مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 637|ئىنكاس: 10

ماتېماتىكا ئوقۇتۇشىنى ياخشى ئېلىپ بىرىش ھەققىدە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14626
يازما سانى: 280
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9398
تۆھپە نۇمۇرى: 727
توردا: 200 سائەت
تىزىم: 2010-10-20
ئاخىرقى: 2015-1-17
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 11:06:07 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

قانداق  قىلغاندا  ماتېماتىكا  ئوقۇتۇشىنى  ياخشى  ئېلىپ  بارغىلى  بۇلىدۇ

قۇربانجان روزى

    1.ئەڭ ئاۋۋال ئوقۇغۇچىلارنىڭ ماتېماتىكا ئۆگىنىشكە بولغان قىزىقىشىنى قوزغاش كېرەك. قىزىقىش ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېڭىلىق يارىتىش، بىلىم ئېلىش ئىستىكىنى قوزغايدىغان ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچ. ئوقۇغۇچىلاردا قىززىقىش بولغاندىلا، ئاندىن دەرسنى ياخشى ئىگىلەپ قىيىن نۇقتىلارغا بۆسۈپ كىرەلەيدۇ. شۇڭا، ماتېماتىكا ئوقۇتقۇچىلىرى ئاۋۋال ئىشنى ئىمتىھان مائارىپى سەۋەبىدىن بالىلاردا پەيدا بولغان ماتېماتىكا دەرسىنى ئۆگەنمەك قىيىن دەيدىغان ۋە بۇ دەرسكە ئېتىبارسىز قارايدىغان ھالەتنى ئۆزگەرتىشتىن باشلاپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش پوزىتسىيەسى ۋە تۇيغۇسىدا بۇرۇلۇش ھاسىل قىلىش ئارقىلىق، ھەممە ئوقۇغۇچى ماتېماتىكا دەرسىنى ئۆگىنىشكە قىزىقىدىغان، ماتېماتىكا دەرسىنى مۇھىم دەپ قارايدىغان ۋەزىيەتنى شەكىللەندۈرۈشى لازىم.

   2.ماتېماتىكا دەرسى ئوقۇتۇش پىروگراممىسىنى ئەستايىدىل ئۆگىنىش كېرەك. باشلانغۇچ مەكتەپ ماتېماتىكا دەرسى ئوقۇتۇش پىروگراممىسىدا ماتېماتىكىنىڭ ئالاھىدىلىكى، مۇھىملىقى، رولى، مەقسەت ۋە تەلىپى، ئوقۇتۇش ماتېرىياللىرىنىڭ تاللىنىش ۋە ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى، ئوقۇتۇشتا دىققەت قىلىشقا تېگىشلىك ئىشلار، ھەرقايسى يىللىقلارنىڭ ماتېماتىكا ئوقۇتۇشىدىكى مەزمۇنى قاتارلىقلار كونكرېت، ئېنىق كۆرسىتىلگەن بولۇپ، بۇ پىروگراممىنى ياخشى ئۆگەنسەك دەرس مەزمۇنىغا قارىتا توغرا چۈشەنچىگە ئىگە بولالايمىز - دە، ئوقۇتۇش خىزمىتىدە تەمتىرەپ قالمايمىز ھەم دەرس پىلانىنى پۇختا، ئەتراپلىق قىلىپ تۈزۈپ چىقالايمىز. شۇڭا، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلىيىتىگە ئۇيغۇن كېلىدىغان مەۋسۇملۇق، ئايلىق، ھەپتىلىك، ھەتتا سائەتلىك دەرس پىلانى تۈزۈپ چىقىپ ۋە ئۇنىڭدىن تولۇق پايدىلىنىپ، ئۇلارنىڭ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرۈشكە ئاساس سېلىشىمىز لازىم.

    3.كۆرسەتمىلىك قوراللاردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىش لازىم. ماتېماتىكا دەرسىدىكى كۆرسەتمىلىك قوراللار دەرسلىكنىڭ زۆرۈر تولۇقلىما قىسمى بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرس مەزمۇنىنى چوڭقۇر ئۆزلەشتۈرۈشىدە تۈرتكىلىك ۋە ياردەمچىلىك رول ئوينايدۇ. شۇڭا، ئوقۇتقۇچى شۇ سائەتلىك دەرسنىڭ مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك بولغان كۆرسەتمىلىك قوراللارنى تەييارلاش ۋە ئۇنىڭدىن ياخشى پايدىلىنىش ئارقىلىق مۇھىم، قىيىن نۇقتىلارنى ئوقۇغۇچىلارغا تولۇق ھېس قىلدۇرۇپ، دەرستىكى قىيىن نۇقتىلارنى ھەل قىلىۋېلىشىغا شارائىت يارىتىپ بېرىشى كېرەك. باشقا پەنلەرگە قارىغاندا ماتېماتىكا دەرسىنىڭ قىيىنلىق دەرىجىسى بىر قەدەر يۇقىرى بولۇپ، ئوقۇغۇچىلار تۆۋەن يىللىقتىن يۇقىرى يىللىققا ئۆرلىگەنسېرى كۆپلەپ قىيىن، مۇرەككەپ مەسىلىلەرگە دۇچ كېلىدىغانلىقتەك رېئاللىققا ئاساسەن، كۆرسەتمىلىك قوراللار ۋە باشقا ۋاسىتىلەردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ، ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن ئاكتىپ تەپەككۇر قىلىش، ئاكتىپ ئۆگىنىش شارائىتى يارىتىپ بېرىپ، تەشەببۇسكارلىق بىلەن ئۆگىنىشكە يېتەكلەش كېرەك.

    4.ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بايقاشقا ماھىر بولۇش كېرەك. بىر سىنىپتىكى ھەممە ئوقۇغۇچىنىڭ ماتېماتىكا دەرسىدىكى نەتىجىسى ياخشى بولۇپ كېتىشى ناتايىن. مۇھىمى ئوقۇتقۇچى ماتېماتىكىدا ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزىگە خاس ئالاھىدىلىكى بارلىقىغا ئىشىنىشى ۋە ئۇلارنىڭ قايسى جەھەتتە ئالاھىدىلىكى بارلىقىنى ئېنىق بىلىشى، مۇشۇ ئاساستا ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى ماختاپ يەنىمۇ ئىلگىرىلەش ئىشەنچىسىنى تۇرغۇزۇشى، ئەمەلىي تەدبىرلەرنى قوللىنىپ، ئۇلاردىكى قانچە تىرىشساممۇ يەنىلا بۇ دەرسنى ياخشى ئۆگىنەلمەيدىكەنمەن دەيدىغان ئۈمىدسىز قاراشنى تۈگىتىشى كېرەك.

(ئاپتور بورتالا شەھىرى شويىڭپەن بازارلىق ئوتتۇرا مەكتەپتىن)


مەنبەسى:شىنجاڭ  مائارىپ  گېزىتى




بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   deris تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-11-21 11:06 AM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 37230
يازما سانى: 758
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6716
تۆھپە نۇمۇرى: 655
توردا: 1078 سائەت
تىزىم: 2011-4-11
ئاخىرقى: 2015-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 12:20:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماتىماتىكا تەس پەن دەيدىغان كۆز قاراش ھەممە يەردە مەۋجۇت. بىراق بالىلارنى قىزىقتۇرۇشقا ماھىر ئوقۇتقۇچىغا نىسبەتەن تەس ئەمەس. بۇ پەقەت ئوقۇتقۇچنىڭ مىتودىغا باغلىق.

بىر ئانا ئون پەرزەنتىنى باقالايدۇ. بىراق ئون پەرزەنت بىر ئاتا-ئانىنى باقال

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100933
يازما سانى: 1155
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5014
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1835 سائەت
تىزىم: 2013-12-16
ئاخىرقى: 2015-3-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 01:16:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماڭىغۇ ماتىماتىكا ئەزەلدىن تەس بىلىنمەيدۇ.ماتىماتىكىغا ئەستايىدىللىق بىلەن ،ئىغىر بىسىقلىق،ئوچۇق تەپەككۇر يولى بولسىلا تەس ئەمەس .لىكىنزە مۇشۇ ئەدىبىيات بەك تەس بىلىنەتتى .يازغان ماقالىنىڭ تېمىسى بولغان يا فورمىلاسى يوق .ئىمتاھاندا جاۋاب يازسا يا توغرا خاتالىقىنى بىلگىنى بولمايدۇ .ئىشنى ئەدەبىيات بەك تەس ھەم ئاۋارىچىلىك ھىس قىلاتتىم .ماتىماتىكىدا مەنچە تەس دەپ قارايدىغانلار ئەستايىدىل ئىش قىمايدىغانلاې بولسا كىرەك . بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   sardor0908 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-11-21 02:03 PM  


دۇنيادىكى ئەڭ خۇشپۇراق ئەتېر-مىھنەتتىن چىققان تەرنىڭ پۇرىقىدۇر!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84300
يازما سانى: 1071
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5036
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 205 سائەت
تىزىم: 2012-8-24
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 04:25:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنمۇ ماتىماتىكىغا ئانچە قىزىقىپ كەتمەيتتىم . ئەدىبىياتقا قىزىقاتتىم . گىيومىتېريە ، سېتىرومىتېريە دەپ دەرسلىرىمىزنى يۈزەكىلا ئۆگۈنۈپ ئىمتىھاندىن ئۆتىۋالاتتىم . مۇشۇ چاققىچە بۇلۇڭىنى تېپىش ، ئا ، ب ، س دېسە بېشىم ئاغرىيدۇ .

بەلكىم تېمىدا دېيىلگەندەك قىزىقىشىم ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرس ئۆتۈش مىتوتى مېنى مۇشۇنداق قىزىقماس قىلىپ قويغان بۇلىشى مۇمكىن . چۈنكى ماتىماتىكا ئوقۇتقۇچىمىزنىڭ بىرىنچى سائەتلىك دەرسىدىن باشلاپلا ياقتۇرماي قالغانتىم . شۇنداق قوپال ھەم سۈرلۈك ئېدى ئۇ ئوقۇتقۇچىمىز .

تۇرمۇش ـــــ كېسىپ تىكىدىغان مودا كىيىم ئەمەس !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96511
يازما سانى: 729
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2353
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 581 سائەت
تىزىم: 2013-7-29
ئاخىرقى: 2015-2-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 04:42:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن 17 يىل ئىزچىل ماتىماتىكا ئۈگەندىم دىسەممۇ بولىدۇ، چۈنكى ئۇ ناھايىتى قىزىقارلىق پەن. مېنىڭچە ماتىماتىكا ئۈگۈنۈشتە ئوقۇتقۇچى ئەڭ مۇھىم ئامىل، چۈنكى مەن باشلانغۇچتىن تارتىپ تا ئالىي مەكتەپكىچە ماتىماتىكا مۇئەللىمىنىڭ سىنىپ مۇدىرلىقىدا تەلىم ئالغان، شۇڭا مېنىڭ نەتىجەم تەبىئى پەنلەردە ئالاھىدە ياخشى، ئىجتىمائى پەنلەردە ئالاھىدا ناچار ئىدى. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   UYGRAF تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-11-21 06:10 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 88497
يازما سانى: 552
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1317
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 862 سائەت
تىزىم: 2012-12-12
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 08:09:54 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەندە مۇشۇ سانسىفىرغا قارىتا قارشى ئىنكاس بار،كىچىكىمدىن ماتىماتىكا ئەمەس سانسىفىرلاردىنمۇ قورقۇش كىسىلىم بار ئىدى  ،.ھازىرمۇ شۇنداق ھەتتا كىيۇ كىيۇدىكى ئۇزۇن خانىلىق ساننى يادلاپ بولالماي  ئىلخەت ئارقىلىق登录قىلىپ ئىشلىتىۋاتىمەن.

ھەر بىر ئادەمنىڭ ئىككى يۇزى بولىدۇ،ياخشى بىلەن يامان كەلگۇسى بىلەن ئۆتمۇشى،بىرسىنى ياخشى كۆرگەن ئىكەنسىز بارلىقىنى قوبۇل قېلىشىڭىز كىرەك.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98054
يازما سانى: 263
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 814
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 311 سائەت
تىزىم: 2013-9-21
ئاخىرقى: 2015-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 10:19:42 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قۇرۇق گەپ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98054
يازما سانى: 263
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 814
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 311 سائەت
تىزىم: 2013-9-21
ئاخىرقى: 2015-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-21 10:21:01 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ەەەەەە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2427
يازما سانى: 333
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 4301
تۆھپە نۇمۇرى: 540
توردا: 1195 سائەت
تىزىم: 2010-6-10
ئاخىرقى: 2015-3-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-22 11:47:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ مۇنبەرگە بۇ تېمىنى يوللىسىڭىز مەنچە مۇۋاپىق ئەمەس. چۈنكى بۇ يەردە بۇنىڭغا قىزىقىدىغان تورداشلار يوقنىڭ ئورنىدا .شۇڭا تەۋپىق مۇنبىرى قاتارلىق مائارىپ مۇنبەرلىرىگە يوللىسىڭىز ئاندىن قىممىتى بولىدۇ.

ھايات

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102582
يازما سانى: 240
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1387
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 115 سائەت
تىزىم: 2014-1-21
ئاخىرقى: 2015-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-11-23 01:24:31 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن 20 يىللىق ماتېماتېكا ئوقۇتقۇچىسى ،بىراق قانداق قىلسا دەرسنى ياخشى ئۆتكىلى بولىدۇ دىگەن تىمىدا گەپ قىلىشنى ئورۇنسىز دەپ قارايمەن.چۈنكى ھەربىر ئوقۇتقۇچنىڭ ئۇسلۇبى بولىدۇ ،شۇ ئۇسلۇپ بىلەن نەتىجە كۆرۈلگەن بولسىلا دەل شۇ ئوقۇتقۇچىغا نىسبەتەن شۇ ئۇسلۇپ ئەڭ ياخشى .
بىزنىڭ مائارىپىمىزدىكى مەغلۇبىيەت دەل ماۋۇ ئۇسۇل ئارقىلىق دەرس ئۆتسەڭ ئەڭ ياخشى دىيىش ! ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى ئومۇملاشتۇرۇش ،قېلىپلاشتۇرۇش.
بۇغۇ بىزنىڭ قان-قېنىمىزغا سىڭىپ كەتكەن ،ھەتتا مەكتەپلەردە ئىلمى بۆلۈم ئەزالىرى يەنە نامدار ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرس ئاڭلىشى بىلەن ،دەرس ئۆتكۈچىنىڭ دەرىسىنى باھالىغاندا كۈلگۈمنى كەلتۈرۈپ بىر قېلىپتا باھالاپ كىتىشلىرى،ئۆزىنىڭكىگە ئوخشىمىسا باھا ناچار ،ئۆزىنىڭ دەرس ئۆتۈش ئۇسۇلىغا ئوخشايدىغان يەردىن بىرنى تېپىۋالسا دەل شۇ نوقتا ئالاھىدىلىك، ياخشى ئۇسۇل .مەن خىزمەتكە چىقىپلا 3 يىل توشماي، كونا - يىڭى خىزمەتداشلىرىمدىكى بۇ كىسەللىكنى بايقىغان .شۇنىڭدىن كېيىن ئىزچىل ئۆزىنى ئوقۇتقۇچى چاغلايدىغان، بىراق دەرس ئۆتمىگىلى ئۇزۇن بولغان رەھبەرلەرۋە ئۆزلىرىنى رەھبەر چاغلايدىغان رەھبەرچاقلار،ئىلمى بۆلۈمگە كىرىۋېلىپلا نەتىجىسىنى ئۆزى ئىشلەيدىغانلار بىلەن 7 - 8 يىل توقۇنۇشتۇم .سەۋەپ ئۇلار كۆرسەتكەن ياخشى ئۇسۇللارنى قوبۇل قىلمىدىم ،ئۇلار تۈزۈتۈشنى تەلەپ قىلغان خاتا ئۇسۇللىرىمنى تۈزەتمىدىم .ئۇنداق- مۇنداق دىگەندەك ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى قوللانمىدىم ،ھەتتا رەت قىلدىم . قول دوسكىسىغا تۆت قۇر خەتنى يېزىپ كىرىپ نىشانلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى دەۋالغاندىمۇ ئۇلارغا ئەگشمەي، ئۆزۈم توغرا دىگەن ئۇسۇلدا دەرسنى ئۆتىۋەردىم،ئەمىلىيەتتە مەندە ھېچقانداق ئۇسۇل قېلىپمۇ يوق ئىدى .ئۆتكەن
دەرسلىرىمنى ناچار دىمىسىمۇ ياخشى دىمىدى .بارا- بارا رەھبەر ۋە رەھبەرچاقلارنىڭ نەزىرىدە گەپ ئاڭلىماس ،كىچىك تۇرۇپ چوڭلارنى كۆزگە ئىلماس ئادەم ئاتالدىم ،نەتىجەم خېلى ياخشى چىقاتتى بىراق ئىتىراپ قىلىنمايتتىم  مىنىڭ پەرۋايىم پەلەك ئىدى .ھەر خىل ئىلغارلارنى سايلاش ۋاقىتلىرىدا يىغىنلارغا قاتناشمايتتىم ،ھېلىمۇ ئىسىمدە 1999- يىلى ئىلغارلارنى سايلايدىغان يىغىنغا قاتناشماي مەيداندا كىتاپ ئوقۇپ ئولتۇرسام ،مەكتەپ مۇدىرىمىز كىلىپ سىز نىمىشقا يىغىنغا قاتناشمايسىز دەيدۇ ،مەن سايلاش ۋە سايلىنىش ھوقۇقۇمدىن ۋاز كەچتىم شۇڭا قاتناشمىدىم دىسەم، مەكتەپ مۇدىرىمىز ماڭا قاراپلا قالغان .ئاخىرى 7 - 8يىل بولغاندا نەتىجەمنىڭ ئزچىل ئوتتۇرا سىزىقنىڭ ئۈستىدە تۇرۇش سەۋەپلىك ئىتىراپ قىلىندىم بولغاي .شۇنىڭدىن بۇيان دەرىسىمنى ئاڭلاپ بېقىش ئۈچۈن قىززىققۇچىلار ئاڭلاپ باقىدۇ بولۇپمۇ يېڭى خىزمەتكە چىققانلار .كونا ئوقۇتقۇچىلار ياكى تەڭتۈشلىرىم سىنىڭ نەتىجەڭ نىمىگە بۇنداق ياخشى چىقىدىغاندۇ دەيدۇ .
مەن گەپ قىلمايتتىم ،مەنچە ئوقۇغۇچىلارنى مەلۇم بىر دەرسكە ئۆچ دىگىلى بولمايدۇ بىراق مەلۇم ئوقۇتقۇچىنى ياقتۇرمايدۇ ........................

دەرۋىش
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش