مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1244|ئىنكاس: 7

تارىخچى ۋە شائىر موللا ئبراھىم ئاخۇن ئويتۇرى ۋە «شەجەرىل ئىرشات» [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97607
يازما سانى: 81
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 614
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 48 سائەت
تىزىم: 2013-9-5
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-11 05:43:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تارىخچى ۋە شائىر موللا ئبراھىم ئاخۇن ئويتۇرى  ۋە «شەجەرىل ئىرشات»


خوجانىياز (ئاقسۇ مائارىپ ئىنىستىتوتىدىن)


مەرىپەتپەرۋەر  شائىر ۋە دىنىي ئۆلىما موللا ئىبراھىم ئاخۇن ئويتۇرى ئۇيغۇر خەلقنىڭ 19 ئەسىردە ياشاپ، ئىجادىيەت بىلەن شۇغۇللانغان ئىقتىدارلىق تارىخچى ۋە شائىرلىرىنىڭ بىرى. ئۇنىڭ ئۆزى ھەققىدە قالدۇرغان مەلۇماتلىرى ۋە بىزنىڭمەخسۇس تەكشۈرۈشىمىزگە ئاساسلانغاندا، شۇنىڭدەك تارىخچىنىڭ ھېلىمۇ ھايات نەۋرسى –قۇۋان ھېيت، مۇھەممەت ئسمايىللارنىڭ ۋە  ئاچىتاغ يېزا ئويتۇر تۇيۇق كەنىت (5-كەنىت) «خوتەنھويلا» مەھەللىسىدىكى  120 ياشقا كىرگەن ئىمىن ئەھەد دېگەن كىشىنىڭ گۇۋالىق بېرىشچە، موللا ئىبراھىم ئاخۇن ئويتۇرى مىلادى 1836–يىلى ئاقسۇ ئۇچتۇرپان ناھيىسنىڭ ئاچتاغ (يانقىر)يېزىسى ئويتۇر كەنتىدە ئوقۇمۇشلۇق دېھقان ئائىلىسىدە دۇنياغا كەلگەن. ئۇنىڭ ئاتا–ئانىسىئىلىم- مەرىپەتكە ھېرسمەن كىشلەر بولغاچقا، ئۇنى تەربىيلەپ ئۆستۈرۈشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بەرگەن. ئۇ باشلانغۇچ ساۋادىنى ئۆز يۇرتى ئويتۇردىكى دىنىي مەكتەپتە چىقارغاندىن كېيىن، يۇقىرى دەرىجىلىك مەلۇماتىنى ئاقسۇ ۋە كۇچا قاتارلىق جايلاردىكى دىنىي مەكتەپتلەردە ئالغان. بۇ جەرياندا تىرىشىپ ئۆگىنش ئارقىلىق ئەرەب ، پارس تىللىرىنىمۇ مۇكەممەل ئىگىلىۋالغان ھەم مەلۇم تارىخىي بىلىمگە ئىگە ،ئۇستا خەتتات ۋە سۆزمەن بۇلۇپ يېتشىپ چىققان.


   ئۇ  ئۇقۇشنى تاماملاپ، ئۆز يۇرتى ئۇچنىڭ يانغى(يانقىر) يېزا ئويتۇر مەھەللىسىگە قايتىپ كەلگەندىن كېيىن، ئۆزىنىڭ سۆزمەنلىكى، تارىخى ۋە دىنىي بىلىملىرى بىلەن خەلق ئارىسدا تۇنۇلۇپ ، كىشلەرنىڭ ھۆرمىتگە ئىېرىشكەن. ئۇ ئەل– يۇرت ئىچىدە تونولغان خەتتات بولغانلىقى ئۈچۈن،كېيىنكى كۈنلەردە مۇھەممەد نىياز زۇڭ شاڭيۇ (بۇ كىشى ئەسلى خوتەنلىك بۇلۇپ،ئۇچنىڭ  ئاچتاغدىكى «خوتەن ھويلا» مەھەللسگە كېلىپ ماكانلاشقان. كېيىنچە ئۇچتۇرپاندىكى بارلىق يۇرت – ئايماقلارنىڭ كاتتا بېگى بولغان)نىڭ كۆرسەتمىسى بويىچە ، يۇرت ئىشلىرىنى باشقۇرغۇچىلارنىڭ مىرزىسى (كاتىپى) بولغان.ئۇ  يازغان ئالاقە ۋە خەت – چەكلەر جەمىئىيەتتەيۇقىرى ئىناۋەتكە ئېرىشىپ، پۇقرالارنىڭ ئەرز– دەۋا ئىشلىرىنى مۇمكىن قەدەر تېز ، ئادىلبىر تەرەپ قىلىشتا زور رول ئوينىغان.   


  تارىخچى ۋە شائىر موللا ئىبراھىم ئويتۇرى  شىنجاڭ ۋەزىيىتى تۇلىمۇ تۇراقسىز بىر ۋەزىيەتتەياشىغان يەنى ئىچكى جەھەتتە يەرلىك پىئۇداللارنىڭ ئۇزۇن مۇددەتلىك يېغىلىغى ئەۋجىگە چىققان،تاشقى جەھەتتە بۇنىڭغا ئۇلىنىپ كەلگەن چەتئەل كۇچلىرىنىڭ تاجاۋۇزى تۈپەيلىدىن ھەر مىللەت خەلقىنىڭ زۇلۇم ۋە ئىزىلىشكە قارشى غەزەپ نەپرىتى چىكىگەيىتىپ، ھەرقايسى جايلاردا مىللىي ئازاتلىققا ئىنتىلگەن خەلق قوزغۇلاڭلىرى ئەۋجىگەچىققان شارائىتتا ياشاپ،ئىجادىيەت بىلەن شۇغۇللانغان  ھەمدە ئاخىرقى ئۆمرىنى ئۆز يۇرتى ئويتۇردا  مەسچىتكە ئىماملىق قىلىش ۋە تالىپلارنى تەربىيەلەش بىلەن ئۆتكۈزۈپ ،ھىجىرىيە 1313-يىلى (مىلادى 1896-يىلى) 60 يېشىدائالەمدىن ئۆتكەن .

   ئۇ شىنجاڭ تارىخىدا بۇلۇپ ئۆتكەن  تارىخى ۋەقەلەرنى  بۇلۇپمۇ جەنۇبىي ئۇيغۇر يۇرتىدىكى ۋەقەلەرنى كېيىنكى ئەۋلاتلارغا قالدۇرۇش ئۈچۈن ،ئىمكانىيەتنىڭ يار بېرىشىچە تىرىشچانلىق كۆرسۈتۈپ ،ھىجىرىيە 1307-يىلى (مىلادى 1889-يىلى) 53 يېشىدا «شەجەرىل ئىرشات» (1)ناملىق 580 بەتلىك تارىخى ئەسەرنى يېزىپ قالدۇرغان .ئۇنىڭ يەنە نۇرغۇنلىغان شىئېر ،قوشاق ئىجات قىلغانلىقى مەلۇم ،ئۇنىڭ ئىجادىيەتلىرى  ئاتالمىش مەدەنىيەت ئىنقىلاۋى دەۋرىدە  بۇلاڭ –تالاڭ قىلىنىپ يۇقۇتۇلغان. ئۇ يازغان شىئېرلىرىدا خەلقنى نادانلىق ،خۇراپاتلىقتىن قول ئۈزۈپ ،ئىلىم-مەرىپەت ئۆگۈنىشكە،ھالال مېھنەت بىلەن ياشاشقا چاقىرغان.

     «شەجەرىل ئىرشات» ناملىق بۇ تارىخى ئەسەردە خوجا ئەھمەد كاسانى (مەختۇم ئەزەم) ھەم ئۇنىڭدىن تارقالغان خوجالارنىڭ نەسەپنامىسى بىر بىرىگە ئۇلاپ يېزىپ چىقىلغان. ئەسەردە نوقتۇلۇق ھالدا  ئاپپاق خوجا ،بۇلۇپمۇ بورھانىدىن خوجا ،جاھان خوجا قاتارلىقلارنىڭ جەنۇبىي ئۇيغۇر يۇرتىدا ئېلىپ بارغان پائالىيەتلىرى  خېلىلا تۇلۇق بايان قىلىنغان.

     بورھانىدىن خوجا ، جاھان خوجا لارنىڭ بىرلىشىپ، باستۇرۇپ كەلگەن چىڭ سۇلالىسى قوشۇنلىرىنى تارمار قىلىپ، خانلىق تىكلىگەنلىگى، ئۇچتۇرپان جايتاغ ئۇستىگە چىن خاقانى شەھرى تەقلىتىدە شەھەر سېلىش ئۈچۈن چۆرۈلمە سېپىل سالغانلىقى،ئاقسۇ ۋە ئۇچتۇرپاندىن ئىككى مىڭ مەدىكار (ئىشلەمچى) ئەكىلىپ ،ئۇچ ئاي ئىشلىگەنلىكى ،ئۈچ يىل تەخىتتەئولتۇرغاندىن كېيىن ،4-يىلى ھۆدى بەگ(كۇچالىق) ،گادايمەتبەگ ،سېتىۋالدى بەگ،ئوسمان بەگ،سالى بەگ ،ھەسەنكاھدىن ئىبارەت 6 كىشىنىڭ قەسەم قىلىشىپ بېيجىڭغا بېرىپ (2) چىڭ سۇلالىسى قۇشۇنلىرىنى باشلاپ كەلگەنلىكى؛بورھانىدىن خوجانىڭ ئۇچتۇرپان ئاقيار يېزىسىنىڭ قازغان كەنتىدىكى بەش ئېغىزغا چۈشۈپ ،سەركەردىلىرى رەھمان قۇلى بەگ ،پەرمان قۇلى بەگ،مۇزەپپەر بەگ (ئۇچ لۇق) ،تاغلىق ئوسمان بەگ،ئبدۇۋايىت بەگ ،دولان سائادەت بەگ،كۇچا ئابدۇكىرىم بەگ ، ئابدۇجاپپار بەگ ،شىرەس ئابدۇغۇپۇر بەگ ، قاينۇق مۇھەممەدئىمىن بەگ  قاتارلىقلارنىڭ ماسلىشىشى بىلەن،توشقان دەرياسى ۋە قۇم ئېرىق دەرياسى ئەتراپلىرىدا چىڭ سۇلالىسى قۇشۇنلىرىغا قارشى جەڭ قىلغانلىقى ، ئاخىرى ،بورھانىدىن خوجا بىلەن جاھان خوجا قاتارلىقلارنىڭ  قەشقەر ،ياركەنىت تەرەپلەردە چىڭ لەشكەرلىرىگە قاتتىق قارشىلىق كۆرسۈتۈپ ،ئاخىرى ئۇلارنىڭ ئۆز يۇرتىنى تاشلاپ،ئاپغانىستان دائىرسىدىكى بەداخشانغا چېكىنگەنلىكى، بەداخشان شاھى –سۇلتان شاھ نىڭ ھىلە قىلغانلىقى ، قاتتىق ئېلىشىشلاردىن كېيىن ئىككى خوجا باشلىق نۇرغۇن ئادەملەرنىڭ ئۆلتۈرۈلگەنلىكى ،ئۇلارنىڭ جەسەتلىرىنىڭ باداخشاننىڭ شىمالىدىكى جاھان ئاباتقا دەپنە قىلىنغانلىقى ،ئارىدىن77 يىل ئۆتكەندىن كېيىن قەشقەر ھاكىمى ئىسكەندەر ۋاڭ  (3) تەرىپىدىن  قۇمۇل ۋاڭ بېگى ئەفرىدۇن ۋاڭ شەھەر –شەھەردىن ،ئالتۇن–كۈمۇش يىغىپ ،ئۇنى باداجشانلىقلارغا تارتۇق قىلىپ ، بۇ خوجالارنىڭ جەسەتلىرىنى  ئاپغانىستاندىكى باداخشاننىڭ جاھان ئاباد دېگەن يېرىدىن قەشقەرگە يۆتكەپ ئەكىلىپ، ئاپپاق خوجا جەمەتى مازارلىقىدىكى ئەھمەد خوجا(ئىككى خوجانىڭ ئاتىسى) قەبرىسى ئايىقىغا دەپنە قىلغانلىغىغىچە بولغان ۋەقەلەربايان قىلىنغان.

گەرچە ئەسەردىكى ۋەقەلەر تەرتىۋى ،نەسەپ تەرتىۋى ،بايان قىلىش تەرتىۋى سەل ئىلگىرى –ئاخىر بۇلۇپقالغان بولسىمۇ ، ئەمما يۇرتىمىزنىڭ ئەينى ۋاقىتتىكى تارىخى رىياللىقىنى چۈشۈنىۋېلىشىمىزدا يەنىلا زور ماتىرياللىق قىممىتىگە ئىگە قىممەتلىك ئەسەر ھېساپلىنىدۇ.

  ئىزاھات:

(1)  «شەجەرىل ئىرشات»-دېگەن سۆزدىكى « شەجەرىل» سۆزى نەسەپ ،نەسەپنامە دېگەن مىنىنى بۈلدۈرسە ،« ئىرشات»-سۆزى گۇۋاھنامە دېگەن مەنىنى بۈلدۈرىدۇ .شۇڭا «شەجەرىل ئىرشات» نەسەپلەر گۇۋاھنامىسى دېگەن بولىدۇ.

(2)   بۇ 6 كىشى بېيجىڭگە بارمىغان ، بەلكى شىمالىي ئۇيغۇر يۇرتىدىكى ئىلىغا كەلگەن چىڭ قۇشۇنلىرىنىڭ قۇماندانى ئامىنداۋ قېشىغا  تازىمغا بارغان.

(3)   قەشقەر ھاكىمى ئىسكەندەر ۋاڭ –ئەسلى تۇرپانلىق بۇلۇپ ،19-ئەسىرنىڭ باشلىرىدا قەشقەرگە ھۆكۈمران بولغان .

    بۇ ئەسەر 1990-يىلى1-ئاينىڭ 16-كۈنى «ئاقسۇ گېزىتى» 4- بەتتە ۋە «شىنجاڭ ئونۋېرسىتىتى ئىلمىي ژورنېلى » 1991-يىلى  1-ساندا ئېلان قىلىنغان .

     2014-يىلى 4-ئاينىڭ 11 –كۈنى  تورغا يوللاندى .


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   yolluqtekin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-4-11 06:04 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98112
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 211
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 79 سائەت
تىزىم: 2013-9-23
ئاخىرقى: 2015-2-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-11 08:52:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قىممەتلىك مەزمۇنلار بىرلە تەمىن ئىتىپسىز، ئەجرىڭىزگە رەھمەت.
بىرىنچى بولۇپ  يازمىدىكى شۇ خاتالىقنى تۈزىتىپ قوياي. كىتاپنىڭ ئىسمىنى شەجەرىل ئىرشاد  دەپ ئوقۇشىڭىز خاتا  بولغان. ئەرەپچە ئىزاڧفەتنىڭ ئوقۇلۇش قائىدىسى بويىچە شەجەرەئىل ئىرشاد دەپ توغرا ۋە تولۇق ئوقۇش لازىم. ئىكىنجىدىن بۇ ئىزاڧفەت شەجەرە ۋە ئىرشاد ئىككى سۆزدىن تۈزۈلگەن چاغاتايچە يېزىلىشىدا شەجەرە ۋە ئىرشاد سۆزىنىڭ ئارىسىدا  ئەلفلام(لا) بار، مەنىسىنى بەرگەندە ھەرگىزمۇ «شەجەرىل»نى بىر سۆز دىگىلى بولمايدۇ، بۇ شەجەرە ۋە ئىرشاد ئىككى سۆزدۇر، شەجەرە دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى توغرا نەسەپ، سىلسىلە دېگەن مەنىسى بار ئەمما ئىرشاد دېگەن سۆز نىڭ ھىچبىر يەردە گۇۋاھنامە دەپ مەنىسى يوقتۇر. ھەرقانداق بىر لۇغەتتە يېزىلغان بولسا خاتادۇر. ئىرشاد دىگەن توغرا يولنى كۆرسەتكۈچى، ھەقىقەتنى كۆرسەتكۈچى، ھىدايەتكە باشلىغۇچى دېگەن مەنىسى بار. مۇرشىد دىگەن سۆز بۇ سۆزدىن كېلىدۇ.
يەنە بىرىسى بۇ 580 بەتلىك كىتاب ھازىر نەدە، تارىختا يوقاپ كەتكەنمۇ ياكى شۇئان بارمۇ، بۇلار ھەققىدە ئۇچۇر بەرسىڭىز، ئەگەر بۇ كىتاپ يوقاپ كەتكەن بولسا سىز بۇ مەزمۇنلارنى نەدىن تاپتىڭىز.
ئەجرىڭىزگە يەنە بىر قېتىم رەھمەت.

ئۇيغۇر ئوغلى

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76363
يازما سانى: 4222
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 20124
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1658 سائەت
تىزىم: 2012-2-22
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-11 09:16:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت، شۇنداق قىممەتلىك ماتىرىيال بىلەن تەمىن ئېتىپسىز، ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت

ئەرلەر مىللەت ئۈچۈن مۇش تۈككەندە، ئاياللار مىللەت ئۈچۈن ياش تۆككەندە مىللەت گۈللىنىدۇ!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18979
يازما سانى: 1656
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 14965
تۆھپە نۇمۇرى: 400
توردا: 2775 سائەت
تىزىم: 2010-11-25
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-12 01:47:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تىما .بىزنىڭ تارىخىمىزغا مۇناسۋەتلىك نۇرغۇن قىممەتلىك كىتاپلار ،قول يازمىلار «مەينەت ئىنقىلابى »دا كۈلگە ئايلانرۇۋېتىلگەن . شۇڭا ھازىر تارىخىمىز توغرىسىدا كىم نىمەدىسە خوش دەپ تۇرماي ئامال يوق .

مەسلەكداشلىق مىللەتداشلىقتىن ئەلا!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 9176
يازما سانى: 1087
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7344
تۆھپە نۇمۇرى: 396
توردا: 1781 سائەت
تىزىم: 2010-9-5
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-13 10:24:44 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
«شەجەرەئىل ئېرشاد» نى نەشر قىلسا ياخشى بولاتتى! ئىزدىنىشلىرىڭىزگە ئاپرىن!

ئازاب چەككەن سەۋر قىلسۇن، ئازابقا دۇچار قىلغان
ئازابلىنىشنى كۈتسۇن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97607
يازما سانى: 81
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 614
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 48 سائەت
تىزىم: 2013-9-5
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-14 05:07:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
  كۈرشات

شەجەرە ۋە ئىرشاد ئىككى سۆزدۇر، شەجەرە دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى توغرا نەسەپ، سىلسىلە دېگەن مەنىسى بار ئەمما ئىرشاد دېگەن سۆز نىڭ ھىچبىر يەردە گۇۋاھنامە دەپ مەنىسى يوقتۇر.



ئىرشاد دىگەن توغرا يولنى كۆرسەتكۈچى، ھەقىقەتنى كۆرسەتكۈچى، ھىدايەتكە باشلىغۇچى دېگەن مەنىسى بار.
     
     كۈرشات ئەپەندى:

    ھەرقانداق بىر لۇغەتتە يېزىلغان بولسا خاتادۇر.

         سىز بۇنىڭدىن 10 يىل بۇرۇنراق  يۇقارقى سۆزلەرنى  دېگەن بولسىڭىز  نەشىرىيات ئورۇنلىرىدا  چىقىرىلغان نۇرغۇنلىغان  كىتاپلاردا «شەجەرەئىل ئېرشاد» دېگەن ئىككى سۆزگە سىز دېگەندەك  ئىزاھات يېزىلار  ئىكەندۇق .
    مەن كۆرگەن ماتىرياللاردا   مەن يازغاندەك يۇقارقىدەك ئىزاھاتلار بېرىلگەن ئىكەن .

    سىز      ....يەنە بىرىسى بۇ 580 بەتلىك كىتاب ھازىر نەدە، تارىختا يوقاپ كەتكەنمۇ ياكى شۇئان بارمۇ، بۇلار ھەققىدە ئۇچۇر بەرسىڭىز، ئەگەر بۇ كىتاپ يوقاپ كەتكەن بولسا سىز بۇ مەزمۇنلارنى نەدىن تاپتىڭىز.

      سىزگە دىسەم ،   سىز بۇ يۇرتتا بارمۇ ؟ سىز كىتاپ ،ژورنال ئوقۇپمۇ باقامسىز ؟ شىنجاڭدا  بۇ كىتاپ ھەققىدە ئون نەچچە  يىل ئىلگىرى ماقالە ئېلان قىلىنغىلى نە ۋاق ؟  سىز بۇنى كۆرمىگەنمۇ ؟
    ئەگەر بۇ كىتاپ يوقاپ كەتكەن بولسا سىز بۇ مەزمۇنلارنى نەدىن تاپتىڭىز.   دەپسىز ؟ سۆزلىرىڭىز  نىمانچە سىرلىق،گۇمانلىق ؟،خۇددى سىز  سوتچىدەك ،مەن جاۋاپكاردەك ؟  

    بۇ ئەسەر بولمىسا ،مەن  بۇ ئەسەرمەزمۇنىنى  قانداق تۇنۇشتۇرالايمەن .سىزچە مەن  ،خىيالەن، يوق يەردىن  تۇقۇپ،  ئويدۇرۇپ  چىققان ئادەمگە ئوخشامدىكەنمەن ؟
     بۇ ئەسەر ئاپەتلىك مەدەنىيەت ئىنقىلاۋىنىڭ ( 1966-1976 يىلغىچە)  تۈرلۈك بوران چاپقۇنلىرىدىن ،ھىلە-مىكىرلىرىدىن ،تۈرلۈك ئالداش،تەھدىد سېلىشلىرىدىن ، چوڭلارنى يىغىنغا چاقىرىپ نەچچە ئايلاپ  ئۆيگە قايتۇر ماي ،ئۆيدىكى بالىلارنى بىر-بىرلەپ چاقىرىپ ئاتاڭ ساقلىغان ماتىرياللارنى دەپ بەرسەڭلار ،يۇشۇرۇپ ساقلىغان جايىنى كۆرسۈتۈپ بەرسەڭلار سېلەرنى مۇكاپاتلايمىز، ئۇنداق بولىسىلەر ،بۇنداق بولىسىلەر دېگەن ئالداشلاردىن ئاران ساقلىنىپ دەۋرىمىزگە يېتىپ كېلەلىگەن ، قىممەتلىك  ئەسەر .
      

  
   

      


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   yolluqtekin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-4-14 05:13 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98112
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 211
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 79 سائەت
تىزىم: 2013-9-23
ئاخىرقى: 2015-2-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-15 05:47:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كەچۈرۈڭ مەن سىز دىگەندەك مەقسەتتە ئەمەس خاتا چۈشىنىپ قېلىپسىز، مەن 10 يىل بۇرۇن تېخى تولۇق ئوتتۇرىدا ئوقۇيتۇم ھازىر بولسا تارىخ كەسىپىدە دوكتۇر ئوقۇيمەن. خاتالىقنى تۈزىتىپ قويۇشنىڭ يامىنى بولمىسا كەرەك. تارىخىي مەنبەلەردىن سۆز ئەتكەندە ئۇنىڭ نەدە ئىكەنلىكىنى ۋە بۇ ھەقتە قانداق تەتقىقاتلار ئېلىپ بېرىلغانلىقىنى ئىزاھلاپ قويسىڭىز باشقا كىشىلەر ئۈچۈن كۆپ پايدىلىق بولىدۇ. سىز مېنى خاتا چۈشىنىپ قالماڭ. مەن يازمىڭىزغا بىر ئىلمىي يازما سۈپىتىدە مۇئامىلە قىلغاچقا بۇلارنى ئىنتايىن ئەستايىدىللىق ۋە كەمتەرلىك ۋە كىچىك پىئىللىك بىلەن سورۇدۇم. بىزدە تارىخنى مۇنازىرە قىلىدىغان سورۇن بولمىغاچقا جىددى ۋە ئەستايىدىل سورالغان سۇئاللار قارشى تەرەپنى رەنجىتىپ قويۇدىغان ئوخشايدۇ، سۇئاللىرىم سىزنى رەنجىتىپ قويغان بولسا كەچۈرۈڭ. مەن بۇ ھەقتە تۇنجى قېتىم سىزنىڭ يازمىڭىزدىن ئۇچۇر ئېلىۋاتقان بولغاچقا تېخىمۇ چوڭقۇر بىر بىلىمگە ئىگە بولاي دەپ سىزدىن سورىغان ئىدىم. مەن ئۇزۇن بولدى يۇرتىمىزدا ئەمەس كەمىنە ھەم تەجىربىىسىز ۋە بىلىمسىز بولغاچقا بۇ ھەقتە بىلمەيدىكەنمەن. بۇ گەپلەرنى ئىنتايىن سەمىمىي دەۋاتىمەن. مەن ھازىر يۇرتىمىزدا يېزىلغان تارىخى ئەسەرلەرنى بولۇپمۇ چاغاتايچە يېزىلغان ئەسەرلەرنى توپلاۋاتقان ئىدىم. شۇڭا سىزدىن ئىنچىكە سورۇشۇم ئىدى. قىلچە گۇمان ۋە شۇبھە يوق. ئاللاھ ئەجرىڭىزنى بەرسۇن. بىزدەك كىچىك ۋە بىلىمسزلەر سىز چوڭلاردىن ئۆگىنىشىمىز كېرەك. بۇ كىتاپ ھەققىدە ماڭا تەپسىلى بىر ئۇچۇر بەرسىڭىز كەلگۈسىدە ھەقىقى تارىخ مىتودىغا سېلىپ ئىلمى ئۇسۇلدا تەتقىقاتلىرىمدا پايدىلىناي دىگەن ئۈمۇدتەمەن.
رەھمەت سىزگە.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97607
يازما سانى: 81
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 614
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 48 سائەت
تىزىم: 2013-9-5
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-4-16 10:22:12 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
  كۈرشات ئەپەندى
  سىز بىلەن تۇنۇشقانلىقىمدىن خۇشالمەن  ،تۇلۇقلىما بەرگەنلىگىڭىزگە تەشەككۈر .پۇرسەت بولسا كۈرۈشەرمىز .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش