مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 39242|ئىنكاس: 270

ئەلى قۇرباننىڭ لىكسىييسىگە كىچىككىنە قىستۇرما- زىۋىدە ئابدۇكېرىم   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

مىسرانىم بېكەت خادىمى ئىكەن

مۇنبەر باشقۇرغۇچىسى

Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2841
يازما سانى: 102
نادىر تېمىسى: 4
مۇنبەر پۇلى : 24990
تۆھپە نۇمۇرى: 500
توردا: 2585 سائەت
تىزىم: 2010-6-22
ئاخىرقى: 2015-1-8
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەزكۇر تېما زىۋىدە خانىمنىڭ تەۋسىيسى بىلەن مۇنبەرگە يوللاندى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ?' R- i" g4 b
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  ~2 r# }+ ]: B. q8 zبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 y2 L! ]  a; T" Q- U& }1 {) R
ئەلى قۇرباننىڭ مەركىزى مىللەتلەر ئىنىستىتوتىدا سۆزلىگەنبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 j$ e( X' J. p8 I' n& t9 L, e
لېكسىيىسىگە
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% \; O* j- t+ D4 C' Q; yكىچىككىنە قىستۇرمابۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' j) P5 |2 s; h: M9 _
زىۋىدە ئابدۇكېرەم
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# X, S9 W, C" P) [4 gبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 \+ U+ V: H2 G+ Y
بۈگۈن ئۈندىدارىمىزنى قاپلىغان<<ئەلى قۇرباننىڭ مەركەزدىكى لېكسىيە فىلىملىرى>>نىڭ 1-2-قىسىملىرىنى كۆرۈپ ئالى مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ پسىخولوگىيە پېنىنى ئاساس قىلىپ سۆزلىگەن بۇ لېكسىيىنى بۇنداق چاۋاك ھەم قىزغىنلىق ئىچىدە ئاڭلىغانلىقىنى, ھەم ئەلى قۇرباننىڭ پسىخولوگىيەدىكى نۇرغۇن مۇرەككەپ كەسپى ئاتالغۇ ھەم نەزىرىيىلەرنى بۇنداق ئاممىباپ , يومۇرۇستىك تىل ھەم مىساللار بىلەن چۈشەندۈرۈلگەنلىگىنى كۆرۈپ, ئەلى ئىنىمىزنىڭ دىيارىمىزدىكى پسىخولوگىيە قىزغىنلىقىنى يەنە بىر يېڭى بالداققا كۆتۈرگەنلىگىدىن (<<مېنىڭ پسىخىكام>>ناملىق پلاستىنكىسى بىلەن بىر بالداق كۆتۈرگەن دەپ قارايمەن) مەمنۇن بولدۇم.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% h+ W8 t* t, [- D) k* S: K3 T% b
ھەقىقەتەن نۇرغۇن پسىخىك مەسلىھەتچىلەر كىشىلەرنى ئۆز-ئۆزىگە ئىشىنىشكە دەۋەت قىلسىمۇ, ئۆزىگە بۇنداق ئىشىنىدىغان پسخىك مەسلىھەتچىنى تۇنجى قېتىم ئۇچراتتىم دېسەم بولىدۇ. ئەسلى بۇ فىلىم شۇ ئاڭلىغۇچىلار بىلەنلا چەكلىنىپ قالغان بولسا, ئاۋارە بولۇپ ئىنىمىزنى "ماختاش" ھاجەتسىز ئىدى. بىراق بۇ فىلىم بەكلا كەڭ تارقىلىپ كەتكەچكە, بەزىلەرگە <<ئوزۇقلۇق>> بولسا, يەنە بەزىلەرگە <<زەھەر>> بولۇپ قالماسلىق ئۈچۈن, قولۇمغا قەلەم ئېلىپ ئولتۇرۇپتىمەن. بۇ يازما ئەلى قۇربانغا ئەمەس مۇشۇ فىلىمنى كۆرگەنلەرگە ئاتاپ يېزىلدى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 F% ]9 h- K3 O, {. l' uمەن ئەزەلدىن تەنقىدنى ياخشى كۆرمەيمەن, ھەم كۆپ ئىشلەتمەيمەن. لېكىن تەنقىدنى ياخشى كۆرمەيدىغانلىقىم ئىلمىي خاتالىقلارغا سۈكۈت قىلىدىغانلىقىمنى بىلدۈرمەيدۇ. ئەلى ئىنىمىزنىڭ بۇندىن كېيىنكى تېخىمۇ چوڭ سەھنىلەردىن ئورۇن ئالالايدىغانلىقىغا ئىشەنگەنلىكىم ئۈچۈن بىر قانچە كۆز قارىشىمنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئىلمىي مۇلاھىزە يۇرگۈزۈشنى توغرا تاپتىم.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ M& G8 s0 V( T* d0 s, |' zبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, ^4 f# ~  j/ Q' A
1. پىسىخولوگىيە ئىلمىگە مۇناسىۋەتلىك خاتالىقلاربۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( g5 C: Q2 l% H5 S5 K+ s
<<ھەممە ئادەمنىڭ بەدەن ۋە روھى ئوخشاش>> بەدەننىڭ ئوخشاشلىقىغا پىكىر بايان قىلىشقا قۇربىم يەتمەيدۇ.بىراق بۇ يەردە ئېيتىلغان <<روھ>>ئەگەر پسىخىكىغا قارىتىلغان بولسا, ئۇ ھەرگىز ئوخشاش بولمايدۇ , مېڭە پسىخىكا پەيدا بولىدىغان ئورگاندىنلا ئىبارەت(بۇ لېكسىيىدە دىيىلگەن بەدەن قىسمىغا تەۋە), ئۇنىڭدىكى <<تەرجىمە>>قابىلىيىتىمۇ پسىخىكىلىق ئالاھىدىلىك.ئەگەر پسىخىكا(لېكسىيىدىكى روھ) ئوخشاش بولسا, ئۇنى بىر ئىلمىي پەن قاتارىدا تەتقىق قىلىۋاتقان كەسپداشلىرىمىز نىمە توغرۇلۇق ئىزدىنىۋاتقاندۇ.پسىخىكىنىڭ ماھىتى ئادەم مېڭىسىنىڭ ئوبىكتىپ سەيئىلەرگە بىلدۈرگە سوبىكتىپ ئىنكاسىدىن ئىبارەت, بۇنىڭ بىرسى كام بولسا پسىخىكا شەكىللەنمەيدۇ.بۇ دىگەنلىك ئادەمدە بەدەن, پسىخىكا ھەم مەدىنىيەت مۇھىتى بولغاندا ئاندىن پسىخىكا شەكىللىنىدۇ دىگەنلىك. لېكسىيىنىڭ بېشىدىلا كەسپىي ئاتالغۇلار پۈتۈنلەي قالايمىغانلاشتۇرۇلغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; T) e2 T1 v* z0 m5 v$ p* ?ۋونت 1871-يىلى گېرمانىيىدە پسىخولوگىيە تەجىربىخانىسىنى قۇرۇپ بۇ پەننى پەلسەپە پېنىدىن ئايرىپ چىققاندىلا مىللەت پسىخولوگىيىسى(ئورتاقلىق) ۋە شەخسىيەت پسىخولوگىيىسى(ئايرىمىلىق)مەۋجۈتلىقىنى ئوتتۇرىغا قويغان. شۇندىن ئېتىۋارەن پسىخولوگىيىدىكى ھەرقانداق تەرەپدارلارنىڭ نەزىرىيىسى بۇ ئىككى تەرەپنى چەتكە قاقمايدۇ.ماسلوۋ گۇمانىزىمدا ئىنساننىڭ ئەڭ تۈپ پەرقى بولغان ئېھتىياج قاتلىمىنى ئوتتۇرىغا قويغان. ئۇنىڭ مەلۇم بىر جۈملىسىنى’ئىنسان پىسىخىكىسى(روھ دەپ سۆزلەنگەن) ئوخشاش‘دەپ ئىسپاتلاشقا ئىشلىتىش پۈتۈنلەي خاتا. ئىنسان پسىخىكىسى ئورتاقلىققا ئىگە ھەم زور ئىندىۋىدۇئاللىققىمۇ ئىگە(لېېكسىيىنىڭ كەينىدە بۇنىڭ مىساللىرى كۆپ).
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 C& ^9 z) V! Y  g% a, H1 W”پسىخولوگىيە “ھەرگىز دىھقان تىلى بولماستىن, كەسپى ئاتالغۇ.مەرھۇم ۋاھىت ئەپەندىم ئەڭ دەسلەپتە ئۆزىنىڭ ئىزاھلىق لوغىتىدە بۇ ئاتالغۇنى ئىلمىي چۈشەندۈرگەن. ھەم كېيىنكى پسىخولوگلارمۇ مۇشۇنداق ئاتاشنى توغرا تاپقان, چۈنكى”روھ “سۆزى ئويغۇر تىلىدا كۆپ خىل مەنالارغا ئىگە.ئەلى قۇربان گەرچە دىمەكچى بولغان مەركىزى ئىدىيەسىنى ناھايىتى ئوبرازلىق چۈشەندۈرگەن بولسىمۇ, بىر پەننىڭ كەسپى ئاتالغۇلىرىنى ئۆزىنىڭ ئىدىيىسى بويىنچە خالىغانچە بۇرمىلىشى توغرا ئەمەس, ئەمىلىيەتتە دائىم سۆزلىنىدىغانABC نەزىرىيىسىنى باشقىلارغا ئوخشاتماي سۆزلەيمەن دەپ, پسىخىكىدىن ئىبارەت ئەڭ ھالقىلىق ئاتالغۇنى بۇرمىلىۋەتكەن .ئۇنداقتا مەركىزى ئىدىيە ئاڭلىغۇچىلارغا چۈشىنىشلىك قىلىپ يەتكۈزۈلسىلا بولدىغۇ دىيىشىڭىز مۈمكىن. توغرا ئەگەر توغرا ئاتالغۇنى قوبۇل قىلسىڭىز, تۇرمۇشىڭىزدىكى ئوخشاش ياكى ئوخشاپ كېتىدىغان مەسىلىلەرنىڭ ھەممىسىدە ئاڭلىغىنىڭىزنى ئىشلىتەلەيسىز.ئەكسىچە بولغاندا پەقەت بىرلا نوقتىنى بىلەلىشىڭىز ھەتتا زور خاتالىق سادىر قىلىشىڭىز مۈمكىن.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ P% w, X0 F6 H# e# z
”يوشۇرۇن ئاڭ “ھەرگىز ”ئەقلىي يەكۈن“ ئەمەس , ئۇ بىر ئاڭسىز ھالەت, ئەگەر ئۇ”ئەقلىي يەكۈن“ ئارلاشتۇرغان ھالەت بولسا, ھەرگىز”يوشۇرۇن“سۆزى بىلەن ئاتالمىغان بولاتتى.بۇ ئاتالغۇ گەرچە پۈتۈنلەي تولۇق يېشىلىپ بولالمىسىمۇ, ئۇنىڭ ئاڭسىز ھالات ئىكەنلىگىنى ھەممىمىز بىلىمىز, ئەقىل ئاڭنىڭ ئەڭ مۇھىم تەركىبى.شۇڭا بۇ خىل چۈشەندۈرۈش پۈتۈنلەي خاتا دەپ قارايمەن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 X9 Z$ M( P: Q7 @
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# S0 Y( l2 D7 |2 a9 e2. تارىختا ئېتىراپ قىلىنىپ بولغان روھىيىتىمىزنىڭ تۈۋرۈكلىرىگە ئايلانغان تارىخىي شەخسلىرىمىزنى”بولدى“ قىلىش مەسىلىسى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 ~' J# N* l' Y, i) }مەن لېكسىيەنى ئاڭلاش جەريانىدا نۇرغۇن چەتئەللىك ئالىملار ۋە شەخسلەرنىڭ ئىسمى بىلەن باغلىنىدىغان ماختالمىلارنى ئۇچراتتىم.مېنى ئويلاندۇرغىنى ناتىقنىڭ ئۆزىمىزنىڭ ئۇلۇغلىرىنى موزېيغا ئەكىرىپ قويۇپ , چەتئەللىكلەرنى ئۇلۇغلاشنى تەشەببۇس قىلغانلىقى بولدى. نىمىشقا ئۇلارنى”بولدى“قىلماي, ئۆزىمىزنىڭ پەخىرلىك ئالىملىرىمىز مەھمۇت قەشقەرى ۋە يۈسۈپ خاس ھاجىپلارنى”بولدى“ قىلىمىز?ئۇلارنى ئېتىراپ قىلىش بىلەن ئۆزىمىزنىڭ ئۇلۇغلىرىنى ئېتىراپ قىلىش زىددىيەتلىك بىر ئىشمۇ?شۇنداق قىلىشنىڭ زۆرۈرىيىتى نەدىن كەلگەن? ياكى بۇ ئېغىزىمغا كەلدى دەپ دەۋرىشنىڭ نەتىجىسىمۇ?
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, j9 f; |7 p$ F$ J' i8 x/ y5 {بىر قۇۋم ئۆزىنىڭ تەۋەلىكى ۋە تارىخىدىن پەخىرلەنمىگەندە مەڭگۈ ھەقىقى ئىشەنچكە ئېرىشەلمەيدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 J( z4 d) T$ Z; ?5 [0 ^ئەلۋەتتە ئەسلىمىزنى بىلىش ۋە ئۇنى قەدىرلەش, ھازىرقى زامان ئىلغار مەدىنىيەتنى قوبۇل قىلىپ ئىلگىرلەش بىلەن توقۇنۇشمايدۇ. قايسى تەرەققى قىلغان دۆلەتتە ئالىملىرىنى ئۆتمۈش دەپ ”بولدى“قىلىۋەتكەن دەلىل باركەن?ئەگەر ئالدىنقىلارنىڭ نەتىجىسىنى دەسسەپ تۇرۇپ ئىلگىرلىسەك ھەم ئۇلارنىڭ تۆھپىسىدىن ئارتۇرۇپ تۆھپە يارىتالىساق ھەقىقى ئىجتىمائى قىممەت ياراتقان بولىمىز.ئەلى ئىنىمىز يېزىۋاتقان كىتابىنىڭ ئىچىگە ئۆزىدىكى <<قوشنامنىڭ قوش كۆرىنەر ئېففىكتى>>نى قوشۇپ قويۇشىنى تەۋسىيە قىلىمەن.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 l& `8 n. ~( S8 }% A4 k
بۇ يەردە مېنى ھەم قايىل قىلغان ھەم ئويلاندۇرغان يەنە بىر مەسىلە شۇكى ئىنىمىز پسىخولوگىيىلىك تەربىيە (ئۆزىگە ئىشىنىش تەربىيىسى)ئۈچۈن مەھمۇت قەشقەرى ۋە يۈسۈپ خاس ھاجىپلارنىڭ تەتقىقاد بۆشۈگى بولغان مەركىزى مىللەتلەر ئىنىستىتوتىغا بېرىپ ئۆزىنى بۈيۈك ئالىملىرىمىزدىن ئۈستۈن ئورۇنغا قويۇپ غەلبە قازانغىنى بولدى. لېكسىيەنىڭ قالغان مەزمۇنلىرىغا چېلىنغان چاۋاكلارغا مەن قايىل, بىراق مۇشۇ يەرگە چېلىنغان چاۋاك بارلىق چاۋاكلارنى يۇيىۋەتتى دەپ ئويلايمەن.ئۆز كەسپىنى ھەم ئۇنىڭغا تۆھپە قوشقان ئالىملىرىمىزنى قوغدىيالمىغان , ھەتتا ئۇلارنى قوغداشنىمۇ ئويلاپ قالماي, ئۇلارنىڭ ئىسمى ھەزىلگە ئايلاندۇرۇلۇپ, ئادەمنىڭ غورۇرىغا تېگىدىغان رەۋىشتە سېلىشتۇرما قىلىنسا خامۇشلارچە چاۋاك چېلىپ ئولتۇرغان ئاڭلىغۇچىلارنىڭ چالغان چاۋىكىنىڭ نوپۇزىدىن گۇمانلىنىش كېرەكمۇ يوق? ئەلى ئىنىمىزنىڭ شۇنچە تەييارلىق بىلەن بەرگەن تەربىيىسىدىن ئۇلارنىڭ مەلۇم نەرسىلەرنى يۇقتۇرىۋېلىشىغا ئىشىنەلەمدۇق?ناۋادا ئۇلار ئەلىنىڭ پاراڭلىرىنى سەھنىىدىكى تالانتلىق كۈلدۈرگە ئارتىسلىرىنىڭ قىزىقچىلىقىدەك بىر ئىش دەپ قاراپ چاۋاك چالغان بولسا بۇ باشقا بىر گەپ. ئىنىمىزنىڭ كۆپ كىتاب ئوقۇيدىغىنىغا ئىشىنىمەن, بىراق ئۇنىڭ نۇتۇق جەريانىدىكى پوزىتسىيەدىن <<قۇتادغۇبىلىك>> ۋە <<تۈركى تىللار دىۋانى>>دىن ئىبارەت ئىككى تەۋەررۈك كىتابقا يېقىن يوللاپ باققىنىغا ئىشەنگۈم كەلمىدى. ناۋادا ئۇ ئالىملىرىمىز ۋە ئۇلارنىڭ نەتىجىلىرىنى تونۇغان بولسا بۇ سۆزلەرنى قىلغاندا تىلى كۆيگەن بوللاتتى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 d9 ?2 E& y; k# s8 _1 ]6 A! w2 X
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% S7 k7 z; Q! ^! w6 y7 W$ b3.لوگىكىلىق خاتالىق مەسىلىسىبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: F( ]; l* z" [" V" R" H6 ]: C
بۇنداق كەڭ تارقىلىدىغان لېكسىيىلەردە ئىلمىي تەتقىقاتتىن ئۆتمىگەن مەزمونلار يەڭگىللىك بىلەن ئوتتۇرىغا چىقسا بولمايدۇ.مەسىلەن, ’ق‘ھەرپى ئۇيغۇرلاردىلا بار, بۇ بەكلا مەسئۇلىيەتسىز خۇلاسە, يېنىمىزدىكى قازاق مىللىتىنىڭ ئىسمىدىلا’ق‘تۇرۇپتىغۇ, ئۇنىڭدىن باشقا ئەرەپ, پارىس تىللىرىدىمۇ بار.يەنە ئۇيغۇر مىللىتىدىن شۇنچە كۆپ ئالىم چىقسا ئەقىللىق ھىساپلانماي, ’ق‘تاۋۇشىنى چىقىرالىغان تىلدىكى ئەۋرىشىملىق ئالاھىدىلىكى ئۈچۈن ئەقىللىق بولسا بۇنداق خۇلاسىنىڭ ئىلمىلىكىدىن سۆز ئاچقىلى بولمايدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 R" d5 ~1 g) Z$ yقىستۇرۇپ قويۇشقا تېگىشلىك يەنە بىر جىددىي مەزمۇن, بەزى نەرسىلەرنى سېلىشتۇرۇشقا بولىدۇ, يەنە بەزى نەرسىلەرنى قالايمىغان سېلىشتۇرۇش لوگىكىلىق خاتالىق ھىساپلىنىدۇ.مەسىلەن, بوي ئىگىزلىگى بىلەن بەدەن ئېغىرلىقىنىڭ مىقتارى ئوخشىمىغاچقا سېلىشتۇرۇشقا بولمايدۇ.يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ تارىخ سەھنىسىدىن ئورۇن ئالغان بىلىم قۇرۇلمىسى بىلەن ئەلى ئىنىمىزنىڭ ئېنگىلىسچە ۋە پسىخولوگىيە بىلىمىنى سېلىشتۇرۇپ, ئۇلارنى موزېيغا ئەكىرىۋېتىپ ئورنىغا ئۆزىنى دەسسىتىش ئىستىگى مېنىڭ سەل غەزىۋىمنى قوزغاپ قويدى.”ئۇلار بىلگەننى مەن بىلىمەن, ئەمما مەن بىلگەننى ئۇلار بىلمەيدۇ “بۇنداق ئىشەنچ مېنى ھەيران قالدۇردى.گەرچە ئەلى بىلەن ئۇلارنى سېلىشتۇرۇشنى ئالىملىرىمىزغا قىلىنغان ھاقارەت دەپ رەت قىلىپ تۇرساممۇ, لېكىن ئەلى ئۇلار بىلەن ئۆزىنى سېلىشتۇرۇش تاماسىدا بولغاچقا ۋە ئۇنى ئوچۇق ئاشكارا ئىپادە قىلغاچقا بۇ يەردە ئامالسىز سېلىشتۇرۇپ قويۇشقا مەجبۇرمەن.يەنە بىر تىلنى پىششىق بىلىش نوقتىسىدىن سېلىشتۇرغاندا, مەھمۇت قەشقەرى <<دىۋانى لوغەتىت تۈرك>>(تۈركى تىللار دىۋانى >>شۇ زاماندىكى ئەرەپلەرنىڭ تۈرك تىلىنى ئۈگۈنۈش ۋە تۈركلەرنى چۈشۈنۈش ئېھتىياجىنى قاندۇرۇش ئۈچۈن ئەرەپ تىلىدا يېزىپ چىققان.بەلكىم ئەلى بىر كۈنلىرى ئېنگىلىز تىلىدا ئېنگىلىز تىلى دۇنياسىدىكى كىشىلەر ئېتىراپ قىلغۇدەك بىر پارچە ئەسەر يازالمىغان تەقدىردىمۇ ئۇيغۇرلارغا ئائىت بىرەر پارچە ئەسەرنى ئېنگىلىز تىلىغا يۇقۇرى سەۋىيەدە تەرجىمە قىلىپ ئېنگىلىز تىلى دۇنياسىغا تونۇشتۇرالىسا بەلكىم سېلىشتۇرغىدەك ئەڭ كىچىك بولسىمۇ بىر دەسمىگە ئېگە بوپتۇ دەپ ئويلىشىم مۈمكىن.پسىخولوگىيىلىك بىلىملىرىنى سېلىشتۇرغاندا, ”قۇتادغۇبىلىك “”تۈركى تىللار دىۋانى “”پەزىلەتلىك شەھەر ئاھالىسى “قاتارلىق ئەسەرلىرىمىزدىكى سېستىمىلىق پسىخولوگىيە بىلىملىرىنى(<<شىنجاڭ پىداگوگىكا ئۇنىۋېسىتېتى ئىلمى ژورنىلى>>2014-يىللىق1-سان ”مەدىنىيەت پسىخولوگىيىسىدىن ئۇيغۇرلانىڭ يەرلەشمە پسىخولوەىيىسىگە نەزەر “دىن ئېلىندى)چۈشەنگەن بولسىدى ئۆزىنىڭ قەدىمقى ئالىملىرىمىزدىنمۇ 300يىل كېيىن قالغىنىدىن ئەپسۇسۇلانغان , ئەگەر ئالىملىرىمىزنىڭ بىلىمىنىلا ئەمەس پەزىلىتىنىمۇ قوشۇپ ئۈگەنگەن بولسا, ئاڭلىغۇچىلارنى تېخىمۇ كۆپ مەنپەئەتلەندۈرگەن بولاتتى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& u- w: i- X% V# T
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! m+ x. j8 e+ I4.باشقىلارنىڭ بىلىم ھوقۇقىغا ھۆرمەت قىلماسلىق مەسىلىسى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ g9 n& S% a0 U9 y5 j" Q% u3 K; w”ئەگەر سەن كەمبەغەل تۇغۇلغان بولساڭ, ئۇ سېنىڭ خاتالىقىڭ ئەمەس.بىراق كەمبەغەل ئۆلۈپ كەتسەڭ, ئۇ سېنىڭ خاتالىقىڭ “بۇ بېلگەيتىسنىڭ ھەممەيلەنگە تونۇشلۇق سۈزى, بىراق لېكسىيىدە ’مېنىڭ‘قىلىپ ئىشلىتىلگەن.بۇنداق باشقىلارنىڭ بىلىم ھوقوقىنى مېنىڭ دەپ ئىشلىتىۋېلىش ھەرقانداق يازما ياكى نۇتۇقلاردا چەكلىنىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% A$ q5 E2 U; L4 b, x# O
بەلكىم ئوقۇرمەنلىرىمىز يۇقارقى قۇرلارنى كۆرگەندە ئۆزىنىڭ بىلىش خەرىتىسى بىلەن كۆلەڭگە چۈشۈرۈپ نىيىتىمنى ھەر خىل چۈشىنىشى مۈمكىن. شارنى كۈچەپ پۈۋلىسە ئېتىلىپ كېتىدىغىنىنى بىلىمەن. شۇڭىمىكىن بۇ لېكسىيىدىن ئەلى ئىنىمنىڭ بىر ئوچۇم كاللىسىنى ئىشلىتىشنى خالىمايدىغان ئاڭلىغۇچىلىرىنىڭ چاۋىكى تەرىپىدىن ئېتىلىپ كېتەي دىگەن ھالىتىنى كۆرۈپ, كاللام بولدى قىل دەپ بۇيرۇق چۈشۈرسىمۇ, قەلبىم بۇنىڭغا كۆنمەي قەلىمىمنى قولۇمغا تۇتقۇزۇپ قويدى. دىيارىمىزدىكى ئېھتىياج پسىخولوگىيە ساھەسىدە تېخىمۇ كۆپ يۇلتۇزلارنىڭ چاقنىشىنى كۈتىۋاتىدۇ.ئەگەر بۇ يۇلتۇزلار خەلقىمىزنىڭ ئۇزۇن تارىخى سىنىقىدىن ھەم ئىلمى پسىخولوگىيە پېنىنىڭ تەكشۈرىشىدىن ئۆتەلمىسە تېزلا ئېقىپ كېتىشى مۈمكىن.مەن يەنىلا ئەلى قۇرباندىن ئىبارەت يۇلتۇزۇمىزنىڭ ئاقىللار چاۋاكلىرى ئارىسىدا مەڭگۈ چاقنىشىنى ئۈمۈت قىلىپ يازمامنى ئاخىرلاشتۇرىمەن.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 b- P" U  W  u8 ^

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  E6 u) A' ?" Kبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 G0 l$ D1 q' a* N
2015-يىلى 1-ئاينىڭ 6-كۈنىبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ x8 j1 Y+ q( P) a* e+ P! B

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# o1 l# M* O8 R1 y, M4 lبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 V5 w4 U3 `" I
ئەلى قۇربان لىكسىيەسىنىڭ سىن فىلىمىنىڭ ئۇلىنىش ئادىرىسىبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ B4 |: D3 z9 q# N& Z4 f# s8 w

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; B. d) A* J# p  N3 p) E" A3 ghttp://v.qq.com/iframe/player.html?vid=o01449b4xlw&
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ z) J& X  V6 ^http://v.qq.com/iframe/player.html?vid=y0144ys6om5& بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Misranim2 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-7 12:56 AM  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 m: U3 s, x- Z2 g3 Q8 I8 j
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 ]6 A- t- b1 W* \

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 110859
يازما سانى: 351
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1080
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 135 سائەت
تىزىم: 2014-11-13
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنمۇ ئويلىغان بۇ نۇقتىلارنى لېكىن، نۇتۇق ئىھتىياجى تۈپەيلى بەزى نەزەريەلەرنى ئەينەن پېتىم قوللانسا ئادەمنى قايىل قىلالمايدۇ. بۇ لىكسىيە خەنزۇچە ئوقۇيدىغان بالامغىمۇ يېقىپ كەتتى، ھەتتا توردىن 280كويلۇق پىلاستىنكىلىرىنىمۇ  سېتىۋىلىپ ئاڭلىماقچى بولىۋاتىدۇ.

ۋاسكېتبول شاھى

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98661
يازما سانى: 1274
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4793
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1278 سائەت
تىزىم: 2013-10-12
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ ئەلى قۇرباننى ئاخىرى  ئېشتىرىپ مەجبۇرى  ئۇنىمىسا ئۇنماي پەيلاسوپ ئالىم قىلۋىتىەمدۇ نىمە ما خەخ     ماۋزۇنىڭ كاتتىلىقىغا قارا    ....      

ئالدىمدا يېقىلساڭ مەيلى يۈلەشگە مادارىم يېتىدۇ، قەلبىمدىن يېقىلما تەسگە چۈشدۈ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105575
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 22
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 12 سائەت
تىزىم: 2014-4-2
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەلى ئۆز بىلىمى ۋە ئىقتىدارىغا تىرىشچانلىقى بىلەن ھەر قايسى ئورۇنلاردا لىكسىيە سۆزلەۋاتىدۇ. بۇ ياخشى باشلىنىش ، لىكىن ئاڭلىغۇچىلىرىمىز ئۈزىگە بايدىلىق يىرى قوللىنىپ قالغىنىغا تولا ئېسىلىۋالمىغىنى تۈزەك. راسىت بىر قىسىم خاتالىقلار يوق ئەمەس . لىكىن ئوتتۇرغا چىقىپ ئادەمنى قايىل قىلىش سۆزلەش ئۈچەۋالا ئاسان ئىش ئەمەس ؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 110859
يازما سانى: 351
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1080
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 135 سائەت
تىزىم: 2014-11-13
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاۋۇ يۈسۈپ خاس ھاجىپ، مەھمۇت قەشقىرىلەرنى مۇزىيغا ئەكىرۋىتىمىز دىگىنىنى كونىلىقنى تاشلاپ يېڭى نەرسىلەرنىڭ قەدرىگە يىتەيلى دەپ چۈشەندىم. دىمىسىمۇ جىق تەتقىق قىلىپ كەتتۈق. ئېسىمدە قېلىشىچە مەن تولۇق ئوتتۇرىدىكى چېغىمدا بۇنداق گەپلەرنى جىق قىلغان ئىدۇق. 25يىلدەك بولۇپتۇ. مەنمۇ تۈركى تىللار دىۋانىدا نىمە سۆزلەنگەن دىسە دەپ بېرەلمەيمەن. ئۇنىڭ بىزگە بىرەر پايدىسى تەگمىدى ئەمەس، لېكىن ئۇندىن كېيىن 10ئەسىردەك ۋاقىتتا چىققان يېڭى نەرسىلەرنى ئۈگىنىدىغان ۋاقىت يېتىشمەي قالدى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ z" ~, U* p8 P# H, m
دىيارىمىزدا يېقىندا ۋابادەك يامراپ كەتكەن ھىلىقىدەك ئىدىيەلەرمۇ دەل 14ئەسىر بۇرۇنقى نەرسىلەرنى زورلاپ تېڭىش شەكلى بىلەن كىشلەرنى بىزار قىلىپ كەلدى. ماھىيەت جەھەتتىن بۇ ئىككىسى ئوخشاش.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 109197
يازما سانى: 216
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 560
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 122 سائەت
تىزىم: 2014-8-15
ئاخىرقى: 2015-1-10
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ مۇئەللىمنىڭ «ئۇلار بىلگەننى مەن بىلىمەن،بىراق مەن بىلگەننى ئۇلار بىلمەيدۇ»دىگەن سۆزلىرى ھەقىقەتەن چەكتىن ئېشىپ كەتكەن...بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 h( J- l% O) n) y) a4 Q1 B! d
بۇ سۆزلەرنى قەتئى قۇبۇل قىلىشقا بولمايدۇ!

ئىنساپسىز ئادەمنىڭ كۆڭلى قارادۇر،
نادان ۋە ئاچكۆزلەر ئەلگە بالادۇر.
ئىناقلىق بولمىغان قەۋم ئۇ ھامان،
ئاخىر قان يىغلاپ دەردتە قالادۇر.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94020
يازما سانى: 260
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 767
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 249 سائەت
تىزىم: 2013-3-28
ئاخىرقى: 2015-1-11
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تېخى بايىلا بىر خىزمەتدېشىم؛‹‹ ئەلى مۇئەللىمنىڭ بېيجىڭداسۆزلىگەن لىكسىيەسىنى ئاڭلىدىڭىزمۇ؟ دەششەت سۆزلەپتۇ،ئاڭلىسا باشقىچىلا تۇيغۇدا بولۇپ قالىدىكەن››دىگەن ئىدى.ھازىرلا ئاڭلىمىسام...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100933
يازما سانى: 960
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3828
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1472 سائەت
تىزىم: 2013-12-16
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يازما ئىنتايىن ياخشى يىزىلىپتۇ .لىكىن چۈشنەلمىگەن يىرىم شۇكى ،قەلەم ئېگىسى نىمە ئۈچۈن بىر ئاددى پىسخىكا يىتەكچىسى ئۇلۇغ بوۋىمىز،ئالىمىمىز بىلەن سىلىشتۇرۇپ مۇھىملىقىنى ئايرىمىز ؟ئەلى قۇربان پەقەت دۆلەت 2-دەرىجىلىك پىسخىك يىتەكچىسى .بۇ دەرىجىسى بىلەن ئۇ تولۇق ئوتتۇرا ياكى ئوتتۇرا تىخنىكوم مەكتەپلىرىدە پىسخىك ئوقۇتقۇچىسى بولۇشقا بىلىدۇ .ئەلى قۇربان ئۇيغۇرلار ئارىسىدىكى بىر بوشلۇقنى تۈنجى نۆۋەت تولۇقلىغانلار .ئۇنىڭ يا تەتقىقات تېمىسى يوق ياكى بىرەر جەمىئەتنىڭ قاتتىق دىتال ياكى يۇمشاق دىتالىغا كۆرىنەرلىك يارىدىمى تەگمەيدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' U0 [( z2 q6 e5 P! v( `2 Y      گەپنىڭ ئىنىق قىلىپ ئىيتقاندا ئەگەر سىز ئۆزىڭىز بىرەر پىسىىك تەڭشەش بىلىملىرىدىن خەۋەردار بولمىسىڭىز ،ئەلى قۇرباننىڭ نوتىقى بارغانسىرى سىزدىكى ئەيپلەرنى تاپقاندەك ،ھەممىنى بىلىدىغاندەك ،ئەۋلىيادەك ھىس قىلىۋالىسىز .ئەگەر سىزدە نۇرمال پىسخىك تەڭشەش ئىقتىدارىڭىز بولسا .ئەلى قۇربان دىگەن نۇرغۇن ئىشلارنىڭ تەبىئىي ئىش ئىكەنلىكىنى ،ئەلى قۇرباننىڭمۇ سىزدەك ئاددىيلا ئىنسان ئىكەنلىكىنى پەقەت سىزدىن كۆپ كىتاب ۋە سۆز قابىلىيىتىنىڭ يۇقىرىلىقىنى ھىس قىلىسىز .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* u; P* e7 D" J
     سىزمۇ پىسىخىك ئاساسى بىلىملىرى ،پىسخىك يىتەكچىسى ئىقتىدار يىتىشتۈرۈش ئۇقۇشلىقى ،كەسپىي ئەخلاق دىگەن پەنلەردىن ئىمتاھان بىرىپ ئۆتەلىسىڭىز سىزمۇ پىسخىك يىتىكچىسى ،پىسخىلوك بولالايسىز .包括《基础知识》和《心理咨询师(二级)技能》;《职业道德》بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: Y, u  n: ?* ~
بۇ ئىمتاھان ھەريىلى 5-ئايلاردا تېزىملاش ئىلەپ بىرىپ 11-ئايدا نەتىجە چىقىدۇ .ئىمتاھان مۇشۇ ئارىلىقتا ئىنىلىدۇ .

ھازىرغىچە 2 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
Qashqari + 10 بارىكاللا
BUEREZAT + 10 دەلىللەر يېتەرلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 20   باھا خاتىرىسى

دۇنيادىكى ئەڭ خۇشپۇراق ئەتېر-مىھنەتتىن چىققان تەرنىڭ پۇرىقىدۇر!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 110859
يازما سانى: 351
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1080
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 135 سائەت
تىزىم: 2014-11-13
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىشقىلىپ خەقنىڭ قىزغىنلىقىغا سۇ سەپمەيلى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 19369
يازما سانى: 419
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8421
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 1673 سائەت
تىزىم: 2010-11-28
ئاخىرقى: 2015-1-12
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قىزىقمىغان مەنلا قالدىممۇ نىمە بۇ ئۇكاشقا ؟

         بىلىم يوق يەردە نادانلىق ئۆزىنى بىلىم دەپ ئاتايدۇ .
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش