مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1498|ئىنكاس: 13

ئىدىيە ساۋاتسىزلىقى (1) [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106141
يازما سانى: 47
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 1923
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 98 سائەت
تىزىم: 2014-4-17
ئاخىرقى: 2014-7-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 07:51:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئىدىيە ساۋاتسىزلىقى


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ n) t; ]# s; Z7 v/ aبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ d& L, P, G' n- b8 S& d

(1)

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: l! g! [' Y/ Z7 A8 j: b- S
مۇسۇلمانلارنىڭ ئىسلامنى خاتا چۈشىنىۋېلىشى «ئۆزگەرمەس رايونلار» بىلەن «ئۆزگىرىشچان رايونلار»نى ئارىلاشتۇرۇۋېتىشكە ئېلىپ بارىدۇ ۋە كۆپلىگەن ئىدىيە ساۋاتسىزلىق شەكىللىرىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ، چۈنكى ئاڭسىز دىيانەتچىلىك كىشىلەرگە پايدىلىق مېۋە بېرەلمەيدىغان سۇسىز دەرەخكە ئوخشايدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ \) V; [  G' ?9 S
مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىش ۋە ھەزارەت جەھەتتىن چۈشكۈنلىشىش قىيىنچىلىقلىرىغا دۈچ كەلمەكتە. ئىسلام مۇتەپەككۇرلىرى مۇسۇلمانلارنىڭ ئارقىدا قېلىش يىلتىزىنى جىددى ئىزدەنمەكتە. بىر قىسىم مۇتەپەككۇرلار مۇسۇلمانلارنىڭ ئارقىدا قېلىشىنى«ئەقىدە كرىزىسى»دەپ قارىسا، بەزىلەر«ئىدىيە كرىزىسى»دەپ قارىدى. يەنە بىر قىسىم ئالىملار«پىسخىكا كېسىلى»دەپ قارىسا يەنە بەزىلەر«ئەخلاق كرىزىسى»دەپ قارىدى، يەنە بىر قىسىم ئالىملار«مەنىۋى كرىزىس»دەپ قارىدى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 f, p' p  X9 C5 V7 j4 z: i3 L4 \
يۇقىرىقى دىئاگنوزلارنىڭ ھەممىسى ھەزارەت جەھەتتە ئارقىدا قېلىش قىيىنچىلىقىنىڭ يىلتىزىنى تەمسىل قىلىپ بېرىدۇ. مېنىڭچە مۇسۇلمانلارنىڭ كرىزىسى «ئىدىيە كېسىلى»دە يوشۇرۇنغان. كەلگۈسىگە چۈشكۈن دەۋرنىڭ ئىدىيىسى بىلەن كىرىشكە ئۇرۇنۇش بىزنى تېخىمۇ چېكىندۈرۋېتىدۇ، چۈنكى «ئىدىيە» يولنى كۆرسىتىپ بېرىدىغان كومپاس ياكى ھارۋىنى سۆرەيدىغان تۇلپارنى تەمسىل قىلىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. H6 E  E) m: z  p, Gئىسلام دىنى مەيدانغا كەلگەندە مۇسۇلمانلارنىڭ ئەقلىنى يېڭىدىن شەكىللەندۈرۈپ، قۇرئان ۋە ھېكمەت (ھايات پەلسەپىسى) ھەققىدە تەلىم بەردى. مۇسۇلمانلار ھىجرىيە ئۈچىنچى ۋە تۆتىنچى ئەسىردە ھەزارەتنىڭ يۇقىرى پەللىسىگە يەتكەندە، نۇقسان ئالامەتلىرى كۆرۈنۈشكە باشلىدى. مەزمۇنىدىن بەكرەك شەكىلگە، چۈشەنچىدىن بەكرەك يادلاشقا، چۈشىنىشتىن بەكرەك ئاغزىغا سېلىپ بېرىشكە، ئىزدىنىشتىن بەكرەك رىۋايەت قىلىشقا چۆكۈش ئامىلى كۆرۈنۈشكە باشلىدى. تەپەككۇر، يېڭىلىق يارىتىش ۋە تەلىم-تەربىيە دائىرىسىنىڭ زىيىنىغا يادلاش، دوراش ۋە ئاغزىغا سېلىپ بېرىش رايونى كېڭىيىشكە باشلىدى. نەتىجىدە مۇسۇلمان ئەقلىنىڭ ئالدىدا ئىزدىنىش دەرۋازىلىرى ۋە تەپەككۇر دېرىزىلىرى تارىيىشقا باشلىدى. كۆپلىگەن مۇسۇلمانلار تەقلىدچىلىك ۋە ئۆتمۈشنى سۆرەپ يۈرۈش دائىرىسىگە قايتتى، شۇ سەۋەبتىن بىر قىسىم مۇسۇلمان ئەقىل يېڭىلىق ۋە ئىجادىيەت يارىتىشتىن توختىدى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 B; R9 [5 r/ m; r% t  ]2 z
شۇنداقتىمۇ ھەر ئەسىردە مۇسۇلمانلارنى تەپەككۇر ۋە ئىزدىنىشكە ئىتتىرىپ تۇرىدىغان مۇجتەھىد ۋە مۇتەپەككۇر ئالىملار  كۆرۈنۈپ تۇردى.  مەسىلەن، مۇجتەھىد مۇتەپەككۇر ئالىملارنىڭ قاتارىدىن ئىمام شاتىبى(1194-يىلى ۋاپات بولغان) كۆپلىگەن مۇسۇلمانلارنىڭ شەرىئەتنىڭ مەقسەتلىرىنى چۈشەنمەسلىكىنى ھېس قىلىپ، داڭلىق ئىككى كىتاۋى ئارقىلىق نەقىل (ھۆججەتلەر) بىلەن مۇئامىلە قىلىشتىكى خاتا چۈشەنچە ۋە ئۇسۇللارنى ئېلىپ تاشلىغان. ئىمام شاتىبى «مۇۋاپىقات»ناملىق ئەسىرىدە شەرىئەتنىڭ مەقسەتلىرى بىلەن ۋاسىتە چارىلەر ئارىسىنى پەرقلەندۈرۈش ئارقىلىق ئىسلام شەرىئىتىدىكى ئاساسلىق يۆلىنىشنى يورۇتۇپ بەرگەن. مۇتەپەككۇر شاتىبىدىن بىر ئاز ئىلگىرى ئىبنى تەيمىيە كەڭ ئەقىل ۋە چوڭ قەدەم ئالغان، شۇنداقلا شاگىرتى ئىبنى قەييىم«ئىئلام مۇۋەققىئىن»ناملىق ئەسىرىدە شۇ يۆنىلىشتە ماڭغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% V2 y7 X  B& l" [+ O' Oيېڭى دەۋردە مۇسۇلمانلار بەك ئارقىدا قالغان. بۇنىڭغا قارىتا بارلىق ئىسلام ئەللىرىدە ئومۇميۈزلۈك ئويغىنىش ھەرىكەتلىرى بارلىققا كېلىپ، تۈرلۈك يۆنىلىشتە قەدەم باسقان. ئىسلام ئويغىنىش ھەرىكىتىنىڭ يۆلىنىشلىرىگە قارىغان ئادەم خېلى ئۈمىدكە كېلىدۇ، لېكىن كۆپلىگەن ياشلارنىڭ دىننىڭ مەقسەتلىرىدىكى ئۆلچىمىنى تەتبىقلاشتا بىر قانچە ئەسىر بۇرۇنقى تارىخنىڭ تەسىرى ئايرىلمىغان دىيانەتچىلىك كېسىلىنىڭ يوقالمىغانلىقىنى ھېس قىلىدۇ. چۈنكى بۇ ياشلاردىكى دىيانەتچىلىك ئاقىلانىلقتىن بەكرەك ھېسسىياتچانلىق، پروگراممىدىن بەكرەك شوئار، ئەمەل ۋە ئۇتۇقلاردىن كۆپرەك ئارزۇلار بىلەن توشۇپ كەتكەن خۇسۇسىيەتكە ئىگە بولۇپ قالغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  n2 Z" K, O# h, fئىسلام ئويغىنىش ياشلىرىدا خاتا ئورۇندا ھازىر بولۇش، مۇھىم ئورۇندىن غايىب بولۇش، يۇمشاق ئۇسۇل ئىشلىتىدىغان يەردە قاتتىق، قاتتىق ئۇسۇل ئىشلىتىدىغان يەردە يۇمشاق ئۇسۇل ئىشلىتىش، ئارقىغا سۈرىدىغان ئىشلارنى ئالدىغا قويۇۋېلىش، كىچىك ئىشلارنى چوڭايتىۋېتىش، چوڭقۇرغا چۆكمەي يۈزەكى بولۇشقا ئوخشاش ئەھۋاللار كۆرۈلمەكتە. مانا بۇلارنىڭ ھەممىسى ئويغىنىش ئۇتۇقلىرىنى ۋەيران قىلىش ئېھتىماللىقى بار ئىدىيە كىرىزىسىنى ئېلان قىلىپ تۇرماقتا.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 \0 `# y- R! I4 E) t2 }1 @
ساۋاتسىزلىق:بىلىمسىزلىك، ئىدىيە:ئەقىلنىڭ ھەرىكىتى. ئىدىيە ساۋاتسىزلىقى: ھۆججەتلەرنى چۈشىنىش ۋە رېئاللىقنى ئېنىق بىلىشتىكى ئەقىلنىڭ ھەرىكىتىنى ئىشقا سالماسلىق دېگەنلىكتۇر. ئايەت-ھەدىسلەرنى خاتا چۈشىنىش ۋە رېئال ھاياتقا خاتا باھا بېرىش نەتىجىسىدە ھۆججەتلەرنى رېئاللىققا توغرا يول بىلەن تەتبىقلىيالماسلىق، تارماق مەسىلىلەرنى پرىنسىپال ئاساسلارغا ۋە ۋاسىتە-چارىلەرنى مەقسەتلەرگە بويسۇندۇرۇپ چۈشىنىشتىن ئاجىزلىق كېلىپ چىقىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 d" l# e: S$ `6 s5 ~ئىدىيە ساۋاتسىزلىقى شۇ كىشىنىڭ ئېڭىدا كەڭرى دائىرىلەرنى تارايتىشقا، ئىككى تەرەپلىمىلىك مەسىلىلەرنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىشكە، مۇسۇلماننىڭ ھاياتىدا كۆپلىگەن ئىدىيە ۋە ئىش-ھەرىكەت رايونلىرىنى سىقىشقا سەۋەب بولىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( G; \, W" r! }! y. o

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: R  l7 J1 Z) D5 h

(2)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 b0 L% C% N, o) f5 a$ G1 R
ئىدىيە ساۋاتسىزلىقنىڭ كۆرۈنۈشلىرى


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, g  L9 e4 X4 L; s1 I+ C! p; Mئىدىيە ساۋاتسىزلىق كۆرۈنۈشلىرى: ئىككى تەرەپلىمىلىك قاراشلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش ۋە كۆپلىگەن كەڭرى رايونلارنى تارايتىۋېتىش دەپ ئىككى قىسىمغا بۆلۈنىدۇ:بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ]" e) d# u( S+ C  E. x) g6 p
بىرىنچى: ئىككى تەرەپلىمىلىك قاراشلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش بەش تۈرلۈك مەسىلىدە كۆرۈنۈپ تۇرىدۇ:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 m! ?) v& h( k2 Z' F(1).ئۆزگەرمەس پرىنسىپلار بىلەن ئۆزگىرىشچان رايونلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% a: R5 M8 F' l$ b: ^9 C(2).دۇنيانى گۈللەندۈرۈش بىلەن دۇنياغا ئىبادەت قىلىشنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 H+ A5 F# c# R  }# ]# b7 d(3).تەۋەككۇل قىلىش بىلەن سۇسلۇق قىلىشنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; o. T, @1 d) R" ~0 p
(4). پەرز قىلىنغان مەجبۇرىيەتنى ئۆز ئۈستىگە ئېلىش بىلەن قوبۇل قىلىنمايدىغان ئاشقۇنلۇقنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( Y& M/ ]2 d4 o) a: z1 i: v2 g(5). ھەزارەت ھەمكارلىقى بىلەن مەدەنىيەت ھۇجۇمىنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 d# t9 r; o* ~+ f
بۇ ئەسىردە كۆپلىگەن ياشلار ئىسلامنىڭ ئاساسلىرى ۋە مەرىپەتلىرى بىلەن مۇئامىلە قىلىشتا شاخچە مەسىلىلەرنى پرىنسىپال ئۇقۇمنىڭ، تارماق مەسىلىنى ئاساسلىق قائىدىلەرنىڭ، ۋاسىتە-چارىلەرنى شەرىئەتنىڭ مەقسەتلىرى ئاستىغا كىرگۈزۈپ تۇرۇپ مۇئامىلە قىلمىغانلىق سەۋەبىدىن مەرىپەت جەھەتتىن چىرىپ كېتىش ۋە ئىدىيە قالايمىقانچىلىقىغا ئۇچراشتەك ئەھۋاللار يۈز بەرمەكتە. ئىدىيە ساۋاتسىزلىقى كەمتۈك چۈشەنچىنىڭ ئاچچىق نەتىجىسى بولغان كۆپلىگەن كۆرۈنۈشلەر ئېتىلىپ چىقىدىغان بۇلاققا ئايلىنىپ قالدى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 p+ C7 D1 p% [' U/ s; C
ئىككى تەرەپلىمىلىك قاراشلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىشبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ C1 ^3 j2 c4 r4 ^% \5 E7 ~
1.ئۆزگەرمەس رايونلار بىلەن ئۆزگىرىشچان رايونلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش مەسىلىسىنى «ئىسلام ئىدىيىسىدىكى ئۆزگەرمەس پرىنسىپلار بىلەن ئۆزگىرىشچان رايونلارنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىشنىڭ ئاقىۋەتلىرى» ناملىق ماقالىدا توختالدۇق.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ N/ n2 f$ }$ Q. w0 M( Z+ y/ ?2.دۇنيانى گۈللەندۈرۈش بىلەن دۇنياغا ئىبادەت قىلىشنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, U  ?; [% e6 f% Oئىنساننى يارىتىشتىكى چوڭ مەقسەتلىرىنىڭ بىرسى دۇنيانى گۈللەندۈرۈش :«ئاللاھ سىلەرنى زېمىندىن ياراتتى ۋە سىلەرنىڭ زېمىننى گۈللەندۈرۈشنى تەلەپ قىلدى»(ھۇد،61-ئايەت). يەنى زېمىننى گۈللەندۈرۈپ زامانىۋىلاشتۇرۇشۇڭلارنى بۇيرۇدى. بىراق بۇ دائىرىنى پەرق ئىتەلمىگەنلەر زاھىدلىق باھانىسى بىلەن دۇنيانى خاراب قىلىشقا چاقىرغان ۋە ھەرىكەت قىلغان.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: Q' O, F6 `; Y  r# d0 Z
ئەمەلىيەتتە دۇنيانى ئاۋات قىلىدىغان ئادەم گەرچە مىليارد پۇلغا ئىگە بولسىمۇ، دۇنيا بىلەن ئىسلام كۆرسەتمىسى بويىچە مۇئامىلىدە بولىدۇ. بىراق كىم ھالال-ھارامنى ئايرىماستىن دۇنيا لەززەتلىرىگە چۆمۈپ كەتسە،- گەرچە ھېچ نەرسىگە ئىگە بولمىسىمۇ- دۇنياغا ئىبادەت قىلغان بولىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' r' W( x8 R1 V) H' K
دېمەك، زاھىدلىق دۇنيانىڭ زىننىتىنى قولغا كەلتۈرۈشتە كەتكەن ۋاقىتنىڭ ھەجمى بىلەن ياكى توپلىغان مال-دۇنيانىڭ مىقدارى بىلەن ئۆلچەنمەيدۇ. بەلكى مال-دۇنيا بىلەن مۇئامىلە قىلىشتا ئىسلام كۆرسەتمىسىگە رېئايە قىلغانلىق مىقدارى بىلەن ئۆلچىنىدۇ. ئەگەر ئىسلام كۆرسەتمىسىگە رېئايە قىلالىسا، دۇنيانى قولىدا باشقۇرالايدۇ، ئەگەر ئىسلام كۆرسەتمىسىگە رېئايە قىلالمىسا، مال-دۇنيا قەلبىنى ئىگىلەپ كېتىدۇ، مانا مۇشۇ يەردە مال-دۇنياغا ئىبادەت قىلغان بولىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" M( O$ \$ G$ t0 d
مال-دۇنيانى تەرەققى قىلدۇرۇش بىلەن ئىبادەت قىلىش ئارىلىشىپ كېتىپ قالسا، مەيلى زاھىدلىق باھانىسى بىلەن دۇنيادىن ئايرىلغانلار تەرىپىدىن بولسۇن، ياكى ئىسلام كۆرسەتمىسىگە رېئايە قىلماستىن دۈم چۈشكەنلەر تەرىپىدىن بولسۇن  كىشىلەرنىڭ ھاياتىدا ۋەيرانچىلىق يۈز بېرىدۇ. نەتىجىدە تەبىقە پەرقى شەكىللىنىپ، ئاداۋەت پەيدا قىلىدۇ، توقۇنۇش ئەۋج ئالىدۇ. بۈگۈنكى مۇسۇلمانلارنىڭ ئەھۋالىغا ئوخشاش دۇنيانى گۈللەندۈرۈشتىكى ھەرىكەتچانلىقنى يوقىتىۋېتىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 ]: Y7 }+ Z; I8 Lھەقىقى زاھىدلىق دېگەن-تاللاش توغرا كېلىپ قالسا- پرىنسىپال قائىدە ۋە يۇقىرى قىممەت قاراشنى مال دۇنيا ۋە مەنسەپكە ساتماسلىقتىن ئىبارەت. زاھىدلىق مال دۇنيانىڭ ئازلىقى بىلەن بولمايدۇ، بەلكى قەلبىنىڭ مال دۇنياغا بېرىلىپ قۇل بولۇپ كەتمەسلىكىدىن بولىدۇ. مال دۇنيا قەلبىنى ئىگىلىۋالماي قولدا كۆپلەپ تېپىلسا نېمىدېگەن ياخشى نەرسە ھە!. دۇنيانى ياخشى چۈشىنىش دىنغا خىزمەت قىلىشنىڭ قىسقا يولى ھېسابلىنىدۇ. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  t" L7 W$ r5 B9 U3 v. \0 x8 G1 l
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' B3 l) m. U) l! I. c: R
3. تەۋەككۇلچىلىك بىلەن سۇسلۇقنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: r' s. H' s- K7 Wتەۋەككۇلچىلىك دېگەن: مۇسۇلماننىڭ بارلىق سەۋەبلەرنى-ئاللاھنىڭ ئىرادىسى بىلەن تەسىر كۆرسىتىدۇ دېگەن ئېتىقادتا-ئىشقا سېلىشى دېگەنلىك بولىدۇ. شۇنىڭ ئۈچۈن مۇسۇلمان پايدىنى قولغا كەلتۈرۈش ۋە زىياننىڭ ئالدىنى ئېلىش ئۈچۈن بارلىق سەۋەبلەرنى قىلىش ئارقىلىق ئاللاھنىڭ ئۆزىگىلا يۈزلىنىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 v/ h2 X& Z/ s0 f6 y
سۇسلۇق قىلىش دېگەن: سەۋەب-چارىسىنى قىلماي ئاغزىدىكى سۆز ۋە قەلبىدىكى ئېتىقادى ئارقىلىق ئاللاھغا يۆلىنىش دېگەنلىك بولىدۇ. بۇ مەدەنىيەت ساۋاتسىزلىقنىڭ بىر خىل كۆرۈنۈشى، چۈنكى شۇ ئادەملەرنى تەقدىرگە تەقدىر بىلەن قارىشى تۇرماستىن، كۆپۈككە ئوخشاش بوشاڭ قىلىپ قويىدۇ. بۇ ئەھۋال ئىنساننى زېمىننى ئاۋات قىلىش، ھاياتنى ئىسلاھ قىلىش ۋە ئۈمىد قىلىنىۋاتقان ھەزارەت ئويغىنىشىنى رېئاللىققا ئاشۇرۇشتىن ئولتۇرغۇزۇپ قويىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# Z) ~# O0 R& ^, L( z4. پەرز قىلىنغان مەسئۇلىيەتنى ئۈستىگە ئېلىش بىلەن رەت قىلىنىدىغان ئاشقۇنلۇقنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 n/ m( M. c: a& x) x3 t+ lبىر بۆلەك دىيانەتلىك كىشىلەر، دىننىڭ قىممەت قارىشىغا ئېسىلىشقا دەۋەت قىلىش بىلەن بۇ دىننىڭ قىممەت قارىشىنىڭ تەقەززاسى بويىچە رەت قىلىنىدىغان ئاشقۇنلۇقنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش سەۋەبىدىن ئاسانلىقتىن تەسلىكنى ۋە رۇخسەتتىن قاتتىقلىقنى كۈچلەندۈرۈشكە بېرىپ قالغان. بىر بۆلەكلىرى مەقسەتنىڭ زىيىنىغا شەكىل بىلەن، چوڭ ئىشلارنىڭ ئورنىغا كېچىك ئىشلار بىلەن  ياكى ھېچ بولمىغاندا چوڭ ئىشلارنى كېچىك ئىشلار بىلەن باراۋەر قىلىپ قويۇشقا ئەھمىيەت بېرىش بىلەن ئاۋارە بولىدىغان باسقۇچقا يەتكەن.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( _* j9 b' L. Q4 O6 p/ @6 T
ئۆزىنى ئاقلاش، باشقىلارغا تۆھمەت قىلىش ۋە باشقىلارغا يامان ئويدا بولۇش سەۋەبىدىن بىر بۆلەك دىيانەتلىك كىشىلەر دەۋەتچىلىكتىن قازىلىققا تەرەققى قىلىپ، ماۋۇ كىشىلەر جەننەت ئەھلى، ئاۋۇ كىشىلەر دوزاخ ئەھلى دەپ ھۆكۈم يۈرگۈزگەن. ئۆزىمىزنىڭ دەۋەتچى ئىكەنلىكىمىزنى ئۇنتۇپ قالماسلىقىمىز كېرەك.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- Q: m3 B; C9 ~! H
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' I4 G- J* Z5 s$ X& g1 }1 i
5. ھەزارەت ھەمكارلىقى بىلەن مەدەنىيەت ھۇجۇمىنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) {$ `2 H. e4 l+ K0 x2 w! Tغەيرى مۇسۇلمانلار بىلەن ئالاقە ئورنىتىشتا، مەدەنىيەت ساۋاتسىزلىقىغا دۈچ كېلىۋاتقان كىشىلەر شەرىئەت پەرز قىلىۋاتقان ھەزارەت ھەمكارلىقى بىلەن، رەت قىلىنىدىغان مەدەنىيەت ھۇجۇمى ئارىسىنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش پاتقىقىغا چۈشۈپ قالغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" _! q0 {" D- z/ Qھەزارەت ھەمكارلىقى: گەرچە ئەقىدىسى ۋە مەدەنىيىتى ئىسلام ئەقىدىسى ۋە مەدەنىيىتىگە زىت كېلىدىغان بولسىمۇ، مۇسۇلمانلارغا ئۇرۇش بايرىقى كۆتۈرمەيدىغان جەمئىيەتلەر بىلەن تەڭ ئورتاق ئالاقە ئورنىتىپ؛ مېدىتسىنا، ئىنژېنېرلىق، فىزىكا، خىمىيە ۋە ئاسترونومىيىگە ئوخشاش تەبىئىي پەنلەر ساھەسىدە  ۋە ھاياتنى ئاسانلاشتۇرغان ۋە كىشىلەرگە كەڭ تاشا تۇرمۇش يارىتىشتا ھەسسە قوشقان بۇ پەنلەرنىڭ نەتىجىسى بولغان تېخنىكا مەيدانلىرىدىكى پايدىلىق تەرەپلىرىدىن پايدىلىنىش دېگەنلىك بولىدۇ. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- f" _  V: @4 Q  J" F4 d' R' P3 l% K
بىر بۆلەك مۇسۇلمانلار مۇشۇ ساھەلەردە پايدىلىنىشنى غەربنىڭ مەدەنىيەت ھۇجۇمى دېگەن باھانىدا رەت قىلىدۇ. ھالبۇكى بۇ پايدىلىق ھەزارەت ھەمكارلىقى بىلەن زىيانلىق مەدەنىيەت ھۇجۇمىنى پەرقلەندۈرەلمىگەنلىكتىن ئىبارەت.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 L( T4 G  L: Z7 P# S6 ]( Sھەزارەت ھەمكارلىقى بىلەن مەدەنىيەت ھۇجۇمىنى ئارىلاشتۇرۇۋېتىش مەسىلىسى سىياسى ئىدىيىگە ئوخشاش ئىجتىمائىي پەنلەردە تېخىمۇ نامايان بولىدۇ. غەربنىڭ دىموگراتىيە تۈزۈلمىسىدە ئەركىنلىك تەرەققى قىلىپ، بۈگۈنكىدەك سايلام ئۇسۇللىرىنى كەشىپ قىلىپ چىقتى. غەربنىڭ سايلام ئۇسۇلى-گەرچە ئەيىب نۇقساندىن خالى بولمىسىمۇ- كىشىلەرنىڭ ئەركىنلىكىنى رېئاللىققا ئاشۇرۇشتا ۋە پارلامېنت ئەزالىرىنى كۆرسىتىشتە ھازىر بار بولغان ئەڭ ئىلغار چارىلەردىن ئىبارەت. دېمەك، بۇ شەرىئەتنىڭ روھىغا زىت كەلمىگەنىكەن مۇسۇلمانغا نىسبەتەن يۈتتۈرۈپ قويغان ھېكمەتتۇر، چۈنكى ئۇ ئىنسانىي ئورتاقلىققا تەۋە ئىشلارنىڭ قاتارىدىن. غەرب دۇنياسى ئۇزۇن يىللىق قانلىق ئۇرۇش ۋە مول تەجرىبىدىن كېيىن قولغا كەلتۈرگەن سىياسىي تەجرىبە. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( T6 Z" H* @- ^  g- n; _1 E
دېمەك، (ئىسلام روھىغا زىت كەلمەيدىغان) دىمۇكراتىيە ئۇسۇل-چارىلىرى  ۋە تېخنىكا نەتىجىلىرى ھەزارەت ھەمكارلىقنىڭ قاتارىدىن سانىلىدۇ. ئەمما ئىلمانىزىملىق(سىكۇلارىزىم)، ئەخلاقسىزلىق ۋە ئىجتىمائىي پارچىلىنىش -گەرچە ئەركىنلىك شوئارى ئارىسىدا سۇغۇرلۇپ كىرسىمۇ- مەدەنىيەت ھۇجۇمىنىڭ قاتارىغا كىرىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" U$ q4 g* c0 d# L. |: w9 x
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: s- Q  T& g. T( o+ p' P

ئابدۇراخمان جامال كاشىغەرى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 @. s0 W) T7 h% i; |& _1 A& E(دوكتۇر ئاسپىرانتى)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ F' o6 j7 P1 h* P1 V) m4 b
2014- 6- 15 كۈنى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" ^2 y9 }/ l5 Y, Y, oقاھىرە شەھىرى، مىسىر.


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 t% b" |3 P) u- F1 s: V# x

تەقدىرسىز قىل تەۋرىمەيدۇ...

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105125
يازما سانى: 775
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 1791
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 551 سائەت
تىزىم: 2014-3-21
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 08:25:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تېمىكەن، تېخىمۇ ياخشى چۇشۇنۇش ئۈچۈن يەنە بىر قېتىم ئوقۇپ چىقسام بولغۇدەك.

سەندە يوق خىسلەت بىلەن سېنى تەرىپلىگەن كىشى، سەندە يوق ئىللەت بىلەن سېنى قارلايدۇ.

ئالى باشقۇرغۇچى

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 80202
يازما سانى: 602
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1260
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 271 سائەت
تىزىم: 2012-5-16
ئاخىرقى: 2014-7-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 09:33:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
غەربنىڭ دىموگراتىيە تۈزۈلمىسىدە ئەركىنلىك تەرەققى قىلىپ، بۈگۈنكىدەك سايلام ئۇسۇللىرىنى كەشىپ قىلىپ چىقتى. غەربنىڭ سايلام ئۇسۇلى-گەرچە ئەيىب نۇقساندىن خالى بولمىسىمۇ- كىشىلەرنىڭ ئەركىنلىكىنى رېئاللىققا ئاشۇرۇشتا ۋە پارلامېنت ئەزالىرىنى كۆرسىتىشتە ھازىر بار بولغان ئەڭ ئىلغار چارىلەردىن ئىبارەت. دېمەك، بۇ شەرىئەتنىڭ روھىغا زىت كەلمىگەنىكەن مۇسۇلمانغا نىسبەتەن يۈتتۈرۈپ قويغان ھېكمەتتۇر، چۈنكى ئۇ ئىنسانىي ئورتاقلىققا تەۋە ئىشلارنىڭ قاتارىدىن. غەرب دۇنياسى ئۇزۇن يىللىق قانلىق ئۇرۇش ۋە مول تەجرىبىدىن كېيىن قولغا كەلتۈرگەن سىياسىي تەجرىبە.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 H/ Y3 `/ i- F" K4 d& g, Sبۇ بەك ياخشى ماقالە بوپتۇ. غەرىپنىڭ ھەممە نەرسىسىنى قارا قويۇق ئىنكار قىلىدىغان چالا موللاملارنىڭ يوقىلىپ سىزدەك مەسىلىنى ئىلمى تەھلىل قىلىدىغان دىنى بىلىمى يۇقىرى ھەقىقى ئالىملارنىڭ كۆپىيىشىنى ئۈمىت قىلىمەن.ھەمدە مىسىردىكى ئوقۇشىڭىزنى بالدۇرراق تۈگىتىپ قايتىپ كېلىشىڭىزگە تىلەكداشمەن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10551
يازما سانى: 273
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9107
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 1138 سائەت
تىزىم: 2010-9-16
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 09:57:39 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ ماقالە ئەمەلىيەتنى چىقىش قىلىپ ئىنتايىن قايىل قىلارلىق يېزىلىپتۇ، بولسا مۇشۇ ماقالىنى ھەر بىر مۇسۇلمان تولۇق چۈشۈنۈپ تۇرۇپ ئوقۇپ چىققان بولسا دەپ ئويلاپ قالدىم!
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& ~5 f5 I8 s" ~: P  t
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# g+ z8 Z5 I* }; K# Iشەخسەن مەن ئەزھەرى ئەپەندىمنىڭ بۇ ماقالىسىنى قوللايمەن ھەم تولۇق قايىل بولدۇم، تەشەككۈر!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10551
يازما سانى: 273
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9107
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 1138 سائەت
تىزىم: 2010-9-16
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 10:10:20 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تەكلىپ: بۇنىڭدىن كېيىنكى ماقالىلىرىڭىزنىڭ تېمىسىنىڭ بېشىغا تەخەللۇسىڭىزنى ياكى مۇنبەر ئىسمىڭىزنى قوشۇپ يازسىڭىز يەنى بىلىمخۇمار ئەپەندىمدەك! شۇنداق قىلسىڭىز مۇنبەر باش بېتىدىنلا سىزنىڭ ماقالىڭىز ئىكەنلىكىنى بىلگىلى بولاتتى! مەخسىدىم: ماقالىڭىزنى كۆپرەك ئادەملەر كۆرسە دىمەكچى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94615
يازما سانى: 376
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1142
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 504 سائەت
تىزىم: 2013-4-10
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 10:51:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇنداق بىلىملەر بىلەن تەلىم بېرىۋاتقان ئۇستازلارغا كۆپ رەخمەت!
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# Q* s/ ]( n) x

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87538
يازما سانى: 224
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 389
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 94 سائەت
تىزىم: 2012-11-21
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 11:20:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقىي تىتملىق ھەم مۇھىم بوشلۇقنى كۆرسىتىپ بەرگەن تىما ئىكەن . شەخسەن قەلبىم سەل يورغاندەك بولدى . رەخمەت تىما ئىگىسى .

گەپ ئىغىزدىن چىقماستا ، گەپنى ئادەم باشقۇردۇ ، ئىغىزدىن چىقىپ بولغاندا ، گەپ ئادەمنى باشقۇردۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87538
يازما سانى: 224
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 389
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 94 سائەت
تىزىم: 2012-11-21
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 11:23:09 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ يىلىقى بازار كاساتلىقىنىڭ ئالدىنى ئىلىش ئۈچۈن ، ئۆز ئۇيغۇرلىرىمىز ئۆز دىيارىمىزدا ساياھەتتە بوپ بەرسە ... بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) d, _( N3 k( y. k, ~
تىمىغا مۇناسىۋەتسىزمۇ ئەمەس قەشقەردە بازار كاساتچىلىقى بەك ئىغىر بولماقتا ، ۋەيران بولۇشقا يۈزلىنىپ كىتىپ بارغان دۇككان ، ساراي ، ئاشخانا...... قاتارلىقلار بەك كۆپ .

گەپ ئىغىزدىن چىقماستا ، گەپنى ئادەم باشقۇردۇ ، ئىغىزدىن چىقىپ بولغاندا ، گەپ ئادەمنى باشقۇردۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101130
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 0 سائەت
تىزىم: 2013-12-21
ئاخىرقى: 2014-7-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 11:34:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kakkurسىزنى زىيارەتكە تەكلىپ قىلدىئىزدىنىش تور بېكىتىبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 d) ?* L0 D/ G4 f/ H% J
http://izdinix.com/?fromuid=27428

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101130
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 0 سائەت
تىزىم: 2013-12-21
ئاخىرقى: 2014-7-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-15 11:35:23 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" z& {( J" I( O! S: i
http://izdinix.com/?fromuid=27428

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش