مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 4030|ئىنكاس: 24

ئۇلارنىڭ ياشاش ھوقوقى يوق! [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

impiria سالونى

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6585
يازما سانى: 350
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 12387
تۆھپە نۇمۇرى: 581
توردا: 3803 سائەت
تىزىم: 2010-8-17
ئاخىرقى: 2014-7-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-23 05:28:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئۇلارنىڭ ياشاش ھوقوقى يوق!

بىر كىشى مىڭ بىر جاپادا ئىشلەپ ئىرىشكەن بىر ناننى ئەمدىلا يەي دەپ تۇرۇشىغا نەدىن كەلگىنىنى بىلگىلى بولمايدىغان ئىنتايىن مەينەت قوللار تەرەپ – تەرەپتىن يوپۇرۇلۇپ كىلىپلا ئۇ ناننى تالان – تاراج قىپتۇ. ئىشىپ قالغان نانمۇ ئىنتايىن مەينەت بولۇپ كەتكەچكە ھىلىقى بىچارە كىشى ئۇ ناننى يىيىشكە ئامالسىز قاپتۇ.

ئەمدى بىز نەزىرىمىزنى دىيارىمىزدىكى كارخانىلاردىكى ماركا قىستاڭچىلىقى ۋە ئوبراز ئوغرىلىقىغا قارىتىپ باقايلى!

نەچچە يىللار ئىلگىرى تىلۋىزوردا « ساپ » دەپ بىر خىل ئىچىملىك ئىلان قىلىنغانلىقى ئىسىدە، كىيىن رىھىم قان ئىلانىغا چىققان « زاپ » دەپ بىر خىل ئىچىملىك ئىشلەندى. كۈلمىگەن ئادەم باشقىلارنىڭ كۈلگىنىنى كۆرسە ئىختىيارسىز كۈلكىسى قىستاپ قالغاندەك ھەر قىتىم ئاشۇ ئىلاننى كۆرسەم ئىختىيارسىز كۈلۈپ سالاتتىم. بىر قىتىم بىر نەچچە ئاغىينىلەر پاراڭلىشىپ ئولتۇرۇپ مۇشۇ زاپنى ئىچسە ئادەمنى راستىنلا كۈلدۈرەمدىغاندۇ دەپ ھەممەيلەن بىر تالدىن زاپ ئىچىملىكىنى ئىچىپ باقتۇق. نەدە كۈلىمىز. نەچچە كۈندىن بىرى ھاۋانىڭ ئىسسىقلىقىدا مىۋە – چىۋىنى تولا يەپ، سوغۇق ئىچىملىكنى تولا ئىچىپ، ئاشقازانلىرىمىز سوۋۇپ كەتكەنمۇ ئەيتاۋۇر، زاپنى ئىچكەندىن كىينلا نەچچەيلەننىڭ مەيدىسى ئېچىشىپ، ئاغزىغا زەرداپ يېنىپ، ياندۇرۇپ ئۈلگۈردى. مەنمۇ نەچچە كۈن مەيدەم ئېچىشىپ، يىگىنىم يىگەن بولماي يۈردۈم. يەنە قارىسام ئەمدى شاپ دەپ بىر خىل ئىچىملىك ئىلان قىلىنىۋىتىپتۇ. ماقۇلە بۇنىمۇ تېتىپ باقاي دەپ ئىچسەم تەمىمۇ، رەڭگىمۇ پەرق قىلمايدىغان، يا قۇۋۋەت قىلمايدىغان ئوخشاش مەيدە ئاغرىتىدىغان ئىچىملىككەن شۇ.

ئويلاپ قالدىم. ساپ تىن كىيىن زاپ، زاپتىن كىيىن شاپ، شاپتىن كيىن قاپ، قاپتىن كىيىن كاپ، كاپتىن كىيىن نۇن، ۋو، ھىي لار بىر بىرلەپ چىقىشقا باشلىسا ھەممە ئادەم تىتىپ باقسا –ھە، كۈلكىلىك تەسەۋۋۇرمىكەن.

رىد بۇل دەپ بىر ئىچىملىك بار ھەممەيلەن بىلىدىغان، ئۆتكەن يىلدىن بىرى ئەير بۇل دەپ بىر ئىچىملىك چىقتى، ئۇنىڭغا ئۇلاپلا، ئىرەنبۇل، ئىمران بۇللار چىقىشقا باشلىدى. باشتىكى ئەير دىگەن گەپنى تۇتۇۋالغانلار بولسا ئەير دوغاننى بازارغا سالدى، ئەمدى ئەير بولغان، ئەير تولغانلار بازارغا چىقىشقا باشلىسا، ئىختىيارسىز يەنە كۈلۈپ كەتتىم.

يۇقاردىكى ئىسىملار ھەممەيلەنگە تونۇشلۇق بولغىنىدەك، بۇ ئىسىملاردىكى ئوخشاشلىق، ئورتاقلىقنىڭ تاسادىپى توغرا كىلىپ قالمىغانلىقى ھەممەيلەنگە مەلۇملۇق ئەلۋەتتە. ئەگەر بىرەرسى سىزگە بۇ مەھسۇلاتلارنىڭ بەزىلىرى تۈركىيەنىڭ، بەزىلىرى ئىراننىڭ، بەزىلىرى مالايسىيانىڭ تۇرسا، قانداقسىگە بىز ئىسىم قويغىدەكمىز؟ دەپ سۇئال قويسا تەمتىرەمسىز؟ راستىنلا ئاشۇلارنىڭ ماللىرى ئىكەنلىكىگە ئىشىنەمسىز؟ مەن ئىشەنمەيمەن.

تىتىتقۇ ساھەسىدە قارا شەھەر ياسىنجان يىمەكلىك زاۋۇتى ئۆزگىچە خاسلىق يارىتىپ ھەر خىل تەم خۇرۇچلارنى ئىشلەپ بازارغا سىلىۋىدى، كەينىگە ئۇلاپلا تەقۋا ماركىلىق تەم خۇرۇچلار بازارلارنى بىر ئاپتۇ. ئەمدى ئۇنىڭغا ئۇلاپ لەقۋا، پوقۋالار چىقىشقا باشلىسا بۇ يەنە بىر كۈلكە.

مەن بىلىدىغان بىر كارخانىچى ئىزا تارتماستىن ھىلىقى ھوشۇر قارى ئىلانىغا چىقىدىغان كىۋەز گۈلى ماركىلىق ئوغۇت بارغۇ، ئاشۇنىڭ ماركىسىنىڭ ئۈستىگە كىۋەز گۈلى دىگەن ئۇيغۇرچە خەتنى يىزىپلا ئايرىم ماركا  قىلىپ ئەنگە ئالدۇردى ۋە مۇشۇ ماركىدا ئوغۇت  ئىشلەپ ساتىمەن. ئىلاننى فۇشىڭ شىركىتى قىلىپ بىرىدۇ. مەھسۇلاتنى مەن سىتىپ پايدا ئالىمەن دەپ داۋراڭ قىلىپ ماختىنىپ يۈرگەنلىكى ھازىرغىچە كۆز ئالدىمدا تۇرىدۇ.

ئامىنە شىركىتىمۇ خىجىل بولماستىن جىيەنلىباۋنىڭ رەڭگى ۋە بوتۇلكىسىغا تەقلىد قىلىپ بىر خىل ئىچىملىك ئىشلەپ تارقىتىپ يۈرۈپتۇ. ئامىنە شىركىمۇ دەسلەپتە ئىچىملىك ساھەسىدە يىڭىلىق يارىتىپ ئۆزىگە خاس لايىھە، تەم، ئوبراز بىلەن ئوتتۇرىغا چىققانىدى. ئەمدى ئۇلارغا نىمە بولغاندۇ؟ ياكى ئىچىملىكىگە رەڭ، بوتۇلكىغا لايىھە تاپالماي قالغانمىدۇ ؟ دەپ قالدىم.

نەچچە ۋاقىتتىن بىرى مۇشۇ ئىشلار كاللامغا كىرىۋىلىپ، مۇشۇ توغرىدا توردا بىر ماقالە ئىلان قىلىپ تورداشلار بىلەن بىر مۇنازىرە قىلىش، شۇ ئارقىلىق جامائەت پىكىرىنى يىتەكلەپ، كارخانىچىلىرىمىزدىكى ماركا قىستاڭچىلىقى ۋە ئوبراز ئوغرىلىقىغا قانداق خاتىمە بەرگىلى بولىدىغانلىقى توغرىسىدا پىكىر بىرلىكىگە كىلىش ۋە ئومومى خەلق ھەركەتكە كىلىپ ئوبراز ئوغرىلىرىنىڭ بازىرىنى كاسات قىلىپ، ھەقىقى ئەجىر قىلغانلارنىڭ ھەق – ھوقوقلىرىنى قوغداش تەشەببۇسىنى جەمىيەتتە كەڭ تارقىتىش ئۈچۈن پىكىرلىرىمنى كەڭ تورداشلارغا سۇندۇم.

ئالدى بىلەن خاسلىق جەھەتتىكى ئۆزەمنىڭ ئوي خىياللىرىمنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتەي:

بازار ئىگىلىكىدە بازارغا سىلىنىۋاتقان ھەر بىر ماركىدىكى مەھسۇلاتنىڭ ئۆزىگە خاس ئالاھىدىلىكى بولغان بولىدۇ. يۇقاردا تىلغا ئىلىپ ئۆتكىنىمدەك بىر سۆز ياكى بىر بوغۇمنى تۇتۇۋىلىپ داۋاملاشتۇرۇپ، ھىچقانداق خاسلىقى بولمىغان تەقلىدى تاۋارلارنى بازارغا سىلىپ يا ئۆزى يا باشقىلارنى ناننى پۈتۈن يىگىلى قويمايدىغانلار نىمىنى ئويلايدىغاندۇ؟

ئەجىبا ئۇلار، باشقىلارنىڭ بىر ئىشلارنى قىلىپ پۇل تىپىۋاتقانلىقىنى كۆرۈپ كۆز قىزارتامدىغاندۇ؟ مىنىڭچىمۇ شۇنداق. ئۇلار ھەقىقەتەن قىزىلكۆزلەر. ئىسىڭلاردا بولسۇن قىزىلكۆزلەر! قىزىلكۆزلۈك بىلەن باشلىغان ھىچقانداق ئىش راۋاج تاپمايدۇ. بۇ يەردە كىچىككىنە بىر مىسال ئىلىپ ئۆتۈشكە توغرا كىلىۋاتىدۇ.

مەن بىلىدىغان بىر كىشى بار ئىدى، ئۆزى ھۆرمەتكە سازاۋەر ھاجى ھەرەم كىشى، بۇ كىشىنىڭ ئىنىسى تورخانا ئاچاتتى. سودىسى شۇنداق ياخشى، ئادەم دىگەن ئۆچىرەت تۇرۇپ ئوينايدۇ ئۇ دۇكاندا.  بىر كۈنى ئۇ كىشى مىنى ئىزدەپ كەپتۇ. نىمە دەيدۇ دىمەمسىلەر؟ مەن مۇشۇ ئىنىمنىڭ تورخانىسىنىڭ يىنىدا بىر تورخانا ئاچاي دىگەن، بۇ بەك پۇل تاپقىلى بولىدىغان ئىشكەن، شۇڭا ئاشۇ تورخانىنى باشقۇرۇپ بەرسىڭىز، مائاشىڭىزنى يۇقىرى قىلىپ بەرسەم. دەيدۇ. مەن ئۇنىڭغا:

- ھاجىكا، بۇ خىيالنى ياخشى قىپسىز، لىكىن ئىنىڭىزنىڭ يىنىدا ئاچماي باشقا يەردە ئاچسىڭىز بولمامدۇ! مەن قارىشىپ بىرەي، لىكىن بۇ يەردە ئاچسىڭىز مەن قىلمايمەن. دىدىم.

كىيىن ئۇ كىشى مىنى ئىزدىمىدى، مىنىڭمۇ كارىم بولمىدى، قارىسام راستىنلا ئىنىسىنىڭ تورخانىسى يىنىدا بىر تورخانا ئېچىپتۇ. كىرىپ كۆرۈپ باقتىم. ئىنىسىنىڭ تورخانىسىدا ئادەم يەنىلا ئۆچىرەت، ئاكىسىنىڭ تورخانىسىدا بولسا چىۋىن تۇتۇپ يەپ ئولتۇرۇپتۇ. قىزىلكۆزلۈك قىلغانغا تويە، خوپ بولدى! دەپ قالدىم ئىچىمدە. كىيىن ئىككىسىنىڭ مۇناسىۋىتىگە تەسىر يىتىپ، ئىنىسى تورخانىسىنى باشقا يەرگە كۆچۈرۈپ كەتتى، ئاكىسىمۇ بىر مەزگىلدىن كىيىن تىجارەتنى ئاقتۇرالماي كومپيوتىرلىرىنى ئەسكى – تۈسكى قاتارىدا بىر تەرەپ قىلىپ تۈگەتتى.

بىر كارخانىچى ياكى بىر شەخس نەچچە يىللارچە يۈرەك قىنىنى، زىھنىنى ۋە ۋاقتىنى سەرپ قىلىپ بىر ئىشلارنى ئەمدى ئۆز يولىغا چۈشۈرۈپ ئاشقا ئاغزى تىگەي دىگەندە يۇقارقىدەك ماركا تەقلىدچىلىرى ۋە ئوبراز ئوغرىلىرى ئۇنىڭ قاچىسىنى ئۆرۈپ تاشلىسا، بىر مۇنچە دەسمايە سىلىپ، ئۆزى پۇل تاپالمىغاننىڭ ئۈستىگە باشقىلار يەۋەتقان ناننىمۇ مەينەت قىلىپ تاشلىسا بۇ كىشىنى غەزەپلەندۈرمەمدۇ؟

ماركا، مەھسۇلات تەقلىدچىلىكى ۋە ئوبراز ئوغرىلىقى كەلتۈرۈپ چىقىرىدىغان زىيان بەكمۇ ئىغىر بولىدۇ.

1) مەھسۇلاتنىڭ تەمىنلەش ۋە ئىھتىياج تەڭپۇڭلۇقىنى بۇزۇپ، ئومومى جەمىيەت ئىقتىسادىنىڭ نورمال ئوبوروت قىلىنىشىغا ۋە راۋاجلىنىشىغا ئىغىر دەرىجىدە توسالغۇ بولىدۇ.

2) تەقلىدى مەھسۇلاتلار مەخسۇس ئەسلىدىكى مەھسۇلاتنىڭ بازىرىنى بۇزۇپ، پۇل تىپىشنىلا مەقسەت قىلغاچقا ، تەننەرخنى تۆۋەنلىتىپ، كىرىمنى ئاشۇرۇشنى مۇقەررەر تەلەپ قىلىدۇ، بۇ سەۋەپتىن تەقلىدى مەھسۇلاتنىڭ سۈپىتى ئىنتايىن ناچار بولىدۇ، بۇ ئومومى خەلقنىڭ تەن ساغلاملىقى ۋە مال مۈلكىگە قىلىنغان ئىغىر دەخلى – تەرۈز ھىساپلىنىدۇ.

3) تەقلىدچىلىك بىر شەخس ياكى بىر كارخانىنىڭ ئۇزۇن مەزگىللىك ئەمگەك مىۋىسىنى ئوغرىلاپ يەرگە ئۇرۇش بولۇپ، تەقلىد قىلىنغان مەھسۇلات تۈپەيلىدىن ئەسلىدىكى مەھسۇلاتقا بولغان ئىشەنچ سۇسلاپ كىتىدۇ. بۇ سەۋەپتىن ئەسلى مەھسۇلاتنى ئىشلەپچىقارغۇچىمۇ ۋە تەقلىدى مەھسۇلات ئىشلەپچىقارغۇچىمۇ پايدا ئالالمىغاننىڭ ئۈستىگە ھەممىسى بىراقلا زىيان تارتىدۇ.

4) سۈپەت كاپالەت تارماقلىرى، سودا سانائەتنى مەمۇرى باشقۇرۇش تارماقلىرى، باج تارماقلىرى قاتارلىق مۇناسىۋەتلىك تارماقلارنىڭ قانۇن ئىجرا قىلىشىغا ئىغىر دەرىجىدە توسقۇنلۇق قىلىپ، دۆلەت قانۇنىنىڭ نورمال ئىجرا قىلىنىشىغا ۋە دۆلەت مال مۈلكىنىڭ خەزىنىگە كىرىشىگە زور تەسىر كۆرسىتىدۇ.

يۇقاردىكى « ئالاھىدە تۆھپە » لىرى بىلەن ماركا، مەھسۇلات تەقلىدچىلىكى ۋە ئوبراز ئوغرىلىقى ئۆزىنىڭ ياشاش ھوقوقىنىڭ يوقلۇقىنى مۇرەسسە تەلەپ قىلمايدىغان پاكىتلار ئارقىلىق ئىسپاتلاپ چىقتى ۋە ئۆزىنىڭ ئۆلۈم خېتىگە ئىمزا قويدى.

ئەمدى پۇل تاپقىلى بولىدىغان تۈرلەر توغرىسىدا قىسقىچە توختىلايلى:

ھازىر دۇنيادا نىمە كۆپ، تۈر كۈپ، ئەگەر قىلايچۇ دەپ بەلنى باغلىسىلا ھەر بىر ئۇيغۇر ئۈچۈن 2 تۈرنى ئايرىپ ھىساپلىساقمۇ يەنىلا بۇ تۈرلەر تۈگىمەيدۇكى، ئۇيغۇرنىڭ سانى يىتىشمەيدۇ. ھازىرغا قەدەر ئۇيغۇرچە ماركىدىكى بىرەر مەھسۇلات يوق بولغان تۈرلەر ساماندەك، شۇنداق تۇرۇپ يەنە نىمىشقا ماركا قىستاڭچىلىقى، تۈر قىستاڭچىلىقى، ئوبراز ئوغرىلىقى يۈز بىرىدۇ؟

مىنىڭچە بۇ بىزدىكى ئومومى خاراكتىرلىق خەق ئىچىپ قويغان يولدا مىڭىش ئاسان دەيدىغان پىسخىك خاراكتىرنىڭ مۇقەررەر نەتىجىسى.

بىر ساسلىق بار ئىكەن. بىر يولۇچى توغرا كىلىپ قىلىش سەۋەبىدىن بۇ ساسلىقتىن ئۆتمەكچى بوپتۇ. مىڭىپ – مىڭىپ بىر يەرلەرگە كەلگەندە ساسلىقنىڭ كۆزىگە چۆكۈپ ئۆلۈپ كىتىپتۇ. كىيىن يەنە بىرەيلەن كەپتۇ ۋە بىر كىشىنىڭ ئاياق ئىزىنى كۆرۈپ چوقۇم بۇ يولدا ئادەم ماڭغان، دىمەك بۇ ساسلىقتىن ئۆتۈپ كەتكىلى بولىدۇ، دەپ شۇ ئىزنى بويلاپ مىڭىپتۇ ۋە ئۇمۇ ساسلىقنىڭ كۆزىگە چۆكۈپ ئۆلۈپتۇ. يەنە بىرەيلەن، يەنە بىرەيلەن ............... ئاخىرى بۇ يەردە بىر چىغىر يول شەكىللىنىپتۇ ۋە كەلگەن ئادەم ئىككىلەنمەي ماڭىدىغان بوپتۇ ۋە ھەممىسى ساسلىقنىڭ كۆزىگە چۆكۈپ ئۆلۈپتۇ.

بۇ قىسقا ھىكايىدىن نىمە مەنا چىقىدۇ؟ ئەگىشىشنىڭ ئاقىۋىتىنىڭ تېخىمۇ خەتەرلىك بولىدىغانلىقىنى بۇ ھىكايە دەلىللەپ بىرەلمەمدۇ؟

بىراق بىز بۇ خىل پىسخىك ھالەتنى كونتىرول قىلىشقا، ئاشۇنداق قىلىدىغانلارنى يولىدىن تەربىيە ئىشلەپ قايتۇرۇشقا ئامالسىز. قانداق قىلىش كىرەك؟

ئەمدى بىز بۇ خىل زىيانداش پارازىتتىن قانداق قۇتۇلۇشنىڭ يوللىرىنى مۇھاكىمە قىلىپ باقايلى:

مىنىڭچە بۇ ئىشنى ھەل قىلىشنىڭ بىردىنبىر چارىسى ئىستىمالچىلارنىڭ كۆز قارشىنى يىتەكلەپ، تەقلىدى تاۋارلارنى سىتىۋالمايدىغان، تەقلىدى تاۋار ئىشلەپچىقارغۇچىلار يىتىم قالىدىغان ۋە ماللىرى سىتىلمايدىغان ھالەتنى شەكىللەندۈرۈپ قويۇش، شۇ ئارقىلىق ياخشى گەپ بىلەن، تەربىيە نەسىھەت بىلەن ھۇشىنى تاپمىغانلارنى كۆتۈرۈپ قوپقۇسىز زىيانغا ئولتۇرغۇزۇپ قويۇپ، تەجرىبە ساۋاق بىرىشتىن ئىبارەت. قارىماققا بۇ بەك رەھىمسىزلىكتەك، خەلقنىڭ ئىستىمال كۆز قارشىنى يىتەكلەپ ئۇ ھالەتكە يەتكۈزۈش مۇمكىن بولمايدىغاندەك كۆرۈنسىمۇ، يۇقارقى كۆز قاراشنى قوللايدىغان ھەر بىر كىشى بۇ مىنىڭ كۆز قارشىم، مەن چوقۇم شۇنداق قىلىشىم كىرەك! دەپ قارىسا ۋە قىلسا، سۆزلەيدىغان كىشىدىن ئەمىلىيەتتە كۆرسىتىدىغان كىشىگە ئۆزگەرسىلا، بارا – بارا بۇ كۆز قاراش كىڭىيىدۇ ۋە تەقلىدچىلەر يىتىم قالىدۇ. گەرچە بۇ بىر ئۇزۇن مەزگىللىك جەريان بولسىمۇ ھەممە بىر نىيەت، بىر خىل كۆز قاراش بىلەن ئەمىلىيەتتە ئىجرا قىلسىلا چوقۇم كۆزلىگەن مەقسەتكە يەتكىلى بولىدۇ.

ئەسكەرتىش:

يۇقاردىكى كۆز قاراشلىرىمغا قوشۇلمايدىغان نۇرغۇن كىشىلەر بولۇشى مۇمكىن. بۇنى ئەلۋەتتە قوبۇل قىلىشقا بولىدۇ. ئوخشىمىغان پىكىرلەر ئارقىلىق ئادەمنىڭ نەزەر دائىرىسى كىڭىيىدۇ. پىكىرى ئېچىلىدۇ. بۇ ھەم نەق مۇشۇنداق ئوخشىمىغان پىكىرلەرنى جەلپ قىلىپ مۇنازىرە قىلىش ئارقىلىق مۇشۇ ماقالىنى ئوقۇغان ھەر بىر كىشىدە مۇشۇ تەقلىدچىلىك ۋە ئوبراز ئوغرىلىقىغا قارىتا مۇئەييەن چۈشەنچە پەيدا قىلىش مىنىڭ ئارزۇيۇم، مەسىلە ئوتتۇرىغا چىقمىغان ئىكەن، مەسىلە ئەمەس، ئوتتۇرىغا چىققان ئىكەن، چوقۇم ھەل بولىدىغان يولى بىلەن چىقىدۇ.

يەنە بىر گەپ، مەن بىرەر كارخانىچى ئەمەس، بىراق، جاپاكەش كارخانىچىلىرىمىزنىڭ ئەجرىگە خىيانەت قىلىۋاتقان ئاشۇ قىزىلكۆز ناكەسلەرگە شۇ قەدەر غەزەپلىنىمەن.

قارشى پىكىردىكىلەرنىڭ شەخسكە ئەمەس كۆز قاراشقا قارىتا پىكىر قىلىشىنى سورايمەن.


مەنبە: ئۆزەم

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مارشال تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-8-24 02:54 PM  


impiria سالونىغا قوشۇلۇشىڭىزنى قارشى ئالىمىز.
ئەمەلىي بىلىملەر ئىمپېرىيە سالونىدا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1033
يازما سانى: 543
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10713
تۆھپە نۇمۇرى: 408
توردا: 3453 سائەت
تىزىم: 2010-5-27
ئاخىرقى: 2015-2-12
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 12:20:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرچە ماركا قويىۋالغان‹‹ ھوزۇر شاكىلاتلىرى››‹‹ئەپەندىم شاكىلاتلىرى››  بىر يوقالسا بولاتتى .قىزىل كۆز ھالال-ھارامنى ئايرىمايدىغانلار شۇ نەرسىلەرنى ساتمىساڭلار. بىچارە نارەسىدە باللىرىمىزنىڭ گېلى بۇلغانمىسۇن

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79543
يازما سانى: 46
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3282
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 31 سائەت
تىزىم: 2012-4-30
ئاخىرقى: 2015-3-17
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 04:02:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەنمۇ  توغرا  مۇلاھىزە  بوپتۇ ،    نۇرغۇن ئاچ كۆزلە   ئىچكىردىن  ئىچىملىكلەرگە ئۇيغۇرچە خەتلەرنى  يىزىپلا  ساتىدىكەن  ئۇنى ئشلەپ چىقارغان ئورۇن دىگەن يەدىن بىلەلەيمىز  ئولارنىڭ مەقسىتى  دائىم سىتىپ بازار تېپىش ئەمەس  ئېلان بېرىپ  دىيارىمىزدىكىلەر  قانداقلىقىنى بىلۋالغىچىلا سىتىش  شۇنداقتىمۇ  ئۇلار  كۆزلىگەن  پايدىسىغا  ئېرشىپ بۇلدىغان گەپ ،،،،،،،   ئاندىن  يەنە ئاچ كۆزلۈك  قىلغۇسى كەلسە يەنە خەتنى  ئاماشتۇرسىلا  بۇلدىغان  گەپ  ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،    شۇندامۇ  يە   مۇشۇنداق قىلۋاتقان ئاچ  كۆزلە ،،،،                                                                               ھەممە ئىشنىڭ سورىقى  بار   بىر - بىرمىزنى  ئالدىمايلى  قېرىنداشلار ،،،،،،،،،،،،،،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95848
يازما سانى: 600
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 24
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 341 سائەت
تىزىم: 2013-6-6
ئاخىرقى: 2015-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 04:09:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تەسەۋۇرغا بايكەنسىز. ئوقۇۋېتىپ ئىختىيارسىز كۈلۈپ سالدىم،  تېمىڭىز شۇنداق تېتىملىق جەلپ قىلارلىق بوپتۇ! دىمىسىمۇ ھازىر كارخانىچىللىرىمىزدا دورىمىچىلىق، بىر بىرىنى كۆرەلمەسلىك ئېغىر!  بىرەر كارخانا ، بىرەر مەھسۇلاتنى بازارغا سالدىمۇ بولدى، باشقا كارخانىچىلار شۇنىڭغا ئوخشۇتۇپ ياكى ئىسمىنى سەللا ئۆزگەرتىپ، شۇ خىلدىكى مەھسۇلاتنى بازارغا سالىدىكەن، رىقابەتلىشىدىكەن.  بىر- بىرى بىلەن بازار تالىشىپ تېپىشىدىكەن. ھەيران قالىمەن، بىر-بىرى بىلەن رىقابەتلىشىپ، يا ئۇ يا بۇ نەتىجە قازىنالمىغاندىكىن، شۇ كىچىك كارغانىچىلار بىرلىشىپ بىر گەۋدە بولۇپ، ئىسىل مەھسۇلاتلارنى ئىشلەپ چىقارسا  بولمامدىغاندۇ؟ ھازىر ئىتنىڭ بېشىغا ئۇرسا، چاچ يۇيۇش سۇلۇقلۇغى، چىش پاستىللىرىنىڭ ئېلانى بولۇپ كەتتى، بىرەر يىلغا قالماي شۇ پارچە پۇرات ماركىدىكى مەھسۇلاتلار يوقاپ كېتىدۇ.....
مۇشۇ كارخانىچىلار ، مەھسۇلاتقا قويغان ئىسىملارنى نەدىن تاپىدىكىن دەپ ھەيران قالاتتىم! بىر چاغلاردا «نازىل، فورقان...» دىگەندەك ئىسىملاردىكى مەھسۇلاتلار پەيدا بولدى، بۇ «فورقان» دىگەن سۆز نىمە دىگەن گەپتۇ؟ دەپ ھەيران قالغان ئىدىم! كىيىن  قۇرئان كەرىمنى ئوقۇسام« فورقان» دىگەن ، قۇرئان كەرىمنىڭ 18-پارە، 25-رۈرىسىدىكى سەجدە ئايىتى ئىكەن ! ھەيران قالدىم ! مۇشۇ كارخانىچىلار نىمىنى ئويلايدىغاندۇ؟ فورقان دىگەن قان تولۇقلاش ئىچىملىگەى ئىكەن، باشقىلار ئىچىپ بولۇپ قېپىنى ئەخلەتخانىغا تاشلىۋەتسە ، دەسسەلسە، قانداق بولىدۇ؟ فورقان دىگەن ئەسلى سەجدە سۈرىسىىنىڭ ئىسمى، بۇ سۈرە ئوقۇلسا ھەممە دەرھال سەجدىگە بارىدۇ، ئاللاھقا باش قويىدۇ! مۇشۇ ئۇلۇق ئايەتنىمۇ  ماركا قىلىپ،مەھسۇلات  ئىشلەپ، ئەخلەتخانىدا خار قىلسا، نىمە دىگەن نومۇسسىزلىق؟  
كارخانىچىلارغا تەكلىۋىم:  ئىشلەپ چىقارغان تاۋارلارغا ئىسىم قويغاندا ئويلۇشۇپ قويسا، ، پۇلنى دەپ بۈيۈك كىتاپلارغا ھاقارەت قىلمىسا دىگەن ئۈمۈتتىمەن!  بۇ دۇنيا بىزگە باقى ئەمەس!  پۇلنىڭ قۇلى بولۇپ ۋاستە تاللىماي، ئويلاشماي ھارام پۇل تېپىۋەرمىسە..... دىمەكچى....

ياخشىلارغا ئاچىمەن قۇچاق،
يامانلارغا تەڭلەيمەن پىچاق.
يىقىلغاننى قويىمەن يۆلەپ،
مېنىڭ ياشاش لوگىكام شۇنداق.

ئۇيغۇر ئوغلى

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76363
يازما سانى: 4225
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 20135
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1660 سائەت
تىزىم: 2012-2-22
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 04:41:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تىجارەت ئەسلى مەنىسى بىر- بىرسىنى ئالداش ئەمەس،بىرسى-بىرسىگە پەيدا يەتكۈزۈش ئىدى.

ئەرلەر مىللەت ئۈچۈن مۇش تۈككەندە، ئاياللار مىللەت ئۈچۈن ياش تۆككەندە مىللەت گۈللىنىدۇ!!

يولدىن چىقما ،خاندىن قوقما

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 20827
يازما سانى: 1522
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8642
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 2969 سائەت
تىزىم: 2010-12-5
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 05:10:17 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەتراپلىق تەپەككۇر قىپسىز . كۈزىتىش ئىقتىدارىڭىز ياخشىكەن . سىزدىن بىر سۇئال سوراپ باقسام ، سىز نىمە  ئىش قىلىسىز  ؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4359
يازما سانى: 91
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9429
تۆھپە نۇمۇرى: 349
توردا: 404 سائەت
تىزىم: 2010-7-20
ئاخىرقى: 2015-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 05:19:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
asma0996 يوللىغان ۋاقتى  2013-8-24 04:09 PM
تەسەۋۇرغا بايكەنسىز. ئوقۇۋېتىپ ئىختىيارسىز كۈلۈپ سال ...

شۇنداق قىلىپ فۇرقان   ئىسمىنى  ئۆزگەرتىۋەتتى..........

قۇرۇق گەپتىن ئەمەل ياخشى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97034
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 43
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 7 سائەت
تىزىم: 2013-8-17
ئاخىرقى: 2013-9-13
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 05:32:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ  تىمىنى  شۇنداق ياخشى  تاللاپسىز،  بۇ تىما ئۈستىدە ھەممە كىشى  ئويلىنىشى  كىرەك  بوپ قالدى  ھازىر...  بۇ مەسلە ھازىرقى  كىشلەنىڭ  بىشىنى  قاتۇردىغان  جىددى  ھەل قىلىش لازىم بولغان مەسلىلەنىڭ  بىرسى ،  قىنى  خەلقىمىز  بۇ مەسلىنى  قانداق  ھەل قىلىش  ئۈستىدە بىر مۇنازىرە قىپ  كۆرلى  ...   ياخشىلىنىش  بوپ قالسا ئەجەپ ئەمەس...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 88506
يازما سانى: 2197
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5432
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1325 سائەت
تىزىم: 2012-12-13
ئاخىرقى: 2015-3-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 07:41:35 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قىزىل كالا، قىزىل بۇغا، قىزىل بۇقا، قىزىل تۆگە، قىزىل قوچقار، قىزىل ئۆچكە، قىزىل مارال، قىزىل كىيىك، ..........................قىزىل ( چار ) خوراز قۇۋۋەت ئىچىملىكى بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   بانكىر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-8-24 07:42 PM  


بوزقىر مۇنبىرى
http://bbs.bozqir.top/forum.php

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79820
يازما سانى: 44
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7135
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 743 سائەت
تىزىم: 2012-5-6
ئاخىرقى: 2015-3-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-24 09:35:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    ياخشى گەپلەركەن. مىنىڭ سورايدىغىنىم ، مۇشۇ تىلېۋېزور ،تورلاردا ماختىلىۋاتقان ئىچىملىك ، يىمەكلىك ،بالىلار بويۇملىرىنى بازاردا كۆرەپ مۇشۇنى بىر ئىلىپ مىللى سودىمىزنى بىر قوللاپ قوياي دەپ ئارقىسىدىكى چۈشەندۈرۈشكە قارسا ئۇيغۇرچە چۈشەندۈرۈشتە ئورنى دىگەن يەرگە ئۈرۈمچى ،ئۇ يەر ، بۇ يەر دەپ شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇندىكى يەر ئىسىملىرىنى يازىدىكەن. خەنچە چۈشەندۈرشىگە قارسا ئىشلەپ چىقارغان ئورۇن دىگەن يەرگە گۇاڭدوڭ، خىنەن دىگەندەك ئىچكىرى ئۆلكىلەرنىڭ ئىسمى يىزىقلىق. نىمىشقا بۇلارنىڭ ئىككى تىلدىكى ئورنىدا ئوخشىماسلىق بار؟

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش