maraz886 يوللانغان ۋاقتى 2013-1-15 11:54:14

[كۆچۈرۈلمە]ﺳﻪﻳﻴﯩﺪ ﺋﻪﺑﯘ ﺋﻪﻻ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ

ﺳﻪﻳﻴﯩﺪ ﺋﻪﺑﯘ ﺋﻪﻻ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ


ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺋﺎﻟﯩﻢ، ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻰ ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﻳﯧﻘﯩﻨﻘﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﻩﯞﻩﺕ ﻳﻮﻟﯩﺪﺍ ﭼﺎﻗﻨﯩﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﯘ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﻩ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﻩﯞﯨﺘﯩﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺶ، ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺋﯘﺳﯘﻟﺪﺍ ﯞﻩ ﻧﯧﻤﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺗﺎﻳﯩﻨﯩﭗ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺑﯩﺮ ﻳﯜﺭﯛﺵ ﺋإﻧﯜﻣﻠﯜﻙ ﺋﯘﺳﯘﻝ ـ ﭼﺎﺭﯨﻠﻪﺭﻧﻰ كۆرﺳﯩﺘﯩﭗ ﺑﻪﺭﺩﻯ.


ﺋﯘ 1903 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﮬﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻧﻨﯩﯔ ﮬﻪﻳﺪﻩﺭ ﺋﺎﺑﺎﺩ ﯞﯨﻼﻳﯩﺘﻰ ﺋﻮﺭﯗﯓ ﺋﺎﺑﺎﺩ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﻠﯩﻚ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺪﻩ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ. ﺋﯘ ﻛﯩﭽﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭘﻼ ﺋﯩﻠﯩﻤﮕﻪ ﮬﯧﺮﯨﺴﻤﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﻪﺭﻩﺏ ﺗﯩﻠﻰ، ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﮬﻪﺩﯨﺲ ﺷﻪﺭﯨﭗ ﺋﯩﻠﻤﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯩﻠﯩﻤﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋإﮔﻪﻧﮕﻪﻥ. ﺋﯘ 16 ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﻣﺎﻟﯩﻜﻰ ﻣﻪﺯﮬﯩﺒﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺑﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ " ﻣﯘﯞﻩﺗﺘﺎﺋ " ﮬﻪﺩﯨﺲ ﻛﯩﺘﺎﺑﯩﻨﻰ ﭘﯩﺸﺸﯩﻖ ﯞﻩ ﺗﻮﻟﯘﻕ ﻳﺎﺩ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ.


ﺋﯘ 17 ﻳﯧﺸﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﺑﺎﻧﻜﻮﺭ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﺪﻩ ﭼﯩﻘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺷﻪﮬﻪﺭ  (ﺋﻪﻟﻤﻪﺩﯨﻨﻪ) ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﮔﯧﺰﯨﺘﺘﻪ ﺋﯩﺸﻠﯩﮕﻪﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﮔﯩﻠﺒﻮﺭﺩﺍ ﭼﯩﻘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ " ﺗﺎﺝ " ﮔﯧﺰﯨﺘﯩﺪﻩ ﻣﯘﮬﻪﺭﺭﯨﺮ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺋﯩﺸﻠﯩﮕﻪﻥ. ﻣﻪﻟﯘﻡ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﺋإﺗﻜﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻳﯧﯖﻰ ﺩﯦﮭﻠﯩﮕﻪ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﮬﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻧﻨﯩﯔ ﻣﯘﭘﺘﯩﺴﻰ ﺷﻪﻳﺦ ﻛﯩﭙﺎﻳﻪﺗﯘﻟﻼﮪ ﺩﯦﮭﻠﻪﯞﯨﻲ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻙإﺭﯛﺷﯜﭖ ﺱإﮬﺒﻪﺗﺘﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ.


ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺯﯦﮭﻨﯩﻨﯩﯔ ﺋإﺗﻜﯜﺭﻟﯩﻜﻰ ﯞﻩ ﻛﯩﭽﯩﻚ ﺗﯘﺭﯗﭘﻼ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺑﯩﻠﯩﻤﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋإﮔﯩﻨﯩﭗ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺑﺎﻳﻘﯩﻐﺎﻥ ﻛﯩﻔﺎﻳﻪﺗﯘﻟﻼﮪ ﺋﯘﻧﻰ ﺋإﻟﯜﻣﺎﻻﺭ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﯩﺘﻰ ﻧﺎﻣﯩﺪﯨﻦ ﻳﯧﯖﻰ ﺩﯦﮭﻠﯩﺪﺍ ﭼﯩﻘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ "ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﮬﻪﭘﺘﯩﻠﯩﻚ ﮔﯧﺰﯨﺘﻜﻪ ﻣﯘﮬﻪﺭﺭﯨﺮ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﻪﻳﯩﻨﻠﯩﮕﻪﻥ. ﺋﯘ 23 ﻳﯧﺸﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﮔﯧﺰﯨﺖ ـ ﮊﯗﺭﻧﺎﻟﻼﺩﺍ ﺋإﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯧﻼﻥ ﻗﯩﻠﺪﯗﺭﯗﺷﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﯩﺮﻯ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻗﯩﻠﯩﻘﻼﺭ، ﺩﯨﻨﺴﯩﺰﻟﯩﻘﻨﯩﯔ ﺋﻪﯞﺝ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﺸﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﻳﺎﻣﺎﻥ ﺋﯩﺸﻼﺭﻏﺎ ﺋإﻧﯜﻣﻠﯜﻙ ﺩﻭﺭﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﯘﻧﯩﯔ "ﺋﯩﺴﻼﻣﺪﯨﻜﻰ ﺟﯩﮭﺎﺩ"،   "ﺋﺎﻟﻼﮪ ﻳﻮﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﺟﯩﮭﺎﺩ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻛﻪﯓ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﯩﺰﻏﯩﻦ ﺋﺎﻟﻘﯩﺸﯩﻐﺎ ﺋﯧﺮﯨﺸﻜﻪﻥ. ﺋﯘ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﻪﺭ ﺷﯘ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﯩﻜﻰ ﺋﻪﻧﮕﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﯘﺳﺘﻪﻣﻠﯩﻜﭽﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﻻﻗﺰﺍﺩﻩ ﻗﯩﻠﯩﯟﻩﺗﻜﻪﻥ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺋﻪﺳﯩﺮﻯ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﻰ ﺋﻪﻧﮕﯩﻠﯩﻴﻪ ﻣﯘﺳﺘﻪﻣﻠﯩﻜﭽﯩﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺟﯩﮭﺎﺩ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﭼﺎﻗﯩﺮﻏﺎﻥ. ﻣﯩﺴﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﻗﯧﺮﯨﻨﺪﺍﺷﻼﺭ ﺋﯘﻳﯘﺷﻤﯩﺴﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﻮﭘﻼﭖ ﭼﻮﯓ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻛﯩﺘﺎﺏ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯘﻳﯘﺷﻤﺎ ﺋﻪﺯﺍﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻛﯩﺘﺎﺑﻨﻰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺗﯘﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﺗﻪﯞﺳﯩﻴﻪ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﺗﻪﭘﺴﯩﺮﺷﯘﻧﺎﺱ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺷﻪﮬﯩﺪ ﺳﻪﻳﻴﯩﺪ ﻗﯘﺗﯘﺑﻤﯘ ﺋﻪﺑﯘ ﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﯨﻨﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﻙإﺯﮔﻪ ﻙإﺭﯛﻧﮕﻪﻥ ﻣﻪﺷﮭﯘﺭ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺩﻩﭖ ﺗﻪﺭﯨﭙﻠﯩﮕﻪﻥ. ﺑﯜﻳﯜﻙ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﺷﺎﺋﯩﺮ ﻣﯘﮬﻪﻣﻤﻪﺩ ﺋﯩﻘﺒﺎﻝ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﯩﺘﺎﺑﻠﺮﯨﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺵ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺳﯩﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ.


ﺋﯘ 1932 ـ  ﻳﯩﻠﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ "ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﺗﻪﺭﺟﯩﻤﯩﺴﻰ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﺎﻳﻠﯩﻖ ﮊﯗﺭﻧﺎﻝ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﺑﯘ ﮊﯗﺭﻧﺎﻟﻨﻰ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻨﻰ ﺋإﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻠﻰ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻗﻮﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﮬﻪﺩﯨﺲ ﺷﻪﺭﯨﭙﻜﻪ ﻣﺎﺱ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺗﻮﻧﯘﺷﺘﯘﺭﯗﺵ، ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﺯﯨﺖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻏﻪﺭﺏ ﭘﯩﻜﯩﺮ ـ ﺋﯧﻘﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺗﯘﺭﯗﺷﻨﻰ ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ.


1938 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﮬﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻧﻨﯩﯔ ﮬﻪﻳﺪﻩﺭ ﺋﺎﺑﺎﺩ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻧﻨﯩﯔ ﻻﮬﯘﺭ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﮕﻪ ﻙإﭼﯜﭖ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ. 1941 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﻻﮬﯘﺭﺩﺍ "ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺟﺎﻣﺎﺋﯩﺘﻰ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺗﻪﺷﻜﯩﻼﺕ ﻗﯘﺭﻏﺎﻥ ﯞﻩ ﺑﯘ ﺗﻪﺷﻜﯩﻼﺗﻨﯩﯔ ﺭﻩﺋﯩﺴﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﺳﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﻣﯘﺷﯘ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﺪﺍ ﮬﯩﻨﺪﯨﺴﺘﺎﻥ، ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺟﺎﻳﻼﺭﺩﯨﻜﻰ ﺋﻪﻧﮕﯩﻠﯩﻴﻪ ﻛﯜﭼﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﺷﯩﻠﯩﻘﯩﻐﺎ ﯞﻩ ﺩﯛﺷﻤﻪﻧﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺸﯩﻐﺎ ﺋﯘﭼﺮﯨﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﺋﺎﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﯧﻐﯩﺮ ﻗﯩﻴﯩﻨﭽﯩﻠﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﺑﺎﺵ ﺋﻪﮔﻤﻪﻱ ﺋإﺯﯨﻨﯩﯔ ﻗﯧﺮﯨﻨﺪﺍﺵ، ﺳﻪﭘﺪﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﺑﯘﺗﭙﻪﺭﻩﺱ ﮬﯩﻨﺪﻭﺳﻼﺭ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﺑﭙﻪﺭﻩﺱ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﻛﯜﺭﻩﺵ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻏﺎﻥ.


1947 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ، ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﺋﯩﻤﺎﻧﻰ ﺳﯘﺱ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺩإﻟﻪﺕ ﺑﯧﺸﯩﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﯟﺍﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ. ﺷﯘﯕﺎ ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﮬﻪﺭ ﻗﺎﭼﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﻧﯘﺗﯘﻕ ﺱإﺯﻟﯩﺴﻪ، ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺩإﻟﻪﺕ ﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﺋﻮﺭﮔﺎﻧﻼﺭﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻨﻰ ﺗﻪﺩﺑﯩﻘﻼﺷﻨﻰ ﯞﻩ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﻗﺎﻧﯘﻥ ـ ﻧﯩﺰﺍﻣﻼﺭﻧﻰ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﮬﻪﺩﯨﺲ ﺷﻪﺭﯨﭙﺘﯩﻦ ﺋﯧﻠﯩﺸﻨﻰ ﺗﻪﻟﻪﭖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﻣﯘﺷﯘ ﺳﻪﯞﻩﺑﺘﯩﻦ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﮪإﻛﯜﻣﯩﺘﻰ ﺋﯘﻧﻰ ﻳﺎﺭﺩﻩﻣﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﻮﺷﯘﭖ ﺗﯘﺭﻣﯩﻐﺎ ﺗﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻥ. 1950 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﺧﻪﻟﻘﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﺷﯩﻠﯩﻘﻰ ﺳﻪﯞﯨﺒﯩﺪﯨﻦ ﮪإﻛﯜﻣﻪﺕ ﺋﯘﻧﻰ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ.


ﺋﯘ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﺑﯩﺮ ﻣﯘﺟﺎﮬﯩﺪ ﯞﻩ ﺩﻩﯞﻩﺗﭽﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺪﺋﻪﺩ ﯞﻩ ﺧﯘﺭﺍﭘﺎﺗﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ﺧﺎﻟﯩﻲ ﺳﺎﭖ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﭼﺎﻗﯩﺮﺍﺗﺘﻰ. ﻏﻪﺭﺏ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﺋﯧﻘﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﮔﻪﺷﻜﯜﭼﯩﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻳﯘﺳﯘﻧﺪﺍ ﻣﯘﻧﺎﺯﯨﺮﻩ ﺋﯧﻼﻥ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺩﻩﯞﺍ ﻗﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻳﺎﻟﻐﺎﻥ ـ ﻳﺎﯞﯨﺪﺍﻕ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﮬﺎﻻﻛﻪﺗﻜﻪ ﺑﺎﺷﻼﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﭘﯩﻜﯩﺮﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﻪﺟﻪﻟﻠﯩﻚ ﺯﻩﺭﺑﻪ ﺑﯧﺮﻩﺗﺘﻰ. ﻏﻪﺭﺏ ﺟﺎﮬﺎﻧﮕﯩﺮﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻛﯜﺷﻜﯜﺭﺗﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺋﻪﻟﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﯞﻩ ﺩﯨﻨﺴﯩﺰﻟﯩﻖ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﭘﺘﻰ ـ ﺑﻪﺷﯩﺮﯨﺴﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﭗ ﺗﺎﺷﻼﭖ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻗﺎﺗﺘﯩﻖ ﺋﺎﮔﺎﮬﻼﻧﺪﯗﺭﺍﺗﺘﻰ.


ﺋﯘ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﮬﻪﺭﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻧﻪﺭﺳﯩﻨﯩﯔ ﺑﻪﺧﯩﺖ ـ ﺳﺎﺋﺎﺩﻩﺗﻜﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸﺘﯜﺭﻩﻟﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﭖ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ. ﺋﻪﺑﯘﻝ ﮬﻪﺳﻪﻥ ﻧﻪﺩﻩﯞﯨﻲ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﻳﺪﯗ: ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺋﯘ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺋﻪﮬﯟﺍﻟﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻻﺭ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺩإﻟﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﮬﯟﺍﻟﯩﻨﻰ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﭼﯜﺷﯩﻨﯩﭗ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻏﺎ ﻧﯧﻤﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻙإﺭﺳﯩﺘﯩﭗ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ.


ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺋﻪﻗﯩﺪﯨﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻗﺎﺗﺘﯩﻖ ﻣﯘﺩﺍﭘﯩﺌﻪ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﻗﺎﺩﯨﻴﺎﻧﻰ ﭘﯩﺮﻗﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﮔﻪﺷﻜﯜﭼﯩﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﻛﯜﺭﻩﺵ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﺑﯘ ﭘﯩﺮﻗﯩﻨﯩﯔ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﺋﻪﻣﻪﺳﻠﯩﻜﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﻪﮔﻪﺷﻜﯜﭼﻰ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻛﺎﭘﯩﺮ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﭘﻪﺗﯩﯟﺍ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ. ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﯨﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﭘﻪﺗﯩﯟﺍﺳﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﺪﯨﻦ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﮪإﻛﯜﻣﯩﺘﻰ، 1953 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋإﻟﯜﻡ ﺟﺎﺯﺍﺳﻰ ﮪإﻛﯜﻡ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﺑﯘﻧﻰ ﺋﺎﯕﻠﯩﻐﺎﻥ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﯩﺶ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﮪإﻛﯜﻣﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺑﯘ ﮪإﻛﯜﻣﻨﻰ ﺋﻪﻣﻪﻟﺪﯨﻦ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﯗﺵ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﻰ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﺑﯧﺮﯨﺸﻨﻰ ﺗﻪﻟﻪﭖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻳﯟﯨﺴﯩﺪﯨﻦ ﻗﻮﺭﻗﻘﺎﻥ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻥ ﮪإﻛﯜﻣﯩﺘﻰ ﺋإﻟﯜﻡ ﺟﺎﺯﺍﺳﯩﻨﻰ ﺋﻪﻣﻪﻟﺪﯨﻦ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﯗﭖ، ﺋﯘﻧﻰ ﻳﺎﺭﺩﻩﻣﭽﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ.


ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﻳﺎﺷﻼﺭﻏﺎ ﻧﻪﺳﯩﮭﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﻳﺪﯗ: " ﺋﻰ ﻳﺎﺷﻼﺭ! 21 ـ ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺋﻪﺳﯩﺮﻯ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻗﯘﺭﯗﭖ ﭼﯩﻘﯩﯖﻼﺭ، ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﮔﯘﻣﺮﺍﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻳﻮﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺭﻧﯩﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻛﯜﺭﻩﺵ ﻗﯩﻠﯩﯖﻼﺭ، ﺳﯩﻠﻪﺭ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻣﻐﺎ ﭼﺎﻗﯩﺮﯨﺸﺘﺎ ﮬﯧﻜﻤﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺶ ﻗﯩﻠﯩﯖﻼﺭ، ﺋﺎﻟﺪﯨﺮﺍﻗﺴﺎﻧﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻗﻮﻳﻤﺎﯕﻼﺭ، ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋإﺯﮔﻪﺭﺗﯩﺸﺘﻪ ﻗﯘﺭﺍﻝ ـ ﻳﺎﺭﺍﻕ، ﻛﯜﭺ ﺋﯩﺸﻠﻪﺗﻤﻪﯕﻼﺭ، ﻣﻪﺧﭙﻰ ﺗﻪﺷﻜﯩﻼﺕ ﻗﯘﺭﻣﺎﯕﻼﺭ، ﺑﯘ ﺋﯩﺸﻼﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺋﺎﻟﺪﯨﺮﺍﻗﺴﺎﻧﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﭘﺎﻳﺪﯨﺴﯩﺪﯨﻦ ﺯﯨﻴﯩﻨﻰ ﻙإﭖ، ﺋإﺗﻜﯜﻧﭽﻪ ﺷﺎﻣﺎﻟﺪﻩﻙ ﺋإﺗﯜﭖ ﻛﯧﺘﯩﺪﯗ. ﺳﯩﻠﻪﺭ ﺋﯩﻠﻤﯩﯖﻼﺭ، ﺋﻪﺩﻩﭖ ـ ﺋﻪﺧﻼﻗﯩﯖﻼﺭ، ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺋﯩﺶ ـ ﺋﯩﺰﻟﯩﺮﯨﯖﻼﺭ ﯞﻩ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﮔﻪﭖ ـ ﺱإﺯﻟﯩﺮﯨﯖﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﭼﺎﻗﯩﺮﯨﯖﻼﺭ، ﺋﺎﺳﺎﻧﻼﺷﺘﯘﺭﯗﯕﻼﺭ، ﻗﯩﻴﯩﻨﻼﺷﺘﯘﺭﻣﺎﯕﻼﺭ. ﻣﺎﻧﺎ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﺴﺎﯕﻼﺭ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﭼﯩﻦ ﺩﯨﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﭗ، ﺭﺍﺯﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﯨﺪﯗ. " ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺟﯩﮭﺎﺩﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﮬﯧﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯗ.


ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﺩﻩﯞﻩﺕ ﻳﻮﻟﯩﺪﺍ ﻛﯜﭺ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﺸﻨﻰ ﺧﺎﻟﯩﻤﺎﻳﺘﺘﻰ. ﺋﯘ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻛﯜﭺ ـ ﻗﯘﯞﯞﯨﺘﯩﻨﻰ ﺋﺎﺷﯘﺭﻣﺎﻱ ﺗﯘﺭﯗﭖ، ﺩﯛﺷﻤﻪﻧﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﻛﯜﭺ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﻠﺴﻪ، ﺩﻩﯞﻩﺗﻨﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺘﺘﻰ.


ﺋﯘ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﻳﺪﯗ: "ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭ ﺋﻪﻟﻪﻳﮭﯩﺴﺴﺎﻻﻡ ﻣﻪﻛﻜﯩﺪﻩ ﺋﯩﺴﻼﻣﻨﯩﯔ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﭼﺎﻏﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻧﻰ ﻣﯘﺷﺮﯨﻜﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﯘﺭﺍﻟﻠﯩﻖ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﯘﻳﺮﯨﻤﯩﻐﺎﻥ، ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺋﯘ ﭼﺎﻏﻼﺭﺩﺍ ﻣﯘﺷﺮﯨﻜﻼﺭ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺋﯩﺪﻯ. ﺋﻪﮔﻪﺭ ﺋإﺯ ﺋﺎﺭﺍ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﺴﺎ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﻙإﭖ ﻗﯩﺮﯨﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﻪﺗﺘﻰ. ﺋﻪﻣﻤﺎ ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﮕﻪ ﮬﯧﺠﺮﻩﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ, ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﺳﺎﻥ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﻪ ﻛﯚﭘﻪﻳﺪﻯ، ﻛﯜﭼﻰ ﺯﻭﺭﺍﻳﺪﻯ. ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭﻏﺎ ﻗﯘﺭﺍﻟﻠﯩﻖ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺭﯗﺧﺴﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﻨﺪﻯ."


ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ ﻛﻪﯓ ﺩﺍﺋﯩﺮﯨﻠﯩﻚ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﮬﻪﺭﺧﯩﻞ ﺳﺎﮬﻪﺩﻩ ﮬﻪﺭﺧﯩﻞ ﺋﻪﺳﻪﺭ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ. ﺋﯘ ﺋإﺯ ﺋإﻣﺮﯨﺪﻩ 70 ﺧﯩﻠﺪﯨﻦ ﺋﺎﺭﺗﯘﻕ ﺋﻪﺳﻪﺭ ﻳﯧﺰﯨﭗ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﻏﺎﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ "ﺋﯩﺴﻼﻣﻨﯩﯔ ﭘﯩﻼﻧﻠﯩﻖ ﺗﻮﻏﯘﺗﻘﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻙإﺯ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ"، "ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﯞﻩ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺑﯩﺮﻟﯩﻜﻰ"، "ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ"، "ﺋﯩﺴﻼﻡ ﮪإﻛﯜﻣﯩﺘﻰ"، "ﺋﯩﺴﻼﻣﺪﯨﻜﻰ ﮬﺎﻳﺎﺕ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﺴﻰ"، "ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻗﺎﻧﯘﻧﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﻰ ﺋﯩﺠﺮﺍ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻳﻮﻟﻰ"، " ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﻗﯘﺭﯗﭖ ﭼﯩﻘﯩﺸﺘﺎ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﺋﻮﻗﯘﻏﯘﭼﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺭﻭﻟﻰ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﻪﺭ... ﯞﻩ "ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻨﻰ ﭼﯜﺷﯜﻧﯜﺵ" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺗﻪﭘﺴﯩﺮﻯ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭ  ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﻩ ﺋﻮﺭﯗﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ.


ﺋﯘ ﻳﯘﻗﯩﺮﯨﻘﯩﺪﻩﻙ ﺟﺎﻥ ـ ﭘﯩﺪﺍﻟﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺸﻠﻪﭖ, ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﻩﯞﻩﺕ ﻳﻮﻟﯩﺪﺍ ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﻩ ﺧﯩﺰﻣﻪﺕ ﻙإﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ، 1979 ـ ﻳﯩﻠﻰ ﺧﻪﻟﻘﺌﺎﺭﺍﻟﯩﻖ ﻓﻪﻳﺴﻪﻝ ﻣﯘﻛﺎﭘﺎﺗﯩﻐﺎ ﺋﯧﺮﯨﺸﻜﻪﻥ.


ﺋﯘﻟﯘﻍ ﺋﺎﻟﯩﻢ، ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻰ ﺋﻪﺑﯘﻟﺌﻪﺋﻼ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ 1979 ـ 9 ـ ﺋﺎﻳﻨﯩﯔ 20 ـ ﻛﯜﻧﻰ ﻧﯩﻴﯘ  ﻳﯘﺭﻙ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﺩﻭﺧﺘﯘﺭﺧﺎﻧﯩﺪﺍ 76 ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻦ ﺋإﺗﻜﻪﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺟﻪﺳﯩﺘﻰ ﭘﺎﻛﯩﺴﺘﺎﻧﻐﺎ يۆتكەپ ﻛﯧﻠﯩﻨﯩﭗ ﺷﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﺩﻩﭘﻨﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ.



مەنبە:


http://www.kiader.net/viewarticle.php?id=43

y.n.elqut يوللانغان ۋاقتى 2013-1-15 21:21:14

ھازىرقى زامان ئىسلام پەلسەپەسىگە چۇڭقۇر تەسىر كۆرسەتكەن بۈيۈك ئىسلام پەيلاسوپى ئەبۇلئەلا مەۋدۇدىنىڭ ھاياتىنى قىسقىچە بولسىمۇ تۇنۇشتۇرۇلغان بۇ ماقالىدىن سۈيۈندۈم ۋە تىلماچنىڭ ئەجرىدىن تولىمۇ خۇرسەن بولدۇم .

Bahader يوللانغان ۋاقتى 2013-1-15 21:48:35

ھازىر يەنە بىر ئەبۇلئەلا مەۋدۇدىنىڭ يوقلۇقى قاتتىق بىلىنۋاتىدۇ

tewip0991 يوللانغان ۋاقتى 2013-1-16 10:29:34

مۇشۇنداق ئېسىل تىمىلارنىڭ ئايىغى ئۈزۈلمىگەي !!

Bidar-Qutlan يوللانغان ۋاقتى 2013-1-16 12:27:46

تەرجىمە قىلغۇچىنىڭ ئەجرىگە كۆپ ھەشقاللا.

oghoz1 يوللانغان ۋاقتى 2013-1-17 09:41:24

مۇمكىن بولسا  ئەبۇل ھەسەن نەۋەۋىينىڭ تەرجىمىھالىنى بىللە قۇشۇپ كۆرسەك

maraz886 يوللانغان ۋاقتى 2013-1-18 15:13:23


5- قەۋەتتىكى oghoz1نىڭ يازمىسىدىن نەقىل

مۇمكىن بولسا ئەبۇل ھەسەن نەۋەۋىينىڭ تەرجىمىھالىنى بىللە قۇشۇپ كۆرسەك



ئەلۋەتتە مۇمكىن قېرىندىشىم.بىر ئاز ساقلاپ تۇرۇڭ .




بەت: [1]
: [كۆچۈرۈلمە]ﺳﻪﻳﻴﯩﺪ ﺋﻪﺑﯘ ﺋﻪﻻ ﻣﻪﯞﺩﯗﺩﻯ