مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2857|ئىنكاس: 40

ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشقا قىززىقماسلىقنىڭ سەۋەبى كىمدە ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 112242
يازما سانى: 964
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1689
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 310 سائەت
تىزىم: 2015-1-2
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 02:37:47 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسسالامۇ - ئەلەيكۇم، ھۆرمەتلىك مۇنبەر ئەھلى ، مەرىپەت بېغىنىڭ جاپاكەش باغۋەنلىرى ، ياخشىمۇ سىلەر ! تۇمارىستىن سىلەرگە قىزغىن سالام . تۈۋەندە سىلەرگە  سوۋغا قىلماقچى بولغان يەنە بىر تېمام ‹‹ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشقا قىززىقماسلىقىنىڭ سەۋەبى كىمدە ؟›› دېگەن ماقالە . ئۇشبۇ ماقالىنى ئوقۇغاندىن كېيىن ، مۇنبەردىكى ئوقۇتقۇچى يولداشلار بولسۇن ياكى باشقا كەسىپتىكى تورداشلار بولسۇن ، بۇ ماقالىگە نىسبەتەن ئەستايىدىل مۇئامىلىدە بۇلۇشنى ئۈمىد قىلىمەن . چۈنكى ھەممەيلەننىڭ مەكتەپتە ئوقۇۋاتقان بالىسى ھەم ئۇرۇق - تۇققانلىرىنىڭ بالىسى بار ، بالىسى يوق يولداشلارمۇ بۇ نۇقتىغا ئالاھىدە دىققەت قىلىشى كېرەك . چۈنكى ‹‹ كۆرۈنگەن تاغ يىراق ئەمەس ›› دېگەندەك ئۇلارمۇ ئۇزۇنغا قالماي ئاتا - ئانىلار سېپىگە قۇشۇلىدۇ . شۇڭا بالىلارنىڭ تەلىم - تەربىيىسى ھەققىدە چوڭقۇر ئويلىنىپ ، ئۆز - ئارا مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىشىمىز كېرەك . گەرچە مۇئەللىپ  ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىدىن مۇستەسنا بولسىمۇ ، بالىلار تەربىيسىگە قىززىققۇچى ، بۇ ھەقتە ئىزدەنگۈچى بۇلۇش سۈپىتى بىلەن كەڭ تورداشلارنىڭ بۇ ھەقتە قىزغىن مۇنازىرە قىلىشىنى چىن دىلىدىن ئۈمىد قىلىدۇ . ياخشى پىكىرلەر ئوتتۇرىغا قۇيۇلسا ، باشقىلارغىمۇ ئاز - تولا مەنپەئەتى تەگسە ئەجەپ ئەمەس .  سەۋەبى ، بالىلىرىنى ياخشى تەربىيلەشنى ئويلاشمايدىغان بىرمۇ ئاتا - ئانا بولسا كېرەك . تۇمارىس بۇ ھەقتە بەك ئەزۋەيلەپ كەتتى دەپ ئويلاپ قالغۇچىلارغا كۆڭۈل سۆزۈم شۇكى ، ئادەتتە توپ ئويناشقا قىزىقىدىغانلار پۇتبۇل مۇسابىقىسىنى كۆرۈشكە ، ناخشا - مۇزىكىغا ھېرىسمەنلەر ئەدەبىيات - سەنئەت پائالىيەتلىرىنى كۆرۈشكە ئامراق بولغانغا ئوخشاش ، مەنمۇ بالىلار ھەققىدە ئىزدىنىشكە بەك ئامراق . شۇڭا ئارتۇقچە ئويدا بولماسلىقىڭلارنى ئۈمىد قىلىمەن . ئەمىسە دىققەت نەزىرىڭلارنى ماقالەمگە ئاغدۇرۇڭلار ................
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) n9 b, v" _- nبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 Q' S5 Y3 S+ \
ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشقا قىززىقماسلىقىنىڭ سەۋەبى كىمدە ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) d* L* ~5 `9 D) Oبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 ]* S; s: d# x- k. F8 I
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" _. F" ^- l( P8 D
بالىلار تىلغا ئېلىنسىلا ، ھەممىمىز ‹‹ بالىلار - كەلگۈسىنىڭ ئۈمىدى ، ئاتا - ئانىلارنىڭ ئۈمىد شامى ›› دەپ قارايمىز . ئەمەلىيەتتە دېمىسىمۇ شۇنداق . بالىلار تەربىيسىدە ئاۋۋال مۇكەممەل ئائىلە تەربىيسى ئاساسى ئۇرۇندا ، مەكتەپ تەلىم - تەربىيسى قۇشۇمچە ئۇرۇندا تۇرىدۇ . بۇ ئىككىسى بىر - بىرىنى تۇلۇقلايدۇ . ھەم بىر - بىرىنىڭ تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ . شۇڭا ئائىلە تەلىم - تەربىيسىنى مەكتەپ تەلىم - تەربىيسىنىڭ ئاساسى دەيمىز .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' I9 v; b3 j8 Z. [5 M' V& z  Mيېقىندىن بۇيان قانداق قىلغاندا بالىلارنىڭ مەدەنىيەت ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ ؟ قانداق قىلغاندا سۈپەتلىك بالا تەربىيلەش مەقسىتىگە يەتكىلى بولىدۇ ؟ دېگەن مەسىلە كاللامغا كىرىۋالدى . بىكار قالساملا مۇشۇ مەسىلە ئۈستىدە مۇلاھىزە يۈرگۈزىدىغان بولدۇم . ئاخىرى بۇ سۇئاللىرىمغا جاۋاب تېپىش مەقسىتىدە باشلانغۇچ مەكتەپتە ئىشلەيدىغان ساۋاقدىشىم بىلەن كۆرۈشۈپ بۇ ھەقتە سۆھبەت ئېلىپ باردىم .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* s  L6 Y  M3 h7 |1 `, `! I+ y, D/ k) ?ساۋاقدىشىم مېنىڭ سۇئالىمنى ئاڭلىغاندىن كېيىن ، ئۇلۇغ - كىچىك تىنىپ قۇيۇپ مۇنداق جاۋاب بەردى :
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% C: O- ?- {+ `0 x+ a% h$ c- دەسلەپتە خىزمەتكە چىققان ۋاقتىمدا  ئوقۇتقۇچىلىق خىزمىتىگە ئېرىشكەنلىكىمدىن شۇنچىلىك ھاياجانلانغان ھەم بۇ خىزمىتىمنى ئەستايىدىللىق بىلەن   ئىشلەپ ، بالىلارنى ئاتا - ئانىسى رازى بولغۇدەك ياخشى تەربىيلەيمەن ، دەرسنى ياخشى ئۆتۈش ئارقىلىق ئۆز مەسئۇلىيىتىمنى پۈتۈن كۈچۈم بىلەن ئادا قىلىمەن دەپ ئويلىغان ئىدىم . شۇنداق ، ھەرقانداق بىر ئوقۇتقۇچى دەسلەپتە خىزمەت ئورنىغا چىققان ، تۇنجى دەرس ئۆتكەندە ماڭا ئوخشاش ئويدا بولىدۇ ، دەرسنىمۇ شۇنداق ياخشى ئۆتىدۇ . لېكىن ‹‹ ئۆيدىكى ھېساب تالاغا توغرا كەلمەپتۇ ›› دېگەندەك مائارىپتىكى بىر قاتار تۈزۈملەر بۇنداق ئوي - پىكىرىمنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىنىڭ تەس ئىكەنلىكىنى  تۈۋەندىكىدەك ئىسپاتلاپ بەردى . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; E* z4 K0 @& {" ]5 c

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, v1 R7 L/ l" s" Sبىرىنچىدىن ، ئاتا - ئانىلاردا بالىلارنىڭ ئوقۇش ئەھۋالىغا سەل قاراش ، كۆڭۈل بۆلمەسلىك پوزىتسىيسى  ئېغىر ، بىز ھازىر بالىلارنى خالىغانچە تەنقىد قىلالمايمىز . ئۇرۇش تۈگۈل ، چىرايلىقچە نەسىھەت قىلساق ، ئەتىسى ئاتا - ئانىسى كېلىپ بىز بىلەن تاكاللىشىدۇ ، ‹‹ ئۆزىڭىز بالا تۇغۇپ بېقىپ گەپ قىلىڭ ، بىز ئەتىۋارلاپ بېقىپ چوڭ قىلساق ، بالامنى تەنقىد قىلغۇدەك بولدىڭىزمۇ ›› دېگەندەك گەپلەرنى قىلىدۇ ، ھەتتا مۇناسىۋەتلىك ئۇرۇنلارغىچە ھال ئېيىتىپ ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۆڭلىنى ھاردۇرىۋېتىدۇ . ئائىلە تەربىيسى - مەكتەپ تەربىيسىنىڭ ئۇلى . بۇ ئۇل قۇرلۇشى ئەنە شۇنداق  ئاتا - ئانىلارنىڭ ‹‹ سىيلاپ  سىيپىشى ، ئەتىۋارلىشى ›› ئاستىدا بوش قۇيۇلۇپ قالسا ، بىزنىڭ ھەرقانچە كۈچىگىنىمىزنىڭمۇ پايدىسى يوق ئىكەن . ئەسلىدە  ئاتا - ئانا بولغۇچى پات - پات مەكتەپكە كېلىپ ، ئوقۇتقۇچىدىن ئەھۋال ئىگەللەش ، بالا خاتالىق سادىر قىلسا تۈزىتىشكە بۇيرۇش ئارقىلىق  مەكتەپ تەلىم - تەربىيسىگە ماسلىشىپ بەرگەن بولسا ، بىزمۇ ئۇنداق ئاسانلىقچە ھېرىپ قالمايىتتۇق .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @" W1 ~2 @7 m3 l$ O" T+ B% i
ئىككىنچىدىن ، مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتى  ئاساسلىقى ، دەرسلىك ماتىرىيالغا ، نۇمۇر تۈزۈمىگە باغلىنىپ قالغان . بۇ يېزا مەكتەپلەردە ئومۇمىيۈزلۈك ساقلىنىۋاتقان بىر مەسىلە . ئوقۇتۇشنى نۇمۇرغا  باغلاپ قويغانلىقتىن ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنىڭ تالا - تۈزگە چىقىپ كەتمەسلىكى ئۈچۈنلا سىنىپ ئىچىدە دەرس تەييارلايدۇ . تاپشۇرۇق تەكشۈرىدۇ . ھەتتا بۇنىڭغىمۇ چولىسى تەگمىسە يۇقىرى يىللىقنىڭ ئوقۇغۇچىلىرىغا تاپشۇرۇق تەكشۈرۈتكۈزىدىغان ئەھۋاللار ئومۇمىيۈزلۈك مەۋجۇت .ئادەتتە مەكتەپ رەھبەرلىرى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرس تەييارلىقى ۋە باشقا ماتىرىياللارغا ئەھمىيەت بېرىشىنى بولمىسا جەرىمانە ئېلىنىدىغانلىقى ، ئاخىرىدا ‹‹ لاياقەتسىز ئوقۇتقۇچى ›› دېگەن باھانى بېرىدىغانلىقىنى تەكىتلەيدىغان بولغاچقا ، مۇنبەردە ئوقۇغۇچىلارغا كۆيۈنۈپ دەرس ئۆتىدىغان ئوقۇتقۇچى ئۇنچە كۆپ ئەمەس . پەقەت ئوچۇق دەرس ئۆتىدىغان چاغدىلا ئۇنداق ھالەتنى كۆرگىلى بولىدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  L) B/ v0 y( [% V2 V+ A. oئۈچىنچىدىن ، سۈپەتلىك ئوقۇتۇش ئاساسلىقى ، ئوقۇش مەۋسۇم ئاخىرىسىدىكى ئىمتاھاندىكى نەتىجىگە باغلاپ قۇيۇلغان . گەرچە ئوقۇتقۇچى ئۆزى خالىمىسىمۇ مەكتەپلەر ئارا رىقابەتكە قۇيۇلغان بولغاچقا ، يەنىلا ئوقۇغۇچىلارنى ئىمتاھانغا تەييارلىق قىلىش ، يەنى كۆچۈرمىكەشلىك قىلىش ئۇسۇلىنى ئۆگىتىدۇ . تېخى مۇشۇنىڭغىمۇ ئاتايىن ۋاقىت ئاجرىتىدۇ ھەم ئىمتاھانغا چۈشۈش مۇمكىنچىلىكى بولغان سوئاللارنىڭ جاۋابىنى ئوقۇغۇچىلارغا يادلاتقۇزىدۇ ۋە بۇ ئۆتكەلدىن ‹‹ ئوڭۇشلۇق ›› ئۆتىۋالىدۇ ، بۇنداق ئەھۋالدا ئوقۇغۇچىلار قانداقمۇ ياخشى ئوقۇيالىسۇن ؟ بۇنداق ئوقۇغۇچىلار ئۆلۈك ئوقۇش مۇھىتىدا تەربىيلەنگەچكە ، ئوقۇتقۇچىغا ئوخشاش پۇرسەتپەرەس ، تەپەككۇرى ئۆلۈك بۇلۇپ يېتىلىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& p$ U; p" I- n: |
تۆتىنچىدىن ، ئوقۇغۇچىلارنى مەكتەپكە جەلب قىلىش تەسىر دائىرىسى ناھايتى ئاجىزلاپ كەتتى . مەكتەپنىڭ ئۆلۈك ئوقۇتۇش مۇھىتى ، ئوقۇغۇچىلارنى مەكتەپتىن زېرىكتۈرىۋەتتى . ھازىر مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش سايمانلىرى تۇلۇق ، تەلىم - تەربىيە پائالىيىتىگە نىسبەتەن ياخشى شارائىت ھازىرلانغان بولسىمۇ ، بىراق ئوقۇتۇشقا دېگەندەك ئەھمىيەت بېرىلمىدى . ئوقۇغۇچىلار مەكتەپكە تولۇق كەلگەندەك قىلسىمۇ ، يەنىلا پۇرسەت تاپسىلا مەكتەپتىن قېچىش نىيىتىدە بولىدۇ . دەرستىن بىزار بولىدۇ . ئاساسلىقى مەن تولا ئەھۋاللاردا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ماتىماتىكا ، خەنزۇتىلى دەرسىدىن بەكرەك تەنتەربىيە دەرسىگە قىززىقىدىغانلىقىنى ئۇچرىتىمەن . تەنتەربىيە دەرسىمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەن ساپاسىنى ئۆستۈرىدىغان دەرس ، بۇنىڭغا قاتناشسىمۇ مەيلى ئىدى ، بىراق مۇشۇ دەرستىمۇ ۋاقىتنى لايغەزەللىك بىلەن ئۆتكۈزىۋېتىدىغان ئەھۋاللار مەۋجۇت . قىسقىسى ، ئوقۇغۇچىلار دەرسنى مەجبۇرى ئاڭلايدۇ ، دەرسكە بولغان قىززىقىشى ئىنتايىن تۆۋەن .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# r# M% d; d; ~! Y- U0 V0 N
بەشىنچىدىن ، ئوقۇغۇچىلاردىكى ئۆگىنىشتىن زېرىكىش ، ئۆز بېشىمچىلىق قىلىش ، ئۆزىنى كەمسىتىش ، ئۆگىنىش نەتىجىسى تۆۋەن بۇلۇش ، نۇرغۇنلىغان ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بېشىنى قاتۇرىۋاتقان مەسىلىلەرنىڭ بىرى . مۇناسىۋەتلىك رەھبەرلەر جەرىمانە قۇيۇش ، ئاتا - ئانىلارغا بېسىم ئىشلىتىش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى مەكتەپكە ئەكەلسىمۇ ئوقۇشنى خالىمايدىغان ئوقۇغۇچىلار يەنىلا مەكتەپتىن قاچىدۇ ھەم قېچىۋاتىدۇ . شۇنىڭ بىلەن بىرگە يۇقىرى يىللىقتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ بالدۇر مۇھەببەتلىشىش مەسىلىسى مەكتەپلەردە ئەۋج ئالماقتا .  باشلانغۇچ مەكتەپلەردە بەك ئەمەس ، تۇلۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپلەردە بۇنداق مەسىلىلەر ئېغىر دەرىجىدە ، ھەتتا قىز ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھامىلدار بۇلۇپ قىېلىش ، ئىپپىتىنى يۇقۇتۇش ئەھۋاللىرى بار . بۇ مەسىلىلەرنى ھەر قانداق ئادەم مەكتەپ تۇرمۇشىغا
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( E% {/ d4 `" _- H  O- a7 U3 jنەزەر سالسىلا ھېس قىلالايدۇ .  مۇمكىن بولسا ، مەكتەپ رەھبەرلىرى قىز ئوقۇغۇچىلارغا ئىككى سائەت ئەخلاق تەربىيسى دەرسىنى تەسس قىلسا ، ئاتا - ئانىلارمۇ بۇنىڭغا ماسلاشقان بولسا تولىمۇ ئوبدان بولاتتى .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 J8 v. Z( C% Q% s
بەزى چاغلاردا مۇشۇنداق پاسسىپ ئوقۇتۇش مۇھىتى ئىچىدە ئوقۇۋاتقان بالىلارغا قاراپ شۇنچىلىك ئىچىم سېرىلىپ كېتىدۇ . مۇشۇ نارەسىدە بالىلارغا يۈز كېلەلەمدۇق ؟ بىزگە سەبىيلىكى ، پاك قەلبى بىلەن ئىنتىلىۋاتقان بالىلارغا مۇشۇنداق زىيانكەشلىك قىلساق ۋىجدانىمىزغا يۈز كېلەلەمدۇق ؟ پەرزەنىتلىرىنى ئاجايىپ گۈزەل ئارزۇ - ئۈمىدلەر بىلەن بالىلىرىنى مەكتەپتە ئوقۇتىۋاتقان ئاتا - ئانىلارغا يۈز كېلەلەمدۇق ؟ دەپ ئويلاپ قالىمەن . بۇ مەسىلىنى مەنلا ئەمەس ، باشقا ئوقۇتقۇچىلارمۇ ئەلۋەتتە ئويلايدۇ . بىراق ئوقۇتۇش تۈزۈمى شۇنداق بولغاچقا ، بۇنداق تۈزۈمنى ئۆزگەرتىشكە ھېچكىمنىڭ ئامالى يوق .................. ساۋاقدىشىم شۇنداق دەپ گېپىنى تۈگەتتى . مەنمۇ بۇ ھەقتىكى ئىزدىنىشلىرىمنىڭ جاۋابىنى تاپقاندەك بولدۇم . ئۇزۇندىن بۇيان مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش ئەھۋالىنى تەكشۈرۈش ، ئوقۇغۇچىلاردىن پىكىر ئېلىش نەتىجىسىدە بەزى يېزا مەكتەپلىرىنىڭ ئوقۇتۇشىدا يۇقىرىقى مەسىلىلەرنىڭ ھەقىقەتەن مەۋجۇت ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدىم .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 ?7 |- \2 `: [7 j* yبۇ سەۋەبلەرنىڭ تۈپكى مەنبەسى كىمدە ؟ ئاتا - ئانىدىمۇ ؟ ئوقۇغۇچىدىمۇ ياكى ئوقۇتقۇچىدىمۇ ؟ ياق ، ھېچقايسىسىدا ئەمەس ، بەلكى ، ئوقۇغۇچىلارنى قىيناۋاتقان ، ئوقۇتقۇچىلارغا بېسىم قىلغان ئىمتاھان مائارىپىدىكى نۇمۇر تۈزۈمىدە ، دەرسلىك تەييارلاش تۈزۈمىدە . تەكشۈرگۈچى رەھبەرلەر ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرس تەييارلىقىنى مۇنداقلا تەكشۈرمەي ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرسخانا ئوقۇتۇشىدىكى نەتىجىسىگە قاراپ باھا بەرگەن بولسا ، شۇ بويىچە ئىلغارلىق مۇكاپاتىنى بەرگەن بولسا ، يېزا مەكتەپلىرىدىكى ئوقۇتۇشقا سەل قارايدىغان بۇنداق ناچار ئەھۋاللار كېلىپ چىقمىغان بولاتتى .  مەن بۇنداق پاسسىپ تەسىرلەرنىڭ كېلىش مەنبەسى - ھازىرقى ئوقۇتۇشتا ساقلىنىپ كېلىۋاتقان ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەلىم - تەربىيسىگە سەل قاراش ، ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ئىسلاھ قىلماسلىق ، نۇمۇر ، دەرسلىك ماتىرىيال تۈزۈمىگە ئەھمىيەت بېرىپ ، دەرسخانا ئوقۇتۇش سۈپىتىگە تەسىر يەتكۈزگەنلىكتىن دەپ قارايمەن .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  f+ o, ]2 ^# q0 D  [% f% |بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* C, d% j: ]% T# _! X* J; S6 o
ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەلىم - تەربىيسىگە سەل قارىغانلىق - مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىقتۇر . شۇڭا مىللىتىمىزنىڭ ساپاسىنى ئۆستۈرىمىز دەيدىكەنمىز ، ئالدى بىلەن ئاتا - ئانىلارنىڭ ساپاسىنى ، ئۇندىن قالسا مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتىنى يۇقىرى كۆتۈرگىنىمىز تۈزۈك . بۇ ئەھۋالنى ياخشىلىماي تۇرۇپ ، ئوقۇتقۇچىدىن ، بالىلاردىن ئاغرىنىشقا قىلچە ئاساسىمىز يوق . چۇقۇم ئوقۇتۇشتىكى بۇنداق ئۆلۈك ھالەتنى پۈتۈن كۈچىمىز بىلەن يوقىتىشىمىز كېرەك . بولسا مۇشۇ مەزمۇننى مائارىپ ئىدارىسىدە ئىشلەيدىغان يولداشلار كۆرسە ، بالىلارغا بۇنداق مۇئامىلە قىلىنسا ئۇۋال قىلىنىدىغانلىقىنى ئويلسا بولاتتى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' u( J- m, |5 }
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- o9 V8 p7 `8 d4 rشۇنداق قىلىپ مېنىڭمۇ گېپىم تۈگىدى ، گەرچە مەن بۇ كەسىپتە بولمىساممۇ ، مېنىڭ بالىلار ھەققىدە ئىزدىنىش مەجبۇرىيىتىم بار . باشقىلارنىڭمۇ ھەم شۇنداق ، شۇڭا دوستلار ھەممىمىز بۇ مەسىلىگە ئەھمىيەت بېرەيلى ، چۈنكى بالا ، سىزنىڭلا ئەمەس ، كەلگۈسىنىڭمۇ بالىسى . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 `/ @' N8 N: X
خەيرى - خوش ، ئاخىرىدا ھەممىڭلارنىڭ تېنىگە سالامەتلىك ، ئىشلىرىغا ئۇتۇق تىلەيمەن .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 V$ s; f) g. }/ Z
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. A1 h; P6 I" l) z$ b; X

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% {" u2 K6 c; t+ {! l6 J: |4 Hبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: y! O$ Z; E' g6 y4 U& b/ U  w
2015- يىلى 1- ئاينىڭ 27- كۈنى يېزىلدى . بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   tumaris01 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-28 02:39 PM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  N4 m) j8 T  N% {+ d' L

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ @9 I0 D/ X# N' L  A; n$ `" T4 O3 b

بالىلارنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىق - مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىقتۇر . بالىلار خۇددى ئېتىزغا ئوخشايدۇ ، سىز قانچە پەرۋىش قىلسىڭىز ، ئۇ سىزگە كۈتكىنىڭىزدىنمۇ ئارتۇق ھوسۇل بىلەن جاۋاپ قايتۇرىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 230
يازما سانى: 192
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9521
تۆھپە نۇمۇرى: 358
توردا: 374 سائەت
تىزىم: 2010-5-21
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 04:23:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەڭ چوڭ مەسىلە مائارىپ تۈزۈلمىسىدە،ئوقۇغۇچىلارغا نىمە ئۈچۈن ئوقۇيدىغانلىقىنى،ئوقۇش ئارقىلىق نىمىگە ئېرىشكىلى بولىدىغانلىقىنى ئېنىق كۆرسىتىپ بېرەلمىگەنلىكتىن.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 ]5 t# c  L0 h) Y

تاۋارىم سودا تورى سىزنى قارشى ئالىدۇ. ئۇيغۇرلارنىڭ ئەڭ ئاۋات سودا تورى
http://tawarim.com/
تاۋارىم تورسودا سۇپىسدىن مال سېتىۋېلىشتا قىينالسڭىز 497499634 نومۇرلۇق ئۈندىدار ياكى كيۇكيۇنى قوشۇڭ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78585
يازما سانى: 1182
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5595
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 215 سائەت
تىزىم: 2012-4-9
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 04:33:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى مۇلاھىزە بولۇپتۇ. ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىشكە قىززىقماسلىقىدىكى ئامىللارنى يەنىمۇ كەڭرەك دائىرىدە ئويلىنىشقا توغرا كىلىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 04:54:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇ سۇئالنى مەن ئىككى يىل بۇرۇن بىر مۇئەللىمدىن سۇرىغانتىم . ئۇ مۇئەللىم ماڭا خىلى ئەتراپلىق جاۋاپ بەرگەن .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 P& s) u7 Q0 O1 R مەن ئويلىسام 1990- يىلى بىز ئوقۇغان ۋاقىتتا شارائىت بەكلا ناچار . ئادەتتە ئۆيگە كەلسەك ئۆي ئىشلىرى كۆپ . تاپشۇرۇق ئىشلىسەك چوڭلار --- ئالىم بولدىغاندەك دائىم كىتاپنى قۇلغا ئىلىۋالغان . ئۆيدە بىر مۇنچە ئىش تۇرسا دەپ تەنە قىلاتتى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* B; Q7 \6 r" R چوڭلار قارشى تۇرغانسىرى بىزدە ئوقۇشقا بولغان ئوتلۇق ھەۋەس بارتى .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 04:57:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر شارائىت شۇنداق ياخشى . باللىلىرىمىز مەكتەپتىن ئۆيگە كىلىپ بولغۇچە ھىچ ئىش قىلدۇرماي تاپشۇرۇق ئىشلەشكە دەۋەت قىلىمىز . ياخشى شارائىتلارنى يارتىپ بىرىۋاتىمىز ، بىراق شارائىت ياخىشلانغانسىرى باللاردا دەرىسكە قىزىقماسلىق ، بىز قاراپ ئولتۇرساق بىسىم بىلەن تاپشۇرۇق ئىشلەيدىغان بولمىسا ئويۇن ئوينايدىغان ھالەتلەر ئومۇميۈزلۈك كۆرلىۋاتىدۇ ،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 05:04:27 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نىمىشقا بۇنداق بولىدۇ ؟  بۇنىڭ سەۋەبىنى مەن كۆپ ئىزلەپ تاپقاندەك بولدۇم . يەنى ئوقۇغۇچىلاردا تاپشۇرۇق ئىشلەش بىسىم كۆپ .  ئۆزى ياقتۇرغان پائالىيەت قىلدىغان ۋاقىت يۇق . مەكتەپكە بارسىمۇ مەكتەپتىن كەلسىمۇ ئوخشاشلا دەرسكە مەجبۇرلىنىش زىرىكىش خاھىشىنى پەيدا قىلغان .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 E: Y6 F! x$ J/ o شۇ زىرىكىشلىك ئوقۇش ھاياتى ئاخىرلىشىپ تەتىل بولسىمۇ يەنىلا باللارنى خەنزۇچە  ماتىماتكا كۇرسىغا بىرىش زىرىكىشنىڭ يۇقۇرى پەللىسى .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 s# W3 m, `8 Q: v+ x# U
بۇرۇن بىر سىنىپتا 40 بالا بولسا تەتىلدە ئۆزى قىزىققان كەسىپ ياكى مۇزىكىلاردا ئوقۇپ تەتىلنى مەنىلىك ئۆتكۈزەتتى . پائالىيەت بولسا بىر سىنىپتا رەسىم سىزالايدىغان . دۇتتار  راۋاپ . ئىلىكتىرۇنلۇق رىيال ،،،،، چالالايدىغان ئىقتىدارلىق باللار كۆپ بولاتتى . بۇنداق ئالاھىدىلگى بار باللار باشقا باللادىن خاراكتىرى ئۇچۇق بولاتتى . ھازىرچۇ دەرس خەنزۇتىلدا بولغاچقا ماتىماتكا  ۋە خەنزۇ تىلى دەرسىدە يىتشىپ بولالماي تەتىلدىمۇ يەنە شۇ دەرىسكە كىرىپ مەنىسىز ئوقۇشنى داۋام ئىتىشكە مەجبۇر .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- |" r  F! Z3 V

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 05:18:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۆتكەن يىلى بىرىنچى يىللىق سىنىپنىڭ ماتىماتكا ئىنتىھان قەغىزىنى كۆرۈپ قالدىم . بىر سۇئالدا مۇنداق بىرلىپتۇ .  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 x( G5 `1 J8 L. Q9 `
تۆۋەندىكى رەسىملەر ئىچىدىكى دومىلايدىغان نەرسىنى تىپىڭ . توغرا بەلگىسى قۇيۇڭ دەپ بىرلىپتۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 P6 r! C  @% C9 a* t
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; @. `# g, T( [7 ?1- ئىستاكان  2- توپ  3 - قەلەم  4 - قازان
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% K5 U" t* e. A( O3 Z كۆپ سانلىق باللار بۇنى خاتا تاللىغان . سەۋەبى نىمە ؟ مۇشۇ تۆت نەرسە ئىچىدىن دومىلايدىغاننى بىلمىگۈدەك بۇ باللار شۇنچە دۆتمۇ ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  x8 {1 x4 D* f ئۇنداق ئەمەس . سۇئال مەزمۇنى خەنزۇچە بولغاچقا چۈشەنمىگەن ،

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 05:22:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاساسلىق سەۋەبى مىنىڭچە بىسىم . باللارغا ئۆزى قىزىققان ئالاھىدىلككە شەرت - شارائىتنىڭ بولماسلىقى . شۇنداقلا دەرسلەرنىڭ  ‹ئەدەبىياتتىن باشقا ›ئانا تىلدا بولماسلىقى سەۋەپلىك چۈشنىش ئىقتىدارىنىڭ تۆۋەن بوپ قىلىشىدىن شەكىللەنگەن زىرىكىش خاھىشى ئاساسىلىق ئورۇننى ئىگلەيدۇ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81329
يازما سانى: 814
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6968
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2012-6-9
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 05:24:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بالىلار چۈشەنمىگەن تاپشۇرۇقنى بىز يىتەكلەشكىمۇ ئامالسىز قالدىكەنمىز .  ئانا تىلدا بۇرۇنقىدەك ئوقۇيدىغان سىنىپ ئىچىلسا دەپ كىتىمەن بەزىدە .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94615
يازما سانى: 521
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1860
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 930 سائەت
تىزىم: 2013-4-10
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-28 05:31:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى بىر تېمىنى ئوتتۇرغا قويۇپسىز،مېنەڭچە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشقا قىززىقماسلىقنىڭ سەۋەبى كۆپ تەرەپلىمىك بولىدۇ:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) g9 p. z- e$ v8 }9 E5 p, ~1-ئاتا-ئانا ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بالىلارنىڭ ئوقۇشىغا دىگەندەك كۆڭۇل بۆلۇشنىڭ يېتەرلىك بولماسلىغى.كۆپىنچە ئاتا-ئانىلار بالىلىرنى مەكتەپكە ئاپپىرىپ بەرگەندىن كېيىن ،ئۆزلىرىنىڭ خىزمەت ۋە ئائىلىدىكى ئالدىراشلىغىنى سەۋەپ قىلىپ بۇ خىل كۆڭۇل بۆلۇشنى مەكتەپ ۋە ئوقۇتقۇچىغىلا ئارتىپ قويۇپ ،بالىلىرىنىڭ  مەكتەپتە قانداقراق ئوقۇۋاتقانلىغى،قايسى تەرەپلەرگە ئەھمىيەت بېرىشكە تېگىشلىك كېرەكلىگىگە بەك كۆڭۇل بۆلۇپ كەتمەيدۇ.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! f" y, k3 }( p1 y, s+ w/ x2-ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ مەسئۇلىيەتچانلىغى ۋە ساپاسىنىڭ يۇقۇرى-تۆۋەنلىگى مەسىلىسىمۇ ئىنتايىن مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ.ئەگەر ئۇقۇتقۇچى شۇ ئوقۇغۇچىنى خۇددىى  ئۆز بالىسى ئورنىدا كۆرۇپ،دەرىسكە ئەستايىدىل،تولۇق تەييارلىق قىلىپ،قېتىرقىنىپ دەرىس ئۆتسە،دەرىس مىتۇدىنى جانلاندۇرۇپ،كىتاپتىكى نەزىريەۋى بىلىم بىلىەنلە چەكلىنىپ قالماي،دەرىسنى تەبىئەت،جەمىيەت،ئەخلاق ،مىىللى ئۆرۇپ-ئادەت ....قاتارلىق ساھەلەردىكى بىلىملەر بىلەن جانلىق بىرلەشتۇرگەن ئاساستا جانلىق، قىزىقارلىق قىلىپ سۆزلەپ،ئوقۇغۇچىدا بىرەر چۆچەك ئاڭلاۋاتقاندەك تۇيغۇلارنى پەيدا قىلىپ،ئوقۇغۇچىنىڭ  ئېڭىنى تەپەككۇر قىلىشقا يېتەكلەشنى نىشان قىلغان ئاساستا دەرىس تەييارلىسا.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. h. @, ^. l8 E
3-مۇئارىپ باشقۇرغۇچى تارماقلارمۇ دۇنيادىكى تەرەققى تاپقان دۆلەتلەرنىڭ ئىلغار بولغان باشقۇرۇش ئۇسۇللىرىدىن ئۆرنەك ئېلىپ،نومۇر قويۇش ئۇسۇلى ئارقىلىق نەتىجىگە باھا بېرىدىغان ئۇسۇلنى بۇزۇپ تاشلاپ ،ھەر بىر ئوقۇغۇچىنىڭ كەسىپ ئالاھىدىلىگى ۋە قىزىقىشىغا ئاساسەن تەربىلەش يۆلۇنۇشىنى بېكىتىپ چىقىپ،ھەرخىل تەربىيەلەش كۇرژۇكلىگە قاتناشۇرۇپ تەربىيەلەش قاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق ئەمىلىي مەشغۇلات سەۋىيەسىنى يۇقۇرى كۆتىرىشكە ئەھمىيەت بەرسە.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 K7 M  V8 D5 Qمېنىڭچە   يۇقارقى مەسىلىلەر ھەل قىلىنسا  ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشقا قىززىقماسلىق مەسىلىلىرىنى ھەل قىلىشقا پايدىلىق دەپ قارايمەن.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 `9 z! K* T1 ?/ a$ l  z% j

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش