مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1495|ئىنكاس: 18

بالىلارنى دەرستىن بىزار قىلىۋاتقان زادى نېمە؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94927
يازما سانى: 7
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 108
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 45 سائەت
تىزىم: 2013-4-16
ئاخىرقى: 2014-9-4
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 05:05:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بالىلارنى دەرستىن بىزار قىلىۋاتقان زادى نېمە؟

    شۇنداق بىر كۈنلەر كەلسە، ماتېماتىكا بىلەن فىزىكا توي قىلىپ، يىراق يەرلەرگە كەتسە...، بۇ خەۋەرنى ئاڭلىغان خىمىيە زەھەر ئىچىپ ئۆلۈۋالسا، خىمىيەنىڭ ئۆلۈمىگە چىدىمىغان بىيولوگىيە، جۇغراپىيە، سىياسەت، تارىخ ساراڭ بولۇپ قالسا،تەنتەربىيە، مۇزىكا، رەسىم قاتارلىقلار بۇلارنىڭ قىسمەتلىرىدىن تەسىرلىنىپ، بىزگەمەڭگۈ ھەمراھ بولسا...

     يۇقىرىقىنى يۇمۇركەن دەپ قالماڭ، بۇ يېقىندىن بۇيان ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى ئۈندىداردا يوللىغان مەزمۇن بولۇپ، كۆپىنچە ئوقۇغۇچىلارداكۆرۈلۈۋاتقان دەرستىن بىزار بولۇش پىسخىكىسىنىڭ ‹‹يۇمۇر›› ئارقىلىق ئىپادەتېپىشىدۇر. ئۇنداقتا، دەرستىن بىزار بولۇش نېمىنى كۆرسىتىدۇ، بۇنداق بىزارلىق نېمەسەۋەبتىن پەيدا بولىدۇ، بۇنى تۈگىتىش ئۈچۈن قانداق قىلىش كېرەك؟

    دەرستىن بىزار بولۇش ئوقۇغۇچىنىڭ مەلۇم دەرسكە بولغان پاسسىپ پوزىتسىيەسىنىڭ ئىپادىلىنىشى، بىر قانچە خىل دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتى جۇغلانسا ئوقۇشتىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنى پەيدا قىلىدۇ. ئوقۇشتىن بىزار بولۇش ئوقۇغۇچىنىڭ پۈتكۈل ئوقۇشقا بولغان پاسسىپ پوزىتسىيەسىنىڭ ئىپادىلىنىشى. ئوقۇشتىن بىزار بولۇش بىلەن دەرستىن بىزار بولۇشنىڭ مۇئەييەن ئوخشاشلىقى ھەم پەرقى بار، بۇئىككىسى ئوقۇتۇش نىشانىنىڭ ئوڭۇشلۇق ئەمەلگە ئېشىشىغا توسقۇنلۇق قىلىدۇ، شۇنداقلائوقۇغۇچىلارنىڭ پىسخىك ساغلاملىقىغا تەسىر كۆرسىتىدۇ. يۇقىرىقى ‹‹يۇمۇر››نىڭ ئىجادچىسى بىلەن ‹‹يۇمۇر››نىڭ تارقاتقۇچىلىرى ماتېماتىكا، فىزىكا، خىمىيە،بىيولوگىيە، جۇغراپىيە، سىياسەت، تارىخ قاتارلىق دەرسلەردىن بىزار ، تەنتەربىيە،مۇزىكا، رەسىم قاتارلىق دەرسلەرنىڭ كۆپرەك ئۆتۈلۈشىنى ئۈمىد قىلىدۇ.

    ئوقۇغۇچىلاردا دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىمەۋجۇتمۇ؟

    ئوقۇتقۇچىلار دەرسئۆتۈش جەريانىدا ‹‹ئۆزى دەرسخانىدا بولسىمۇ، خىيالى سىرتتا پالاز قاقىدىغان››ئوقۇغۇچىلارنى كۆپ ئۇچرىتىدۇ. ئەمەلىيەتتە، بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەممە دەرستەمۇشۇنداق پاسسىپ بولۇشى ناتايىن.

    بۇ يىل مەلۇم ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ تولۇق ئوتتۇرا 2 – يىللىقىغا چىققان ئادىلبىلەن پاراڭلىشىش جەريانىدا دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىدا ئوخشاشمىغان دەرىجىدە مەۋجۇت ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدىم. ئۇنىڭدىن يۇقىرىدىكى ‹‹يۇمۇر››نى كۆرگەن – كۆرمىگەنلىكىنى سورىۋېدىم، ئۇ بۇنداق‹‹يۇمۇر››نىڭ كۆپلۈكىنى ئېيتتى. ئۇ تولۇقسىزدا ئوقۇۋاتقاندا ماتېماتىكا دەرسىدەيامان ئەمەسكەنتۇق، بىراق تولۇق ئوتتۇرىغا چىققاندىن كېيىن چېكىنىپ كېتىپتۇ، شۇڭادەرس ئاڭلىغۇسى كەلمەيدىكەن. ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۆپىنچىسى تەبىئىي پەنلەردىنبىزاركەن، خىمىيە، فىزىكا دەرسلىرى ئوقۇغۇچىلار ياقتۇرمايدىغان دەرسلەر ئىكەن،بەزى ئوقۇغۇچىلار ئەدەبىيات، تارىخ قاتارلىق ئىجتىمائىي پەنلەردىن بىزار ئىكەن.

    دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتى نېمىدىن پەيدابولىدۇ؟

    ئۈرۈمچى شەھەرلىك 87 – ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ ئالىي ئوقۇتقۇچىسى ھەبىبە زەيدىن ئوقۇغۇچىلاردا دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ كۆرۈلۈشى ھەققىدە توختىلىپ مۇنداقدېدى: دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ پەيدا بولۇشى ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ سەۋەبىدىن، يەنە بىرى ئەتراپتىكى باشقا ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەسىر كۆرسىتىشىدىن،بۇنىڭدىن باشقا، ئوقۇتقۇچىنىڭ ، ئاتا – ئانىنىڭ بالىغا تۇتقان پوزىتسىيەسىدىن ۋەجەمئىيەتنىڭ تەسىرىدىن بولىدۇ.

    ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇش مۇددىئاسىنىڭ توغرا بولماسلىقى ياكى كەمچىل بولۇشىدەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ پەيدا بولۇشىدىكى مۇھىم سەۋەب. پىسخولوگىيەدەمۇددىئا شەخسلەرنىڭ ھەرىكەتنى باشلىشى ۋە داۋاملاشتۇرۇشىدىكى ئىچكى ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچ، دەپ قارىلىدۇ. ئوقۇش مۇددىئاسىنىڭ توغرا بولماسلىقى ياكى كەمچىل بولۇشى ئوقۇغۇچىنىڭ دەرس ئوقۇشنى باشلىشى ۋە ئىزچىل داۋاملاشتۇرۇشىغا تەسىركۆرسىتىدۇ؛ ئۆگىنىش بېسىمى، ئوقۇش جەريانىدا يولۇققان قىيىنچىلىقلار ۋە ئۆزىنى كەمسىتىش پىسخىكىسى دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ پەيدا بولۇشىغا سەۋەببولىدۇ. بەزى ئوقۇغۇچىلار ئاساسى ئاجىز بولۇش سەۋەبلىك تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپكەئۆرلىگەندىن كېيىن دەرسلەردە يېتىشەلمىگەچكە، ئۆگىنىش بېسىمى سەۋەبىدىن دەرستىنبىزارلىق ھېس قىلىدۇ، بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنىڭ بەزىلىرى ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمىدەدەرسلەردە سەل ئىلگىرىلەپ، ۋاقتىنچە بولسىمۇ بىزارلىق تۇيغۇسىدىن قۇتۇلىدۇ، بىراقئىمتىھان نەتىجىسى كۆڭۈلدىكىدەك بولماي قالسا، ئوقۇغۇچىنىڭ ‹‹قىيىنچىلىق››لارنى يېڭىش ئىرادىسى سۇسلاپ، بىزارلىق تۇيغۇسى كۈچىيىپ كېتىدۇ. دەرستە ئارقىدىراق ئوقۇغۇچىلار ئۆزىنى كەمسىتىش پىسخىكىسىنىڭ تەسىرىدە دەرسلەرگە پاسسىپ پوزىتسىيەتۇتىدۇ ۋە ئوقۇتقۇچىنىڭ، ساۋاقداشلىرىنىڭ ياردىمىدىن ئامال بار قاچىدۇ؛ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇش مېتودى ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە قىزىقتۇرۇشتىكى مۇھىم ئامىل.ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە قىزىقتۇرالمىسا، ھەر قانچە ياخشى دەرس بولسىمۇئوقۇغۇچىدا بىزارلىق تۇيغۇسى پەيدا بولىدۇ. بۇنىڭدىن باشقا، ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرسۋاقتىدىكى پوزىتسىيەسىمۇ ئوقۇغۇچىلارغا بىۋاسىتە تەسىر كۆرسىتىدۇ؛ ئاتا –ئانىلارنىڭ رېئاللىقتىن چەتنىگەن ئارزۇلىرى دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنى كۈچەيتىۋېتىدۇ. ئاتا – ئانىلار پەرزەنتلىرىنىڭ دەرستە ئالدىدا مېڭىشىنى ئۈمىدقىلغاچقا، بالىغا بەزىدە ئارتۇقچە تەلەپلەرنى قويۇپ، ئۆز ئارزۇسىنى يۈكلەيدۇ،بۇنداق تەلەپلەر، ئارزۇلار ئوقۇغۇچىدە بىھۇدە بېسىم پەيدا قىلىپ، دەرستىن، ئېغىربولغاندا ئوقۇشتىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنى پەيدا قىلىدۇ.

    دەرستىن بىزار بولغان بالىلاردا ئىككى خىل نەتىجە كۆرۈلىدۇ: بىرى، ئاتا –ئانىسى، ئوقۇتقۇچىسى ۋە ساۋاقداشلىرىنىڭ ياردىمىدە دەرسكە قايتىدىن كىرىشىپ،بىزارلىق كەيپىياتىدىن قۇتۇلۇش. بۇ ياخشى ئۆزگىرىش، بىراق بۇنىڭ ئارقىسىغا ئاتا –ئانا، ئوقۇتقۇچى ۋە ساۋاقداشلارنىڭ كۆڭۈل بۆلۈشى، يېقىندىن ياردەم قىلىشى يوشۇرۇنغان؛ يەنە بىرى، دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ كۈچىيىشى، دەرستىن بىزاربولغان ئوقۇغۇچىلار توغرا يېتەكلەشكە ئېرىشەلمىسە، بىزارلىق تۇيغۇسىنىڭجۇغلىنىشىغا ئەگىشىپ، ئۆگىنىشنى بېسىم دەپ بىلىدىغان، ئوقۇشقا توغرا مۇئامىلەقىلمايدىغان، ھە دېسىلا ئوقۇشتىن قاچىدىغان بولىۋالىدۇ. دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتى بۇ دەرىجىگە يەتكەندە، ئوقۇشتىن بىزار بولۇش كەيپىياتىغا ئايلىنىدۇ،ئوقۇغۇچىلاردا ئوقۇتقۇچىنى كۆزگە ئىلمايدىغان، ئاتا – ئانىنىڭ گېپىنى ئاڭلىمايدىغان ئالامەتلەر كۆرۈلىدۇ، ئېغىر بولغاندا مەكتەپتىن چېكىنىدۇ.

    دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتى تەسىرچانلىققا ئىگە، بۇنداق كەيپىيات ۋاقتىدا تىزگىنلەنمىسە ئەۋج ئېلىپ كېتىدۇ. دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنىڭ كۈچىيىشىگە ئەگىشىپ، ئوقۇغۇچىلاردا گۇمانخورلۇق، دىققىتىنى يىغالماسلىق،تەشۋىشلىنىش، جىددىيلىشىش، ئەنسىزلىك، ئۇيقۇسىزلىق، زىيادە سەزگۈرلۈك، قورقۇشتەك پىسخىك ئالامەتلىرى ئىپادىلىنىدۇ.

    دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنى قانداق قىلغانداتۈگەتكىلى بولىدۇ؟

    ھەبىبە مۇئەللىم مۇنداق دېدى: ھەر قانداق ئوقۇغۇچىدا ئازدۇر – كۆپتۇردەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتى بولىدۇ، ھەرقانچە ئەلاچى ئوقۇغۇچىلارمۇ مەلۇم مەزگىل ئىچىدە مەلۇم دەرسلەردىن بىزار ئىكەنلىكىنى ئىپادىلەيدۇ. بۇنىڭ سەۋەبى كۆپخىل بولىدۇ، مۇھىمى ئوقۇغۇچىلاردا بۇنداق كەيپىيات كۆرۈلگەندە، ئۇنىڭغا قانداق مۇئامىلەقىلىش. بەزى ئوقۇتقۇچىلار ناھايىتى سەزگۈر كېلىدۇ، بۇنداق ئوقۇتقۇچىلار سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەھۋالىنى كۆزىتىپ تۇرىدۇ ۋە ئوقۇتۇش مېتودىنى تەڭشەپ،ئوقۇغۇچىلارغا ئەڭ ماس كېلىدىغان دەرس سۆزلەش شەكلىنى قوللىنىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرستىن بىزار بولۇشىدىن ساقلىنىدۇ، لېكىن يەنە بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلىرىمىزدائوقۇغۇچىلارنى كۆزىتىش ئىقتىدارى كەمچىل، بۇنداق ئوقۇتقۇچىلار باشنى چۆكۈرۈپ دەرسسۆزلەش بىلەنلا ئاۋارە بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ كەيپىياتىنى كۆزەتمەيدۇ ھەم ھېسابلاشمايدۇ، نەتىجىدە ئوقۇغۇچىلاردا بىزارلىق تۇيغۇسى شەكىللىنىدۇ.ئوقۇغۇچىلاردىكى دەرستىن بىزار بولۇش كەيپىياتىنى تۈگىتىشتە ئەڭ ئاۋۋال ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ مۇناسىۋىتىنى بېلىق بىلەن سۇنىڭ مۇناسىۋىتىگە ئايلاندۇرۇشزۆرۈر. دوستانە ئالاقە، باراۋەر پىكىر ئالماشتۇرۇش، پائال ھەمكارلىق ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە قىزىقتۇرۇشتىكى مۇھىم ۋاسىتە. ئوقۇتقۇچىلار دەرستىن بىزار بولغانئوقۇغۇچىلارغا يولۇققاندا ‹‹مەجبۇرلاپ ئۆگىتىمەن››نى ئەمەس، بەلكى ‹‹قانداق يېتەكلەيمەن، قانداق قىزىقتۇرىمەن؟›› دېگەن مەسىلە ئۈستىدە كۆپرەك ئىزدىنىشى كېرەك. بۇنىڭدىن باشقا، ئاتا – ئانىلارمۇ بالا تەربىيەسىدە رىغبەتلەندۈرۈشنى ئۆگىنىۋېلىشى لازىم، رىغبەتلەندۈرۈش بالىنىڭ ئالغا ئىلگىرىلىشىدە تۈرتكىلىك رول ئوينايدۇ. بۇ يەردە دېيىلىۋاتقان رىغبەتلەندۈرۈش ماددىي جەھەتتىكى رىغبەتلەندۈرۈش ئەمەس، ئاتا – ئانىلار بالىنىڭ ئوقۇش نەتىجىسىنى ماددىي مۇكاپاتقا باغلاپ قويسابولمايدۇ، چەكتىن ئاشقان ماددىي رىغبەتلەندۈرۈش ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇش مۇددىئاسىنى قالايمىقانلاشتۇرۇۋېتىدۇ، ئوقۇغۇچى ماددىي مۇكاپاتتىن ئايرىلىپ قالسا، دەرستىنبىزار بولىدۇ. شۇڭا، ئاتا – ئانىلار مەنىۋى رىغبەتلەندۈرۈشنى بىلىشى زۆرۈر، بالاتەربىيەسىدە ‹‹ياخشى ئىشلەپسەن، ئوبدان يېزىپسەن، داۋاملىق تىرىشقىن، بۇ قېتىم ئۆتەلمىگەن بولساڭ، كېلەر قېتىم ئۆتەلەيسەن›› دېگەندەك ماختاش ۋە مەدەت سۆزلىرى كۆپرەك، ‹‹خەتنى چىرايلىق يازماپسەنغۇ، تىرىشساڭ بولمامدۇ، ئىمتىھاندىن نېمىشقائۆتەلمىدىڭ›› دېگەندەك ئەيىبلەش سۆزلىرى ئازراق بولغىنى ياخشى.


    ئەسكەرتىش :  مەزكۇر  تىمىنى  ئادىلجان  مۇئەللىم  ئەسلى  مائارىپچىلار  تورىغا يوللىغان ، مەزمۇنى  ئىنتايىن  ياخشى يېزىلغان مۇھىم  ئەھمىيەتكە  ئىگە  بولغاچقا ، مەزكۇر مۇنبەرگە كۈچۈرۈپ  يوللۇدۇم . تورداشلارنىڭ  پايدىلىنىشىنى ۋە  ئىلمىي  كۆز قاراشلىرىنى بىرىشىنى ئۈمىد قىلىمەن.

ئەسلى تورئادرېسى : http://www.maaripqilar.com/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=5214


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   iltebir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-9-3 07:55 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100234
يازما سانى: 457
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 886
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 27 سائەت
تىزىم: 2013-11-28
ئاخىرقى: 2015-2-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 06:29:59 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىزار قىلىۋاتقىنى ئوگۇنۇشكە قىزىقماسلىق  دوتلوك..

ئۆچكە جاڭگال  چۇشەيدۇ ،توخۇ داڭگال..

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84300
يازما سانى: 1071
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5036
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 205 سائەت
تىزىم: 2012-8-24
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 06:31:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ تېمىڭىزنى ئوقۇپ ، كىچىكىمىزدە بىزنىڭ تارىخ دەرسى كەلسىلا سىنىپتىكى بالىلارنىڭ ‹ تارىخ ، بېشىم ئاغرىق › دەيدىغىنى ئېسىمگە كېلىپ قالدى .
مېنىڭچە بالىلارنىڭ دەرستىن بىزار بۇلىشى ، بۇ دەرسنى ئۆتكەن ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرس ئۆتۈش مىتوتىغا تاقىشامدىكىن دەپ ئويلايمەن . مەنمۇ كىچىكىمدە تارىخ بىلەن جۇغراپىيەگە قىزىقمايدىغان . چۈنكى ئوقۇتقۇچىمىز مۇنبەردە بىر ئولتۇرۋېلىپ كىتاپنى ئېچىپ سۆزلىسە دەرستىن چۈشكىچە شۇ ئىسكەتتە سۆزلەيتتى . شۇڭا تاس قالاتتىم ئۇخلاپ قالغىلى .ئىمتىھان كەلسە ئۈلۈكلا يادلاپ ئىمتىھاندىن ئۆتۈۋالاتتىم .    ئەدىبىيات  بىلەن ماتىماتىكا ، فىزىكا ، خىمىيە ئوقۇتقۇچىمىز  تولىمۇ يۇمۇرىستىك ھەم بىر ئاماللار بىلەن بىزنى قىزىقتۇرۇپ دەرس سۆزلەيتتى ، شۇڭا بۇ دەرسكە كەلگەندە سىنىپتىىكى بالىلارنىڭ ئۆگۈنىش قىزغىنلىقى تولىمۇ يۇقۇرى ئېدى .
سىز تېمىدا دېگەندەك مەجبۇرى ئۆگۈتىش ئۇسۇلىنى قوللانماسلىق ، ئۇقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچى ئۆز -ئارا پىكىر ئالماشتۇرۇش ..... ئۇسۇللىرى بالىلاردىكى بۇ خىل كەيپىياتتىن قۇتىلىشقا ئۈنىمى بۇلىدۇ دەپ قارايمەن .


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   mehriya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-9-3 06:35 PM  


تۇرمۇش ـــــ كېسىپ تىكىدىغان مودا كىيىم ئەمەس !

كۈنلەر ئۇزۇن.ئەت

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5434
يازما سانى: 3168
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 9817
تۆھپە نۇمۇرى: 934
توردا: 3933 سائەت
تىزىم: 2010-8-2
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 06:41:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
mehriya يوللىغان ۋاقتى  2014-9-3 06:31 PM
بۇ تېمىڭىزنى ئوقۇپ ، كىچىكىمىزدە بىزنىڭ تارىخ دەرسى كە ...

ماۋۇ پىكىر بۇلىدۇ.

باشقىلارنى جەلپ قىلىش ئۈچۈن جەلپ قىلالىغۇدەك نەرسەڭ بولمىسا بولمايدۇ.

ھەممە ئادەم قۇياشنىڭ ئىللىقلىقىنى بىلىدۇ . لېكىن ھەممىلا ئادەمنىڭ ھىس قىلالىشى ناتايىن.

بىر نەرسە داۋاملىق بىر خىل رىتمدا تۇرىۋەرسە ،ياكى بىر خىل رىتمدا داۋام قىلىۋەرسە ئۇنىڭ قىممىتى يۇقىرى بولغان تەقدىردىمۇ بىر خىل قىزىقىشنى قوزغىيالىشى ناتايىن. ئانچىكى ئەۋجى ،چىڭقى بولمىسا باشقىلارنى سەگىتىپ تۇرمىسا بولمايدۇ.




قەلەم! قەلەمگە خاس ئىمانىمنى بەر، ئەل ئۈچۈن قاينىغان ۋىجدانىمنى بەر. قارىنى ئاق قىلىپ يازسام مۇبادا، نۇمۇس بەكمۇ يامان زاۋالىمنى بەر. ________ئابدۇقادىر جالالىدىن.

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2344
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7580
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7697 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:02:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسلى بىزنىڭ ئوقۇتۇش سورۇنىمىزنى ئاتا-ئانىلارمۇ قەرەرلىك ھالدا كۆرۈپ بالىلىرى بىلەن بىللە دەرس ئاڭلاپ باقسا،ئوقۇتقۇچىلارمۇ ئۆز ئارا ئۆگىنىپ ئۆزىدىكى بوشلۇقلارنى تولدۇرسا،تاپشۇرۇق ئىشلىمىدىڭ، دەرس بىلمىدىڭ دەپ، بالىلارنىڭ كۆزىگە كىرىۋالمىسا،بالىلارنىڭ غورۇرىغا تېگىدىغان گەپلەرنى قىلمىسا،بىر سائەت يەنى 40مىنۇت توشقىچە دەرس سۆزلەپ بالىلارنى زىرىكتۈرۈپ قويمىسا ،دەرسخانىنى كۈڭۈللۈك سورونغا ئايلاندۇرۇش ئۈچۈن تىرىشسا ،بالىلار كىچىك ھىچنېمە بىلمەيدۇ دەپ ئۇلارنى ئورۇنسىز ھاقارەت قىلمىسا،ئاتا-ئانىلار بىلەن قەرەرلىك سۆھبەتلىشىپ تۇرسا ، ئوقۇغۇچىلارنى  مەكتەپكە قىزىقتۇرۇشقا  پايدىسى بۇلامدىكىن دەپ ئويلايمەن.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 99460
يازما سانى: 86
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1071
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 383 سائەت
تىزىم: 2013-11-11
ئاخىرقى: 2015-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:14:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ تىمىغا ئىنكاس يىزىشنى ئويلىشىۋاتقان قەدىرلىك ئاتا-ئانىلار سىلەرگە تەكلىب:
شۇلار چىداپ ئولتۇرىۋاتقان ئورۇنداقدا پاڭقايسىمان ھالەتدە 2سائەت ئولتۇرۇپ بىقىشڭلارنى تەكلىب ئىتىمىز.
بالىلىرىمىز ھازىر چوڭ-كىچىك دىمەي بىر ھەپتىلىك زۆرۈر ئۈگىنىش قىلىۋاتىدۇ ھە.
ئائىلەمگە نان بىرىۋاتقان،شەخسى شىركەتدە ئولتۇرغۇم كەلمەيدۇيۇ، ئۇلارغا نىمە...
مەكتەپ فورمىلىرىنىڭ بىربىرىدىن سەتلىكى، دۇتتارنى ئوڭلاپ چىلىپ، بىرپەدە خەلىق ناخشىسى ئوقۇيالايدىغان سەنئەت ئوقۇتقىچىلىرنىڭ پەقەتلا يوقلىقى، مەكتىۋىدە گۈر-گۈر توۋلاپ، لىڭتاسمىلارنى رەتلەپ باشقۇرىدىغان ئەر مۇئەللىملەرنىڭ ئازلىقى، كىيىنىشى، گىرىم قىلىشى بىربىرىدىن سەت، سۈپەتسىز، ساپاسىز لومپىلار، مۇئاش، تولۇقلىما، سورۇن، قىزبالىدىن بۆلىكى كاللىسىغا كىرمەيدىغان بۇقىلار، پەقەت جىنىنى قامداش ئۈچۈن، چىشىنى چىشلەپ ئىشلەۋاتقان يىگىرمە نەچچە ياشلىق پەلىپەتىشلەر،،،
تەنتەربىيە ئەسلىھەلىرى تولۇقلىنىپ تۇرۇپمۇ، مەيدانلار قايتىدىن ياسىلىپمۇ تۇرۇپمۇ، تەكشۈرۈش سانوتورىيىسىدىن تەپتىشلەر كەلمىگىنىچە چىۋىننىمۇ كىرمەيدىغان تىتىقسىز مەيدان قۇلۇپى...
يەنە بەك جىق.....
يەنە شۇ كونا گەپ......
قاندىغىڭ ( بالام ياخشى ئوقيالمايۋاتىدۇ، ئوقۇشقا قىززىقمايدۇ....)دەپ زارلىشىدىسىكەنسە، كىلىشتۈرۈپ چىشڭغىلا قويسا بولىدۇ.
بالاڭ ئوڭ، كاللىسىدا ئازراق بولسىمۇ تەپەككۇر بولغانلىقى ئۈچۈنلا بولىۋاتقان ئىشنىڭ(سەۋەبكارى) بولۇپ قالمىسۇن... بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   پەرۋەر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-9-3 07:17 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102879
يازما سانى: 199
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 280
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 30 سائەت
تىزىم: 2014-1-28
ئاخىرقى: 2015-1-6
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:24:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئالگىبىرادا ئا ئىكىس،
فىزىكىدا فورمىلا.
بۇ دەرسىنىڭ تەسلىكىدىن،
ئۆگەنمىسەم نىم بولا.

سىياسەتتە قانۇنلا،
جۇغراپىيەدە كوت-كوت گەپ،
بۇنداق گەپ جىق دەرىستىن،
بىزگە تېگەر قانداق نەپ.

ھەجەپمۇ بەك زېرىكتۇق،
تىرىش دېگەن پاراڭدىن.
قۇتۇلارمىز قاچانمۇ،
مالىم دېگەن ساراڭدىن.(ئەسكەرتىش:بۇ سۆز مۇئەللىمنى تىللاش مەنىسىدە ئەمەس)

تۇللۇقسىزئوتتۇرىدىكى ئۇنتۇلماس ئوقۇغۇچىلار قوشىقى ئىدى بۇ
ئىنكاسىمغا تەتۈر يۆلىنىشتە نەقىل ئالمىغايسىز....رەھمەت

ئى رەببىم مېنىڭ غېمىم بار دېمەي،ئى غەم مېنىڭ رەببىم بار دېگىن

بەزى ئىشلارغا مەڭگۈ ئامال يوق

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 63
يازما سانى: 5200
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 24613
تۆھپە نۇمۇرى: 4424
توردا: 7291 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:26:37 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بېلىقنىڭ تەقدىرىنى سۇ بەلگىلەيدۇ

بەزى چاغلاردا بىلىدىغىنىڭ قانچە ئاز بولسا شۇنچە بەخىتلىك بولىسەن

كۈنلەر ئۇزۇن.ئەت

ئۈمىدلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5434
يازما سانى: 3168
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 9817
تۆھپە نۇمۇرى: 934
توردا: 3933 سائەت
تىزىم: 2010-8-2
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:32:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
baharim1 يوللىغان ۋاقتى  2014-9-3 07:24 PM
ئالگىبىرادا ئا ئىكىس،
فىزىكىدا فورمىلا.
بۇ دەرسىنىڭ تە ...

بۇنداق ئىشلار بىزدىمۇ بولغان.

قەلەم! قەلەمگە خاس ئىمانىمنى بەر، ئەل ئۈچۈن قاينىغان ۋىجدانىمنى بەر. قارىنى ئاق قىلىپ يازسام مۇبادا، نۇمۇس بەكمۇ يامان زاۋالىمنى بەر. ________ئابدۇقادىر جالالىدىن.

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2344
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7580
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7697 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-9-3 07:38:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يىغىپ كەلسەك بىزدە  بالىلارنى دەرسكە قىزىقتۇرۇش توغرىسىدا نەزىريىۋى  بىلىملەر بولغان بىلەن ،مۇشۇنىڭغا ئاكتىپ ھەركەت قوللىنىش يېتەرلىك ئەمەس.قۇرۇق شۇئارلار بەكلا جىق.كىمنىڭ ئاغزىدا بولسا ئاغرىنىش ،خىزمەتتىن زىرىكىش توغرىسىدىكى سۆزلەرنى ئاڭلايمىز.ھازىر بىزنىڭ قىلىدىغان ئىشىمىز بالىلارنى ئائىلىدە ئۆز مەدەنيىتمىزگە تۇيۇندۇرۇپ تەربيەلەش،بالىنىڭ مىللىي خاسلىقىغا ئەھمىيەت بېرىش  بىلەن بىرگە بالىغا ،ئۆگىنىشنىڭ -قىزىقارلىق ئىكەنلىگىنى ئەملىي مىساللار بىلەن چۈشەندۈرۈش ۋە ئادەم ئۈچۈن ناھايىتى مۇھىم ئىكەنلىگىنى ھېس قىلدۇرۇش.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش