مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 572|ئىنكاس: 14

دېھقانچىلىق ۋە ‹قىر مەدەنىيىتى› [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 83298
يازما سانى: 940
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17028
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1279 سائەت
تىزىم: 2012-8-1
ئاخىرقى: 2013-9-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 02:16:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

دېھقانچىلىق ۋە<قىر مەدەنىيىتى>


دېھانچىلىق ئۇيغۇرلارنىڭ ماددى ۋە مەنىۋى ھاياتىغا ئايلانغان-دۆلەت قۇرۇلۇش ھارپىسىنىڭ بۇ تەرىپىدە،تېرىقچىلىق -بىزگە ھەدىيە قىلىنغان ئەڭ چوڭ ئىختىسادى ئەۋزەللىك بولۇپ ھىساپلىنىپ كەلدى.
ۋاھالەنكى تېرىقچىلىق ئىشلىرىنىڭ بۇگۈنكى زامانىۋىلىشىشى دېھقانچىلىق قوراللىرىنىڭ ئىلغارلىشىش جەھەتتىن بىر قسىىم دېھقانچىلىق رايۇنلىرىدىكى ‹‹قارا كۈچلەر››نى ئازاد قىلغان بولسىمۇ جەنۇبى شىنجاڭنى ئۆز ئىچىگە ئالغان چەت-يىراقتىكى ئەمگەك كۈچلىرىنى قارا تەرگە چۈمدۈرمەكتە......
ئۇنداقتا جەنۇپنىڭ كۆپ قىسىم دېھقانلىرى نىمە ئۈچۈن زامانىۋى دېھقانچىلىقتىن

‹‹قارا تەر››گە چۈمىدۇ؟

...........
قاچانلاردىن باشلاپ مەدەنىيەت قۇبۇل قىلىش دولقۇنىنى قارشى ئالدۇق- شۇ ۋاقىتتىن باشلاپ
تەرەققىياتىغا ماس ھالدا دېھقانچىلىقىمىزغا ئاتالمىش‹‹قىر مەدەنىيىتى›› سىڭىپ كىردى.

ناھىيە رەھبەرلىرىنىڭ تېرىقچىلىق سۈپەت تەكشۈرۈش ئۆتكىلىدىن ئالدىنقى قاتاردا ئۆتۈش ئۈچۈن

‹‹بىر تۈپمۇ قۇناق ئۈنمىسىە مەيلىكى بىر سانتا قىر دوناي بولۇپ قېلىشىغا بولمايدۇ››
(يېزىلىق پارتىكوم شۇجى ئاغزىدىن)
خوش.....

زادى ئېتىزنىڭ نەچچە قىرى بولىشى كېرەكتۇ؟
رەھبەرلىرىمىزنىڭ ئېتىزنىڭ تۆت قىرى بولىدىغانلىغىنى بىلىشى ئېنىق، لېكىن ئېتىز ئىچىگە سېلىنغان ‹‹قوش ئۈنۈم››مىۋىلىك كۆچەتلىرىنىڭ ئاسرىلىشى ئۈچۈن يەنە بىر ئىھاتە قىرى ئېلىنىشى كېرەك.
دېھقانلار ئەلۋەتتە ئۆزى سالغان كۆچەتنى ئاسرىشى كېرەكتە!
مانا بۇ مەسىلىمۇ ھەل بولدى....دېھقانلار بىر ئېتىزغا 3رەت سېلىنىش بەلگۈلەنگەن مىۋىلىك دەرەخلەرنىڭ ‹‹شامال ئۆتۈش بەلۋىغى››نامىدىكى ‹‹قىر مەدەنىيەت››ئالۋىڭىمۇ ئورۇنلاندى.
بىراق ئەڭ مۇھىم مەسىلە تېخى ھەل بولمىدى........
چۈنكى ئېتىز ئوتتۇرسىدىكى مىۋىلىك دەرەخلەر ئۈچۈن ئېلىنغان قىر-دېھانچىلىق ئۇيغۇرلارنىڭ ماددى ۋە مەنىۋى ھاياتىغا ئايلانغان-دۆلەت قۇرۇلۇش ھارپىسىنىڭ بۇ تەرىپىدە،تېرىقچىلىق -بىزگە ھەدىيە قىلىنغان ئەڭ چوڭ ئىختىسادى ئەۋزەللىك بولۇپ ھىساپلىنىپ كەلدى.
ۋاھالەنكى تېرىقچىلىق ئىشلىرىنىڭ بۇگۈنكى زامانىۋىلىشىشى دېھقانچىلىق قوراللىرىنىڭ ئىلغارلىشىش جەھەتتىن بىر قسىىم دېھقانچىلىق رايۇنلىرىدىكى ‹‹قارا كۈچلەر››نى ئازاد قىلغان بولسىمۇ جەنۇبى شىنجاڭنى ئۆز ئىچىگە ئالغان چەت-يىراقتىكى ئەمگەك كۈچلىرىنى قارا تەرگە چۈمدۈرمەكتە......
ئۇنداقتا جەنۇپنىڭ كۆپ قىسىم دېھقانلىرى نىمە ئۈچۈن زامانىۋى دېھقانچىلىقتىن ‹‹قارا تەر››گە چۈمىدۇ؟
قاچانلاردىن باشلاپ مەدەنىيەت قۇبۇل قىلىش دولقۇنىنى قارشى ئالدۇق- شۇ ۋاقىتتىن باشلاپ
تەرەققىياتىغا ماس ھالدا دېھقانچىلىقىمىزغا ئاتالمىش‹‹قىر مەدەنىيىتى›› سىڭىپ كىردى.

ناھىيە رەھبەرلىرىنىڭ تېرىقچىلىق سۈپەت تەكشۈرۈش ئۆتكىلىدىن ئالدىنقى قاتاردا ئۆتۈش ئۈچۈن

‹‹بىر تۈپمۇ قۇناق ئۈنمىسىە مەيلىكى بىر سانتا قىر دوناي بولۇپ قېلىشىغا بولمايدۇ››
(يېزىلىق پارتىكوم شۇجى ئاغزىدىن)
خوش.....

زادى ئېتىزنىڭ نەچچە قىرى بولىشى كېرەكتۇ؟
رەھبەرلىرىمىزنىڭ ئېتىزنىڭ تۆت قىرى بولىدىغانلىغىنى بىلىشى ئېنىق، لېكىن ئېتىز ئىچىگە سېلىنغان ‹‹قوش ئۈنۈم››مىۋىلىك كۆچەتلىرىنىڭ ئاسرىلىشى ئۈچۈن يەنە بىر ئىھاتە قىرى ئېلىنىشى كېرەك.
دېھقانلار ئەلۋەتتە ئۆزى سالغان كۆچەتنى ئاسرىشى كېرەكتە!
مانا بۇ مەسىلىمۇ ھەل بولدى....دېھقانلار بىر ئېتىزغا 3رەت سېلىنىش بەلگۈلەنگەن مىۋىلىك دەرەخلەرنىڭ ‹‹شامال ئۆتۈش بەلۋىغى››نامىدىكى ‹‹قىر مەدەنىيەت››ئالۋىڭىمۇ ئورۇنلاندى.
بىراق ئەڭ مۇھىم مەسىلە تېخى ھەل بولمىدى........
چۈنكى ئېتىز ئوتتۇرسىدىكى مىۋىلىك دەرەخلەر ئۈچۈن ئېلىنغان قىر-ھەر يىلى ئىككى قېتىم يۆتكىلىپ ئورنىدا زادىم مۇقۇم تۇرمىدى(بىر يىلى كۆچەتنى ئوتتۇرىغا ئېلىپ قىر سېلىشقا رەھبەرلىك قىلىنسا يەنە بىر يىلى كۆچەتنىڭ ئوتتۇرىدىكى قىرنى ئىككى تەرەپكە 75غانتىمىتىردىن تارتىپ سېلىشقا رەھبەرلىك قىلىنىدۇ).....
بۇ مۇقۇمسىزلىق ئەمەسمۇ؟
بىر مۇ يەردىكى 3رەت باغ ئورمىنىنىڭ ئوتتۇرچە ئۇزۇنلىقى 20مېتىر، جەمئى6قىر بويىچە ھىساپلىغاندا بىر ئادەم بۇ 120مىتىر قىرنى ئىگىزلىگى40سانتىمىتىر، كەڭلىكى20سانتىمىتىردىن سېلىپ سۈپەتلىشى ئۈچۈن كېتىدىغان ۋاقىت دەل بىر ئادەم-كۈن بولىدۇ.(بۇ پەقەت بىرمۇ يەرنىڭ قىر ئالۋىڭى ئۈچۈن كېتىدىغان ئاددى ھىساپ).
‹‹قىر مەدەنىيىتى››ھەققىدە قاراشلار ھەر خىل بولسىمۇ ،ئۇلارنى يىغىنچاقلاش تامامەن مۇمكىن.
يېزىلىك پارتكوم شۇجىسى ئالماشقانسىرى قىرلارنىڭ يۆتكىلىشى شۈنچە تىزلىشەرمىش.....
جەميەتتە مۇقۇمسىزلىق ئامىللىرى كۆپەيگەنسىىرى ‹‹قىر مەدەنىيىتى›› ئۆزىنى كۆرسىتەرمىش....
بىراق مەن ئاخىرقىسىغا بىرنىمە دىيلمەيمەن.....
سەۋەبى ئاددى - ئەينى يىلى تومۇز ۋەقەسى مەزگىلىدە شۇ يىلى دېھقانچىلىق شۇنچىلىك ئىلمىي ئېلىپ بېرىلغان بولۇپ، يېزىلىك پارتىكوم-ھۆكۈمەتتىن ئالاھىدە كۆرسەتمە شۇ بولغان ئىدىكى- قىسقا ۋاقىت ئىچىدە جىددى تېرىش، ۋاقىتنى ئۆتكۈزىۋەتمەي قوناقنىڭ پىشىش ۋاختىنىڭ كېچىكىپ كېتىشىنىڭ ئالدىنى ئېلىش-شۇئارىنى ئېتىز بېشىدا ياڭراتقاندا-دېھقانلارنىڭ خېلى ھاردۇقى چىقىپ قۇناقلىرىمۇ ئاساسەن يىللاردىكىن ئىلگىرى پىشقان ئىدىغۇ؟
ئۈنۈمسىز ‹‹ قىر مەدەنىيىتى››تومۇز ئايلىرىدىكى جىددى تېرىقچىلىقتا تاغلىق رايونلاردىكى يېرىم چارۋىچىلىق تېرىم باقمىچىلىق قىلىپ بېكىتىلگەن رايونلاردىكى قوناقنىڭ تېرىلىش ۋاختىنى كەم دىگەندە 5كۈن كېچىكتۈرمەكتە...
قوناقنىڭ تېرىلىش ۋاختىنىڭ يۇقارقىدەك كېچىكىشى سەۋەپلىك قوناق پىشماسلىق.
كېچىكىپ تېرىلغان بۇغداي ساۋاپلىك كېلەر يىللىق قۇناققا تەسىر كۆرسىتىش قاتارلىق ئەھۋالغا قاراپ ئىش كۆرۈش-قىسمەن رەھبەرلىرىمىزنىڭ ‹‹خۇسۇسى ھوقۇق ئىمتىيازى››بولۇپ يېزا ئىگىلىگىدە-
‹‹قىر مەدەنىيىتى››نى ئىگىرى سۈرۈپ كۆكباش يەپ مەدەك چىقىرامدۇق-دېھقانچىلىق ئارقىلىق جېنىمىزنى-جان  ئېتەمدۇق؟
دىگەن سۇئالغا جاۋاپ ئىزدىمەكتە.......

مەنبە:لاۋا0998

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   lawa0998 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-6-12 02:37 PM  


قىلىچنىڭ قارا دەستىسىنى تۇتۇشنى خالىمىساڭ، ئۇنىڭ ئۆتكۈر بىسىغا دۇچار بولىسەن!
(ئۇيغۇر خەلىق ماقال-تەمسىللىرى)دىن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76363
يازما سانى: 1744
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 13011
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 689 سائەت
تىزىم: 2012-2-22
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 03:47:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قىر مەدەنىيىتى دېگەن نېمە؟

ھەر داۋام ھەر ئىشنى پەم بىلەن باشلا،
ھاۋايۇ-ھەۋەسنى سەن چۆرۈپ تاشلا،
بولمىسا قالىسەن بىر پۇشايماندا،
تۆكىلەر ئۇ چاغدا كۈزۈڭدىن ياشلا.

                                         _ ئۇيغۇر ئوغلى
http://www.hakaniye.com/forum.php

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95847
يازما سانى: 36
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 745
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 121 سائەت
تىزىم: 2013-6-6
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:26:59 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
uyol يوللىغان ۋاقتى  2013-6-12 03:47 PM
قىر مەدەنىيىتى دېگەن نېمە؟

ئېىتىز قىرىنى دېمەكچى!

بىىزدەنېمەقالدى؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95726
يازما سانى: 1203
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3734
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 432 سائەت
تىزىم: 2013-6-4
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:35:26 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەن مۇشۇنداق ئەھۋال ئېغىر.ئاخشام تېخى ئانام بىلەن پاراڭلىشىپ يەرنى تېرىش تېرىماسلىقتىمۇ ئىككىلىنىپ قالغانتۇق.

ئىسلام سەنسىزمۇ غەلبە قىلىدۇ،سەن ئىسلامسىز يولدىن ئازىسەن،ھالاك بولىسەن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95726
يازما سانى: 1203
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3734
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 432 سائەت
تىزىم: 2013-6-4
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:35:29 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەن مۇشۇنداق ئەھۋال ئېغىر.ئاخشام تېخى ئانام بىلەن پاراڭلىشىپ يەرنى تېرىش تېرىماسلىقتىمۇ ئىككىلىنىپ قالغانتۇق.

ئىسلام سەنسىزمۇ غەلبە قىلىدۇ،سەن ئىسلامسىز يولدىن ئازىسەن،ھالاك بولىسەن!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79754
يازما سانى: 2453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10567
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2271 سائەت
تىزىم: 2012-5-5
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:42:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۈزىمىزنىڭ يىرىگە نىمە تېرىشقىمۇ ئىگە بولالمىدۇق . يەرگە كىتىدىغان ھەممە لازىمەتلىكنى ئۈزىمىز خالىغاننىمۇ ئېلىپ تېرىيالمايمىز .

ئۈزىنىڭ مەدەنىيتىنى ، تارىخىنى ، ئەجدادىنى ، كىملىكىنى ، ئىتقادىنى بىلمەيدىغان ۋە ئەۋلاتلىرىغا كۈڭۈل بۆلمەيدىغان مىللەتتىنمۇ بىچارە مىللەت يوق !

ئىتقاد مىللەتتىن ئۇلۇغ!

باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 47689
يازما سانى: 3438
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 34040
تۆھپە نۇمۇرى: 1286
توردا: 2827 سائەت
تىزىم: 2011-7-13
ئاخىرقى: 2013-9-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 06:01:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
ئىتقاد مىللەتتىن ئۇلۇغ،چۈنكى   ئىتقاد   چېچىلىپ كەتكەن  مىللەتنى بىرلىككە كەلتۈرەلەيدۇ،ئىتقادىنى  يۇقاتقان ئىنسان  ھامان بىر كۈنى مىللىتىنىمۇ  ئۇنتۇپ كېتىدۇ.....

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 83298
يازما سانى: 940
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17028
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1279 سائەت
تىزىم: 2012-8-1
ئاخىرقى: 2013-9-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 06:24:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
uyol يوللىغان ۋاقتى  2013-6-12 03:47 PM
قىر مەدەنىيىتى دېگەن نېمە؟


‹‹قىر مەدەنىيىتى››دىگنىمىز كەتمەن تۇتۇپ باقمىغان <<ئاق ياقىلىق>>لارنىڭ  بىر ئۆمۈر دېھقانچىلىق قىلىپ تۇرمۇش كەچۈرىۋاتقان ئاۋامنى ئالدىغا سېلىۋېلىپ‹‹ئۈنۈمسىز قىر ئەمەگگى››ئارقىلىق چېنىقتۇرۇش-كۆرسەتمىسى ‹قىر مەدەنىيىتى ››دەپ ئاتىلىدۇ. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   lawa0998 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-6-12 06:27 PM  


قىلىچنىڭ قارا دەستىسىنى تۇتۇشنى خالىمىساڭ، ئۇنىڭ ئۆتكۈر بىسىغا دۇچار بولىسەن!
(ئۇيغۇر خەلىق ماقال-تەمسىللىرى)دىن.

دەيمۇ - دىمەيمۇ ؟

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78710
يازما سانى: 191
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2457
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 165 سائەت
تىزىم: 2012-4-12
ئاخىرقى: 2013-8-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 07:49:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شۇنداق  قىلىش  كىرەك  شۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86150
يازما سانى: 176
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 503
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 162 سائەت
تىزىم: 2012-10-17
ئاخىرقى: 2013-8-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 10:22:51 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
manmu bakla  toydum yadin kuzmayli  kinakni  hamyig diridu   tihi kitixmigan kunakni dagla    yigmisak tuluk tax salamix

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش