ئەۋلاد بوشلۇقى بولسا ، ئىككى ئەۋلاد كىشلەرنىڭ قىممەت قارشى ، دۇنيا قارشى ، تەپەككۇر ئۇسۇلى ، يۈرۈش - تۇرۇشى ، ئەخلاق ئۆلچەملىرى ، گۈزەللىك قارىشى ، ئىقتىساد قارىشى قاتارلىق تەرەپلەردىكى ئوخشاشماسلىقتىن كىلىپ چىققان ئىددىيە،كۆزقاراش،ئادەت قاتارلىقلاردىكى پەرىقتۇر.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @ z. z$ J! S) [0 \8 h+ l3 d* J
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& k5 C3 x m: r3 P5 R% uئەۋلاد بوشلۇقى دېگەن ئاتالغۇ ئېنگىلىزچە « Generation gap »، خەنزۇچە «代沟» دېيلىدىغان بولۇپ ، 20 - ئەسىرنىڭ 60 - يىللىرىدا غەرىب دۆلەتلىرىدە بارلىققا كەلگەن. ئەۋلاد بوشلۇقى ئاساسىلىقى ياش بىر ئەۋلاد كىشلەر بىلەن ئۇلارنىڭ ئاتا - ئانىلىرى ئوتتۇرىسىدا پىكىر ئالماشتۇرۇش ئاز بولۇشتىن كىلىپ چىققان دەپ قارالغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) Q, X- K f5 p" @
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& i& W: o" F7 W' I+ o; qئەۋلاد بوشلۇقى بولسا ، ئىككى ئەۋلاد كىشلەرنىڭ قىممەت قارشى ، دۇنيا قارشى ، تەپەككۇر ئۇسۇلى ، يۈرۈش - تۇرۇشى ، ئەخلاق ئۆلچەملىرى ، گۈزەللىك قارىشى ، ئىقتىساد قارىشى قاتارلىق تەرەپلەردىكى ئوخشاشماسلىقتىن كىلىپ چىققان ئىددىيە،كۆزقاراش،ئادەت قاتارلىقلاردىكى پەرىقتۇر. ئىددىيە ۋە پىكىر يۆنۈلۈشىدىكى بۇخىل بىردەكسىزلىك ئىككى ئەۋلاد كىشلىرى ئوتتۇرىسىدا مەسسىلىلەرنى ھەل قىلىش ، قارار چىقىرىش ، تاللاش ، باھا بېرىش ، ئۆلچەم قاتارلىق ئامىللاردا ئۆز كۈچىنى كۆرسىتىپ ، ئىككى ئەۋلاد ئوتتۇرىسىدا زىددىيەت بولىشىغا سەۋەب بولىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' {, g7 P1 k2 o
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 r0 k! J; G2 l; A* o5 |ئەۋلاد بوشلۇقى (代沟generation gap ) دېگەن بۇ سۆزنى ئامېرىكىلىق ئىنسانشۇناس،پسىىخولوگ مارگېرىت.مىد(1901-1978) تۇنجى بوپ تىلغا ئالغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 `. ]2 ]2 H8 y
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 J/ Y2 b1 Y4 ~: n6 j7 X
كېيىنچە جەمىئيەتتە بۇ ئاتالغۇغا دىققەت بېرىلگەن، بارا-بارا كىشلەر بۇ بىۋاستە مەنىلىك ئاتالغۇنى ھېس قىلىشقا باشلىغان، جەمىئيەتنىڭ تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ بىر ئەۋلاد ياشلار توپى بىلەن چوڭلار ئوتتۇرىسىدا ئىددىيە ، كۆزقاراش ، يۈرۈش- تۇرۇش ئوخشاشماسلىقتەك زىددىيەتلەر بولغان. چوڭلارنىڭ كونا ئىددىيەسىنى ياشلار قوبۇل قىلمايدىغان، ياشلارنىڭ ئوي - پىكىر ، تۇيغۇ،ھېسسىيات ، كۆز - قاراشلىرى چوڭلارغا ياقمايدىغان ئەھۋال شەكىللەنگەن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 M1 l) R7 C& u c2 Y
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) U$ O! [5 h9 J. c5 Uئەۋلاد بوشلۇقىنىڭ شەكىللىنىش سەۋەبىنى مۇنداق دەپ قارالغان :
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& P+ I& C" o0 n! c* Xجىسمانىي ۋە روھىي جەھەتتىكى ئۆزگۈرۈش: ئۆزىنى بايقاش ، مۇستەقىل بولۇشنى قوغىلىشىىش ، بالىلىقتىكى كۆز قاراشلارغا قايتا چېكىت قويۇپ، كەسىپ ، دوستلۇق ، مۇھەببەت ۋە كىشلىك ھاياتقا قايتىدىن تاللاش ۋە ئىنتىلىشتىن ئىبارەت تەۋرىنىشنى ھاسىل قىلغان. يالغۇز پەرزەنىتلىك بولۇشنىڭ تەرەققىياتىغا ئەگشىپ،ئاتا - ئانا خىزمەت ، تۇرمۇش ، ئائىلە ، كىشىلىك ئالاقە كوچىلىرىدا پايپېتەك بولۇشۇپ ، بالىنىڭ جەمىئيەتكە ، دەۋىر ئۆزگۈرىشى جەريانىدا كېلىپ چىقىدىغان پىسخىكىلق ئۆزگۈرۈشلەرگە بولغان دىققىتى سۇس بولغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" \2 d6 X" X7 X8 X' W6 d
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @ ~) f% k# z/ Q! Z1 Kدەۋرنىڭ تەسىرى: 50-60- يىللاردا تۇغۇلۇپ ياشاپ كەلگەن ئاتا ئانىلار بۈگۈنكى دۇنياغا نىسبەتەن ئىلگىرى سۈرۈش لازىم بولغان تونۇشقا ئېھتىياجلىق . ئائىلىدە ئىددىيە ، مەدەنىيەت، كۆزقاراشنى ئەڭ تېز قوبۇل قىلىدىنى يەنىلا ئۇلارنىڭ كەلگۈسى بولمىش پەرزەنتلەردۇر، ئاتا- ئاتا ئانىلار پەرزەنتلە ئېھتىياجلىق بولغان بىلىمنى ، كۆز قاراشنى ، ئىددىيەنى ئۇلارغا سىڭدۈرۈش ئۈچۈن ، ئۆزلىرى كونا ئىددىيەگە تۇتقۇن بولغان ئەھۋالدا يېڭى ئىددىيەنى قوبۇل قىلىشقا ئۇرۇنسىمۇ ، يەنىلا پەرزەنىتلەرنىڭ قەدىمى ئۇلاردىن تېز بولغان. بۇ ئىككى ئەۋلادنىڭ پىكىر ئالماشتۇرۇشتا ناھايىتى تېزلا خاپىلىق كېلىپ چىقىشىغا سەۋەب بولغانلىق ئۈچۈن بۇيەردە ئىددىيە ئورتاقلىشىش كىرزىسى بىلەن تەڭ بۇ بوشلۇق پەيدا بولغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- \& M4 m: L$ U0 J* o7 Uبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 i* I) q+ M4 V" g6 M9 ^# `7 |
تەرەققىيات : شىددەت بىلەن ئالغا ئىلگىرىلەۋاتقان جەمىئيەت تەرەققىياتى ئاتا- ئانىلارنى ھالسىرىتپ قويغان،تۇرمۇشتىكى ، خىزمەتتىكى بېسىم ، غەم - قايغۇلار چوڭلار بىلەن بالىلارنى ئايرىپ قويغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* y0 B& k% R6 t
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 b+ h2 ]$ G6 h5 c
ئاتا- ئانىنىڭ بالىلارنى چۈشەنمەسلىكى ، بالىلارنىڭ ئاتا-ئانىلارنىڭ ھالىغا يەتمەسلىكى : بالىنىڭ يېڭى مودا كيىملىرى ، چاچ شەكلى ، يۈرۈش - تۇرۇشى ، كۆز - قاراشلىرى ئاتا - ئانىلارغا ياقمىغانلىقتىن ئۇلار بالىلارنى چۈشىنىشكە ئۇرۇنماسلىق چوڭلار بىلەن ياشلار ئوتتۇرىسىدا بۇرۇقتۇرما ھالەت شەكىللەندرۈپ قويغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" x% Y' K; H/ g, N; G4 B
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 [0 `3 x% |) z" \7 kئىددىيە ئالمىشىشى: ئات-ئانىلارنىڭ ئۈز-ئۆزىنى تاكامۇللاشتۇرىشى يىتەرسىز، ئاتا - ئانىلار ئۆزىنى يېڭى ئىددىيە - پىكىر بىلەن قوراللاندۇرۇشقا ئەھمىيەت بەرمىگەن، كىتاب كۆرۈپ ئەمەلىيەتكە تەتبىقلاشلار ئاز بولغان، بالىلارغا بولغا مۇئامىلىسى ۋاقتىنچە ئۆز نەپسى خاھىشىغا مەجبۇرىي ئەگەشتۈرۈش مەيدانىدا بولغان.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 q0 l/ q+ h& _" d/ q, M! S* ^
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; L M# u; g! ]' p Fيۇقىرىقى سەۋەبلەر پەقەت ۋە پەقەت تومتاقلا بېرىلگەن يۈزەكى كۆز قاراش ، بۇ مەسىلىنىڭ سەۋەبلىرى تېخىمۇ كۆپ ، تېخىمۇ ئەتراپلىق تەھلىل قىلىنىپ ھەل قىلىنىشى كېرەك . ئۇنداقتا بىز بۇنى قۇبۇل قىلامدۇق ياكى ئىنكار قىلامدۇق ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# C' u& g" u* y# g# L6 r" c
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( q. O3 L: v7 R' r4 s: v2 sبىز چوقۇم بۇنى قوبۇل قىلىشىمىز كېرەك ، ھەمدە سوغۇق قانلىق بىلەن ئويلۇنىشىمىز لازىم.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @ h$ l3 H) t% E! N7 Y) H) v
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 Z5 k7 G% r) ?! s9 Pئەۋلاد بوشلۇقى جەمىئيەت تەرەققىياتىنىڭ ئاڭسىز رەۋىشتىكى مەھسۇلى.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 U- R3 \9 ^- i4 o4 J. o6 v6 H
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ M. |$ }* _. K; n- S$ N! ?- D4 B8 E& Fئەۋلاد بوشلۇقى --- دەۋر ئالمىشىش جەريانىدىكى تولدۇرۇشقا تېگىشلىك بوشلۇق. بۇنى بىز قوبۇل قىلىشىمىز كېرەك. ئۇنىڭ مەيدانغا چىقىشى پەرزەنتىمىزنىڭ ئىددىيە دە ئىلگرىلەۋاتقانلىقى شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا ئۆزلۈكنىڭ سۇسلىشى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @/ y2 Q8 p6 w5 S% y" @داۋامى يەنە يوللىنىدۇ.....(
مەنبە : بىر دىل بىلوگى [url]www.birdil.cn[/url])
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& N9 Z3 v' w5 {& C5 J
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 U( T E5 Y, A5 N2 A مەزكۇر ماقالە دىلمۇرات مەھمۇتنىڭ («مىراس» 2007-يىللىق3-سان) ئەسىرىدىن كۆچۈرۈلگەن ماقالە ئەمەس ، بەلكى توردىكى ئىگىلىزچە ۋە خەنزۇچە ماتىرىياللاردىن پايدىلىنىپ ئۆزۈم تەرجىمە قىلغان ، مۇنبەرداشلارنىڭ ۋاقىپ بولۇشىنى سورايمەن . بىرىنجى قېتىم يوللانغاندا دىلمۇرات مەھمۇد نىڭ ماقالىسىنى كۆچۈرگەن دېيلىپتۇ ، ئەجىبا « ئەۋلاد بوشلۇقى» توغرىسىدا يەنە چۈشەنچىلەر يېزىلسا بولمامدۇ؟!
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 @9 }0 A* S9 E) X( w
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: f4 D. P7 M3 f( N0 }بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% M* O+ _+ K& }: f" l1 o
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 k& V1 s/ g+ F( u% p/ `- {