مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 301|ئىنكاس: 10

سىنىپ كوللېكتىپىنى قانداق يېتەكلەش كېرەك [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14626
يازما سانى: 175
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9393
تۆھپە نۇمۇرى: 727
توردا: 200 سائەت
تىزىم: 2010-10-20
ئاخىرقى: 2014-7-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 03:12:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

سىنىپ كاللەكتىۋىنى قانداق يېتەكلەش كېرەك

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 B( Z! x+ b6 J( \5 ^4 H3 t

1.ئوقۇغۇچىلارغا يېقىنلىشىش. ئوقۇغۇچىلارنى تەتقىق قىلىش،ئۇلارنى چۈشۈنۈش،  بالىلارغا يېقىنلىشقشقا،ئۇلارغا غەمخورلۇق  قىلىشقا ماھىر بۇلۇش كېرەك.كىم بالىلارنى ياخشى كۆرسە بالىلارمۇ ئۇنى ياخشى كۆرىدۇ.سىنىپ مەسئۇلى ئۇلار بىلەن يېقىن ئالاقە ئورنىتىشى،باللارغا ئوقۇتقۇچىنىڭ ھەققىي مىھرى-مۇھاببىتىنى ھىس قىلدۇرشى كېرەك.بۇ سىنىپ مەسئۇلىنىڭ بارلىق خىزمەتلەرنى ياخشى ئىشلىشىنىڭ ئاساسى.ئوقۇغۇچىنىڭ پائالىيەت جەريانىدىكى،دەرستىن سىرتقى ۋاقىتلاردىكى ئىپادىسىنى كۈزۈتۈش،ئىچكىرلەپ چۈشۈنۈش،ئۆزىنى ئوقۇغۇچىنىڭ ئورنىغا قۇيۇپ مەسىللەرنى ھەل قىلىش قاتارلىق ئۇسۇللارنى قوللۇنۇپ ئوقۇغۇچىلارغا يېقىنلىشىش مەقسىىدىگە يەتكىلى بولىدۇ.

    2. كادىرلار قوشۇنى قۇرۇلۇشى ۋە تەربىەلىنىشى.بىر سىنىپ كاللىكتىۋى قىياپىتىنىڭ قانداق بولۇشى سىنىپ كادېرلىرىنىڭ رولىغا باغلىق بولىدۇ.

ئۇلار سىنىپ مەسئۇلىنىڭ يېقىن ياردەمچىسى،شوڭا ياخشى سىنىپ كادېرلىرىنى تاللاش،تەربيەلەش،سىنىپ مەسئۇلى خىزمەت جەريانىدا تەدىرىجى بېسىپ ئۆتىدىغان باسقۇچ. تاللاپ چىقىلغان سىنىپ كادېرى كۇچلۇك چاقىرىق كۇچىگە ۋە باشقۇرۇش ئېقتىدارىغا ئېگە بۇلۇشى كېرە.ئۇلارنىڭ بۇ خىل ئېقتىدارى تۇغما بولمايدۇ،سىنىپ مەسئۇلى قاتتىق تەلەپ قۇيۇپ ئىنچىكىلىك بىلەن تەربىيەلىشى،سىنىپ كادېرلىرىنىڭ ئالادىلىگىنى گەۋدىلەندۈرۈپ،ئۇلارنىڭ ئىلغار ئىش-ئىزلىرىنى تەشۋىق قىلىش كېرەك.

3.نىشان بەلگىلەش.نىشان بولغاندىلا خىزمەتلەرنى ئىلگىرى سۈرگىلى بولىدۇ. سىنىپ مەسئۇلى مەكتەپنىڭ خىزمەت ئورۇنلاشتۇرشىۋەئۆز سىنىپىنىڭ ئەمەلىي ئەكۋالىغا  ئاساسەن سىنىپ بۇيىچە،گورۇپپىلار بۇيىچە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەقلىي قابىليىتى ۋەئونۋېرسالئېقتىدارى  قاتارلىق تەرەپلەردە ئەتىراپلىق يېتىلىشنى ئىلگىرى سۈرۈدىغان ئېنىق نىشان بەلگىلىشى كېرەك.

4. سىنىپ يىغىنى ۋە ئەتىرەت مەخسۇس تىمىلار  بۇيىچە قانات يايدۇرۇش. ھەر قېتىملىق پائالىيەت ئەمىلىيەتكە ئويغۇن بۇلۇشى،ئوقۇغۇچىلارنى روھلۇق، ئەدەپ-ئەخلاقلىق بۇلۇشقا، ئۇنى ئۆزىنىڭ ئەمىلىي  ھەركىتىگەئايلاندۇرۇشقا يېتەكلەيدىغان بۇلۇشى كېرەك.

5.ھەر قايسى پەن ئوقۇتقۇچىلىرى بىلەن ئاتا-ئانىلارنىڭ مۇناسىۋىتىنى ياخشىلاپ،قۇيۇقلاشتۇرۇپ ئۇچۇر  تورى بەرپا قىلىش. سىنىپ مەسئۇلى ئۆزىنىڭ قابىليىتى ۋە ئېقتىدارىنىڭ ئقۇتۇش نەتىجىسى ئەمەسلىكنى تۇنۇپ يېتىشى ھەر قايسى پەن ئوقۇتقۇچىلىرى،ئاتا-ئانىلار، ئوقۇغۇچىلار ئوتتۇرسىدىكى پىكىر بىردەكلىگىنى قولغا كەلتۈرۈش،  ئۇلار بىلەن ئۆز ۋاقتىدا پىكىر ئالماشتۇرۇشى كېرەك. ئاتا-ئانىلار يىغىنى مەكتەپ بىلەن ئاتا-ئانىلار ئوتتۇرسىدىكى  ئاساسلىق كۆۋرۈك، بۇنىڭغا سىنىپ مەسئۇلى ئىتىبار بىلەن قاراپ سۈپىتىگە كاپالەتلىك قىلىشى، ئاتا-ئانىلار بىلەن تۇنۇشنى بىرلىككە كەلتۈرۈشى لازىم. يىغىندا ئىلغار پىكىرلىك ئاتا-ئانىلارنى بالىلارنى تەربىيەلەش جەريانىدىكى تەجىربىلىرىنى تۇنۇشتۇرۇشقا  تەكلىپ  قىلىشى ، مەكتەپكە بولغان تەكلىپ-پىكىرلىرىنى سۆزلىتىشى، ئاتا-ئانىلارنىڭ ئاكتىپلىقىنى قوزغىشى كېرەك. شۇنداق قىلغاندىلا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيە-ھەركىتىگە تەسىر كۆرسەتكىلى بولىدۇ.

6.ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالاھىدىلىگىگە ئاساسەن تەربىيەلەش.ساپا مائارىپى ئوقۇغۇچىلارنى غايىلىك،ئەخلاقلىق، مەدەنىيەتلىك ئىختىساس ئىگىلىرىدىن قىلىپ تەربىيەلەشنى تەلەپ قىلىدۇ.  سىنىپ مەسئۇلى پىسخىكىسى ۋە قىزقىشى ئوخشىمىغان بالىلارغا ئوخشىمىغان تەربىيە ئۇسۇلىنى قوللىنىشقا ماھىر بۇلۇشى، ئۇلارنى يېڭىلىق يارىتىش روھىغا ئىگە قىلىپ تەربىيەلەشكە ئەھمىيەت بېرىشى ھەمدە ئۇلارنى جەمىيەتكە ياراملىق ئىزباسار قىلىپ تەربىيەلەش ئۈچۈن پۇختا ئاساس سېلىش كېرەك.

7.سىنىپ مەسئۇلىنىڭ ئوقۇغۇچىلارغا بولغان باھاسى.تەربىيەدە ئوقۇغۇچىنى باھالاش،مۇكاپاتلاش، تەنقىدلەشنىڭ رولى ئىنتايىن  چوڭ.  ئوقۇتقۇچىنىڭ باھاسى ئوقۇغۇچىلارنىڭ پىسخىكا ساغلاملىقىغا بىۋاستە تەسىر كۆرسىتىدۇ.  سىنىپ مەسئۇلى مۇكاپاتلاش، تەقدىرلەشنى ئاساس قىلىپ ئوقۇغۇچىلارنى ئىلھاملاندۇرۇشى،  نەتىجىسىنى مۇئاييەنلەشتۈرۈشى، سەمىمىيلىك بىلەن يېتەرسىزلىكىنى تۇنۇشىغا ياردەم بېرىشى كېرەك. ئوقۇغۇچىلارنى  تەنقىدلەش توغرا كەلگەندە ئالدىراقسانلىق قىلماسلىق، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا ئاساسەن ئۇلار ئاسان قۇبۇل قىلالايدىغان ئۇسۇلنى قوللىنىش كېرەك. سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمىتى مۇرەككەپ مەسئۇلىيىتى ئېغىر خىزمەت.  ئوقۇتقۇچىلار يۈكسەك  مەسئۇلىيەتچانلىق بىلەن ئۆزىنى ھەر قايسى تەرەپلەردە مۇكەممەللەشتۈرۈپلا  قالماي يەنە ئوقۇغۇچىلارنىڭ پىسخىكىسىنى ئىگەللەشكە ئەھمىيەت بېرىشى، ئۆز خىزمەتلىرىدە ئوقۇغۇچىلارنى ئاساس قىلىشى كېرەك.

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ A0 P' Y0 h. ?  O% M( F* {

مەنبە: مەكتەپ تورى

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   iltebir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-22 10:44 PM  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, G% f3 t# D# _' kبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, O$ M% N& a: W" Z* ?/ k( z

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1794
يازما سانى: 583
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10187
تۆھپە نۇمۇرى: 349
توردا: 295 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2014-8-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 06:17:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئوقۇتقۇچى ئامال بار ئوقۇغۇچىنى ئۆزىگە ياندۇرماسلىقى قول كۈچۈگە ئەمەس تىل كۈچۈگە تايىنىپ ئوقۇغۇچىلارنى قايىل قىلىشى ئۇلارنىڭ پىسخىكىسىنى چۈشۈنىشى ۋە ئوقۇغۇچىلارغا يۈكسەك دەرىجىدە ئۈلگە بولۇشى كىرەك .

شاھ زاد

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14626
يازما سانى: 175
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9393
تۆھپە نۇمۇرى: 727
توردا: 200 سائەت
تىزىم: 2010-10-20
ئاخىرقى: 2014-7-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 06:22:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سىنىپ مۇدىرلىرى بىخەتەرلىك تەربىيىسى قانداق ئىشلىشى كېرەك
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, T% y0 K% _, e, b
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 g: x  h' j5 Q& S) j! Rسىنىپ مۇدىرلىرى ئىلمي،ئوموميۇزلۈك بولغان بىخەتەرلىك تەربىيەسى يېڭى كۆزقارىشىنى شەكىللەندۇرۇشى كېرەك.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ u, b" J) O) X1 {
سىنىپ مۇدىرلىرى« ئالدىنى ئېلىشنى ئاساس قىلىش،ئۆزىنى قوغداشنى ئۆگىنىۋىلىش» پىرىنسىپىدا چىڭ تۇرۇش كېرەك.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# ]- l5 H3 `" c' A, V4 M% m
سىنىپ مۇدىرلىرى ۋاقىت،ئورۇنغا قاراپ تەربىيەنىڭ مۇھىم نوقتىسىنى ئۆزگەرتىشى كېرەك.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 T4 w2 ?* D# pسىنىپ مۇدىرلىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەتىراپىدا تۇيۇقسىز يۈز بەرگەن ھەدىسىلەردىن پايدىلىنىپ ئۆز ۋاقتىدا تەربىيە ئېلىپ بىرىشى كېرەك.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 @! }+ |0 u: E- w9 z4 E1 }7 O
سىنىپ مۇدىرلىرى ئوقۇغۇچىلارغا زىيان يەتكۈزىدىغان يېڭى شەيئىلەرگە دىققەت قىلىپ،مۇۋاپىق يىتەكلىشى كېرەك.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) @0 S, p3 _- D( j5 Mسىنىپ مۇدىرلىرى بىخەتەرلىك تەربىيەسىگە ئائىت ماتىرىياللارنى توپلاپ،بىخەتەرلىك تەربىيەسى شەكلىدە يېڭىلىق يارىتىشى كېرەك.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 b6 B" u& L. _* M9 P% X4 _
بىخەتەرلىك تەربىيەسىنى دەرىسخانىغا ئېلىپ كىرىپ،سىنىپ مەدەنىيىتى قۇرۇلىشىنىڭ مۇھىم تەركىبى قىسمىغا ئايلاندۇرۇش.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% _7 g+ \- H9 mسىنىپ مۇدىرلىرى تۈزۈملەرنى مۇكەممەللەشتۇرۇپ،ئۆزئارا نازازەت قىلىپ،بىخەتەرلىك تەربىيەسىدىكى بىرىكىش كۈچىنى شەكىللەندۇرۇش كېرەك.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14626
يازما سانى: 175
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9393
تۆھپە نۇمۇرى: 727
توردا: 200 سائەت
تىزىم: 2010-10-20
ئاخىرقى: 2014-7-30
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 06:22:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەكتەپلەردىكى شەكىلۋازلىق
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 q% _9 P0 [( W+ I
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( m& M& J7 U' |+ @, U9 T
بىر نەچچە يىللىق ئوقۇتقۇچىلىق ھاياتىمىدا، يېزىدىكى ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇ- ئوقۇتۇش خىزمىتىدىكى كىشىنى چۆچۈتكۇدەك شەكىلۋازلىق، رەڭۋازلىق، كۆز بويامچىلىق ھەرىكەتلىرىنىڭ شاھىتى بولدۇم. ئۆز تەپەككۇرۇم بويىچە بولغاندا، مەكتەپ ئىنسانلارنى تەربىيىلەيدىغان، مىڭلىغان- مىليۇنلىغان سەبىيلەرنىڭ قەلبىگە ئىلىم چىرىغىنى ياندۇرىدىغان مەرىپەت باغچىسىدۇر. «ئىنسان رۇھىنىڭ ئىنژىنىرى» بولغان ئوقۇتقۇچىلار مۇشۇ بوشۇكنىڭ تەۋرەتكۇچىلىرىدۇر.    شۇنداق ئىكەن، مەكتەپتىن ئىبارەت مەرىپەت باغچىلىرىدا شەكىلۋازلىق بولماسلىقى ياكى بولسىمۇ، ناھايىتى ئاز بولىشى كېرەك ئىدى. ئەمما مېنىڭ كۆرگىنىم، بىلگىنىم ھەمىشە بۇنىڭ ئەكسى بولۇپ كەلدى. شۇڭا بۇ ھەقتە قولۇمغا قەلەم ئېلىپ، ئىككى ئېغىز لىللا گەپ قىلىشنى ۋىجدانىم، بۇرچۇم دەپ قارىدىم.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 D5 h: ^7 E( ?$ y7 \6 Y  1. ئوقۇغۇچى تۇراقلاشتۇرۇشتىكى شەكىلۋازلىق بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% T2 h  H1 m1 @$ c
  مەلۇمكى، مەكتەپ ئوقۇغۇچى ۋە ئوقۇتقۇچى ئارقىلىقلا، ئىسىمى- جىسمىغا لايىق مەكتەپ بولالايدۇ ۋە نورمال ھاياتى كۈچىنى نامايەن قىلالايدۇ. نۆۋەتتىكى يېزىلاردىكى بىر قىسىم ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپلەردە ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈندىلىك دەرسكە قاتنىشىشى %100 گە يەتمەي كەلمەكتە. سىنىپلارغا قارايدىغان بولسىڭىز، بىر ياكى بىر قانچە ئورۇننىڭ بۇش ئىكەنلىكىنى كۆرىسىز. بۇنداق ئەھۋال بىرە- بىرە ئەمەس ھەمىشە سادىر بولىۋەرسە، بۇ، ئەلۋەتتە، كىشىنى ئويغا سالىدۇ. يەنە كېلىپ بۇنداق ئەھۋال ھازىر يېزىلاردىكى نۇرغۇن ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپلەردە ئومۇمى كەيپىياتقا ئايلانغان. ئاشۇ بوش ئورۇنلاردىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەممىسى ئاغرىپ قالغانمىدۇ؟ ھەممىسنىڭ جىددى ئىشى چىقىپ قىلىپ، ئوقۇتقۇچىلاردىن رۇخسەت سۇرىغانمىدۇ؟ ياق، ئەلۋەتتە، ئۇنداق ئەمەس. ئەمىسە بۇنىڭ سەۋەبى نېمە؟ ئەلۋەتتە، بۇنىڭ نۇرغۇن سەۋەپلىرى بار. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ c. `" y; w8 C- V: m5 b
  بۇنىڭ بەزى سەۋەپلىرىنى تەھلىل قىلىپ كۆرەيلى: يوقىرىدىن مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇغۇچى تۇراقلاشتۇرۇش خىزمىتىنى تەكشۇرۇپ كەلسە، مەكتەپ رەھبەرلىرى ۋە ئوقۇتقۇچىلار بۇنداق تەكشۇرۇش ئەھۋالىدىن ھەمىشە ئالدىن خەۋەر تاپقانلىقى ئۈچۈن، پۇختا تەييارلىق قىلىپ ئۇلگۇرىدۇ. تەكشۇرگۇچىلەر كەلگەن كۈنى ئاشۇ بوش ئورۇندىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ بەزىسى ئۆز ئورنىدا ئولتۇرغان بولىدۇ، يەنە بىرمۇنچىلىرىنىڭ داۋالىنىش ئىسپىراپكىسى ياكى رۇخسەت سۇراش قەغىزى تەييارلانغان بولىدۇ. مۇشۇنداق ھىيلە- نەيرەڭ بىلەن بىر- ئىككى كۈنلۇك تەكشۇرۇش ئۆز يولىدا ئۆتۇپ كېتىدۇ. تەكشۇرگۇچىلەر كەتكەندىن كېيىن، يەنە بۇرۇنقىدەكلا سىنىپلاردىكى نۇرغۇن پارتىلار بوش قالغان بولىدۇ. شۇنداق قىلىپ مەكتەپ شەكىلۋازلىق قىلىپ ئاخىرقى ھېساپتا ھەم يوقىرىنى، ھەم ئۆزىنى ئالدايدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! W5 n/ V6 h, Z+ \0 [
  بۇنداق شەكىلۋازلىق قارىماققا ئاددى ئىشتەك، ئوقۇ- ئوقۇتۇش خىزمىتىدىكى نورمال ئەھۋالدەك كۆرۇنگەن بىلەن، يىراققا نەزەر سالغاندا، مائارىپىمىزنىڭ تەرەققىياتىغا، شۇنداقلا، دۆلىتىمىزنىڭ كەلگۇسىگە زور زىيان سېلىشى مومكىن. بۇگۇنكىدەك پەن- تېخنىكا ئۇچقاندەك تەرەققى قىلىۋاتقان، ئېلكتىرۇن، ئۇچۇر دەۋرىدە بۇنداق شەكىلۋازلىق ھەممىمىزنى ئويغا سالىدىغان موھىم مەسىلە. بىز مۇنداق شەكىلۋازلىقنىڭ يەنىمۇ ئەج ئېلىشىغا خاتىمە بېرىشىمىز زورۇر. چۇنكى، مەكتەپلەر پايدىلىنىپ كېتىۋاتقان ئوقۇغۇچى توراقلاشتۇرۇش ئۆلچىمىدىكى كىچىككىنە يوچۇقنىڭ قوربانىغا ئايلىنىپ، مەكتەپ بوسۇغسىدىن يىراقلىشىپ جەمىيەت قوينىغا ئۇنسىز سىڭىپ كېتىۋاتقان بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلىرىمىزنىڭ كىشىنى ئېچىندۇرىدىغان قىسمەتلەرگە دۇچار بولۇشى بىزنى تولىمۇ ئەپسۇسلاندۇرىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- a+ c- ~" E- ~3 z) W9 }: T) L  2. ئوقۇتۇشتىكى شەكىلۋازلىق
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- |8 e2 X6 y) ?- |  T   ئوقۇتۇش خىزمىتى مەكتەپلەر خىزمىتىنىڭ موھىم ھالقىسى. دۆلەت ساپا مائارىپىنى يولغا قويۇپ، ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئونۋېرسال ساپاسىنى يوقىرى كۆتىرىشكە ئىمكانىيەت يارىتىپ بەردى. يېڭى دەرس ئۆلچىمىنىڭ تۇزۇلۇپ، دەرسلىكنىڭ ئىسلاھ قىلىنىشى بۇنىڭ تىپىك مىسالى. لېكىنن، بىزنى ئويغا سالىدىغان نۇرغۇن مەسىلىلەر مەۋجۇت. ئالايلۇق، ئوقۇتقۇچىلار يېڭى دەرسلىككە قانچىلىك ماسلاشتى؟بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 h7 ~9 m+ e) |9 C9 N$ Y- l
   كۆللىكتىپ دەرس تەييارلاش، دەرس تەييارلىقى قانداق بولىۋاتىدۇ؟ دەرسخانىدىكى ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلار ئورنىدا قانچىلىك ئۆزگىرىش بولدى؟ يىراق موساپىلىق ئوقۇتۇش، كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش قانداق ئېلىپ بېرىلماقتا؟ 2- دەرسخانا پائالىيىتى قانچىلىك قانات يايدۇرۇلدى؟ ساپا مائارىپىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈگنىش قىزغىنلىقى، ئۆزلۇكىدىن ئۈگىنىشى قانداق بولىۋاتىدۇ؟ مەكتەپلەردە چالا ساۋات ۋە ساۋاتسىزلار قانچىلىك نىسبەتنى ئىگەللەيدۇ؟ بۇ مەسىلىلەرگە جاۋاپ بېرىش قىيىن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: _3 T" K! X! H) ~) A" ~, W9 k  تەكشۇرۇپ تەتقىق قىلغۇچىلار بىر مەكتەپتە ئىككى سائەت، يېرىم كۈن، بىر كۈن تۇرۇپ، نەق مەيدان كۆرۇش، ئارخېپ تەكشۇرۇش، سۇئال سۇراش... ئارقىلىق تەكشۇرۇشنى ئاخىرلاشتۇرىدۇ. شۇنچىلىك قىسقا ۋاقىت ئىچىدە ئىگەللىگەنلىرىنى يوقىرىغا دوكلات قىلىدۇ. شۇنىڭ بىلەن تەكشۇرۇش نەتىجىسى قانداقتۇر زور غەلىبە، ئىسلاھات، يېڭىلىق يارىتىش دېگەندەك ئوتۇق، موۋەپىقىيەتلەرنى قولغا كەلتۇرگەن بولۇپ، نەتىجىلىنىدۇ. ئەمەلىيەتتە بۇنداق تەكشۇرۇشلەرمۇ ئوخشاشلا شەكىلۋازلىقتىن خالىي ئەمەس. خۇددى مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچى- ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۆڭۈل قويۇپ پىلانلاپ، قاملاشتۇرۇپ ئوينىغان سەھنىدىكى بىر مەيدان ئويۇنىغىلا ئوخشاپ كېتىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 q7 H% e. f* [: g7 ^   مەكتەپ رەھبىرى يوقىرى قايسى ۋاقىتتا، قايسى خىزمەتنى ئورۇنلاشتۇرسا، چىڭ تۇتسا، شۇ خىزمەتنى ئوقۇتقۇچىلار قىلىشقا مەجبۇر. ئوقۇتۇش خىزمىتى، ئوقۇغۇچىلار تاشلىنىپ قالغىنى قالغان. شەكىلۋازلىق ئەۋج ئالغان تەكشۇرۇش خىزمىتى ئاياقلاشقاندىلا، ئوقۇتقۇچىلار ئاندىن ئوقۇتۇش خىزمىتىگە ۋە ئوقۇغۇچىلارغا كۆڭۈل بۆلەلەيدۇ. بۇنداق ئەھۋال بىر كۈن، بىر نەچچە كۈن، ھەتتا بىر نەچچە ھەپتىگىچە سۇزۇلۇپ كېتىدۇ. ئەمما ئاشۇ كۈنلەردە تاشلىنىپ قالغان ئوقۇتۇش خىزمىتى بىر نەچچە كۈندەە تاماملىنىپ بولغاندىن سىرت، كۈندىلىك خىزمەتلەرنىڭمۇ تاماملىنىپ بولىنىشى شەرت، ئەلۋەتتە.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" _1 ?0 L- t- b  n
   ۋاقىت خاراكتېرلىك خىزمەتلەر يىلنىڭ بېشىدىن يىلنىڭ ئاخىرىغىچە ئۈزۈلمەي داۋاملىشىپ تۇرىدۇ. مەسىلەن، مەۋسۇم ئىچىدە ئىشلىمىسە زادى بولمايدىغان ئەخلاقى تەربىيە خىزمىتى، بىخەتەرلىك خىزمىتى، موقۇملۇق خىزمىتى، «تىنىچ مەكتەپ» قورۇلۇشى خىزمىتى، پارتىيە قورۇلۇشى خىزمىتى، يوقۇملۇق كېسەللىكلەرنىڭ ئالدىنى ئېلىش خىزمىتى، تازىلىق خىزمىتى، مىللەت، دىن خىزمىتى، پاكلىق قورۇلۇشى خىزمىتى، يېڭى- يېڭى ئىسىم قويۇلۇپ، قېلىن- قېلىن خاتىرە يازىدىغان سىياسى ئۈگىنىشلەر... قاتارلىقلار توغرىسىدىكى ھۆججەتلەر يوقىرىدىن كەينى- كەينىدىن چۇشۇپ تۇرغانلىقتىن، مەكتەپ رەەھبەرلىرى بۇ خىزمەتلەرنى بارلىق ئوقۇتقۇچىلارغا تەقسىملەپ بېرىدۇ. تەكشۇرۇش ۋاقتى كەلگۇچە ئوقۇتقۇچىلار نورمال ئوقۇتۇش بىلەن شۇغۇللىنىپ، ئاندىن تەكشۇرۇشكە تاقابىل تۇرۇش ئۈچۈن، ئارخېپ ئىشلەشكە كىرىشىپ كېتىدۇ. چۇنكى، تەكشۇرۇشتە لاياقەتسىز بولسا، ئومومى ئوقتۇرۇش قىلىنىپ، مەكتەپ رەھبەرلىكى تەنقىتلىنىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  C; d- k; g$ `' M  k$ W! G  ھەممە ئادەمگە يۈز كېرەك، كىممۇ تەنقىتلىنىشنى خالايدۇ دەيسىز. خەيرىيەت، ئوقۇتۇشمۇ، ۋاقىت خاراكتېرلىك خىزمەتلەرمۇ ئاياقلىشىپ، ھەممە ئىش تۈگىدى، ياق، بىر ئىش تۇگمىدى، ئۇ بولسىمۇ، ئوقۇتۇشنىڭ نەتىجسى تېخى چىقمىدى. ئاشۇ نەتىجىلەر ئۈچۈن ئوقۇتقۇچىلار ھەر بىر مەۋسۇم ئاخىرىدىكى بىر نەچچە ھەپتىلىك ۋاقتىنى چىڭ تۇتۇپ، جان- جەھلى بىلەن يىغىلىپ قالغان دەرسلەرنى ئۆتۇش، تەكرار قىلىش بىلەن ئالدىراش. ئەلۋەتتە، ئالدىراشقا ئەرزىيدۇ، ھەر بىر مەۋسۇملۇق خىزمەتنىڭ ھۇسۇلىنى ئالىدىغان مەزگىل ئەمەسمۇ!؟   بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ |7 y% M- M: _3 e7 y, b) C- A
مەكتەپ رەھبەرلىكى يىللىق باھالاش ۋە مۇكاپات- جازانى مەكتەپ خىزمىتىنىڭ مەركىزى ھالقىسى بولغان ئوقۇتۇش سۇپىتى بولغان %60 بىلەن باغلايدۇ ئەمەسمۇ!؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" i2 w+ t6 {3 @1 Q/ r  ئۇنىڭدىن باشقا پارتىيە قورۇلۇشى خىزمىتى، ئەخلاقى تەربىيە خىزمىتى، پىئونىرلار خىزمىتى، موقۇملۇق خىزمىتى، بىخەتەرلىك خىزمىتى، يوقۇملۇق كېسەللىكلەرنىڭ ئالدىنى ئېلىش خىزمىتى... قاتارلىق خىزمەتلەرمۇ ئەلۋەتتە موھىم. بىراق بۇ خىزمەتلەرنىڭ بەزىلىرى 1100نومۇرلۇق، يەنە بەزىلىرى 100نومۇرلۇق ئۆلچىمى، شۇ ئۆلچەم تەلىۋىگە ماس ھالدا توم- توم ئارخېپلىرى بار.  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 B* b5 \( t& D  h& [  بەزى خىزمەتلەردە ئايرىم ئىشلىنىدىغان خىزمەتلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان بولسىمۇ، ئارخېپى ئايرىم كۆرۇلمسە بولمايدۇ. مەسىلەن، ئەخلاقى تەربىيە خىزمىتى ئارخېپىدا بارلىق خىزمەتلەر موجەسسەملەنگەن بولسىمۇ، ھەر بىر تۇرلۇك خىزمەتلەر ئايرىم ئىشلەنگەندە شاخلىنىپ كەتكەچكە، ئوخشاش بىر خىزمەتنى يېڭى ئۆلچىمى بويىچە ئايرىم كېڭەيتىپ ئىشلىمىسە بولمايدۇ.  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 ~% Y0 R! j3 j/ q
  گەپنىڭ ئوچۇقىنى قىلغاندا، شەكىلۋازلىق، يالغانچىلىق، رەڭۋازلىق قىلىپ بۇلالماي ئاۋارە بولىدۇ. دۇنيادا ھەممىدىن يالغاننى راست قىلىپ، كۆرسەتمەكتىن ئارتۇق تەس ئىش يۇقتۇ، بەلكىم. بويرۇققا بىنائەن، ئوقۇتقۇچىلار قىلغاننىمۇ قىلدۇق، ئەتتۇق، قىلمىغاننىمۇ قىلدۇق، ئەتتۇق دەپ كېچە- كۈندۇز ئىش قوشۇپ ئىشلەپ، ھالىدىن كېتىدۇ. ئارخېپنى بۇنداق ئىشلەپ تۇگىتىش ئۇسۇلى - ئوقۇتۇش ئۈچۈن ۋاقىت چىقىرىش جېڭى دىيلىدۇ. بۇ ئارخېپلارنى ئىشلەشكە سەرپ قىلىنغان زېھىن، ئىسراپ بولغان ۋاقىت، ئىسراپ قىلىنغان قەغەز، پېرىنتىر سىياھسى، توك... قاتارلىقلاردىن بولغان ئەقلىي ئەمگەك ۋە ئىقتىسىادى چىقىملار بولسا، جەڭ بولغان ئىكەن ئانچە- مۇنچە قۇربان بېرىش، ئىقتىسادى جەھەتتىن چىقىم بولۇش بولىدۇ. بۇ نورمال ئەھۋال.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' m& ~5 U. E( Y
   ئەسلى گېپىمىزگە كەلسەك، بىچارە ئوقۇتقۇچىلار ئارخېپقا كۆمولۇپ قالىدۇ. بىر كۈنلۇك خىزمەت ۋاقتى سەككىز سائەت، بۇ سةككىز سائەت ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇغۇچىلار بىلەن پائالىيەت ئېلىپ بارىدىغان ۋاقتى، بۇ ھەممىمىزگە مەلۇم. بۇنچىلىك قىسقا ۋاقىتتا ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلار بىلەن پائالىيەت ئېلىپ بارامدۇ ياكى ئارخېپ ئىشلەمدۇ؟! ئوقۇتقۇچىلار دەرسكە كىرمىگەن ۋاقىتلىرىدا بىر سائەت دەرس ئۆتۇش ئۈچۈن كام دېگەندە ئىككى سائەت تەييارلىق قىلمىسا دەرسخانىگە كىرەلمەيدۇ. ئوقۇغۇچىلار ئىشلىگەن تاپشۇرۇقلارغا ئەستايىدىل باھا بېرىشكە ئىككى سائەت ۋاقىت يەتمەيدۇ. مەكتەپكە كەلگەن ئاتا- ئانىلار بىلەن پىكىر ئالماشتۇرمىسا، ئۇلار رەنجىيدۇ، مەكتەپ ئورۇنلاشتۇرغان راست- يالغان كۈرۇنۇش ياسايدىغان پائالىيەتلەرگە قاتناشمىسا، زادى بولمايدۇ، بەلىگىلەنگەن كۈندە ئائىلە زىيارىتىگە بارمىسا تېخى بولمايدۇ. بارىدىغان بەزى ئوقۇغۇچىلار ئائىلىسىنىڭ ئۆيى مەكتەپتىن ئۈچ- تۆت كېلومېتر، ھەتتا ئۇنىڭدىن يىراق. ئاشۇ ئۆيلەرگە بېرىپ، سۆھبەتلىشىش ئۈچۈن قانچىلىك ۋاقىت كېتىدۇ، دىمىسەممۇ بۇ كۆپچىلىككە ئايان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  K8 L8 X/ y2 C4 z, j  تۇرلۇك خىزمەتلەر يېڭىلىق يارىتىشقا ئاۋاز قوشۇپ، ئىشتاتنىڭ كۆپىيىشىگە ئەگىشىپ شاخلاپ، زىللىشىپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بېشىنى كۆتىرەلمەس، بېلىنى رۇسلىيالماس قىلىۋەتتى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 o8 f2 ?2 C8 }, ~, t% p- f  ئىشتات كۆپىيىۋاتقان بىلەن، ئالاھىدە پەن ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ يېتىشمەسلىكىدىن گەپنىڭ ئوچۇقىنى قىلغاندا، ئوقۇتقۇچىلارغا بىر قانچە خىل پەن، بىر قانچە خىل تەييارلىق يۈكلەنگەن بولىدۇ ( بولۇپمۇ، باشلانغۇچ مەكتەپلەردە)، گەرچە ئۆتۈلمىسىمۇ بۇ دەرسلەرنىمۇ تەييارلاپ  پۈتتۈرۈش كېرەك . مەكتەپ رەھبەرلىكىنىڭ يۇشۇرۇن ۋەھىسىنىڭ تۆرتكىسىدە، ئەزەلدىن تاشلىنىپ قالغان ئالاھىدە پەنلەر ھېلىھەممۇ تاشلىنىپ، ئاساس پەنلەر يەنىلا ئاساسلىق رولىنى جارى قىلدۇرماقتا.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, x0 f4 t, G  A0 ~  خۇش، ئەھۋال مانا مۇشۇنداق تۇرسا، ئارخېپلارنى ئوقۇتۇشنى قاتلاپ قويۇپ ئىشلىمىسە، تەكشۇرۇشتىن قانداق ئۆتىدۇ؟ دەرسىلەرنى پوملاپ ئۆتمىسە، دەرس ئۆلچىمى، كالىندار پىلانى قانداقمۇ ئۆز ۋاقتىدا ئورۇنلانسۇن!؟ بۇنداق ئەھۋالدا ساپا مائارىپى، يېڭى دەرس ئىسلاھاتى ۋە دەرس ئۆلچىمىنى ئەمەلىيلەشتۇرۇشتىن قانداقمۇ ئېغىز ئاچقىلى بولسۇن؟ بۇنىڭدىن كۆرۇۋىلىشقا بولىدۇكى، مەكتەپ خىزمىتىنىڭ موھىم ھالقىسى بولغان ئوقۇتۇش خىزمىتى ھالقىلىق رولىنى ئاللىبۇرۇن يۇقىتىپ، شۇئارغا ئايلىنىپ قالغان. شۇڭا چالا ساۋات، ساۋاتسىزلارنىڭ ئايىغى ئۈزۈلمەس ئېقىندەك داۋاملىشىشى ئەجەبلىنەرلىك ئەمەس.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. G3 ?7 _5 O& j: _& u2 b
   يېغىپ ئېيتقاندا، بىر دۆلەتنىڭ تەرەققىياتىدا مائارىپ ئىنتايىن موھىم رول ئوينايدۇ. مائارىپتا شەكىلۋازلىق كۈنسېىرى ئەۋج ئالسا، ئۇنداقتا، بۇ مائارىپ ئاخىرى تويۇق يولغا كىرىپ قىلىشى مومكىن. شۇڭا بۇنداق شەكىلۋازلىققا خاتىمە بېرىش نۆۋەتتىكى مائارىپىمىزدىكى ھەل قىلىشقا تېگىشلىك تەخىرسىز خىزمەت دەپ قارايمەن. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 T7 u6 |3 w7 v- R+ Y7 j! g

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 K5 |8 Z; T! t/ H! R# x3 h, p بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   deris تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-22 06:24 PM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 U- V2 e/ L5 n8 s/ |  M

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 @$ y9 H% {, i8 x7 q+ I' T. @

سۆيۈلۈش ئۈچۈن سۆيۈش كېرەك .

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98944
يازما سانى: 1737
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5543
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 810 سائەت
تىزىم: 2013-10-24
ئاخىرقى: 2014-8-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 06:49:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كاللەكتىۋىنى؟كوللىكتىۋى  نۇ ياكى مەن خاتالىشىپ قالدىممۇ؟

ئىككى مۆچەلنى ساق توشقۇزۇشقا نسىپ قىلدىڭ .....12 يىللىق ئارزۇيۇم كۆپۈككە ئايلىنىپ قالمىسىكەن،پەقەت سەندىنلا ئاسانچىلىق تىلەيمەن يا رەببىم.....!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1322
يازما سانى: 744
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11123
تۆھپە نۇمۇرى: 350
توردا: 2574 سائەت
تىزىم: 2010-5-29
ئاخىرقى: 2014-8-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 07:10:56 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كاللەكتىۋى  دىگەن  يەرلىك  تەلەپپۇزمۇ  ئەمدى ، كوللىكتىپ  دەيمىزغۇ  ئادەتتە .

دۇنيانى مېھىر-مۇ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7491
يازما سانى: 604
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10567
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 399 سائەت
تىزىم: 2010-8-23
ئاخىرقى: 2014-8-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 07:33:33 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
باشقىسىغا  مەيلى  بىر  ھەيران قالىدىغىنىم  ،  مۇشۇ  تەتىل  مەزگىلىدە باشلانغۇچتىكى ئەمدى  8/9ياشلاردىكى باللىلارنى  سىياسى  ئۆگۈنۈش قىلىسە  ، سىياسى ئۆگۈشتىن خاتىرە  قالدۇرىسە ،  ئۇنى قىلىسە ، بۇنى  قىلىسە……    ھەي  شۇ ،  كىچىك  سەبىلەر  سىياسىنىڭ نىمىلىكىنى  قانداقمۇ چۈشەنسۇن  ،   شۇ  بالىلارنىڭ 10دىن  سىياسى دىگەن  نىمە  دىسە  ؟  دەپ  سورىسا 9 بىلمەيدۇ  ،  نىمانچە   بىمەنىلىك  بۇ  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; S& o: B/ l6 Q/ u: |4 Z يەنە  بىرى   مۇشۇ بىر قىسىم يېزىلاردىكى   يەسلى   مائارىپى    ، ئەتىگەندە  بالىلارنى  بىر  يىغۋالسا    مەيدانغا  ئەپ  چىقىپ  مۇزىكىنى  بۇلۇشىغا  قۇيىۋېتىپ  ،  قۇيرەقىغا  يانتاق قىستۇرۋالغان  تەخەيدەك   سەكىرىتىپ ، نېرىۋىسىنىڭ  پېيى تارتىۋالغان  ساراڭدەك  ساراڭدەك  دۆيلىتىپ    يۈرگەن  چارچىغاندا  بولسا  ، سىنىپقا   ئەپكىرىپ  ، كەچكىچە   ،  رەزگى  بۆرىنىڭ  شۇنداقلا  بالىلارغا قىلچە بىر  تەربىيە ئەھمىيىتى يوق  كارتونلارنى قۇيۇپ  بىرىۋاتقان    ، شۇمۇ   مائارىپمۇ ؟

ئۇيغۇردولان

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 41136
يازما سانى: 635
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7357
تۆھپە نۇمۇرى: 91
توردا: 1506 سائەت
تىزىم: 2011-5-18
ئاخىرقى: 2014-5-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 09:12:30 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
nurjahan0997 يوللىغان ۋاقتى  2014-5-22 06:49 PM
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' K; d2 D& t( q: d- {; X) pكاللەكتىۋىنى؟كوللىكتىۋى  نۇ ياكى مەن خاتالىشىپ قالدىم ...

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ f" t$ ~2 X# ~% \  p8 ^6 Bخاتالاشمىدىڭىز،شۇ كاللەكتىۋى دەپ يېزىپتۇ. ئەسلىدە كوللىكتىپى دەپ ئېلىنىشى  كېرەك ئىدى،بىزگە مۇئەللىملەر شۇنداق ئۆگەتكەن…

كۈندىن-كۈنگە ،يەنىمۇ چوڭقۇر ھېس قىلماقتىمەن..

تەقدىرسىز قىل تەۋرىمەيدۇ...

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105125
يازما سانى: 784
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 1558
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 604 سائەت
تىزىم: 2014-3-21
ئاخىرقى: 2014-8-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 09:53:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
FIRDEWIS يوللىغان ۋاقتى  2014-5-22 09:12 PM بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  y1 v6 l- V. S, F$ K
خاتالاشمىدىڭىز،شۇ كاللەكتىۋى دەپ يېزىپتۇ. ئەسلىدە كو ...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 i2 A0 u2 j7 U' t( r, r
مىنىڭچىمۇ شۇ،

سەندە يوق خىسلەت بىلەن سېنى تەرىپلىگەن كىشى، سەندە يوق ئىللەت بىلەن سېنى قارلايدۇ.

ئۇلۇغ اللاھتىن ك

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 120
يازما سانى: 8213
نادىر تېمىسى: 7
مۇنبەر پۇلى : 34142
تۆھپە نۇمۇرى: 2986
توردا: 3590 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-8-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 09:56:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئوقۇتقۇچىلار پايدىلانسا بولغۇدەك  ياخشى مەزمۇنلار ئىكەن.....بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! g- k- a- E9 T
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 N* c; Z7 F+ N' b
بىراق ماۋزۇدا خاتالىق كۆرۈلۈپتۇ،باشقۇرغۇچىلار تۈزىتىپ قويسا  بولغۇدەك....

تىرىكلىك پەيتىنى غەنىيمەت بىل،دەم -ئۇشبۇ دەمدۇر،بۇ بىھۇدە ئۆتۈپ كەتكەن ۋاقىتنى ياندۇرغىلى بولىدىغان دۇنيا ئەمەس.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش