مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 603|ئىنكاس: 2

ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرۇش توغىرسىدا [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

پاكىز قەلبتىن پا

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 33767
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 23105
تۆھپە نۇمۇرى: 2917
توردا: 4060 سائەت
تىزىم: 2011-3-13
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-16 06:15:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرۇش توغىرسىدا

(سىنىپ يىغىنى تىزىسى)

ساۋاقداشلار،دۇنيادا باشقىلارنىڭ باشقۇرۇش ۋە تىزگىنلىشىنى ياقتۇردىغان ياكى خالايدىغان ئادەم بولامدۇ؟

—بولمايدۇ!

—نېمە ئۈچۈن؟

—….

—سىلەر ئوقۇتقۇچىلارنىڭ،سىنىپ ھەيئەتلىرىنىڭ باشقۇرۇش ۋە تىزگىنلىشىنى خالامسىلەر؟

—خالىمايمىز.

—نېمە ئۈچۈن؟

—….

—دۇنيادا باشقۇرۇشسىز ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچى،باشقۇرۇشسىز ياشايدىغان ئىنسان بولامدۇ؟

—….

—ئەگەر ئىنسان باشقۇرۇشسىز قالسا ئاقىۋىتى قانداق بولىدۇ؟

—قالايمىقانچىلىق،ئۇرۇش كېلىپ چىقىدۇ؟

—ئوقۇغۇچىلار باشقۇرۇشسىز قالسىچۇ؟

—قالايمىقانچىلىق يۈز بېرىدۇ.

—يەنىچۇ؟

—ئوقۇغۇچىلار ئۆگىنىش قىلمايدۇ.

—ئۇنداقتا سىلەر خالاڭلار ياكى خالىماڭلار باشقۇرۇش بولمىسا بولامدىكەن؟

—بولمايدىكەن!!

—توغىرا،پۈتكۈل دۇنيا،جۈملىدىن ئوقۇ-ئوقۇتۇش ئىشلىرى باشقۇرۇشسىز ھالدا نورمال ئايلىنالمايدۇ.لېكىن باشقۇرۇش بەك قاتتىق بولۇپ قالسا،باشقۇرۇلغۇچىغا نىسبەتەن روھى بېسىم ئېلىپ كېلىدۇ.ئۇنداق بولسا قانداق قىلىش كېرەك؟

—….

بۈگۈنكى سىنىپ يىغىنىمىزنىڭ تېمىسى: ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرۇش. دۇنيادا ياۋايى ھايۋانلار،ئۇچار قۇشلار،ھاشارەتلەر،قۇرت-قۇڭغۇزلار…دىن باشقا جانلىقلارغا،جۈملىدىن ئادەملەرگە نىسبەتەن مۇتلەق ئەركىنلىك بولمايدۇ.ئادەملەر بوي سۇنمىسا بولمايدىغانتۈرلۈك ئېتىقاد،قانۇن،قائىدە،نىزام،تۈزۈم….لەر بار.بۇلارنىڭ كۆپ قىسمى ئومۇمىي ئىنسانلارنىڭ بەختى،خاتىرجەملىكى ئۈچۈن تۈزۈلگەن.مەكتىبىمىزنىڭ تۈزۈملىرىمىۇ سىلەر ئۈچۈن،سىلەرنىڭ ساغلام ئۆسۈپ يىتىلىشىڭلار،بىلىم ئېلىشىڭلار ئۈچۈن تۈزۈلگەن.ئۆزىنى بىلىدىغان،ئۆزىنى باشقۇرالايدىغان ئوقۇغۇچىلارغا نىسبەتەن بۇ تۈزۈملەر ھېچقانداق ناخۇشلۇق ئېلىپ كەلمەيدۇ.ئەمما ئۆزىنى باشقۇرالمايدىغان ئوقۇغۇچىلارغا بۇ تۈزۈملەر بىر كىشەن،بىر زۇلۇم بولىدۇ.ئۆزىنى،ئۆزىنىڭ پۇت-قولىنى،ئېغىزىنى،ھەركىتىنى باشقۇرالايدىغان ئوقۇغۇچىلار ھېچقاچان،ھېچنېمىدىن،ھېچكىمدىن قورقماي خۇددى«يولدىن چىقمىغان خاندىن قورقماپتۇ»دېگەندەك خاتىرىجەم ئوقۇيالايدۇ.

ئەكسىچە ئۆزىنى،ئۆزىنىڭ پۇت-قوللىرىنى،ئېغىزىنى ۋە ھەركىتىنى باشقۇرالمايدىغان ئوقۇغۇچى پات-پاتلا تەربىيە،تەنقىد،ھەتتا بەزىدە ئىزا-ئاھانەت ئاڭلايدۇ.تازا خاتىرىجەم ئوقۇيالمايدۇ.

مەن ساۋاقداشلارنىڭ ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرۇشىنى،سىنىپ ھەيئەتلىرى ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ باشقۇرۇشىغا ھېچقانداق ئىمكانىيەت قالدۇرماسلىقىنى تەۋسىيە قىلىمەن. بۇ دۇنيادىكى ھەرقانداق بىر ئادەم ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرالايدىكەن،ئۇنى باشقىلار ھەرگىزمۇ خالىغانچە باشقۇرالمايدۇ.بىر مىللەتمۇ ھەم شۇنداق.

ئەكسىچە ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرالمايدىغان ئادەمنى،ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرالمايدىغان مىللەتنى باشقا ئادەملەر،باشقا مىللەتلەر خالىغانچە باشقۇرىدۇ. بۇنداق ئادەمنىڭ،بۇنداق مىللەتنىڭ ئۆزىگە ئۆزى خوجا بولۇشىدىن ئېغىز ئېچىش مۇمكىن ئەمەس. بۇنداق ئادەملەر ئۆزىنى بىلمەيدۇ،ئۆزىنى باشقۇرالمايدۇ.ئەمما ياتلارنى كۆرسە،ياتلار باشقۇرسا،خۇددى موللامنىڭ مۈشۈكىدەك،يۇندىغا چۈشۈپ كەتكەن چاشقاندەك يۇۋاش بولۇپ كېتىدۇ….

مەن سىلەرنىڭ ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرالايدىغان،ئۆزىگە ھېچقانداق گەپ كەلتۈرمەيدىغان،ساۋسقداشلىرى ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئالدىدا ئىززەت-ھۆرمەتكە سازاۋەر ئوقۇغۇچى بولۇپ ئوقۇشىڭلارنى يەنە بىر قېتىم تەكىتلەيمەن. بۈگۈنكى مەخسۇس تېمىلىق سىنىپ يىغىنى تامام.


جان نېمە،جانان نېمە،ۋەتەن نېمە؟ ھەر كىشىنى ئادىمىي ئەتكەن نېمە؟ يانمىسا كۆڭۈل ئۆيىدە بىر چىراغ، گۆش-تېرە،سۆڭەك بىلەن بۇ تەن نېمە؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 71638
يازما سانى: 1167
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 113
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1312 سائەت
تىزىم: 2011-12-24
ئاخىرقى: 2014-12-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-18 07:22:29 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەكىسچە مەن ئوقۇتقۇچى بولسام ئوقۇغۇچىلىرىمنى بىر قېلىپتا قۇيغاندەك ‹‹ گەپ ئاڭلايدىغان ›› بولۇشىنى خالىماي ، ئەركىن بولۇڭلار دەپ تەربىيە قىلاتتىم . مەكتەپتە ئۆزىگە گەپ كەلتۈرمەسلىك ئۈچۈن بىز يادلاپ بېزىرىپ كەتكەن ‹‹ 24 ماددىلىق ئوغۇچىلار ھەركەت ئۆلچىمى ›› گە چۈشىشى كېرەك . ‹‹ زالدا ۋاراڭ-چۇرۇڭ قىلماسلىق ، ئوقۇتقۇچىنى كۆرگەندە پېئونېرلار سالىمىنى بېرىش ......... ›› دېگەندەك ئىشلارنىمۇ قىلىشى كېرەك .
مەن پەقەت ئوقۇغۇچىلىرىمغا ‹‹ ئەخلاقلىق بولۇڭلار ، ئەخلاقلىق بولۇش شۇ ئۆزىنى ياخشى تەربىيىلەش ، ئەمما مەيلى دەرىسكە مۇناسىۋەتلىك بولسۇن بولمىسۇن پىكىر - خىيال ، سوئاللارنى ئەركىن قويۇپ بېرىڭلار ، سوئال سوراپ مەن بىلەن تاكاللىشىپ ، ماڭا قارشى قوپساڭلارمۇ مەيلى ›› دەيتتىم .

مەن ئۆزۈمنىڭ ئاخىرقى پۈتۈنلەي ئۇيغۇرچە مەكتەپتە ئوقىغان ئوقۇغۇچىلىقىمدىن پەخىرلەنسەم، 12 يىل ( تولۇقنى پۈتتۈرگىچە ) مۇشۇنداق ‹‹ قېلىپ تۈزۈلمە ›› مۇھىتتا ئوقۇغانلىقىمدىن ئاغرىنىمەن . بۇ قېلىپ تۈزۈلمە مۇنبەردىمۇ كۆرىلىدۇ ، مەسىلەن ‹‹ خەقنىڭ پىكىرىنى ئۆزىنىڭكىگە كۆندۈرۈش، ئازىراق قېلىپتىن ئاشقان پىكىرگە بىردەك دەككىسىنى بېرىپ نابۇت قىلىش ... ›› تە ئىپادىلىنىدۇ . چۈنكى بىز ھەممىمىز شۇ مۇھىتتا ئوقۇغان ، ئىنى-سىڭىل، بالىلىرىمىزمۇ شۇنداق بولماقتا ... تېخى ئانا تىلدا ئەمەس ...

توختىخاچام بۇرۇتلۇق ، قاق جىگدىسى قۇرۇتلۇق. تور ئىسمىم بەك مەتو .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100365
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 113
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 16 سائەت
تىزىم: 2013-12-1
ئاخىرقى: 2014-9-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-18 11:35:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى گەپ ،ئۆزىنى ئۆزى باشقۇرۇش قائىدىسى   پەقەت ئوقۇغۇچىلارغا ماس كەلمەيدۇ.پۈتۈن جەمىيئەتتىكى كىشلەرگە ماس كېلىدۇ.ئۆزىنى باشقۇرۇش ئۆزىگە تەلەپنى قاتتىق قويۇش ئارقىلىق ئەمەلگە ئاشۇرۇلىدۇ.ئۆزىگە تەلەپنى قاتتىق قويغاندا ،نۇرغۇنلىغان كەمچىللىكنىڭ بىخلىنىشىدىن ساقلانغانلىغى بولىدۇ.بىز باشقىلارغا تەلەپنى قاتتىق قويۇپ ،ئۇلارنىڭ كەمچىللىكىنى بىر قاراپلا بىلىۋالساقمۇ ،ئۆزىمىزنى يېڭەلمەيمىز .ئۆزىنى ياخشى باشقۇرۇپ ،ئۆزىنى يېڭەلىگەندە ،باشقىلارنى يەڭگىلى بولىدۇ.ئۆزىمىزنى ھۆرمەت قىلايلى ،ئۆزىمىزنى يېڭەيلى ،ئۆزگىنى يېڭەيلى .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش