مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1531|ئىنكاس: 30

ئۇيغۇرلاردا مەدەنىيەت ھەم تەرەققىيات [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106855
يازما سانى: 1
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 7 سائەت
تىزىم: 2014-5-17
ئاخىرقى: 2014-5-20
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 05:28:21 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرلاردامەدەنىيەت ھەم تەرەققىيات

ئادىل مۇختەر

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& A9 Q! ?- r0 I+ Z7 Z$ }+ ?/ M

   يېقىندىن بۇيان جەمئىيەت تەرەققىياتىغا ئەگىشىپئۇيغۇرلار  ئارىسىدا   تەرەققىياتقا يۈزلىنىش دولقۇنى يۇقىرىكۆتۈرۈلدى.دۇنيا تەرەققىياتىنىڭ ئۈزلۈكسىز يۈكسىلىشى،ھەم شۇنداقلا دۇنيادىكىكۆپلىگەن مىللەتلەرنىڭ ئۆز جەمئىيىتىنى تەرەققىي قىلدۇرۇپ ئۆزىنىڭ مىللىيكىملىكىنى نامايەن قىلىش ئاساسىي ئېقىمغا ئايلانغان بۈگۈنكى كۈندە ئۇيغۇرجەمئىيىتىدە مۇنداق ئاڭنىڭ شەكىللىنىشى تولىمۇ تەبىئىي ئەلۋەتتە.گەرچە باشقىلاردىنئۆرنەك ئېلىپ دۇنيا ئېقىمىغا ماسلىشىش ھەممىمىزنىڭ ئورتاق ئارزۇسى بولسىمۇ ئەممائۆزىمىزنىڭ ھازىرقى ئەھۋالىنى چىقىش نۇقتىسى قىلغان ئاساستا ئەستايىدىل ئويلىنىپقارار چىقارماسلىق بەلكى بىزگە ئۆزىمىز ئويلىغاندەك نەتىجىلەرنى بېرەلمەسلىكى مۇمكىن.شۇڭابۇ نۇقتىدىن ئېلىپ ئېيتقىندا ئۇيغۇرلار ئۈچۈن ھازىرقى پەيتتە ئۆزىمىزنىڭ ئومۇمىيئەھۋالىنى تونۇپ يېتىش تولىمۇ مۇھىم مەسىلىلەرنىڭ بىرى بولۇپ ھېسابلىنىدۇ.

  يۇقىرىدائېيتىلغاندەك ئۇيغۇرلار ھازىر تەرەققىياتقا مۇھتاج.بىز  بىر  جەھەتتىن ئىقتىسادىمىزنى تەرەققىي قىلدۇرۇپخەلقنىڭ  ماددىي ھالىنى  قامداشنى نىشان قىلساق  يەنە بىر جەھتتىن  ئۆز مۇھىم مەدەنىيەتلىرىمىزنى ساقلاپقېلىش،مىللىي كىملىكىمىزنى تونۇپ يېتىش ۋە نامايەن قىلىش بۇ ئارقىلىق   خەلقىمىزنىڭ مەنىۋى ھاجىتىدىن چىقىشنىئويلايمىز.ئەمما ھازىرقى شارائىتتا بۇ غايىلىرىمىزنى تەلتۆكۈس ئىشقا ئاشۇرۇشيەنى   ھەم ئىقتىسادىي جەھەتتىن تەرەققىيقىلىش ھەم مەدەنىيەت   مىراسلىرىمىزنىساقلاپ قېلىش ئۇنداق ئاسان بولماسلىقى ھەتتاكى مۇمكىن بولماسلىقى مۇمكىن.چۈنكى دۇنيا تارىخىغا ھەم شۇنداقلا باشقامىللەتلەرنىڭ تەرەققىيات ئەھۋالىغا ئىنچىكە نەزەر سالساق بۇ مەسىلىنى بەلكىم مەلۇمدەرىجىدە چۈشىنىپ يېتەلەيمىز..

19-ئەسىرنىڭ ئوتتۇرىلىرى 1-قېتىملىق سانائەت ئىنقىلابى پارتىلاپ ئەنگىلىيەباشچىلىقىدىكى تەرەققىي تاپقان غەرىپ ئەللىرى تۇنجى بولۇپ يات ئەللەرنىڭ ئىشىكىنىمەجبۇرىي ئاچقان ۋاقىتتا شۇ چاغدىكى مۇستەملىكىگە ئايلانغان مىللەتلەردە «تەرەققىيقىلىش» دېگەن ئۇقۇم ھەم ئۇنىڭ مۇھىملىقى ناھايىتى روشەن دەرىجىدەئىپادىلەنگەن.بۇنىڭغا ئېلىمىزنى مىسالغا  ئالساق 19-ئەسىرنىڭ ئوتتۇرىلىرى 1-قېتىملىق ئەپيۇن ئۇرۇشى پارتىلاپمۇستەملىكىگە ئايلانغاندىن كېيىن بىر مەزگىللىك تارىخىي جەريانلارنى    باشتىن كەچۈردى ھەم 20-ئەسىرنىڭ باشلىرىجۇڭگو خەلقىدە يېڭىلىققا     يۈزلىنىشئىدىيىسى شەكىللەندى.بۇ ئىدىيە تېگى-تەكتىدىن ئېيتقاندا يېڭى ئىدىيىلەرنى قۇبۇلقىلىش ھەم بۇ ئارقىلىق جۇڭگونى تەرەققىي     قىلدۇرۇش ۋە قۇدرەت تاپقۇزۇشتىن ئىبارەت ئىدى.بۇ ئىدىيە              شەكىللەنگەندىن كېيىن كۆپلىگەنكىشىلەرنىڭ نەزىرىدە ماددىي         جەھەتتتن تەرەققىي قىلىش،بۇنىڭ ئۈچۈن غەرىپ ئەللىرىنىڭ ئىلغار تېخنىكىلىرىدىنئۆگىنىش شۇ پەيتتىكى ئەڭ مۇھىم مەسىلىلەرنىڭ بىرى بولۇپ  قالغانىدى.لېكىن بىلىشكە ئەرزىيدىغان يەر شۇكىباشقىلارنىڭ تەرەققىياتىنى قۇبۇل قىلىش كۆپ تەرەپلىك مەسىلە.بىزبەلكىم باشقىلارنىڭماددىي    تەرەققىياتىنى قۇبۇل قىلىشجەريانىدا ئۇلارنىڭ بەزى قىممەت قاراشلىرىنى ۋە ئىدىيەلىرىنى قۇبۇل قىلىشقا مەجبۇربولۇشىمىز ھەتتا بىلىپ بىلمەي قۇبۇل قىلىپ قېلىشىمىز مۇمكىن. يېڭىچە ئىدىيە بىلەنئەسلىدىكى مەدەنىيەتتىن شەكىللەنگەن ئىدىيە ئوخشاش بولمىغان شارائىت ئاستىداتەرەققىياتقا بولغان ئېھتىياج بەلكىم بىزدىن ئەسلىدىكى ئىدىيەلەرنى ئىسلاھ قىلىپقىلىپ يېڭىلىققا كۆچۈشنى تەقەززار قىلىشى ھەم بىزنى شۇنداق تاللاشقا مەجبۇرلىشىمۇمكىن.بۇ ھەرگىزمۇ ئەسلىدىكى مەدەنىيەتنىڭ توغرا ياكى خاتالىقى سەۋەبلىكبولماستىن پەقەتلا تارىخىي ۋەزىيەتنىڭ كەسكىنلىكى ھەم كۈچلۈك بولغان ئېھتىياجدىنلامەيدانغا كەلگەن تاللاشتۇر.مۇشۇ سەۋەبلىك ئەينى ۋاقىتتا ئېلىمىز جەمئىيىتى دەل مۇشۇنداقتاللاشقا دۇچ كەلگەن ۋاقىىتا تەرەققىيات يولىنى تاللىغان.بۇ ئاساستا شۇ ۋاقىتتىكىيېڭىچە ئىدىيەدىكى كىشىلەر يېڭىلىققا كۆچۈشنى شۇنداقلا كونىلىقنى جۈملىدىن جۇڭگودا2000يىل ھۆكۈم سۈرگەن كۇڭزى مەدەنىيىتىنى تەرىك ئېتىشنى تەشەببۇس قىلغان.نەتىجىدەجۇڭگو جەمئىيىتى تەرەققىيات يولىنى تاللىدى ھەم شۇنداقلا  ھازىرغا قەدەر كۆپلىگەن تەرەققىياتلارغائېرىشتى. ھالبۇكى بۈگۈنكى كۈنگە  نەزەرسالساق جۇڭگونىڭ ھازىرقى مەدەنىيىتى بىلەن ئىلگىرىكى مەدەنىيىتىنىڭ تۈپتىنپەرىقلىنىدىغانلىقىنى ھەتتاكى جۇڭگودا كۇڭزى مەدەنىيىتىدىن ئەسەرمۇ قالمىغانلىقىنىبايقايمىز.ئەمما بۈگۈنكى كۈنلۈكتە ئېلىمىز كۆپلەپ مەبلەغ ئاجرىتىپ ئىلگىرى تەركئېتىلگەن كۇڭزى ئىدىيىسى ،جۇڭيى مەدەنىيىتى دېگەندەك بىر قاتار مەدەنىيەتلەرنىقايتا ئەسلىگە ئەكىلىشكە  كۈچەۋاتىدۇ ھەمتىرىشىۋاتىدۇ.بۇ ھەرگىزمۇ كونا جەمئىيەتنى ئەسلىگە كەل تۈرۈشكە ئۇرۇنۇش ئەمەسبەلكى بۇگۈنكى تەرەققىياتنى ئۆزىنىڭ مىللىي كىملىك سالاھىتىدە دۇنياغا نامايەن قىلىشتۇر.يەنە بىر جەھەتتىن بۇ ئەھۋاليەنە شۇنداق بىر مۇھىم مەسىلىنى چۈشەندۈرىدۇكى ماددىي تەرەققىياتتا ئارقىدا قېلىشھەرگىزمۇ ئاددىي ھالدا شۇ مىللەتتە ساقلانغان مەدەنىيەتنىڭ قالاقلىقى ياكىناچارلىقىدىن بولماستىن بەلكى يەنە باشقا ئامىللار بىلەنمۇ مۇناسىۋەتلىك بولۇشىمۇمكىن.بۇ يەردە ھەم نۇرغۇنلىغان تارىخى تاساددىبىيلىقلارمۇ مەۋجۈت. مەسىلەن بۈگۈنكىكۈندە ئامېرىكىنىڭ دۇنيادىكى ماددىي جەھەتتىن ئەڭ كۈچلۈك دۆلەت ئىكەنلىكىھەممىمىزگە ئايان.  بۇنداق بولۇشىدىكىسەۋەب ھەرگىزمۇ بىز ئويلىغاندەك ئاددىي ھالدا ئامېرىكىلىقلارنىڭ مەدەنىيەتجەھەتتىكى ئۈستۈنلۈكى بولماستىن بەلكى گول لاندىيە ئەنگىلىيە قاتارلىق ئەينىمەزگىلدىكى كۈچلۈك ياۋروپا دۆلەتلىرى ئالدى-كەينى بولۇپ ئامېرىكىنى ئايرىم-ئايرىم ھالدا ئۆز مۇستەملىكىگەئايلاندۇرغاندىن كېيىن،ئامېرىكا تۇپرىقىدا ئۆزلىرىنىڭ زاۋۇت كانلىرىنى قۇرۇش،ئىگىلىكىنىراۋاجلاندۇرۇشتەك ئەينى مەزگىلدىكى ئۆزلىرىنىڭ تېخنىكا جەھەتتىكى ئەۋزەللىكلىرىنىئايرىم-ئايرىم ھالدا ئوخشىمىغان دەرىجىدە مۇجەسسەملەشتۈرگەن.بۇ ئالدىنقى شەرتئاستىدا كېيىنكى كۈنلەردە ئامېرىكا مۇستەقىل بولغاندىن كېيىن بۇ ئارتۇقچىلىقلاردىنپايدىلانغان ھەم بۇلار ئۇلارنىڭ بۈگۈنكى كۈندىكى ئەڭ كۈچلۈك دۆلەت بولالىشىغاسەۋەبچى بولغان.شۇڭا بۇ يەردە چوقۇم ئايدىڭلاشتۇرۇشقا تېگىشلىك مەسىلە شۇكى ماددىيتەرەققىيات مۇتلەق شەكىلدە بىر مەدەنىيەتنىڭ ئىلغار ياكى ئەمەسلىكى بىلەن ئوڭتاناسىپ شەكلىدە بولمايدۇ.بايا ئېيتىلغاندەك بۇ يەردە نۇرغۇنلىغان تارىخىيتاساددىبىيلىقلار مەۋجۈت.شۇڭا ماددىي تەرەققىياتنى نوقۇل  ھالدا شۇ تەرەققىيات ئىگىلىرىنىڭ مەدەنىيىتىنىچىقىش نۇقتىسى قىلغان ئاساستا تەھلىل قىلىش تازا ئاقىلانىلىك بولماسلىقى مۇمكىن..

  بۇمەسىلىلەرنى ئېيتىشتىكى سەۋەب ئەلۋەتتە نۆۋەتتىكى ئۇيغۇر ۋەزىيىتىگە ئېنىق بولغانياخشى بىر چۈشەنچە ھاسىل قىلىشتۇر.نۆۋەتتە ئۇيغۇر   جەمئىيىتىمىزدە يېڭىچە بىر قىسىم پىكىرلەرشەكىللەندى.يەنى بىر قىسىم  كىشىلىرىمىزئۇيغۇرلار بىلەن تەرەققىي قىلغان ئەللەردىكى مىللەتلەرنىڭ   پەرقىنى بايقىغاندىن كېيىن ئۆز پەرىقلىرىمىزنىسۆزلەشتى.بۇ پەرىقلەر كىشىلىرىمىز تەرىپىدىن قۇبۇل قىلىندى ھەمدە تەبىئىي ھالدامەدەنىيەت جەھەتتىكى پەرىقلەر دەرىجىسىگە كۆتۈرۈلدى.يەنى تەرەققىي قىلغان دۆلەتلەرقانداق بولغان مەدەنىيەت ئارتۇقچىلىقلىرىغا ئىگە،ھازىرقى ئۇيغۇر مەدەنىيىتىمىزدەبۇ جەھەتتە قانداق بولغان يېتەرسىزلىكلەر بار دېگەندەك.بۇ قارىماققا ناھايىتىتوغرا بولغان شەكىلدەك كۆرۈنسىمۇ ئەمەلىيەتتە بۇ خىل ئەھۋال بىزدە دەل ماددىيتەرەققىياتنى مەدەنىيەتتىن ئىزدەش ھەتتاكى تەرەققىي قىلغان دۆلەتلەرنىڭمەدەنىيىتىدىن ئىزدەش ئېقىمىنى شەكىللەندۈرۈپ قويدى.يۇقىرىدا ئېيتىلغاندەك بۇ خىل قاراشجەزمەن توغرا بولۇپ كېتەلىشى ناتايىن.توغرا بولغان تەقدىردىمۇ بىزگە ياخشىبولمىغان ئاقىۋەتلەرنى ئېلىپ كېلىشى مۇمكىن.چۈنكى ھازىر كۆزىمىز كۆرۈۋاتقانئەمەلىيەت بولسا ئۇيغۇرلاردا بۇ خىل ئېقىم شەكىللەندى ھەمدە غەرىپ ئەللىرىنىڭمەدەنىيىتىنى تەھلىل قىلىش بۇ ئارقىلىق ئۆزىمىزگە ياخشى بولغان تەرەققىيات ئاساسىنىيارىتىش ئورتاق شەكىلگە ئايلىنىپ قالدى.بۇ جەرياندا مەدەنىيەت  جەھەتتىكى ئوخشىماسلىقلىرىمىز بىزدە ئەسلى باربولغان مەدەنىيىتىمىز بىلەن غەرىپ مەدەنىيەتلىرى ئوتتۇرىسىدا توقۇنۇشنى كەلتۈرۈپچىقاردى.بۇنداق ئەھۋال ئاستىدا بەزىلىرىمىز مەدەنىيەتنى تاللىساق،بەزىلىرىمىزتەرەققىياتنى تاللىدۇق.بۇ خىل ئەھۋال بىزدە ئوڭۇشلۇق ھالدا ئىككى قۇتۇپلىشىشنىئىلگىرى سۈردى. مانا بۇ دەل ياخشى بولمىغان ئاقىۋەتلەرنىڭ بىرى ھېسابلىنىدۇ.چۈنكىمەيلى قايسى جەھەتتىن بولسۇن ھەرقانداق بىر ئىش بىزنىڭ مىللىي بىرلىكىمىز ئاساسىدائېلىپ بېرىلىدۇ.مىللىي بىرلىكنى ئاساس قىلماستىن باشقا جەھەتتىن سۆز ئېچىش تولىمۇئەھمىيەتسىز ھەم بىمەنىدۇر.شۇڭلاچقا بىز بۇ مەسىلىگە يۇقىرى دەرىجىدە ئەھمىيەتبېرىشىمىز لازىم. يۇقىرىدىكى جۇڭگونىڭ ئەينى ۋاقتىدىكى ۋەزىيىتىنى مىسالغا ئېلىپسۆزلەش دەل مانا مۇشۇنىڭ ئۈچۈندۇر.ئەكسىچە ئەھۋالىمىز يەنە خېلى دەرىجىدەپەرىقلىق.ئەينى ۋاقتىدا جۇڭگو ۋە باشقا ئەللەر ئوخشاش مەسىلىگە  دۇچ كەلگەندە تەرەققىياتنى تاللاش ئىككىقۇتۇپلىشىشنى مەيدانغا كەلتۈرمىگەن .كەلگەن ھالەتتىمۇ كەسكىن روشەن شەكىلدەبولمىغان.ئەمما بىزنىڭ ھازىرقى ئەھۋالىمىز ئوخشاش ئەمەس.بۇنداق بولۇش مەدەنىيەتجەھەتتىكى پەرقلىرىمىزدىن كېلىپ چىققان.يەنى ئۇيغۇرلارنىڭ ھازىرقى مەدەنىيىتىمىزدەئىسلام دىنى ئەڭ چوڭ نىسبەتنى ئىگىلەيدۇ.مۇنداقچە دەپ ئېيتقاندا ھازىرقى ئۇيغۇرمەدەنىيىتىنى ئىسلام مەدەنىيىتى دەپ ئېيتىشقىمۇ بولىدۇ.  ئىسلام مەدەنىيىتى باشقا مەدەنىيەتلەرگە  سېلىشتۇرغاندا روشەن ئالاھىدىلىكلەرگە ئىگە. ئۇدەۋىرنىڭ چەكلىمىسىگە باشقا مەدەنىيەتتەك بەك ئۇچراپ كەتمەيدۇ ھەمدە باشقامەدەنىيەتكە قارىغاندا سەزگۈرچانلىقى ئالاھىدە يۇقىرى. مۇشۇنداق بولۇش بۈگۈنگەقەدەر ھېچقانداق بىر ئىسلام مەدەنىيىتىنى قۇبۇل قىلغان مىللەتلەردە باشقامەدەنىيەت تەرىپىدىن تامامەن ئاسمىلاتاتسىيە بولۇش ئەھۋالىنىشەكىللەندۈرمىگەن.شەرىقى جەنۇبىي ئاسىيا، ئوتتۇرا شەرق ۋە شىمالىي ئافرىقىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان كەڭرى ئىسلامزېمىنلىرىدا بۈگۈنكى كۈندە ھەممىسى تەرەققىياتتىن ئىبارەت ئورتاق مەسىلىگە دۇچكەلگەن بولسىمۇ لېكىن بىرەرسىدە ھازىرغىچە تېخى غەرىب مەدەنىيەتلىرى تەرىپىدىنئاسمىلاتاتسىيە بولۇش ئەھۋالى كۆرۈلگىنى يوق.بەك بولغاندا ئىككى قۇتۇپلىشىشمەۋجۈت.بۇنىڭغا ھازىرقى تۈركىيەنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىنى مىسالغا ئېلىپ سۆزلىسەك ئەڭمۇۋاپىق بولۇشى مۇمكىن.

20 -ئەسىرنىڭ باشلىرى تۈركىيەدە ئوسمان دۆلىتى ئاياغلاشقاندىنكېيىن ئۇ يەردىمۇ ئوخشاشلا يېڭى تۈركىيەنى قۇرۇش دولقۇنى يۇقىرى كۆتۈرۈلدى.تۈركىيەئىسلام دۆلەتلىرى ئارىسىدىكى غەرىپ مەدەنىيىتىگە ئەڭ كۈچلۈك ئۇچرىغان دۆلەت بولۇپئەينى مەزگىلدە مۇستافا كامال باشچىلىقىدا  نۇرغۇنلىغان مىللىي ئاقارتىش ھەرىكەتلىرى ئېلىپ بېرىلغان.بۇنىڭدا ئەسلىئىسلام مەدەنىيىتى ئاساسىغا بەزى غەرىپ مەدەنىيەتلىرىنى دەسسىتىش  بۇ ئارقىلىق تۈركىيەنى تەرەققىي قىلدۇرۇشئاساسىي مەقسەت قىلىنغانى   دى. بۇ خىلئەھۋال تاكى يېقىنقى كۈنلەرگە قەدەر داۋام قىلدى.ئەمما بۈگۈنكى تۈركىيەنىڭ ئەمەلىيئەھۋالى بولسا ئۇ يەردە گەرچە ئىككى قۇتۇپلىشىش مەۋجۈت بولسىمۇ لېكىن ئىسلامتەرەپدارلىرى يەنىلا كۆپ سانلىقنى ئىگەللەيدۇ.يەنە كېلىپ يېقىنقى مەزگىللەردەئىسلام دىنىغا ماھىل بولغان ھاكىمىيەتنىڭ تەخىتكە چىقىشى شۇنداقلا كۆپ قىسىمخەلقنىڭ قوللىشىغا ئېرىشىپ دۆلىتىنى ياخشى تەرەققىي قىلدۇرالىشى،تەرەققىياتيۆنىلىشىنى غەرىبلىشىشتىن باشقا يۆنىلىشكە بۇرىشى تۈركىيەدە ئالدى-كەينى 100يىلغايېقىن سوزۇلغان غەرىبلىشىش سىياسىتىنىڭ مەغلۇبىيەت بىلەن ئاياغلاشقانلىقىنى ھەمدەئەسلى مەدەنىيىتىنىڭ يەنىلا غالىپ كەلگەنلىكىدىن دېرەك بېرىدۇ. تۈركىيەدىكى بۇغەرىپلىشىش گەرچە تۈركىيەگە مەلۇم دەرىجىدە تەرەققىياتلارنى ئېلىپ كېلەلىگەنبولسىمۇ ئەمما يەنىلا غەرىبلىشىشتىن ئىبارەت كۆزلىگەن نىشانىغا يېتەلمىگەن ئەكسىچەتۈركىيەگە ئىككى قۇتۇپلىشىشتىن ئىبارەت بەزى يوشۇرۇن خەۋپلەرنى قالدۇرۇپ قويغان.بۇبەلكىم تۈركىيەنىڭ بۇندىن كېيىنكى تەرەققىياتىغا بەزى توسقۇنلۇقلارنى ئېلىپ كېلىشىمۇمكىن..

  مانامۇشۇنىڭدەك ئۇيغۇرلارمۇ نۆۋەتتە ئىلگىرى باشقا مىللەتلەر دۇچ كەل گەن بەزىمەسىلىلەرگە دۇچ كەلمەكتە.بۇ مەسىلىلەرنى ھەل قىلىشتا بىز  چوقۇم تارىخىي ساۋاقلارنى ياخشىيەكۈنلىيەلىشىمىز باشقىلارنىڭ تەجرىبىلىرىدىن ئوبدان پايدىلىنالىشىمىز كېرەك.ھازىرئۇيغۇر جەمئىيىتى ھەقىقەتەن تەرەققىياتقا مۇھتاج.ئۇنداقتا بۇ مۇھتاجلىق تۈپەيلىبىز چوقۇم تەرەققىيات يولىنى تاللىشىمىز كېرەكمۇ،تەرەققىيات بىزگە نېمىلەرنى ئېلىپكېلىدۇ ۋە نېمىلەردىن مەھرۇم قالدۇرىدۇ،بىزنىڭ ئېڭىمىزدە مىللىي كىملىك مۇھىممۇ،مۇھىم بولغاندا قانچىلىك مۇھىم،ئۇنى جەمئىيەتنى تەرەققىي قىلدۇرۇش بەدىلىگەيوقىتىش قا بولامدۇ ۋە ياكى مىللىي كىملىك ئاساسىدا ئۇيغۇر جەمئىيىتىنى تەرەققىيقىلدۇرۇشقا بولامدۇ يوق،بۇ مەسىلىلەر ئۈستىدە ئوبدان ئويلىنىشىمىز لازىم.بۇمەسىلىلەرگە مۇۋاپىق ياخشى جاۋاب تاپالىغىنىمىزدا بەلكىم بىزنىڭ  توغرا تاللاش ئېلىپ بېرىشىمىزغا پايدىسى بولۇشىمۇمكىن.

شاڭخەي  جۇڭيى تىببىي ئونۋېرسىتىتى.

2014.5.20.

  


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* O$ W+ q; h; {بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& E1 V2 h' A  Q9 G4 ~

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100933
يازما سانى: 560
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1425
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 671 سائەت
تىزىم: 2013-12-16
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 09:58:43 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇستاكاپا كامالنىڭ يىڭىچە سىياسىتى (مۇسۇلمانلار ئاغزىدىكى غەربلىشىش)نىڭ غەلبىسىنى ئىنكار قىلغان ماقالىنى تۈنجى كۆرۈشۈم .100يىل تۈركىيە قانداق ئىدى ؟100يىلدىن كىيىنكى تۈركىيەچۇ ؟مەنچە بۇ سۇئال ھەربىر ھەرۋەتەنپەرۋەر ،مېللەتپەرۋەر ئۇيغۇرغا ئايان . بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   sardor0908 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-20 12:02 PM  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# u' B5 X% S- t0 m; X" Q4 S9 b
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% T( t: {# K2 p2 D( q

دۇنيادىكى ئەڭ خۇشپۇراق ئەتېر-مىھنەتتىن چىققان تەرنىڭ پۇرىقىدۇر!

تەڭىرتاغ غونچىللىرى بىز

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106846
يازما سانى: 122
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 273
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 18 سائەت
تىزىم: 2014-5-17
ئاخىرقى: 2014-6-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 11:06:12 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sardor0908 يوللىغان ۋاقتى  2014-5-20 09:58 AM
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 N3 M" d" A' @مۇستاكاپا كامالنىڭ يىڭىچە سىياسىتى (مۇسۇلمانلار ئاغزى ...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. U( z2 W  d4 |! v8 n, w. V
گەرچە مىنىڭ بىلىمىم سىزدىن يۇقىرى بولمىسىمۇ ئاكامنىڭ ئاغزىدىن ئاڭلىشىمچە ئېغىزدىكى غەربىلىشىش مەدەنىيىتىمۇ بىز خېلى چوڭ زىيانلارنى ئېلىپ كەلدى دەپ قارايمەن

چىمىرلايدۇ يۇلتۇزلار كۆز قىسىشىپ ئۆزىچە،ئۇلار تۇننىڭ زىننىتى بوۋىلارنىڭ سۆزىچە

تەڭىرتاغ غونچىللىرى بىز

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106846
يازما سانى: 122
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 273
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 18 سائەت
تىزىم: 2014-5-17
ئاخىرقى: 2014-6-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 11:11:05 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسلىدە بىز باشقا مىللەتلەرنىڭ مەدەنىيىتىگە كىيىنىشىگە يىمەك ئىچمەككە چۇقۇنماي ئۆزىمىزنىڭ مەدەنىيىتىنى تېخىمۇ مۇكەممەللەشتۇرسەك ياخشى بۇلاتتى،بىز ئۇيغۇرلارنىڭ مەدەنىييتى مىڭ بەش يۇز يىللىق تارىخىتىن ئاشىدۇ،مەھمۇد قەشقىرى،يۇسۇپخاس ھاجىپ،ئەلشىر نەۋائى،ئەھمەد يۇكنەكى،قاتارلىق بىزنىڭ نۇرغۇن دۇنياغا داڭلىق ئالىملىرىمىز بار مانا بۇلار بىزنىڭ بۇرۇنقى مەدەنىيەت ۋە تارخىمىزنىڭ بىلىمىمىزنىڭ بىزگە قالدۇرغان يالدامىسىدۇر،

چىمىرلايدۇ يۇلتۇزلار كۆز قىسىشىپ ئۆزىچە،ئۇلار تۇننىڭ زىننىتى بوۋىلارنىڭ سۆزىچە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102853
يازما سانى: 839
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2399
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 620 سائەت
تىزىم: 2014-1-27
ئاخىرقى: 2014-7-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 11:11:36 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرلاردىكى مەدىينىلىشىش سۈرئىتى, ۋە ئۇنىڭ چىكىدىنبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 t8 I* a5 n# V! |0 j7 ?
ئىشىشى ئادەمنى ھەيران قالدۇرىدۇ. ھەم ئادەمنى غەمگەبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# w* {+ U9 c8 M; T! o; i
سالىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ u) ^; J6 O7 o( S9 x0 m
ھەر ئىشنىڭ لايىقىدا بولغىنى ئەۋزەل.

دۇنيا ئۈچۈن بولۇپ پاتپاراق،
ئىنسان ئۆتەر تويماي ئاشۇنداق.
ھاياتلىقتا تويمىغان كۆزنى
تويدۇرىدۇ پەقەتلا تۇپراق.....


مىنىڭ تىمىلىرىمنى كۆرمەكچى
بولسىڭىز ھويلامغا مەرھەمەت قىلىڭ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100933
يازما سانى: 560
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1425
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 671 سائەت
تىزىم: 2013-12-16
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 12:06:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Ay_Henim يوللىغان ۋاقتى  2014-5-20 11:06 AM بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 X0 [3 B3 v2 d0 f( T: N- y
گەرچە مىنىڭ بىلىمىم سىزدىن يۇقىرى بولمىسىمۇ ئاكامنىڭ ...

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: O# Y: R% ?4 T! w8 }2 I  @. Kبەلدەلسىز تەرەققىيات ،ناھەقسىزلىك يىڭىلىنىش بولمايدۇ .ئەڭ ئەڭ ئاخىرىغىچە مېللىتىنى يېتەكلەپ مىڭىش شۇ ئۇتۇق !تۈركىيەنىڭ بۈگۈنى مۇستاپا كامالدەك ئاقىلارنىڭ ،ئاقىلانە تەدبىرىدىن ،كىيىنكى كۆرەرلىكىدىن بولغان .سىزچە غەربلىشىش نىمە بىرەر تۈرك ئىنكار قىلامدىغاندۇ ؟بىز نىمىشقا ئىنكار قىلىمىز ؟ھەققىمىز بارمۇ ؟

دۇنيادىكى ئەڭ خۇشپۇراق ئەتېر-مىھنەتتىن چىققان تەرنىڭ پۇرىقىدۇر!

تەڭىرتاغ غونچىللىرى بىز

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 106846
يازما سانى: 122
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 273
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 18 سائەت
تىزىم: 2014-5-17
ئاخىرقى: 2014-6-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 12:13:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sardor0908 يوللىغان ۋاقتى  2014-5-20 12:06 PM
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 s# {3 [. a% pبەلدەلسىز تەرەققىيات ،ناھەقسىزلىك يىڭىلىنىش بولمايد ...

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 d7 a9 C$ |1 o. R% Nمەن بۇ يىل باشلانغۇچىنىڭ 6 يىللىقىدا ئوقۇيىمەن سىز دىگەن سۇئاللارغا نەچچە يىل ئوقۇسام ئەندىن جاۋاپ بىرەلىشىم مۇمكىن

چىمىرلايدۇ يۇلتۇزلار كۆز قىسىشىپ ئۆزىچە،ئۇلار تۇننىڭ زىننىتى بوۋىلارنىڭ سۆزىچە

دۇنيانى مېھىر-مۇ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7491
يازما سانى: 596
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10536
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 383 سائەت
تىزىم: 2010-8-23
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 12:16:39 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەيرانمەن   ،  ئىلىم-پەن  يالىڭاچلىنىشنى تەلەپ  قىلامدۇ؟ يالىڭاچلانمىسا ئىلىم ئۆگىنەلمەمدۇ ؟ يالىڭاچلانمىسا تەرەققى قىلالمامدۇ ؟يالىڭاچلىنىش مەدەنىيەتمۇ  ؟  ھازىرقى ۋەزىيەت نىمە  ئۈچۈن  يالىڭاچلىنىشنى شۇنچە كۈچەپ  تەھتىت  خاراكتىرلىك  تەۋىسسىيە قىلىدۇ ؟   قىنى شۇ  يالىڭاچلارنىڭ  بۇ جەمىيەتتىكى ئورنى  ! ؟   شۇ يالىڭاچلارنىڭ قۇلىدىن نىمە كەلدى ؟  قانداق  تەرەقىياتلارنى ئەپ كەلدى ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ w0 ?! d3 V, ^' F ئۇلارنىڭ  ئەپ كەلگىنى  شۇ  بولدىكى  ،  بىر  ھاياسىلىقنى   ، ئەخلاقسىىزلىقنى ، ئىمانسىزلىقنى  ، كىسەللىكلەرنى ئەپكەلدى !  قىسقىسى  مىڭلىغان  ئەركەكلىرىمىزنىڭ غەززىبىنى  قوزغىسا يەنە مىڭلىغان ئەركەكلەرنىڭ گۈناھكار بۇلىشىغا  سەۋەپچى بولماقتا ،  شۇنداقلار   ئادەمنىڭ  يېنىدىن ئۆتسىمۇ  ئادەمنىڭ  قۇسقۇسىنى كەلتۈردىغان  بەدبۇي گىرىم  پۇراقلىرىدىن ھەتتا  چىۋىنمۇ  مەستلەپ قېلىپ  10كۈنلۈك يەرگە  قاچىدۇ !  . بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   UYGUR==DOLAN تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-20 05:11 PM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 D. Q) I  o9 G) \2 A( i' `# t2 Y* _
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- j: k+ \* b* W+ u5 G% Q* {

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87057
يازما سانى: 438
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 750
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 133 سائەت
تىزىم: 2012-11-10
ئاخىرقى: 2014-7-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 12:22:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى ئويلىنىش.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100267
يازما سانى: 22
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 278
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 154 سائەت
تىزىم: 2013-11-29
ئاخىرقى: 2014-7-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-20 12:34:42 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دوستلارغا  ھۆر ئادەم (hor  adam )دېگەن  كىنونى تەۋسىيە قىلىمەن . يوكۇدا  بار .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش