مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 785|ئىنكاس: 12

باشقىلارنىڭ بالا تەربىيەلەش ئۇسۇلى بىزگە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5695
يازما سانى: 117
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7881
تۆھپە نۇمۇرى: 1086
توردا: 1727 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 02:17:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
روشەنگۈل ئابلىز
ھازىر بالا تەربىيەلەش ھەققىدىكى قاراشلار ناھايىتى كۆپ. بۇلارنىڭ ئىچىدە بۈگۈنكى كۈندە ھەقىقىي ئۈنۈم بېرىدىغان، بىزنى خاتىرجەم قىلىدىغان پەرزەنت تەربىيەلەش ئۇسۇلى قايسى؟
كىتابخانىغا كىرسىڭىز بەش ياشقا كىرمەي تۇرۇپلا نەچچە خىل تىل بىلىدىغان تالانتلىق بالىلارنى تەربىيەلەش تۇنۇشتۇرۇلىدىغان كىتابلار كۆزىڭىزنى قاماشتۇرىدۇ. بۇ كىتابلارنى ۋاراقلىسىڭىز ئىچىدىكى ئىدىيىلەر شۇنداق ئېسىل ۋە جەلپكار. دەرھال كىتابنى سېتىۋالغۇڭىز، بالىڭىزنى شۇ كىتابلاردا دېيىلگىنى بويىچە تەربىيەلىگۈڭىز كېلىدۇ. لېكىن ئۇ كىتابلاردىكى بالا تەربىيەلەش ئۇسۇلى بىزگە ماس كېلەمدۇ؟ ئۆزىمىزدىكىلەردىن بىرەرسىنىڭ ئەمەلىيىتىدىن ئۆتكەنمۇ؟ قانچىلىك دەرىجىدە ئۈنۈم بېرىدۇ؟ ئۇ ئادەمنىڭ ئاساسىي ماھارەت ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈشكە قارىتىلغان كىتابمۇ؟ ياكى پەزىلىتىنى يېتىلدۈرۈشكە قارىتىلغان كىتابمۇ؟ دېگەنلەرنى ئويلاشماي بولمايدۇ. ھەممىگە مەلۇم، ئەقىل باشقا نەرسە، بىلىم باشقا نەرسە. بىلىم ئەقىلگە ئايلىنالايدۇ. ئەمما بىلىمنى ئەقىلگە ئايلاندۇرالمىغان ئادەملەر جەمئىيىتىمىزدە كۈرمىڭ. ئەقىلگە ئايلىنالمىغان بىلىم كىتابقا يېزىپ قويۇلغان بىلىمدىن جىق پەرقلىنىپ كەتمەيدۇ. كۆچۈرۈپ ئەكەلگەن نەرسىلەرنىڭ ھەممىسىنىڭ سىزگە ماس كېلىشى ناتايىن. ئۇنى ئۇزاق مەزگىل ئۆزلەشتۈرۈپ، شارائىتقا مۇۋاپىقلاشتۇرۇشقا، شاكىلىنى تاشلاپ مېغىزىنى قوبۇل قىلىشقا توغرا كېلىدۇ. ھەتتا بەزى ئىدىيەلەر ئۆز مۇھىتىدا شۇ كىشىلەرنىڭ قانىتىغا ئايلانسا، باشقا بىر مۇھىتقا چىققاندا قانات ئەمەس، زەنجىرگە ئايلىنىشى مۇمكىن. ھەرقانداق تەربىيە شەكىل ۋە مەزمۇندىن تۈزۈلگەن بولىدۇ. بۇ شەكىل ۋە مەزمۇن ئۇزاق مۇددەت شاللىنىش، پىششىقلىنىش ئارقىلىق ۋايىغا يېتىدۇ.
ئىنگلىز ۋە باشقا تەرەققىي قىلغان مىللەتلەرنىڭ بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدىغانلىغى ئادەمنى قىزىقتۇرىدىغان تېما ھەم بۇلارنى بىلىپ قويغاننىڭ زىيىنى يوق. بالا تەربىيەلەش ھەققىدىكى كىتابنىڭ كۆپ بولغىنى بۇ بىر ياخشى ئىش. بۇنىڭدىن كېيىن بۇنداق كىتابلار تېخىمۇ كۆپ نەشر قىلىنىشى مۇمكىن. بۇ يەردىكى ئاچقۇچلۇق مەسىلە ئۇنى قانداق ھەزىم قىلىش، قانداق قوبۇل قىلىپ ئۆزىمىز ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرۇشتا.
‹‹xxلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟›› دېگەنگە ئوخشاش كىتابلارنىڭ ئىچىدە ‹‹ئۇيغۇرلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟›› دېگەن كىتابنىڭ بولماسلىقى ياكى شۇنداق بىر كىتابنىڭ يېزىلماسلىقى ئادەمنى بەكمۇ ئەپسۇسلاندۇرىدۇ.
ئۇيغۇرلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟ بىزنىڭ بالا تەربىيەلەش سېستىمىمىز زادى قانداق ئىدى؟ بىزنىڭ تارىخنىڭ نۇرغۇن سىناقلىرىدىن ئۆتۈپ بۈگۈنكى كۈنگە قەدەر مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇشىمىزنىڭ سەۋەبى نەدە؟ بۇ مەسىلىلەرگە جاۋاب تېپىشىمىز كېرەك. ئاتا – بوۋىلىرىمىز بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلىگەن؟ بىزدىكى بالا تەربىيەلەش سىستېمىلىرى قانداق قىلىپ بۈگۈنكى كۈنگە يېتىپ كەلگەن؟ بۇ سوئاللارغىمۇ جاۋاب تېپىشىمىز كېرەك. كەپتەر بالا تەربىيەلەش ئۇسۇلىنى قاغىدىن ئەمەس، كەپتەرنىڭ ئۆزىدىن ئۆگەنسە، كەپتەرنىڭ تەرەققىياتىغا پايدىلىق بولىدىغانلىقى بەكمۇ ئوچۇق ۋە ئىسپاتلاش كەتمەيدىغان قانۇنىيەت. ئۇيغۇرلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟ دېگەن سوئالنى چۆرىدەپ يېزىلغان كىتاب بىزدە يوق ئەمەس، بار. تەتقىقاتچى يار مۇھەممەد تاھىر توغلۇقنىڭ شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتى نەشرىياتى تەرىپىدىن 2001 – يىلى نەشر قىلىنغان ‹‹ئۇيغۇرلاردا پەرزەنت تەربىيەسى›› ناملىق كىتابى بۇ ساھەدىكى مۇھىم ئەمگەكلەرنىڭ بىرى. لېكىن بۈگۈنكى كۈندە بىزگە يەسلى يېشىغا توشمىغان بالىلارنى قانداق تەربىيەلەشتىن تارتىپ، بالا ئالىي مەكتەپكە كىرگىچە بولغان جەريانىدىكى بارلىق مەسىلىلەرگە جاۋاب بېرىدىغان ۋە مۇشۇ ھەقتە بىزنى قوللانما بىلەن تەمىنلەيدىغان كىتابلار ئىنتايىن زۆرۈر.
ئۇيغۇرلارنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى ھەققىدىكى قاراشلىرى تۇرمۇشىمىزنىڭ ھەرقايسى قاتلاملىرىغا سىڭىپ كەتكەن. ئۇلارنى بىر – بىرلەپ قېزىپ چىقىش كېرەك. ‹‹كۆچەتنى سۇندۇرساڭ قولۇڭ قۇرۇپ كېتىدۇ››، ‹‹قارلىغاچ بالىسىنى تۇتساڭ قولۇڭ تىترەيدىغان بولۇپ قالىدۇ››، ‹‹مۈشۈك ئۆلتۈرگەن ئادەم ھەجىگە بارغاندا شور دەرياسىدىن ئۆتەلمەيدۇ››، دەيدىغان قاراشلارنىڭ ئېكولوگىيىلىك مۇھىتنى، ھايۋانلارنى قوغداش ئېڭى بىلەن قانداق مۇناسىۋىتى بار؟ مۇشۇلارنىڭ ھەممىسىدىن پەرزەنت تەربىيەسىگە ئائىت نۇرغۇن يېڭى ۋە پايدىلىق قاراش ۋە ئۇسۇللارنى قېزىپ چىقىش مۇمكىنغۇ؟ ئاددىيسى، ئۇيغۇر ئائىلىلىرىدىكى قاچا – قۇچىلاردىن تارتىپ يېمەك – ئىچمەكلەرگىچە بالا تەربىيەلەش ھېكمەتلىرى سىڭىپ كەتكەن. قېنى، كىم مېھماننىڭ قولىغا سۇ بېرىدىغان جوغىسى ئۆزگىچە ئاپتوۋىنى ئاتا – بوۋىلىرىمىز سۇنى ئىسراپ قىلماسلىق ئۈچۈن ئاشۇنداق ياسىغان دېسە تەن ئالماي تۇرالايدۇ؟
پالانى ۋە پۇستانىلاردا بالا تەربىيەسى ياكى ئۇلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟ دېگەن مەزمۇندىكى كىتابلار بىزنى ئۈلگە بىلەن تەمىنلەيدۇ. نېمىشقا بىز ئۇلارنىڭ تەپەككۇر ئۇسۇلىدىن پايدىلىنىپ ئۇيغۇرلار بالىلىرىنى قانداق تەربىيەلەيدۇ؟ دېگەن ماۋزۇدىكى ئاممىباپ كىتابلارنى يېزىپ، تەتقىق قىلىپ، نەشر قىلدۇرۇپ، بالىلىرىمىزنى زېمىنىمىزدىن كۆكلەپ چىققان، ئىشلەتكەن ھامان ئۈنۈم بېرىدىغان بالا تەربىيەلەش سېستىمىسى بىلەن تەربىيەلەشكە ئىنتىلمەيمىز؟
مەنبە: شىنجاڭ گېزىتى (2010-يىلى 10-ئاينىڭ 24-كۈنى)

مەزلۇم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2595
يازما سانى: 349
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7356
تۆھپە نۇمۇرى: 403
توردا: 3119 سائەت
تىزىم: 2010-6-13
ئاخىرقى: 2012-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 02:44:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نىمىشقا 52 ياشلىق قىلىقسىز ئوقۇتقۇچى ناملىق تېمىغا ئېنكاس يېزىلمايدۇ....تازا بىر تېللاي دىگەن ئېدىم ئۇ ھارامدىن بولغان چوشقىنى.... پۈتۈن ئىپلاسلىق مۇشۇ چوشقىدىن چىقىدۇ...

غۇلجا شەھەر چۇغلۇق يىزا-ئېگىلىك پەن-تېخنىكا تەرەققىيات چەكلىك شىركىتى

كەڭ قۇرساق بولاي

ئالىي ئەزا

ئاخبارات ئەلچىسى ماھىر قەلەمكەش ئالاھىدە تۆھپە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14907
يازما سانى: 2587
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17418
تۆھپە نۇمۇرى: 394
توردا: 5801 سائەت
تىزىم: 2010-10-22
ئاخىرقى: 2012-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 02:53:17 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قالتىس تېما ئىكەن،مەن قوللايمەن ،دىگەنلىرىنىڭ ھەممىسى ئورۇنللۇق.بىز قارىغۇلارچە باشقىلارنىڭ بالا تەربىيلەش ئۇسۇلىنى قوللانماسلىقىمىز كېرەك،چۈنكى مىللەت ئوخشىمىغاندىكىن ئەلۋەتتە ئۆرپ-ئادەتمۇ ئوخشىمايدۇ-دە!ئەگەردە بىز باشقىلارنى دورىساق،ئۇ چاغدا بىز ئۇلارنىڭ ئەدەنىيىتىنى قۇبۇل قىلىپ ،شۇ مىللەتكە ئايلىنىپ كەتمەيمىزمۇ؟!ئۆزىمىزنىڭ ئەدەنىي ئىزلىرىمىز،سىمايىمىز،مىللىتىمىز يوقۇلۇپ كەتمەمدۇ؟!
سىز دىگەندەك بىزنىڭ ئارىمىزدىن شۇنداق ئېسىل پەزىلەتلىك ،ئەقىللىق ،ئىقتىدارلىق شەخىسلەر كۆپلەپ چىقسا ،بىزگە ئۆرنەك بولالىغۇدەك ئېسىل كىتاپلارنى بىزگە تەغدىم ئەتسە بەك ياخشى بۇلاتتى!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 [s:166]
مەن مۇشۇنداق تېمىلارنى ياختۇرىمەن.

مۇھەببەتىڭنى  بىرگە  ئاتا  قىل  ،  لىكىن  مىھرىڭنى مىڭغا  بەر

كەڭ قۇرساق بولاي

ئالىي ئەزا

ئاخبارات ئەلچىسى ماھىر قەلەمكەش ئالاھىدە تۆھپە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14907
يازما سانى: 2587
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17418
تۆھپە نۇمۇرى: 394
توردا: 5801 سائەت
تىزىم: 2010-10-22
ئاخىرقى: 2012-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 02:54:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كەچۈرۈڭلار!ئىملا خاتالىقى بار ئىكەن،خاتا بېسىپ ساپتىمەن كونۇپكىنى........ [s:151]

مۇھەببەتىڭنى  بىرگە  ئاتا  قىل  ،  لىكىن  مىھرىڭنى مىڭغا  بەر

كەڭ قۇرساق بولاي

ئالىي ئەزا

ئاخبارات ئەلچىسى ماھىر قەلەمكەش ئالاھىدە تۆھپە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14907
يازما سانى: 2587
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17418
تۆھپە نۇمۇرى: 394
توردا: 5801 سائەت
تىزىم: 2010-10-22
ئاخىرقى: 2012-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 02:58:08 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

1-قەۋەت (mawlanof) نىڭ يازمىسىغا

مۇشۇ تېمىدا ئاچچىقىڭىزنى چىقىرىۋالاي دەپسىزدە!شۇنى دەڭە،ئاللاھ، ئۆزەڭ ئىنساپ بەرگىن بەندىلىرىڭگە!!!!!!!!!!!!!!!!

مۇھەببەتىڭنى  بىرگە  ئاتا  قىل  ،  لىكىن  مىھرىڭنى مىڭغا  بەر

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5695
يازما سانى: 117
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7881
تۆھپە نۇمۇرى: 1086
توردا: 1727 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 03:06:24 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
1-قەۋەت (mawlanof) نىڭ يازمىسىغا
قېرىندىشىم ئاچچىقىڭىزنى مەندىن ئالماڭ جۇمۇ ؟  مەن سىز دىگەن ئۇ تىمىنى كۆرمۈدۇم ،نىمە تىمىكەن ئۇ ؟ سىز بۇنداق سەت گەپلىرىڭزنى شۇ لارنڭ ئۆزىگە يازمامسىز ؟

مەزلۇم

ھەر كىمنىڭ ئۆزى

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2114
يازما سانى: 339
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 11797
تۆھپە نۇمۇرى: 494
توردا: 5101 سائەت
تىزىم: 2010-6-2
ئاخىرقى: 2012-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 04:00:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
گەپنىڭ قىسقىسى شۇ-بويىمىزغا قاراپ كېسىلگەن تون بىزگە ئەڭ ياراشقان توندۇر.خەقنىڭ تونى يا چوڭ كېلىپ قالىدۇ يا بولمىسا كىچىك.

سەندە يېتۈك تالانت ۋە تولۇق ئىشەنچ بولمىسا ،"ئەدەبىيات"دېگەن "ئېزىتقۇ"غا ھەۋەسلەنمە!

تەدبىرىڭ قانداق

تىرىشچان ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1742
يازما سانى: 435
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7105
تۆھپە نۇمۇرى: 275
توردا: 2132 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2012-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 04:27:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن ئۇيغۇرلاردا پەرزەنت تەربىيىسى دىگەن كىتابنى كۆرگەن، ئۆيۈمدە كارل ۋېتىر نىڭ پەرزەنت تەربىيىسى دىگەن كىتابمۇ بار، مەن تولىراق كارل ۋېتىرنىڭ پەرزەنت  تەربىيلەش ئۇسۇلىنى ئۆزۈمگە ئۈلگە قىلاتتىم، بۇ تېمىنى ئوقۇپ ئويغانغاندەك بولدۇم، دېمىسىمۇ ئۆزىمىزنىڭمۇ پەرزەنت تەربىيلەشتىكى شۇنداق ياخشى ئۇسۇللىرىمىز بار تۇرۇپ نىمىشقا دائىم باشقىلارنىڭكىنى دورايمىز. تېما ئىگىسى شۇنداقلا بارلىق ئاتا-ئانىلارنىڭ ئارزۇسى بويىچە ئۇيغۇرلارنىڭ پەرزەنت تەربىيلەش ئۇسۇلى توغرىسىدىكى ئاشۇنداق كىتابتىن بىرەرسى پات يېقىندا روياپقا چىقار...

ئەل غىزا قۇۋەت م

تىرىشچان ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14934
يازما سانى: 597
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11615
تۆھپە نۇمۇرى: 992
توردا: 446 سائەت
تىزىم: 2010-10-23
ئاخىرقى: 2012-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-23 09:47:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەممە خۇراز  ئوز  بىلگىنى چىللايدۇ

ھاياتقا بەزدە كۈلگۈم كىلدۇ خاتالىق ئوتكۈزسەم تۈزگۈم كىلىدۇ نە ئامال ھېچ كىشى مەندەك ئەمەسكەن شۇڭلاشقا ئۇن تۈنسىز يۈرگۈم كىلىدۇ

ئەتە دىگەن سۆزدە

پائالىيەتچان ئەزا

ئاخبارات ئەلچىسى ئالاھىدە تۆھپە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5357
يازما سانى: 3827
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 90095
تۆھپە نۇمۇرى: 1260
توردا: 5717 سائەت
تىزىم: 2010-8-1
ئاخىرقى: 2012-3-8
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-24 09:03:51 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى  تىمىكەن.................... ياخشى  تەرەپلىرى  بولسا  قۇبۇل  قىلساق  بۇلدۇ [s:132]

سىرلىق سەنئەتلىك لايىھەلەش سىتودىيسى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5695
يازما سانى: 117
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7881
تۆھپە نۇمۇرى: 1086
توردا: 1727 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-19 11:34:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شۇنداق
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مەزلۇم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5695
يازما سانى: 117
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7881
تۆھپە نۇمۇرى: 1086
توردا: 1727 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-21 05:52:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھ ھەممىمىزگە ئىسلامغا لايىق بولغان بالىلارنى تەربىلەشكە نىسىپ قېلسۇن...............................................................................................................

مەزلۇم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5695
يازما سانى: 117
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7881
تۆھپە نۇمۇرى: 1086
توردا: 1727 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-29 12:01:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
[s:122]  [s:122]  [s:132]  [s:132]  [s:132]  [s:132]  [s:132]  [s:132]  [s:132]

مەزلۇم
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش