مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1523|ئىنكاس: 5

بالىلارنىڭ ئائىلە تەربىيسىگە كۆڭۈل بۆلەيلى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 112242
يازما سانى: 919
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1619
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 297 سائەت
تىزىم: 2015-1-2
ئاخىرقى: 2015-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 06:08:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلار تەربىيسىگە كۆڭۈل بۆلەيلى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 W, G* \- P; r. m% E
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  t  ^" U: W  r9 Cھازىرقى بالىلار كەلگۈسىنىڭ خوجايىنلىرى ، ۋەتەننىڭ ئۈمىدى ھەم گۈزەل تەرەققىياتنىڭ ئېنژېنىرلىرىدۇر. بۈگۈنكى بالىلار ، ئەتىكى ۋەتەننىڭ تۈرلۈك ئىشلىرى ئۈچۈن خىزمەت قىلىدىغانلاردۇر . ئەلۋەتتە ، بۇنداق كىشىلەر ياخشى تەربىيلىنىش مۇھىتىدىلا يېتىلىدۇ . ئەگەر بالىلار سەللا سەۋەنلىك كۈرۈلسە ، كېيىنكى ۋاقىتتا بۇنداق سەۋەنلىكنىڭ ئورنىنى تولدۇرۇشقا ، تۈزىتىشكە ھەرقانداق بىركىشى ، ھەتتا ئوقۇتقۇچىمۇ ھەقىقەتەن ئامالسىز قالىدۇ . ناۋادا بالىلار تەربىيسىگە ئەستايىدىللىق بىلەن كۆڭۈل بۆلمىگەندە جەمىيئەت تەرەققىياتىغا نىسبەتەن كېرەكسىز داشقاللا قوشۇنى شىددەت بىلەن كۆپىيىدۇ . جەمىيئەتكە سالىدىغان زىيىنىمۇ ، كەلتۈرۈپ چىقىرىدىغان قالايمىقانچىلىقىمۇ ناھايتى زور بولىدۇ . ئاددىيسى تام سالغان چېغىمىزدا تامنىڭ ئۇلىنى ياخشى سالساق ، پۈتۈپ چىققان تاممۇ ئۇزاققىچە ئۆرۈلمەيدۇ . بىراق ئۇنىڭ ئەكسىچە ئىش قىلغاندا ، سېلىنغان تام پۈتۈپ بولماستىلا گۆمۈرۈلۈپ چۈشىدۇ . بالىلار تەربىيسىمۇ ئەنە شۇنداق تام سېلىش جەريانىغا ئوخشايدۇ ، ئادەتتە بالىلارنى لايغا ئوخشاتساق ، ئاتا – ئانا بولغۇچى دەل لايچىدۇر ، ھەرقانداق لايچى بولغان ئادەم لاينى قانداق يۇغۇرۇش ، قانداق يەرگە قۇپۇرۇش لازىملىقىنى ئوبدان ئاڭقىرىۋالالىغاندا ، ئاندىن تام سېلىش جەريانىنى مۇۋەپپىقىيەتلىك ئېلىپ بارالايدۇ . بالىلارغا تەلىم – تەربىيە ئىشلىگەندە ئاساسى ئۇل قانچە پۇختا بولسا ، بالىلارنى ياخشى تەربىيلەش نىشانىغا شۇنچە ئاسان يەتكىلى بولىدۇ . چۈنكى ، ئائىلە – بالىلارنىڭ تۇنجى مەكتىپى ، بالىلار تۇغۇلۇپ مەكتەپ يېشىغا يەتكۈچە ، كىشىلىك تۇرمۇشنىڭ دەرسلىرىنى ئائىلىدىن ئىبارەت تۇنجى مەكتەپتە ئىگەللەيدۇ . ئەگەر ئاتا – ئانا بولغۇچىلار بالىلارغا بۇۋاقىتتكى پۇرسەتنى چىڭ تۇتۇپ ، ئائىلە تەربىيسىنى ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇن ، رىئاللىققا يېقىن قىلىپ مۇۋاپىق ، دەل ۋاقتىدا ئېلىپ بارسا ، بالىلارغا ئىشلىنىدىغان تەلىم – تەربىيە خىزمىتىنى قانچىكى كۆيۈنۈپ ئىشلىسە ، بالىلارمۇ ئاتا – ئانىلانىڭ بۇ خىل تەربىيىۋى ئەھمىيەتكە ئىگە دەرسىنى ئاڭلىقلىق بىلەن قۇبۇل قىلىدۇ ، ئائىلە تەربىيىسىنىڭ ئۈنۈمىمۇ شۇنچە يۇقىرى بولىدۇ . شۇنداق بىر مۇھىم نۇقتىنى ئۇنتۇماسلىق كېرەككى ، ئاتا – ئانىلار بالىلارنىڭ ھامىيسى بۇلۇپلا قالماستىن ، بەلكى بالىلارنىڭ ئەڭ ياخشى ئوقۇتقۇچىسىدۇر .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) f9 H5 h% V) M; X) S# |مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچىنىڭ بالىلار تەربىيسىدە ئوينايدىغان رولىنى ئاتا- ئانىنىڭ ئائىلىدە ئوينايدىغان رولىغا ھەرگىز سېلىشتۇرغىلى بولمايدۇ . ئائىلە تەربىيسى – مەكتەپ تەربىيسىنىڭ ئاساسى . ئائىلىدە ياخشى تەربىيلەنگەن بالىلار مەكتەپتىمۇ ناھايتى ياخشى تەربىيلەنگەن بولىدۇ ، چۈنكى ئۇنداق بالىلار كىچىكىدىن تارتىپلا ئاتا – ئانىسى تەرىپىدىن پۇختا تەربىيلەنگەن بولىدۇ . شۇنىڭ ئۈچۈن بالىلارنىڭ ھەرقايسى تەرەپلەردىن ياخشى تەربىيلىنىشنى ئاتا – ئانىنىڭ جاپالىق ئەجرىدىن ئايرىپ قارىغىلى بولمايدۇ ، ئاتا – ئانىلارنىڭ بالىلارغا كۆرسىتىدىغان تەسىرى ناھايتى چوڭ بولىدۇ ، نىمە ئۈچۈن دېگەندە بالىلار ئائىلىدىكى ۋاقتىدىلا ئاتا – ئانىسىنى ھەممە ئىشتا ئۈلگە قىلغان بولىدۇ . شۇ سەۋەبتىن بىز ئاتا – ئانىلارنى ‹‹ بالىلارنىڭ تۇنجى ۋە ئەڭ ياخشى ئۇستازى ›› دەپ قارايمىز . شۇڭا ھەرقانداق بىر ئاتا – ئانا بولغۇچى ، ھەرقانداق ئىشتا بالىسىغا ئۈلگە بۇلۇش ئارقىلىق ئۆز بالىسىنى ھەر جەھەتتىن ياخشى تەربىيلىشى زۆرۈر . ھازىر بەزى ئاتا – ئانىلارنىڭ ساپاسى خېلىلا  تۆۋەن بۇلۇپ ، بالىلارنى قانداق تەربىيلەش كېرەكلىكىنى قىلچە ئۇقمايدۇ ، پەقەت بالىلارنى قاتتىق قوللۇق بىلەن باشقۇرۇشنى تەلىم – تەربىيە دەپ بىلىدۇ ، خالاس . ئۆز بالىسىنىڭ روھى دۇنياسىنى قىلچە چۈشەنمەي تۇرۇپ قاتتق قوللۇق بىلەن باشقۇرۇش ، بالىلارنىڭ پىخسىك جەھەتتىكى ئۆتكۈزگەن سەۋەنلىكلىرىگە قارىتا سەل قاراش پوزىتسىيسىدە بۇلۇش ، بەزى ئاتا – ئانىلارنىڭ ئەڭ چوڭ خاتالىقىدۇر . ھايۋانلارمۇ چېغىدا بالىلىرىنى ئاچ قويماي ئوبدان باقالايدۇ ، لېكىن ئىنسانلار ھەرجەھەتتىن ھايۋانلاردىن يۇقىرى ئۇرۇندا تۇرىدۇ ، شۇنداقلا ھايۋانلاردىن ئالاھىدە پەرقلىنىپ تۇرىدۇ ، تولىمۇ ئەپسۇس، ھازىرقى بەزىبىر ئاتا – ئانىلار بالا تەربىيلەشتە شۇ ھايۋانلارچىلىكمۇ بولالمايۋاتىدۇ . ھازىر دۆلىتىمىز ئىقتىساد ۋە تەرەققىيات جەھەتتە ناھايتى زور ئىلگىرلەشكە ئېرىشتى . بۇنىڭغا ئەگىشىپ خەلق ئاممىسىنىڭمۇ ئىستىمال سەۋىيەسى بارغانسېرى ئاشتى ، شۇنىڭ بىلەن بەزى ئادەملەر يانچۇقى توملانغان چاغدا ئەسلىنى ئۇنتۇپ ، شەيتاننىڭ كەينىگە كىرىپ ‹‹ توي قىلىش سودا ، ئاجرىشىش مودا ›› دېگەننى شوئار قىلىۋېلىپ ، ئاياللىرىنى تۇللۇق ، بالىلىرىنى يېتىملىك كوچىسىغا تاشلىدى ، ئەقلى –ھوشى جايىدا بىر ئىنسان ئۈچۈن بۇ نەقەدەر ئېچىنارلىق ئەھۋال-ھە ؟ جەمىيئەت تەرتىپى مۇشۇنداق بۇزۇلۇۋەرسە ، ئاتا – ئانىلارنىڭ مەدەنىيەت سەۋىيەسى تۆۋەن ، ساۋاتسىز قۇرۇق سۆلەت بولسا ، كەلگۈسى ئەۋلادلارنىڭ تەقدىرى نىمە بۇلۇپ كېتەر ؟دېمىسمۇ بۇنداق ئاتا – ئانىلارنىڭ ھايۋانلاردىن قىلچىمۇ پەرقى يوق ، ئۇنداقلاردىن بالىلىرىغىمۇ ، باشقىلارغىمۇ قىلچىمۇ نەپ تەگمەيدۇ . پەقەت جەمىيئەت تەرەققىياتىغا نىسبەتەن زىينى ئىنتايىن چوڭ بولغان ، ۋەيرانچىلىق خاراكتىرىدىكى ئىشلار بىلەن شۇغۇللىنىدىغان ئەسكى ئادەملەرنى يېتىشتۈرۈپ چىقىدۇ . بۇنىڭدىن شۇنى كۆرىۋېلىشقا بولىدۇكى ، مۇۋاپىق تەلىم – تەربىيە بىر ئادەمنىڭ ساغلام ئۆسۈپ يېتىلىشىدە ناھايتى مۇھىم رول ئوينايدۇ . ھەر قانداق بىر ئاتا – ئانا بۇلۇش ئالدىدا تۇرغان قىز – يىگىتلەر پىداگوگىكا ، پىسخىكا پەنلىرىدىن پىششىق خەۋەردار بۇلۇشى ، پەرزەنىت تەربىيسىگە ئائىت كىتابلارنى كۆرۈش ئارقىلىق ئۆزىدە مۇئەييەن تەجرىبە توپلىشى ھەم لاياقەتلىك ئاتا – ئانا بۇلۇش شەرتىنى ھازىرلىشى كېرەك . ئەگەر ئۇنداق بولمايدىكەن ، ھەر قانداق بىر ئاتا – ئانا ياراملىق پەرزەنىت تەربىيلەش نىشانىغا ھەرگىز يېتەلمەيدۇ . ھازىرقى جەمىئيتىمىزدە شۇنداق بىر ئاتا – ئانىلارمۇ باركى ، ئۇلار ئۆز پەرزەنىتلىرىنىڭ كىچىك ۋاقتىدىكى تەلىم – تەربىيسىگە ناھايتى سەل قارايدۇ . دەسلەپتە كىچىك بالىغا تەربىيە قىلغاننىڭ نىمە ئەھمىيتى ، تېخى بالدۇر دېيىشىدۇ ، مەكتەپ يېشىغا يەتكەندە بولسا ، پەرزەنىت تەربىيلەش مەجبۇرىيىتىنى پەقەت مەكتەپكىلا ئارتىپ قۇيۇشىدۇ . پەرزەنىتلىرى قۇرامىغا يەتكەندىن كېيىنمۇ قىلچە كارى بولمايدۇ ، پەقەت پۇل تاپسىلا ياخشى بالام دېيىشىدۇ ، بىراق بالىسى پۇلنى قانداق تاپتى ؟ قانداق ئىشلارنى قىلىۋاتىدۇ ؟ دېگەنلەرنى بولسا ئەسلا ئويلاپ قويمايدۇ . ئاخىرقى ھېسابتا بالىلىرى جىنايەت ئۆتكۈزگەندە ، ئېغىر خاتالىقلارنى سادىر قىلغاندا ‹‹ بالا بولمىسىمۇ بولىدىكەنغۇ ، بالا دېگەن بالا ئەمەسكەن ، ئادەمنىڭ بېشىغا بىر بالايى ئاپەت ئىكەنغۇ ››دەپ زارلىنىشىدۇ ، شۇنداقلا بالىنىڭ خاتالىق ئۆتكۈزۈش سەۋەبىنى ئۆزلىرىدىن ئەمەس ، بەلكى بالىسىدىن ، بالىسىنىڭ دوستلىرىدىن ، مەكتەپ تەربىيسىدىن ھەتتا جەمىيئەتتىنمۇ ئىزدەپ باقىدۇ . بەزى ئاتا – ئانىلار بالىلارنىڭ قورسىقىنى ئاچ قويمىسا ، كىيىمى يېلىڭ بۇلۇپ قالمىسىلا بولىدۇغۇ ، تەربىيە دېگەننى مەكتەپ قىلىدۇ دەپ پۈتۈن مەسئۇلىيەتنى مەكتەپكە ئارتىپ قويىدۇ . ئۇنداقتا بالىلارغا تەلىم – تەربىيە خىزمىتىنى مەكتەپ ئىشلىسە ئاتا – ئانىلار نىمە ئىش قىلىدۇ ؟ بالا تەربىيلەشنى ئەنە شۇنداق ئادەتتىكى ئىش قاتارىدا كۆرسە بولامدۇ ؟ ئەگەر ئىشلار بۇنداق بىر تەرىزدە كېتىۋەرسە مىللەتنىڭ پارلاق كەلگۈسىدىن ئېغىز ئېچىش ھەرگىز مۇمكىن ئەمەس . بالىلار تەربىيسىگە ئائىلە ، مەكتەپ ۋە جەمىيئەت ئورتاق ئەھمىيەت بېرىشى كېرەك . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 V0 v- I- Y% |+ D" f2 F
ئاتا – ئانىلارنىڭ ئۆز بالىلىرىنى ئاچ قويماي ، يېلىڭ قويماي بېقىشى ئۆزلىرىنىڭ باش تارتىپ بولمايدىغان مەجبۇرىيتى . شۇڭا ئاتا – ئانىلار بالىلارنى باققاندىكىن ئۆز مەجبۇرىيىتىنى مەسئۇلىيەتچانلىق بىلەن ئادا قىلغان ئاساستا بېقىشى ، ھەممىنى مەكتەپكە ئارتىپ قويماسلىقى زۆرۈر . ئاتا – ئانىلار بالىلارنى ئائىلىدە ئەستايىدىللىق بىلەن تەربىيلەش بىلەن بىرگە مەكتەپتىكى ئوقۇش ئەھۋالىنىمۇ پات – پات سۈرۈشتۈرۈپ تۇرىشى ، شۇنداقلا مەكتەپنىڭ تەلىم – تەربىيە خىزمىتىگە ، مەكتەپ ئاتا – ئانىلارنىڭ بالىلارغا تەربىيە ئىشلىشىگە ئوبدان ماسلىشىشى ، ھەرگىزمۇ بالىلارنىڭ تەربىيسىگە قارىتا كارى بولماسلىق پوزىتسىيسىدە بولماسلىقى زۆرۈر .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. D8 K0 ?$ a+ |& `# ^ھازىرقى نۇرغۇنلىغان ئائىلىلەرنىڭ بالا تەربىيلەش ئۇسۇلىدا كۆپ كۆرىلىۋاتقان سەۋەنلىكلەرنىڭ تۈپكى مەنبەسى – ئاتا – ئانىلارنىڭ مەكتەپ تەربىيسىگە چوقۇنۇپ ، ئائىلە تەربىيسىگە دېگەندەك ئەھمىيەت بەرمەسلىكى ، ئوقۇتقۇچىنى ھۆرمەت قىلىدىغان قىلىپ تەربىيلىمەسلىكى ، ئوقۇتقۇچى تەنقىد قىلسا ، تەربىيە ئىشلىسە سەۋەبىنى سۈرۈشتۈرمەيلا ئوقۇتقۇچى بىلەن جېدەللىشىشكە ئۇرۇنىشلىرى ، بالىلارنى كىتابقىلا زورلاپ ، ئۇلارنىڭ تەبىئەت دۇنياسىنى چۈشىنىشكە شارائىت يارىتىپ بەرمەسلىكى ، بالىلارنىڭ مەنىۋى جەھەتتىكى تەربىيلىنىشىگە سەل قاراشتىن ئىبارەت .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ S, @2 I4 H% x* a" b
شۇنداق بىرگەپنى قستۇرۇپ قويسام ئارتۇقچە بولماس ، يېقىندا ئالى مەكتەپتە بىرگە ئوقۇغان بىر ساۋاقدىشىمنىڭ تويى بولدى . بۇ تويغا ئالى مەكتەپتە بىرگە ئوقۇغان قىز  ساۋاقداشلىرىمنىڭ كۆپىنچىسى قاتناشقان ئىدى . ساۋاقداشلار ئۆز – ئارا قىزغىن پاراڭلىشىۋاتاتتۇق ، تۇيۇقسىز ئارىمىزدىكى رازىيە ئىسىملىك بىر ساۋاقدىشىمىز ، ئالدىنقى ئايدا ناھىيىمىز بويىچە ‹‹ مۇنەۋەر ئوقۇتقۇچى ›› دېگەن شەرەپكە ئېرىشكەن يەنە بىر ساۋاقدىشىمىز مېھرىباندىن :
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ U4 a. X/ I2 A! u' I/ {-        ئاداش ، بالامنى قايسى ۋاقىتتىن باشلاپ تەربىيلىسەم مۇۋاپىق بولار ؟ سەن بالىلار خىزمىتى بىلەن شۇغۇللانغاندىكىن بۇ ھەقتە سۆزلەپ بەرسەڭ قانداق ؟ ،- دەپ سورىدى ، بىز بۇگەپنى ئاڭلاپ مېھرىباننى بۇ سوئالغا قارىتا قانداق جاۋاب بېرىدىكىن دەپ ھەممىمىز تەڭ ئۇنىڭغا قاراشتۇق . مېھرىبان رازىيەنىڭ سۆزىنى تۇلۇق ئاڭلىغاندىن كېيىن بىر ھازاغىچە تۇرۇپ كېتىپ :بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 T& F' H* b/ l/ U( [. N3 l
-        بالاڭنىڭ تۇغۇلغىنىغا ئىككى ئاي بولدى ، شۇنداقمۇ ؟ ئۇنداقتا ئاداش، سەن بالاڭنىڭ ئىككى ئايلىق تەربىيلىنىش ۋاقتىنى زايا قىلىپسەن ، ئەسلىدە بالىنى قورساقتىكى چاغدىلا كىتاب ئوقۇپ بېرىش ، مۇزىكا ئاڭلاش ئارقىلىق  تەربىيلەشكە تۇتۇنغان بولساڭ خېلىلا ياخشى ئۈنۈمگە ئېرىشەلەيىتتڭ . مەن تېخى سېنى ئالى مەكتەپ مەدەنىيەت سەۋىيىسىگە ئىگە ، ئۆزى كىتابخۇمار بولغاندىكىن ، بۇ ھەقتىكى بىلىملەرنى ئاللىقاچان ئىگەللەپ بولغاندۇ دەپ ئويلاپتىمەن . بۇنداق دېسەم خاپا بۇلۇپ قالمىغىن . بۇنىڭغا ئوخشاش بالىلار تەربىيسىگە سەل قارايدىغان  كەمچىلىك – كۆپلىگەن خانىم – قىزلاردا ئورتاق مەۋجۇت . دوسىتلار ئويلاپ باقايلى ، تال چىۋىقنى قاياققا ئەگسەك شۇ ياققا ئېگىلىدۇ ، ئەگەر قۇرۇپ قالغۇدەك بولسا ئوچاققا تۇتۇرۇق بولىدۇ . رازىيە ، ھېلىمۇ كېچىكمەيسەن ، ھازىر كىتابخانىلاردا بالىلار تەربىيسىگە ئائىت كىتاب – ماتىرىياللار بار . كېيىم – كېچەك ، گىرىم بۇيۇملىرىغا خەجلەيدىغان پۇلدىن ئازراق قىسىپ ، شۇ كىتابلاردىن سېتىۋېلىپ ئەمەلىيەتكە تەدبىقلىغان ئاساستا سىناپ باقمامسەن . كۆڭلۈمدىكى گەپنى قىلسام ، بالىلار تەربىيسى توغرۇرلۇق شۇنچىلىك ئىزدەنگىنىڭگە بەك خۇشال بولدۇم . بالا بېقىپ چوڭ قىلماق شۇنچە ئوڭاي ئىشمۇ ؟ ياق ، بىر بالىنى تۇغۇپ كۆڭلىمىزدىكىدەك ياخشى چوڭ قىلماق ئۇنچىۋالا ئاسانغا چۈشمەيدۇ . دوسىتلار ، بالا باققان ئىكەنمىز ، چۇقۇم ھەقىقى يۇسۇندا ياخشى تەربىيلىشىمىز ، كەلگۈسىدە ياراملىق ئادەم قىلىپ چىقىش ئۈچۈن ئىزدىنىشىمىز لازىم . بالا تۇغۇلغان ھامان تەربىيلەشنى باشلىساق ، بالىلار مەكتەپ يېشىغا يەتكۈچە ياخشى تەربىيلەپ چىقالايمىز . بۇ ۋاقىتلار بولسا بالىلارنى كۆڭۈلدىكىدەك تەربىيلەپ چىقىشنىڭ ئەڭ ياخشى پۇرسىتى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ i- B* L$ F2 C2 z; u: Oھازىرقى ئاتا – ئانىلار ، بۇلۇپمۇ ياش ئاتا – ئانىلار بۇ نۇقتىنى ئوبدان ئويلىشى ، بالىلارنى ھەرگىزمۇ قارىغۇلارچە تەربىيلىمەسلىكى لازىم . بالىلار تەربىيسىگە ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلىشىمىز كېرەك ئىدى . بىراق ھازىرقى بەزى قىز – ئاياللار بۇ ئىش توغرىسىدا ئىزدىنىش ئۇياقتا تۇرسۇن ، ئويلاپمۇ قويمايدۇ . ئۇنداق ئاياللارغا مودا كىيىم – كېچەك ، قىممەت باھالىق زىبۇ – زىننەت ، گىرىم بۇيۇملىرى بولسىلا بولدى . جېنىم دوستلىرىم ، سىلەرگە قايتا – قايتا تەكىتلەيدىغىنىم كىيىم – كېچەكنى ئاز كېيسەڭلارمۇ رەتلىك ، پاكىز كىيىپ ئۆزۈڭلارنى تەربىيلەشكە ئەھمىيەت بېرىڭلار . چۈنكى، بىزدە ‹‹ بۈگۈنكى قىز – ئەتىكى ئانا ›› دېگەن بىر گەپ بار . كىيىم – كېچەك ، زىبۇ – زىننەت ھەر ۋاقىت تېپىلىدۇ ، لېكىن بالىلارنى تەربىيلەشنىڭ بۇنداق ياخشى پۇرسىتىنىڭ تېپىلىشى ناھايتى تەس . سىلەر بۇنى ھېس قىلغان چېغىڭلاردا ئاللىقاچان كېچىككەن بولىسىلەر . بالىلارنى ياخشى تەربىيلەش ئۈچۈن ئالدى بىلەن ئۆزۈڭلارنى ياخشى تەربىيلىشىڭلار ، بىلىم سەۋىيەڭلارنى ئۆستۈرىشىڭلار كېرەك . كىچىككىنە ئىشلاردىمۇ بالىلارغا ئۈلگە بۇلۇش ، بالىلار ئالدىدا ناچار گەپ – سۆز ، ئىش – ھەرىكەتلەرنى ، بۇلۇپمۇ يالغانچىلىقتىن ئىبارەت ناچار قىلىقنى ئەسلا قىلماسلىقى كېرەك . چۈنكى ، ماقالىنىڭ بېشىدا ئېيتىپ ئۆتكەندەك ، بالىلار ھەرقانداق ئىشتا ئاتا – ئانىسىنى ئۆزلىرىگە ئۈلگە قىلغان بولىدۇ . شۇڭا ھەر قانداق بىر كىشى ، بۇلۇپمۇ ئاتا – ئانىلار بالىلارنىڭ ئالدىدا گەپ –سۆزى ، ئىش – ھەرىكىتىگە ناھايتى دىققەت قىلىشى كېرەك ، سىلەرمۇ ئەلۋەتتە بۇنىڭ ئىچىدە ، - مېھىرىبان بىردەم دېمىنى ئېلىۋالغاندىن كېيىن سۆزىنى داۋاملاشتۇردى ،- بالىلارغا تەلىم – تەربىيە قانچە بالدۇر ئېلىپ بېرىلسا ، ئۈنۈمىمۇ شۇنچە ياخشى كۆرىلىدۇ ، شۇنداقلا پىخسىكا جەھەتتىن ناھايتى ساغلام ئۆسۈپ يېتىلىدۇ ، قەدىردان دوستلار ، سىلەرگە قايتا – قايتا تەكىتلەيمەنكى ، مال – دۇنياغا ھەرگىز بېرىلمەڭلار ، بىر بالىنى ياخشى تەربىيلەشنىڭ ئۆزى ناھايتى زور بايلىق ، مال- دۇنيا تېپىلىدۇ، بىراق بالا تەربىيلەشنىڭ ئۇنداق ياخشى پۇرستى قايتا تېپىلمايدۇ . ئەمدى مەن جىق گەپ قىلىپ كەتتىم ، بىراق ھەممىڭلارغا ياخشى بولسۇن دەيمەن ، ئىشقىلىپ بالا تەربىيلەشتە قاتتىق ئويلىنىڭلار .....- مېھرىبان شۇلارنى دەپ گپىنى تۈگەتكەن ئىدى ، ھەممىمىز خۇشاللىقىمىزدىن تەڭ چاۋاك چالدۇق .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 W0 W! I2 f8 Y) V
شۇنىڭدىن كېيىن بۇ ھەقتە ناھايتى كۆپ ئويلىنىدىغان بولدۇم ، دېمىسىمۇ ھازىرقى جەمىيئىتىمىزدە كۆپلىگەن ياشلار توي قىلىپ بالىلىق بولغاندىن كېيىن ، تۇرمۇشنىڭ تۈرلۈك قىسماقلىرى ئالدىدا ئالدىراڭغۇلۇق قىلىپ ، كچىككىنە ئىشلارغا ئېسلىۋېلىپ ، ھەدېسە ئاجرىشىشنى تەلەپ قىلىپ ، ئوماق پەرزەنىتلىرىنى تىرىك يېتىم قىلىۋاتىدۇ ، بۇ ئىش بارغانسېرى مودىغا ئايلىنىپ كەتتى ، تولىمۇ ئەپسۇسلىنىدىغان يېرىم شۇكى ، بۇ ئاتا – ئانىلار ئۆزىنىلا ئويلاپ ، پەرزەنىتلىرىنى ھەم پەرزەنىتلىرىنىڭ كەلگۈسىنى ، تەقدىرىنى ئويلاشمايۋاتىدۇ ، ھەي ، شۇ نارەسىدە بالىلاردا نىمە گۇناھ ؟ ئۆز مەنپەئەتىنىلا ئويلاپ ، ئەس – ھوشىنى يوقىتىپ ، ئازغۇنلۇق كوچىسىغا قەدەم باسقان بەزى ئاتا – ئانىلارغا شۇنى ئۈنلۈك دېگۈم كېلىدۇ :بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) `9 e0 U3 X1 T5 M/ L
-        ھەي مىللەتنىڭ ئۈمىدى بولغان ئانىلار ، بالىلارنىڭ يۆلەنچۈكى بولغان دادىلار ! پەرزەنىتلىرىڭلارنى تېرىك يېتىم قىلماڭلار ، بالىلارنىڭ كۆزىدىن ئاققان ياشلار ئەمدى توختىسۇن ، بالىلار ئاتا – ئانا مېھرىدىن مەھرۇم بولماي ، مەكتەپلەردە ئوقۇشىنى جايىدا ئوقۇسۇن .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" H* e/ C8 x6 e5 v2 c) cسۈيۈملۈك ئاچا – سىڭىللار ، كىيىم – كېچەكنى ئاز كېيسەڭلارمۇ ، ئۆزۈڭلارنى تەربىيلەشكە ئەھمىيەت بېرىڭلار ، ئەجرىمىز بىلەن بالىلارنىڭ چېھرى كۈلكىگە تولسۇن ، چۈنكى بالىلار مىللەتنىڭ كەلگۈسى ، شۇڭا بالىلارنىڭ ئائىلە تەربىيسىگە ئەھمىيەت بېرەيلى !
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) X9 \8 U: d5 }, Y+ \7 Dبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 X: Q2 r+ J- V: C7 p
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 L3 A* s5 o1 M! ^' F/ x
ئاپتۇرنىڭ پىكىرى : بالىلار يۇقىرىدا دەپ ئۆتكىنىمدەك مىللەتنىڭ ئۈمىدى ، بالىلارغا كۆڭۈل بۆلمىگەنلىك ، مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىق . دوستلارنىڭ بۇ ھەقتە ئەتراپلىق پىكىر يۈرگۈزۈپ بۇ ھەقتە چوڭقۇر ئويلىنىشىنى ئۈمىد قىلىمەن ، بالىلار تەربىيسىگە ئەھمىيەت بېرىش ، بىر - ئىككى ئادەمنىڭ مەسئۇلىيىتى ئەمەس ، بەلكى ھەممىمىزنىڭ ئىزدىنىشكە تېگىشلىك مەجبۇرىيتى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- P2 e7 `5 ~2 n

بالىلارنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىق - مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىقتۇر . بالىلار خۇددى ئېتىزغا ئوخشايدۇ ، سىز قانچە پەرۋىش قىلسىڭىز ، ئۇ سىزگە كۈتكىنىڭىزدىنمۇ ئارتۇق ھوسۇل بىلەن جاۋاپ قايتۇرىدۇ .
باش رەسىمى نىقابلانغان

كۆرۈش چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106356
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 132
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 39 سائەت
تىزىم: 2014-4-24
ئاخىرقى: 2015-3-5
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-15 08:33:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 109839
يازما سانى: 317
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 626
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 116 سائەت
تىزىم: 2014-9-10
ئاخىرقى: 2015-3-14
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-16 12:55:37 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مىنىڭچە ھازىر تەربىيىنى بالىدىن ئەمەس ئانىلاردىن باشلىشىمىز كىرەك .يېقىندا كارخانچىلار توغۇرلۇق نۇرغۇن لىكسىيەلەر ئېچىلدى كارخانچىلىرىمىز نەپ ئېلىپ مەنىۋىيتىنى سودا بىلىمىنى ئۆستۈردى.ئانىلار توغۇرلىق بىرەر قېتىم لىكسىيە ئېلىپ بېرىلمىدى،ماقالىدا بالىنى قورساقتىكى چاغدىن باشلاپ تەربىيلەش كىرەك دىيىلىپتۇ ،توغرا ئەلۋەتتە شۇنداق قىلىش كىرەك،لېكىن شۇنداق قىلىدىغان ئانىدىن جەمىيىتىمىزدە قانچىسى باردۇ؟؟؟؟؟؟؟.مەن ئارىلاپ كىتاپخانىغا بارىمەن كىتاپخانىغا بارساملا ئەرلەر بىلەن تۇشۇپ تۇرىدۇ، ئاياللار بىر-ئىككى ئۈچ ئاز ساندا كىرىدۇ، بۇ خىل ئەھۋالدا ئۆزىمىزدىن قانداق ئۈمۈتنى كۈتىمىز؟.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, ?1 Q/ y7 m- ?$ \* h5 `( \* C$ O خىزمەتتىن ئۆيگە قايتىش يولۇمدا بىر پەردازخانە بار ھەر ۋاقىت ئاياللارغا تۇشۇپ تۇرىدۇ،بۇلارنىڭ ۋاقتى شۇنچە بوشمۇ؟.شۇ ۋاقتىنى بالىسى ئۈچۈن سەرىپ قىلسا نىمە دىگەن ياخشى بولار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   mamatkurban تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-16 12:57 AM  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% @( f1 {2 s2 e
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- {/ E  d& s4 T) Y

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 112242
يازما سانى: 919
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1619
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 297 سائەت
تىزىم: 2015-1-2
ئاخىرقى: 2015-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-16 09:33:54 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھۆرمەتلىك  تورداش  ، ماقالىنى  ئاخىرىغىچە  ئوقۇمىغان  ئوخشايسىز  ،،،، مەن  بالىلار  تەلىم  - تەربىيسى  ئۈستىدە  توختىلىپلا  قالماي  ئاياللارنىڭ  ، ئەرلەرنىڭ  دىققەت  قىلىشىغا  تېگىشلىك  مەسىلە  ئۈستىدىمۇ  توختالدىم  ،  ماقالىنىڭ  ئاخىرىغا  نەزەر  سالسىڭىز  چۈشىنىسىز  ،  قورساق توق  ، كىيىم  پۈتۈنلەنگەن بۈگۈنكىدەك  كۈندە  ئۆزى  ھەم  كەلگۈسىدىكى   پەرزەنىتلىرىنى  ياخشى  تەربىيلەش  يولىدا  ئىزدىنىۋاتقان قىز  - ئاياللار مۇ  ئاز  ئەمەس  ، پەردازخانىغا  قاتىرايدىغان  ئاياللار  ئاساسلىقى  << تېشى  پال - پال  ، ئىچى  غال  - غال >>  سۈنئىي  گۈزەللىككە  ئىنتىلىدىغان  بەزىبىر  ياسانچۇق  ئاياللارنىڭ  تىپىك  ئوبرازى  ،  بىز  خەقكە  ياسىنىپ  بېرەمدۇق  ياكى  كەلگۈسىدىكى  پەرزەنىتلىرىمىزنىڭ  كېلەچىكى  ئۈچۈنمۇ  ،  بۇ  ھەر  بىر  ئەقىل  ئىگىسىنىڭ  ئويلىنىشىغا  تېگىشلىك  بىر  مەسىلە •  

بالىلارنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىق - مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىقتۇر . بالىلار خۇددى ئېتىزغا ئوخشايدۇ ، سىز قانچە پەرۋىش قىلسىڭىز ، ئۇ سىزگە كۈتكىنىڭىزدىنمۇ ئارتۇق ھوسۇل بىلەن جاۋاپ قايتۇرىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87132
يازما سانى: 2175
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 5511
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 631 سائەت
تىزىم: 2012-11-12
ئاخىرقى: 2015-3-12
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-16 10:28:02 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شۇنداق بالىنى قۇساقتىكى ۋاقتىتىن باشلاپلا تەربىيەلەش لازىم ..بۇ ناھايىتى توغرا گەپ .

قايغۇرماڭ ، باتۇرلارچە ياشاڭ ، ئاللاھ ھەرگىز كېرەكسىز ئادەملەرنى ياراتمايدۇ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 113096
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 159
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 21 سائەت
تىزىم: 2015-1-14
ئاخىرقى: 2015-3-10
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-20 11:53:22 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىز بالا تەربىيلەش تۇغرىلىق نۇرغۇن ماقالىلىلارنى ئۇقۇدۇق .لېكىن ئەمەلىي ھەركەت ياش ئاتا -ئانىلاردا يەنىلا كەم . مىنىڭ قىزىم شەھەر ئىچىىدە ئۇقۇيدۇ سىنىپ بۇيىچە بىرىنچى ،بىز ئايالىم بىلىەن ئىككىمىز يەسلىدىن ئۇچىنىچى سىنىپقىچە قىزىمنى بەك چىڭ تۇتقان ئىدۇق ھازىر ئۇنىڭغا يىتەكلەش كەتمەيدۇ مەن قىزىمنى  ماتېماتىكىدىن بەك تىز ھىسپلىغىلى سالاتتىم قىززىقارلىق ئۇيۇن ئۇيناتتۇق پايدسى بەك بۇلدى.بالىغا ياخشى مىجەز ياخشى  ئۇگىنىش ئادىتى يتىلدۇرۇش بەك مۇھىم ئىكەن  ( زىرائەتتىنىڭ بۇلىشى كۆكىدىن مەلۇم )

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش