مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1525|ئىنكاس: 7

كومپىيوتىرىڭىز تولا قېتىپ قالسا مۇنداق ھە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئۆزنى بىل ،ئۆزگىنى قوي

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 742
يازما سانى: 863
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 27422
تۆھپە نۇمۇرى: 384
توردا: 326 سائەت
تىزىم: 2010-5-25
ئاخىرقى: 2014-11-7
يوللىغان ۋاقتى 2010-5-30 02:07:48 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |


كومپيۇتېرنىڭ قېتىپ قېلىش ھادىسىسى كومپيۇتېر ئىشلىتىش جەريانىدا دائىم كۆرۈلىدىغان ھادىسە ، قېتىپ قېلىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدىغان سەۋەپلەر كۆپ خىل بولۇپ ، سەۋەپنىڭ ئوخشاش بولماسلىقىغا قاراپ ھەل قىلىش چارىسىمۇ ئوخشىمايدۇ ، .ئادەتتە مەسىلىلەرنى ئاۋال يۇمشاق دېتالدىن .ئاندىن قاتتىق دېتالدىن ئىزدەيمىز .
بۇ ماقالىمىزدا قېتىپ قېلىشنى قوزغىلىش جەريانىدىكى قېتىپ قېلىش ، مەشخۇلات قىلىش جەريانىدىكى ۋە تاقاش جەريانىدىكى قېتىپ قىلىش قاتارلىق باسقۇچلار بويىچە ئايرىپ - ئايرىم چۈشەندۈرۈش بېرىپ ئۆتىمىز .

كومپيۇتېرنىڭ قوزغىلىش جەريانىدىكى قېتىپ قېلىش ھادىسىسىنى مۇلاھىزە قىلىشتا ئالدى بىلەن سېستىمىنىڭ قوزغىلىش تەرتىپىنى ئېنىق قىلىش كىرەك ، ئاندىن سەۋەپنىڭ يۇمشاق دېتال ياكى قاتتىق دېتال سەۋەبلىك بولغانلىقىنى ئانالىز قىلىش كىرەك .
ئاۋال بىز كومپيۇتېرنىڭ قوزغىلىش تەرتىپىنى تونۇشتۇرۇپ چىقايلى . توك مەنبەسىنى ئۇلاش >>>كۆرسىتىش كارتىسىنى تەكشۈرۈش>>>ئىچى ساقلىغۇچنى كۆرسىتىش>>>BIOS نى ئىجرا قىلىش >>> مەشخۇلات سېستىمىسىنىڭ دەسلىپىگە كەلتۈرۈش ھۆججىتىنى ئىجرا قىلىش . ئەمەلىيەتتە سېستىمىنىڭ قوزغىلىش جەريانى بۇنداق ئاددى ئەمەس ، ئاۋال rom (ئوقۇش تىپىدىكى ساقلىغۇچ 只读存储器) دىكى bootstrap laoder پروگراممىسى ۋە ئۆزى دىئاگنوز قويۇش پروگراممىسىنى ram غا يوللاپ بېرىدۇ . ئارقىدىنلا bootstrap laoder نى ئىجرا قىلىدۇ ، مەشخۇلات سېستىمىسىنىڭ سېستىما ھۆججىتىمۇ ram غا ساقلىنىدۇ ، ئۇلاپلا io.sys ۋە msdos.sys سېستىما ھۆججىتى ئىجرا قىلىنىدۇ ، مۇشۇ ۋاقىتتا كومپيۇتېر ئىكرانىدا «statring windows » كۆرۈنىدۇ ، ئاخىرىدا io.sys ۋە msdos.sys نى دەسلەپكى ھالىتىگە قايتۇرۇپ ئاندىن تىزىملىك جەدىۋىلى ئۇچۇرلىرنى ئوقۇيدۇ ، مۇشۇ يەرگە كەلگۈچە ھەر قانداق مەسىلە كۆرۈلمىسە سېستىمىنى مۇۋاپىقىيەتلىك قوزغتىشقا بولىدۇ ، تۆۋەندە مۇشۇ جەرياندا كۆرۈلگەن قېتىۋېلىش ھادىسىلىرىنى چۈشەندۈرىمىز .
كومپيۇتېر ئاچقاندىن كىيىن ھىچقانداق ئىنكاس بولمىسا : ئەگەر توك مەنبەسى قوزغىتىلمىسا توك مەنبەسى سىملىرىنىڭ ياخشى ئۇلانغان ياكى ئۇلانمىغانلىقىغا قارايمىز ، مەنبە سىمى ياخشى ئۇلانغان لىكىن ھىچقاندان ئۆزگىرىش بولمىسا بەلكىم توك مەنبەسىدە مەسىلە بولىشى مۇمكىن ، توك مەنبەسىنى ئالماشتۇرۇپ سىناپ بېقىش كىرەك .
كومپيۇتېر ئېچىلغاندىن كىيىن ئىكراندا ھىچقانداق ئۆزگىرىش بولمىسا ھەمدە بىر ئۇزۇن ئىككى قىسقا سىگنال ئاۋازىدىن كىيىن قېتىۋالسا : ئاۋال ئىكران مەسىلىسىنى ھەل قىلىمىز ، چۈنكى گەرچە ئىكران مەسىلسى سېستىمىنىڭ قوزغىلىشىغا تەسىر كۆرسەتمىسىمۇ بۇ خىل ئەھۋال كۆپىنچە كۆرسىتىش كارتىسىنىڭ ئورنىغا كىرگۈزۈلمەسلىكىدىن ياكى مىدىراپ كەتكەنلىكىدىن كېلىپ چىققان بولىشىمۇ مۇمكىن ، بۇ چاغدا كورسىتىش كارتىسىنى چىڭىتىش ، قايتىدىن قاچىلاش ياكى ئالماشتۇرۇپ سىناپ بېقىش كېرەك .
ئېكراندا ۋاقىتلىق كۆرسىتىس ماسلاشتۇرغۇچ ئۇچۇرى كۆرۈلسە ھەمدە بىر ئۇزۇن بىر قىسقا ئاۋاز سىگنال ئاۋازىدىن كىيىن قېتىۋالسا : كۆرسىىتىش ماسلاشتۇرغۇچ ئۇچۇرى چىققانكەن كۆرسىتىش ماسلاشتۇرغۇچ ( كۆرسىتىش كارتىسى) دا مەسىلە يوقلىقىنى چۈشەندۈرىدۇ ، بۇنداق ئەھۋالدىكى مەسىلە كۆپىنچە ئىچكى ساقلىغۇچتىن چىقىدۇ ، ھەل قىلىش ئۇسۇلى بولسا ماشىنا قېپىنى ئېچىپ ئىچكى ساقلىغۇچنى چىڭىتىپ مۇقىملاشتۇرىمىز، ئەگەر يەنە بولمىسا ئىچكى ساقلىغۇچنى ئالماشتۇرۇپ سىناپ بېقىش كىرەك ، ئەلۋەتتە ئىچكى ساقلىغۇچ ئوقۇرىدا مەسىلە بار يوقلۇقىنى تەكشۈرۈشىمىز كىرەك .
BIOS نەشىرىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش سەۋەبلىك قېتىۋىلىش : بۇ ئەھۋالدا BIOS تىپى ئوخشاش بولغان ئاساسى تاختىلىق كومپيۇتېرنىڭ BIOS پروگراممىسىنى ئايرىپ چىقىپ ، BIOS يېڭىلاش پروگراممىسى ئارقىلىق يېڭىلاپ چىقساقلا بولىدۇ ، ئالدىنقى شەرت ، BIOS پروگراممىسىنى نى يېڭىلىغىنى بولىدىغان بولىشى كىرەك .
CMOS بەلگىلىنىشى مۇۋاپىق بولماسلىق سەۋەپلىك قېتىپ قېلىش : بۇ خىل كاشىلىمۇ كۆپ ئۇچىرايدۇ ، مەسلەن ، قاتتىق دېسكا پارامىتىرلىرىنىڭ بەلگىلىنىشىنىڭ نامۇۋاپىق بولىشى سەۋەپلىك قوزغاتلىقى بولماسلىق ، ئىچكى ساقلىغۇچ پارامىتىرلىرىنىڭ بەلگىلىنىشىنىڭ نامۇۋاپىق بولىشى ، ناۋادا ئىچكى ساقلىغۇچنىڭ ecc بولمىسا ecc ئىقتىدارى بار قىلىپ بەلگىلەش سەۋەپلىك ئىچكى ساقلىغۇچ خاتالىقى كېلىپ چىقىپ قېتىپ قېلىش قاتارلىق مەسىلىلەر ، بۇ مەسىلىلەرگە قارتا پارامىتىر خاتالىقى تۈزىتىلسىلا مەسىلە ھەل بولىدۇ .
سېستىما ھۆججىتىنىڭ خاتا ھالدا چىقىرىپ تاشلىنىشى ياكى خاتالىق تۈپەيلىدىن سېستىما قوزغىلالماسلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىش سەۋەپلىك قېتىۋېلىش : windows نى قوزغىتىش command.com , io.sys , msdos.sys ۋە drvspace.bin قاتارلىق تۆت ھۆججەتكە ئىھتىياجلىق بولغانلىقتىن ، ئەگەر مۇشۇ ھۆججەتلەر چىقىرپ تاشلانسا ياكى بۇزغۇنچىلىققا ئۇچىرسا ، CMOS تىكى ھەر قايسى قاتتىق دېتال پارامىتىرلىرى توغرا بولغان تەقدىردىمۇ ، يەنىلا سېستىما قوزغىلالمايدۇ . مەسىلىنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى پەقەت يۇمشاق دېسكىدىن پايدىلىنىپ قوزغىتىشتىن ئىبارەت ، ئەلۋەتتە ئوخشاش نەشىردىكى سېستىما يۇمشاق دېسكىسىنى قوللىنىمىز ، ئاندىن كىيىن : sys C غا كىرسەكلا بولىدۇ .
ئەسلىگە كەلتۈرۈش ھۆججىتى (初始化文件) بۇزلغانلىقتىن سېستىمىنى قوزغىتالماسلىق سەۋەپلىك قېتىپ قېلىش : windows قوزغىلىشتىن بۇرۇن system.ini , win.ini ۋە تىزىملىتىش ھۆججىتىنى ئوقۇشى كىرەك ، ئەگەر confing.sys ۋە outoexec.bat ھۆججىتى بولسىمۇ ئوقۇيدۇ ، مۇشۇ ھۆججەتلار ئىچىدە خاتا ئۇچۇر بولسلا قېتىپ قېلىش ھادىسىسى كىلىپ چىقىدۇ . بولۇپمۇ system.ini , win.ini , user.ini ۋە system.bat قاتارلىق بۇ تۆت ھۆججەت ئىنتايىن مۇھىم ، ئازراقلا خاتالىق كۆرۈلسە سېستىما قوزغالمايدۇ ، شۇڭا ئادەتتە بۇ ھۆججەتلەرنى زاپاسلىۋېلىشنى تەۋسىيە قىلىمىز .


ئىجرا بولۇش جەريانىدىكى قېتىۋىلىش بولسا بىز windows نى ئىشلىتىش جەريانىدا قېتىپ قېلىش جەريانىنى شۇنداقلا windows مەشخۇلات سېستىمىسىدا بىر قىسىم قوللىنىشچان يۇمشاق دېتاللارنى ئىشلەتكەن چاغدىكى سەۋەپسىز قېتىۋىلىش ھادىسىلىرىنى كۆرسىتىدۇ . بۇ خىل ئەھۋالنىڭ بەزىلىرى قوللىنىشچان پىروگرامما ۋە مەشخۇلات سېستىمىسىدا توقۇنۇش بولغانلىقتىن ، يەنە بەزىلىرى بولسا قوللىنىشچان پروگراممىلارنىڭ ئۆزىدە مەسىلە بولغانلىقتىن كىلىپ چىقىدۇ . تۆۋەندە بۇ ھەقتە تېخىمۇ ئىچكىرلەپ چۈشەنچە بېرىمىز .
بەزى قوللىنىشچان پروگراممىلىرىنى ئىشلەتكەندىكى قېتىۋىلىش ھادىسىسى : بۇ خىل كاشىلىنى سەۋەپ تۆۋەندىكىلەر بولىشى مۇمكىن ، بىرى بۇ پروگراممىلار ۋىرۇس تەرىپىدىن يۇقۇملانغان ياكى ئۆزىدە ئەسلىدىنلا مەسىلە مەۋجۇت ، ئۇندىن باشقا بۇ پروگراممىلار بىلەن مەشخۇلات سېستىمىسىدا توقۇنۇش كىلىپ چىققان بولىشى مۇمكىن .
بايلىق مەنبەسى يىتىشمىگەنلىكتىن كىلىپ چىققان قېتىۋىلىش : ئىشلىتىش جەريانىدا بىر قېتىمدا ئىجرا بولىۋاتقان پروگراممىلار بەك كۆپ بولسا ، كۆپ مىقداردا سېستىما بايلىق مەنبەسىنى ئىگەللەيدۇ ، شۇنىڭ بىلەن بايلىق مەنبەسى يىتىشمەسلىكنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ ، شۇڭا بىر قەدەر چوڭ يۇمشاق دېتاللارنى ئىشلەتكەندە نۆۋەتتىكى مەشخۇلات بىلەن مۇناسىۋىتى يوق بولغان پروگراممىلارنى قوزغاتماسلىقنى تەۋسىيە قىلىمىز .
زاپاس بوشلۇقنىڭ بەك ئاز بولىشى ياكى پارچە رايۇنلارنىڭ (碎片) بەك كۆپ بولۇپ كېتىشى سەۋەپلىك قېتىپ قېلىش ھادىسىسى : ئەگەر قاتتىق دېسكىنىڭ زاپاس بوشلۇقى بەك ئاز بولسا بەزى يۇمشاق دېتاللارنى ئشلىتىش كۆپ مىقداردىكى ئىچكى ساقلىغۇچ بوشلۇقىغا ئىھتىياجلىق بولغانلىقتىن مەۋھۇم ئىچكى ساقلىغۇچ بوشلۇقى لازىم بولىدۇ ، مەۋھۇم ئىچكى ساقلىغۇچ قاتتىق دېسكا تەرىپىدىن تەمىنلىنىدۇ . شۇڭا قاتتىق دېسكىدا يىتەرلىك بوشلۇقنىڭ بولىشى مەۋھۇم يۇمشاق دېسكىنىڭ تەلىپىنى قاندۇرىدۇ ، قاتتىق دېسكىنى پات - پات رەتلەپ تۇرۇش ئارقىلىق بوشلۇق ئىسراپىچىلىقىدىن ساقلانغىلى بولىدۇ .
بەزى ھۆججەتلەرنىڭ چىقىرىپ تاشلىنىشىدىن كىلىپ چىققان قوللىنىشچان پروگراممىلارنىڭ قېتىۋىلىش ھادىسىسى : بەزى قوللىنىشچان پروگراممىلارغا قارتا ئۆچۈرۈش بۇيرۇقىنى بەرگەن ۋاقتىمىزدا كۆپىنچە ھالدا مەلۇم ھۆججەتكە قارتا ئۆچۈرۈش مەشخۇلاتى يۇرگۈزۈش يۇرگۈزمەسلىك ئۇچۇرى كۆرۈنىدۇ ، بۇ ۋاقىتتا ئەگەر سىز بۇ ھۆججەت بىلەن باشقا پروگراممىلارنىڭ مۇناسىۋىتىنى بىلمىسىڭىز ئەڭ ياخسىشى ئۇنى ئۆچۈرمەڭ ، بولمىسا سېستىما قوللىنىشچان ھۆججەتلىرىنىڭ ئۆچۈپ كېتىشى سەۋەپلىك قېتىپ قېلىش ھەتتا سېستىما بۇزۇلۇش ھادىسىسى كىلىپ چىقىشى مۇمكىن .
پروگرامما ئىجرا بولغاندىن كىيىن مائۇس ياكى كونۇپكا تاختىسىدا ئىنكاس بولماسلىق : بۇ خىل ھادىسى ئىيتىلىۋاتقان پروگراممىنىڭ نۇرمال قوزغالمىغانلىقىنى ، سېستىما بايلىق مەنبەسىنى ئىگەللىۋىلىپ سېستىمىنىڭ نۇرمال مەشخۇلات قىلىنىشىغا توسقۇنلۇق قىلىۋاتقانلىقىدىن كىلىپ چىقىدۇ ، بۇ ۋاقىتتا مەجبۇرى ئۇسۇل ئارقىلىق بۇ پروگراممىنى تاقايمىز ، يەنى ctrl+alt+delete كونۇپكىسى ئارقىلىق ۋەزىپىنى ئاخىرلاشتۇرۇش بۇيرۇقى بېرىمىز .
توك تىجەش ئىقتىدارىنى ئىشلىتىشتىن كىلىپ چىققان قارا ئىكران ھادىسىسى : bios تىكى توك تىجەش ۋاقتىنىڭ ھەدىدىن زىيادە قىسقا بولۇپ قېلىشى ياكى ئىكران قوغداش پروگراممىسىنىڭ ۋاقتىنىڭ بەك قىسقا بولۇپ قېلىشىدىن كېلىپ چىققان بولىشى مۇمكىن .
قاتتىق دېتالنىڭ يۇقىرى چاستوتىلىق بولۇپ قېلىشى سەۋەپلىك قېتىپ قېلىش ھادىسىسى : سېستىمىنىڭ نۇرمال قوزغالغانلىقى يۇقىرى چاستوتىلىق ھالەتتە ئىشلىتىشنىڭ مۇۋاپىقيەتلىك بولغانلىقىنى چۈشەندۈرىدۇ ، ئۇنداقتا نىمە ئۈچۈن ئىجرا مۇھتىدا قېتىپ قالىدۇ ؟ سەۋەبى ، قاتتىق دېتاللار يۇقىرى چاستوتىلىق بولغاندا كۆپ مىقداردا ئىسسىقلىق چىقىرىدۇ ، ناۋادا بۇ ئىسسسقلىق ۋاقتىدا تارلىقىپ كېتەلمىسە ، قاتتىق دېتاللارنىڭ قىزىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ سېستىما قېتىپ قېلىشى مۇمكىن ، بۇنىڭ ئۈچۈن ماشىنا قېپىنىڭ ھاۋا ئۆتۈشتۈرۈش ئىقتىدارىنى ياخشىلاش ، ياكى سوۋۇتۇش ئۈسكىنىلىرىنى ئىشلىتىش كىرەك .
قاتتىق دېتال جەھەتتە : كومپىيۇتېر قاتتىق دېتال سەپلىمىسى بەك تۆۋەن ، ئىچكى ساقلىغۇچ سۈرىتى ماسلاشماسلىق ، ھەر خىل قوزغىتىش پروگراممىلىرىنىڭ ماشلاشماسلىقى سەۋەپلىكمۇ سېستىما قېتىپ قېلىشى مۇمكىن .

سېستىمىنى تاقاش جەريانىدىكى قېتىۋىلىش windows تىن چىكىنىپ چىقىش ياكى dos ھالىتىگە ئۆتۈش جەريانىدىكى قېتىپ قېلىش ھادىسىسىنى كۆرسىتىدۇ .
ئەگەر windows نى ئۈزۈل - كىسىل تاقىغىلى بولمىسا ، ماگىنىتلىق دېسكا رايۇنىدىكى سانلىق مەلۇماتلار قاتتىق دېسكىغا يېزىلىدۇ ، ئاندىن بىر ئۆلۈك ئايلىنىش (死循环) ھالىتىگە كىرىدۇ ، پەقەت كومپيۇتېرنى قايتا قوزغىتىش كىرەك ، بولمىسا سېستىمىنى تاقىغىلى بولمايدۇ ، بۇ سەۋەپنىڭ كىلىپ چىقىشى بەلكىم مەشخۇلات سېستىمىسى ياكى بەزى قوزغاتقۇچ پروگراممىلىرىنىڭ مۇۋاپىق بەلگىلەنمىگەنلىكىدىن بولغان بولىشى مۇمكىن ، ئادەتتە windows تىن چىكىنگەندە ياكى dos ھالىتىگە ئۆتكەندە نۆۋەتتە ئىشلىتىلىۋاتقان پروگرامما تاقىلىپ قالىدۇ ھەمدە مۇشۇ پروگراممىلار شۇ ۋاقىتتىكى ئەھۋالغا ئاساسلىنىپ بىر قىسىم سانلىق مەلۇماتلارنى قايتۇرۇپ يېزىش مەشخۇلاتى ئېلىپ بارىدۇ . لىكىن ئەگەر قوزغاتقۇچ پروگراممىلىرىنىڭ بەلگىلىنىشى مۇۋاپىق بولمىسا ، ماس ئۈسكىنىنى تاپالمايدۇ ، شۇ سەۋەپتىن ئۇ ئۈسكىنىنى ئىزدەش خىزمىتى تەكرار ئېلىپ بېرىلىپ ئۆلۈك ئايلىنىش ھادىسىسى كىلىپ چىقىپ ، ساختا قېتىۋېلىش پەيدا بولىدۇ .
ئومومەن ئېيىتقاندا قېتىۋېلىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدىغان سەۋەپلەر بەك كۆپ ، قانداق بولىشىدىن قەتئىنەزەر ، بىزنىڭ قېتىۋېلىش مەسىلىسىنى ھەل قىلىدىغان ئادەتتىكى ئۇسۇلىمىز ئالدى بىلەن يۇمشاق دېتال مەسىلىلىرىنى ئويلىشىپ ئاندىن قاتتىق دېتالنى ئويلىشىمىز ، مۇھىم نۇقتىنى يۇمغاق دېتال تەرەپكە قويۇش ، كونكىرىت ئېيىتقاندا مەسىلىنى قوللىنىشچان يۇمشاق دېتاللارنىڭ ۋە قوزغاتقۇچ پروگراممىلىرىنىڭ قاچىلىنىشى ، بەلگىلىنىشى قاتارلىق تەرەپلەردىن ئىزدەيمىز . ئەڭ ئاخىرىدا قاتتىق دېتال مەسىلىلىرىنى ئويلىشىمىز ، ئادەتتە قاتتىق دېتال تەرەپتىكى مەسىلىلەرنى سېستىما بەلگىلىنىشىدىكى ئۈسكىنە باشقۇرۇش ياكى windows مەشخۇلات سېستىمىسى قوشۇمچە دېتالىدىكى (附件) سېستىما ئۇچۇرىدىن ئىزدەپ تاپقىلى بولىدۇ .

1. بىر قاتتىق دىسكىغا قاچىلانغان مەشخۇلات سىستىمېسىنىڭ بەك كۆپ بولۇپ كېتىشى، سىستىمېنىڭ قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
2. CPU، كۆرسېتىش كارتېسى قاتارلىقلارنىڭ چاستوتېسىنى بەك يۇقۇرى قىلىۋەتمەسلىك، تىمپېراتۇرېسىغا دىققەت قىلىش كىرەك، بولمىسا، كومپىيۇتېر
قوزغالغاندا ياكى بىرەر پىروگراممېنى قوزغاتقاندا، ئۆزلېكىدىن قايتا قوزغېلىپ كېتىش ياكى قېتىپ قېلىش ھادىسېلىرى كۆرۈلىدۇ.
3. كومپىيۇتېر زاپچاسلېرىنى ئالماشتۇرغاندا چوقۇم چىڭ سېلىش كىرەك، بولمىسا، زاپچاسلار ياخشى تىگىشمەي، سىستىمېنىڭ قوزغىلالماي قېتىپ قىلىشىنى
كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
4. بىئوسنىڭ پارامېتېرلېرى مۇۋاپىق بولۇش كىرەك. گەرچە بىئوس پارامېتېرلېرىنى ئەڭ ياخشى ھالەتتە تەڭشەش تەشەببۇس قىلىنسىمۇ، بەزىدە ئەڭ ياخشى
تەڭشەشنىڭمۇ ياخشى ئەمەس تەرەپلېرى بولىدۇ. بەزىدە ئەڭ ياخشى تەڭشەشمۇ سىستىمېنىڭ قوزغېلالماسلىقىنى ياكى قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
5. ئەڭ ياخشىسى بىسىم تۇراقلاشتۇرغۇچ ئىشلېتىش كىرەك. توك بىسىمىنىڭ نورمالسىزلىقىمۇ كومپىيۇتېرنىڭ قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
6. شارائىت بولسا، UPS ئىشلېتىش، بۇنىڭدا توك كەتسىمۇ كومپىيۇتېر مەلۇم ۋاقىت نورمال خىزمەت قىلىپ، سىز ئۈچۈن كومپىيۇتېرنىڭ نورمال ئۆچۈرۈشكە
شارائىت ھازىرلاپ بېرىدۇ.
7. كىلىش مەنبەسى ۋە ئىشلېتىلگەن ئورۇنلېرى ئىنىق بولمىغان يۇمشاق ۋە ئوپتىك دىسكېنى، ئاسانلىقچە ئىشلەتمەسلىك. ئېلخەتلەرگە ۋە ئېلخەت
بىلەن قوشۇپ ئەۋەتىلگەن ھۆججەتلەرگە قارىتا، جاڭمىن، رۇيشىڭ قاتارلىق ۋىرۇس تازىلاش قوراللېرىنى ئىشلېتىپ تەكشۈرۈش ئېلىپ بېرىپ ئاندىن
ئىشلېتىش كىرەك. ۋىرۇس بىلەن يۇقۇملېنىشمۇ سىستىمېنىڭ قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
8. ئىشلەش ھالېتىدىكى يۇمشاق دىتاللارنى تولۇق ئەتمەي تۇرۇپ، توك مەنبەسىنى ئۈزمەسلىك، بولمسا، مۇھىم سىستىما ھۆججەتلېرى بۇزۇلۇپ ياكى يوقاپ
كېتىدۇ-دە سىستىمېنىڭ نورمال قوزغېلىشىغا تەسىر يەتكۈزىدۇ. بولۇپمۇ، Windows98/ME/2000 ئىشلەتكۈچىلېرى بۇنىڭغا ئالاھىدە دىققەت قىلىشى
كىرەك، چۈنكى بۇ سىستىمېلارغا سىستىما ھۆججەتلېرىنى قوغداش ئىقتىدارى قوشۇلمىغان.
9. پىروگراممېلارنى قاچىلىغاندا، "ھۆججەتنى قاپلامسىز؟" دىگەن سۇئالغا ئالاھىدە دىققەت قىلىش كىرەك. ئەڭ ياخشىسى بۇرۇنقى ھۆججەتلەرنى
قاپلېۋەتمەسلىك كىرەك. چۈنكى سىستىمېغا نىسبەتەن، سىستىما ئۆزى كۆچۈرگەن ھۆججەتلەر ئەڭ ياخشى بولىدۇ. (ئۆزىڭىزنىڭ ھۆججەتلېرىڭىز بۇنىڭ
سىرتىدا.)
10. چۈشۈرۈش قورالى ئارقىلىق كومپىيۇتېردىكى بەزى يۇمشاق دىتالنى ئۆچۈرگەندە، ئەڭ ياخشىسى ئۆچۈرۈش قورالىنىڭ ئاپتوماتىك ئۆچۈرىشىگە قويۇش
كىرەك. بۇنداق بولغاندا، بەزى يۇمشاق دىتاللار ئورتاق ئىشلېتىدىغان بەزى DLL, OCX ھۆججەتلەرنى بىلمەي ئۆچۈرۈپ قويۇشتىن ساقلانغېلى بولىدۇ.
ئورتاق ئىشلېتىدىغان ھۆججەتلەر ئۆچۈپ كەتسە، يۇمشاق دىتاللارنىڭ، جۈملېدىن سىستىمېنىڭ نورمال قوزغېلالماسلىقىنى ۋە قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ
چىقىرىدۇ.
11. قاتتىق دىتاللارنى بەلگېلىگەن ۋاقىتتا، ئۈزۈلۈش نۇمۇرى( IRQ) قالدۇرۇلغان ياكى قالدۇرۇلمىغانلىقىنى تەكشۈرۈش كىرەك. قاتتىق دىتاللارنىڭ ئۈزۈلۈش
نۇمۇرى قالدۇرۇپ قويۇشىغا يول قويماسلىق. بولمىسا ئۈزۈلۈش نۇمۇرى ئارىسىدا توقۇنۇش يۈز بېرىپ، بىر قاتتىق دىتالنى قاچىلىغاندا يەنە بىرسىنىڭ
ئىشلىمەس بولۇپ قېلىشى، قاتتىق دىتاللارنىڭ توقۇنۇشى سەۋەبلىك سىستىمېنىڭ قېتىپ قىلىشى قاتارلىق ئەھۋاللار كۆرۈلىدۇ.
12. يۇمشاق دىتاللارنى قاچىلىغاندا تەرتىپكە دىققەت قىلىش كىرەك. ئەگەر ئەڭ ئاۋۋال قاچىلىنىدىغان پىروگرامما ئەڭ ئاخىرىغا بېرىپ قالسا، سسىتىما
قوزغالغاندا قالايمىقانلېشىپ كېتىپ، نورمال قوزغىلالماسلىقنى ياكى قوزغالغاندىن كىيىن، قېتىپ قىلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
13. چوڭ تىپتىكى پىروگراممېلارنى (يەنى: Office, Phtoshop) قوزغاتقاندا، قوزغېلىپ بولۇشتىن ئاۋۋال، بۇرۇن قوزغېتلىغان پىروگراممېلارنى
ئېتىۋېتىشكە ئالدىرىماسلىق كىرەك. بولمىسا، سىستىمېنىڭ قالايمىقانلېشىپ، قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
14. ئىچكى ساقلىغۇچ كىچىك بولغان ئەھۋالدا، ئىچكى ساقلىغۇچنى كۆپ ئىگەللەيدىغان پىروگراممېلارنى بىرلا ۋاقىتتا كۆپ قوزغاتماسلىق كىرەك. بولمىسا،
سىستىمېنىڭ ئاسانلا قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
15. مۇھىم ھۆججەرلەر ۋە سىستىما ھۆججەتلېرىگە "يوشۇرۇن"،"ئوقۇشقىلا بولىدىغان" خاسلىقىنى قوشۇپ قويۇش كىرەك. بۇندان بولغاندا بۇ ھۆججەتلەرنى
ئۆچۈپ ياكى قاپلېنىپ كېتىشىنىڭ ئالدىنى ئالغىلى بولىدۇ.
16. قاتتىق دىسكېنىڭ ئاساسى رايۇنىدىكى خاتېرىلەرگە قارىتا ئۆزگەرتىش ئېلىپ بارماسلىق كىرەك. بولمىسا، سىستىما ئۆزىنى ئەسلىگە كەلتۈرمەكچى
بولغاندا، خاتېرىلەرنى تاپالماي قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
17. يۇمشاق دىتاللارنىڭ سىناق نۇسقېسىنى ئازراق ئىشلېتىش كىرەك. چۈنكى سىناق نۇسقدىكى، سىستىمېغا قوشۇلىدىغان ھۆججەتلەر ئىشەنچىلىك ۋە مۇقىم
بولمايدۇ. بۇ سىستىمېنىڭ قوزغېلالماس بولۇپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
18. Windows95/98 ئامالنىڭ بېرىچە 16خانىلىق پىروگراممېلارنى ئىشلەتمەسلىك كىرەك. بۇنداق بولغاندا، 16خانىلىق پىروگراممېلار بىلەن
سىستىمېدىكى 32خانىلىق پىروگراممېلار ئارىسىدا ئىختىلاپ يۈز بېرىپ، سىستىمېنىڭ قوزغىلالماسلىقىنى ياكى قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
19. بىئوس نەشىرىنى يىڭىلىغاندا، بۇرۇنقى نەشىرى ۋە يىڭىلىماقچى بولغان نەشىرىنى تولۇق بىلىش كىرەك. بولمسا نەشىرى مۇۋاپىق يىڭىلانماي،
سىستىمېنىڭ قوزغېلالماسلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
20. ئوغۇرلانغان نەشىردىكى پىروگراممېلارنى ئامال بار ئىشلەتمەسلىك كىرەك. چۈنكى بۇنداق پىروگراممېلاردا نۇرغۇن ۋىرۇسلار يوشۇرۇنغان بولىدۇ. بۇ
ۋىرۇسلار تىزلىكتە سىستىمېغا ئۆزگەرتىش كىرگۈزۈپ، سىستىمېنىڭ قېتىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
21. كومپىيۇتېرنى بىر مەزگىل ئىشلەتكەندە ئاپپارات ساندۇقى ئىچىگە نۇرغۇن چاڭ-توزانلار كىرىۋالىدۇ. بۇ چاڭ-توزانلار زاپچاسلارنىڭ نورمال
تىگىشىشىگە توسقۇنلۇق قىلىپ، كومپىيۇتېرنىڭ قېتىپ قىلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
22. "دىسكا پارچېلىرىنى رەتلەش پىروگراممېسى"نى قوزغاتقاندا، باشقا پىروگراممېلارنى ئېتىۋېتىش كىرەك. بولمىسا، ئاسانلا سىستىمېنىڭ قالايمىقان
بولۇپ، قېتىپ قىلىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
23. ۋىرۇس تازىلاش يۇمشاق دىتالىدا ۋىرۇسلارنى تەكشۈرگەندە، باشقا پىروگراممېلارنى قوزغاتماسلىق كىرەك. بۇمۇ سىستىمېنىڭ قېتىپ قىلىشىنى كەلتۈرۈپ
چىقىرىدۇ.
24. تورغا چىققان ۋاقىتتا، تور بەتلەرنى بەك كۆپ ئىچىۋەتمەسلىك، كۆزنەك سانىنى كونتىرول قىلىش كىرەك. بولمىسا سىستىما يىتەشەلمەي ئاسانلا قېتىپ
قالىدۇ.
25. كومپىيۇتېرنى ئۆچۈرگەندە توك مەنبەسىنى بىۋاستە بېسىپ ئۆچۈرمەسلىك كىرەك. بولمىسا قايتا قوزغاتقاندا سىستىمېنىڭ قوزغىلالماي قىتىپ قىلىشىنى
كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.

ﻣﺎﻧﺎ ﻣﯘﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺳﻪﯞﻩﭘﻠﻪﺭ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﻛﻮﻣﭙﻴﯘﺗﯧﺮﯨﯖﯩﺰ ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﻗﯧﺘﯩﯟﯦﻠﯩﭗ ﺳﯩﺰﻧﯩﯔ ﺗﻮﺭ ﺑﻪﺕ ﻛﯜﺭﯛﺵ ﻳﺎﻛﻰ ﻧﻮﺭﻣﺎﻝ ﻣﻪﺷﻐﯘﻻﺕ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺳﯜﺭﺋﯩﺘﯩﯖﯩﺰﻧﻰ ﺑﻪﻙ ﺋﺎﺳﺘﺎ ﻗﯩﻠﯩﯟﯦﺘﯩﺪﯗ،ﭘﻪﻗﻪﺕ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﻧﺴﯩﯖﯩﺰﻻ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺋﯚﻟﭽﻪﻣﻠﯩﻚ ﮬﻪﻝ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﭼﺎﺭﯨﺴﯩﻨﻰ ﺗﺎﭘﺎﻻﻳﺴﯩﺰ



مەنبە: شاھدىيارسوفىت تورى


دوستۇم ئېسڭىزدە بولسۇن ، سىز رىئاللىق دۇنياسىدا ......

غەلبە ئۈچۇن چەكك

پائالىيەتچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 755
يازما سانى: 3854
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 21381
تۆھپە نۇمۇرى: 1195
توردا: 1685 سائەت
تىزىم: 2010-5-25
ئاخىرقى: 2013-12-23
يوللىغان ۋاقتى 2010-5-30 11:01:26 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
رەھمەت كۆپ جاپا چىكىپسىز

||★||★||★|叶城\js跑酷!|\(jasurPARKOUR)|★||\跑 酷 队!★★|| مىنىڭ ئىرادەم ھەممىنى قارار قىلىدۇ . ''
دەۋرانج بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2010-5-30 11:22:38 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
دەۋرانج بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2010-5-30 11:33:30 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

جەننەت+دوزاخ = ھايات

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1477
يازما سانى: 1954
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 201567
تۆھپە نۇمۇرى: 551
توردا: 3387 سائەت
تىزىم: 2010-5-30
ئاخىرقى: 2012-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-24 10:54:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
خېلى ئەتراپلىق چۈشەنچە بېرىلىپتۇ ، بۇ تېمىدا .

سەمىمىيلىك ئىنساندىكى ئېسىل خىسلەتتۇر !  ئىللەت تۈزەلمىگۈچە ،مىللەت تۈزەلمەس!   ھەقىقەت ئېگىلىدۇ ، سۇنمايدۇ !   تىلى ياتنىڭ دىلى يات !     تور دۇنياسى

ئەسلى ياۋايى

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 9509
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10000
تۆھپە نۇمۇرى: 417
توردا: 458 سائەت
تىزىم: 2010-9-7
ئاخىرقى: 2011-6-29
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-24 10:58:37 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەن  ئەتراپلىق چۇشەنچە بىرىلىپتۇ ...   تولا قىتىۋالغانلار  كۇرۇپ  چۇشىنىۋالسا  بولىدىكەن ...لىكىن  مەزمۇنى   سەل  جىق بولاپ كىتىپتا  ...

دۇنيادا ئېچىش ئە

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 16375
يازما سانى: 1608
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 19238
تۆھپە نۇمۇرى: 448
توردا: 1633 سائەت
تىزىم: 2010-11-5
ئاخىرقى: 2015-2-27
يوللىغان ۋاقتى 2010-11-26 09:02:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنمۇ  بىلىۋالدىم .....رەخمەت  سىزگە

ئىللەت يوقالمىسا ،مىللەت يوقىلدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86335
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 101
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 11 سائەت
تىزىم: 2012-10-21
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-7 10:24:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسلامۇ ئەيكۇم كەڭ كومپىيۇتۇر ئۇستازلار ياخشىمۇ سىزلەر !مىىنڭ كومپىيوتۇرۇمدا ئۇلىنش تورىنى ئاچسامملا لۇلەنچىدە خاتاللق بار دەپ تۇرۋالىدۇ.ئۇلىنىشدىن باشقا ھەرقانداق تۇر بەت نۇرمال .ۋىرۇسۋمۇ تازلاپ باقدىم يەنلا ئوخشاش ،قانداق قلىشنى بىلەلمەي قالدىم.ياردەم قىلغان بولساڭلار!!! بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ياۋا تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-2-7 10:24 PM  


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش