مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2284|ئىنكاس: 27

قوبۇل قىلىشقا بولمايدىغان پوزىتسىيە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 37456
يازما سانى: 415
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8049
تۆھپە نۇمۇرى: 251
توردا: 2504 سائەت
تىزىم: 2011-4-13
ئاخىرقى: 2015-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-23 10:01:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تاھىرجان


    مەن باشقىلارنىڭ ھاۋالىسى بىلەن مىسرانىم تورىدا  ئەزىز نىياز پاسىلنىڭ «ئېتىراپ قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور» دېگەن بىر نەرسىسىنى كۆرۈپ قالدىم. (كەچۈرۈڭلار، بىر نەرسە دېيىشتىن باشقا ئامالىم يوق، چۈنكى ئۇنى ئوبزور دېسەك ئوبزور ئىلمىگە قىلىنغان ھاقارەت بولىدۇ) ئۇنىڭغا بۇ ئادەم ئۆزىنى كۆرسىتىمەن دەپ ئۆزىنىڭ قانچىلىك بىر مال ئىكەنلىكىنى ئاشكارىلاپ قويغان. دانىشمەنلەر شۇنداق تەلىم بەرگەنكى: «گەپنى دېيەلىگىدەك دەسمىسىڭ بولسا دە، بولمىسا سۈكۈتتە تۇر، شۇ چاغدىلا ئۆزۈڭنىڭ ئىززىتىڭنى ساقلىيالايسەن». قارىغاندا بۇ ئادەمدە باشقىلارغا تىل ھاقارەت قىلىش، تۆھمەت چاپلاشتىن  باشقا زىغىردەك ئىلمىي قابىلىيەت يوقلىقى كۆرۈنۈپ تۇرۇپتۇ. شەيىخ سەئىدىنىڭ: « پەس ئادەملەر ھۈنەر- پەزىلەتتە باشقىلار بىلەن تەڭ كېلەلمىسە، رەزىللىكى بويىچە ئارقىدىن غاجاشقا باشلايدۇ» دېگەن سۆزى ھەقىقەت ئىكەن.
    مەن يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنىڭ ئوبزورىنىمۇ، غازى ئەھمەد ئەپەندىنىڭ ئوبزورىنىمۇ كۆرگەن. بۇ ئىككى ئاپتور ئوتتۇرىسىدا بولغان ئىلمىي مۇنازىرە تونۇش مەسلىسى، ھەرگىزمۇ شۇ بىر پارچە ماقالە ئارقىلىق ئۆزىنى كۆككە كۆتۈرۈش ئەمەس. چۈنكى، ھەر ئىككى ئاپتورنىڭ ئۇيغۇر جەمئىيتىگە قوشقان تۆھپىسى ۋە خاتىرە مۇنارى ئۇلارغا يېتەرلىك. مەسلە شۇ يەردىكى بۇ يەردىكى تالاش- تارتىش بۇ ئىككى ئاپتورنىڭ بىر- بىرىگە بولغان ھۆرمەتسىزلىك مەسلىسى ئەمەس، تارىخقا قانداق مۇئامىلە قىلىش، تارىخىي شەخىسلەرنىڭ پورتېرتىنى ياراتقاندا تارىخى نۇقتىئىنەزەر بىلەن سەنئەتنىڭ مۇناسىۋىتىنى قانداق بىر تەرەپ قىلىش مەسلىسى.
    مېنىڭ بىلىشىمچە يارمۇھەممەت تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىم بۇ دەۋانى 1992- يىلى ئۈرۈمچى كەچلىك گېزىتىدە ئېلان قىلغان «يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ پورتېرتى ھەققىدە» دېگەن ماقالىسى بىلەن باشلىغان. 2005- يىلى مەھمۇد كاشغەرىنىڭ نامىدىكى پورتېرىت ئېلان قىلىنغاندىن كېيىن، ئىككىنچى ئوبزورنى يازدى. ئەمەلىيەتتە ئوبزوردا ئوتتۇرىغا قويۇلغان كۆز قاراشلار ئويلىنىپ كۆرۈشكە ئەرزىيدىغان ئىلمىي مەسلىھەتلەر ئىدى. ئاپتور ئوبزوردا ھەرگىزمۇ غازى ئەھمەد ئەپەندىنىڭ ئۇيغۇر رەسساملىقى ئۈچۈن قوشقان تۆھپىسىنى ئىنكار قىلمىغان، يەنە بىر تەرەپتىن، ماقالىدا رەسساملىق سەنئىتى، بوياق، ماسلىق قاتارلىق كەسپىي ماھارەت توغرىسىدىمۇ ئېغىز ئاچمىغان. پەقەت ئىككى ئالىمنىڭ پورتېرتىدا 10- 11- ئەسىردىكى خاقانىيە ئۇيغۇرلىرىنىڭ ئالاھىدىلىكى ئەكىس ئەتمىگەنلىكى، مىللىي خاراكتىر يورۇتۇلمىغانلىقى، كېيىم- كېچەك تارىخى چىنلىققا ئۇيغۇن بولمىغانلىقى قاتارلىق مەسلىلەردە توختالغان. «ئېتىراپ قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى پورتېرىت» دېگەن ماقالىسىدا كەلتۈرۈلگەن تارىخى پاكىتلار ھەرگىزمۇ ئاپتورنىڭ ئويدۇرما پىكىرى بولمىسا كېرەك. بولۇپمۇ يۈسۈپ خاس ھاجىپ، مەھمۇد كاشغەرىنىڭ ئۆز ئەسەرلىرىدە بايان قىلغان تارىخى ئۇچۇرلارنى ۋە دەلىللەرنى ھېچقانداق ئادەمنىڭ ئىنكار قىلىشىغا ھەققى يوق.  ئەپسۇسكى يۇقارقى يازمىدا يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنىڭ ماقالىسىنى ئىنكار قىلالىغۇدەك قىلچىلىك پىكىر ئوتتۇرىغا قويۇلمىغان. بەلكى پىكىرنىڭ تىغ ئۇچىنى ئاپتورغا ھۇجۇم قىلىش، ھاقارەت قىلىش، تىللاشقا قاراتقان. قارىغاندا بۇ ئادەم يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنى قىلچىلىكمۇ چۈشەنمەيدىغان بولسا كېرەك. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئەسەرلىرىدىن بىر پارچىنىمۇ ئوقۇپ باقماي تۇرۇپ، سۈپەتسىزلىكتە ئەيىبلەپتۇ. يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنىڭ ھەر بىر ئەسىرى ئۇيغۇر جەمئىيتىدىكى مۇھىم بىر بوشلۇقنى تولدۇرۇپ كەلدى. سان ۋە تارقىلىش كۆلىمى جەھەتتە ئالدىنقى ئورۇندا تۇرىدىغانلىقىنى ئېتىراپ قىلىپ تۇرۇپ، سۈپەتسىزلىكتە ئەيىبلەش تۆھمەتخورلۇقتىن باشقا نېمە بولماقچى!؟ تارقىلىش كۆلىمىنىڭ شۇنچە كەڭ بولغانلىقى ئۇ ئەسەرلەرنى خەلقىمىزنىڭ قانچىلىك سۆيۈپ ئوقۇيدىغانلىقىنى، كىشىلەرنىڭ ئۇسسىغان يېرىگە تەگكەنلىكىنى چۈشەندۈرۈپ بەرمەسمۇ؟
    بۇ ئادەم يەنە يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنى «ئۆزىدىن چوڭ ئاتا يوللۇق ئادەمگە ھۆرمەتسىزلىك قىلغان» دەپ، پەزىلەت جەھەتتە ئەيىبلەشكە پېتىنغان، ئۆزىدە يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇقنى ئەيىبلىگۈدەك سالاھىيەت يوق تۇرۇپ، شۇنچە چالۋاقاشنى ئۆزى ئۈچۈن پەزىلەت دەپ بىلەمدىغاندۇ؟ قىلچە پەزىلەتتىن ئەسەرمۇ يوق تۇرۇپ، پەزىلەتتىن گەپ ئۇرۇشى تېخىمۇ پەزىلەتسىزلىك ئەمەسمۇ؟ يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىم 14 يىللىق ئوقۇتۇش مۇنبىرىدە بولسۇن، مەكتەپتىن چىقىپ كەتكەن 14 يىللىق جەمئىيەت ھاياتىدا بولسۇن، ھەرقانداق بىر ئادەم، پەزىلىتىگە داغ چۈشۈرۈشكە ئاساسى يوق. پۈتۈن جەمئىيەت بۇ مۇنەۋۋەر ئاپتورنى ۋىژدان ۋە غورۇرنىڭ ساھىبى دەپ قەدىرلەپ كەلدى. ئاپتورنىڭ كىتابلىرىدىكى خايىشچانلىق بۇ ئاپتورنىڭ دۇنيا قارىشى، مەيدانى ۋە بايرىقىنى ناھايىتى روشەن يورۇتۇپ تۇرىدىغان بىر كۆزنەك. يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇقنىڭ مەھمۇد كاشغەرى، يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ نامىدىكى پورتېرتىغا يازغان ماقالىسى ئۇ ئاپتورنىڭ پەزىلەتسىزلىكنى ئەمەس، پەزىلەت جەھەتتىكى ئۈستۈنلىكىنى دەلىللەپ بېرىدۇ. ئاپتور تارىخقا، تارىخى شەخسلەرگە مەسئۇلىيەتسىز مۇئامىلە قىلىشقا، ئىككى قوشكېزەك ئالىملارنىڭ تارىخى ئوبرازىنىڭ خۇنۈكلىشىپ قېلىشىغا سۈكۈت قىلىپ ئولتۇرمىغان. چۈنكى ھەقىقەت مەسلىسى سۈلھى- سالا قىلىدىغان ئىش ئەمەس، ئەگەر نوپۇز مەسلىسى ئېتىبارغا ئېلىنىدىغان بولسا ئىككى ئالىمنىڭ نوپۇزىنى قوغداش ئەلۋەتتەزامانىمىزدىكى ھەرقانداق بىر ئادەمنىڭ نوپۇزىنى قوغداشتىن ئۈستۈن تۇرىدۇ. بۇ مەسلىدە ئىلمىي ساھەدىكى خېلى كۆپ ئۇقۇمۇشلۇقلارنىڭ پىكىرى يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق بىلەن بىردەك، بىراق ئۇلار پىكىر قىلىشقا جۈرئەت قىلالمىغان.
    يازما ئىگىسى يازمىسىدا يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇقنىڭ ئوبزورىدىكى بىرەر دەلىلنىڭ توغرا ئەمەسلىكىنى ئىسپاتلاپ بېرىدىغان پاكىت كۆرسەتمىگەن. بىز مەسلىلەرگە ھېسياتىمىز بىلەن ئەمەس، ئەقلىمىز ئارقىلىق ھۆكۈم چىقىرىشنى ئۆگىنىۋېلىشىمىز كېرەك. ئەلۋەتتە مەنمۇ يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىمنىڭ ماقالىسىنى كۆرۈشتىن بۇرۇن بۇ ئىككى پورتېرتىغا نىسبەتەن باشقىچە بىر پىكىردە بولۇپ باقماي قوبۇل قىلغان ئىدىم. ماقالىنى ئوقۇغاندىن كېيىن ئاندىن ئىنچىكىلەپ نەزەر سالسام، رەسىم ھەقىقەتەن ئىنتايىن ياخشى سىزىلغان ئادەم پورتېرتى. بىراق ئۇنى ئۇيغۇر تارىخىدا ئەڭ گۈللەنگەن، مىللى ئاڭ يۈكسەك دەرىجىدە ئويغانغان خاقانىيەنىڭ يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەت رەھبەرلىرى ۋە شاھزادىلەردە بولۇشقا تېگىشلىك سالاپەتنى كۆرگىلى بولمايدىكەن. مەن يەنە بۇ يەردە تۇغلۇق مۇئەللىم ھېس قىلمىغان بىر غەيرىلىكنىمۇ ئوتتۇرىغا قويغۇم كېلىۋاتىدۇ. مەن قەدىمقى كىتابلارنىڭ مۇقاۋىلىرى تېرىدە ۋە رەخىتكە شىلىم سۈركەپ قاتۇرۇش ئارقىلىق مۇقاۋىلىغانلىقىنى كۆرگەن. ھەرگىزمۇ ھازىرقى زاماندىكىدەك قاتتىق فىليونكا قەغەز ئىشلىتىلمىگەن. چۈنكى ئۇ دەۋردە ئۇنداق قاتتىق قەغەزلەرمۇ  بولمىسا كېرەك. ئەمدى سىلەر يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ قولىغا تۇتقۇزۇلغان كىتابنىڭ قەغىزى ۋە مۇقاۋىسىغا بىر قارىساڭلار، خەلق نەشرىياتىدا يېقىندا نەشىر قىلىنغان قاتتىق مۇقاۋىلىق كىتابنىڭ مۇقاۋىسى ۋە قەغىزىدىن پەرقلەنمەيدۇ، ئەلۋەتتە بۇنداق دەۋر ئالاھىدىلىكىنى ئەكىس ئەتتۈرۈش جەھەتتە غازى ئەھمەت ئاكىنىڭ ئەستايىدىل مۇئامىلە قىلىشى كېرەكمىكىن دەيمەن.
يازما ئىگىسى خۇددى بەزى ئىنكاسچىلارغا ئوخشاشلا، غازى ئەمەت ئاكىنىڭ مەشھۇر رەسسام ئىكەنلىكىنى، ئىككى پورتېرىتنىڭ خەلق تەرىپىدىن قوبۇل قىلىنغانلىقىنى، بۇ ئىككى پورتېرىتقا ئىۋەن ئارتىشقا بولمايدىغانلىقىنىڭ بىردىنبىر سەۋەبى ۋە پاكىتى قىلىۋالغان. بۇ ھەرگىزمۇ ئىلمىي پوزىتسىيە ئەمەس. ئۆز دەۋرىدە كىشىلەر تارىخنى چۈشەنمىگەنلىكى ۋە ئىككى ئالىمنىڭ ئەسەرلىرىنى ئەستايىدىل ئوقۇمىغانلىقى ئۈچۈنلا، ئۆز دەۋرىدىكى ئۇيغۇرلارنىڭ قىياپىتى شۇنداق ئوخشايدۇ، دەپلا قوبۇل قىلغان. بەزىلارنىڭ كۆڭلىدە پىكىر تۇغۇلغان بولسىمۇ، ئاشكارە ئوتتۇرىغا قويمىغان. مانا بۈگۈنكى كۈنگە كەلگەندە يۈسۈپ خاس ھاجىپ، مەھمۇد كاشغەرىگە بولغان چۈشەنچىنىڭ چوڭقۇرلىشىشى، خاقانىيە دەۋرىگە بولغان تونۇش ئۆسكەنسېرى، كىشىلەردە بۇ ئىككى پورتېرىتقا بولغان گۇمانى ئاشتى، بەزى پەكىتلار بايقالدى. شۇڭا تارىخى ئالاھىدىلىك بىلەن ئىككى پورتېرىت ئوتتۇرىسىدىكى بوشلۇقنى خەلققە چۈشەندۈرۈش، تونۇتۇش زۆرۆرىيتى تۇغۇلدى. بۇ ئەلۋەتتە بۇ ئالىملارنىڭ پورتېرىت ھەققىدە چوڭقۇرراق ئىزدىنىشكە تۈرۈتكە بولىدۇكى، ھەرگىزمۇ يامان تەرىپى يوق.
    مەن يەنە يازما ئىگىسىدىن سوراپ باققىم كېلىۋاتىدۇ. سەن «دىۋان لۇغاتىن تۈرك» نى ئوقۇپ باققانمۇ؟ «قۇتادغۇبىلىك» نى ۋاراقلاپ باققانمۇ؟ تارىخ ھەققىدە قىلچىلىك ساۋادىڭ بارمۇ؟ مېنىڭچە يازما ئىگىسى بۇ ئىككى ئەسەرنى كۆرۈپ باقمىغان ۋە كۆرۈپ چۈشىنەلىگىدەك ساپا ھازىرلىمىغان. ئەگەر ئازىراق ئىلمىي ساپاسى بولغان بولسا، بۇنداق پۈچەك نەرسىنى بازارغا سېلىپ ئۆزىنى مازلاشتۇرمىغان بولاتتى. تېخى ئاددىيسى جۈملىسىنى ئوڭشاپ تۈزەلمەيدىغان، ئىملا قائىدىسىدىن خەۋىرى يوق بىرسى بۇ تېمىغا قارىتا پىكىر قىلىشقا سالاھىيتى توشمايدۇ. ئوبزور دېگەن دەلىل، پاكىت ئۈستىگە قۇرىلىدۇ، ھاياسىز ئاياللەردەك كۆزىنى يۇمىۋېلىپ باشقىلاردا يوق ئەيىبلەر بىلەن تىللىمايدۇ. بۇ يازما ئىگىسى يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق قويغان ئىلمىي دەلىللەرنىڭ بىرەرسىنىمۇ «خاتا» دەپ ئىنكار قىلالىغۇدەك بىرەر پاكىت كۆرسەتمەي تۇرۇپ، ئۇ ئوبزورنى ئېتىراپ قىلىش، قىلماسلىققا قىلچە سالاھىيتى يوق، ھېچقانداق يەردە، بىرەر پارچە ماقالە چوڭلارغا ھۆرمەتسىزلىك قىلىنغان دەپ ئىنكار قىلىنمايدۇ، ئەگەر تارىخ بۇرمىلانغان بولسا، ھەقىقەتكە كۆز يۇمىۋېلىپ سەپسەتىنى بازارغا سالغان بولسا، كۆز قاراشلىرى تارىخى پاكىتقا ئۇيغۇن بولمىغان بولسا، ئىلمىيلىكتىن چەتنەپ كەتكەن بولسا ئىنكار قىلىنىدۇ، مېنىڭ قارىشىمدا يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق مۇئەللىم ئوتتۇرىغا قويغان پولاتتەك پاكىتلار ئاغدۇرۇۋېتىلمىگىچە بۇ ئىككى ئوبزور يەنىلا قوبۇل قىلىنىدۇ.
    مەن ئاخىرىدا تور باشقۇرغۇچىلاردىن شۇنى كۈتىمەنكى، تورنىڭ ئابرويىنى قوغداش، تورداشلارنىڭ ساپاسىنى ئۆستۈرۈش، جەمئىيەتتە ياخشى كەيپىيات پەيدا قىلىش ئۈچۈن توردىكى ماقالىلارنىڭ ساپاسىغا سەل قاتتىقراق تەلەپ قويۇش كېرەك. ئوتتۇرىدا توپىلاڭدىن توغاچ ئوغۇرلايمەن دەپ، ئەسكى ماقالىلىرىنى بازارغا سېلىپ، تورنى باشقىلارنى تىللىۋالىدىغان سەھنىگە ئايلاندۇرىۋېلىشىغا يول قويماسلىق لازىم. بۇ جەھەتتە تور باشقۇرغۇچىلار مەسئۇلىيەتچانلىق پوزىتسىيە بىلەن كىشىلەرگە پايدىسى تېگىدىغان، ئىلمىي سەۋىيىسى بار ئەسەرلەرنى بېرىپ كىشىلەرنى يېتەكلىشى لازىم. مەن يۇقىرىقى ماقالىنى قانداق سەۋەب بىلەن قوبۇل قىلغانلىقىڭلارنى چۈشەنمىدىم.


قەدېمى ئاستانە-ياركەنت

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 24852
يازما سانى: 123
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7821
تۆھپە نۇمۇرى: 498
توردا: 4531 سائەت
تىزىم: 2011-1-3
ئاخىرقى: 2013-9-11
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-23 11:51:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
خاپا بولماي«ئېتىراپ قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور» دىگەن يازمىنڭ
ئادىرسىنى ئەۋەتىپ بەسىڭىز كۆرۈپ بولۇپ بىرنەسەدەي

ئەركىنلىك ئۈچۈن ئۈلۈشنى خالىمىغان كىشى ياشاشقا لايىق ئەمەس.....

ۋاقىت! قەدىمىڭنى

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 22604
يازما سانى: 1389
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7587
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 4961 سائەت
تىزىم: 2010-12-17
ئاخىرقى: 2015-1-29
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 12:23:51 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مةن بذ هةقتصكص كأز قارصشصمنص "قوبذل قصلصشقا بولمايدصغان ظصككص ظوبزذر" دصگةن تصمصدصلا ظصنصق ظوتتذرغا قويغان، يةنة دصسةم يةنة شذ! شذ ظوبزذرنص يازغان كصشصنصث قارصشصغا قوشذلمايدصغانلصقصمنص بصلدذرگةن ظصدصم!

بەخىت ئۇ ئەتىراپىڭىزدىلا، ئەمما ئۇنى ھېس قىلالىشىڭىزدا!!!

مىنى ئۇنتۇپ كەت ......

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12455
يازما سانى: 198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8297
تۆھپە نۇمۇرى: 341
توردا: 1994 سائەت
تىزىم: 2010-10-2
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 12:35:48 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوللايمەن،،،مىنىڭچە يارمۇھەممەت تۇغلۇق ئەپەندى ماقالىسىدە ئوتتۇرغا قويغان مەسلىلەرنى چۇقۇم جىددىي ئويلىنىش كىرەك..........بىر قىسىم كىشىلەر مۇنبەرنى مەۋھۇم دۇنيا دەپ ، قارغۇلاچە ئادەم تىللايدىغان، ئۆز قارىشى بىلەن بىردەك بولمىغانلارنى ھاقارەتلەيدىغان سورۇن قىلىۋالدى زادى...........سىزدەك ھەققانىي سۆزلەيدىغانلار كۆپلەپ چىقسا بۇلاتتى..............

دۇئا ،  ياشلىقىمىزنى قايتۇرۇشقا يەتمەس ...........

ياپۇن سامۇرايلى

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 658
يازما سانى: 1556
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 36535
تۆھپە نۇمۇرى: 477
توردا: 5179 سائەت
تىزىم: 2010-5-24
ئاخىرقى: 2015-3-12
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 01:28:50 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

1-قەۋەت (saedya) نىڭ يازمىسىغا

https://uyghur-archive.com/misranim/read.php?tid-33796-fpage-4.shtml

مانا بۇ يارمۇھەممەت تاھىر تۇغلۇق ئەپەندى يازغان(ئېتراپ قىلشقا بۇلمايدىغان ئىككى پۇرتېرىت)ناملىق ئۇبرۇزنىڭ ئادىرسى...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2181
يازما سانى: 502
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8218
تۆھپە نۇمۇرى: 749
توردا: 8244 سائەت
تىزىم: 2010-6-3
ئاخىرقى: 2015-1-20
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 01:32:35 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوبۇل قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور




https://uyghur-archive.com/misranim/read.php?tid-45333.shtml



قوبۇل قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور

ئۇيغۇر ياشلىرىمىزغا ساپ ئىمان - ئېتىقاد ، كۈچ-قۇۋۋەت ، ئەقىل-پاراسەت تېلەيمەن . . .  !!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2181
يازما سانى: 502
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8218
تۆھپە نۇمۇرى: 749
توردا: 8244 سائەت
تىزىم: 2010-6-3
ئاخىرقى: 2015-1-20
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 01:34:34 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

Re:قەۋەت  saedya كە

ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 1قەۋەت  saedya كە 2011-04-23 11:51 PMئەۋەتىلدى  :
خاپا بولماي«ئېتىراپ قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور» دىگەن يازمىنڭ
ئادىرسىنى ئەۋەتىپ بەسىڭىز كۆرۈپ بولۇپ بىرنەسەدەي


قوبۇل قىلىشقا بولمايدىغان ئىككى ئوبزور
  
ئەزىز نىياز پاسىل




https://uyghur-archive.com/misranim/read.php?tid-45333.shtml

ئۇيغۇر ياشلىرىمىزغا ساپ ئىمان - ئېتىقاد ، كۈچ-قۇۋۋەت ، ئەقىل-پاراسەت تېلەيمەن . . .  !!!

ياردەم مەزمۇنى

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 34800
يازما سانى: 221
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3748
تۆھپە نۇمۇرى: 98
توردا: 669 سائەت
تىزىم: 2011-3-22
ئاخىرقى: 2011-9-1
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 02:37:44 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يارمۇھەممەت تاھىر تۇغلۇق ئاكىمىزنىڭ ئۇبزۇرى ئەستايدىل، دەلىل ئسپاتى تۇلۇق، ھەقىقەتتەك پارلاپ نۇر چېچىپ تۇرسىمۇ، خۇشامەتخورلار ھەققانى مەيداندا تۇرماي، ھەق ناھەقنى ئاستى-ئۆستىن قىلىشقا ئۇرۇنۇپتۇ.
غازى ئەمەت ئاكىمىزمۇ كىبىر توننى سېلىۋىتىپ ، ئەستايدىل ئويلۇنۇپ بېقىشقا تىگىشلىك ئېغىر مەسىلە ئىكەن.

ئۆلۆم ئىنسان ئۆچۆن يىتەرلىك ۋەز نەسىھەتتۇر!

ياردەم مەزمۇنى

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 37286
يازما سانى: 194
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3588
تۆھپە نۇمۇرى: 93
توردا: 480 سائەت
تىزىم: 2011-4-11
ئاخىرقى: 2011-7-2
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 07:05:47 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇ  جىدەل  يەنە باشلىندىغان  بولدىدە.ئەگەر  يەنە  يار مۇھەممەت  تاھىر ئاكىنىڭ كۆزقارشىنى پۇتلايدىغانلار بولسا بىرىنجى مەن  بۇ جىدەلنى باشلاپ شۇ قارشى چىققۇچلار بىلەن40كىچە كۇندۇز ئۇرۇشىمەن.

ياردەم مەزمۇنى

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 15872
يازما سانى: 2204
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 22063
تۆھپە نۇمۇرى: 952
توردا: 10075 سائەت
تىزىم: 2010-11-1
ئاخىرقى: 2015-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-24 08:12:49 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئاپتۇر (تۇران) نىڭ يازمىسىغا

  سىزنىڭ ئۆتكۇر قايىل قىلارلىق پىكرىڭىزنى بۇلۇپمۇ  <<مەن يەنە بۇ يەردە تۇغلۇق مۇئەللىم ھېس قىلمىغان بىر غەيرىلىكنىمۇ ئوتتۇرىغا قويغۇم كېلىۋاتىدۇ. مەن قەدىمقى كىتابلارنىڭ مۇقاۋىلىرى تېرىدە ۋە رەخىتكە شىلىم سۈركەپ قاتۇرۇش ئارقىلىق مۇقاۋىلىغانلىقىنى كۆرگەن. ھەرگىزمۇ ھازىرقى زاماندىكىدەك قاتتىق فىليونكا قەغەز ئىشلىتىلمىگەن. چۈنكى ئۇ دەۋردە ئۇنداق قاتتىق قەغەزلەرمۇ  بولمىسا كېرەك. ئەمدى سىلەر يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ قولىغا تۇتقۇزۇلغان كىتابنىڭ قەغىزى ۋە مۇقاۋىسىغا بىر قارىساڭلار، خەلق نەشرىياتىدا يېقىندا نەشىر قىلىنغان قاتتىق مۇقاۋىلىق كىتابنىڭ مۇقاۋىسى ۋە قەغىزىدىن پەرقلەنمەيدۇ، >>دىگەن سوزىڭىزدىن ئەستايىدىللىقىڭىز ، كۇزىتىش ئىختىدارىڭىز ۋە پىكىر يۇرگۇزىشىڭىزگە قايىل بولماي تۇرالمايمەن.

سىزنىڭ مۇشۇ ئەسىرىڭىزنى كۆرۇشىمىزگە تۇرۇتكە بولغىنى بەلكىم ئاشۇ ناچار تېما بۇلىشى مۇمكىن ،چاقناپ تۇرغان ئەسەرلەر ھامان ئاشۇ ناچار تېمىلارنىڭ ئۈستىدە.

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش