مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1419|ئىنكاس: 9

كاشىغەرى:قۇرئان كىرىم بىلىم-مەرىپەت ئاچقۇچى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106141
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 1565
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 73 سائەت
تىزىم: 2014-4-17
ئاخىرقى: 2014-6-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 12:33:08 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

قۇرئان كىرىم بىلىم-مەرىپەتنىڭ ئاچقۇچى


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 y+ \! B- h  L/ {4 b( k«ياراتقان پەرۋەردىگارىڭنىڭ ئىسمى بىلەن ئوقۇغىن. ئۇ ئىنساننى لەختە قاندىن ياراتتى. ئوقۇغىن، پەرۋەردىگارىڭ ئەڭ كەرەملىكتۇر. ئۇ قەلەم بىلەن(خەت يېزىشنى) ئۆگەتتى. ئىنسانغا بىلمىگەن نەرسىلەرنى بىلدۈردى» (96- سۈرە، 1-5- ئايەتكىچە) دېگەن ئايەتنىڭ ئېنىقلانمىسى توغرىسىدا بىر ئاز توختىلىش لازىم.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ P9 g+ Z4 y5 d1 w
دەسلەپتە چۈشكەن «ئوقۇ»دېگەن ئايەت دىنىي ۋە پەننى بىلىملەرنى ئۆگىنىش ئارقىلىق ئىككى دۇنيانىڭ بەخت سائادىتىنى قولغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن كۆرسەتمە شەكلىدە كەلگەن. شەرىئەت پەنلىرىنى ئۆگىنىش دۇنيا ۋە ئاخىرەتتە غەلىبىنى قولغا كەلتۈرۈشنىڭ يولى بولسا، تەبىئىي پەنلەرنى ئۆگىنىش تەرەققىيات، ھەزارەت ۋە گۈللىنىشنىڭ يولى. تەرەققى قىلماي تۇرۇپ دۇنيادا بەختلىك بولغىلى بولمايدۇ. دەسلەپتە چۈشكەن ئايەت ئوقۇش، ئۆگىنىش، ئىزدىنىش ۋە تۈرلۈك مەرىپەت بۇلاقلىرىدىن ئوزۇقلىنىشقا بۇيرۇش ئۈچۈن چۈشكەن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ E. m8 Z% Q" u* B; {دىن ياكى دۇنيالىق پايدىلىق ئىلىم-پەنلەرنى ئوقۇغىن، مىللەت مۇھتاج بولىدىغان بىلىم-مەرىپەتنى ئوقۇغىن، مىللەت مۇھتاج بولىۋاتقان بىلىم- مەرىپەتلەرنىڭ بەزىسى پەرز ئەينى بولسا، يەنە بەزىسى پەرز كۇپايە. بىلىم-مەرىپەت ئېلىش ھەر بىر مۇسۇلمان ئۈچۈن پەرز.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 y1 ?9 G! P! U3 w0 }دەسلەپكى ئىسلام دەۋرىدە مۇسۇلمانلار قۇرئاننىڭ كۆرسەتمىسىگە بويسۇنۇپ، نۇرغۇن ئىلىم-پەنلەردە ئۇتۇق قازانغان، شۇ دەۋردىكى باشقا مىللەتلەردىن ئۈستۈن ئورۇندا تۇرغان. مانا قۇرئانغا قارىساق دۇنيا مەنپەئەتلىرىدىمۇ بىلىم-مەرىپەت ئۆگىنىش ۋە تەپەككۇر قىلىشقا چاقىرىق قىلىپ يېزا ئىگىلىك، سانائەت، قۇرۇلۇش مېمارچىلىقى، تېخنىكا، مېدىتسىنا، ئاسترونومىيە، فىزىكا، ئىجتىمائىي پەن ۋە باشقا ساھەلەرنى راۋاجلاندۇرۇش ھەققىدە توختالغان.شۇنداق تۇرۇقلۇق مۇسۇلمانلارنىڭ بۈگۈنكىدەك ئارقىدا قېلىشى ھەيرانلىقنى قوزغايدۇ. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. m! k: r4 F9 s3 [7 e
رەسۇلۇللاھ ھەدىس شەرىپتە:«ئاللاھ بىر كېسەلنى چۈشۈرسە ئۇنىڭ دورىسىنىمۇ چۈشۈرگەن، ئۇنى بىلگەنلەر بىلدى، بىلمىگەنلەر بىلمىدى»(ئەھمەد، ئىبنى ماجە بايان قىلغان)دەپ دوختۇرلۇق ۋە دورىگەرلىكنى بىلىم-مەرىپەت، ئۇنى بىلمەسلىكنى نادانلىق دەپ ئاتىغان. ھەر تۈرلۈك كېسەللەرنىڭ دورىسىنى كەشىپ قىلىپ چىقىش، ئىزدىنىش، ئۆگىنىش ۋە تەجرىبە قىلىشقا تەشەببۇس قىلغان. دېمەك، ئۆلۈم ۋە قېرىلىقتىن باشقا ھەر قانداق كېسەلنىڭ چارىسى ۋە دورىسى بار، ئۇنى ئىزدەنسە تاپقىلى ۋە كەشىپ قىلغىلى بولىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, T+ x) X: ^3 J9 R# wگەرچە ئاللاھ مۇسۇلمانلارغا مەرىپەت ۋە تەلىم-تەربىيەگە ئاتلىنىدىغان ئاساس بەلگىلەپ بەرگەن بولسىمۇ، قۇرئاننىڭ يوليورۇقى ۋە رەسۇلۇللاھنىڭ كۆرسەتمىسىدىن ئۈزۈلۈپ قالغانلىق سەۋەبىدىن، شۇنداقلا بەزى ئىشلارغا ھەددىدىن زىيادە بېرىلىپ، يەنە بەزى ئىشلارغا سەل قارىغانلىق سەۋەبتىن مەدەنىيەت كارۋىنىنىڭ ئارقىدا قالدۇق. بىر مەيداندا ئىسراپچىلىق بولىدىكەن، چوقۇم ھەقتىن بىرسى يەنە بىر مەيداندا غايىب بولۇپ كېتىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 s3 g1 ]" v! w- f0 Y, s& o
بىلىم-مەرىپەتسىز ئىبادەت قىلىش ئازغۇنلۇق، بىلىم-مەرىپەتسىز دەۋەت قىلىش نادانلىققا دەۋەت قىلغانلىق، بىلىم-مەرىپەتسىز كۆرەش قىلغانلىق ئادالەتنى تۈگەشتۈرگەنلىك. دېمەك، يوللۇق ئىشلارنىڭ ھەممىسى بىلىم-مەرىپەت ۋە ئەقىل كۆزى بىلەن يورۇمىسا، نەتىجە بېرەلمەيدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 R& D* n* Z9 [& p  Yمەزكۇر ئايەت دىن بىلەن ئىلىم-پەن ئارىسىدا باغلىنىشنىڭ بارلىقىغا ئىشارەت قىلىپ تۇرىدۇ. چۈنكى ئىلىم-پەن دىندىن ئايرىلسا، خىمىيىلىك ۋە مىكروبلۇق قورال، ئىنساندىكى كېلون تېخنىكىسى، ئىنسان ۋە ھايۋاننىڭ گېنىنى ئۆزگەرتىشكە ئوخشاش كرىزىس ھەققىدە سىگنال بېرىپ تۇرىدۇ. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ~: |5 T# x3 ~( h" d
دېمەك، بىلىم-مەرىپەتنى ئاللاھنىڭ ئىسمىغا باغلاش مەرىپەتنىڭ ئاللاھ تەرەپتىن ئىنسانغا بېرىلگەن نېمەت ئىكەنلىكىنى تەكىتلەش، ئىنسانىيەتكە مەنپەئەت يەتكۈزۈش ۋە ئىنسانغا خىزمەت قىلىشنى غايە قىلىشتىن ئىبارەت ئىلىم-پەننىڭ ئەخلاق پرىنسىپىگە چاقىرىقتىن ئىبارەت.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! B1 |( _- e0 g6 T! e7 |' q9 ~

(1)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! [2 v, M$ g2 g% O# E6 ^* f, _6 S
«ئوقۇ» دېگەن ئىككى ئايەتنىڭ كۆرسەتمىسى

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ]$ F6 Q* P/ T# @
ئاللاھ بىرىنچى قېتىم چۈشۈرگەن ئايەتتە رەسۇلۇللاھنى ئىككى خىل ئوقۇشقا بۇيرۇدى. قۇرئان كىرىمنىڭ ئايەتلىرى تەكىتلەشكە مۇھتاج ئەمەسلىكى ئېنىق بىر مەسىلە، شۇنىڭ ئۈچۈن بەش ئايەتتە ئىككى قېتىم تەكرارلانغان «ئوقۇش» توغرىسىدىكى بۇيرۇق ئىككى خىل ئوقۇشنى كۆرسىتىدۇ، ھەر بىر ئوقۇشنىڭ خۇسۇسىيىتى، مەيدانى ۋە مېتودى بار. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* k0 X! V3 t8 x4 V9 y; {! H: N
بىرىنچى ئايەتتىكى ئوقۇش ياراتقۇچى ئاللاھنىڭ ئىسمى بىلەن ئوقۇشقا بۇيرۇغان. دېمەك، ئوقۇش ۋە ئۆگىنىشنى ئاللاھدىن ياردەم تىلىگەن ئاساستا ھاسىل قىلىشقا بۇيرۇق. ئىنساننىڭ يارىتىلىشىدىن تارتىپ ھاياتىنىڭ ئاخىرغىچە بارلىق باسقۇچلىرىنى ئوقۇشنىڭ زۆرۈرلىكىگە ئىشارەت. دېمەك، يارىتىلىش ھەققىدە ئوقۇش مېتودى ئىنساندىن باشلىنىپ كائىنات يۆلىنىشىگە قاراپ يۈزلىنىدۇ. مانا بۇ ئىلمىي مېتودغا ئۇيغۇن ساغلام ئوقۇشتىن ئىبارەت.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% x. s4 c" H  H% A+ Q0 V" }( a2 @بىرىنچى ئوقۇش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 X% y0 t& d3 W, Z1 ~! f) x1 r6 Uبىرىنچى ئايەتتىكى ئاللاھنىڭ ئىسمى بىلەن «ئوقۇش»قا بۇيرۇش قۇرئان ئوقۇشقا بۇيرۇق. چۈنكى قۇرئان كائىناتقا يېتەكلەپ بارىدۇ ۋە كائىنتاتىكى ھىدايەت رولىنى يۈرگۈزىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! {6 b( U( j4 ~( Q. d
ئىككىنچى ئوقۇش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& S2 [$ j9 A6 [  C! ?+ qكائىناتنى ئوقۇش، مەخلۇقلارغا نەزەر يۈرگۈزۈش ۋە ئىنسانىيەت قەلەم ئارقىلىق توپلىغان تەجرىبىلەرنى ئوقۇشتىن ئىبارەت. بۇ ئىككى خىل ئوقۇش ئارقىلىق ۋەھىي بىلەن پايدىلانغان مىللەتلەر بىلەن ۋەھىينى بىلمەسكە سالغان ۋە كائىناتنى ۋەھىي نۇرىدىن يىراق ئوقۇغان، ياكى كائىنات ۋە تارىختىكى ئىنسانىيەت تەجرىبىلىرىگە سەل قاراپ رەسۇلۇللاھغا چۈشۈرۈلگەن ۋەھىينى ئوقۇش بىلەن چەكلىنىپ قالغان مىللەتلەر ئارىسىدىكى پەرقلەرنى ھېس قىلالايسىز. قايسى بىر ئادەم قۇرئاندىن ئىبارەت ۋەھىيىنى ئىنچىكە ۋە تەپەككۇر ئىچىدە ئوقۇشنى ئىرادە قىلىدىكەن كائىناتنى ئوقۇشتىن، ئىلگىرىكى مىللەتلەرنىڭ تەجرىبىلىرىگە نەزەر يۈرگۈزۈشتىن ۋە بۇرۇنقى ھەزارەتلەرنىڭ قانداق گۈللىنىپ، قانداق ۋەيران بولغانلىقىنى بىلىشتىن بىھاجەت بولالمايدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) v9 h4 }3 v; W

(2)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ H+ D8 v! P5 G7 l
ئىككى كىتابنى ئوقۇش

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ `+ t3 w, r# [0 H
ئۇنداقتا ساۋاتسىزلىقنىڭ بارلىق كۆرۈنۈشلىرىدىن قۇتۇلۇش ئۈچۈن قۇرئاندىن ئىبارەت مۆجىزە خاراكتېرلىك تىلاۋەت قىلىنىدىغان كىتاب بىلەن كائىنات، يارىتىلىش ۋە ئىنسانىيەت تەجرىبىسىدىن ئىبارەت ئوچۇق كىتابنى تەڭ ئوقۇش لازىم.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 [2 C" i  N! H* _8 m$ Iئىنسان ئۆز ئۈستىگە ئالغان مەسئۇلىيەتنىڭ ھۆددىسىدىن چىقىشى، زېمىننى گۈللەندۈرۈشى ۋە ئېمتىھان سىناقلىرىدىن نەتىجە قازىنىشتا يېتەرلىك مەرىپەتنىڭ تېپىلىشى ئۈچۈن ئىككى كىتابنى تەڭ ئوقۇشى كېرەك. يېتەرلىك مەرىپەتكە ئىگە بولۇش ئۈچۈن باشقىلاردىن پايدىلىنىشى، تەجرىبە ئالماشتۇرۇشى ۋە مەرىپەت مەسىلىسىدە كىمدىن چىقىشتىن قەتئىي نەزەر زاھىدلىق قىلماسلىقى كېرەك.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" A8 f/ P; \2 zكېيىنكىلەر ئىلگىرىكىلەرنىڭ تەجرىبىسىدىن پايدىلىنىشى ۋە ئاللاھ مەرىپەتنىڭ ۋاستىسى قىلىپ بەرگەن قەلەمنى ئىستىمال قىلىشى زۆرۈر. باشقا ئىنسانلاردىكى تەجرىبە ۋە مەرىپەت «ئىنسانغا بىلمىگەن نەرسىلەرنى ئۆگەتتى»دېگەن ئايەتنىڭ دائىرىسىگە كېرىپ كېتىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 R* R; S4 L5 z9 R+ J0 M9 S* U9 N2 Zدېمەك، ئىنساننى ھەزارەت مەرىپەتلىرىگە ۋە زېمىننى گۈللەندۈرۈش ۋەزىپىسىنى ئىجرا قىلىشقا يەتكۈزىدىغان مەرىپەت مەنبەلىرى بىر بىرىدىن ئايرىلالمايدىغان ئىككى مەنبەدۇر. ئىنسان بۇ ئىككى مەنبەنى بىرلەشتۈرۈپ ئوقۇشى، بىرەرسىدىن غاپىل قالماسلىقى، ئىككى خىل ئوقۇش بۇيرۇقىنى تەڭ ئورۇنلىشى لازىم. شۇنداق بولغاندا قۇرئاننى ئوقۇش ئارقىلىق يارىتىلىش، مەۋجۇدىيەت ۋە مەۋجۇدىيەت ھەرىكەتلىرىنى كونترول قىلىپ تۇرىدىغان قانۇنىيەتلىرىنى چۈشىنىدۇ. كائىناتنى ئوقۇش ئارقىلىق كائىناتنى چۈشىنىدۇ، زېمىننى گۈللەندۈرۈش، تەرەققى قىلدۇرۇش ۋە قۇرئاننىڭ يوليورۇقى بويىچە مەسئۇلىيەتنىڭ ھۆددىسىدىن چىقىشتىن ئىبارەت ۋەزىپىنى ئورۇنلاشتا توغرا يول تاپىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 T7 d8 `; V1 I+ I+ u4 Uقۇرئان كىرىمدىن ئىبارەت ۋەھىيىنى ئوقۇش يارىتىلىشتىكى غايىنى بەلگىلەپ بېرىدۇ. ئىنسانىيەت مۇھتاج بولىدىغان قانۇن، يول ۋە ئاساسلىق ھەقىقەتلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغاندىن سىرت مەۋجۇدىيەتنىڭ ھەرىكىتىنى كونترول قىلىپ تۇرىدىغان قانۇنىيەتلەرنى بايان قىلىپ بېرىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! x9 G# p1 ]8 Z2 q# a8 \3 p

(3)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 z- t9 m8 F2 U
ئىككى كىتابنى بىرلەشتۈرۈپ ئوقۇش لازىم


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 F! E* i: L( H  l4 tدېمەك، قۇرئان ۋە كائىناتنى ئوقۇش ئاللاھ بۇيرۇغان پەرز، بۇ ئىككى ئوقۇشنى بىرلەشتۈرۈش زۆرۈر، بولمىسا ئەيىب نۇقساندىن خالى بولغىلى بولمايدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ T4 c2 u3 O) \; c# Yبىرىنچى ئوقۇشقا سەل قاراش:بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! U( i' l' s0 [# w; {
قايسى بىر ئادەم قۇرئان كىرىمدىن ھالقىپ ئۆتۈپ، كائىنات بىلىملىرىنى تەمسىل قىلىدىغان ئىككىنچى تۈردىكى ئوقۇشقا ئاللاھدىن ئالاقىنى ئۈزۈپ كىرىپ كەتسە، ئاللاھ بىلەن بولغان ئالاقىنى يوقىتىپ قويىدۇ، مېتافىزىكا مەسىلىلەرنى بىلەلمەي قالىدۇ. ياراتقۇچى بىلەن مېتافىزىكا (غەيبى مەسىلىلەر)نى بىلمەسكە سېلىپ، ئىنسان بىلەن تەبىئەتنى مۇتلەق بىرلەشتۈرۈشكە ئۇرۇنىدىغان مەنبەسى كەمتۈك قارىغۇ پەلسەپە بىلەن قەدەم باسقان بولىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' {! c/ D3 [3 P5 z; A9 rئىنسان ياراتقۇچى ئاللاھدىن غاپىل قېلىپ، ۋەھىي ھىدايىتى بىلەن ئىلاھىي قۇدرەتنى كۆرەلمىسە، توغرا يول كۆرسىتىپ بېرىدىغان كومپاسنى يوقىتىپ قويىدۇ، ئۆزىنىڭ كائىنات ئامانەت قويۇلغان مەخلۇق ئىكەنلىكىنى ھېس قىلىشتىكى رولىنى يوقىتىدۇ. ئىماندىن چەتنىگەن ئىلىم-پەن مۇستەبىتلىك ۋە ھەددىدىن ئېشىشقا ئېلىپ بارىدۇ، تەڭپۇڭسىزلىق نامايان بولىدۇ، ئەخلاقسىزلىق ئەۋج ئالىدۇ، جىنايەتلەر كۆپىيىپ، تۇرمۇش خاتىرجەمسىزلىككە قاراپ يول ئالىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  ~" T) J/ A6 V, X
ئىككىنچى خىل ئوقۇشقا سەل قاراش:بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( S/ E0 N5 I3 G$ ^8 }$ w$ i+ n
مەۋجۇدىيەت ۋە كائىناتنى ئوقۇشقا سەل قاراپ، مەۋجۇدىيەتنى تاشلاپ قويۇپ يالغۇز ۋەھىينى ئوقۇشقا قىسقارتىش دۇنيادىن نەپرەتلىنىشكە ئېلىپ بارىدۇ، ئىنساننىڭ گۈللىنىش ۋە ھەزارەت ئېنېرگىيىسىنى پالەچ قىلىپ قويىدۇ، ئامانەت ۋە گۈللەندۈرۈش ۋەزىپىسىنى ئورۇنلاشتىن كېرەكسىز قىلىپ قويىدۇ، كائىناتتىن بەھرىمەن بولۇشقا توسالغۇ بولىدۇ، ئىدىيىسىنى بوغۇپ، ئىش ھەرىكىتىنىڭ قىممىتىنى تۆۋەنلەشتۈرۈپ قويىدۇ. شۇ چاغدا ئىنسان ھاياتلىقتا گۈللىنىش ۋە زامانىۋىلىشىشنىڭ مەنىسى بار دەپ قارىمايدۇ، ھالبۇكى بۇ قاراشلارنىڭ ھەممىسى قۇرئاننىڭ مېتودىغا تامامەن زىت كېلىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  h& `0 O8 o3 M9 V
شۇنداقلا كائىناتقا نەزەر تاشلاشتىكى ئىككىنچى ئوقۇشقا سەل قاراش ھەزارەت ئاجىزلىق ھالىتىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ، ئىنساننىڭ ئېنېرگىيىسىنى كېرەكسىز قىلىپ قويىدۇ ۋە بۇ كۆرۈلۈپ تۇرۇۋاتقان ئالەم بىلەن مېتافىزىكا ئالەم ئارىسىنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىشكە ئېلىپ بارىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# q# X9 u. I) @1 X4 J& d- ?! g. s" Y
دېمەك، ۋەھىينى ئوقۇش بىلەن مەۋجۇدىيەتنى ئوقۇش ئارىلىقىنى بىرلەشتۈرۈش ۋە شۇ ئاساستا ئىنسان ئەقلىنى قۇرۇپ چىقىش لازىم.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 C3 c9 s" W- `& D

(4)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 Z+ ?2 A& O* ]: v! E
قەلەمنىڭ رولى


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 s5 y' F: M5 Q# C0 R1 kبۇ بەش ئايەتتە «ئىنسان»دېگەن سۆز ئۈچ قېتىم تەكرارلانغان. بىرىنچىسى: ئىنساننىڭ يارىتىلىشنىڭ بايانى، ئىككىنچىسى: ئىنساننىڭ تەلىم-تەربىيە ۋە مەرىپەتنى قوبۇل قىلىدىغانلىقى، ئۈچىنچىسى: بىلىم-مەرىپەت ئارقىلىق ھەددىدىن ئېشىشتىن ئاگاھلاندۇرۇش مەقسەت. شۇنداقلا بىلىم-مەرىپەت قىممەت قاراش ۋە ئەخلاقتىن ئايرىلسا ھەددىدىن ئاشىدىغانلىقىغا ئىشارەت.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% S- X4 d; M2 I: K& t" D
بۇ ئايەتلەر تېخنىكا ۋە ئۇچۇر دەۋرىدىمۇ قەلەمنىڭ ئەھمىيىتىگە ئىشارەت قىلغان، چۈنكى قەلەم بولمىغان بولسا، تۈرلۈك مىللەتلەرنىڭ مىراسىنى كۆرەلمىگەن بولاتتۇق. بۈگۈنكى دەۋردە باسمىخانا، كومپيوتېر ۋە ئىنتېرنېتتىن ئىبارەت مەلۇمات ساقلاش ۋاسىتىلىرىنىڭ ھەممىسى قەلەم ۋە يېزىش ئۇقۇمىدىن چىقىپ كەتمەيدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 ^$ g& r/ ?0 U- h) o' ?$ K" G/ P
ئوقۇشقا بۇيرۇش ۋە قەلەم بىلەن يېزىشقا ئىشارەت قىلغانلىق  مۇسۇلمانلارنى ئوقۇش، ئۆگىنىش، مەرىپەت بۇلاقلىرىنى ئېچىشقا، ساۋاتسىزلىقتىن قۇتۇلۇشقا ۋە ئىلىم- پەننىڭ ھەر قايسى ساھەلىرىدە ئىلمىي ھاياتىنى باشلاشقا چاقىرىقتىن ئىبارەت. دېمەك، مۇسۇلمانلار بىرىنچى قېتىم چۈشكەن 5 ئايەتتە ئوقۇش، ئۆگىنىش، يېزىش، ئەقىل يۈرگۈزۈش ۋە تەپەككۇر قىلىشقا  ئاللاھ تەرىپىدىن بۇيرۇلغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) k$ C7 L) c; i' r$ w# Wبۇ ئايەتلەر مەرىپەت نەزەرىيىسىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان، بىلىم-مەرىپەتنىڭ ئەھمىيىتىنى تەكىتلىگەن ۋە مەرىپەت ۋاستىلىرىغا ئىشارەت قىلغان:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* h0 {+ l( M) e1.ۋەھىي:مېتافىزىكا ۋە ئىنسانلار بىلەلمەيدىغان مەلۇماتلارنى بىلىشنىڭ يولى. بىلىم-مەرىپەت دائىرىسى كېڭىرگەنچە ئىنسان ئەقلىنىڭ ۋەھىيدىن ئىبارەت يەنە بىر مەنبەگە قارىتا ئېھتىياجى تەكىتلەنمەكتە.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( M8 \' j: G2 I7 ~
2.ئەقىل: ھايات ۋە كائىناتنى كەشىپ قىلىش، ۋەھىي ۋە شەرىئەتنى چۈشىنىشنىڭ ۋاستىسى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; J# L1 q. a0 R( k  F8 ~6 O5 a
3. بىز تەپەككۇر قىلىشقا بۇيرۇلغان «كائىنات». بۇ كائىنات ئەقىلنىڭ ھەرىكىتى ۋە تەجرىبىسىدىن كېلىپ چىقىدىغان مەرىپەت مەنبەسى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 l3 a3 Z% l9 p2 J/ T4. ھېسسى ئەزالار: يۈرەك ئىنساننىڭ ھېسسى ئەزالىرى قوبۇل قىلغان نەرسىلەرنى چۈشىنىدۇ ۋە ھېس قىلىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% z5 g9 ]- b/ g( F$ t# o

(5)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 C9 @3 h1 Z4 x( Q4 p: ~  Q6 t# Oئىمان ئاساسىدا ئوقۇش ۋە ئۆگىنىش بىردىن بىر چىقىش يولى

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# [9 ~" k" ^) _+ d# s1 T; s/ ~1 m
ئوقۇش ھەر بىر ئىنساننى كامالەت ۋە يۇقىرى قازىنىشقا ئېلىپ بارىدىغان يول. ھەر بىر ئۇلۇغ ئادەمنىڭ كەينىدە ئوقۇغان ۋە تەپەككۇر يۈرگۈزگەن نۇرغۇن كىتابلىرى بولىدۇ. زېمىندا نامايان بولغان ھەزارەتلەرمۇ ئوقۇش ئارقىلىق شەكىللەنگەن. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, L9 u- Q2 e- Y! [
ئوقۇش روھنىڭ غىزاسى، ئەقىلنىڭ ھاۋاسى.ئوقۇش ئىنساننى يۇقىرى ئاڭ سەۋىيىگە يەتكۈزىدىغان بىردىن بىر ۋاسىتە، ئوقۇمايدىغان خەلق ھەزارەت يارىتالمايدۇ. بارلىققا كەلگەن ھەزارەتلەرنىڭ ھەممىسى بىلىم-مەرىپەت ۋە ئوقۇش ئارقىلىق ھاسىل بولغان، ۋەيران بولغان ھەزارەتلەرنىڭ ھەممىسى بىلىم- مەرىپەت ۋە ئوقۇشنى تاشلاپ ئويۇن-تاماشىغا بېرىلگەنلىكتىن بولغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 w; e# o5 a5 ]/ S' X: r; wئىسلام ھەزارىتىنى تىكلەش بىلىم مەرىپەت ئىگىلەش ۋە ئوقۇش ئارقىلىق قولغا كېلىدۇ، مەرىپەت ھەزارەت قۇرۇشنىڭ بىرىنچى قەدىمى ھېسابلىنىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; R6 L: M- d3 {; Wبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# r# [9 C9 _8 A( A; c

ئابدۇراخمان جامال كاشىغەرىبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( t& Q* g4 d+ g' h0 X
(دوكتۇر ئاسپىرانتى)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: \- r) A' t& f/ ^1 _% B
2014-6-19كۈنى، قاھىرە شەھىرى، مىسىر.

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: ~1 F/ k9 t; f/ @2 }

باشقىلارغا تەبە

مۇنبەر باشقۇرغۇچىسى

Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2028
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7344
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7057 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2014-7-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 08:50:05 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يازمىڭىزغا تەشەككۇر دوستۇم. بىزنىڭ دىنىي جەھەتتىكى بىلىمىمىزنى كۈچەيتىشكە ،ئاز كۈچىمەيۋەتىسىز.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10551
يازما سانى: 259
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9057
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 1094 سائەت
تىزىم: 2010-9-16
ئاخىرقى: 2014-7-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 09:53:09 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئېسىل ماقالىلىرىڭىز چىقىۋاتىدۇ، ئاللاھ ئەجىرىڭىزنىڭ ساۋابىنى بەرسۇن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 107710
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 55
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 43 سائەت
تىزىم: 2014-6-14
ئاخىرقى: 2014-7-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 04:07:38 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىملاغا دىققەت قىلىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن بولۇپمۇ ئاللاھنىڭ كالامىنى تىلغا ئالغاندا . قۇرئان «كىرىم» ئەمەس «قۇرئان كەرىم» تىلىمىزدا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 107695
يازما سانى: 26
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 74
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 20 سائەت
تىزىم: 2014-6-13
ئاخىرقى: 2014-6-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 05:17:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Taxnayurak005 يوللىغان ۋاقتى  2014-6-20 09:53 AM
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: C' r5 k2 k- B! Z) Dئېسىل ماقالىلىرىڭىز چىقىۋاتىدۇ، ئاللاھ ئەجىرىڭىزنىڭ  ...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  a  w* @$ S7 o: E- p

بۇ ئىككى كۈندىن  بېرى ئۈرۈمچىنىڭ ھاۋاسى بەكلا ئىسسىپ كىتىۋاتىدۇ..

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 107695
يازما سانى: 26
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 74
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 20 سائەت
تىزىم: 2014-6-13
ئاخىرقى: 2014-6-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-20 05:19:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇلۇغ ئاللا ئەجرىڭىزنى بەرسۇن  قىرىندىشىم

بۇ ئىككى كۈندىن  بېرى ئۈرۈمچىنىڭ ھاۋاسى بەكلا ئىسسىپ كىتىۋاتىدۇ..

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106551
يازما سانى: 18
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 555
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 68 سائەت
تىزىم: 2014-4-30
ئاخىرقى: 2014-6-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-21 12:46:58 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ناھايىتى ياخشى ئىسىل يازما بوپتۇ،قەغەزگە بىسىپ ھەربىر ئادەمگە تارقاتقۇدەك.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 107852
يازما سانى: 4
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 25
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 10 سائەت
تىزىم: 2014-6-18
ئاخىرقى: 2014-6-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-21 11:22:30 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت دوستۇم     ياخشى    يېزىپسىز،  

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 83960
يازما سانى: 650
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4275
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 656 سائەت
تىزىم: 2012-8-15
ئاخىرقى: 2014-6-30
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھ   ئەجرىڭىزنى    بەرسۇن         

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105164
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 259
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 30 سائەت
تىزىم: 2014-3-22
ئاخىرقى: 2014-6-30
يوللىغان ۋاقتى تۈنۈگۈن 07:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم،كاشىغەرى ئاكا سىزنىڭ بۇ تېمىڭىزدىن تۇلىمۇ سۇيۇندۇم، ئىلمىڭىزنىڭ تېخىمۇ زىيادە بۇلشىنى تىلەيمەن.........!  كاشىغەرى ئاكا،سىزنىڭ  ئىلىم ئېگەللەش يۇلىدا توختىماي ئىزدىنىۋاتقانلىقىڭىزنى، ھەمدە بوش ۋاختىڭىزنىڭ تۇلىمۇ ئازلىقىنى ئويلاپ يىتەلەيمىز...ۋاختىڭىز يار بېرىپ قالسا‹‹زاكات ›› توغرىىسىدا ئەتراپلىق چۇشەنچە بېرشىڭىزنى ئۇمىد قىلىمەن !!!؟،،،ئىلىم ئېگەللەش ۋە باشقلارغا ئىلىم يەتكۈزۈش ئۈچۈن تېرشىۋاتقان سىزگە ئوخشاش ئالىملىرىمىزغا ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن........!

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش