مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 3221|ئىنكاس: 35

مائارىپ مىنىستىرلىقى مائارىپنى ئەسلا چۈشۈنمەيدۇ، رەھبەرلەرنىڭ ھە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 11186
يازما سانى: 179
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9342
تۆھپە نۇمۇرى: 555
توردا: 1667 سائەت
تىزىم: 2010-9-22
ئاخىرقى: 2013-7-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 04:47:48 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

مائارىپ مىنىستىرلىقى مائارىپنى ئەسلا چۈشۈنمەيدۇ، رەھبەرلەرنىڭ ھەممىسى قارىغۇ


تەرجىمە قىلغۇچى: ئابدىراخمان رىشىت


مائارىپنىڭ يوشۇرۇن پرىنسىپى: پۇقرالار ماسلىشىدۇ ۋە ئۆزىدىن كۆرسۇن، كىم سىلەرنىڭ ھۇقۇق ياكى پۇلۇڭلار بولمىسۇن دەپتۇ؟
      مائارىپ مىنىستىرلىقى ئەخلاقىي، ئەقلىي،تەن-ساپا جەھەتتىن تەربىيلەش قانونىيىتىنى ئەسلا ئۇقمايدۇ. ئىقتىدار ئىشنى ۋۇجودقا چىقىرىدۇ، ئەخلاق ئىشنى ياخشى تەرەپكە باشلايدۇ، ساپا بولسا ئىشنى ياخشى تەرەپكە باشلاشقا ئاڭلىقلاشتۇرىدۇ.
      بىرىنچى، ئىقتىدار ۋە ساپانىڭ پەرقى.قاتناش قائىدىسىگە رىئايە قىلىشنى ھەممە ئادەم بىلىدۇ، لېكىن ئاسما كۆۋرۈك ۋە پىيادىلەر ئۆتۈشمە يولىدىن ماڭمىسا،ئىدىيە ۋە ھەركەتنىڭ بىردەك ئەمەسلىكىدىن، قاتناش قائىدىسىگە رىئايە قىلىش قابىليىتىنىڭ مۇكەممەل ئەمەسلىكىدىن دېرەك بېرىدۇ؛ خەتەردىن قورقۇپ ئاسما كۆۋرۈكتىن ۋە پىيادىلەر ئۆتۈشمە يولىدىن ماڭغانلار پەقەت ھەركەت ۋە ئىدىيىسى بىردەك،قاتناش قائىدىسىگە رىئايە قىلىش قابىلىيىتىگە ئىگە ئەمما ئاڭلىقلىقى يوق كىشىلەردۇر؛ يولنى كۆرۈپ ھېچنىمىنى ئويلىماستىن ئاسما كۆۋرۈكتىن ۋە پىيادىلەر ئۆتۈشمە يولىدىن ماڭغانلار ھەقىقىي ھالدا قاتناش قائىدىسىگە رىئايە قىلىش ساپاسىنى ھازىرلىغانلاردۇر.ئەھۋالغا يولۇققاندا قىلىش قىلماسلىقنى بەلگىلەش پەقەت قابىلىيىتنى تەربىيلەشتۇر؛ ئىشتىن بۇرۇن قىلچە ئىككىلەنمەستىن قارار چىقىرىشنى بەلگىلەش ساپاسىنى تەربىيلەشتۇر.
      ئىككىنچى، پەقەت ساپا دەۋرىيلىك ئۇسولى بىلەن ئەخلاقىي، ئەقلىي بەدەن سۈپىتى جەھەتتىن تەربىيلەش، بۇ ئۈچ قىسىمغا بۆلىنىدۇ(1) ئالدى بىلەن ئىدىيىدە تونۇش،قاتناش قائىدىسىنى ئۆگىنىشنى مىسالغا ئالساق، ئۆزىنىڭ يولدىن ئۆتكەندە قىزىل چىراق ۋە پىيادىلەر ئۆتۈشمە يولىغا قارىغان قارىمىغانلىقى، خاتا بولغان جايلارنى تۈزىتىش ۋە قانداق تۈزىتىش، ۋە بۇلارنى كۆپچىلىككە قاراپ سۆزلەش ياكى كۈندىلىك خارىگە يېزىش.(2) ئىدىيىۋى تونۇشنى ئۆزىنى كۈچەيتىشتىن باشلاش، ھازىردىن باشلاش، ھەركۈنى تونۇش ۋە داۋاملاشتۇرۇش، ئىككى ھەپتە ئۈزۈلدۇرمەسلىك، مۇشۇنداق بولغاندا ئىدىيە ۋە ھەركەتنى بىرلىككە كەلتۈرگىلى بولىدۇ.(3) ئاڭلىقلىقنى تەربىيلەش، ئاڭلىقلىق ساپا مائارىپنىڭ تۈپكى بەلگىسى، ئاڭلىقلىق بولمىغان ساپا مائارىپىدىن سۆز ئېچىش مۇمكىن ئەمەس. تەربىيلەش ئەگەر بىرىنچى جەرياندا توختاپ قالسا، ھېچقانداق ئىقتىدار ۋە ئەخلاقنى تەربىيلىيەلمەيلا قالماستىن بەلكى پەقەت بىر كىتاب خالتىسىنى تەربىيلەيدۇ خالاس،مانا بۇ ئىمتىھان مائارىپى. ئەگەر ئىككىنچى جەريانلا بولسا، تەربىيلەپ يېتىشتۈرگىنى ماشىنا ئادەمنىڭ ئىشلەش ئىقتىدارى خالاس، ئەگەر ئالدىنقى ئىككى جەريان بىرلەشتۈرۈلسە، ئاندىن ئەقلىي ئىشلەش ئىقتىدارى ۋە ئەخلاقى مۇجەسسەملەنگەن كىشىنى تەربىيلەپ چىقىدۇ، ئەگەر ئۈچ جەريان ھالقىما شەكىلدە ئېلىپ بېرىلسا، ئاندىن ئەخلاقىي ، ئەقلىي ۋە ساپا جەھەتتىن تەربىيلەپ چىققىلى بولىدۇ.
      ئۈچىنچى، ھەربىر مەۋسۈمدە بىرخىل ئەخلاقىي ساپا ۋە ئىقتىدار دەرىسلىكىنى ئارلاشتۇرۇپ تەربىيلەش. جوڭگو مائارىپى، ھەر يىلى ئىككى ئوقۇش مەۋسۈمى، ھەر ئوقۇش مەۋسۈمى ئۈچ ئاي، بۇ بىر تۈرلۈك ئەخلاقىي ساپانى تەربىيلەشكە تازا ماس كېلىدۇ. شۇ مەۋسۈملۈك ئوقۇتۇش پىلانىغا ئاساسەن،بىر تۈرلۈك ئەخلاقىي ساپا مەزمونىنى بەلگىلەپ، ئەخلاقىي ساپا تەربىيىسىنى شۇ مەۋسۈمدە ئۆتۈلىدىغان دەرسلەر بىلەن ئورگانىك ھالدا بىرلەشتۈرۈپ ئېلىپ بېرىش، ھەر قايسى دەرىسلار بىردەك ساپا دەۋرىيلىك ئۇسولىغا ئاساسەن تەربىيلەش ئېلىپ، ئىقتىدار، ئەخلاق، ساپا جەھەتتىن ئورتاق تەربىيلەش مەقسىتىگە يېتىش.
      ئالىي مەكتەپكە ئۆرلەپ ئوقۇش ئىمتىھانى ۋە ئالىي مەكتەپ ئوقۇتۇش تەپتىشلىرىنىڭ باھاسىغا قارايدىغان بولساق، كىتاب خالتىلىرىنىڭ بىلىمىدىن باشقا كىممۇ ئىقتىدار ساپاسى ، ئەخلاق ساپاسى ۋە ئۆسۈپ يېتىلىش ئىلمىيلىكى قاتارلىقلارغا قاراپ باقتى؟ يەنە 20ـــ30 يىلنىڭ مابەينىدىكى مائارىپ مىنىستىرلىقىنىڭ سىياسەتلىرىگە قارايدىغان بولساق، سۈپىتى نۆل بولغان مائارىپنىڭ سان جەھەتتىن شىددەت بىلەن ئۆرلىشىدىن باشقا، سۈپەت جەھەتتىن كۆتۈرلۈپ باقتىمۇ؟ مائارىپ مىنىستىرلىقىنىڭ ھۈججەتلىرىگە قارايدىغان بولساق قۇرۇق شوئار توۋلاشتىن باشقا مائارىپنىڭ ئەمەلىيىتىگە ماسلاشقۇدەك بىرەر جۈملە ئەمەلىي گەپ بولۇپ باقتىمۇ؟ بۇنىڭ سەۋەبى مائارىپ مىنىستىرلىقىنىڭ مائارىپنى تۈپتىن چۈشەنمىگەنلىكى، نادان كىشىلەرنىڭ باشلىق بۇلۇپ قالغانلىقىدىندۇر، بۇ جوڭگو ئىمتىھان مائارىپنىڭ ئىقتىدارلىقلارغا مۇھتاج ئەمما ئىقتىدارلىقلار يوق، ئەخلاقلىقلارغا مۇھتاج ئەمما ئەخلاقلىقلار يوق، بىجىرىم كىشلەرگە مۇھتاج ئەمما ساغلام كىشىلەر يوق بۇلۇشتەك ئچىنىشلىق ھالەتنى شەكىللەندۈردى.


مەنبە: ئۆزلۈك مۇنبىرى


ئاللا ھەممىنى بىلىپ تۇرغۇچىدۇر

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49362
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3426
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 24 سائەت
تىزىم: 2011-7-27
ئاخىرقى: 2013-7-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 07:04:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مائارىپ قانۇنىدىن خەۋرى بار ئادەمنڭ ھەممىسى بىلدۇ .ئوقۇتۇش ئورۇنلىرنىڭ 500مىتىر ئەتراپىدا كۆڭۇل ئىچىش سورۇنلىرى بولسا بولمايدۇ.لىكىن مەكـتەپلەرنىڭ يانلىردىكى ئۈچتە ھەمرا قىزلارنىڭ ئوۋلىرنى ماۋۇ باشلىقلار كۆرمەمدىغاندۇ؟
نۇربەكرى!..سىلى ئەڭ چوڭى بولغاندىكىن ماۋۇ ئىشنى سۇرۇشتە قىلىپ قويسىلا بولاتتى.
باللىرمىز ئىددىيسى يالڭاچ خىنىملارنىڭ تەسىرگە ئۇچراپ كەتتى.ئۇيغۇر دىگەن شاش كىلدىكەن .قالىماي دىسىمۇ 15ياشقا كىرگەن شاش باللارنىڭ كۆزلىرى قارۋالدىكەن مەكتەپ يىندىكى ئۈچتە ھەمرا قىزلارغا.
ئەمدى باشقا يەردىكىلىرغۇ قانۇنغا بەك ئۇيغۇنمىش.لىكىن مەكتەپ يىندىكى ئۇنداق ئەمەستۇ؟؟؟

مەخلۇقنىڭ رازىلقى كۆزلەنگەن قىلىق دەۋزەخكە سورەيدۇ.

ئۇيقۇچى_uyquchi

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1651
يازما سانى: 99
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9103
تۆھپە نۇمۇرى: 432
توردا: 3403 سائەت
تىزىم: 2010-5-31
ئاخىرقى: 2013-8-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 07:20:53 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىككى كۈن بۇرۇن بىر مەس تورخانىدا ئىككى قىزغا نەسىھەت قىلىۋاتىدۇ:
- ھېلىمۇ مەكتىپىڭلاردىن ئەيدىز چىقىپتۇ، مۇشۇنداق كېچىسى تورخانىدا تۈنىسەڭلار سىلەرنىمۇ خەق قاندا.....

جۈمە كۈنى ئاڭلاپ قالغان يەنە بىر مۇسىبەت.

ئىتقاد مىللەتتىن ئۇلۇغ!

باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 47689
يازما سانى: 3438
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 34040
تۆھپە نۇمۇرى: 1286
توردا: 2827 سائەت
تىزىم: 2011-7-13
ئاخىرقى: 2013-9-1
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 07:33:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
ئىتقاد مىللەتتىن ئۇلۇغ،چۈنكى   ئىتقاد   چېچىلىپ كەتكەن  مىللەتنى بىرلىككە كەلتۈرەلەيدۇ،ئىتقادىنى  يۇقاتقان ئىنسان  ھامان بىر كۈنى مىللىتىنىمۇ  ئۇنتۇپ كېتىدۇ.....

پەقەت ئارزۇيۇم ئۈچۈن ياشايمەن!

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 60399
يازما سانى: 786
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 1987
تۆھپە نۇمۇرى: 400
توردا: 2778 سائەت
تىزىم: 2011-10-14
ئاخىرقى: 2013-8-25
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 08:07:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
hekmat-uyghur يوللىغان ۋاقتى  2013-6-11 07:33 PM
خەنزۇچىدىن خەۋىرىڭلار  بولسا  بىرازىيىلىك
بىر  داڭل ...

توردا بارمۇ  بورسا ئەۋەتىپ بىرىڭە ؟ چ چ 598590758

بىر مىللەت ئۇرۇشتا ئەمەس ،بەلكى سۈكۈتتە يوقىلىدۇ .

مىسكىن ئاي

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85981
يازما سانى: 503
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1807
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 298 سائەت
تىزىم: 2012-10-12
ئاخىرقى: 2013-8-24
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 08:49:24 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تېخى نەچچە يىل ئىلگىرىلا  قەشقەر پىداگوگىكا ئىنىستوتىنىڭ  يېڭى دەرۋازىسىدىن 200 مېتىرمۇ كەلمەيدىغان (سامان بازىرىنىڭ يېنىدا)  جايلاردا  قاۋاقخانا، تورخانا، دىگەندەك  سورۇنلار  رەت -رېتى بىلەن  قاتار تىزىغلىق ئىدى،   ئالدىدىن ئۆتۈشتىنمۇ نومۇس قىلاتتىم،،،،  خۇداغا  شۈكۈرى  ، بىر يىل ئاۋال  ھەممىنى تاقاتقۇزۇۋەتكەن،  بىراق   كەينىدىنلا   مەكتە دەر ۋازىسىنىڭ يېنىغا  ئاياللار كېسەللىكى  دوختۇرخانىسىدىن بىرنى سالدى،    توۋا....دەي....  ھەممەيلەننىڭ غەزىپىنى كەلتۈرگەنىدى،  مەكتەپتىن چىقىپلا  يولنىڭ قارشى تەرىپىگە ئۆتۈپ ماڭاتتۇق.    ئىشقىلىپ   ئالى بىلىم  يۇرتلىرىنىڭ   ئەتراپىدىكى مۇھىتلارغىمۇ  يۇقىرى ئورۇنلار  دىققەت قىلىپ  بىر  تازىلاپ قويسا بولاتتى.....



      

باشقۇرغۇچىلارغا ئۆچ بولدۇم!! خوش مىسرانىم!!

ياخشىغا كۈن يوق

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 72402
يازما سانى: 1111
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7420
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 866 سائەت
تىزىم: 2012-1-2
ئاخىرقى: 2013-9-3
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 10:11:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىچكىردىكى ئالىي مەكتەپلەرگە كەپ قالساڭلار ئوغۇللار ئېغىر بېسىق بولۇپ ھىسىياتىڭلارنى بېسىۋالماي ئىتتىكلىك قىپ قويساڭلار بىردەملىك خۇشاللىقىنى دەپ بىر ئۆمۈر تۈرمىدە پۇشايماندا قالىسىلەر .   تاس قالىسىلەر زادى '' نەق مەيدان '' دىن '' بىۋاستە كۆرسىتىش'' نى كۆرگىلى

ئادەم ئۇ گوياكى بىر ئۇچۇم تۇپراق،
كېتىدۇ ئەبەتكە كەلمەيدۇ بىراق،
شۇ ئۇچۇم تۇپراقتىن ئۈنەر قىزىل گۈل،
ۋە ياكى شۇمبۇيا ۋە ياكى يانتاق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95426
يازما سانى: 68
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 130
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 42 سائەت
تىزىم: 2013-5-28
ئاخىرقى: 2013-9-2
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 10:57:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇناسىۋەتلىك ئورۇنلار بۇنداق ئىشلارغا قانداق قارايدىكىن ؟

باشقىلارغا تەبە

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 1472
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7843
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 6442 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2013-9-3
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-11 11:27:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ بىزنىڭ دۆلىتىمىزنىڭ مائارىپ شەكلى .بىز بۇنى تېخىمۇ كونكىرىت  بولغان دائىردە تۇرۇپ كۆزەتسەك ،بىزنىڭ مائارىپىمىز بىر تەجرىبە ئېتىزى خالاس.ئوقۇتقۇچىلار بولسا شەرتسىز ئىجىرا قىلغۇچىلار خالاس.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

كۆكتىن تامدۇق، يەردىن ئۈندۇق.

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4460
يازما سانى: 351
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12482
تۆھپە نۇمۇرى: 399
توردا: 525 سائەت
تىزىم: 2010-7-21
ئاخىرقى: 2013-9-4
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 12:01:13 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بەزى مەكتەپلەردە ئالىي دەرىجىلىك ئۇنۋان ئېلىش ئۈچۈن، قايسى ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرگەنلىكى، بلىمى، ئىقتىدارىنىڭ ئالىي ياكى تۆۋەن بولىشى مۇھىم ئەمەس، ئالىي دەرىجىلىك ئۇنۋاننى ئالىي دەرىجىلىك شاپاقچىلار ئالىدۇ، 1- دەرىجىلىك ئۇنۋاننى 1- دەرىجىلىك ج...لاپلار ئالىدۇ.
(بەزى مەكتەپلەردە دەۋاتىمەن جمۇ شاپاقچىلار) بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   DILKASH تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-6-12 12:01 AM  


بىز ھېچكىمدىن كەم ئەمەس، ھېچكىمدىن كەم بولمىغان، ھېچكىمدىن كەم بولمايمىز!!!
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش