مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1059|ئىنكاس: 3

چاخچاق:نەدە سىز ‹غۇنچەم› [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101912
يازما سانى: 92
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 648
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 103 سائەت
تىزىم: 2014-1-7
ئاخىرقى: 2015-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-19 10:13:23 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
       نەدە سىز،<<غۇنچەم>>بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& f, U; T, R* |6 Z& x1 Z6 a
                                                              (ئەدەبىي خاتىرە)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 Q# G: \, ?) K' M
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ K2 v7 Q; U! D0 F* f# Y! F% K0 _
                                                       تۇرادىن ئابدۇرېھىم تاجىداربۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' T- {* Q7 P  K* j- f# v

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 x0 A: R* c) L4 J, \) g; `% s& [                                                              سۆز بېشى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  w! J, K# l. o% K2 b
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 k/ V' ?& k+ v: [' s! A$ a     ئۇيغۇر تىياتىرچىلىقىغا ئاساس سالغۇچىلارنىڭ بىرى،ئاتاقلىق يازغۇچى،دراماتورگ زۇنۇن قادىرىنىڭ "غۇنچەم"درامىسىنى يازغىنىغىمۇ ھەش-پەش دىگۈچە 70 يىل بولۇپ قاپتۇ.بۇ دراما ئەينى يىللىرى شىنجاڭنىڭ ھەرقايسى جايلىرىدىكى سانائى نەفىسە(سەنئەت ئۆمەك)لەر تەرىپىدىن ئوينالغاندىن تارتىپ تا ھازىرغىچە سەھنىدىن چۈشمەي ئۇيغۇر خەلقى ياخشى كۆرىدىغان،ناخشىلىرىنى سۆيۈپ ئاڭلايدىغان كىلاسسىك تىياتىرغا ئايلاندى.مەنمۇ كىچىك ۋاقىتلىرىمدا رادىيودىن "غېرىپ-سەنەم"،"غۇنچەم" قاتارلىق درامىلارنى ئاڭلاپ چوڭ بولغاچقىمۇئۇيغۇر تىياتىرچىلىقىغا ئوتتەك ھەۋىسىم بار ئىدى.دراما-تىياتىرلاردا رول ئالغان ئارتىسلارنى كۆرسەم ئىختىيارسىز ھۆرمىتىم قوزغىلاتتى.بولۇپمۇ ھەر قېتى رادىيودىن "غۇنچەم" درامىسىنى ئاڭلاتقاندا:"غۇنچەم رولىدا گۈلباھار ھامۇت"،دىگەن ئاۋازنى ئاڭلىسام،بۇ تالانت ئىگىسىنىڭ رول ئېلىشتىكى ماھارىتى ۋە غۇنچەمنىڭ قان-ياشلىق قىسمىتىنى ئىپادىلەيدىغان ناخشىلىرىنى ئېيتقاندىكى سۈزۈك،يېقىملىق ئاۋازىدىن ئالەمچە خوشاللىنىپ كېتەتتىم.مەن ئويلايمەن،ماڭا ئوخشاش تالاي تىياتىر ھەۋەسكارلىرىمۇ ئۆز ۋاقتىدا نۇرغۇن ئۆلمەس ئوبرازلارنى ياراتقان ئاتاقلىق ئارتىسنىڭ تۇيۇقسىز تىياتىر سەھنىسىدە كۆرۈنمىگەنلىگىدىن كۆڭلى يېرىم بولۇپ ھەيران بولۇۋاتقاندۇ،قەلبىدىكى <غۇنچەم>نىڭ ھازىرقى ئىشلىرىنى بىلگۈسى كېلىدىغاندۇ. شۇ قىزىقىشىمغا يارىشا گۈزەل ئۆكتەبىر ئايلىرىنىڭ بىر كۈنى شىنجاڭ مۇقام ئانسامبىلىنىڭ پېنسىيونېرى،دۆلەتلىك 1-دەرىجىلىك ئارتىس،تىياتىر ۋە ناخشا چولپىنى،ئاتاقلىق مۇقام سەنئەتكارى گۈلباھار ھامۇت خانىم بىلەن ھەمسۆھبەتتە بولۇش نېسىپ بولدى.بۇ ئەھمىيەتلىك سۆھبەتتىن ماڭا ئوخشاش تىياتىر ھەۋەسكارلىرىنى خەۋەردار قىلىش،ھەمدە كەڭ ئوقۇرمەنلەرنىڭ سوئاللىرىغا جاۋاپ بېرىش مەقسىدىدە بۇ خاتىرىنى <نەدە سىز"غۇنچەم" >        دىگەن تېما ئاستىدا ھوزۇرۇڭلارغا سۇندۇم.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" d% |8 b! N! }. r* U: L
                                               باھاردا كەلگەن <باھار>بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: `" C  d  q8 v" }5 q  K9 e9 p  a

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ L7 h- _+ I7 O0 l   1956-يىلى 4-ئاينىڭ 5-كۈنى،تاڭ سەھەر.شىنجاڭ ئىجتىمائى پەنلەر ئاكادېمىيىسىنىڭ تەتقىقاتچىسى،شائىر ھامۇت مەھمۇدى بىلەن شىنجاڭ ئوپېرا ئۆمىگىنىڭ كۆزگە كۆرۈنگەن ئارتىسى ئازادەم روزى ئائىلىسىگە بىر يېڭى ئەزا قوشۇلدى.بوۋاق قىز بولۇپ،3 كۈندىن كېيىن ھامۇت ئاكا گۈزەل باھار پەسلىدە تۇغۇلغان بۇ ئوماق قىزىغا<گۈلباھار>دەپ ئىسىم قويدى.كىچىك گۈلباھار بەك رايىش بولۇپ،يىغلاۋاتقان بولسىمۇ ئاپىسى ئازادەمنىڭ يېقىملىق ناخشا ئاۋازىنى ئاڭلىسىلا دەرھال توختاپ يوغان كۆزلىرىنى چىمچىقلاتقىنىچە ناخشىغا قۇلاق سالاتتى. بۇ ئەھۋالنى كۆرگەن ھامۇت ئاكىنىڭ بۇ كەنجى قىزىغا تېخىمۇ ئامراقلىغى كېلىپ،قولىغا ئېلىپ سۆيۈپ كېتەتتى.شۇ تەرىقىدە گۈلباھار ئاستا-ئاستا چوڭ بولۇشقا باشلىدى.ھامۇت ئاكا ئامراقلىغىدىن ئۇنى نەگە بارسا كۆتۈرۋالاتتى.لېكىن بۇ بەختلىك كۈنلەر ئۇزۇنغا بارمىدى.شۇ چاغدىكى چېكىدىن ئاشقان سولچىل سىياسەت ھامۇت ئاكىنى سەبى بالىلىرى ۋە ياش ئايالىدىن ئايرىپ تۇرمىگە تاشلىدى.بۇ چاغدا گۈلباھار ئەمدىلا 4 ياشقا كىرگەن بولۇپ دادىسىنىڭ بېشىغا كەلگەن بۇ كۈلپەتلەردىن بىخەۋەر ئويناپ يۈرەتتى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- P5 ]% L# l3 x
كىچىك بالا بىلەن يالغۇز قالغان ئازادەم بەزى كۈنلىرى قارىغىلى ئادەم بولمىغاچقا، گۈلباھارنى رېپىتىس زالىغا بىللە ئېلىپ كىرەتتى.ئازادەم ئۆمەكتە ھەم تىياتىرلاردا رول ئالاتتى،ھەم ناخشا ئېيتاتتى.كىچىك گۈلباھار ئاپىسىنىڭ كەينىدىن پىلدىرلاپ يۈرۈپ،ئوينىغان روللىرىنى كۆرۈپ،ئېيتقان ناخشىلىرىنى ئاڭلاپ چوڭ بولۇپ مەكتەپكە كىرگىدەك بولدى.قويۇق سەنئەت مۇھىتىدا چوڭ بولغان گۈلباھار مەكتەپتە دەرستە ئەلا ئوقۇغاندىن باشقا ھەر خىل سەنئەت پائالىيەتلىرىگە ئاكتىپ قاتنىشىپ،ساۋاقداشلىرى ۋە ئۇستازلىرى ئارىسىدا <كىچىك ناخشىچى>دىگەن نامنى ئالدى.ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققان ۋاقىتلىرىدا ئاپىسىنىڭ يېتەكلىشى بىلەن خەلق ناخشىلىرىنى ۋە بىر قىسىم ئىجادىي ناخشىلارنى بىمالال ئېيتالايدىغان ھالەتكە يەتتى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ B7 |/ d" |8 o; h0 ?
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 H/ j8 V; m! s8 u" v' Q1 E+ J- Z
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" Y9 F% e4 r/ u) M3 l0 t  T
                                                   ئەمەلگە ئاشمىغان ئارزۇ بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 U+ f9 q* T5 t( o3 b

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  l4 K: Q2 k% Q* i* Z" O3 c1 n     ئۇنىڭ قەلبىدە دادىسىنى سېغىنىش بىلەن بىللە،ئالى مەكتەپلەرنىڭ سەنئەت كەسپىدە ئوقۇپ كەلگۈسىدە ئاپىسىغا ئوخشاش داڭلىق ناخشىچى بولۇشتىن ئىبارەت بۈيۈك ئارزۇ ھەر ۋاقىت يالقۇنلاپ تۇراتتى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 J  g2 K0 H" `! r/ ]3 R: m' ], V
1966-يىلى باشلانغان مىسلى كۆرۈلمىگەن ئىنقىلاپنىڭ رەھىمسىز دولقۇنى ئۇنىڭ گۈزەل ئارزۇ-ئارمانلىرىنى كۆپۈككە ئايلاندۇردى،سىنىپىدىكى ئىشچى،دېھقان،ئەسكەرلەرنىڭ بالىلىرى مەغرۇر قەدەم بىلەن بەزىلىرى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەرگە،بەزىلىرى ئوتتۇرا تېخنىكوملارغا ئوقۇشقا كىردى. بۇ 1972-يىلى ئاۋغۇست ئايلىرى بولۇپ،ئەمدىلا 16 ياشقا كىرگەن گۈلباھار ئەينى ۋاقىتتا "سېسىق توققۇزىنچى"دەپ چەتكە قېقىلىدىغان زىيالى ئائىلىسىدىن كېلىپ چىققان نۇرغۇن ساۋاقداشلىرى بىلەن بىللە ئالى مەكتەپ ئەمەس، تولۇق ئوتۇرا مەكتەپنىڭ دەرۋازىسىدىنمۇ ئاتلىيالمىدى.تەقدىر بۇلارنى ئۈرۈمچى ناھىيىسىنىڭ يىراق بىر دېھقانچىلىق مەيدانىغا ئاتالمىش "قايتا تەربىيە"ئېلىشقا تاشلاپ،"زىيالى ياش"دىگەن قالپاقنى ئاتا قىلدى.ئەمدىلا ياشلىق بوسۇغىسىغا قەدەم قويغان بۇ ياشلار ئۆمرىدە يېزا،كەتمەن دىگەننى كۆرۈپ باقمىغان بولغاچقا دەسلەپتە ناھايىتى ئېغىر كەلدى.ھەتتا گۈلباھار قايتىپ كەتمەكچىمۇ بولدى.بىراق كىچىكىدىن قەيسەر ئىرادىلىك،قىلىمەن دىگەن ئىشىنى قىلماي قويمايدىغان خاراكتېرنى يېتىلدۈرگەن گۈلباھار بۇ قىيىنچىلىقلارغىمۇ كۆنۈپ قالدى.ئۇزۇن ئۆتمەي ئۇنىڭ تەلىيى ئوڭدىن كەلدى. ئۈگەنگەن ناخشىلىرى ئۇنىڭ تەقدىرىنى يەنە بىر قېتىم ئۆزگەرتتى.مەيداندا تەشكىللەنگەن ئىنقىلاۋىي تەشۋىقات ئەترىتىگە قوبۇل قىلىنغان گۈلباھارغا ناخشىچىلىق <ھۈنىرى> ئەسقېتىپ قالدى.قالغان ساۋاقداشلىرى ئېتىزلىقتا جاپا تارتىپ ئىشلەۋاتسا ئۇ تەشۋىقات ئەترىتى بىلەن مەھەللىمۇ مەھەللە يۈرۈپ ئويۇن قويۇشقا قاتناشتى.مەيداندىكى دېھقان ئاممىسى ئۇ ئېيتقان ناخشىلارنى ياخشى كۆرۈپ ئاڭلايتتى.شۇنداق قىلىپ گۈلباھار ناخشا ئېيتىپ يۈرۈپ بىر يىلنى ئۆتكۈزدى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 t0 J- L6 ]0 d* ~بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 n' H, \5 k- i# {1 P; v, _: y& t) O
                                                        كۈتۈلمىگەن ئامەتبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* O1 O7 E4 B! f, R% y, N
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 }  P+ _1 K% {; M1 n  I
         1973-يىلنىڭ بېشىدا گۈلباھار دەم ئېلىشىنى ئېلىپ ئۆيگە قايتتى.ئەتىسى ئوپېرا ئۆمىكىگە جەمىيەتتىن ئوقۇغۇچى ئارتىس ئالىدىكەن، دىگەن خەۋەرنى ئاڭلىدى.ئاپىسىنىڭ مەدەت بېرىشى ۋە ئۆزىنىڭ قىزىقىشى بويىچە ئىمتىھانغا قاتناشتى.ئىمتىھان نەتىجىسى چىقىپ بولغىچە ئانا-بالا ئىككىسى قاتتىق ئەنسىرىدى.چۈنكى دادىسى سەۋەپلىك ئىمتىھاندىن ئۆتكەن بىلەنمۇ قوبۇل قىلىنماسلىق ئېھتىمالى بار ئىدى.ئۇلارنىڭ ئەنسىرگىنىنىڭ ئەكسىچە گۈلباھار ئىمتىھاندىن ئەلا نەتىجە بىلەن ئۆتۈپ 17 يېشىدا شىنجاڭ ئوپېرا ئۆمىكىگە ئوقۇغۇچى ئارتىس بولۇپ قوبۇل قىلىندى.شۇنىڭ بىلەن ئۇنىڭ ھەقىقى سەنئەت ھاياتى باشلاندى.بۇ ۋاقىتلارنى ئەسلەپ گۈلباھار خانىم مۇنداق دەيدۇ: <شۇ كۈنى ئاپام بىلەن ئىككىمىز شۇنچىلىك خوشال بولدۇقكى،خوشاللىقىمىزدىن كېچىچە ئۇيقىمىز كەلمىگەن ئىدى.چۈنكى بىر ئايال كىشى ئۈچۈن ئۆزى يالغۇز بىر نەچچە بالىنى بېقىپ قاتارغا قوشۇش ئاسان ئەمەس ئىدى.مەن بىر تەرەپتىن بالدۇراق خىزمەتكە چىقىپ ئاپامنىڭ يۈكىنى ئازراقمۇ بولسا يەڭگىللىتەلىگىنىم ئۈچۈن خوشال بولسام،بىر تەرەپتىن ئاپام بىلەن بىر ئىدارىدا ئىشلەش شەرىپىگە ئېرىشىپ،ئاپامغا ئوخشاش ناخشىچى بولۇش ئارزۇيۇمغا يەتكەنلىگىمدىن خوشال ئىدىم.>بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 r4 e" s1 Z) W4 a6 I+ u6 I
ئۇ ۋاقىتلارداشىنجاڭ ئوپېرا ئۆمىگىدە ئارتىسلار قوشۇنى شۇنچىلىك سەرخىل بولسىمۇ،بىر نەچچە تەرجىمە ۋە ئۆزلەشتۈرگەن درامىدىن باشقا تۈزۈكرەك تىياتىرلار ئوينالمايتتى.خەلقمىز ياخشى كۆرىدىغان <غېرىپ-سەنەم>قاتارلىق تىياتىرلاردىنغۇ ئېغىز ئاچقىلىمۇ بولمايتتى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 X# ^2 p1 h2 ]
ئۆمەكتىكى بەزى پىشقەدەم ئارتىسلارنىڭ بەزىلىرى سەھنىگە چىقىش ھوقۇقىدىن مەھرۇم قىلىنغان، بەزىلىرى تېخى تولۇق ئاقلىنىپ   بولالمىغان .ھەممەيلەننىڭ چىرايىدا ئەپسۇسلۇق،ئېچىنىش،قايغۇ-ھەسرەت ھۆكۈم سۈرەتتى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 E6 ^' T- L, f/ nئاتاقلىق رېژىسور ۋاڭ چىڭۋېن گۈلباھار قاتارلىق شۇ قاراردا قوبۇل قىلىنغان ئوقۇغۇچىلارغا ئاكتىيورلۇق بىلىملىرىدىن دەرس ئۆتەتتى.كىچىكىدىن باشلاپلا ناخشىغا ئىشتىياق باغلىغان گۈلباھار بۇ بىلىملەرنى ياخشى ئۈگىنىشتىن سىرت،ناخشا مەشقىنىمۇ قولدىن بەرمىدى.ھەر كۈنى دەرستىن چۈشۈپلا ناخشا مەشقىنى باشلايتتى.شۇ ۋاقىتتىكى خىزمەتنىڭ ئېھتىياجى بىلەن،ئۆمەك تەييارلىغان ناخشا-ئۇسۇل نومۇرلىرىدا يالغۇز كىشىلىك ناخشىلارنى ئېيتتى. ئۆمەك رەھبەرلىكى ئۇنىڭ ئاۋاز جەھەتتىكى ئالاھىدىلىكىنى كۆزدە تۇتۇپ،1977-يىل ناخشا كەسپىدە تەربىيەلەش ئۈچۈن مەركىزى مۇزىكا ئۆمىگىگە بىر يىللىق ئۈگىنىشكە ئەۋەتتى.ئالى مەكتەپنىڭ سەنئەت كەسپلىرىدە ئوقۇيالمىغىنىغا ئۆكۈنۈپ يۈرگەن گۈلباھار ئۈچۈن بۇ تېپىلغۇسىز پۇرسەت بولدى.بۇ جەرياندا بىر تەرەپتىن ئۆمەكتىكى داڭلىق ناخشىچىلاردىن ئاۋاز ئىلمى ۋە ئورۇنداش ماھارىتى بويىچە دەرس ئالسا،يەنە بىر تەرەپتىن ئاۋاز مەشقىنى قولدىن بەرمىدى.نەتىجىدە بىر يىللىق ئۈگىنىشنى غەلبىلىك تاماملاپ،1978-يىلنىڭ ئاخىرىدا ئۆمەككە قايتىپ كەلدى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 S9 h: D" R! j$ M" ^بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 [4 Q( r, I& Q7 L4 n4 [$ L" Q
                                                تۇيۇقسىز پەيدا بولغان <سەنەم>
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& y6 f3 f0 y& M) Q, L" H
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' ~3 v1 b. H! [3 |& A6 h9 Sگۈلباھارنىڭ پايتەختتىكى ئۈگىنىشنى تۈگىتىپ  قايتىپ كەلگەن ۋاقتى دەل 4" كىشىلىك گۇرۇھ"ئاغدۇرۇلۇپ،ۋەتىنىمىزنىڭ ئەدىبىيات-سەنئەت ئىشلىرى ھەقىقى باھارىنى كۈتىۋېلىۋاتقان،شۇ خوشاللىقتا ئوپېرا ئۆمىگى تۇنجى بولۇپ ئۇيغۇر خەلقىنىڭ كىلاسسىك داستانى"غېرىپ-سەنەم"نى ئوپېرالاشتۇرۇپ رېپىتىس قىلىۋاتقان ۋاقىتقا توغرا كەلدى.گەرچە ئوپېرادا گۈلباھارنىڭ رولى بولمىسىمۇ،كۈندە دىگۈدەك رېپىتىس زالىدىن ئايرىلماي،ئۇستاز سەنئەتكارلارنىڭ سەھنىدە رول ئېلىش ماھارىتى ۋە ئوبرازغا قانداق چۆكۈشىنى تەھلىل قىلىپ،گويا ئۆزى ئويناۋاتقاندەك ھېسسىياتتا بولۇپ،كۆڭۈل قويۇپ ئۈگەندى.شۇ چاغدا غېرىپ رولىنى ئاتاقلىق ئۇستاز سەنئەتكار ھېيتەم ھۈسەيىن بىلەن مەرھۇم سەنئەتكار سەيدۇللام توختى،سەنەم رولىنى ئاتاقلىق سەنئەتكار تۇرنىسا سالاھىدىن بىلەن سەنئەت مائارىپچىسى ماھىرە زاكىر ئوينىغان ئىدى.رېپىتىس ئاخىرلىشىپ،گېنىرالنى ئويۇن قويۇۋاتقاندا كۈتۈلمىگەن بىر ئىش يۈز بەردى.سەنەم رولىدىكى تۇرنىسا سالاھىدىن تۇيۇقسىز سەھنىدىلا يىقىلىپ قالدى.تىياتىرخانىلارنىڭ ئالدىغا ئېلانلار چاپلىنىپ،نەچچە كۈنلۈك ئويۇننىڭ بېلىتى سېتىلىپ بولغان مۇشۇنداق جىددى پەيتتە بۇ پېشكەللىك رەھبەرلىكنى قاتتىق ساراسىمىگە سالدى.قانداق قىلىش كېرەك؟رەھبەرلىكنىڭ كۆزى يېڭىلا بىلىم ئاشۇرۇشتىن قايتىپ كەلگەن گۈلباھارغا چۈشتى.توغرا،گۈلباھارنى دەرھال سەنەم رولىغا بېكىتىش كېرەك. بۇ خەۋەرنى ئاڭلىغان گۈلباھار ھەم خوشال بولدى،ھەم ئەنسىرىدى. خوشاللىقى :رەھبەرلىكنىڭ ئۇنىڭغا ئىشىنىپ مۇشۇنداق چوڭ رولنى تاپشۇرغىنى بولسا،ئەنسىرگىنى :تېخى مۇشۇ ۋاقىتقىچە بىرەر كىچىكرەك درامىدىمۇ رول ئېلىپ باقمىغان تۇرسام،مەندىن باشقا ئارتىسلارنىڭ ھەممىسى ئاكتىيورلۇق كەسپىدە مۇنتىزىم تەربىيىلەنگەن داڭلىق ئارتىسلار تۇرسا،مۇشۇنداق چوڭ تىپتىكى ئوپېرادا قاملاشتۇرۇپ ئوينىلالارمەنمۇ؟دىگەندىن ئىبارەت ئىدى. بۇنى ئاڭلىغان ئانىسى قىزىغا مەدەت بېرىپ ئۇنى رىغبەتلەندۈردى:غەم قىلماي ئويناۋېرىڭ قىزىم،سىز چوقۇم ياخشى ئوينىيالايسىز، دىدى. بەزى خىزمەتداشلىرى ئۇنىڭغا ئاڭلىتىپ تۇرۇپ:رەھبەرلىكنىڭ كۆزى يوقكەن،مۇشۇنداق چوڭ ئىشتىمۇ تەۋەككۇلچىلىق قىلامدۇ؟بۇ قىز يا بىرەر قېتىم تىياتىردا رول ئېلىپ باقمىغان تۇرسا؟ئىشنى بۇزىدىغان بولدى-دە،دىيىشتى. كىچىكىدىن ئىچى كۈچلۈك گۈلباھار بۇ گەپلەرنى ئاڭلاپ تېخىمۇ قاتتىق ئىرادىگە كەلدى.ۋاقىت قىس بولغاچقا كېچىنى كۈندۈزگە ئۇلاپ سەھنە سۆزلىرى،سەنەمنىڭ ناخشىلىرىنى ئۈگەندى.ئاخىرى جاپالىق تىرىشىشنىڭ نەتىجىسى چىقتى.رەھبەرلىكمۇ گۈلباھارغا بۇ رولنى بېرىپ بولۇپ سەل ئەنسىرىدىمۇ قانداق،ئويۇن قويۇلىدىغان تۇنجى كۈنى ئوپېرانىڭ دەسلەپكى 3 پەردىسىنى گۈلباھارغا،داۋامىنى ماھىرە زاكىرغا ئورۇنلاشتۇردى.نەتىجىدە گۈلباھار خىزمەتداشلىرىنى ھەيران قالدۇرۇپ رولنى خۇددى كونا تىياتىر ئارتىسلىرىدەك ياخشى ئويناپ رەھبەرلىكنىڭ ئۈمىدىنى يەردە قويمىدى.شۇنىڭ بىلەن ئەتىسىدىن باشلاپ مۇستەقىل ئوينىدى.بۇ ئوپېرا پۈتۈن شىنجاڭ تەۋەسىدە نەچچە يۈز مەيدان ئوينىلىپ،خەلقنىڭ قىزغىن قارشى ئېلىشىغا ئېرىشتى.شۇ چاغدىكى ئەھۋاللارنى ئەسلەپ گۈلباھار خانىم مۇنداق دەيدۇ:<مېنى ئەينى چاغدا سەنەم رولىغا بېكىتكەندىن كېيىن ئۇستاز سەنئەتكارلاردىن تىللاقىز مامۇت،ماھىرە زاكىر،پاتىخە مالىك،رېژىسورلاردىن نىجات ئەكبەر،مەخمۇت ھامۇت،لى رېژىسور ۋە ساۋ رېژىسور قاتارلىقلار مېنىڭ قولۇمدىن يېتىلەپ تۇرۇپ،قىلچە ئاۋارىچىلىك ھېس قىلماي كۆيۈنۈپ ئۈگەتكەن.مېنىڭ ھازىرقىدەك مۇشۇ كۈنلەرگە كېلىشىمگە شۇ ئۇستازلارنىڭ زور ئەجرى سىڭگەن،شۇ مۇناسىۋەت بىلەن ئاشۇ ئۇستازلىرىمغا چوڭقۇر رەھمىتىمنى بىلدۈرىمەن ۋە ئۇلارغا سالامەتلىك،ئۇزۇن ئۆمۈر تىلەيمەن>
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. o1 R2 D& \! D
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- O+ J; Q5 @. z5 v                                                          <غۇنچەم> سەھنىدەبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 k5 w1 }/ S# e9 T# A
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% R' G. B/ t' h
    1979-يىلنىڭ ئاخىرى گۈلباھار ئۈچۈن خوشاللىق ئۈستىگە خوشاللىق بولدى.<غېرىپ-سەنەم>نى ئويناۋېتىپ،تېخى ئاخىرلاشماستىنلا ئۆمەك ئۇيغۇر خەلقنىڭ مەشھۇر درامىسى<غۇنچەم>نى تەييارلايدىغان بولۇپ نۇرۇم رولىغا سەيدۇللام توختىنى،غۇنچەم رولىغا يەنە گۈلباھار نى بېكىتتى.20 يىلغا يېقىن تۇرمە ئازاۋىنى تارتقان دادىسى پۈتۈنلەي ئاقلىنىپ چىقىپ،گۈلباھار ۋە ئائىلىسىدىكىلەرنى قالتىس خوشال قىلدى. دادىسى سالامەتلىگىنىڭ ياخشى بولماسلىغى سەۋەبىدىن پېنسىيىگە چىقتى.گۈلباھار خاتىرجەم ھالدا بىر تەرەپتىن ئويۇن قويۇشقا قاتناشسا،بىر تەرەپتىن <غۇنچەم>نىڭ رېپىتىسىگە قاتناشتى.ئۇ بۇ رولنى ئوينىغاندا ئانچە قىينىلىپ كەتمىدى.چۈنكى <سەنەم>نى ئويناش جەريانىدا، تىياتىردا ئوبراز يارىتىشنىڭ قائىدە-قانۇنىيەتلىرىنى پىششىق ئىگەللىگەن ئىدى.رېپىتىس جەريانىدا گۈلباھار درامىنىڭ ناخشىلىرىنى ئالاھىدە كۆڭۈل قويۇپ ئۈگەندى.بۇ ئۆلمەس ناخشىلارنى ئاتاقلىق كومپوزىتورلاردىن ھۈسەنجان جامى بىلەن غىياسىدىن بارات ئىشلىگەن بولۇپ،بۇ ئۇستازلار گۈلباھارغا ناخشىنىڭ ئىنچىكە پۇراقلىرىدىن تارتىپ،يۇقىرى-تۆۋەن ئەگىتمىلىرىگىچە ۋايىغا يەتكۈزۈپ ئۈگەتتى.گۈلباھارمۇ قاتتىق تىرىشچانلىق كۆرسەتتى.نەتىجىدە بۇ دراما سەھنىگە چىققاندىن كېيىن <غېرىپ-سەنەم>نى كۆرۈپ قانمىغان خەلق<غۇنچەم>گە يەنە بىر قېتىم بارىكاللا ئېيتتى.بولۇپمۇ درامىدىكى غۇنچەمنىڭ ناخشىلىرى كىشىلەرنىڭ يۈرەك تارىنى تىترىتىپ،بىر ئاڭلىغان كىشىنىڭ يەنە ئاڭلىغۇسىنى كەلتۈرىدىغان ئېسىل ناخشىغا ئايلاندى.گۈلباھار گەرچە ئۇنىڭدىن كېيىن نۇرغۇن دراما-ئوپېرالاردا ئوبراز ياراتقان بولسىمۇ خەلقنىڭ قەلبىدە ئۇ يەنىلا سۆيۈملۈك <غۇنچەم>ئىدى.دىمەك گۈلباھار ھامۇت<غۇنچەم>ئارقىلىقلا خەلققە ھەقىقى تونۇلدى.بۇ ھەقتە سورىغان سوئالىمغا گۈلباھار خانىم مۇنداق جاۋاپ بەردى:<مەن دەسلەپتە "غېرىپ-سەنەم"دە سەنەم رولىنى،"غۇنچەم"دە غۇنچەم رولىنى ئوينىدىم.ئارقىدىنلا "ئانا-بالا"ئوپېراسىدا ئاسىيە،"رابىئە-سەئىدىن"ئوپېراسىدا رابىئە،"تاشۋاي"درامىسىدا لەيلىگۈل،"چىن مودەن"درامىسىدا چىن مودەن،"مۇقام ئەجداتلىرى"ئوپېراسىدا ئاماننىساخان،ئۇسۇللۇق تىياتىرلاردىن"كرورەن گۈزىلى"دە كرورەن ئانا،"ئانا ھەققىدە رىۋايەت"تە ئانا ئوبرازى قاتارلىق نۇرغۇن روللارنى ئوينىغان بولساممۇ،خەلق مېنى يەنىلا غۇنچەم دەپ تونۇيدۇ.ھازىرمۇ دوستلىرىم بىلەن بىللە ئولتۇرۇپ قالساق،ياكى باشقا پائالىيەتلەردە ھەممىسى :غۇنچەمنىڭ ناخشىلىرىدىن ئاڭلىغان بولساق،شۇنى ئېيتىپ بەرسىڭىز ،دەپ تەلەپ قىلىشىدۇ.مەن بۇنىڭدىن تولىمۇ پەخرلىنىمەن.خەلقىمنىڭ مېنى ئۇنتۇپ قالمىغىنىغا،ياراتقان ئوبرازىمنى،ئېيتقان ناخشىلىرىمنى ياخشى كۆرگىنىگە كۆپتىن-كۆپ رەھمەت ئېيتىمەن>.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 S& z& g" n' ?2 e7 P9 G
     
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ l8 S2 Q/ V& r( q; ]) v4 E                                                               مۇقام ئىشقى   بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" F6 e9 n5 ~  z2 f2 f  u
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 H+ z. U  F* {, b6 V
     1988-يىلى شىياڭگاڭدا خەلقئارالىق بىر سەنئەت بايرىمى ئۆتكۈزۈلگەن بولۇپ،ئاپتونۇم رايونلۇق پارتكوم تەشۋىقات بۆلۈمى ۋە مەدەنىيەت نازارىتىنىڭ ئورۇنلاشتۇرىشىغا ئاساسەن ھەرقايسى ئۆمەكلەردىن تاللانغان ناخشىچىلار بۇ بايرامغا <چەببەيات>مۇقامىنى تەييارلىدى.بايرامغا بېرىپ كەلگەندىن كېيىم گۈلباھاردا ئۆزىچە مۇقامغا بىر ئىشتىياق چۈشتى.كېيىنكى يىلى، ئەسلىدىكى ئاپتونۇم رايونلۇق مۇقام تەتقىقات ئىشخانىسى قارمىغىدىكى مۇقام گۇرۇپپىسى ئاساسىدا، ھازىرقى مۇقام ئانسامبىلى قۇرۇلدى.گۈلباھار ئىلتىماس قىلىپ بۇ ئۆمەككە چىقتى. چىققاندىن كېيىن پۈتۈن زېھنى بىلەن مۇقام ئۈگىنىشكە كىرىشتى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( y/ M. N" u4 |$ b2 ^2 R5 m/ Wمۇقامنى توپلاپ رەتلەش،ئۈنگە ئېلىش خىزمىتىگە ئاكتىپ قاتناشتى.ئۆمەك تەركىۋىدە گېرمانىيە،گوللاندىيە،بېلگىيە،ياپونىيە،شىۋېتسىيە،تۈركىيە، ھەمدە ئوتتۇرا ئاسىيادىكى نۇرغۇن دۆلەتلەرگە چىقىپ ئۇيغۇر 12 مۇقامىنى دۇنيا سەھنىسىدە ياڭرىتىپ،مۇقامنى خەلقئاراغا تونۇتۇشتا مۇھىم رول ئوينىدى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% S6 J! E4 t; N# L
ئۇ تىياتىر چولپىنى،مۇقام سەنئەتكارى بولۇشتىن سىرت يەنە تونۇلغان ناخشا چولپىنى.1980-يىللاردا باشلانغان ئۇيغۇر ئاممىباپ ناخشىچىلىقىغا ئاساس سالغۇچىلاردىن بىرى.بۇ ھەقتە سورىغان سوئالىمغا ئۇ مۇنداق جاۋاپ بەردى:<مەن كىچىكىمدىن ناخشىغا ئىشتىياق باغلىغان بولغاچقا،قايتا تەربىيە دەۋرىدە ئىجات قىلىنغان بىر تۈركۈم ناخشىلارنى ئىنتايىن ياخشى كۆرۈپ ئۈگەندىم.بۇ ناخشىلارنى كېيىن بەزىلەر قىزىقچىلىق قىلىپ "ئۈرۈمچى خەلق ناخشىلىرى"دەپ ئاتىۋالدى.ئاۋازىممۇ شۇ ناخشىلارغا چۈشسە كېرەك،ئاڭلىغانلار :بەك ياخشى ئېيتتىڭىز دەيتتى.شۇ ناخشىلارنى ئېيتىپ يۈرۈپ  بارا-بارا ناخشا ئېيتىش سەۋىيەممۇ ئۈزلۈكسىز يۇقىرى كۆتىرىلدى.بېيجىڭدا تەربىيىلىنىپ كەلگەندىن كېيىن ناخشا ئېيتىشقا ئالاھىدە كۈچ سەرپ قىلىپ بەزى نەتىجىلەرگە ئېرىشتىم.سەھنىلەردە،رادىيو-تېلىۋىزورلاردا ئېيتقان ناخشىلىرىمنى خەلق ياقتۇرۇپ ئاڭلىدى.<سۆيگۈ ناخشىسى>،<چىمەن ئىچىدە>،<گۈليارىخان>،<ئەتىرگۈل> (خەنزۇچە)قاتارلىق ئۈنئالغۇ لېنتىلىرىنى،<چىمەن ئىچىدە>،<غۇنچەم>قاتارلىق VCD
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 }3 G2 l% ?2 L" Gپىلاستىنكىسىنى نەشر قىلدۇردۇم.<نادامەت>ناملىق قاپلىق ئۈنئالغۇ ئوپېراسىنىڭ ناخشىلىرىنى ئورۇنلاشقا قاتناشتىم.1997-يىلى <تەڭرىتاغ كۈيچىسى>ناملىق يالغۇز كىشىلىك ناخشا كېچىلىگىنى ئۆتكۈزدۈم.بۇ ئەمگەكلىرىم خەلقىمنىڭ سۆيۈپ ئاڭلايدىغان ناخشىلىرىغا،قەدىرلەپ ساقلايدىغان ئەتىۋارلىق بۇيۇمىغا ئايلاندى.ئۇنىڭدىن باشقا "تۇتقۇن قىلىنغان قاچقۇن"قاتارلىق بىرنەچچە تېلىۋىزىيە تىياتىرىغا ئاۋاز بېرىشكە قاتناشتىم."ئىشىك"قاتارلىق ئىتوتلارنى ئوينىدىم."سەرسان روھ"ناملىق تېلىۋىزىيە تىياتىرىدا بىر ئانىنىڭ ئوبرازىنى ياراتتىم>.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! N7 n* d2 K" E8 f2 ]9 x9 A+ c
ئۇنىڭ مۇقامغا بولغان قىزغىنلىغى ھازىرمۇ سۇسلاپ قالغىنى يوق.2005-يىلى پېنسىيىگە چىققاندىن كېيىن2012-يىلغىچە ئىلگىرى-كېيىن بولۇپ،شىنجاڭ مەدەنىيەت-سەنئەت مەكتىۋى،شىنجاڭ ئۆرپ-ئادەت سەنئەت مەكتىۋى قاتارلىق ئورۇنلاردا مۇقام ئوقۇتقۇچىسى بولۇپ ئىشلىدى.2010-يىلدىن ھازىرغىچە شىنجاڭ سەنئەت ئىنىستىتۇتىنىڭ ئوتتۇرا تېخنىكوم مەكتىۋىدە مۇقام ئىزباسارلىرىنى تەربىيىلەش ئىشلىرى بىلەن شۇغۇللىنىۋاتىدۇ.نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلىرى ئالىي بىلىم يۇرتلىرىغا ئۆتۈپ ئۇنىڭ ھاردۇقىنى چىقاردى.ئۇ ئۇيغۇر 12 مۇقامى ئۈچۈن قوشقان بۇ تۆھپىسىدىن شۇنچىلىك خوشال.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 n/ y% x. {( D* z) Eبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 r9 J5 S  f/ l: G( B. G/ k) Y) b( @
                                                                     خاتىمەبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 a% c4 _2 n1 Q: Q

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: o' ?: k! C2 o1 C/ F9 s5 J         زىيارەت ئاخىرلىشاي دەپ قالدى،لېكىن مۇكاپاتلىنىش ئەھۋالى توغىرلىق قايتا-قايتا سورىغان بولساممۇ،ئۇ ئىزچىل جاۋاپ بېرىشتىن ئۆزىنى قاچۇرۇپ كەلدى.تۇيۇقسىز كۆزۈم ئىشكاپ ئۈستىگە تىزىپ قويۇلغان قىپ-قىزىل گۇۋاھنامىلەرگە چۈشتى،ۋە كۆرۈپ بېقىشنى ئېيتتىم.ئۇ كۈلۈپ تۇرۇپ:ئاخىرى مېنى ئېغىز ئاچقۇزدىڭىز،بۇنچىلىك مۇكاپاتلارنىڭ تىلغا ئالغۇچىلىكى يوقتى ئەسلى،دىگىنىچە گۇۋاھنامىلەرنى ئالدىمغا قويدى.قارىسام ،ئاپتونۇم رايون بويىچە "ئىلغار خىزمەتچى"، ئاپتونۇم رايون بويىچە "مۇنەۋۋەر پەن-تېخنىكا خادىمى"،"مەدەنىيەت نازارىتى بويىچە ئىلغار پارتىيە ئەزاسى"،"مەدەنىيەت نازارىتى بويىچە ئىلغار خىزمەتچى"،5-نۆۋەتلىك مەملىكەتلىك ئاياللار قۇرۇلتېيىنىڭ ۋەكىلى،مەركىزىي تېلىۋىزىيە ئىستانسىسى ئۆتكۈزگەن خەلق ناخشىلىرى مۇسابىقىسىگە "ئالتۇن مۇكاپاتى"،شەنشىدە ئۆتكۈزۈلگەن 2-قېتىملىق خەلق ناخشىلىرى مۇسابىقىسىنىڭ" ناخشا پادىشاھى"مۇكاپاتى،بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 |, e# @9 S& w4 ?' f' \
مەملىكەتلى7 كىشىلىك مۇقام گۇرۇپپىسى تەركىۋىدە قاتنىشىپ، مۇسابىقىسىنىڭ"ئالاھىدە ناخشىچى"مۇكاپاتى،جۇڭگو ئۇيغۇر 12 مۇقامىنىڭ VCDپىلاستىنكىسىنى ئىشلەشتە "گەۋدىلىك نەتىجە ياراتقان خادىم"مۇكاپاتى، جۇڭگو ئۇيغۇر 12 مۇقامىنىڭ DVD,CDپىلاستىنكىسىنى ئىشلەشتە  "ئىلغار خادىم"مۇكاپاتى، ئوپېرا ئۆمىگى ۋە مۇقام ئانسامبىلى بويىچە ئۇدا نەچچە قېتىم ئىلغار خىزمەتچى....دىگەندەك چوڭ-كىچىك گۇۋاھنامىلەر دۆۋىلىنىپ كېتىپتۇ.1986-يىلىلا جۇڭگو كوممۇنىستىك پارتىيىسىگە كىرگەن گۈلباھار ھامۇت،مىننەتسىز تۆھپىسى ئارقىلىق ھەقىقى بىر پارتىيە ئەزاسىىنىڭ ئوبرازىنى ياراتتى.ئۇنىڭ كىچىك پېئىللىقى،كەمتەرلىكى مەندە قايتىدىن ھۆرمەت تۇيغۇلىرىنى ئويغاتتى.ئاخىرىدا ئۇنىڭدىن ئائىلىسى ھەققىدە سۆزلەپ بېرىشنى سورىسام ئۇ،خوشاللىق بىلەن قوشۇلدى.يولدىشى ئىككىسى بىر مەكتەپتە ئىشلەيدىكەن. ئوغلى بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 X; m3 x& O) X3 ]$ U
ج خ سېستىمىسىدا خىزمەت قىلىدىكەن، قىزى شاڭخەي مۇزىكا ئىنىستىتۇتىنىڭ مۇزىكا مائارىپ كەسپىنى پۈتتۈرۈپ پراكتىكا قىلىۋېتىپتۇ.قىزىنى ئۆزىگە ئىزباسار قىلىپ تەربىيىلەش خىيالى باركەن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 r$ o0 y& P. O  }" h! u& [ئاخىرىدا گۈلباھار ھامۇت ياش ئارتىسلارغا مۇنداق يۈرەك سۆزىنى ئېيتتى:<رولنىڭ چوڭ-كىچىكى يوق،پەقەت كۆڭۈل قويۇپ ئۈگەنگەندىلا قىلغىلى بولمايدىغان ئىش يوق.ھازىرقى خىزمەت شارائىتىڭلارنى قەدىرلەڭلار،ئۈگىنىش پۇرسىتىنى چىڭ تۇتۇڭلار>.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; @6 E: ~6 y! C
<غۇنچەم>نىڭ ئىش-ئىزلىرى بىلەنمۇ تونۇشۇپ بولدۇق.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 d2 B$ _. `! U$ S
<غۇنچەم>بىلەن بولغان سۆھبىتىمىزنى مۇنداق بىر جۈملە سۆز بىلەن  ئاخىرلاشتۇرساق ،مېنىڭچە توغرا بولىدىغاندەك قىلىدۇ: تىرىشىش ئەڭ ياخشى ئۈگىنىش ئۇسۇلى،پەقەت تىرىشقاندىلا دۇنيادا يەتكىلى بولمايدىغان نىشان يوق.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 i/ z' Y* Q( I5 Y3 l% W
(تۈگىدى)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# ^" U5 I0 Z( @7 _# k+ k2013-يىلى نويابىر-2014-يىلى ئىيۇل.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 Z3 w9 [5 w; @6 y0 h
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* T- Q: |3 q3 n6 ~3 I/ R+ J* J

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. J; a' H1 J5 Y

كۈنلەر ئۇزۇن.ئەت

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5434
يازما سانى: 1878
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 9815
تۆھپە نۇمۇرى: 934
توردا: 3933 سائەت
تىزىم: 2010-8-2
ئاخىرقى: 2015-2-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-20 02:01:23 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر داراممىلار ئاز قالدىمۇ؟بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: k8 [! l, |7 c; |3 q; w3 g
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ q7 [! d! r) b' d; @
مەن ھازىرغىچە ئاڭلاپ ئىزدەپ كىلىۋاتقان دارامملىردىىن ،غۇنچەم ،ئەزمەتخان، يىپى ئۈزۈلگەن لەگلەك، ئۆي ئىشىمۇ ئىش ..... قاتارلىق داراممىلار ، ئەمما قايتا توردىن ئىزدەپمۇ تاپالمىدىم ،بىلىدىغانلار بولسا تېپىپ بەرساڭلار بەك خۇرسەن بۇلاتتىم.

قەلەم! قەلەمگە خاس ئىمانىمنى بەر، ئەل ئۈچۈن قاينىغان ۋىجدانىمنى بەر. قارىنى ئاق قىلىپ يازسام مۇبادا، نۇمۇس بەكمۇ يامان زاۋالىمنى بەر. ________ئابدۇقادىر جالالىدىن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101912
يازما سانى: 92
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 648
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 103 سائەت
تىزىم: 2014-1-7
ئاخىرقى: 2015-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-20 09:22:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر  درامىلار  بۇرۇنقىدەك  جىق  ئەمەس، لېكىن ئانچە-مۇنچە  قويۇلىۋاتىدۇ  ئۈرۈمچىدە.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 O" ?, e# s& L. k+ x6 G. Zمەسىلەن: ‹ئۇنىڭ ئىككى خوتۇنى يوق›،‹تورلاشقان مۇھەببەت›،‹غۇنچەم› قاتارلىق درامىلار يېقىنقى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 c& Y$ e' I; E8 R  j* U: s2-3 يىل ئىچىدە  قويۇلۇپ  كېلىۋاتىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* {7 Q6 }5 e" ^
سىز ئىزدىگەن ‹ئەزمەتخان› دىگەن  دراما  ئەمەس،پاكىستاننىڭ ‹مىراسخور› دىگەن تېلىۋىزىيە  تىياتىرى. ‹يىپى ئۈزۈلگەن لەگلەك› دىگەن  رادىيو درامىسى.‹غۇنچەم› درامىسى  توردا  بار. ‹ئۆي ئىشىمۇ ئىش› دىگەنمۇ قىسقا تېلىۋىزىيە تىياتىرى. ئۇ  توردا  يوق.تاپقىلى  بولماسمىكىن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 108270
يازما سانى: 534
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1659
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 146 سائەت
تىزىم: 2014-7-6
ئاخىرقى: 2015-3-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-22 06:13:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    «غۇنچەم» دىراممىسى شۇ يىللاردىكى خەلقنىڭ قەلبىگە ئورناپ كەتكەن ئىدى. شۇ چاغلاردىكى غۇنچەم بىزنىڭ قەلبىمىزدىكى بۈيۈك بىر سىما ئىدى. ئەكسىچە ھازىرقى بىر قىسىم «غۇنچەم» لەر قەلبىمىزنى بەكلا غەش قىلىدۇ.

تەر تۇكۇپ چاچساڭ ئۇرۇق، يەر سېنى قويماس قۇرۇق.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش