مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 5792|ئىنكاس: 21

2013 ئامېرىكا-ئىسلام دونياۋى مۇنبىرى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 53409
يازما سانى: 584
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9172
تۆھپە نۇمۇرى: 940
توردا: 1650 سائەت
تىزىم: 2011-8-27
ئاخىرقى: 2013-9-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 01:17:59 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
خەلىقئارا لىنيە خەۋىرى:
ئامېرىكا بىرۇكلىس ئىلمىي جەمئىيتى بىلەن قاتار بىرلىكتە تەشكىللىگەن "2013 ئامېرىكا-ئىسلام  دونياۋى مۇنبىرى "شۇ يەر ۋاقتى 6-ئاينىڭ 9-كۈنى قاتار پايتەختى دوھادا ئېچىلدى. 3كۈنلۈك يىغىن جەريانىدا ئامېرىكا ۋە ھەرقايسى ئىسلام دۆلەتلىرنىڭ ھۆكۈمەت ئەمەلدارلىرى، مۇتەخەسىس،-ئالىملار ئامېرىكا بىلەن ئىسلام دونياسىنىڭ مۇناسىۋتىنى چۆرىدىگەن ھالدا مۇنازىرە ئېلىپ باردۇ.
 
بۇ نۆۋەتلىك ئامرىكا-ئىسلام دونياسى مۇنبىرىنىڭ باش تىمىسى" 10 يىللىق دىئاللوگ" بۇلۇپ مۇنبەرنىڭ ئېلىپ بېرىلۋاتقانلىقىغا 10 يىل توشقانلىقىغا سىمۇۋول قىلىنغان. ئىگلىنىشچە، بۇ يىللىق يىغىندا ئەرەب دونياسى دۇچ كىلۋاتقان دېمۇگىراتتىيە ۋە تەرەققىيات مەسلىسى، ئامېرىكا قاتارلىق غەرىب دۆلەتلىرى نىڭ ئوتتورا شەرق رايۇندا كۈنسىرى كۈچۈيۋاتقان تەسىرى قاتارلىقلار مۇزاكىرە قىلىندىغان بۇلۇپ شۇنۇڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا يەنە مۇتەخەسىسلەر يەنە پاكىستان،ئافىغانىستان ۋە سۈرىيە مەسىللىرىنى چۆرىدىگەن ھالدا مۇزاكىرنى قانات يايدۇردىكەن. ئافىغانىستان ئەلباشى كارزاي، قاتارنىڭ ئورۇنباسارباش ۋەزىرى  ئەھمەت.بىن. ئابدۇللا. ماھمۇد ،  ئىسلام كېڭىشى تەشكىلاتنىڭ باش كاتىۋى ئېھسان ئوغلى قاتارلىقلار يىغىننىڭ 9-ئىيۇندىكى ئېچىلىش مۇراسىمغا  ئشتىراك قىلدى.
  
ئافىغانىستان ئەلباشى كارزاي ئېچىلىش مۇراسىمدا سۆزقىلىپ مەزكۈر مۇنبەرنىڭ تەسىس قىلىنغانلىقىغا رەھمىتنى بىلدۈرگەن. كارزاي ،ئامېرىكا بىلەن ئىسلام دونياسى ئوتتورسىدىكى چۈشنىشنى چوڭقۇرلاشتۇرۇپ بەزى ئۇقۇشماسلىقلارنى تۈگۈتىشنى ئۈمىد قىلدى.  ئۇ مۇنداق دېدى:" ئامېرىكا-ئىسلام دونياسى مۇنبىرىنىڭ ئۆتكۈزۈلشى ئامېرىكا بىلەن ئىسلام دۆلەتلىرى ئوتۇرسىدىكى مۇناسىۋەتنى كۈچەيتىپلا قالماي پۈتۈن دونيا ئەللىرى ئوتتورسىدىكى ئۆزئارا ئالاقىنى كۈچەيتىشتىمۇ مۇھىم رول ئوينايدۇ. ق ئامېرىكىنى باش قىلغان غەرىب دۆلەتلىىرى بەزى مەسىللەردە ئىسلام دونياسىغا ئۆزىنىڭ ئۇسسۇلى ۋە مەيداننى چۈشەندۈرشى كېرەك"- دەپ قارايمەن.
 
ئامېرىكىنىڭ ئاممىۋى تاشقى ئالاقە ۋە ئاممىۋى ئىشلارغا مەسئۇل ئورۇنباسار دۆلەت كاتىۋى تاررا. سۇناشىن سۆز قىلىپ ئۆتكەن 3يىل ئىچىدە قىسمەن ئەرەب ئەللىرىدە ھاكىميەت ئالمىشىش يۈز بەردى ، ئامېرىكا ئاۋالقىدەكلا بۇ دۆلەتلەردىكى  دېمۇگىراتتىك ئۆتكۈنچى ھاكىميەتلەر بىلەن ھەمرالىق مۇناسىۋەتنى ئورنىتىدۇ. تارا  يەنە "ئامېرىكا دۆلەت كاتىۋى كىرريى نۆۋەتتە سۈرىيە مەسلىسى سىياسىي يول بىلەن ھەل قىلىشقا تىرشىۋاتىدۇ."-دېدى.
قاتارنىڭ ئورۇنباسار باش  ۋەزىرى مەھمۇد تەبىرىك سۆزىدە ،ئىسلام دۆلەتلىرى نىڭ ئامېرىكىغا ئوخشاشلا ئىنسانىي ھوقۇققا ھۆرمەت قىلىپ تېرورىزىمغا قارشى تۇرىدغانلىقىنى ،ئىسلام دونياسى بىلەن ئامېرىكىنىڭ مۇناسىۋىتنىڭ ئۈزلۈكسىز راۋاجىلنۋاتقانلىقىنى بىلدۈردى.  مەھمۇد يەنە ئامېرىكىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان خەلىقئارا جەميەتنىڭ سۈرىيە مەسلىسى تېزرەك ھەل قىلشىنى مۇراجئەت قىلدى. ئۇ مۇنداق دېدى: " ئەگەر ئامېرىكا باشلچىقىدىكى خەلىقئارا جەميەت سۈرىيە مەسلىسىنى ھەل قىلىپلا قالماي يەنە سۈرىيە خەلقىنىڭ قانۇنلۇق تەلپىگە ئىنكاس قايتۇرمىسا سۈرىيە مەسلىسى يەنىمۇ ئېغىرلىشىپ ئەتراپتىكى ئەللەرگە يامراپ ئوتتورا شەرىق ھەتتا خەلىقئارا ۋەزىيەتكە زور تەسىر كۆرسىتىدۇ."
ئىگلىنىشچە، 10-11-چىسلادىكى يىغىندا مۇتەخەسىسلەر دېمۇگىراتتىيە ۋە تەرەققىيات مەسلىسى  ھەمدە سۈرىيە مەسلىسى ۋە ئۇنىڭ تەسىرنى چۆرىدىگەن ھالدا  مۇزاكىرىنى قانات يايدۇردىكەن.

مەنبە:  خەنچە مۇسۇلمانلار لىنيىسىدىن تەرجىمە قىلىندى.
http://www.muslimwww.com/html/2013/guoji_0610/15568.html

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95726
يازما سانى: 1291
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4046
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 462 سائەت
تىزىم: 2013-6-4
ئاخىرقى: 2013-9-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:00:52 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھىم.گۇناھلىرىمىزنى ئەپۇ قىل.بىزنى شەرەپلەندۈرگەن ئسلامنى بىز بىلەن شەرەپلەندۈرۈشكە نىسىپ ئەت.ئامىين!
ياۋاش ئىسلام بەرپاچىلىرىنىڭ ئويۇنىدەكلا بىلىندى.ھەقىقىتىنى ئاللاھ بىلگۈچىدۇر!

ئىسلام سەنسىزمۇ غەلبە قىلىدۇ،سەن ئىسلامسىز يولدىن ئازىسەن،ھالاك بولىسەن!

مىسكىن ئاي

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85981
يازما سانى: 503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1807
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 298 سائەت
تىزىم: 2012-10-12
ئاخىرقى: 2013-8-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:01:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
  ئەجرىڭز گە تەشەككۈر....
لىكىن. خەتنى سەل چوڭايتىپ تەھىرىرلەپ قويسىڭىز بولاتتىكەن،    بېشىدىكى ئىككى ئانزاسنى ئوقۇپ بولغىچىلا كۆزلىرىم  تورلىشىپ كەتتى...

باشقۇرغۇچىلارغا ئۆچ بولدۇم!! خوش مىسرانىم!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93794
يازما سانى: 374
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 969
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 464 سائەت
تىزىم: 2013-3-23
ئاخىرقى: 2013-9-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:04:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلامنىڭ ، ئىماننىڭ نۇرى ئاشۇ يىغىندىكى دىنسىزلارنىڭ قەلبىنى يورۇتقاي .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93794
يازما سانى: 374
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 969
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 464 سائەت
تىزىم: 2013-3-23
ئاخىرقى: 2013-9-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:05:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلامنىڭ ، ئىماننىڭ نۇرى ئاشۇ يىغىندىكى دىنسىزلارنىڭ قەلبىنى يورۇتقاي

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 90534
يازما سانى: 455
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6131
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 849 سائەت
تىزىم: 2013-1-24
ئاخىرقى: 2013-9-15
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:21:51 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
 ئۇيغۇر مائارپىغا نەزەر

مەنبەسى :http://www.akademiye.org/ug/?p=209
ئالىم، پىسخولوگ جىك ھونتېر (ئامېرىكا)

مۇقەددىمە

مەن ئۇيغۇر نامى بىلەن ئاتالغان ئەلدە خېلى ئۇزۇن تەلىم ئالدىم. لېكىن مەندە قالغان تەسرات شۇ بولدۇكى، ئۇ يەردە ھەقىقى مەنادىكى مائارىپ تېخى شەكىللەنمەپتۇ. ۋەتەنگە ۋاقتىدا قايتىپ كەلمىگەن بولسام، مەنمۇ تەربىيىسىز قالاركەنمەن. زاۋۇتتىن چىققان خىشتەك، بىر خىللا ئىدىيىلىك، بىر قىلىپتىكى ئادەملەرنى تەربىيىلەپ چىقىشنى مەقسەت قىلغان ئۇ سىستېما ھەققىدە بەك كۆپ توختالغۇم يوق. ئۇلار تېخى ئۆزلىرىچە مائارىپتا ئىسلاھ ئىلىپ بېرىۋاتىمىز، دەپ قارايدىكەن. ئۇلار ئىسلاھات دەپ چۈشەنگەن ئىشنىڭ ماھىيىتىنى قىسقىلا قىلىپ ئۈچ نوقتىغا يىغىش مۇمكىن.
1- باب. ئۇيغۇر مائارىپىدىكى «ئىسلاھات» قا ئىزاھات
ئۇلار بىز ئىسلاھات ئىلىپ بېرىۋاتقىلى يىگىرمە نەچچە يىل بولدى دەپ ماختىنىدىكەن، ئەمىلىيەتتە ئۇيغۇر مائارىپىدا ئەزەلدىن ئىسلاھات بولۇپ باقماپتۇ. بىر زاماندا روسلارنىڭ ئەندىزىسى بىلەن شەكىللەنگەن مائارىپىدىن پەخىرلەنگەن ئىكەن. مانا ئەمدى خەنزۇ مائارىپىنىڭ كۆچۈرۈلمىسىدىن ماختىنىپ يۈرۈپتۇ. بۇ خىل كۆچۈرۈلمە ئەندىزىسىمۇ يىل ساناپ ئۆزگىرىپ تۇرىدىكەن. بۇ يىل نىشانلىق ئوقۇتۇش دېگەن شۇئارنى كۆتۈرۈپ چىقسا، كېلەر يىلى ساپا مائارىپى دېگەن گەپنى ئوتتۇرىغا قويىدىكەن، ھازىر «ئېمتىھان مائارىپى» دېگەن ئۇقۇمنى پەيدا قىلسا، ئەتە تۇرۇپلا ئامېرىكىنىڭ 20- ئەسىرنىڭ 70- يىلىلىرىدىكى پېداگوكى بۆلۈمىنىڭ نەزەرىيسىنى بازارغا سالىدىكەن. مەھمۇت قەشقىرى، نىزامىدىن ئەلشىر ناۋايى … قاتارلىق يىتۈك ئۆلىما ئۇستازلىرى ياراتقان تەربىيىلەش تەجرىبىلىرىنى تەتقىق قىلىپ كۆرمەي، چەتئەلنىڭ سۇخۇلمىنىسكى، كۇڭزى كەبى پېداگوكلىرىنىڭ ئۆزلىرىگە ماس كەلمىگەن تەشەببۇسلىرىغا ئېسىلىۋالىدىكەن. ئىسلاھات دەپ كۈچىگەنسېرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسلىك كىتابلىرى كۆپىيىپ كېتىدىكەن، ئۇ دەرسلىكلەر ئەمەلىيەتتىن ئايرىلغان بولۇپ، ئۇنى ئوقۇپ چىققانلار رېئاللىققا، تۇرمۇشقا زادىلا ماسلىشالمايدىكەن. ئەقەللىيسى، فىزىكا ئوقۇغانلار ھەمىشە كۆرۈپ تۇرغان شال بىلەن بۇغداي مايسىسىنى پەرىقلەندۈرەلمەيدىكەن. باشلىق كۆپەيتىش – ئۇلار دېگەن ئىسلاھاتنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمى ئىكەن. «ئادەم كۆپ بولسا ئىش كۆپ بولىدۇ» دېگەن گەپ ئۇلارنىڭ دەستۇرى سانىلىدىكەن. ئادىمى يۈزگىمۇ يەتمەيدىغان مەكتەپنىڭ 8-10 نەپەر مۇدىرى بولىدىكەن. بۆلۈم، گۇرۇپپا مەسئۇللىرى، سىياسى خىزمەتچىلەر… دېگەنلىرىنى قوشقاندا مەكتەپ خادىمىنىڭ 40-0 پىرسەنتىنى باشلىقلار تەشكىل قىلىدىكەن.
باشلىقلار كۆپىيىپ تۇرغىنى بىلەن «ئىخچاملاش» نى ئېغىزدىن چۈشەرمەسلىك ئۇلارغا ئورتاق ئۇدۇم ئىكەن. ئىخچاملىدۇق دەپ بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتسىز بىر تالاي مەكتەپلەرنى زورمۇ-زور بىرلەشتۈرۈپ قويۇپتۇ. بۇنىڭ بىلەن ئاپپارات كېلەڭسىزلىشىپ ئادەم تېخىمۇ كۆپىيىپ كېتىپتۇ. «شىتات قىسقارتىمىز» دېگەن گەپ شۇنىڭدىن چىقىپتۇ. ئۇلار شىتات قىسقارتىشنى ئۈنۈملۈك ئېلىپ بېرىش ئۈچۈن جاي-جايلاردا «شىتات قىسقارتىشقا رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى» دەيدىغان مەخسۇس شىتاتلىق ئورگاننى كۆپەيتىپتۇ.
ئۇلارنىڭ «ئىسلاھات» دەپ چۈشىنىدىغان يەنە بىر ئىشى — ئۆز تىلىدا ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئۆزلەشتۈرۈپ بولالمايۋاتقان ئوقۇغۇچىلارغا باشقا تىلدا دەرس ئۆتۈش ئىكەن …
قىسقىسى، ئۇيغۇرلارنىڭ خاس مائارىپ ئەندىزىسى يوق ئىكەن. ھازىرقى شارائىتتا ئۇلارنىڭ مائارىپىدا ئىسلاھاتنىڭ بولىشىمۇ مۇمكىن ئەمەس ئىكەن. ئەگەر يېڭىلىق بار دېيىلسە ئۇ خورىتىش ۋە قورقىتىش ئىكەن!
2- باب. خورىتىش
ئىنسانىيەتنى ئۈزلۈكسىز ئىسلاھات ئېلىپ بېرىشىدىكى تۈپ مەقسەت — ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنى ئازاد قىلىش.
بۇ ئاز ئىشلەپ، كۆپ ئۈنۈم ھاسىل قىلىش ئۈستىدە ئىزدىنىش دېگەنلىك. لېكىن ئۇيغۇر مائارىپى بۇنىڭ ئەكسىگە قاراپ تەرەققى قىلىۋېتىپتۇ. ئۇلار «ئىسلاھات» دېگەن بۇ ئۇقۇمنى «كۆپ ئىشلىتىش، كۆپ باشقۇرۇش، كۆپ چارچىتىش» دەپ چۈشىنىدىكەن. ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنى قانداق قىلغاندا ئىشتىن باش كۆتۈرەلمەيدىغان قىلغىلى بولىدۇ، دېگەن مەسىلە ھەققىدە ئىزدىنىش ئەڭ چوڭ ئىسلاھات سانلىدىكەن. شۇڭا ھەر قانداق مەكتەپ مۇدىرى ۋەزىپىگە تەيىنلەنگەن ھامان مۇشۇ توغۇرلۇق باش قاتۇرىدىكەن. كىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئىش تېپىپ بېرەلىسە، يېڭىدىن يېڭى ئۈنۈمسىز ۋەزىپىلەرنى ئارتالىسا، شۇ ئىقتىدارلىق مۇدىر ھېسابلىنىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىسى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئاشۇرۇش كويىدا پالاقلايدىكەن. بىر مۇدىر دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى قايسى ئۇسۇلدا ھاردۇرۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدەپ، ئون، ئونبەش خىل قوللانما تۈزسە، يەنە بىر مۇدىر ئۇنىڭدىن قالماسلىق ئۈچۈن، كېچە-كۈندۈز باش قاتۇرۇپ يۈرۈپ، سىنىپ تەربىيىچىلىرىنى جازالاش ھەققىدە 20-25 تۈرلۈك مەخسۇس قوللانما تۈزۈپ چىقىدىكەن. ئۈچۈنچى بىرسى ئۇنىڭدىن ئېشىپ چۈشىدىغان بىمەنىلىكلەرنى ئويلاپ تاپىدىكەن …
ئوقۇتقۇچىلار كېچە-كۈندۈز ئارام ئالماي، تۈرلۈك ئەھمىيەتسىز جەدىۋەل، قوللانمىلارنى تولدۇرۇپ ھالىدىن كېتىدىكەن. ئۇلارغا ئارام خۇدا دەرس تەييارلىغۇدەكمۇ ۋاقىت بېرىلمەيدىكەن. ئۇنىڭ ئۈستىگە دەرسلىك ئۆزگەرمىگەن ئەھۋال ئاستىدىمۇ بۇ يىلقى تۈزگەن كونسىپىكنى كېلەر يىلى ئىشلىتىشكە بولمايدىكەن.
ئۇلارنىڭ «گۇرۇپپا باشلىقى» دەپ ئاتىلىدىغان دۇنيادىكى ئەڭ كىچىك باشلىقى كونسىپىكنى قايتا-قايتا كۆچۈرتۈپ ئۇنىڭ ئاخىرىغا سەت خەتلەر بىلەن ئىسمىنى يېزىۋالمىسا ئۇنىمايدىكەن. ئاڭلىسام، ئۇلارنىڭ ئىشى مۇشۇ ئىشتىن ئۆسىدىكەن. شۇڭا، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى دەرسلىكتىن كونسىپىككە، پايدىلىنىش ماتېرىيالىدىن دەپتەرگە، دەپتەردىن دەپتەرگە، دەپتەردىن يېڭى دەپتەرگە كۆچۈرۈش بىلەن ئۆتىدىكەن …
مەكتەپ باشلىقلىرىنىڭ دەرسلەرنى باھالاش ئۇسۇلىمۇ غەلىتە ئىكەن. ئۇلار ئالدىن بېكىتىۋالغان مەڭگۈ ئۆزگەرمەيدىغان باھالاش ئۆلچىمىنى مەخسۇس دەپتەر قىلىپ باستۇرۇپ، ھەممە ئوقۇتقۇچىغا بىردىن تارقىتىپ بېرىدىكەن. بارلىق ئوقۇتقۇچى مۇشۇ دەپتەر بويىچە دەرس ئۆتۈشى كېرەك ئىكەن، يەنە كېلىپ ئوقۇتۇشنىڭ ھەر بىر باسقۇچىغا مۇقىم ۋاقىت بېكىتىلگەن بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلى ئەھۋالىغا قاراپ ۋاقىت چىكىنى بۇزۇشقا ھەرگىز بولمايدىكەن، دەرس ئۆزلەشسۇن، ئۆزلەشمىسۇن مۇشۇ ۋاقىت بويىچە قىلىپقا چۈشۈرۈپ دەرس ئۆتۈپ بەرگەن ئوقۇتقۇچى مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچى بولۇپ باھالىنىدىكەن. سەل چوڭقۇرلاپ كەتكىنى بېكىتىلگەن ئۆلچىمىگە چۈشمەي قالىدىكەن – دە، لاياقەتسىز باھالىنىدىكەن. شۇڭا ھەممە ئوقۇتقۇچى بىر ئادەمدەك دەرس ئۆتىدىكەن. ھىچقايسىسى قائىدىدىن چىقىپ كەتمەيدىكەن. تېخىمۇ قىزىق بولغىنى ئوقۇتۇشتىن ئىبارەت سوبېيكتىپ جەريان قېلىپلاشقان، مىخانىك پائالىيەتكە ئايلىنىپ قاپتۇ.
يىل بويى ئارام ئالماسلىق، ئۇلارنىڭ نەزەرىدىكى يەنە بىر ئىسلاھات ئىكەن. مەكتەپلەر ئوقۇتقۇچىلارنى قىشۇ-ياز تەتىلگە قويۇپ بەرمەي، تۈرلۈك ئۆگىنىشلەرگە سالىدىكەن. شەنبە-يەكشەنبىلەرمۇ ئىشلەۋېرىدىكەن. قانۇنىيەتكە خىلاپ بۇ ئادەت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ئاسانلا كاردىن چىقىرىدىكەن. شۇنداق بولغانلىقتىن ئۇلارنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى گومۇش، يىراقنى كۆرەلمەس … قاتارلىق كېسەللەر بىلەن، ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆپكە، يۈرەك، بۆرەك … دېگەندەك رەئىس ئەزالار كېسىلى بىلەن ئاغرىيدىكەن. مەن بۇ ئەلدىكى ئىلى، ئاقسۇ، قەشقەر، خوتەن قاتارلىق يەرلەرنى ئارىلاپ يۈرگەنلىرىمدە تالاي ئوقۇتقۇچىلارنى شۇ خىلدىكى كېسەلگە گىرىپتار بولۇپ كەتكەنلىكىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆردۈم.
ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكى ئىنتايىن ئېغىر ئىكەن، مەكتەپ مۇدىرلىرى دەل موشۇ ئىشتىن پەخىرلىنىدىكەن. ئوقۇتقۇچىلارنى قانچىكى كۆپ قاقشاتسا، قانچە كۆپ ئۈنۈمسىز ئىشلارغا مەلىكە قىلالىسا بۇ ئىسلاھات ھېسابلىنىدىكەن. دوكتور، يازغۇچى، تەتقىقاتچى … دېگەندەك كەم تېپىلىدىغان ئىقتىساس ئىگىلىرى بولغان ھالەتتىمۇ تۈرلۈك شەكىلۋازلىقلىرىغا كۆنۈشى كېرەك ئىكەن. بۇ شەكىلۋازلىققا چىداپ ئىشلىگەنلىرى بولسا بەش-ئالتە يىلغا بارمايلا بەلگىلەنگەن قېلىپ بويىچە ئۆلچەملىك دەرس ئۆتۈشتىن باشقىغا يارىمايدىغان ئادەتتىكى «مۇئەللىم» گە ئايلىنىدىكەن. بۇ نېمە دېگەن ئېغىر پاجىئە – ھە!؟
شۇڭا دەيمەن، ئۇلاردا ھەقىقى مائارىپ يوق، ئىسلاھات يوق، قەستەن خورىتىشلا بار ئىكەن!
«دۇنياۋى مەتبۇئاتتا كىملەرنىڭ گېپى» ناملىق ماقالىلار توپلىمىدىن ئېلىندى

سەۋىر قىلىڭ،ھەم

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2977
يازما سانى: 390
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10822
تۆھپە نۇمۇرى: 355
توردا: 2384 سائەت
تىزىم: 2010-6-24
ئاخىرقى: 2013-9-10
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 04:33:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ھەممە ئىش كۆڭۈلدىكىدەك بولىۋەرمەيدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85889
يازما سانى: 930
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 4705
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 376 سائەت
تىزىم: 2012-10-9
ئاخىرقى: 2013-9-11
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:25:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
.ئىسلام دۇنياسىدىكى قاشاڭلىق،جاھىللىق،خۇراپاتلىق،چىرىكلىك،ھەقىقىي ئىسلام نۇرىنى خۇنۈكلەشتۈرىۋاتىدۇ.ئىسلام دۇنياسىنىڭ شان شۆھرىتى مۇستەبىت سىياسەتچىلەر ۋە دىننىي رادىكاللار سەۋەبىدىن سۇسلۇشۇپ،جەننەت دۇنيا قانخۇر دۇنيا ئاتىلىۋاتىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 66149
يازما سانى: 388
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3307
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 248 سائەت
تىزىم: 2011-11-21
ئاخىرقى: 2013-9-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:48:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئامال يوق

دەيمۇ - دىمەيمۇ ؟

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78710
يازما سانى: 191
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2457
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 165 سائەت
تىزىم: 2012-4-12
ئاخىرقى: 2013-8-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 05:52:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
  ئامرىكا ؟  ئامرىكا ؟ ئامرىكا ؟  

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش