۇ ئىككىڭلار.
چىمەن دەسلەپ بۇنداق گەپلەرنى ئاڭلىسا بۇغۇلۇپ قالاتتى.چىمەن بار يەردە بىرەرىنىڭ تۇرغۇن ئىسىملىك بىرسىنى تىلغا ئېلىشىمۇ بىر گەپ ئىدى. ئەمما ھازىر چىمەن بۇلارغىمۇ ئېرەن قىلىپ كەتمەيدىغان بولدى. قىسقىسى چىمەن ئېغىر بېسىق بولۇپ قالدى.
كۈنلەر مۇشۇ تەرىقىدە داۋاملىشىپ ئوقۇشنىمۇ تاماملىدى، چىمەننىڭ ئوقۇشى ياخشى بولغاچقا مەكتەپتىن ئۇنى ئېلىپ قالماقچى بولدى ئەمما چىمەن قوشۇلماي ئۆزىنىڭ يېزىسىدىكى بىر باشلانغۇچ مەكتەپتە ئىشلىدى. .....
قارلىغاچلار ۋىچىرلىشىپ ئەتىيازنىڭ كەلگەنلىكىدىن بىشارەت بەرمەكتە ئىدى. دېھقانلار ئەتىيازنىڭ تېرىلغۇ ئىشلىرى بىلەن ئالدىراش يۈرۈشمەكتە. چىمەنمۇ يېڭى ئوقۇش مەۋسۇمىغا يېڭى بىر قىياپەت بىلەن كىرىپ كەلدى. ئۇ بالىلارغا دەرسنى ياخشى ئۆتەتتى. شۇڭا ئوقۇغۇچى بالىلارمۇ ئۇنىڭغا ئامراق ئىدى. ھەم ئۇنى بەكلا ھۆرمەتلەيتى. چىمەن ئۆگىنىشنى خالايدىغان ئوقۇغۇچىلارغا دەرستىن سىرىت ئېنگىلىز تىلىنىمۇ قۇشۇمچە قىلىپ سۆزلەپ بېرەتتى. مەكتەپ مۇدىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كىلەچىكى ئۈچۈن مەخسۇس بىر سىنىپنى چىمەنگە ئېچىپ بەردى. شەنبە- يەكشەنبە كۈنلىرى، مەكتەپنىڭ بۇ ئايرىم سىنىپىدا 10 نەچچە ئوقۇغۇچى چىمەننىڭ ئېنگىلىز تىلى دەرسىنى ئاڭلايتى. ئىككى ئۈچ ئايدىن كېيىن بۇ سىنىپتا ئوقۇيدىغانلارنىڭ سانى بارا- بارا ئېشىپ 20دىن ئېشىپ كەتتى. ناھىيدىن خىزمەت تەكشۈرۈشكە چىققان مائارىپ ئىدارىسىنىڭ رەھبەرلىرىمۇ چىمەننىڭ قابىلىيىتىگە ۋە ئىرادىسىگە قايىل بولۇپ كىتەتتى. مائارىپ ئىدارىسىدىن يېزىغا تەكشۈرۈشكە چۈشكەن رەھبەرلەر مۇشۇ كەنىتنىڭ مەكتىپىگە كىرمەي قايتمايدىغان بولدى. مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقى مەكتەپ مۇدىرىدىن چىمەننىڭ ئەھۋالىنى پات-پاتلا سۈرۈشتۈردىغان بولدى، ئۇنىڭ سۈرۈشتۈرگىنى پەقەت چىمەننىڭ خىزمەت ئىشى بولماستىن شەخسى ئىشلىرىنىمۇ بەكرەك سۈرۈشتۈرىدىغان بولۇپ قالدى. مەكتەپ مۇدىرىمۇ بۇنىڭغا ھەيران ئىدى. يازلىق تەتىلمۇ قويۇپ بېرىلدى، چىمەن خاماندىن سامان ئەكىرىش ئۈچۈن دەرۋازنىڭ ئالدىغا چىقىپ داڭ قېتىپ تۇرۇپ قالدى. دەرۋاز ئالدىدا مائارىپ ئىدارىسىنىڭ باشلىقى ئەنۋەر جۈجاڭ (بىز بۇنى ئىدارە باشلىقى دەپلا داۋاملاشتۇرىۋىرەيلى ھە؟) بىلەن مەكتەپ مۇدىرى تۇراتتى. چىمەن بىردەم تۇرۇپ قالغاندىن كېيىن مىھمانلارنى ئۆيگە باشلىدى، باغقا كىرىپ چىلگە شاپتۇل، يازلىق ئالما، قوغۇن تاۋۇز دىگەندەكلەرنى ئۈستەلگە تىزىپ تاماققا تۇتۇش قىلدى، ئاندىن ھېلىم ئاكىغا تېلىفۇن قىلىپ چاقىرتتى.
- ھېلىم ئاكا كۆرۈنمەيدىغۇ؟ دىدى ئىدارە باشلىقى چىمەنگە
- ھە... دادامغا تېلىفۇن قىلىپ قويدۇم، دادام قوناقلىققا سۇ قويغىلى چىقىپ كەتكەن سەل تۇرۇپلا كىرىدۇ.
- خەلچىخان ئاچىمىزچۇ؟
- ئاپام قويلارغا ئوت ئالغىلى چىقىپ كەتكەن، كىردىغان ۋاقتىمۇ بۇلۇپ قالدى. قېنى سىلى ئىچىگە كىرىپ ئولتۇرغاچ تۇرسىلا، تاماقمۇ پىشىپ قالدى.
ئىدارە باشلىقى چىمەنگە ھەۋەسلىنىپ بىردەم قارىۋەتكەندىن كېيىن كىرىپ كەتتى
..... داۋامى بار.
مەنبە: ئۆزۈم