بالىلارنى ئۈگنىشتىن بىزار قىلىۋاتىقان زادى نېمە ؟
ئەكبەر ئىسمائىل
<< شۇنداق كۈنلەر كەلىسە،ماتېماتىكابىلەن فىزىكا توي قىلىپ ،يىرا يەرلەرگە كەتسە... بۇ خەۋەرنى ئاڭلىغان خىمىيە زەھەر ئىچىپ ئۆلۈۋالسا، خىمىيەنىڭ ئۆلۈمىگە چىدىمىغان بىئولوگىيە،جۇغىراپىيە، سىياسەت ،تارىخ، ساراڭ بولۇق قالسا، تەنىتەربىيە ،موزىكا، رەسىم قاتارلىقلار بۇلارنىڭ قىسمەتلىرىدىن تەسىرلىنىپ بىزگە مەڭگۈ ھەمراھ بۇلسا.....>>
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ q- c( c+ P7 |3 W! m3 s يۇقىرىقىنى يۇمۇرمىكەن دەپ قالماڭ ، بۇ يېقىنىدىن بۇيان ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلرى ئۈندىداردا يوللىغان مەزمۇن بۇلۇپ ، كۆپىنچە ئوقۇغۇچىلاردا كۆرلۈۋاتقان دەرستىن بىززار بۇلۇش ، پىسخىكسىنىڭ <<يۇمۇر>> ئارقىلىق ئىپادە تېپشىدۇر، ئۇنداقتا، دەرستىن بىزار بۇلۇش تېمىنى كۆرسىتىدۇ، بۇنداق بىزارلىق نېمە سەۋەبىتىن پەيدابولىدۇ، بۇنى تۈگتىش ئۈچۈن قانداق قىلىش كېرەك ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 N1 R# h) T; _6 b: H$ \
دەرستىن بىزار بۇلۇش ئوقۇغۇچىنىڭ مەلۇم دەرسكە بولغان پاسسىپ پوزىتسىيەسىنىڭ ئىپادىلىنىشى ، بىز قانچە خىل دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيپىياتى جوغلانسا ئوقۇشتىن بىزار بۇلۇش كەيپىياتىنى پەيدا قىلىدۇ، ئوقۇشىتىن بىزار بۇلۇش ئوقۇغۇچىىنىڭ پۈتكۈل ئوقۇشقا بولغان پاسسىپ پوزىتيسەنىڭ ئىپادىلىنىشى ،ئوقۇشتىن بىزار بۇلۇش بىلەن دەرستىن بىزار بۇلۇش مۇئەييەن ئوخشاشلىقى ھەم پەرىقى بار، بۇئىككىسى ئوقۇتۇش نىشانىنىڭ ئوڭۇشلۇق ئەمەلگە ئېششىغا توسقۇنلۇق قىلىدۇ، شۇنداقلا ئوقۇغۇچىلارنىڭ پىسخرىك ساغلاملىقىغا تەسىر كۆرسىتىدۇ،يۇقىرىقى <<يومۇر>> نىڭ ئىجادچىسى بىلەن <<يومور>>نىڭ تارقاتقۇچىلىرى ماتېماتىكا،فىزىكا، خىمىيە،بىىئولوگىيە، جوغراپىيە، سىياسەت، تارىخ قاتارلىق دەرسلەردىن بىزار بۇلۇش، تەنىتەربىيە، موزىكا،رەسىم قاتارلىق دەرسلەرنىڭ كۆپرەك ئۈتۈلۈشىنى ئۈمىد قىلدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& g8 A- V& J! \7 t" E
ئوقۇغۇچىلاردا دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيپىياتى مەۋجۈتمۇ ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( u- U/ Q- h' Y) E* ?8 r7 \ئوقۇتقۇچىلار دەرس ئۈتۈش جەريانىدا <<ئۆزى دەرسخانىدا بولسىمۇ ، خىيالى سىرتتا پالاز قاقىدىغان >>ئوقۇغۇچىلارنى كۆپ ئۇچرىتىدۇ،ئەمەلىيەتتە ، بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەممە دەرسىدەمۇشۇنداق پاسسىپ بۇلۇشى ناتايىن .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! y6 s, a- R3 Q5 r* [
دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيپىياتى نېمىدىن پەيدا بۇلىدۇ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 e2 k1 Q4 [( B) b& ~ئۈرۈمچى شەھەرلىك 87- ئوتتۇرا مەكتەپىنىڭ ئالىي ئوقۇتقۇچىسى ھەبىبە زەيدىن ئوقۇغۇچىلاردا دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيىپاتىنڭ كۆرۈلۈشى ھەققىدە توختىلىپ مۇنداق دېدى : دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيىپىياتىنىڭ پەيدابۇلۇشى ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ سەۋەبىدىن ، يەنە بىرى ئەتراپىتىكى باشقا ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەسىر كۆرسىتىشدىن ، بۇنىڭىدىن باشقا ئوقۇتقۇچىنىڭ ئاتا- ئانىنىڭ بالىغا توتقان پوزىتسىيەسىدىن ۋە جەمىئىيەتىنىڭ تەسىرىدىن بۇلىدۇ . ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇش مۇددىئاسىنىڭ توغرا بۇلماسلىقى ياكى كەمچىل بۇلۇشى دەرسىتىن بىزار بۇلۇش كەيىپىياتىنڭ پەيدا بۇلۇشىدىكى مۇھىم سەۋەب . پسخۇلوگىيەمۇددىئا شەخسلەرنىڭ ھەرىكەتنى باشلىشى ۋە داۋاملاشتۇرۇشىدىكى ئىچكى ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچ دەپ قارىلىدۇ . ئوقۇش مۇددىئاسىنىڭ توغرا بۇلماسلىقى ياكى كەمچىل بولۇشى ئوقۇغۇچىنىڭ دەرس ئوقۇشنى باشلىشى ۋە ئىزچىل داۋاملاشتۇرۇشغا تەسىر كۆرسىتىدۇ؛ ئۆگىنىش بېسىمى ، ئوقۇش جەريانىدا يۇلۇققان قىيىنچىلقلار ۋە ئۆزىنى كەمستىش پسخىكسىى دەرستىن بىزار بۇلۇش كەيپىىياتىنىڭ پەيدا بۇلۇشىغا سەۋەب بولىدۇ.بەزى ئوقۇغۇچىلار ئاساسى ئاجىز بولۇش سەۋەبلىك تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپكە ئۆرلىگەندىن كېيىىن دەرسلىكەردە يېتشەلمىگەچكە ،ئۈگىنىش بېسىمى سەۋەبىدىن دەرستىنى بىزارلىق ھېس قىلىدۇ.بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنىڭ بەزىلىرى ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمىدە دەرسلەردە سەل ئىلىگىرىلەپ ، ۋاقتىنىچە بولسىمۇ بىزارلىق تويغۇسىدىن قوتۇلىدۇ.بىراق ئىمىتھان نەتىجىسى كۆڭۈلكىدەك بولماي قالسا، ئوقۇغۇچىنىڭ <<قىينىچىلىقلارنى>> يېڭىش ئىرادىسى سۇسلاپ بىزارلىق تويغۇسى كۈچىيىپ كېتىدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" e9 S4 O/ O* c
مەنبە : شىنجاڭ گېزىتى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 r4 w7 j5 m$ v& _1 X) n" Zچوغلان
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! ]4 b' z3 b8 A/ a- D
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; v( A- w; f. j, Y: q