مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1229|ئىنكاس: 11

بالىلارغا بىر ئۆمۈر ئەسقاتىدىغان سەككىز خىل ئۆگىنىش ئادىتى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 80125
يازما سانى: 265
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3690
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 132 سائەت
تىزىم: 2012-5-14
ئاخىرقى: 2014-8-2
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-15 08:03:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بالىلارغا بىر ئۆمۈر ئەسقاتىدىغان سەككىز خىل ئۆگىنىش ئادىتى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& r% z6 k- d7 ^2 j$ `% [بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  J4 E2 ~' B4 @/ o8 [7 n

  1. ئالدىن ئۆگىنىش

     ئالدىن ئۈگىنىش بالىلارنىڭ بۇرۇن ئىگەللىگەن بىلىملىرىنى باغلاش ھەمدە يىڭى سوئاللارنى دەرسخانىغا ئىلىپ كىرش ،بۇ ئۇسۇل ئارقىلىق مۇئەللىمنىڭ چۇشەندۇرىشىنى ئەستايىدىل ئاڭلاش . بالىلارنىڭ ئالدىن ئۈگىنىش ئىقتىدارنى يىتلدۇرۇش ھەم بالىلارنىڭ ئاڭلاش، سۆزلەش قىزغىنلىقىنى يوقىرى كۆتۇرۇشكە ئۇنۇمى بولىدۇ .

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 @/ H) K: i% d: J: {! J( r

   2. دەرستىن كىيىن تەكرارلاش

   ئۆتۈپ بولغان مەزمۇننى تەكرار قىلىش بولسا تەكرارلاشنىڭ مەقسىتى . گېرمانيىلىك پسخولۇگ ئىبىن خۇس (H.Ebbinghaus) ئىجاد قىلغان « ئىبىن خۇس ئۇنتۇلۇش سۈرئىتىنىڭ ئەگرى سىزىقى» دا ئۇنتۇلۇشنىڭ قانۇنيىتىنى ئىپادىلىگەن  باشتا تىز كىيىن ئاستا . يىڭىدىن ئەستە قالدۇرغان نەرسىلەرنىڭ دەسلەپكى بىر نەچچە سائەت ئىچىدە ئۇنتۇلۇشى ئەڭ تىز ، ئىككى كۈندىن كىيىن ئاستا بولىدۇ . تەكرارلاش ئەمەلىيەتتە بولسا ئۇنتۇش بىلەن  كۈرەش قىلش ، ئۈگەنگەنلىرىنى بىلىملىرىنى مۇستەھكەملەش .


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( n; x$ M* J: Y2 l' g, x1 H' o2 _

3. مۇستەقىل مەسىلىلەرنى ھەل قىلش

بالىلار ئۈگىنىش داۋامىدا قېيىنچىلىققا يولۇقۇپ ياردەم تەلەپ قىلغان ۋاقتتا ،ئاتا–ئانىلار  ھەرگىزمۇ بىپەرۋا قارىماسلىق ياكى قولىنىڭ ئۇچىدا ئىشلەپ قويماسلىق ، ئەكسىچە قىزغىنلىق بىلەن بالىنىڭ قايتا سىناپ بىقىشىنى ئىلھاملاندۇرۇش . ئەگەر بالا ھەقىقەتەن مۇستەقىل ھەل قىلالمىغان تەقدىردىمۇ ھەممىنى ئۆز قۇلىغا ئېلىۋالماسلىق ،بىر قەەم بىر قەدەم سەۋرچانلىق بىلەن ئىلھاملاندۇرۇش ،بالىلارغا ئاتا-ئانىلار ئىزىنى ئاشكارلىمغان ھالدا يىتەكلەپ بالىلارنىڭ ئۆزىنىڭ كۈچىگە  تايىنپ ھەل قىلش . پەقەت غەلبە مىۋىسىنىڭ خوشاللىقىنى تېتىش ،شۇندىلا بالىلارنىڭ ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسى ئاشىدۇ ،باتۇرلۇق بىلەن يىڭى بىر جەڭگە ئاتلىنالايدۇ .


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 H- v. O. M. f$ T

4. ئەستايدىل يېزىش

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* U7 I: [! ]# p

  يېزىش پەقەتلا شەكىل ئەمەس ، ئۇنىڭ ياخشى يامان بولۇشى بىۋاستە خەلقنىىڭ يىزىپ ئۈگەنگۈچىلەرگە بولغان پوزىتسىيىسىگە تەسىر قىلىدۇ ،ئۈگنىش سۇپىتى ھەتتا شەخسنىڭ ساپاسىنى باھالايدۇ .ئىمتىھان قەغىزى بولسا ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇتقۇچى ئالدىدىكى ھالىتىنى كۆرسىتىدۇ ،ئوقۇتقۇچى دائىم بىلىپ بىلمەي مۇشۇلارغا ئاساسلىنىپ باھالايدۇ . يەنە بىر نوقتىدىن قارىغاندا بىر ئەستايىدىل يازىدىغان بالا ،دائىم ئۈگنىشكە ۋە باشقا كۆپ ئشلارغا ئەستايىدىل مۇئامىلە قىلالايدۇ . ئەكسچە بىر خەتنىمۇ چىرايلىق يېزىشنى خالىمايدىغان بالا ،باشقا ئشنىمۇ ياخشى قىلالمايدۇ ،شۇ سەۋەبتىن بالىلارنىڭ خەت يېزىش تەرەپلىرىگە بالدۇر ئەھمىيەت بېرىش ، خەت يېزىش سۇپىتىنى يۇقىرى كۆتۈرۇپلا قالماي،نۇرغۇن ياخشى باھالارغا مۇيەسسەر بولىدۇ ،بەلكم ھەرقانداق ئىشقا ئىنچىكە ئەستايىدىل مۇئامىلە قىلىدىغان ئادەتنى يېتىلدۇرۇشكە تۇرۇتكە بولۇپ ، ئونۋىرسال ساپاسىنى يۇقىرى كۆتىرىدۇ .

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ e' @1 ~8 A7 O6 O

      5. خاتىرە قالدۇرۇش ھەمدە رەتلەش

   دەرسلىك مەزمۇننىڭ كۆپىيېشىگە ۋە مۇرەككەپلىشىشىگە ئەگىشىپ ،خاتىرە قالدۇرۇش موھىم نوقتىنى ئەستە قالدۇرۇشقا ياردىمى بولىدۇ .ئەگەر ۋاقىت چەكلىمىسى تۇپەيلىدىن دەرسخانىدا خاتىرە قالدۇردىغان مەزمۇن پارچە پۇرەت قالايمىقان شۇنىڭ ئۈچۈن دەرستىن كېيىن يەنە رەتلەش ئىلىپ بېرىپ ئەتراپلىق تەرتىپلىك قىلش .رەتلەش جەريانى بولسا ئەڭ ئۇنۇملۈك بىر جەريان ، ئۇنىڭ ئۇستىگە ئۆزىنى چىنىقتۇرۇپ تەھلىلىل قىلشقا ،ئىقتىدارنى يېغىنچاقلاشقا،بىر ئىشتىن كۆپ ئۈنۈمگە ئېرشكىلى بولىدۇ .شۇنىڭ ئۈچۈن خاتىرە رەتلەش  ئادىتىنى يېتلدۈرشكە لازىم .

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ Z5 V. F) D9 o6 o2 F- {

    6. ئاكتىپ ئۈگنىش

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 T9 v8 c! ]2 n/ W7 `

     بالا ئۈچۈن بىر قىزىل رەڭلىك قەلەم تەييارلاپ خالىغان ۋاقىتتا مەشىق دەپتىرى ۋە ئىمتىھان قەغىزدىكى خاتالىققا ،رۇشەن ئىنىق بەلگە قويۇش كىرەك ،قىزىل رەڭنىڭ قالدۇردىغان تەسىرى ئىنىق بولىدۇ .ئاندىن يەنە بىر دەپتەر  تەييارلاش كىرەك ، بايامچە خاتالىقلارنى توپلاپ ، تۇرگە ئايرىپ ،ئۆزىنى ئەسكەرتىپ تۇرسا ،ئوخشاش بىر خىل خاتالىقلارنى سادىر قىلش نىسپىتى تۆۋەن قىلىدۇ .


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 W+ Z# w% D% r! E# N

   7. پائال كىتاب ئوقۇش ماقالە يېزىش

كىتاب ئوقۇش بولسا بالىلارنىڭ يېڭى بىلمىلەرنى ئىگەللەشنىڭ يولى ،ئاتا-ئانىلار بالىلارنى ئىلھاملاندۇرۇپ تېكىست ئاساسىي مەزمۇنلىرىنى قايتا-قايتا ئوقۇتۇش ،پائال كىتاب ئوقۇش دەرسلىكتىن سىرىت كۆپ بىلملەرنى توپلاشقا پايدىلىق .ئاتا-ئانىلار مۇناسۋەتلىك كىتاب ژۇرناللارنى ستىۋىلىپ بالىلار ئۈچۈن كىتاب ئوقۇش پۇرسەتلىرنى يارتىش .بالىلارنىڭ ئەستە تۇتۇش ، كۆزىتىش ، پىكىر قىلش ،كىتاب ئوقۇش ئادەتلىرنى يېتلىدۇرش بىلەن بىرگە يېزىقچىلىق ،كىتاب ئوقۇشتىن كېيىن خاتىرە قالدۇرۇش ، تەسىرات يىېزىش قاتارلىق خاتىرلەرنى قالدۇرۇش . بۇ جەرياندا سۆزلەرنى ئشلىتىش ماھارەتنى يتىلىدۇرۇپالا قالماستىن  ،ھەم بىر خىل تەلەپچان  كۈزىتش ،تەپەككۇر بىلەن تەسەۋۋۇر قاتارلىق ئىقتدارلارنىڭ ھازىرلىنش مەشىقىدۇر .


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. U( K4 \9 U3 S

  8. تەرتىپلىك بولۇش


بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 h% L' ?5 p+ r9 l# b7 r% B

ھەر قايسى پەنلەر  تاپشۇرۇقلىرنى ئشلىگەندە  ۋاقىتنى ياخشى ئۇرۇنلاشتۇرۇش ، ئۆگىنىش قۇراللىرنى تەرتپىلىك رەتلەش ، كىتاب دەپتەرلەرنى سومكىغا سالغاندا ياكى ئۇستەلگە قويغاندا چوقۇم قائىدلىك بولۇش . نەرسە كىرەكلەرنى رەتلىك قويمىغان چاغدا ئىزدىگەندە تاپالمايدىغان ئىش چىقىپ ،ئاسانلا ئۆگىنىش كەيپىياتىغا تەسىر يەتكۈزىدۇ . بىردەك تەرتىپلىك بولمىغاندا ، ئەگەر تاپشۇرۇق ئشلىگەن ۋاقىتتا تەرتىپكە ئەھمىيەت بەرمەي قالايمىقان ئىشلىسە ، ئۆگىنىش ئۇنۇمىنى چوقۇم يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولمايدۇ

ئادەت بىلەن تەربىيەلەش بىردەملىكلا ئىش ئەمەس .ئاتا-ئانىلار بالىلارنى تەربىيەلەشتە سەۋرچان بولۇش ،تەلەپ بويىچە پىلان تۈزۈش ،تەكشۈرۈپ ھەيدەكچىلىك قىلش ئارقىلىق ئاستا-ئاستا بالىلاردا ياخشى ئادەتلەرنى يىتلدۈرۈش .

تەرجىمە قىلغۇچى : باغۋەن

….سىنا تورى مائارىپ قانىلىدىن تەرجىمە قىلىندى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ M# T3 F! A0 n' r$ M
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& B/ p# ~- V) Q9 j9 ^6 |, u2 g2 a; Rمەزكۇر ماقالە مەنبەسى:باغۋەن تورى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 Z5 Y8 v& O3 W; @تور ئادىرىسى:http://www.bagwen.com/?p=378بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% K: m7 x, O4 V$ j. E" I9 W' S; `( F
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( w- {- c# I7 z/ K/ T- L: ]

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   nuri24 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-3-16 11:21 AM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ R/ l: e# W* @1 j2 f
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 c. T2 ]" U6 _3 B5 Q: C2 q! b

شۈكرى ئاللاھ بەرگەن كۈنىڭىزگە

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98969
يازما سانى: 872
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2534
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 142 سائەت
تىزىم: 2013-10-25
ئاخىرقى: 2014-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-15 09:02:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
راس دەيسىز ، ئەھمىيىتى با تېمىدىن بىرنى يوللاپسىز .ساقلاپ قۇياي چۇ ئەس قېتىپ قالا .

ئى قېرىندىشىم ئىسىڭدە بولسۇن  ،   ئاللاھ بىزنىڭ  ئىبادىتىمىزگە مۇھتاج ئەمەس، ئۇ پەقەت ئۆزىمىزنى جەھەننەم ئوتىدىن ساقلاش ئۈچۈندۇر.

باشقىلارغا تەبە

مۇنبەر باشقۇرغۇچىسى

Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2081
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7457
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7181 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2014-7-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-15 09:21:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلارنى تەربىيەلەش توغرىسىدىكى يازمىلارغا خەلقىمىز بەكلا مۇھتاج. مۇشۇنداق ياخشى تېمىلار بولسا مۇنبىرىمىز داۋاملىق قارشى ئالىدۇ.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96811
يازما سانى: 195
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3010
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 107 سائەت
تىزىم: 2013-8-7
ئاخىرقى: 2014-8-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-15 09:27:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇستەققىل مەسلىنى ھەل قىلىشنى ئۈگىنىش ناھايىتى موھىم !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96558
يازما سانى: 44
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 241
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 121 سائەت
تىزىم: 2013-7-30
ئاخىرقى: 2014-7-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-15 10:20:59 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسقاتىدىغان بىلىمكەن رەھمەت  سىزگە.......................

باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 104481
يازما سانى: 523
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1965
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 280 سائەت
تىزىم: 2014-3-6
ئاخىرقى: 2014-7-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-16 02:51:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

تەغدىر قۇلۇڭنى چىڭ تۇتىۋالايچۇ

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49
يازما سانى: 1702
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7102
تۆھپە نۇمۇرى: 697
توردا: 6874 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2014-8-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-16 05:45:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇستەقىل،ئەركىن تەپەككۈر قىلىش،ئۈگۈنۈش راستلا ئۈنۈملۈك ئۈگۈنىش ئۇسۇلى...پايدىلىق تېمىڭىزغا رەھمەت

مۇشت ئاتمىغان ئادەمنى كىم ئاجىز دەيدۇ؟بەلكىم ئۇنىڭ قوينىدا خەنجەر بولىشى مۈمكىن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100568
يازما سانى: 83
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 493
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 209 سائەت
تىزىم: 2013-12-7
ئاخىرقى: 2014-6-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-16 06:18:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلاردا كىچىكدىن مۇستەقىللىق ئىدىيسنى تۇرغۇزۇش بەك مۇھىم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98590
يازما سانى: 320
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 762
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 109 سائەت
تىزىم: 2013-10-9
ئاخىرقى: 2014-8-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-16 11:42:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى

قانداق  ياشىشىڭ  ئۈزەڭگە باغلىق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98590
يازما سانى: 320
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 762
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 109 سائەت
تىزىم: 2013-10-9
ئاخىرقى: 2014-8-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-16 11:44:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ناھايتتى  ياخشى

قانداق  ياشىشىڭ  ئۈزەڭگە باغلىق.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش