مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 5420|ئىنكاس: 13

يىپەك يولى،تور سودىسى ۋە ئۇيغۇرلار [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97924
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 141
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 33 سائەت
تىزىم: 2013-9-17
ئاخىرقى: 2015-3-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 05:30:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يىپەك يولى،تور سودىسى ۋە ئۇيغۇرلار

يىپەك يولى ئىنسانىيەت يىقىنقى زامان سودا تارىخىدىكى ئۇلۇغ بىر نامايەندە ھىساپلىنىدۇ،ئىنسانلارنىڭ مەدەنىيەت ۋە سودا ئالاقە ئالماشتۇرۇشىنى يۈكسەك دەرىجىدە تەرەققىياتلارغا ۋە قولايلىقلارغا ئېرىشتۈرگەن يىپەك يولىنى ياراتقانلار مەركىزى ئاسىيانىڭ مەدەنىيەت ئاۋانگارتلىرى دەپ ئاتالغان سودا ھۆجەيرىلىرى توغما كىلىدىغان،پاراسەتلىك ئۇيغۇرلاردۇر.
يىپەك يولى گۈللىنىپ تاكى تاشقى سەۋەپلەر تۈپەيلىدىن خارابلاشغۇچە بۇلغان ئۇزۇن ۋاقىتلاردا ،مەرد-مەردانلىكى،سەممىمىي-راستچىللىقى،ھازىرجاۋاپ چاققانلىقى بىلەن ئۇيغۇرلار يىپەك يولىدىكى ئەڭ ئەقىللىق ۋە ئۇستا سودىگەرلەردىن بۇلغان ئىدى.فارىس،ئەرەپ ھەتتاكى ياۋروپا ئەللىرىگىچە،جوڭگۇنىڭ قەدىمكى سەدىچىن ئەتراپىدىكى شەھەرلەرگىچە،سودا كارۋانلىرى بارغانلىكى جايلاردا ئۇيغۇرلارنىڭ ئىزى بارلىقى تارىخىي خاتىرىلەردىن مەلۇم.
ئەلقىسسە زامان چاقلىرى چۆرگىلەپ،ئىنسانىيەت 21-ئەسىردە تۇرۇۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە،يەرشارلىشىش،ئىتىرنىت،ئۇچۇر-ئالاقە دۇنيانىڭ ئاساسلىق ئېقىمىغا ئايلاندى،
بۇرۇنقى يىپەك يولىمۇ يېڭىچە سودا ئۇسۇلى يېڭىچە قىممەت قارىشى بىلەن تولۇق قۇرالىنىپ،بۈگۈنكى زامان سودا شەكلىنى بارلىققا كەلتۈردى، بۈگۈنكى زامان سودىسىدا تور ۋە ئۇچۇرنىڭ تىزلىكى، توغرىلىقى بىلەن سودىدىكى پايدا-زىيان بىلەن بىۋاسىتە مۇناسىۋەتلىك بولۇپ قالدى.
تور سودىسى زامان ، ماكان ۋە ئورۇننىڭ چەكلىمىسگە ئۇچرىمايدىغان بىرخىل زامانىۋى سودا شەكلى بۇلۇپ،بۇخىل سودا شەكلىدە ساتقۇچى ۋە سېتىۋالغۇچى ھەر ئىككىلا تەرەپ ۋاقىت،تەنەرىخنى ئەڭ يۇقىرى دەرىجىدە تىجەلەيدۇ،پايدا ئىپتىدائىي سودا شەكلىگە قارىغاندا كۆپ يۇقىرى بولىدۇ.
تور سودىسى پۈتۈن دۇنيادىكى ساتقۇچى ۋە سېتىۋالغۇچىلارغا نۇرغۇن قۇلايلىقلارنى ئىلىپ كەلدى ، شۇڭىلاشقا بارلىق كىشىلەرنىڭ ياخشى باھاسىغا ئېرشىپ ،پۇتۈن يەرشارىغا شىددەت بىلەن كېڭەيمەكتە.
تور سودىسى يۇقىرىقى ئالاھىدىلىكى بىلەن خەلقئارادىكى ھەم يىڭى ، ھەم ئىستىقباللىق سودا شەكلىگە ئايلاندى ھەمدە بۇنىڭدىن كېيىن كىشىلەر تۇرمۇشىدا كەم بولسا بولمايدىغان بىر ئىھتىياجىغا ئايلىنىدىغانلىقىنى ئەمەلىيەت ئىسپاتلىدى .2009-يىلىدىن باشلاپ دۆلىتىمىزنىڭ تور سودىسى ئۇچقاندەك تەرەققى قىلىپ تور سودىسى قىلىدىغانلارغا يىڭى بىر پۇرسەت ئېلىپ كەلدى.
ئېنقلانغان سانلىق مەلۇماتلارغا ئاساسلانغاندا دۆلىتىمىزدە 2011-يىلى تور سودا سىتىش ئومۇمى سوممىسى 6 مىليارد 388 مىليون يۈەن بولغان.
2012-يىلى 11 مىلياردنى 960 مىليون يۈەنگە يەتكەن بولۇپ توردا مال سېتىۋالىدىغانلارنىڭ كۆپىنچىسى ھازىرقى زامان ياشلىرىنى ئاساس قىلىدۇ،دېمەك بۇ كەسىپ بۇندىن كېيىن تېخىمۇ تەرەققى قىلىدۇ،ئىستىقبالى زور ۋە پارلاق،دۆلىتىمىزدە چوڭ كىچىك بولۇپ نەچچە مىڭدىن ئارتۇق تور سودىسى بىلەن شۇغۇللىنىدىغان سودا تور بېكەتلىرى بار، بۇلارنىڭ ئىچىدە ئەڭ تەرەققى قىلغىنى تاۋباۋ سودا تورى ،جىندۇڭ ۋە يىشۇن قاتارلىقلار ،تور سودىسى بىلەن شۇغۇلىنىۋاتقان ئادەم سانى ئۇن مىليونغا يىتىدۇ .،لېكىن ئۇن نەچچە مىليونغا نوپوسقا ئىگە ئۇيغۇرلارنىڭ تور سودىسىدا بىرەر نەتىجە يارىتالمىغانلىقى كىشىنى تولىمۇ ئەپسۇسلاندۇرىدۇ ۋە ئىچىندۇرىدۇ،
مەسىلەن ھازىرقى زامان سودىسىنىڭ سەردارى بۇلغان تور سودىسى بۇرۇنقى يىپەك يولىنىڭ كارۋانلىرى ئاتالغان ئۇيغۇرلاردا تېخى بىخ ھالەتتە تۇرماقتا.ئىنىقسىز مەلۇماتلارغا ئاساسلانغاندا ئۇيغۇرلاردا تورغا چىقىدىغانلار1 مىليون ئەتراپىدا دەپ مۆلچەرلەنمەكتە، لېكىن كەسپىي ياكى مەخسۇس تور سودىسى بىلەن شۇغىلىندىغانلار3000 مىڭغىمۇ يەتمەيدۇ.لېكىن بۇ تۇرغۇن ئەھۋال ئەمەسلىكى ھەممىزگە ئايان، چۈنكى ئۇيغۇرلار
ئىنتېرنېت بىلەن ئۇچراشقان مۇشۇ قىسقىغىنا نەچچە يىل مابەينىدە زور بۆسۈش ۋە تەرەققىياتلارغا ئىرىشتى ، تور بەتلەرنىڭ سانى جەھەتتە بولسۇن ياكى تور بېكەتلەرنىڭ سۈپىتى جەھەتتە بۇلسۇن،جۇڭگودىكى باشقا 54 ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ئۇمۇمىي يىغىندىسىدىنمۇ كۆپ ھەم سۈپەتلىك.
ئۇيغۇرلارنىڭ تور سودىسىدىمۇ تېرىشىش ۋە ئىزدىنىش ئەھۋاللىرى ئۇچراۋاتىدۇ،مەسلەن تاۋارىم سودا تورى،شىنجاڭ سودا تورى،ئايغىنىم سودا تورى قاتارلىقلار توختىماي يول ئىچىپ ئىلگىرىلەۋاتىدۇ، لىكىن يەنىلا ئىچكىرى ئۆلكىلەردىكى نەچچە مىڭ ئادەمنى ئىشقا ئۇرۇنلاشتۇرغىدەك،يىللىق سودا سوممىسى مىلياردقا يەتكۈدەك كۆلەم ۋە بازار شەكىللەنمىدى.ئاساسلىق ساقلىنىۋاتقان مەسىلىلەر چۈشەنمەسلىك،ئىشەنمەسلىك ئەڭ مۇھىمى
ئۇيغۇر رايۇنىنىڭ تور قاپلىنىشى تۆۋەن ۋە تارقاق بۇلۇشى،ئىھتىياج ئاشالماسلىقىدىكى مۇھىم سەۋەبلەرنىڭ بىرسى ھىسابلىنىدۇ، يەنە بىر نۇقتىدىن ئىلىپ ئىيىتقاندا ئۇيغۇر تور سودىسى بىلەن شۇغۇللانغۇچىلارنىڭ
خېرىدار ھۇقۇقىنى قوغداشقا دائىر تەشۋىقات ۋە چۈشەندۈرۈشلىرى بەك ئاز ۋە يىتەرسىز، تاۋارىم سودا تورى،شىنجاڭ سودا تورى،ئايغىنىم سودا تورى قاتارلىق ئۇيغۇر سودا تور بېكەتلىرى ئىشەنچىلىك بۇلغان ئۈچىنچى تەرەپ
سودا پۇل كاپالىتى تۈزۈمىنى قوللانغان بۇلسىمۇ،ئۇيغۇرلاردا تور سودىسىنىڭ ئىشەنچىلىك ۋە بىخەتەرلىكىگە بۇلغان گۇمان قىلىش،توردىن پۇل تېپىشقا ئىشەنمەسلىك يەنىلا مەۋجۈت،بۇلار يىڭى يىپەك يولىنىڭ يىڭى ئەسىردە
ئەمدىلەتىن قايتا ئۆزىنى تونۇۋاتقان ئۇيغۇر يىڭى زامان سودىگەرچىلىكىگە قۇيغان قىيىن بىر سۇئالى،تىرىشچان ئۇيغۇرلار يىڭى يىپەك يولىدا قانداق روللارنى ئالىدۇ؟تور سودىسى ۋە خەلىقئارالىق ئىلىكتىرونلۇق سودىلاردا
ئاكتىپلىق بىلەن يىڭى خىرىسلارغا تاقابىل تۇرالامدۇ-يوق؟ئۇيغۇرلار بۇرۇنقى سودا شەكلى بىلەن يېڭىچە بۇلغان تور سودىسىنى ئىجادىي ھالدا بىرلەشتۈرەلەمدۇ؟ سودا مەدەنىيتىنى قايتا گۈللەندۈرۈش پۇرسىتىگە ئېرىشەلەمدۇ-يوق؟
بۇلارنىڭ ھەممىسى ئۇيغۇر تور سودىسى ئۇچراۋاتقان قىيىنچىلىق ۋە پۇرسەت، يېڭىچە سودا شەكلى ئۇيغۇرلارنىڭ ئەنئەنىۋىي سودا شەكلىگە چەكسىز سوئال ۋە قىيىنچىلىقلارنى سالماقتا.
بۇنداق بۇلىشىمۇ ياخشى ئەھۋال، يۇقىرىقى مەسىلىلەرنى ھەل قىلىش داۋامىدا ئۇيغۇر تور سودىسى مىسلى كۆرۈلمىگەن تەرەققىيات ۋە پۇرسەتلەرگە ئېرىشىشى بىلەن بىرگە ھازىرقى زامان يىپەك يولىدىكى يەنە بىر ئۇلۇغ مۆجىزە يارىتىپ قىلىشى مۇمكىن.
مەنبە: QQ截图20130924003821.jpg

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   tawarim تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-10-6 09:11 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 75010
يازما سانى: 1920
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4720
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1476 سائەت
تىزىم: 2012-2-7
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 08:43:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدا سەككىز مىلىيۇن ئۇيغۇر تورغا چىقىدۇ دىگەنگە پەقەتلا ئىشەنمەيمەن،ئون ئىككى ‹تەخمىنى مۆلچەر›مىلىيۇن ئۇيغۇردىن ئەڭ كۆپ چىقسىمۇ ئىككى مىلىيۇنغا بارار،لىكىن مۇنبەر كۆرىدىغانلار بۇ ساننىڭ يىرىمىنىڭ يىرىمىغا يەتمەيدۇ.ئۇيۇن ئۇنيايدىغانلار تولاراق.ئەمدى قالغان تور سودىسىغا كەلسەك،تور سودىسىدا كۆلەم ھاسىل قىلىنمىغان،ياكى تەشۋىقات يوق.پەقەت مۇنبەر قاتارلىقلاردىلا تارقىلىپ يۈرگەن بىلەن مۇنبەر كۆرىدىغانلار ئا بولغاچقا بۇنداق تەشۋىقاتنىڭ ئۈنىمى كۆزلىگەن نىشانغا يىتەلمەيدۇ.\
ئۇنىڭ ئۈستىگە يىڭى قۇرۇلغان ئۇيغۇر تور سودا دۇكانلىرى ئەمدىلەتتىن قۇرۇلۋاتقاچقا باشقا تور بىلەن ھەپلكىشىدىغانلارنىڭ بىلمەيدىغانلىرى كۆپ.يەنىمۇ نىگىزلىك مەسىلە شۇ يەردىكى،تور بىلەن ئالاقىسى يۇق كىشىلەر تور نى بىر خىل ئالدامچىلىق ياكى ئىشەنمەسلىك كەيپىياتىدا كۆرىدۇ،ياكى پەقەتلا شەپشەك كىشىلەرنىڭ ئۇيۇنى قاتارىدا مۇئامىلە قىلىدۇ،ئۇنىڭ ئۈستىگە تور تۇغۇرلۇق ئالدامچىلىق ئۇچۇرلىرى ياخشى ئۇچۇرلاردىن تىز تارالغاچقا كىشىلەر تورغا مەبلەغ سىلىشنى تاا خالاپ كەتمەيدۇ.سەۋەبلەر شۇمىكىن،مەن شۇنداق قارايمەن.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   izqel تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-10-6 08:50 PM  


ئۆزىڭىز ياخشى كۆرگەن ئادەمنىڭ ئېللىتى خېسلەت بېلىنسە،ئۆزىڭىز يامان كۆرگەن ئادەمنىڭ خېسلىتى ئېللەت بېلىنىدۇ.

يولدىن چىقما ،خاندىن قوقما

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 20827
يازما سانى: 1522
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8642
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 2969 سائەت
تىزىم: 2010-12-5
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 09:01:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنمۇ توردىن نەرسە كىرەكلەرنى بەك ئالىمەن . تىيەنماۋنى ئاساسلىق تاللاش ئوبىكتى قىلىمەن .  تاۋارىم تورىنىمۇ كۈرۈپ باقاي . ياخشىراق بولسا قوللاش يۈزىسىدىن بولسىمۇ نەرسە كىرەك ئالامەن .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57007
يازما سانى: 3398
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 12646
تۆھپە نۇمۇرى: 1148
توردا: 1053 سائەت
تىزىم: 2011-9-18
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 09:07:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىرلا ئېغىز گەپ كۈندە تورغا تولا چىقىدىغانلارنىڭ ئىقتىسادى يار بەرمەيدۇ،
بايلارنىڭ بولسا تورغا چىقىشقا ۋاقتى يوق.
مەلۇم ساندىكى ئىشچى-خىزمەتچىلەرنى ۋە ئوقۇغۇچىلارنى ھىساپقا ئالمىغاندا.
بولمىسا مەنچە بولسا بۇ تور سودىسىمۇ ئىگىلىك تىكلەشنىڭ كەڭ ئېچىلغان يوللىرىدىن بىرىكىن،
كېيىنچە تور سودىسى ئومۇملىشىپ كېتىشى مۈمكىن.
چۈنكى توردىن بىر نەرسە سېتىۋېلىش ھازىر بارغانسېرى ئومۇملىشىۋاتىدۇ. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   nazigul8 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-10-6 09:09 PM  


پەقەت خەتتىن ساۋادى چىققان نادان،ناچار بىلەرمەنلەگە گەپ چۈشەندۈرۈش، خۇددى كالىغا ساز چېلىش بىلەن باراۋەر. ياخشى جاۋاپ پەقەت: سۈكۈت! رېئالدا ياشىماي، ئۆز خىيالىدىكى غايىۋانە دۇنيادا ياشاۋاتقانلاغىمۇ ھەم. چۈنكى بۇمۇنبەر (ئەڭ ئالىجاناپلار) يىغىلغان جايكەن![

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 63473
يازما سانى: 5566
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 32189
تۆھپە نۇمۇرى: 647
توردا: 3382 سائەت
تىزىم: 2011-11-3
ئاخىرقى: 2015-4-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 11:04:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كېيىنچە تور سودىسى ئومۇملىشىپ كېتىشى مۈمكىن.
چۈنكى توردىن بىر نەرسە سېتىۋېلىش ھازىر بارغانسېرى ئومۇملىشىۋاتىدۇ

مەنمۇ شۇنداق قاراشتا.

قېرىپ قالساڭمۇ قال،ھېرىپ قالما!!يىتىم قالساڭمۇ قال،غېرىپ قالما!!!!

ئۇيغۇر ئوغلى

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76363
يازما سانى: 4226
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 20145
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1663 سائەت
تىزىم: 2012-2-22
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-6 11:44:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تور سودىسى قولايلىق...........ئىشلىرىڭلارغا ئۇتۇق تىلەيمەن

ئەرلەر مىللەت ئۈچۈن مۇش تۈككەندە، ئاياللار مىللەت ئۈچۈن ياش تۆككەندە مىللەت گۈللىنىدۇ!!

ئۈچ مىتىر چوڭقۇرلۇقتىكى سۇ

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76177
يازما سانى: 661
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6911
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 462 سائەت
تىزىم: 2012-2-18
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-7 12:15:24 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ا

ماللارنى تۈرى بىلەن تولۇق سالالمايۋاتىسىلەر، يەنە بىر تەرەپتىن توردا ئالىدىغان خىرىدارلار نەرسىلەرنىڭ تولىسىنىڭ داڭلىقىنى  قوغلىشىدۇ.

يەنى توردا مال ئالىدىغانلار تىل جەھەتتىن ئاساسەن ئۆزىنىڭ ھۆددىسىدىن ئۆزى چىقالايدىغانلار.
دىمەك تىل بىلگەندىكىن مالنىڭ خىلىنى بىلىدۇ. توربەتلەرنىڭمۇ داڭلىقىنى ئاسان تاپالايدۇ. شۇنداق بولغاندىكىن ساختا مال بىلەن ھەقىقى ماركىلىق مالنى تىل بىلمەيدىغانلارغا قارىغاندا ياخشى بىلىدۇ. بىلگەچكە داڭلىقىنى سىتىۋالىدۇ. يەنى ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدا تاپماق تەس ياكى ھەقىقى راس ماركىسى يوق ياكى  بولسىمۇ قىممەت ماللارنى  ......دىمەك رايۇنىمىزدا تىپىلمايدىغان ماللارنى ئالىدۇ. توردا مال سىتىۋىلىشنىڭ ئارتۇقچىلىقى--... تاپماق تەس ماللار.

سىلەر شۇنداق مال سالالامسىلەر؟ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدىن چىققان تاۋارلارنى سالىسىلەر. ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزنىڭ مەھسۇلاتىنى بولسا ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدا تاپماق ئاسان .توردىن سىتىۋىلىش ھاجەتسىز، ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزدىن چىقمىغان داڭلىق ماللارنى سىلەر سالمايسىلەر،


سىلەر قوللاپ بىز باي بولغاندىكىن چەتنىڭكىنى سالىمىز دىسەڭلار ئالىدىغانلار قوشۇلمايدۇ. مەنغۇ توردىن مال ئەپ باقمىدىم.

ئالىدىغان كۆپ نەرسىلەرنىڭ تۈرى ئاساسەن تىلفۇن،ساقال ئالغۇچ دىگەندەك ئىلىكتىر ياكى توك بىلەن مۇناسىۋەتلىك بۇيۇملار،

ئەمدىشۇ بۇنداق ئىلىكتىر بىلەن ياكى تىلگىراف بىلەن مۇناسىۋەتلىك نەرسىنىڭ شۇ چەتنىڭ بولسىمۇ جىڭراقىنى ئالىدىغان گەپكەن شۇ.

چۈشەنچەم شۇنچىلىككەن ھە. پىكىرىڭلار بولسا چىرايلىقچە چۈشەندۈرۈڭلار، تىللاپ كەتمەڭلار يەنە. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   زاغرا تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-10-7 12:17 AM  


سەن مىنڭ ھەققىمگە ئاللاھتىن نىمە تىلىگەن بولساڭ ئاللاھ ساڭا شۇنىڭ ئىككى ھەسسىنى بەرسۇن!!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 9176
يازما سانى: 1090
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7365
تۆھپە نۇمۇرى: 396
توردا: 1790 سائەت
تىزىم: 2010-9-5
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-7 12:59:09 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئون ئۇيغۇردىن بىرى تورغا چىقسىمۇ 1 مىليونى چىقىدۇ، بىر سومدىن پۇل خەجلىسىمۇ 1 مىليون خەجلەيدۇ!

ئازاب چەككەن سەۋر قىلسۇن، ئازابقا دۇچار قىلغان
ئازابلىنىشنى كۈتسۇن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97058
يازما سانى: 150
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1501
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 680 سائەت
تىزىم: 2013-8-18
ئاخىرقى: 2015-1-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-7 01:32:24 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرلارنىڭ تور سودىسى خېلى چوڭ خىرىسقا دۇچ كېلىدۇ. بۇنىڭ بىۋاسىتە تەسىرى ئانا تىلدىن بولىدۇ. ھازىر قوش تىل مائارىپى دەپ قاملاشمىغان بىر نېمىنى كۆتۈرۈپ چىقتى. بۇ ئىش تور سودىسىغىلا ئەمەس بەلكى ئۇيغۇرلارنىڭ ئىش ئورنى، تېخىمۇ ئېنىق دېگەندە ئۇيغۇرلارنىڭ ئىقتىسادىغا بىۋاسىتە تەھدىد ئېلىپ كېلىدۇ. مەن مال مەنبە مەسىلىسىدە ئەسكەرتىپ ئۆتتۈم، مال مەنبەسىنىڭ كۆپ قىسىمى ئىچكىرى ئۆلكىلەر. كۆپ قىسىم ئۇيغۇر كارخانىلىرىمۇ مەھسۇلاتلىرىنى ئىچكىرىدىن ياسىتىپ ئەكىلىپ ئۇيغۇرچە خەت ۋە ماركىلارنى چاپلاپلا ساتىدۇ، ماركا ۋە خەتنى چاپلىسىمۇ مەيلىتى، بىرمۇنچە پۇلنىمۇ قوشۇپ چاپلىۋتىدۇ (شۇنىڭ بىلەن ئۆزىمىزنىڭ كارخنىسىنى ئۆزىمىز تىللايمىز)، ئوخشاش تۈرىكى مەھسۇلات ئۇيغۇرلارنىڭ قولىغا كەلگەندە قىممەت بولۇپ قالىدۇ. ھازىرقى ئۇيغۇرچە تور بېكەتلىرنىڭ كۆپ قىسىمى ئويغۇر كارخانىلىرىغا ئوخشايدۇ. يەنى خەنزۇ تىلىنى ياخشى بىلمەيدىغان ياكى كومپيۇتېر ۋە تور مەشغۇلاتىغا پىشىق بولمىغان كىشىلەرگە مۇلازىمەت قىلىۋاتىدۇ. ھازىرقى بالىلار خەنزۇ تىلىنى ئانا تىلىدىنمۇ ياخشى بىلىدۇ. كومپيۇتېرنىمۇ باشلانغۇچتىن باشلاپ ئۆگىنىشكە باشلايدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە كومپيۇتېر تورى دېگەن نەرسە ياشلار ۋە بالىلارنى ئۆزىگە بەكلا جەلىپ قىلىدۇ. بۇ خەنزۇ تىلى ۋە كومپيۇتېر بىلمەسلىك مەسىلىسىنى تۈپتىن ھەل قىلىدۇ. شۇنداق بولغان ئەھۋالدا ئۇلارمۇ بىۋاسىتە ئىچكىرىدىن سېتىۋېلىشنى ئويلايدۇ. چۈنكى ھەممە ئادەمنىڭ پۇل تېجىگۈسى كېلىدۇ. بۇ ئەھۋال تور سودىسىغىلا ئەمەس، ئۇيغۇرلارنىڭ ئومۇمىي ئىقتىسادىغا بىۋاسىتە تەسىر كۆرسىتىدۇ. ئۇيغۇر كارخانىلىرىنىڭ يىلدا نەچچە يۈزى قۇرۇلۇپ، يەنە نەچچە يۈزى يوقاپ كەتكەنگە ئوخشاش ئىش. مەسىلەن: مەلۇم مەھسۇلاتتىن 100 ياساتقانغا قارىغاندا 1000 نى ياساتسا ئەرزان توختايدۇ. 10 يۈەندىن پايدا ئېلىپ، 10 ئادەمگە سېتىپ جەمئىي 100 يۈەن پايدا ئالغاندىن، 1 يۈەن پايدا ئېلىپ 100 ئادمگە ساتسىمۇ ئوخشاش. ھېچكىم 1 يۈەنلىك نەرسىنى 10 يۈەنگە سېتىۋېلىشنى خالىمايدۇ. شۇڭا ئۇيغۇر كارخانىلىرىنىڭ بازاردا مەۋجۇد بولۇشى بەك تەس. ئۇيغۇرلار مۇسۇلمان بولغانلىقى ۋە يېمەك ئىچمەك ئادىتى خەلەرگە ئوخشىمىغانلىقى ئۈچۈن، ئۇيغۇرلارنىڭ يېمەك- ئىچمەك كەسپىي ئاساسىي جەھەتتىن پۈت تېرەپ تۇرىۋاتىدۇ. بىز ھەممىمىز باشقىلارنىڭكىنى ئويلاشمايلا سېتىۋالغان بىلەن، باشقىلار بىزنىڭكىنى ئاساسىي جەھەتتىن سېتىۋالمايدۇ. ئوخشاشلا ئۇيغۇرلارنىڭ خىزمەت ئورنىمۇ ئۆزلۈكسىز ئازلاپ كېتىۋاتىدۇ. بۇنى ھەممىمىز ھېس قىلىۋاتىمىز. سەۋەبى ئاددىيلا، بىز ھېچكىمنىڭ ياردىمىسىز خەنزۇ تىلىدا بىمالا ئىشىمىزنى بىجىرەلەيمىز. شۇ سەۋەبدىن ھۆكۈمەتنىڭ ئۇيغۇرلارغا توغرىسى ئۇيغۇر تىلىغا ئېھتىياجى بولمايدۇ. مۇشۇ بىر سەۋەبنىڭ ئۆزىلا ئۇيغۇرلانىڭ ئىقتىسادىنى زور دەرىجىدە بوغۇپ قويۇشى مۇمكىن. ئىقتىسادتا چېكىنگەنسىرى تېخىمۇ ئەرزان بىراق سۇپەتسىز بولغان باشقىلارنىڭكىنى سېتىۋېلىشقا يۈزلىنىمىز، بۇ تېخىمۇ چېكىنىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ. ئەمما ئۇنداق چوڭ زىيانغا ئۇچىراشقا خېلى ۋاقىت بار. ھازىر كىشىلەرنىڭ مىللىي كىملىكىنى قايتا ئىزدىشى، ئىتپاقلىشىشى ۋە ئونىۋېرسال ساپاسىنىڭ ئۆسۈشىگە قارىغاندا ئۇنداق بولوپ كەتمەيدۇ. شۇنداق بولدى دېگەن ھالەتتىمۇ ئادەمنى ئۈمۈدسىزلەندۈرگىدەك دەرىجىدە بولۇپ كەتمەيدۇ. نېمىلا بولمىسۇن ئۇيغۇر تور سودىسى ئۆزىگە خاس يول تۇتسا يەنىلا ئىستىمال مەنبەسى مەۋجۇد بولىدۇ. يەنى مىللىي كارىغانىلارنىڭ تور سودا ئېڭىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش، توپ باھا بىلەن پارچە باھا پەرقى كۆپىرەك بولغان مەھسۇلاتلارنى بازارغا سېلىش، يېڭى، جىددىي ئېھتىياجلىق مەھسۇلاتلارنى بازارغا سېلىش، مۇلازىمەت سۈپىتى، ئىشەنچ دەرىجىسى ۋە سېتىشتىن كېيىنكى مۇلازىمەت سۈپىتىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش... قاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق يەنىلا مەۋجۇدلىقىنى ساقلاپ قالالايدۇ ۋە تەرەققى قىلالايدۇ. ئەمما يېقىنقى 5 يىلدىن 10 يىلغىچە مۇقەرەر تەرەققىي قىلىش باسقۇچىدا بولىدۇ.
قىسقىسى، مىللىي كارىخانىلار خەلقنىڭ مىللىي ھېسىياتىدىن پايدىلىنىپ، خەلقنى ئالدىمىسا، خەلق مىللىي كارىخانىلارنى ئەمەلىي قوللىسا يەنى ئسىتىمالچى بولسا، مىللىي كارىخانىلارمۇ خەلقتىن ئېلىپ، خەققە بەرمەي يەنىلا خەلققە قايتۇرسا ھەممە ئىش ئوڭشىلىپ كېتىدۇ.

چوڭ بازارغا مەرھەممەت. http://chongbazar.com

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93013
يازما سانى: 261
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 669
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 246 سائەت
تىزىم: 2013-3-10
ئاخىرقى: 2015-2-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-10-7 02:34:18 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يانفۇن نۇسقىسى بارمۇ تۇربىتىڭلارنىڭ.
ئىشلىرىڭلار ئۇڭۇشلۇق بۇلسۇن

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش