مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1865|ئىنكاس: 17

تورونتودىكى << ئانا تىل ئۆگىتىش جېڭى>> [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 103941
يازما سانى: 5
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 175
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 16 سائەت
تىزىم: 2014-2-22
ئاخىرقى: 2015-2-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 10:52:11 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تورونتودىكى << ئانا تىل ئۆگىتىش جېڭى>>     


                                             
              كېچىدە ئىشىك چەككەن فىرانسىيەلىك موماي  

    2002  - يىلى قىشتا ، ئائىلىمىز بويىچە كانادانىڭ تورونتو شەھىرىگە كۆچمەن بولۇپ كەلدۇق.
    ئورۇنلىشىپ بولغان كۈنى كەچتە ، كەچلىك تامىقىمىزنى ئەمدىلا يەپ بولۇپ تۇرۇشىمىزغا ئىشىك چېكىلىپ ، ئۆزى سېمىز، چاچلىرى ئاقارغان بىر چەت ئەللىك موماي ئۆيىمىزگە كىرىپ كەلدى. ئۇ ئۆزىنى تونۇشتۇرۇپ، ئىسمىنىڭ لېسسىڭ ئىكەنلىكىنى ، فىرانسىيەلىك كۆچمەنلىكىنى ، ئاستىنقى قەۋەتتە ئولتۇرىدىغانلىقىنى ئېيتتى. لېسسىڭ خانىمنىڭ كۆپكۆك كۆزلىرىدىن بىر خىل مۇلايىملىق چىقىپ تۇراتتى. ئۇ ئىنتايىن قىزغىنلىق بىلەن ماڭا بىر پارچە باغاقچىنى ئۇزىتىپ تۇرۇپ : << بۇ ئۆيۈمنىڭ تېلېفون نومۇرى ، سىلەر يېڭى كەلدىڭلار، نۇرغۇن ئىشلاردا كۆنەلمەسلىكىڭلار مۇمكىن ، سىلەرگە ھەر جەھەتتىن ياردەم بېرىشكە تەييارمەن >> دېدى ھەمدە ئوغلۇم كەن كەننىڭ بېشىنى مېھرىبانلىق بىلەن سىلاپ قويدى .
          ئۇنىڭ قىزغىنلىقى مېنى ھەم ئېرىمنى ، شۇنداقلا ئون ياشلىق ئوغلۇم كەن كەننى ناھايىتى تەسىرلەندۈردى.

           ئىككىنچى كۈنى كەچلىك تاماقتىن كېيىن ، لېسسىڭ خانىم يەنە شۇ ۋاقىتتا ئىشىكىمىزدە پەيدا بولدى . بۇ قېتىم ئۇ قولىغا بىر دەستە گۈل ئېلىۋالغان بولۇپ ، ناھايىتى ئەدەپ بىلەن : << ئوماق ئوغلۇڭلارنى كۆرۈپ باقسام بولامدۇ؟ >> دېدى. بۇ ئىش ماڭا سەل غەلىتىرەك تۇيۇلغان بولسىمۇ چاندۇرمىدىم : << بولىدۇ، بولىدۇ ، قېنى مەرھەمەت ! >> .

          لېسسىڭ خانىم كرېسلوغا كېلىپ ئولتۇرغاندىن كېيىن ، خۇددى سېھىرگەردەك چاققانلىق بىلەن سومكىسىدىن ئىككى  پارچە كىتابنى چىقاردى .  ئۇنىڭ بىرى ئىنگلىز يېزىقىدىكى << تورونتودىكى ئش بېجىرىش قوللانمىسى >> بولۇپ ، ئۇنى ئېرىمگە سوۋغا قىلىدىغانلىقىنى ، يەنە بىرى فىرانسۇز يېزىقىدىكى << كىچىك شاھزادە >> دېگەن كىتاب بولۇپ ، ئۇنى ئوغلۇم كەن كەنگە سوۋغا قىلىدىغانلىقىنى ئېيتتى.

     << مەن فىرانسۇزچىنى بىلمەيمەن ، بۇ كىتابنى ئوقۇيالمايمەن ، رەھمەت سىزگە ! >> دېدى باياتىن بېرى بىر چەتتە قاراپ تۇرغان كەن كەن لېسسىڭ خانىمغا . بۇ گەپنى ئاڭلاپ لېسسىڭ خانىمنىڭ چىرايى سەل تۇتۇلغان بولسىمۇ ، لېكىن ئۇ سەۋرچانلىق بىلەن ئۇنىڭغا چۈشەندۈرۈشكە باشلىدى: << قوزام ، بۇ بىر ئۇلۇغ كىتاب ، چوقۇم كۆرۈشۈڭ كېرەك ، فىرانسۇزچىنى بىلمىسەڭ ھېچۋەقەسى يوق ، مەن ساڭا ھازىردىن باشلاپ ئۆگىتىمەن >> دېدى .

         بۇ چاغدا مەن ۋە ئېرىم لېسسىڭ خانىمنىڭ ھەقىقىي مەقسىتىنىڭ كەن كەنگە فىرانسۇزچە ئۆگىتىش ئىكەنلىكىنى بىلدۇق .

ئەسلىدە ، لېسسىڭ خانىم بىر تىل مەكتىپىنىڭ خالىس ياردەمچىسى بولۇپ ، يېڭى كەلگەن كۆچمەنلەرگە ھەقسىز فىرانسۇزچە ئۆگىتىدىكەن .

       كەن كەنگە مەكتەپ ئۇقۇشۇپ بولغىچە ، ئۇ ھەر كۇنى كەچتە لېسسىڭ خانىمنىڭ ياردىمىدە فىرانسۇزچە ئۆگەندى . ئۇزۇنغا قالماي ، كەن كەن فىرانسۇزچە << بۈگۈن نېمە تاماق يەيمىز؟  ئەتە قار ياغامدۇ - يوق؟ >> دېگەنگە ئوخشاش ئاددىي سوئاللارنى سورىيالايدىغان بولدى . ئېرىم بىلەن ئىككىمىز لېسسىڭ خانىمنىڭ خالىس ياردىمىدىن كۆپ مىننەتدار بولدۇق.



يېرىم يولدا قوشۇلغان ياپونلۇق بوۋاي



     ئىككى ئايدىن كېيىن ، كەن كەن كانادادا مەكتەپكە كىردى . بىر كۈنى چۈشتە ، تۇيۇقسىز ئىشىكىمىزنىڭ قوڭغۇرىقى جىرىڭلاپ ، بوسۇغىدا پاكىز قېرىغان ئاسىيالىق بىر بوۋاي پەيدا بولدى . بوۋاي ئىسمىنىڭ فۇجى خارا ئىكەنلىكىنى ، ئۇدۇلدىكى بىنادا ئولتۇرىدىغانلىقىنى ئېيتتى.

     مەن ئەدەپ بىلەن فۇجى خارا ئەپەندىدىن مېنى نېمە ئىش بىلەن ئىزدىگەنلىكىنى سورىدىم . ئۇ كۈلۈمسىرەپ تۇرۇپ : << ئوغلىڭىز مۇشۇ ئەتراپتىكى باشلانغۇچ مەكتەپتە ئوقۇيدىكەن ، مەن ھەر كۈنى ئۇنى مەكتىپىگە ئاپىرىپ - ئەكەلسەم  قانداق >> دېدى.

     فۇجى خارا ئەپەندى يەنە بۇ ئىشنى خالىس قىلىدىغانلىقىنى ، ھەق ئالمايدىغانلىقىنى ، ئۆزىنىڭ ئۇغلۇم ئوقۇيدىغان مەكتەپنىڭ سىرتتىن تەكلىپ قىلىنغان يۇقىرى ئىناۋەتكە ئىگە ئالاھىدە ئوقۇتقۇچىسى ئىكەنلىكىنى ئەسكەرتتى.

    كەچتە ئېرىم ئىككىمىز مەسلىھەتلەشكەندىن كېيىن ، كەن كەننى مەكتىپىگە ئاپىرىپ - ئەكېلىدىغان ئىشنى فۇجى خارا ئەپەندىگە تاپشۇرۇشنى كېلىشتۇق.

    ھەش - پەش دېگۈچە مىلاد بايرىمىمۇ يېتىپ كەلدى . بىر ئائىلە كىشىلىرى بۇ ئىككىيلەنگە نېمە سوۋغا ئېلىش ھەققىدە مەسلىھەتلىشىۋاتقىنىمىزدا ، ئويلىمىغان يەردىن فۇجى خارا ئەپەندى بىزدىن چاققان چىقىپ ، ئىشىكىمىزدە پەيدا بولدى . ئۇ كەن كەنگە ئوغۇل بالىلار ياخشى كۆرىدىغان ئويۇنچۇق تاپانچا ، قۇراشتۇرۇپ ئوينايدىغان رەسىم دېگەندەك نەرسىلەر ئېسىلغان بىر مېتىر ئېگىزلىكتىكى بىر تۈپ ئارچا دەرىخى سوۋغا قىلدى . بۇ ئشتىن ھەممىمىز بەك خۇشال بولۇپ ، نېمە قىلارىمىزنى بىلەلمەي قالدۇق . دەل شۇ چاغدا ، ئىشكنىڭ قوڭغۇرىقى جىرىڭلاپ ، لېسسىڭ خانىم كىرىپ كەلدى . << كەن كەن ، قاراپ باقە ، مەن ساڭا نېمە ئېلىپ كەلدىم ! >> ئۇ شۇنداق دېگىنىچە، سوۋغات قۇتىسىنىڭ ئاغزىنى ئېچىپ ئىچىدىن يۇڭ يىپتا توقۇلغان بىر دانە بۆكنى چىقاردى . لېسسىڭ  خانىم پەخىرلەنگەن ھالدا : << بۇنى ئۆزۈم قولدا توقۇغان >> دېدى . ئۇ شۇ چاغدا ، كرېسلودا ئولتۇرغان فۇجى خارا ئەپەندىنى كۆرۈپ ھەيران قالدى. << ۋۇي ، فۇجى خارا ھەپەندىغۇ بۇ ، سىز بۇ يەردە نېمە قىلىسىز ؟>>.

    ئەسلىدە ئۇلار بۇرۇندىن تونۇشىدىكەن . فۇجى خارا ئەپەندى ئەدەپ بىلەن ئورنىدىن تۇرۇپ ، لېسسىڭ خانىمغا ئېگىلىپ سالام قىلغاندىن كېيىن ، سەل خاپا بولغان ھالدا : << بۇ يەردە بولسام بولمامدىكەن؟ >> دېدى .

      مەن دەرھال لېسسىڭ خانىمغا فۇجى خارا ئەپەندىنىڭ ئائىلىمىزنىڭ ياخشى دوستى ئىكەنلىكىنى ، ئۇنىڭ ھەر كۇنى كەن كەننى مەكتىپىگە ئاپىرىپ - ئەكېلىدىغانلىقىنى ، فۇجى خارا ئەپەندىگە بولسا لېسسىڭ خانىمنىڭ قوشنىمىز ئىكەنلىكىنى ، ئۇنىڭ ھەر كۇنى كەچتە كەن كەنگە فرانسۇزچە ئۆگىتىدىغانلىقىنى ئېيتتىم .

     گەپ مۇشۇ يەرگە كەلگەندە، لېسسىڭ خانىم بىلەن فۇجى خارا ئەپەندى بىردىنلا بەس- مۇنازىرىگە چۈشۇپ كەتتى .

      بىز بىر ئائىلە كىشىلىرى بۇنىڭ زادى نېمە ئش ئىكەنلىكىنى ئۇقالماي ئۇلارغا قاراپ بىر ھازا تۇرۇپ قالدۇق . كېيىن ئۇقساق ئەسلى ئىش مۇنداق ئىكەن: لېسسىڭ خانىم بىلەن فۇجى خارا ئەپەندىنىڭ ھەر ئىككىلىسى كانادادىكى تىل مەكتىپىنىڭ خالىس ياردەمچىلىرى بولۇپ ، بىرى فىرانسۇز تىلى ، بىرى ياپون تىلى ئۆگىتىدىكەن . ھەر ئىككىلىسى ئۆزلىرىنىڭ ئانا تىلىنى تېخىمۇ كۆپ ئوقۇغۇچىنىڭ ئۆگىنىشىنى ئارزۇ قىلىدىكەن . لېكىن ، يېقىنقى يىللاردىن بېرى كانادادا چەت ئەل تىلى ئۆگىنىشنى خالايدىغان بالىلار بەك ئازلاپ كېتىۋاتقاچقا ، ئانا تىلىنى قىزغىن سۆيىدىغان بۇ ئىككىيلەن دائىم ئوخشاش بىر بالىنى تالىشىپ ، جېدەللىشىپ قالىدىكەن. كەن كەن مانا شۇلارنىڭ ئىچىدىكى بىرسى ئىكەن.


       مەنمۇ چەت ئەللىك بالىلارغا خەنزۇ تىلى ئۆگىتىدىغان بولدۇم


        شۇ ئىشتىن كېيىن ، بۇ ئىككىيلەن پۈتۈن كۈچى بىلەن ئائىلىمىزدىكىلەرنى ئۆزىگە تارتىشقا باشلىدى.

      لېسسىڭ خانىم فىرانسۇز تىلىنى تېخىمۇ بېرىلىپ ئۆگىتىدىغان بولدى . ئۇ ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى ئۆزگەرتىپلا قالماي ، يەنە ھەر كۇنى كەن كەنگە ئۇششاق سوۋغىلارنىمۇ بېرىپ تۇراتتى .

     فۇجى خارا ئەپەندىچۇ؟ ئۇمۇ بوش كەلمىدى . ئۇ كەن كەنگە يولدا ماڭغاچ  ياپونچە بەزى ئاددىي سۆزلەرنى ئۆگىتىشكە باشلىدى .

     بۇ ئىككىيلەننىڭ زىيادە ياخشىچاقلىقى بىزنى سەل خاتىرجەمسىزلەندۈردى . كېيىن ، ئېرىم ياخشى بىر ئامال تاپقانلىقىنى، يەنى كەن كەننىڭ بىرلا ۋاقىتتا فرانسۇزچىنىمۇ ، ياپونچىنىمۇ ئۆگەنسە بولىدىغانلىقىنى ، لېكىن لېسسىڭ خانىم بىلەن فۇجى خارا ئەپەندىنىڭ پەقەت ئۆگىتىشكىلا مەسئۇل بولۇشىنى ، ئۇنىڭ قانچىلىك بىر نەرسە بىلىشى ۋە قانداق سەۋىيەگە يېتىشى بىلەن بەك ھېسابلىشىپ كەتمەسلىكىنى ئېيتتى.

    ئىككىنچى كۈنى ، مەن بۇ قارارنى ئۇ ئىكىكىسىگە يەتكۈزدۈم . ئۇلار ئىككىلىسىلا بۇنىڭغا قوشۇلدى . بىراق، لېسسىڭ خانىم سەل خاتىرجەمسىزلەنگەن ھالدا : << ئشەنچىلىك خەۋەرلەرگە قارىغاندا ، يېقىن ئەتراپتىكى ئىسپانىيەلىك بىر خالىس تىل ئۆگەتكۈچىنىڭ كەن كەنگە كۆزى چۆشۇپتۇ . كەن كەنگە دەپ قويۇڭ ، ئۇ ھەرگىز ئىسپانچىنى ئۆگىنىپ سالمىسۇن جۇمۇ ! >> دېدى . مەن ئۇنىڭغا بۇنداق بولمايدىغانلىقى ھەققىدە كاپالەت بەرگەندىن كېيىن ، ئۇ ئاندىن خاتىرجەم بولدى.

     خېلى كۈنلەردىن كېيىن ، مەن بىر نەرسىنى چۈشەنمەكچى بولۇپ ئېرىمدىن : << بۇ چەت ئەللىكلەر نېمىشقا بۇنداق ئاكتىپ؟ ئۇلارنىڭ  ساپاسى ئاشۇنداق يۇقىرىمۇ ياكى ئاخىرقى ئۆمرىدە ئىچ - پۇشۇقىنى چىقىرىش ئۈچۈن شۇنداق قىلىۋاتامدۇ؟ >> دەپ سورىدىم . ئېرىم كۈلۈپ تۇرۇپ : << چۇنكى ئۇلار ۋەتىنىنى ، مىللىتىنى بەك قىزغىن سۆيىدۇ ، نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ ئۆز ئانا تىلىنى ئۆگىنىشىنى ئارزۇ قىلىدۇ >> دېدى.

     بۇ گەپنى ئاڭلاپ ، ۋەتەندىكى چېغىمدا ، ئۆيدە ئوغلۇمنىڭ خەنزۇ تىلىدا سۆزلىشىگە رۇخسەت قىلماي ، ئىنگلىز تىلىدا سۆزلىشىنى تەلەپ قىلىپ تۇرۇۋالغانلىرىم ئېسىمگە كېلىپ ، چەكسىز ئازابلاندىم . << مەنمۇ ئۇلارنىڭ سېپىگە قوشۇلۇپ ، ئاشۇ كۆك كۆز، قاڭشارلىقلارغا خەنزۇ تىلىنىڭ پاساھىتىنى بىر بىلدۈرۈپ قويايمىكىن دەيمەن>> دېدىممەن ئېرىمگە.

      2003 - يىلى باھاردىن باشلاپ ، مەنمۇ تايغانغا ئوخشاش << ئوۋ >> ئىزدەشنى باشلىۋەتتىم . مەن ئاشۇ سېرىق چاچ ، كۆك كۆز بالىلارنىڭ خۇشال - خۇرام ئويناۋاتقانلىقىنى كۆرگىنىمدە ، شۇلارنىڭ ئىچىدىكى بىرەرى كۈنلەرنىڭ بىرىدە  مەندىن خەنزۇ تىلى ئۆگەنسە قانچىلىق خۇش بولۇپ كېتەرمەن دېگەنلەرنى ئويلىدىم.

                                               تاھىرخالىق تەرجىمىسى

      ( خەنزۇچە << ھەپتىلىك تەرمىلەر گېزىتى >> نىڭ 2003-يىلى 9 -ئاينىڭ 30-كۈنىدىكى سانىدىن تەرجىمە قىلىندى. << مىراس >> ژۇرنىلىنىڭ 2004 –يىللىق2-سانىدىن ئېلىندى )

   


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   tahirhaliq تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-3-5 11:53 AM  


ئۇلۇم بىلەن ئېلىشىۋاتىمەن!

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 71254
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3177
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 213 سائەت
تىزىم: 2011-12-21
ئاخىرقى: 2014-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 11:35:59 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئانا تىل ئۇنتۇش نۇمۇس.........

ئېسىلنىڭ ئەسلىمۇ ۋەسلىمۇ ئېسىل...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 104007
يازما سانى: 838
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3545
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 326 سائەت
تىزىم: 2014-2-24
ئاخىرقى: 2015-3-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 11:44:14 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇ كۈنلەردە بەك ئاسان  تەسىرلىنىدىغان بولۇپ قالدىممۇ قانداق  ....ئوقىۋىتىپ  كۆزلىرىمدىن ياش ئەگىدى ...

ئەخلاق ئادەم زىننىتى  
Jaldur بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 01:42:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 104064
يازما سانى: 45
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 156
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 111 سائەت
تىزىم: 2014-2-25
ئاخىرقى: 2015-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 03:20:46 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئېسىل يوللىغان ۋاقتى  2014-3-5 11:35 AM
ئانا تىل ئۇنتۇش نۇمۇس.........

ئانا تىلنى ئۇنتۇش نۇمۇس ئەمەس بەلكى جىنايەت ،ھەر بىر ئۇيغۇر بۇ نوقتىنى ئېسىدىن چىقارماسلىقى كېرەك بولمىسا ئەجدادىڭ ۋە ئەۋلادىڭغا يۈز كىلەلمەيسەن ،يۈزۈڭ ئىككى دۇنيا قارا بولىدۇ ،ئىككى ددۇنيا مىللەتنىڭ خائىنى ،ساتقىنى ھېسابلىنسەن

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 103446
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 21
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 5 سائەت
تىزىم: 2014-2-11
ئاخىرقى: 2014-9-4
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 05:57:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئانا تىلىنى قەدىرلەش ،ئاناتىلىنى سۆيۈش ،ھەممىمىزنىڭ موقەددەس بۇرچى. ئاناتىلنى قەدىرلەش ئۆز ئانىمىزنى ،ئاتىمىزنى قەدىرلىگەنگە ئوخشاش .
ئاللاھ ئەقىل -پاراسەتنى بىزدىنمۇ ئايىغان ئەمەس .بىزمۇ باشقىلارنى بىزنىڭ تىلىمىزدا سۆزلەيدىغان قىلالايمىز . بۇنىڭ ئۈچۈن بىزدە مىللىتىمىزگە ،ئاناتىلىمىزغا بولغان يۈكسەك مەسئولىيەت بولۇشى كېرەك. ئانا تىلىمىزغا چوڭقۇر موھەببەت باغلىشىمىز كېرەك.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 103446
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 21
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 5 سائەت
تىزىم: 2014-2-11
ئاخىرقى: 2014-9-4
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 06:07:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئانا تىلىمىزنى مەڭگۈ قوغداپ ،تەرەققى قىلدۇرمىز دەيدىكەنمىز ،قۇرۇق گەپنى ئاز قىلىپ ،ھورۇنلۇقنى چۆرۈپ تاشلاپ ،كەمتەرلىك بىلەن تىرشىپ ئۈگىنىپ ،يېڭىلىق يارتىپ،ئىلىم-پەن بىلىملىرىنى تىرشىپ ئۈگىنىپ ئۇنى تېخنىكىغا ئايلاندۇرۇپ، ئۇيغۇر ئىقتىسادىنى راۋاجنلاندۇرۇپ،زامانىۋى مەدەنىيەتنى خەلقىمىز ئارسىدا ئەۋج ئالدۇرۇپ ،مىللەتنىڭ ئۇنۋېرسال ساپاسىنى ئوموميۈزلۈك يۇقۇرى كۆتۈرشىمىز كېرەك.مىنىڭچە باشقا يول يوق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78281
يازما سانى: 132
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2640
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 56 سائەت
تىزىم: 2012-4-2
ئاخىرقى: 2015-1-6
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 08:13:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دۇنيادىكى 2000 دىن ئارتۇق تىللار ئىچىدە ئالدىنقى 70 نىڭ ئىچىگە كىرىدىغان، بۇ تىل بىزنىڭ ئانا تىلىمىز.    ئۇيغۇر تىلى  بىزنىڭ قەدىرلىشىمىز گە قېزىشىمىزغا مۇھتاج!

ئادەم بولساڭ ئادەمدەك ياشا!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 99858
يازما سانى: 459
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 903
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 170 سائەت
تىزىم: 2013-11-20
ئاخىرقى: 2015-2-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 09:07:07 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مىسران007 يوللىغان ۋاقتى  2014-3-5 06:07 PM
ئانا تىلىمىزنى مەڭگۈ قوغداپ ،تەرەققى قىلدۇرمىز دەيدىك ...

ئەگەشتىم   

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2344
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7580
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7697 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-5 09:40:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۆزىمىزنىڭ تىلىنى ياخشى ئۆگىنىش بىلەن بىرگە ،باشقا تىللارنىمۇ  قوربىتىمىزنىڭ يېتىشىچە ئۆگىنشىكە ئەھمىيەت بېرەيلى.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش