ھەرخىل ئىمتىھان بەرگۈچى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىمتىھانغا ياخشى تەييارلىق قىلىشى شۇ ئاساستا يېزىقچىلىق چۈشەنچىسى ۋە يېزىقچىلىق قابىليىتىنى ئۆستۈرۈپ ئىمتىھاندا ياخشى نەتىجىگە ئېرىشىشى ئۈچۈن ئۇشبۇ مەسلىھەت بېرىش شەكلىنى لايىق تاپتۇق. مۇشۇ شەكلىدىكى ئوقۇتۇش-مەسلىھەت بېرىش ئۇسۇلى مۇۋاپىق شەكىلدە ئۆزلۈكسىز ئېلىپ بېرىلىدۇ.شۇڭا كەڭ تورداشلارنىڭ مۇشۇ تېمىغا مۇناسىۋەتلىكلەرگە تەۋسىيە قىلىپ قويۇشىنى سورايمىز.
بۇ ماقالە قېلىپلىرىمىز ۋە ئۆلگىلىرىمىز نوقۇل ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىغىلا ماس كېلىپ قالماستىن ماقالە يازىدىغان بارلىق ئىمتىھانلارغا ماس كېلىدۇ، يەنى تېگاڭ(ئالاھىدە ئىش ئورنى)ياكى ئۆرلەپ ئوقۇش ئىمتىھانى بېرىدىغانلارغا ياكى ھەر خىل كەسپتىن ئالىدىغان ئىمتىھانلارغا ماس كېلىدۇ، شۇڭا بۇلارنى ئۆز ئەمەلىيىتىڭىزدە جانلىق ئىشلىتىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمىز.
كۆپ ئىقتىدارلىق ماقالە قېلىپى |
1-قېلىپ:
(تىپىدىكى ماقالە)
يېقىنقى كۈنلەردە ***(ماقالىدىكى مەركىزى مەسلە)نۇرغۇن دۆلەتلەردە بىر ئېغىر مەسلىگە ئايلىنىشقا باشلىدى.بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىش سەۋەبى توغرىسىدىكى قاراشلار دېگەندەك بىردەك بولمىسىمۇ، بەزى جەمئىيەتشۇناسلارنىڭ قارىشىچە- - - (مەسلىنىڭ يۈز بېرىش سەۋەبى)، نەتىجىدە - - -، مېنىڭ ھېس قىلىشىمچە، بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىشىدا مۇنداق سەۋەپلەر بار.
بۇنىڭ بىرىنىچى سەۋەبى بولسا ـ ـ ـ (بىرىنىچى سەۋەپ)، ئۇنىڭدىن باشقا ـ ـ ـ (ئىككىنچى سەۋەپ)نىڭمۇ بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىشىدا بەلگىلىك مەسئولىيىتى بار.يەنە ـ ـ ـ (ئۈچىنچى سەۋەپ)كىمۇ سەل قاراشقا بولمايدۇ.
مېنىڭچە، بىز بۇ مەسلىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن، چوقۇم تۆۋەندىكى ئۇسۇللارنى قوللىنىشىمىز كېرەك. يەنى بۇ مەسلىنى ھەل قىلىشنى ـ ـ ـ (1-ھەل قىلىش ئۇسۇلى)دىن باشلىشىمىز كېرەك.يەنە ـ ـ ـ (2-ھەل قىلىش ئۇسۇلى)كېرەك.
دېمەك، ناھايىتى ئېنىقكى،***(مەركىزى مەسلە)جەمئىيتىمىزدە نۇرغۇن مەسلىلەرنىڭ كېلىپ چىقىشىغا سەۋەپ بولماقتا، شۇڭا، مەن بۇ مەسلىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن ئىشنى ـ ـ ـ (چارە)دىن باشلاپ بېقىشنى تەكلىپ قىلىمەن، مەن ئىشنىمەنكى، خەلقىمىز ۋە پارتىيە، ھۆكۈمەت بىر ياقىدىن باش چىقىرىپ، تېخىمۇ ياخشى ھەمكارلىشىدىغانلا بولسا، تېخىمۇ ياخشى چارە-ئۇسۇللار بىلەن بۇ مەسلە پات ئارىدا كۆڭۈلدىكىدەك ھەل بولغۇسى.
(بۇ ماقالە قېلىپى ئۈچۈن مۇھىتنىڭ بۇلغىنىش مەسلىسى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىمتىھاندا كۆچۈرۈشى، ياشلار ۋە ئۆسمۈرلەرنىڭ تور مەستانىلىق كېسىلى قاتارلىق مەسلىلەرنى تېما قىلىپ ماقالە يېزىپ مەشىق قىلسا بولىدۇ).
بوش ئورۇنلارنى جايىدا تولدۇرساڭلارلا بۇ قېلىپ ئاقىلىق ياخشى ماقالىنى يېزىپ چىقالايدىغانلىقىڭلارغا ئىشەنچىمىز كامىل.***بەلگىسى ئۈچۈن ماقالىدە بېرىلگەن ماۋزىدىكى مەسىلىنىلا يېزىپ قويىمىز، ـ ـ ـ بەلگىسى ئۈچۈن ئىجادى پىكىر قىلىپ بوش ئورۇننى تولدۇرىمىز.
ئارتۇقچىلىق ۋە كەمچىلىكلەرنى بايان قىلىش | (تىپىدىكى ماقالە) |
ھەممىمىزگە ئايانكى،***بىزنىڭ تۇرمۇشىمىزگە نۇرغۇن قۇلايلىقلارنى ئېلىپ كەلمەكتە. شۇنىڭ بىلەن بىرلىكتە ئۇ يەنە نۇرغۇن مەسىلىلەرنىڭ كېلىپ چىقىشىغا سەۋەب بولماقتا.شۇ نەرسە ناھايىتى ئېنىقكى***نىڭ نۇرغۇن پايدىسى بولسىمۇ، لېكىن، ئۇنىڭ بەزى زىيانلىق تەرىپىگە كۆز يۇمۇۋېلىشقا بولمايدۇ. تۆۋەندە مەن***نىڭ بۇ جەھەتتىكى ئالاھىدىلىكلىرىنى ھەر ئىككى تەرەپتىن چۈشەندۈرمەكچىمەن .
***نىڭ بىر پايدىسى بولسا---دىن ئىبارەت. بۇنى تېخىمۇ تەپسىلى چۈشەندۈر- سەك---. مەسىلەن)يەنى)---. ***نىڭ يەنە بىر پايدىسى بولسا---. يەنە بىر پايدىسى بولسا---. يەنە بىر تەرەپتىن ئېلىپ ئېيتقاندا، ***مۇ بەزى كەمچىلىكلەردىن خالىي ئەمەس، بۇنىڭ ئىچىدە ئېغىرراق بولغىنى---. مەسلەن:---. بۇنىڭدىن باشقا، ***بولسا--- نىڭ پەيدا بولۇشىدىكى مۇھىم سەۋەبلەرنىڭ بىرى.
ئومۇملاشتۇرغاندا، ھەرقانداق نەرسىنىڭ ئىككى تەرىپى بولىدۇ.***مۇ بۇنىڭ سىرتىدا ئەمەس ئەلۋەتتە. لېكىن، يەنە شۇنداق ئېيتىشقا بولىدۇكى،*** نىڭ بىزگە ئېلىپ كەلگەن پايدىسى ئۇنىڭ زىيىنىدىن ئۈستۈن ئورۇندا تۇرىدۇ.
(بۇماقالە قېلىپى ئۈچۈن كومپيوتىر، تېلىفون، تېلىۋىزۇر قاتارلىق مەسىلىلەرنى تېما قىلىپ ماقالە يازسا بولىدۇ.)
قالغان ماقالە قېلىپى ۋە شەكىللىرىنى ئىگەللىمەكچى بولسىڭىز، ماقالە ئۆلگىلىرىنى كۆرمەكچى بولسىڭىز، ئەڭ تىز ۋە ئۆلچەملىك ماقالە يازماقچى بولسىڭىز بۇ ئادرىسقا مەرھەمەت: |
http://www.koknur.net/list.asp?unid=2178