مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 3531|ئىنكاس: 83

قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە جەلىب قىلغىلى بولىدۇ ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 112242
يازما سانى: 964
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1689
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 310 سائەت
تىزىم: 2015-1-2
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 03:55:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە جەلىب قىلغىلى بولىدۇ ؟

ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچى ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتنى توغرا بىر تەرەپ قىلغاندىلا ، ئوقۇتۇش خىزمىتىدە ياخشى ئۈنۈم ياراتقىلى بولىدۇ .نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىلار بۇ مەسىلىنى ياخشى بىر تەرەپ قىلالايدۇ ، لېكىن بەزى ئوقۇتقۇچىلاردا ئوقۇتۇش خىزمىتىنى ياخشى ئېلىپ بارىمەن دەپ ئەكسىچە ئۈنۈمگە ئېرىشىپ قالىدىغان ئەھۋاللار يەنىلا مەۋجۇت .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% p/ T4 H! \4 U* {* q: z/ |8 H& f5 Xقانداق قىلغاندا ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچى ئوتتۇرىسىدىكى چۈشىنىشنى چوڭقۇرلاشتۇرۇپ ، ئوقۇتۇش پائالىيىتىنى سۈپەتلىك ئېلىپ بارغىلى بولىدۇ ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 U7 `0 a) ^- T# M$ M5 Aبۇنىڭ ئۈچۈن ھەرقانداق بىر ئوقۇتقۇچى تۈۋەندىكى نۇقتىلارغا ئەھمىيەت بېرىشى كېرەك .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 X( g8 ^3 i' v+ b9 `6 J0 F1.  سىنىپ ئىچىدىكى تەلىم – تەربىيە پائالىيىتىدە ئادىل بۇلۇش كېرەك .بۇنداق قىلغاندا ئوقۇتقۇچى دەرسنى ياخشى ئوقۇتۇش مەقسىتىگە يېتىپلا قالماستىن بەلكى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھۆرمىتىگە ھەم بىردەك قوللىشىغا ئېرىشەلەيدۇ . ئەگەر ئوقۇتقۇچى بۇ ئىشقا سەل قارىغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ نارازىلىقىغا ئۇچرايدۇ ھەم سىنىپ ئىچىدە ئوقۇتقۇچىغا بولغان قارشىلىق كەيپىياتى كۈنسېرى كۈچىيىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* v: v1 M7 y& p; h9 Q
2.  خاتالىق سادىر قىلغان ئوقۇغۇچىلارنى كۆپچىلىكنىڭ ئالدىدا تەنقىد قىلماسلىقى ۋە تەربىيە بەردىم دەپ بېزەپ گەپلەر بىلەن ئوقۇغۇچىلارغا ھاقارەت قىلماسلىقى كېرەك .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 K4 i" C$ K+ j) p( h
ئادەتتە ئوقۇغۇچىلارغا ئېلىپ بېرىلىدىغان تەنقىد – تەربىيە توغرا ئۇسۇلدا ئېلىپ بېرىلىشى كېرەك . يەنى تەنقىد قىلىش ئۇسۇلدا يېڭىچە شەكىللەرنى قوللىنىپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆز خاتالىقىنى تونۇپ تۈزىتىۋېلىشىغا پۇرسەت يارىتىپ بېرىشى زۆرۈر . ناۋادا تەنقىد قىلدىم دەپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ غۇرۇرىغا تېگىدىغان ‹‹ ھايۋان ، ئېشەك – چوشقا ، ئىت – مۈشۈك ، قەلەندەر جالاپنىڭ بالىسى ›› دېگەندەك سۆزلەرنى ئىشلەتسە ئوقۇغۇچى ئۆزىنى خورلانغاندەك ، غۇرۇرى يەر بىلەن يەكسان بولغاندەك ھېس قىلىدۇ . ئوقۇتقۇچىغا چىش – تىرنىقىغىچە ئۆچ بۇلۇپلا قالماي ، ئوقۇشتىن رايى يېنىپ كېتىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( K( ^2 `/ C; s- f! d, X
3.     ئوقۇغۇچىلارغا ھە دېسە تەن جازاسى بەرمەسلىك . ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەبىئەت دۇنياسىدىكى شەيئىلەرنىڭ ئۆزگىرىشىگە قارىتا قىززىقىشى كۈچلۈك ، يېشى كىچىك بولغاچقا ، ئاسانلا دىققىتى چېچىلىپ كېتىدۇ . شۇنىڭ ئۈچۈن ئوقۇتقۇچى دەرسخانا ئوقۇتۇش پائالىيىتىدە ئۆزىنىڭ ئۆتمەكچى بولغان دەرسىگە قىززىقارلىق ھەم چۈشىنىشلىك تۈس بېرىپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ دىققىتىنى دەرسكە قارىتىشى كېرەك . ئەگەر ئوقۇتقۇچى يەنىلا ناتوغرا ئۇسۇلنى قوللىنىپ ، ئوقۇغۇچىلارنى خالىغانچە ئۇرۇپ – تىللىغاندا ئوقۇغۇچىلارمۇ ئوقۇتقۇچىسىغا قارشىلىق بىلدۇرىدۇ . ھەتتا جاۋاب ياندۇرۇپ ، قول تەككۈزىدىغان ئىشلارمۇ يۈز بېرىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) _; ]+ Y+ c) Q% Q" `8 q, I
4.     ئوقۇغۇچىلارنىڭ پىكىرىنى ئاڭلاش ، بۇ ئوقۇتقۇچى ئەڭ دىققەت قىلىشقا تېگىشلىك مۇھىم نۇقتا . ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسكە ھەم ئۆزىنىڭ دەرس ئوقۇش ئۇسۇلىغا بولغان پىكىرىنى ئاڭلاش – ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ ئوتتۇرىسىدىكى چۈشىنىشنى ئىلگىرى سۈرىدىغان كۆۋرۈك .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) R1 C  M  [. {2 w& k- U8 n, o* F6 tقىسقىسى ، ئوقۇغۇچىلار ھەر قانداق ئەھۋالغا يۇلۇققاندا ئوقۇتقۇچىنىڭ مەسىلىسىنى مۇۋاپىق بىر تەرەپ قىلىشنى ئۈمىد قىلىدۇ . ئەگەر ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلار ئۆگىنىش ۋە تۇرمۇشتا قىيىنچىلىققا ئۇچرىسا تەشەببۇسكارلىق بىلەن بىرلىكتە قىيىنچىلىقنى يېڭىشنىڭ چارە –تەدبىرلىرىنى تۈزۈپ ، شۇ ئوقۇغۇچىنىڭ قىيىن ئۆتكەلدىن ئوڭۇشلۇق ئۆتىۋېلىشىغا ياردەم قىلسا ، ئوقۇتقۇچى – ئوقۇغۇچى ئوتتۇرىسىدىكى ئىناقلىق تېخىمۇ كۈچىيىدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @  n1 J4 H6 _) _' Q- Y* v/ S& Q( Y
بۇ جەرياندا ئوقۇتقۇچى ئەڭ دىققەت قىلىشقا تېگىشلىك ئىش شۇكى ، ئوقۇغۇچىلارغا ئىلھام بېرىشى ھەم يېتەكلەش ئۇسۇلىنى  قوللىنىشى ، ھەرگىزمۇ كۆپچىلىكنىڭ ئالدىدا خاتالىق ئۆتكۈزگەن ئوقۇغۇچىنىڭ ئىسمىنى ئاتاپ ئەپسانىۋى تىللار بىلەن ھاقارەتلىمەسلىكى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىچكى دۇنياسىنى چۈشىنىش ئاساسىدا ئىلھاملاندۇرۇش، تەقدىرلەشنى ئاساس ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ غۇرۇرىغا ھۆرمەت قىلىشنى مۇھىم ئورۇنغا قۇيۇپ ، ئۇلارنى دەرسكە جەلىب قىلىشقا تىرىشىشى كېرەك . شۇنىڭ بىلەن بىرگە دەرستە ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرستە ئارقىدا قېلىش سەۋەبىنى سۈرۈشتە قىلىپ ، تەنقىد قىلىشنىڭ ئورنىغا شۇ ئوقۇغۇچىغا ھەر جەھەتتىن مەدەت بېرىپ ، دەرسنى ياخشى ئۆزلەشتۈرىۋېلىشقا پۈتۈن كۈچى بىلەن ياردەم قىلغاندا ئوقۇتقۇچى دەرسخانا ئوقۇتۇش پائالىيىتىنى ياخشى ئېلىپ بارالايدۇ . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% E  b" z* @7 ^& j7 s9 u7 D

ئو

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   tumaris01 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-27 03:58 PM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: f+ y# T: s0 w0 {6 c5 G9 W7 T
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ X1 ~" q% {) W1 Z/ w$ `; M4 W

بالىلارنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىق - مىللەتنىڭ كەلگۈسىگە سەل قارىغانلىقتۇر . بالىلار خۇددى ئېتىزغا ئوخشايدۇ ، سىز قانچە پەرۋىش قىلسىڭىز ، ئۇ سىزگە كۈتكىنىڭىزدىنمۇ ئارتۇق ھوسۇل بىلەن جاۋاپ قايتۇرىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101922
يازما سانى: 43
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 134
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 45 سائەت
تىزىم: 2014-1-7
ئاخىرقى: 2015-2-3
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 04:23:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەڭ مۇھىم شەرتى بولسا ئۆزكەسپىگە نىسبەتەن قىزىقىش بۇلۇش، بىلىمى بۇلۇشى، شۇنى باشقىلارغا يەتكۈزەلەيدىغان مىتوتى بۇلۇش. مەن يېڭى مەكتەپ پۈتتۈرگەندە بىر ئوتتۇرا مەكتەپتە جۇغراپىيە دەرىسى بەردىم، بۇرۇن بۇ مەكتەپتە مەخسۇس جۇغراپىيە ئوقۇغانلار يوقكەن، ئوقۇغۇچىلارمۇ بۇ دەرىسكە ئانچە قىزىقىپ كەتمەيدىكەن، مەن قىسىغىنە بىر مەۋسۈم ئىچىدە دەرىستىن سىرت جۇغراپىيە توغرىلىق يېڭى نەرسىلەرنى ئوقۇغۇچىلارغا سۆزلەپ بەردىم، يېڭى پەن-تېخنىكىلار بىلەن تونۇشتۇردۇم، قىزىقىشى بەك ياخشى بولدى، مەۋسۈ ئاخىرىسىدىكى نەتىجىسىمۇ يامان ئەمەس بولدى.كېيىن ئىمتىھان بېرىپ باشقا كەسىپكە ئالمىشىپ كەتتىم. ئىشقىلىپ ھازىر ئوقۇرقۇچى بولماق بەكلا تەس، بۇرۇنقىغا ئوخشاش تىللاپ، تەن جازاسى بېرىشىڭىزگە چىداپ تۇرىدىغان ئوقۇغۇچى يوق، ئەگەر ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى ئويغۇتالىسا، ياخشى نەتىجىلەرنى قولغا كەلتۈرەلىشىدە گەپ يوق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84300
يازما سانى: 1066
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5026
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 203 سائەت
تىزىم: 2012-8-24
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 04:53:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئېسىمدە قېلىشىچە مۇشۇنىڭغا ئوخشاش تېمىدىن يەنە بىرنى مۇشۇ مۇنبەردە كۆرگەندەك قىلىمەن . ئەمما جەزىملەشتۈرەلمەيمەن . بىر پاتمان ئىنكاس يازغىنىم ئېسىمدە قاپتىكەن مۇشۇ توغرۇلۇق .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 m0 c. q0 J& y: xئالدىراش تۇرمۇش رېتىمىدا چارچاپ قالدىممۇ ، ئىشقىلىپ ھازىر سەل گاڭگىراپ قالدىم . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 k  e9 o9 T* z9 p% P# d+ y, v# E

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, l7 x" f/ A  V% X; lبالىلارنى دەرسكە قىزىقتۇرۇش ئۈچۈن ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرس ئۆتۈش مىتوتى ئەڭ مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ . يۇمۇرىستىك مىساللار بىلەن بالىلارنىڭ دەرسكە بولغان قىزغىنلىقىنى ئاشۇرغىلى بۇلىدۇ دەپ قارايمەنغۇ .

تۇرمۇش ـــــ كېسىپ تىكىدىغان مودا كىيىم ئەمەس !
باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77223
يازما سانى: 632
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4596
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 276 سائەت
تىزىم: 2012-3-10
ئاخىرقى: 2015-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 05:03:44 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

كىملەر بىلەن يۈرىدۇ دېسە ، باغلىرىدا تەنھاكەن دەپ قوي!


   ☆  ★  ☆ ★ ☆ ★ ☆  ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆

باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77223
يازما سانى: 632
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4596
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 276 سائەت
تىزىم: 2012-3-10
ئاخىرقى: 2015-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 05:06:16 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

كىملەر بىلەن يۈرىدۇ دېسە ، باغلىرىدا تەنھاكەن دەپ قوي!


   ☆  ★  ☆ ★ ☆ ★ ☆  ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 112061
يازما سانى: 118
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 324
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 102 سائەت
تىزىم: 2014-12-25
ئاخىرقى: 2015-3-17
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 05:45:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەن ياخشى تىما بوپتۇ

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7572
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7687 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 05:53:09 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئوقۇتقۇچى بىر سائەت توشقىچە ئوقۇغۇچىلارغا كۆپرەك سۆلەش پۇرسىتى بېرىشى كېرەك.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102582
يازما سانى: 236
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1379
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 114 سائەت
تىزىم: 2014-1-21
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 06:00:24 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سىز ئوقۇتقۇچىما؟

دەرۋىش

كۆك  يو

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57921
يازما سانى: 464
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5873
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 2189 سائەت
تىزىم: 2011-9-25
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 06:07:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھازىر كۆپ ساندىكى ئوقۇتقۇچىلار خىزمەت ئۈچۈنلا مائاش ئۈچۈنلا ئوقۇتقۇچى بولامدىكى دەيمەن

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 102582
يازما سانى: 236
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1379
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 114 سائەت
تىزىم: 2014-1-21
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-27 06:14:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
خاتىرجەم بولۇڭلار ، ئوقۇتقۇچى دىگەن بۇ بىر توپ قاپاقباش ئىنسانلار ، سىلەر ئۈچۈن ئىشلەپ دوسكا تۈۋىدىلا ئۆلۈپ كىتىشكە رازى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 J' n* ^7 p9 i5 j# k- k2 G% Gئۇلارغا مەن دەپ قۇياي :بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 M5 j' ~- U3 j5 K' t
1 . ئۇلار پۇل مالنى كۆزلىمىسۇن . چۈنكى ئۇلارنىڭ خوتۇن باللىرى ، ئاتا- ئانىسى ئاغرىپ قالمايدۇ . تۇخۇم بىلەن كۈندە بىر ۋاخ لەغمەن يىسىلا بولدى ، كىيىمنى يالىڭاچ قالماسلىق ئۈچۈن كەيسىلا بولۇدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; G: j& G/ `" x" k
2 . ئۇلار شەنبە - يەكشەنبە دەم ئالمىسىمۇ بولىۋېرىدۇ ، چۈنكى ئۇ ئوقۇتقۇچى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; T/ [% S- \! X3 . ئۇلار ئۆز بالىلىرىنى سىلەردەك ۋاقىت چىقىرىپ تەربىيەلىمىسىمۇ بولىدۇ ، چۈنكى ئۇلار تەربىيەلەيدىغان باشقا كىشىلەرنىڭ بالىللىرى بار .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* t, B8 c( h3 m
4 . ئۇلارنىڭ ئاتا - ئانىسى ئۆزىنىڭ جېنىنى ئۆزى باقسۇن ، ئۆز ئىشلىرىنى ئۆزلىرى قىلسۇن ، ئۇلار ئۈچۈن ۋاقىت ، پۇل چىقارمىسىمۇ بولۇدۇ .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ^1 v$ o$ A7 _; e  k
5 . مائاش دىگەن بەك چوڭ نەرسە ! ئاھ مائاش ! بىز سېنى ئالدۇق . شۇڭا ھۆكۈمەت ، جەمىيەت ، ئاتا- ئانىلار ئالدىدا جاۋاپكار بولىشىمىز بەرھەق ۋە تەبىئى ئىشتۇر . بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   sawda571 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-1-27 06:16 PM  
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* e2 f- L, q, o+ h
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) H8 Z: o( O) ]

دەرۋىش
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش