مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 411|ئىنكاس: 6

ماتېماتىكىلىق تەپەككۇر بالىلارنىڭ ئەقلىي بۇلىقىنى ئاچىدۇ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5389
يازما سانى: 18
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8834
تۆھپە نۇمۇرى: 511
توردا: 18 سائەت
تىزىم: 2010-8-1
ئاخىرقى: 2014-5-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-21 10:23:42 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ماتېماتىكىلىق تەپەككۇر ۋە ئەقلىي تەرەققىيات

بالىلارنىڭ ئەقلىي بۇلىقىنى ئاچىدۇ


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ h$ I6 l5 S. t! d/ j

    غالىب مۇھەممەت قارلۇق


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# L$ i, d  w  ~

9-130R3224133I1.jpg

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! S7 i* d% l/ L! l- {

    ئىنسانلار بىلىش تارىخىغا ئىگە. بۇ تارىخ كېيىن مۇنداق ئىككى خىل پەن سىستېمىسىغا مەركەزلەشتى؛ بىرى، تەبىئىي پەن، يەنە بىرى ئىجتىمائىي پەن. تەبىئىي پەن تەجىرىبە ۋە پاكىتقا تايىنىپ شەيئىلەر قانۇنىيىتىنى تەھلىل قىلىدىغان بولغاچقا، ئۇ ئىجتىمائىي ماددىي تەرەققىياتنىڭ بىۋاسىتە پىشاڭىغا ئايلاندى، ئىجتىمائىي پەن كۆپرەك ھېسسىيلىق ۋە تەسەۋۋۇرغا تايىنىدىغان بولغاچقا، ماددىي تەرەققىياتىغا بىۋاسىتە تۈرتكە بولالمىغىنى بىلەن ئۇنى ئىدىيە ۋە كۆز قاراش نۇقتىسىدىن شەرھلەپ كەلدى. شۇڭا فىزىكا ئالىمى نىيۇتۇن ئېيتقاندەك: ‹‹تەبىئىي پەن ئىنسانىيەت تەرەققىياتىنىڭ ئوبرازلىق بايانى.>> تەبىئىي پەن ئاچىدۇ، ئىجتىمائىي پەن شەرھلەيدۇ. بۇنىڭدىن كۆرۈۋېلىشقا بولىدۇكى، بىر دۆلەت، بىر مىللەتنىڭ يۈكسىلىشىدە ئىجتىمائىي پەنگە قارىغاندا تەبىئىي پەننىڭ رولى چوڭ. شۇڭا تەرەققىياتتىن سۆز ئاچقاندا تەبىئىي پەن روھىنى زىنھار تەكىتلىمەي بولمايدۇ.    ئۇنداقتا نېمىشقا بىزدە تەبىئىي پەنچىلەرگە قارىغاندا ئىجتىمائىي پەنچىلەر كۆپ؟ ئېنىقكى، بۇ مائارىپ ساھەيىمىزدىكى قۇرۇلمىنىڭ تەڭپۇڭسىزلىقىدىن كەلگەن. ئۇنىڭ ئۈستىگە بىزنىڭ نەزەرىمىزدە تەبىئىي پەن <<قىيىن>> ئىجتىمائىي پەن <<ئاسان>>.    تەبىئىي پەن تەرەققىياتىنى يۈكسەلدۈرۈشتە ئەلۋەتتە ماتېماتىكىلىق تەپەككۇرنى ئاچماي ۋە تەرەققىي قىلدۇرماي بولمايدۇ. بۇ مەسىلىنى بۈگۈنكى كۈندە نوبېل مۇكاپاتىغا نائىل بولغان تەبىئىي پەن ئالىملىرى، پېداگوكلار، مائارىپ مۇتەخەسسىسلىرى ۋە پىسخولوگ، دوختۇرلارمۇ كىتاب، سۆز – نۇتۇقلىرىدا ئالاھىدە تەكىتلەۋاتىدۇ. يىراقنى كۆرەر پاراسەتلىك ئەجدادلىرىمىز ئۆز ۋاقتىدىلا ئارىفمېتىكا، (ئارخېمېتىكا)، گېئومېتىرىيە، ئالگېبراغا دائىر ساھەلەردە جاھانشۇمۇل نەتىجىلەرنى قولغا كەلتۈرۈپ، دۇنيا ئەھلىنى ھاڭ – تاڭ قالدۇرغانىدى، ھەم ئېرىشىلگەن نەتىجىلىرىگە، تەجرىبە – ساۋاقلىرىغا ئاساسەن ماتېماتىكا ئىلمىنىڭ ئوقۇش – ئوقۇتۇشتا ئاچقۇچلۇق رول ئوينايدىغانلىقىنى قەيت قىلغانىدى. مەسىلەن، بۈيۈك مۇتەپپەككۇر بوۋىمىز يۈسۈپ خاس ھاجىپ <<قۇتادغۇبىلىك>> داستانىدا ماتېماتىكا ئىلمى ھەققىدە تۆۋەندىكىدەك بېيىتلارنى يېزىپ قالدۇرغان:  

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 i4 I: }" b- J+ y

  802: پۈتۈن ئۈچ ئاياغلىق قىڭغايماس بولۇر،  


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 ]& }- u8 ~5 C; v8 N( h

  تۇرۇر ئۈچ پۇتى تۈز ھەم قايماس بولۇر.   

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  E/ m' Y, u5 S0 i& B0 {

2782:ئىگىلەپ تۆت ئەمەلنى چىڭ خەزىندار،  

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  x- E% V8 j* `* @  v9 A+ k

  ھېسابىغا كۆڭۈلنى تۇتسۇن پەر قارار.   


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ g; T- A4 g" i0 R& [& ]

4379:تولۇق بىل كۆپەيتىش، بۆلۈش ۋە كەسىر،  

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 U# l9 K  ]3 a0 z

كامالغا يېتىشتە ئىمتىھاندۇر بىر.

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- G9 X- ]0 W3 n$ O& T

   دېمەك، ئەجدادىمىز قەدىمدىلا ماتېماتىكىلىق تەپەككۇرنىڭ بالىلارنىڭ ئەقلىي تەرەققىياتىنى ئېچىشتىكى تۈرتكىلىك رولىنى تونۇپ يەتكەن. ماتېماتىكىلىق تەپەككۇر ئىنسان زېھنىنىڭ بىلەي تېشى، زېھنىي ئۆتكۈرلۈكنىڭ كاتالىز تورى. ئامېرىكىلىق مۇتەپپەككۇر ئىرىخ فروم: ‹‹ئىنساننىڭ ئەقلىي كامالىتىنى ئېچىشتا ماتېماتىكا ئەقىلنى تەرەققىي قىلدۇرۇش كېرەك›› دەپ قارىغان. چۈنكى، ئۇنىڭ قارىشىچە ئىنساننىڭ ماتېماتىكا ئەقلى قانچە قېزىلسا، تەرەققىي قىلدۇرسا، ئۇ شۇنچە ئىلمىيلىككە يېقىنلىشىدىكەن. دېمىسىمۇ ماتېماتىكىلىق تەپەككۇر كىشىنى يەڭگىللىكتىن، قارىسىغا ھۆكۈم چىقىرىشتىن شۇنچە يىراقلاشتۇرۇپ، چۆكۈم قىلىش ئىقتىدارى جەھەتتە شۇنچە سوغۇققان قىلىۋېتىدىكەن. بۇنداق تەپەككۇردىكى كىشىلەرنىڭ خاراكتېرى كۆپىنچە تەمكىن كېلىدىكەن. تەمكىنلىك كىشىدىكى نەقەدەر بىباھا خاراكتېر – ھە! شۇنىڭ ئۈچۈن ئوقۇغۇچىلارنىڭ، جۈملىدىن بالىلارنىڭ ماتېماتىكىلىق تەپەككۇرىنى ئېچىش ۋە ئۇنىڭغا كەڭ زېمىن ھازىرلاپ بېرىش ئۇلارنىڭ ئەقلىي تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرۈشنىڭ زۆرۈر شەرتىدۇر، شۇنداقلا ساپا مائارىپىنىڭ تەلىپىدۇر.

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  |6 x$ ?7 y4 G* q6 W

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 I& Z/ @/ U9 m9 }. a, q. M7 b

مەنبە: بەشتاش مائارىپى

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   alxarap تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-21 10:27 AM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( T( @* I$ w# U) I8 u

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- X  a6 l* g: Q  ^) h& B

سۆيۈلۈش ئۈچۈن سۆيۈش كېرەك .

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98944
يازما سانى: 1737
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5543
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 810 سائەت
تىزىم: 2013-10-24
ئاخىرقى: 2014-8-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-21 01:27:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ناۋاتتەك گەپلەردە بۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. Y' K# h9 I2 w1 ?: j( L" h4 L) Mبۇ تېمىنى ئوقۇۋېتىپ ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارنڭ ئالى مەكتەپ ئىمتىھانىدا ماتىماتىكا نۇمۇرىنىڭ ئىزچىل تۆۋەن بولۇشى ئېسىمگە كېلىپ قالدى،تەبى پەنلەردىن بىزار بولۇش،قوش تىل ئوقۇتۇش  ئۇسۇلىنىڭ توغرا بولماسلىقىدىن بالىلارنىڭ تەبى پەنلەردە ئەقلى بوغۇلۇپ سالمىقى يېنىكرەك بولغان ئىجتىمائى پەنلەرنى ئارزۇلىشى.......بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 E. M9 D  ]1 B' s
تەربىيە ۋە قىزىقتۇرۇش ئۇسۇلىنىڭ يەنە كېلىپ تىرىشچانلىقىنىڭ يېتەرسىز بولىشى بىزدىكى تەبى پەنلەردە ئاجىز بولۇشنىڭ تۈپكى سەۋەپلەرنىڭ بىرى بولۇپ قالدى ھازىر

ئىككى مۆچەلنى ساق توشقۇزۇشقا نسىپ قىلدىڭ .....12 يىللىق ئارزۇيۇم كۆپۈككە ئايلىنىپ قالمىسىكەن،پەقەت سەندىنلا ئاسانچىلىق تىلەيمەن يا رەببىم.....!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105524
يازما سانى: 785
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2163
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 630 سائەت
تىزىم: 2014-3-31
ئاخىرقى: 2014-8-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-21 01:35:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلارنىڭ ماتېماتىكىلىق تەپەككۇرىنى ئېچىش ۋە ئۇنىڭغا كەڭ زېمىن ھازىرلاپ بېرىش ئۇلارنىڭ ئەقلىي تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرۈشنىڭ زۆرۈر شەرتىدۇر، شۇنداقلا ساپا مائارىپىنىڭ تەلىپىدۇر.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, }4 ^! R, {/ p. q( lبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' O6 N, H1 T' e( R, w$ |
ئاتا-ئانىلار باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ دەسلەپكى 3 يىلىدا، بالىلىرىغا كۆپرەك ھەمرا بولۇپ، ياخشى ئۈگۈنۈش ئادىتى يىتىلدۈرەلىسە...بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 l! i$ M6 k5 V1 g* Y% o
  ئۆزى تېلۋىزور ياكى كومپىيوتېرنىڭ ئالدىدا ئولتۇرۋېلىپ، كىچىككىنە بالىسىنى تاپشۇرۇق ئىشلەشكە زورلاپ قويمىسا...بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' k: j! s0 s" R+ r. ?9 h* ?
تۈگىمەس ئولتۇرۇش، ئويۇن-تاماشنىڭ دەردىدىن ، بالىلىرىنى ئۆيىگە يالغۇز تاشلاپ قويمىسا....
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: I, g# e. y4 N7 |* g  مۇئەللىملەرمۇ سەۋىرچان ، مەسئۇلىيەتچان بولسا...بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 A( @& R1 j4 b' D; q6 \
..................................................................................................................بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 Y8 U# I) L8 f' q$ S% N
..................................................................................................................بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ u: ^7 F) b( l' H( s' _
ئاندىن بالىلىرىمىزنىڭ ماتىماتىكا ئۈگۈنىشىدە ھەم باشقا تەبىي پەنلەردە ياخشىلىنىشىدا ئۈمىد بار
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' R5 c! v  x3 y
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 y& B/ U( e" }0 p: Jبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" d2 z# q6 ~% S# z- Q# k- R

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82336
يازما سانى: 1527
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5325
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1349 سائەت
تىزىم: 2012-7-1
ئاخىرقى: 2014-8-12
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-21 01:39:54 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
   ماتىماتىكا   ئەقىل بۇلقىدۇر...   

ئاللاھتىن ھەممىزگە ھىدايەت ،تەۋپىق، مەغفىرەت ،ئىنساپ ۋە ئىمان تىلەيمەن!!!

يىلان ئەپەندى

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 13248
يازما سانى: 361
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11859
تۆھپە نۇمۇرى: 1170
توردا: 945 سائەت
تىزىم: 2010-10-9
ئاخىرقى: 2014-5-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-21 02:26:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ﭘﻪرزەﻧﺘﯩﯖﯩﺰﻧﻰ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎن ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﻪرﺑﯩﻴﻪﻟﻪڭ
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, d: n# F# C/ ]. r& s. s. nﮬﻪرﻗﺎﻧﺪاق ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﺎ ﭘﻪرزەﻧﺘﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎن ﺑﻮﻟﯘپ ﻳﯧﺘﯩﻠﯩﺸﯩﻨﻰ ﺋﺎرزۇ ﻗﯩﻠﯩﺪۇ، ﺑﯩﺮاق ﻧﯘرﻏﯘن ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﯩلار بالىلاردﯨﻜﻰ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪن زﯨﭻ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟەﺗﻠﯩﻚ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﻤﻪﻳﺪۇ. ﺑﺎﻟﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﺮادﯨﺴﯩﻨﻰ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪۈرۈش ﺋﯜﭼﯜن ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﯩلار ﺗﯚۋەﻧﺪﯨﻜﯩﻠﻪرﮔﻪ ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﻪت ﺑﯧﺮﯨﺸﻰ ﻛﯧﺮەك:بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) o8 s! ^& E/ K) t  H
  1. ﺑﺎﻟﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﻟﯩﭙﯩﮕﻪ ﺋﻪﺳﺘﺎﻳﯩﺪﯨﻞ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻪ ﻗﯩﻠﯩﯔ. ﺋﻪﮔﻪر ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰ ﺳﯩﺰدﯨﻦ ﻳﺎردەم ﺳﻮرﯨﺴﺎ، ﮬﻪرﻗﺎﻧﺪاق ﭼﺎﻏﺪا ﺑﺎﮬﺎﻧﻪ ﻛﯚرﺳﻪﺗﻤﻪڭ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 H2 A% m7 t* b3 P* V+ y
  2. ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰ ﺑﯩﻠﻪن ﺳﯩﺮﺗلارﻏﺎ ﭼﯩﻘﻘﺎﻧﺪا، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﭘﯩﻜﯩﺮﯨﮕﻪ ﮬﯚرﻣﻪت ﻗﯩﻠﯩﯔ، ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰﻧﻰ ﺋﻮﯕﺎﻳﺴﯩﺰ ﺋﻪﮬﯟاﻟﻐﺎ ﭼﯜﺷﯜرۈپ ﻗﻮﻳﻤﺎڭ، ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺗﺎﻟلاش ﭘﯘرﺳﯩﺘﻰ ﻳﺎرﯨﺘﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﯔ، ﺑﯘﻧﺪاق ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪا ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺶ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﯩﺴﻰ ﻛﯜﭼﯩﻴﯩﺪۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! B1 I! d" f; A7 g
  3. ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰ ﺗﯩﻞ ﺋﯚﮔﯩﻨﯩﯟاﺗﻘﺎن ﻣﻪزﮔﯩﻠﺪە ﺧﺎﺗﺎ ﺳﯚزﻟﻪپ ﻗﻮﻳﺴﺎ، ﮬﻪرﮔﯩﺰ ﻣﺎزاق ﻗﯩﻠﻤﺎڭ. ﺋﻪﮔﻪر ﺋﯘﻧﻰ ﺑﯘﻧﺪاق ﻗﯩﻠﺴﯩﯖﯩﺰ، ﺗﯩﻞ ﺋﯜﮔﯩﻨﯩﺶ ﻗﯩﺰﻏﯩﻨﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺳﯘﺳلاﺷﺘﯘرۇۋﯦﺘﯩﭙلا ﻗﺎﻟﻤﺎي، ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﻪﻧﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻗﻮﻳﯩﺴﯩﺰ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 C8 W' }+ W6 v) K5 u  4. ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰ ﺳﻮرﯨﻐﺎن ﺳﻮﺋﺎﻟلارﻏﺎ ﺋﻪﺳﺘﺎﻳﯩﺪﯨﻞ، ﺳﻪۋرﯨﭽﺎﻧﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪن ﺟﺎۋاپ ﺑﯩﺮﯨﯔ. ﺋﻪﮔﻪر ﺟﺎۋاب ﺑﯧﺮەﻟﻤﯩﺴﯩﯖﯩﺰ، راﺳﺘﯩﯖﯩﺰﻧﻰ ﺋﯧﻴﺘﯩﯔ، ﺷﯘنداق ﻗﯩﻠﺴﯩﯖﯩﺰ، ﺑﺎﻟﯩﯖﯩﺰﻧﯩﯔ ﺑﺎﺷﻘﯩلاردﯨﻦ ﺗﺎرﺗﯩﻨﯩﭗ ﻳﯜرﻣﻪﻳﺪﯨﻐﺎن، ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎن ﺑﻮﻟﯩﺪۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ]1 ]; G* m8 U5 Y- ^/ g1 R; f
  5. ﺑﺎﻟﯩﻨﻰ ﭼﺎﻣﯩﺴﻰ ﻳﻪﺗﻜﯜدەك ﺋﯩﺸلارﻏﺎ ﺳﯧﻠﯩﭗ ﺗﯘرۇڭ. ﻧﯘرﻏﯘن ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﯩلار ﺑﺎﻟﯩﺴﯩﻨﻰ ﮬﯧﭽﻘﺎﻧﺪاق ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺳﺎﻟﻤﺎﻳﺪۇ، ﻛﯚﭘﯜﻧﭽﻪ ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﯩلار ﺑﺎﻟﯩﺴﻰ ﺑﯩﺮەر ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﻤﺎﻗﭽﻰ ﺑﻮﻟﺴﺎ، ﻛﯚﯕﯜﻟﺪﯨﻜﯩﺪەك ﻗﯩلاﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﻧﺴﯩﺮەپ، ﺋﯩﺸﻨﻰ ﺋﯚزى ﻗﯩﻠﯩﯟﯦﺘﯩﺪۇ، ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪن ﺑﺎلا ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﻪﻧﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن، ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﯩﺸﺘﯩﻦ ﻗﻮرﻗﯩﺪﯨﻐﺎن ﺑﻮﻟﯘپ ﻗﺎﻟﯩﺪۇ، ﺷﯘﯕﺎ ﺑﺎﻟﯩلارﻧﻰ ﺋﯘلار ﻗﯩلالاﻳﺪﯨﻐﺎن ﺋﯩﺸﻘﺎ، ﺋﯚي ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺳﯧﻠﯩﭗ ﺗﯘرۇش ﻛﯧﺮەك. ﺑﺎﻟﯩﻐﺎ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﻰ ﺋﯚﮔﯩﺘﯩﺶ ﻛﯧﺮەك. ﺑﺎﻟﯩلارﻏﺎ ﺋﯚزﯨﻨﯩﯔ ﭘﺎﻳﭙﺎق، ﻗﻮل ﻳﺎﻏﻠﯩﻖ، ﻟﯜﯕﮕﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﯘﻳﯘﺷﻨﻰ ﺋﯚﮔﯩﺘﯩﭗ، ﺋﺎﺳﺘﺎ – ﺋﺎﺳﺘﺎ ﭼﻮﯕﺮاق ﺋﯩﺸلارﻏﺎ ﺳﯧﻠﯩﭗ، ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﺮادﯨﺴﯩﻨﻰ ﺋﺎﺷﯘرۇش ﻛﯧﺮەك. ﺑﺎﻟﯩلارﻧﯩﯔ ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﺮادﯨﺴﻰ ﺋﺎﺗﺎ – ﺋﺎﻧﯩلارﻧﯩﯔ ۋە ﺑﺎﺷﻘﺎ ﭼﻮﯕلارﻧﯩﯔ ﻗﻮﻟﻠﯩﺸﯩﯖﯩﺰ ﺋﺎرقىلىلا ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯩﺪۇ.

قان بىلەن يىزىلغان تارىخ بولمىسا ،سىياھ بىلەن يىزىلغان تارىخ پۇت تىرەپ تۇرالمايدۇ
باش رەسىمى نىقابلانغان

كۆرۈش چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 105985
يازما سانى: 7
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 88
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 53 سائەت
تىزىم: 2014-4-13
ئاخىرقى: 2014-6-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 05:55:55 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

يىپەك يولى مەڭگۈ

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 15628
يازما سانى: 159
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10727
تۆھپە نۇمۇرى: 1247
توردا: 201 سائەت
تىزىم: 2010-10-29
ئاخىرقى: 2014-5-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-22 04:12:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- L2 M% x& k, Q: D
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 }4 H6 ?' a0 S8 O  y3 W
جوڭگۇ-ئامېرىكا مائارىپى نېمىشقا شۇنچە پەرقلىق؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 U% I  b" T9 t7 B
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- ~( I0 i! a7 b) s! g(ئوغلانى ئۆزلەشتۈرۈپ تەرجىمە قىلدى)
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( O4 e( W* {: }9 Q$ n
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 h' ~- G7 t* ^
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' x+ G8 y4 _3 V' X) T           ئامېرىكا ئوتتۇرا باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپى،بولۇپمۇ دۆلەت قارمىقىدىكى ئوتتۇرا باشلانغۇچ مائارىپى جۇڭگۇنىڭكىگە سېلىشتۇرغانداھېچقانچىلىك ئەمەس : ئوخشاش يىللىقنى سېلىشتۇرغاندا ، جۇڭگۇ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ئاساسى بىلىمى ۋە مىسال يىشىش ئىقتىدارى ئوتتۇرا ھېساب بىلەن ئامېرىكائوقۇغۇچىللىرىدىن خېلى ياخشى . سىتانفورد ئونۋېرستىتىدىكى دوكتۇر ما لىپىڭ ئىلگىرى مۇنداق سېلىشتۇرما تەتقىقات قىلىپ باققان ئىدى ، بايقىلىشىچە 23 نەپەر ئختىيارى تەكشۈرۈش قەغىزى ئىشلىگەن ئامېرىكا باشلانغۇچ مۇئەللىمىنىڭ پەقەت 9 نەپىرى 14نى2گە بۆلسە قانچە بولىدىغانلىقىنى توغرا ھېسابلىغان ؛ لېكىن جۇڭگۇنىڭ 72 نەپەرمۇئەللىمىنىڭ ھەممسى توغرا ئىشلىگەن . بۇنىڭدىن سىرت ، «ئىككىدىن بىرگە بۆلۈش» تىن ئىبارەت ماتىماتىكا ئۇقۇمىغا ، تەكشۈرۈشكە قاتناشقان ئامېرىكىلىق بىر باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇقۇچىسىمۇ بۇنىڭ نىمە گەپ ئىكەنلىكىنى بىلمەيدىغانلىقىنى بىلدۈرگەن . لېكىن جۇڭگۇلۇق باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىللىرى ھەممىسى توغرا جاۋاب بەرگەن . ئوقۇتقۇچىمۇ شۇنداق تۇرسا ، ئوقۇغۇچى قانداق بولماقچى ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ u+ Y( `  J- x! q       شۇنىڭ بىلەن نۇرغۇن جۇڭگۇلۇق ھەرقانچە ئويلاپمۇ تۆۋەندىكى مەسىلىلەرنىڭ تېگىگە يىتەلمىگەن : ئامېرىكىنىڭ ئوتتۇرا –باشلانغۇچ مەكتەپلىرى شۇنچىلىك تۇرۇپ،نىمىشقا ئامېرىكىنىڭ ئونۋېرستىتلىرى شۇنچىلىك نوچى ؟ نىمىشقا ئامېرىكا تېخنىكا ياكى شەخىسنىڭ يېڭىلىق يارتىشىدا جۇڭگۇنى كەينىگە تاشلايدۇ ؟ نىمىشقا ھەريىلى ئاساسەنئامېرىكا نوبىل مۇكاپاتىنى مونوپۇل قىلىۋالىدۇ ؟بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) \4 D3 a, C0 ]8 x- M
       ئەمەليەتتە جاۋابى بىر ئېغىز سۆز : ئامېرىكىلىق«ئاخىرقى نوقتىدا كەينىدە قالماسلىق»قا ئىشىنىدۇ،جۇڭگۇلۇق «باشلىنىش نوقتىسىدائارقىدا قالماسلىق »قا ئىشىنىدۇ . ئامېرىكىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ باشلانغۇچ ئوتتۇرامەكتەپ مائارىپىنى باشقۇرۇپ كەتمەيدۇ ،جۇڭگۇلۇق بولسا جاننى تىكىپ مايسىنى تارتىپ ئۆستۈرىدۇ . نەتىجىدە يەسلى ، باشلانغۇچ ، تولۇقسىزدا ئوقۇغۇچىلار قوبۇل قىلالمايدىغان نەرسىلەرنى ئۈگۈتۈپ بولىدۇ ، ئوقۇغۇچىلار چوڭ بولغاندا بولساھەممىنى ئۇنتۇيدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 \  z! _. a( s0 O4 y# Z
  ئامېرىكا ۋە جۇڭگۇنىڭ مائارىپ پەرقى تولۇق ئوتتۇرىدىن باشلانغان بولىدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 }9 Q: A* l; K' `2 A) d    بىرىنجى ، ئوقۇتۇش تۈزۈمىدىكى پەرىق : كۆپىنچەئامېرىكا تولۇق ئوتتۇرا مائارىپى بولسا 9-12-يىللىققىچە ، 4 يىللىق ئۈگۈنۈش ۋاقتى بار . لېكىن جۇڭگۇنىڭ تولۇق ئوتتۇرا مائارىپى ئاران ئىككى يىل ، ئۈچىنجى يىلى ئالى مەكتەپ ئىمتاھانىغا تەييارلىق قىلىپ يېڭى بىلىم ئۈگۈنىدىغان پۇرسىتى  يوقتىيەرلىك بولىدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 B% _9 A  a9 E& a; T" V* d2 R) R    ئىككىنجى ، دەرىسلىكتىكى پەرق : ئامېرىكىدىكى تولۇق ئوتتۇرا ئوقۇش نۇمۇرى تۈزۈمى ، شۇڭلاشقا جۇڭگۇنىڭ تولۇق ئوتتۇرامەكتەپلىرىدىن كۆپ بولغان مەجبۇرى ۋە ئىختىيارى تاللاش دەرىسلىرىنى ئاچالايدۇ . ئادەتتىكى ئامېرىكا تولۇق ئوتتۇرا مەكتىپى  يۈز دەرىسنى ئاچالايدۇ ، يەنى  كىچىك ئالى مەكتەپ بىلەن ئوخشاپ كېتىدۇ ، بۇ نوقتىدىن جۇڭگۇنىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلىرى سېلىشتۇرغۇسىز دەرىجىدە .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 l" h" [8 d# z: W" W
    ئۈچىنجى : ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سەۋىيە پەرقى :ئامېرىكا تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلىرى ئالىي مەكتەپ دەرسىنى ئاچىدىغانلىقى ئۈچۈن ، ئوقۇتقۇچىلارغابولغان تەلەپ ئىنتايىن يۇقرى . ئامېرىكىنىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇتقۇچىللىرىدىن كۆپىلىگەن دوكتۇر ئاشتى ،دوكتۇر قاتارلىقلار بار . ئامېرىكىنىڭ ئوقۇتقۇچىلىق كىنىشكىسىنىڭ دەرىس دەرىجىسىمۇ ئوخشىمايدۇ . جۇڭگۇدا بولسا پىداگوكىكىنى پۈتتۈرسە، تۆت يىل تولۇق كۇرىسنى پۈتتۈرسە، ئوقۇتقۇچىلىق كىنىشكىسى ئىمتاھاندىن ئۆتسىلا ئوقۇتقۇچى بولالايدۇ . لېكىن ئامېرىكىدا ئوقۇتقۇچى بولۇش ئۈچۈن ، قانداق ئۇنۋان بولىشىدىن قەتئىينەزەر ، چوقۇم ئىككى يىللىق ئوقۇتقۇچىلىق كىنىشكە دەرسلىكىنى ئوقۇشى كېرەك .بۇ تەربىيلەش ئوقۇشىغىمۇ تېخى  ئىمتاھان بىلەن كىرىپ ، ئىمتاھان بىلەن چىقىدۇ . مەسىلەن بىر تولۇق كۇرۇس ئوقۇغۇچىسى پىداگوكىنى پۈتتۈرۈپ ئىككى يىل تەربىيلىنىدۇ ، دىمەك ،جۇڭگۇئوقۇتقۇچىسىدىن ئىككى يىل كۆپ تەربىيلىنىدۇ . ئوخشاش بىر ۋاقىتتا ، ئامېرىكىنىڭ سىتيۇدىنتلىرى جۇڭگۇلۇق ستيۇدىنلاردىن يامان ، شۇڭلاشقا ، جۇڭگۇنىڭ رەسمى دوكتۇرلۇق ئونۋانىنى ئالغان ئوقۇغۇچىسىنىڭ سەۋىيسى ئەلۋەتتە جۇڭگۇنىڭكىدىن يۇقرى بولىدۇ . جۇڭگۇدا دوكتۇر ئوتتۇرا مەكتەپنى ئوقۇتسىمۇ  تېپىلماسنىڭ خورمىسى ھېسابلىنىدۇ ، شۇڭلاشقا ،ئوقۇتقۇچى سەۋىيسىدىن ئېلىپ ئېيتقاندا جۇڭگۇ ئامېرىكىدىن  بىر دەرىجە ئارقىدا .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# L2 B% k' M8 O6 o8 }7 u: n
    تۆتىنجى ،دەرس تۈرىدىكى پەرق : ئامېرىكىنىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلىرى ئالى مەكتەپنىڭ بىرىنجى ،ئىككىنجى يىللىقلىرىغا توغراكىلىدىغان ئوچۇق دەرىسلەرنى ئاچسا بولىدۇ ، جۇڭگۇدا بولسا تولۇق ئوتتۇرىدا ئالىي مەكتەپ سەۋىيسىدىكى دەرىسلىكلەرنى ئاچمايدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ l1 k) z1 V! ]" {) R2 H  {   بەشىنجى : ئامېرىكا ئونۋېرىستىتلىرى ،تەتقىقات ئورگانلىرى ، ھۆكۈمەت ئورگانلىرى ، دوختۇرخانا ، سودا ئورگانلىرى ،ھەممىسىنىڭ تولۇق ئوتتۇرا ئوقۇغۇچىللىرىنى قاتناشتۇرۇشقا مەسئۇل بۆلۈملىرى بار . شۇڭلاشقا، ئامېرىكلىق تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى ئالى مەكتەپكە بېرىپ دەرس ئاڭلاپ ،ئالىي مەكتەپنىڭ ئوقۇش نۇمۇرىنى ئالالايدۇ . تەتقىقات ئورۇنلىرىغا بېرىپ ،ئالىملار بىلەن بىللە تەتقىقات قىلالايدۇ ؛ ھەر دەرىجىلىك ھۆكۈمەت ئورگانلىرىغابېرىپ ياردەمچى بولۇپ ، كاتىپ قاتارلىق خىزمەتلەرنى ئۆتىيەلەيدۇ ، ھەتتا بەزى شىتاتلارنىڭ قارمىقىدىكى مائارىپئورۇنلىرىغا كىرىپ ، ھۆكۈمەت ئىگىلىكىدىكى مائارىپنىڭ ئەڭ يۇقرى قارارىنى چىقىرىشقا قاتنىشالايدۇ . لېكىن جۇڭگۇدا قايسى ئۆلكىنىڭ ئۆلكەباشلىقى ياكى شەھەر باشلىقى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ باللىرىنى كاتىپ قىلىدۇ ؟ قايسى بىر تەتقىقات ئورگانلىرى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىللىرىنى تەتقىقات تېمىسىغا قاتناشتۇرىدۇ ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' V( [. }3 e0 u- j3 X     دىمەك ، جۇڭگۇ ئوقۇغۇچىللىرى تولۇق ئوتتۇردىلائامېرىكا مائارىپىنىڭ ئارقىدا قالىدۇ ، ئالىي مەكتەپتە تېخىمۇ تەبئىيلا شۇنداق بولىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ O# _* Z8 z5 C1 ?8 v. W7 e
   بۇنىڭدىن ئامېرىكا مائارىپى بىلەن جۇڭگۇ مائارىپىنىڭ پەرقىنى ئاز بولسىمۇ ھىس قىلغانسىز ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 ?& ]. N/ k8 {0 j/ T2 V) Xمەنبە : http://blog.sina.com.cn/s/blog_9ec6cf980101re3e.html

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش